Page 30 - nzpjkbr
P. 30
lep, ale prohlédnou tuto lest a nevydají se na cestu do pekel jako většina
zanechaného lidstva. K procesu jejich probuzení odkazuje i biblická
kniha Zachariáš 12:10. „Ale na dům Davidův, na toho, jenž sídlí v
Jeruzalémě, vyliji ducha milosti a proseb o smilování. Budou vzhlížet ke
Mně, kterého probodli. Budou nad ním naříkat, jako se naříká nad smrtí
jednorozeného, budou nad ním hořce lkát, jako se hořce lká nad
prvorozeným.“ Duše Izraele bude „plakat“ nad poznáním, kdo je a kým
pro ně vždy byl Pán Ježíš Kristus.
Zachariáš, žijící více než 500 let před novým letopočtem, byl prorok, jenž
podal obraz o ukřižování Ježíše Krista i o tom, jak v posledních dnech
bude pravý Bůh přijat hebrejským národem. Kniha Zachariáš 1:10-17
praví: „A muž stojící mezi myrtovím pokračoval: ‚To jsou ti, které vyslal
Pán, aby procházeli zemí.‘ Oni pak oslovili posla Páně stojícího mezi
myrtovím: ‚Procházeli jsme zemí a celá země si poklidně bydlí.‘ Nato posel
Páně zvolal: ‚Pane zástupů, jak dlouho se ještě nechceš slitovat nad
Jeruzalémem a nad judskými městy, jimž dáváš pociťovat svůj hněv už po
sedmdesát let?‘ Pán poslovi, který se mnou mluvil, odpověděl slovy
dobrými, slovy útěšnými. Posel, který se mnou mluvil, Mi nato řekl:
‚Provolej, že toto praví Pán zástupů: Horlím pro Jeruzalém a Sijón velkou
horlivostí, jsem hrozně rozlícen na sebejisté pronárody, které hned přiložily
ruku ke zlému, jakmile jsem se na Svůj lid jen maličko rozlítil.‘ Proto praví
Pán toto: ‚Obrátím se k Jeruzalému s hojným slitováním; bude v něm
zbudován Můj dům, je výrok Pána zástupů, a nad Jeruzalémem bude
nataženo měřicí pásmo.‘ Dále provolej, že toto praví Pán zástupů: ‚Má
města budou znovu oplývat dobrem.‘ Pán znovu potěší Sijón a znovu si
vyvolí Jeruzalém“.
Zmíněné období 70 let ukazuje na dobu od vzniku židovského státu po 2.
světové válce až po naše dny. Na Izraeli se ihned od jeho vzniku plní
všechna proroctví o navrácení Židů do země jejich otců. V roce 2017 je
to právě 70 let od vzniku státu Izrael, v roce 2018 od jeho deklarace.
„Sijón“ zde v doslovném smyslu představuje Věřící a „Jeruzalém“ je
označením pro židovský národ. „Jsem hrozně rozlícen na sebejisté
pronárody, které hned přiložily ruku ke zlému“ neznačí jakýsi doslovný
Boží hněv, nýbrž ukazuje na bolest v srdci Stvořitele, od Nějž/Níž se
odvracejí národy této planety. Tato část věty pak hlavně ukazuje na
národy arabské, jež vedou se židovským státem mnohé ozbrojené
konflikty. Na zbytku předešlé pasáže je patrné, jaký osud čeká tuto zemi
v době konce, přičemž je jasně vidět, že nakonec bude mít velmi dobrý