Page 67 - KDO JSI A PROČ JSI ZDE?
P. 67

veškerou tragédii lidstva na Zemi. Je to pěkná historka a ti lidé, kteří chtějí věřit
            jejímu   doslovnému   smyslu   mají   veškeré   právo   a   výsadu   jí   věřit   tak,   jak   byla
            doslovně napsána.

            Co ale skutečně znamená? Některé tyto významy jsme již vysvětlili v předešlých
            dvou kapitolách.

            Především to nebylo žádné jablko z jabloně, ale byl to plod ze stromu poznání dobra
            a zla. Že Bůh zapověděl jíst plody toho stromu pod trestem smrti, znamená varování
            před aktivováním negativního stavu kvůli hrozným důsledkům pro veškeré Stvoření.
            Strom poznání dobra a zla znamená vnější čili smyslovou, senzuální část lidské
            bytosti   nebo   zevní   čili   vnější   mysl,   která   sama   v   sobě   neobsahuje   žádnou
            skutečnou pravdu či dobro. Jakékoli dobro a pravda, které má, pochází z Niterné
            mysli, to jest z Nejvyššího v Niterné mysli. Had v zahradě Eden označuje ideu v
            lidské   mysli,   že   můžete   odmítnout   či   popírat   Nejvyššího   a   Jeho/Její   Lásku   a
            Moudrost a že nemusíte tuto Lásku a Moudrost s Nejvyšším opětovat nebo sdílet.
            Takže had označuje sebelásku, egoismus a lásku k vnějším, zevním věcem, které
            nemají žádnou duchovní hodnotu a která se obvykle rovná lásce k tomuto světu.
            Hadova otázka (parafrázováno): „Zakázal vám Bůh skutečně jíst ze stromu poznání
            dobra   i   zla   pod   trestem   smrti?“,   znamená   tu   důležitou   otázku,   která   byla
            zformulována v první kapitole této knihy: Jaký by byl život bez duchovnosti, nebo
            kdyby   se   odvozoval   z   jiného   zdroje   než   Nejvyššího   a   Jeho/Jejích   duchovních
            principů ?  A hadova odpověď, že: „budete jako bohové, znající dobré a zlé, a zajisté
            nezemřete“ (parafrázováno), znamená, že tato sebeláska a láska k tomuto světu
            přinese   své   plody   a   že   budete   vedeni   sami   sebou   a   ne   Bohem.   Získat   nové
            poznatky, které do té doby nebyly k mání, se zdá být dobrým a pozitivním (Eva -
            femininní princip, shledává plod stromu jedlým a chutným). To, že ho Eva dala také
            Adamovi,   maskulinnímu   principu,   který   ho   jedl   a   shledal   ho   též   dobrým   a
            příjemným, znamená, že rozumový obsah lidské mysli ospravedlňuje, omlouvá a
            rozumově zdůvodňuje tento čin za účelem poučení.


            Toto je tedy ve zkratce, co skutečně znamená jeden aspekt části tohoto příběhu.
            Existuje  ovšem  devět dalších významů tohoto příběhu, které není vhodné nyní
            zjevit. (Více o tom si můžete přečíst v prvním díle  Swedenborgovy knihy  „Arcana
            Coelestia“ čili „Nebeská tajemství“ a v mých knihách „Základy lidské duchovnosti“
            a „Realita, mýty a iluze“.)

            Na základě shora uvedených faktů nyní můžete položit následující otázku: Jak se
            toto vše může použít ve vlastním osobním živote nebo dennodenním žití? Odpověď
            na tuto otázku bude dána v následujících bodech:





            I. VEŠKERÉ STVOŘENÍ SE UČÍ Z VAŠICH OSOBNÍCH ZKUŠENOSTÍ.


            V jednom bodě v ne-času a ne-prostoru vstoupila do života jistá zvláštní a jedinečná
            idea, která se vztahovala k potřebě učinit něco důležitého ve světě, který aktivoval a
            uvedl   v   panství   negativní   stav,   jak   se   popisuje   ve   vnitřním   smyslu   tohoto
            takzvaného příběhu o Adamovi a Evě. V okamžiku, kdy idea vcházela do života, byla
            dotázána, zda chce být a existovat kvůli tomuto počátečnímu a specifickému účelu.
            Této ideji byl v jediném okamžiku ukázán celkový plán jejího života na planetě Zemi
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72