Page 48 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 48

DIALOG 105

            bude  obsahovat  jak  praktické,  tak  duchovně-filosofické  aspekty  naší  rozpravy.  Tato
            zvláštní  záležitost  se  vztahuje  k důležitému  tématu  intuice.  Nyní  po  nějakou  dobu,
            Petře, rozvažuješ o tom, zda je tu více způsobů, jakými lze ověřit jakoukoli pravdu, než
            jen intuicí. Před dvěma dny, když jsi četl Spisy [v originále „Writtings“ pozn. překl.] dr.
            Pietra Noomena, ti tato otázka přišla na mysl opět a pociťoval jsi jako vhodné, že je čas
            se  touto  záležitostí  zabývat  během  našeho  rozhovoru.  V jednom  z dřívějších  dialogů
            jsme již definovali pojem „intuice“ jak z hlediska duchovního, tak i z typicky vědeckého.
            Nyní  se  ale  nebudeme  zabývat  podstatou  intuice,  ale  tím,  zda  sentientní  mysl  má
            k dispozici něco víc než jen intuici k dosažení pravdy o čemkoli.


            Podívejme  se  na  tuto  záležitost  z poněkud  odlišné  perspektivy.  Jaké  jsou  metody,
            jakými sentientní mysl může a smí dospět ke zjištění, zda je něco pravdivé, či nikoli,
            nebo zda je to tak, či není? V závislosti na pozici a umístění sentientní mysli v struktuře
            stavby  Stvoření  či  pseudostvoření  má  sama  první  metoda  kořeny  ve  schopnosti
            sentientní  mysli  být  logickou,  analytickou,  intelektuální  a  mít  schopnost  uvažování.
            Procesem  myšlení,  logiky,  analýzy  a  intelektuálního  rozpoznávání  může  sentientní
            mysl  dospět  k syntéze  objevených  faktorů  a  učinit  si  o  nich  správné  závěry.  Tato
            důležitá  schopnost  sentientní  mysli  pochází  z Mé  Absolutní  Zevní  Mysli  a  Já  jsem  ji
            vložil do všech vědomě uvědomělých bytostí, aby byly schopny dosáhnout správných
            závěrů o čemkoli vůbec svou vlastní zevní myslí. Ve hře tu máme souvztažný činitel.
            Jak  víte,  zevní  mysl  jakékoli  sentientní  mysli  je  v souvztažné  pozici  k Mé  Absolutní
            Zevní Sentientní Mysli. Tato Mysl vytváří strukturální celistvost Mého Stvoření a všech
            jeho  sentientních  myslí.  Přirozená  strukturální  celistvost  sestává  z logiky,  rozumu,
            intelektu,  racionality,  analýzy  a  syntézy.  V tomto  smyslu  lze  říci,  že  z pohledu
            uspořádání  tak,  jak  působí  Moje  Absolutní  Zevní  Sentientní  Mysl,  Já  jsem  Absolutní
            Logika, Rozum, Racionalita, intelekt, Analýza a Syntéza v absolutním smyslu. Z této Mé
            Mysli se odvozují všechny poznatelné a nepoznatelné zákony, principy, řád, elegance a
            harmonie,  soudržnost a vše  ostatní, jimiž a skrze něž se  vykonává náležitá funkce a
            udržování Mého Stvoření.


            Vzhledem  k tomuto  souvztažnému  faktoru  existujícímu  mezi  Absolutní  Myslí  a
            relativní  sentientní  myslí  má  relativní  sentientní  mysl  schopnost  vyvozovat  a
            odvozovat  správné  závěry  o  jakémkoli  pozorovatelném,  jakož  i  nějakém  jiném  jevu.
            Naneštěstí to byla tato konkrétní schopnost, která byla použita za účelem aktivování a
            ustanovení  negativního  stavu.  Povšimněte  si,  prosím,  že  toto  se  událo  v nejzevnější
            pozici  ve  Stvoření  z nejzevnějších  činitelů  odvozených  ze  Samé  Mé  Zevní  mysli.  Nic
            negativní  povahy  by  se  nemohlo  ani  vzdáleně  přiblížit  za  účelem  svého  odvození
            z žádného jiného stavu a rozpoložení než touto myslí a skrze ni a prostřednictvím ní. Je
            to  vždy  zevní  mysl,  která  je  v pozici  být  s to  zneužít  cokoli,  co  je  obsaženo  v jejím
            rozumovém  repertoáru.  Faktorem  tohoto  zneužití  může  zevní  mysl  libovolně
            ospravedlnit, omluvit, doložit a doložit jakékoli své závěry a pozice o čemkoli vůbec.
            Takto  jsou  vědomě  uvědomující  si  bytosti  v negativním  stavu  a  lidští  tvorové  s to
            účinně  sami  sebe  přesvědčit  o  oprávněnosti  své  věci.  Touto  schopností  sentientní
            mysli každý může a smí ospravedlnit cokoli, co chce.


            Vezměme například nějakou statistickou korelaci mezi příčinou a účinkem. Je účinek
            skutečně  výsledkem  nějaké  příčiny?  Nebo  je  příležitostný  a  nahodilý,  nepřesahující
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53