Page 155 - KOROLARIA NOVÉHO ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 155
věci, po které následuje ustanovení formálního niterného stavu, pak rozprava o
věcech z nitra, jakož i rozlišení jakýchkoli problémů, které by mohly nastat a které v
tomto bodě práce v tomto procesu potřebují být odhaleny z niterné pozice.
V šestém případě existuje rozprava, která předchází stav formální niternosti, ale
poté, co je tento stav ustanoven, je jedinou věcí, která se zakouší, intuitivní vstup z
nitra týkající se toho, co je třeba, jestli je to třeba, co se má uvážit a zpracovat či
prodiskutovat. V tomto zvláštním případě se celá práce odehrává na úrovni
intuitivního rozlišování bez jakéhokoli přílišného či zjevného angažování se
kohokoli jiného z nitra či z vnějšku. Jak vidíte, v tomto případě se důraz klade
výhradně na intuici.
A nakonec se v sedmém případě neustanovuje formální stav niternosti. Namísto
toho se odehrává vnější diskuse nad záležitostmi Nového zjevení Pána Ježíše
Krista a o tom, jak toto Nové zjevení pozměňuje a mění něčí život. V tomto případě
má samotný proces čtení a aplikace Nového zjevení léčebný účinek. S každým
novým čtením se odehrává nová úroveň pochopení, náhledu, přehledu, intuice,
pokroku a uzdravování, aniž by se uskutečnila nějaká zjevná či skrytá nebo formální
terapeutická či duchovní práce. Také aniž by se konala jakákoli formální konverzace
s vlastními „stíny“ na třech úrovních vlastní mysli a bez jakéhokoli formálního
zavedení ke členům vlastní pravé duchovní rodiny a k Pánu Ježíši Kristu. V tomto
případě skutečnost čtení, praktikování a uznání Nového zjevení jako vrcholu na
žebříčku priorit vlastního života zajišťuje přesně stejné výsledky jako ve shora
uvedených případech a v případech ostatních, které by se od nich mohly více
odlišovat.
Jak z těchto příkladů vidíte, všechny mají nějaké nápadně podobnosti, ale také
velmi nápadné odlišnosti. Podobnosti spočívají ve faktu, že se všechny vztahují
k Pánu Ježíši Kristu, ke členům vlastní pravé duchovní rodiny a k Novému
zjevení. Navíc se všechny vztahují, jako k nejdůležitějšímu, k vlastní intuici a k
vlastní snaze nad sebou pracovat. Takže ať se použije či využije jakákoli metoda,
jedinec zůstává plně odpovědný a zodpovědný za činnost, která se vykonává. Nikdo
jiný ho nemůže při výkonu této práce zastoupit.
Na druhé straně se samotné metody, postupy a praktiky toho, jak se to provádí,
substanciálně liší od jedné osoby ke druhé. Tyto odlišnosti zajišťují nejméně dvě
důležité věci. Tím, že je individuální a osobní, a tím, že ,je jedinečná dle podoby a
linie, kterou jedinec sleduje, vylučuje jeho činnost, aby ji negativní stav vnímal a
chápal. Negativní slav není s to učinit takový přístup svým terčem. Pro jeho členy a
agenty je velmi nepochopitelný. Na druhé straně pozorují takový postoj
pseudotvůrci, kteří jsou neschopni proti němu cokoli podniknout, protože jejich
přístup se zakládá na obecnosti, uniformitě a striktní příslušnosti k dobře
definovaným strukturám, namísto na různosti a jedinečnosti odlišností
individuálních přístupů. To je pro ně dalším poučením, že ve skutečnosti je možné a
myslitelné mít takříkajíc lidskou podobu, a přesto pokračovat v lidském životě s
něčím, co je diametrálně opačné samé osnově a povaze lidského života. Na počátku
totiž pseudotvůrci usoudili, že taková zkušenost je zhola nedosažitelná někým, kdo
je v lidském životě.
Tato poučení taktéž využije Pán Ježíš Kristus, aby zobrazil pseudotvůrcům
skutečnost, že je možno být jakkoli pozitivním uprostřed negativního stavu. Proto
tím, že následujete své individuální metody vcházení do nitra a setrváváte v něm,