Page 179 - spjkbr
P. 179
mohli obléci, aby se nemohla odhalit hanebnost vaší nahoty; a
pomazat své oči mastí, abyste mohli prohlédnout.‘ Symbolika této
rady by měla být zjevná každému. Kdo má otevřenou mysl, aniž by
byl jakkoli potřebný její výklad.
Rozebereme tuto nebezpečnou pseudoideu trochu hlouběji: tato
idea vytlouká kapitál z faktoru Mé Nové Přirozenosti. Jak víte,
katalyzátorem pro získání a ustanovení této Přirozenosti bylo Mé
lidské tělo a to, s čím duchovně korespondovalo, a které jsem Já
velmi zvláštním a neobvyklým postupem učinil Božským. Snahou
Renegátů v tomto ohledu tedy bylo zmrzačit a zredukovat esenci a
substanci Mé Nové Přirozenosti na tento Lidský Aspekt Mého
Božství. Jinými slovy říkají, že vzhledem ke všem praktickým
účelům jsem Já opustil všechnu Svou dřívější Přirozenost a
zaměnil ji nebo nahradil pouhou Lidskou Přirozeností a že žádné
jiné aspekty už nemám. Podíváte-li se na tuto ideu blíže, pak by
vás nevyhnutelně přivedla k logickému závěru, že ve Své
Přirozenosti jsem se stal také relativním, a tedy jsem opustil svou
Absolutnost. Kdyby k tomu mělo dojít, pak by negativní stav svou
věc vyhrál, neboť v jsoucnu a bytí by nebylo k dispozici nic, co má
Absolutní Hodnotu, pročež by nemohl existovat ani žádný
pozitivní stav. Vždyť je přece známo, že pozitivní stav se může
odvodit pouze ze jsoucna a bytí Absolutního Stavu, o němž se
nutně předpokládá, že je Absolutní Pozitivitou. Takže pokud jsem
se Já zřekl Svého Absolutního Stavu, abych se stal pouze Lidským
Tvorem, byť v jeho ryze pozitivní konotaci, pak v tom případě
bych zrušil pozitivní stav jako takový, anebo ho zredukoval na
relativní kondici, jaká by neměla žádnou šanci na věčné
pokračování stejně jako negativní stav. Tím by pak neexistoval
žádný rozdíl mezi těmito dvěma stavy. A nejen to, nýbrž Mé Lidství
je ve své čistě pozitivní konotaci padělek, jelikož nic relativní
povahy nemůže být samo sebou a od sebe pozitivní bez svého
Absolutního Pozitivního Zdroje.
Co tato falešná a bláznivá idea odmítá vzít v úvahu, je to, že lidský
aspekt Mé Nové Absolutní Přirozenosti je pouze malým důležitým
aspektem Mé Přirozenosti a že Má Přirozenost tím, že je Absolutní,
sestává z nekonečných Rozmanitostí Aspektů sídlících a
vyvěrajících z Mé Absolutní Duchovní Mysli, Mé Absolutní Vnitřní
Mysli, Mé Absolutní Vnější Mysli a Mého Absolutního
Nepojmenovatelného Jádra, z čehož každý a všechno žije a je