Page 104 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 104

Sto jedenáctý dialog




                                                     2. října 1999




            Petr: Dnes nemám žádné specifické otázky multiverzálního významu. Nicméně nějaké
            otázky přišly ze Slovenska (od Josefa Beneše a jeho ženy Alenky). Během mé dnešní
            ranní meditativní procházky mi bylo naznačeno, že bys rád učinil nějaký komentář o
            významu obsaženém v těch otázkách. Josefova otázka je prostá. Ptá se, zda i renegáti
            dávají otázky, anebo my jsme ti, kdo pozitivními příklady vlastního života nastavujeme
            pro ně rozpoložení, za jakého by byli s to nakonec konvertovat do pozitivního stavu.
            Alenčina otázka, myslím, byla zodpovězena tak či onak v jednom z dřívějších dialogů,
            pojednávajících  o  tématu  zážitků  na  prahu  smrti.  Ráda  by  obdržela  další  objasnění
            konceptu obsaženého v indické filosofii - ‚nirvány‘. Chtěl bys dnes ráno probrat tyto, či
            nějaké jiné záležitosti?


            Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, rád bych. Jak víte, jeden z důvodů, proč pseudotvůrci
            aktivovali  a  uvedli  negativní  stav  do  pseudoživota,  byl  v tom,  že  kladli  otázky.  Tyto
            otázky byly ve skutečnosti dávány v zájmu všech tehdy existujících sentientních entit.
            Kdykoliv předkládáme otázky multiverzálního významu, odpovědi na ně mohou a musí
            být  dávány  rovněž  na  multiverzální  úrovni.  Týkají-li  se  jejich  otázky  povahy
            jakéhokoliv jiného typu života, než je život pozitivního stavu, pak odpověď, která by
            pro ně byla zcela a úplně významná a smysluplná, může být dána jediným způsobem -
            zobrazením a předvedením toho jiného druhu života na konkrétních životech určitých
            sentientních entit, ochotných být takovými poskytovateli příkladů.

            Takže původní aktivátoři negativního stavu takto činili kvůli potřebě dostat odpovědi
            na tyto v tomto ohledu životně důležité a kriticky závažné otázky. Avšak jak půjdete na
            to,  aby  se  ustanovil  takový  život,  jaký  by  měl  šanci  jevit  se  svým  účastníkům  jako
            reálný a fakticky jako jediný, který je k mání a možný? Zfabrikujete všemožné tvory,
            kteří  vlastní  sentientní  mysl,  ale  kvůli  strukturální  povaze  své  vlastní  mysli  nemají
            zájem ani potřebu klást jakékoliv otázky multiverzálního, ba ani osobního rázu. Proč je
            tomu tak? Důvod pro takovou fabrikaci je ve faktu, že jestliže jim poskytneš možnost
            klást  otázky  takového  multiverzálního  významu,  pak  by  nejen  předpokládali  takové
            otázky,  ale  naprosto  jistě  by  na  ně  dostávali  i  odpovědi.  Kdyby  došlo  k tomu,  že  by
            takové  odpovědi  obdrželi,  pak  by  v žádném  případě  negativní  stav  neměl  šanci
            ustanovit svůj pseudoživot. V tom případě by nemohla být originální otázka, položená
            pseudotvůrci v zájmu těch, nikdy zodpovězena. Opakujme: v tom případě by sentientní
            entity nikdy nezískaly poznání o jakémkoliv jiném životě, než je jejich, a tak by navěky
            zůstaly na pochybách, zda je jejich život doopravdy životem pozitivního stavu, anebo
            zda  není  něčím  jiným.  Jinými  slovy,  jak  bylo  vysloveno  výše,  neměly  by  žádnou
            možnost pro porovnání svého života s nějakým jiným druhem života, a tak by končily
            tím, že by neměly žádnou jinou volbu v této věci, než nutnost být uzamčeny v jedné
            volbě.
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109