Page 564 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 564
DODATEK
Žádná z takových mocí nebo sil nepůsobí v těchto objektech. Jsou jen duchovní
souvztažností určitých duchovních idejí, které byly započaty v nejniternějším
duchovním stavu multivesmíru. V sobě a o sobě jsou pouze pustými objekty, které
naprosto nemají žádnou moc způsobující ochranu kohokoli před čímkoli. Máte se na ně
dívat jako na pouhé korespondence nějakých důležitých duchovních stavů nebo
aspektů různých duchovních událostí, manifestovaných v životech sentientních entit.
Tyto objekty jsou odrazy rozmanitých atributů duchovních principů Božské lásky a
Božské moudrosti Pána Ježíše Krista a jejich četných odvozenin v pozitivním smyslu
nebo rozličných pseudoduchovních principů zel a nepravd negativního stavu a jeho
četných odvozenin v negativním smyslu. Opakuje se ještě jednou, že není nic
mystického, tajemného či nadpřirozeného v žádném z těchto neživotných objektů. Je to
pevná víra lidské mysli v moc těchto objektů, která je příčinou jakýchkoliv příznivých
výsledků či neobyčejných zkušeností, nikoliv ty objekty samy.
Extrémní projev tohoto bláhového zbožštění zevnějších objektů a tretek se může
nalézt v příběhu o Svatém grálu, jak byl na příklad vylíčen nedávno v populárním filmu
‚Indiana Jones a poslední křižácké tažení‘. V tom filmu kalich, který prý byl použit
Pánem Ježíšem Kristem při Jeho/Její poslední večeři s Jeho/Jejími učedníky, má mít
neobyčejnou mystickou moc, dávající vám sílu docílit věčné mládí a uzdravit vás od
jakéhokoliv soužení, ba dokonce i vzkřísit vás z mrtvých.
I
V samém kalichu žádná taková moc neexistuje. kdyby se mohlo prokázat, že takový
kalich vskutku je ještě někde zachován na vaší planetě a jednoho dne by se našel, nebyl
by s to způsobit sám sebou a od sebe žádné takové mystické děje. Nebyl by nic jiného
než kus kovu, zpracovaný do formy kalichu za tím účelem, aby se z něho pilo. Ne sám
kalich, ale jeho funkce a to, co představuje a s čím souvztaží, mají pravý duchovní
význam. Jak si pamatujete z deváté kapitoly této knihy, nutnost přijetí Lidského
Božství a Božské lidskosti, to jest lidského těla Pána Ježíše Krista, inkorporovaného do
povšechnosti Absolutní přirozenosti Nejvyššího, byla popsána procesem pití z toho
poháru a pojídání chleba.
Přijetí Nové přirozenosti Pána Ježíše Krista do vlastního života vpravdě umožňuje
lidským tvorům a každému jinému tohoto typu se spasit z negativního stavu. Být
spasen od negativního stavu a od typického lidského života znamená být vzkříšen ze
smrťáckého života či odumírajícího života a být vyléčen ze všech duchovních,
duševních a fyzických problémů a nemocí, jakými je negativní stav a lidský život tak
hojně zaneřáděn. Také to znamená získat, po vzkříšení, věčné mládí, neboť v
pozitivním stavu pravého stvoření stárnout znamená být věčně mladým. Jiný význam
neexistuje v žádném z těchto příběhů ani v objektech, které byly a jsou používány v
lidských rituálech.
Nicméně, existuje určitá pozitivní konotace v příběhu ve výše zmíněném filmu, jakožto
i v podobných příbězích o hledání pokladů atd. Povšimněte si, prosím, jak všechny tyto
poklady jsou tajně uschovány a jak mnoho nepřekonatelných překážek je na cestě a
stezkách k jejich dostižení. Poklad a Svatý grál v této zvláštní konotaci představují
a
pozitivní stav nebes pravé stvoření. Život ohrožující překážky a rozličné hádanky,
jaké se musí rozluštit a překonat, mají-li se dobýt tyto poklady, představují negativní
stav, jaký se ze všech sil snaží učinit prakticky nemožným a životu nebezpečným pro