Page 179 - spjkbr
P. 179

mohli   obléci,   aby   se   nemohla   odhalit   hanebnost   vaší   nahoty;   a
            pomazat své oči mastí, abyste mohli prohlédnout.‘ Symbolika této
            rady by měla být zjevná každému. Kdo má otevřenou mysl, aniž by
            byl jakkoli potřebný její výklad.
            Rozebereme tuto nebezpečnou pseudoideu trochu hlouběji: tato
            idea vytlouká kapitál z faktoru Mé Nové Přirozenosti. Jak víte,
            katalyzátorem pro získání a ustanovení této Přirozenosti bylo Mé
            lidské tělo a to, s čím duchovně korespondovalo, a které jsem Já
            velmi zvláštním a neobvyklým postupem učinil Božským. Snahou
            Renegátů v tomto ohledu tedy bylo zmrzačit a zredukovat esenci a
            substanci   Mé   Nové   Přirozenosti   na   tento   Lidský   Aspekt   Mého
            Božství.   Jinými   slovy   říkají,   že   vzhledem   ke   všem   praktickým
            účelům   jsem   Já   opustil   všechnu   Svou   dřívější   Přirozenost   a
            zaměnil ji nebo nahradil pouhou Lidskou Přirozeností a že žádné
            jiné aspekty už nemám. Podíváte-li se na tuto ideu blíže, pak by
            vás   nevyhnutelně   přivedla   k   logickému   závěru,   že   ve   Své
            Přirozenosti jsem se stal také relativním, a tedy jsem opustil svou
            Absolutnost. Kdyby k tomu mělo dojít, pak by negativní stav svou
            věc vyhrál, neboť v jsoucnu a bytí by nebylo k dispozici nic, co má
            Absolutní   Hodnotu,   pročež   by   nemohl   existovat   ani   žádný
            pozitivní stav. Vždyť je přece známo, že pozitivní stav se může
            odvodit pouze ze jsoucna a bytí Absolutního Stavu, o němž se
            nutně předpokládá, že je Absolutní Pozitivitou. Takže pokud jsem
            se Já zřekl Svého Absolutního Stavu, abych se stal pouze Lidským
            Tvorem, byť v jeho ryze pozitivní konotaci, pak v tom případě
            bych zrušil pozitivní stav jako takový, anebo ho zredukoval na
            relativní   kondici,   jaká   by   neměla   žádnou   šanci   na   věčné
            pokračování stejně jako negativní stav. Tím by pak neexistoval
            žádný rozdíl mezi těmito dvěma stavy. A nejen to, nýbrž Mé Lidství
            je ve své čistě pozitivní  konotaci padělek, jelikož  nic  relativní
            povahy nemůže být samo sebou a od sebe pozitivní bez svého
            Absolutního Pozitivního Zdroje.
            Co tato falešná a bláznivá idea odmítá vzít v úvahu, je to, že lidský
            aspekt Mé Nové Absolutní Přirozenosti je pouze malým důležitým
            aspektem Mé Přirozenosti a že Má Přirozenost tím, že je Absolutní,
            sestává   z   nekonečných   Rozmanitostí   Aspektů   sídlících   a
            vyvěrajících z Mé Absolutní Duchovní Mysli, Mé Absolutní Vnitřní
            Mysli,   Mé   Absolutní   Vnější   Mysli   a   Mého   Absolutního
            Nepojmenovatelného   Jádra,   z   čehož   každý   a   všechno   žije   a   je
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184