Page 138 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 138

účelem zfabrikoval v dobách raného křesťanství několik svitků či pseudoevangelií,
            ve kterých  se zpochybňuje zmrtvýchvstání Ježíše Krista, protože to by mu pomohlo
            prohlásit,  že  Ježíš Kristus je pouze jako kterýkoli jiný člověk a že je jeden z mnoha
            synů Božích, a ne  pravý Bůh.

                   A přece, v mystickém, filosofickém  a  duchovním  smyslu  bylo  zmrtvýchvstání
            Ježíše Krista nejdůležitějším aktem poslání Ježíše Krista, protože  završilo  sjednocení
            veškerého stvoření do jednoho Nejvyššího, Pána Ježíše Krista, Boha Nedělitelného,
            od  věčnosti   do   věčnosti   dávající   všechnu   moc   v Nebi,   na   Zemi   a   v celé   zóně
            vymístění  Jedinému Bohu, Kdož je Pán Ježíš Kristus.

                   Takže    přesahující   chápání    tohoto   konceptu    může    být    nalezeno    v
            duchovní  struktuře  lidské  mysli,  jak  bylo  uvedeno  předtím.  Stručně  zopakováno,
            Otce  můžeme  pojímat   jako   Absolutního   Ducha   čili   Absolutní   Niternou   Mysl,
            Kdo   tvoří   a   koná  všechno,  co  je,  skrze  Syna,  Ježíše  Krista,  Kdož  je  Absolutní
            Vnitřní  Myslí  Nejvyššího,  z Něhož probíhá neustálá emanace a vychází inspirace ke
            všem v jeho stvoření, což se  nazývá  Duch  Svatý,  Kdo  tvoří  Absolutní  Vnější  Mysl
            Nejvyššího.  Opět  tedy  lze  jasně  vidět,  že  nejde  o  tři  různé  osoby,  ale  je  to  Jedna
            Absolutní Bytost, která má Absolutní  Niternou   Mysl,   Otce,   Nejvyššího;   Absolutní
            Vnitřní     Mysl,     Syna,     Ježíše     Krista;     a  Absolutní  Vnější  Mysl,  Ducha   Svatého,
            emanaci,  inspiraci,  aktualizaci  a   činnost  všech     nastávání   Absolutních   Idejí   v
            Absolutním Procesu Myšlení Nejvyššího.


                   Tak  tedy  Absolutní  Niterná  Mysl,  která  je  Absolutním  Duchem,  se  nemůže
            stát  tělem. Z toho důvodu se ta část Nejvyššího, která se nazývá Absolutní Vnitřní
            Mysl čili  Syn,  protože  probíhá  z Absolutního  Nastávání  Absolutní  Niterné  Mysli
            Nejvyššího,  mohla   stát   a   také   stala   tělem,   ve   kterém   mohl   být   Nejvyšší
            přítomen   v Jeho/Její  úplnosti   a   kompletnosti   a   skrze   které   se   Nejvyšší   mohl
            stát   Spasitelem   veškerého  stvoření  a  podrobit  si  celou  zónu  vymístění,  všechna
            pekla  a   vše   v negativním   stavu  pod Svou sféru působnosti a zrušit vládu, kterou
            měli do toho okamžiku pseudotvůrci   nad zónou vymístění a v dalších oblastech
            stvoření, rozšiřujíce se dokonce do nebes.

                   Ve  skutečnosti  hřích  proti  Duchu  Svatému,  který  zmiňují   Evangelia,  je  to,
            když  nějaký křesťan výslovně popírá, že Pán Ježíš Kristus je jediný Bůh, Stvořitel
            vesmíru, a  popírá   Jeho   Božskost,   že   On/Ona   je   jediný   Nejvyšší,   a   zároveň   to
            znamená  popírat  svatost  Jeho  Slova  a  činit  tak  do  konce  života  na  Zemi.  Naštěstí
            pravý  Nejvyšší,  Pán  Ježíš Kristus, Jeden Bůh Nedělitelný tomu brání a zajišťuje, aby
            k takovému znesvěcení  nedošlo tím, že dovoluje lidem, aby věřili ve své vnější mysli,
            ale nikoli ve své Niterné  mysli,   že   existují   tři   Bohové,   nebo   že   Ježíš   Kristus   je
            pouze  člověk,  ale  není  samo  Božské Lidství a Lidské Božství.

                   Další  poznámka  ohledně  struktury  pekel.  Jak  již  bylo  zjeveno  skrze
            Swedenborga,   tímto   se   potvrzuje,  že   neexistuje   nic   takové   jako  jedna   osoba
            jménem   Satan,  jedna  osoba  jménem  Ďábel,  jedna  osoba  jménem  Lucifer,  jedna
            osoba  jménem  Belzebub   atd.,   atd.   Tato   jména   znamenají,   že   v peklech   jsou
            určité   oblasti,   které  souhrnně nesou tato jména a které zahrnují bytosti a entity a
            lidi, kteří, když se objeví,   jelikož reprezentují své vlastní peklo, se samy nazývají
            těmito jmény. Takže například   Belzebub   je   z pekla   či   z oblasti   pekla,   která
            obsahuje   všechny   nepravdy   smyslového   člověka.  Démoni  jsou  v těch  peklech,
            nebo  jsou  ta  pekla,  která  pozůstávají  z démonů,  jsou to ti, kteří milují vládnutí ze
            sebelásky a znesvěcování nebes pravdami z předstírané horlivosti té lásky. Spoléhání
            se na zevnějšek pochází z těch pekel, která  se nazývají Démoni a každý, kdo se s tím
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143