Page 40 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 40
DIALOG 104
Toto jsou tedy skutečná nebezpečí probírání praktických záležitostí každodenního
života, jež ve většině případů mají velice osobní a individuální charakter. Ano, jsou
některé praktické záležitosti, které takový charakter nemají. Vztahují se k obecné
povaze toho, co to kupříkladu je být Mým pravým představitelem. Pokud je každý
z Mých pravých představitelů svým duchem a duší umístěn vprostřed pozitivního
stavu, pak je zřejmé, že potřebujeme určit veškeré obecní znaky bytí takovým
představitelem a jak se to liší od někoho, kdo je uprostřed negativního stavu či kdo je
typickým lidským tvorem nebo typickým agentem negativního stavu. Avšak jejich
konkrétní použití v životě každého a to, jak se tyto znaky v každém Mém představiteli
projeví, je výhradně mezi Mnou a jím a je to věcí jeho vlastní jedinečné osobní a
individuální povahy. Nelze poskytnout ani definovat žádné specifické rysy takového
charakteru a chování, protože to bude na odpovědnosti každého, aby ustanovil tento
faktor ze svého vlastního nitra - přímo ze Mne či z Mého osobního vkladu.
Jak z této rozpravy vidíte, je velmi zřejmé, že dialogy, které mají čistě duchovně-
filosofickou povahu a které se zabývají čistě obecnými záležitostmi vztahujícími se
k multiversálnímu stavu událostí a obzvláště k Mé Absolutní Nové Přirozenosti, nemají
v sobě takový typ nebezpečí, jako mají dialogy zabývající se určitými takzvanými
praktickými záležitostmi. Jste tedy povzbuzováni, abyste byli o trochu více ochotní
studovat je intenzivněji a bedlivěji než ty, které jsou zřejmé a nenachází se v nich
žádný problém při jejich porozumění. Taktéž nezapomínejte, že je studujete nejen
kvůli sobě, ale pro všechny ostatní s vámi spojené, obzvláště z negativního stavu.
Nepodceňujte jejich schopnost pojímat to, o čem tyto dialogy vůbec jsou, i když vy
Sami někdy hodně podceňujete svoji. Zapamatujte si to!
Ještě jednu věc bych rád připomenul čtenářům těchto Dialogů předtím, než přejdeme
ke konkrétním odpovědím na některé z otázek jedinců z Evropy. Ačkoli se tato
záležitost velmi silně zdůrazňovala již dříve, nicméně někteří z vás na to stále nedbají a
pokračují v porušování požadavků v tomto ohledu. Především jste byli ve vší pokoře a
poníženosti Mnou požádáni, abyste nekladli otázky o národech, zemích, místech atd. a
o tom, co představují či s čím souvztaží kvůli jejich a vašemu duchovnímu ohrožení,
pokud by se vám dostalo takových odpovědí. Zadruhé jste byli požádáni, abyste velmi
pečlivě zkoumali, zda vaše otázky mají skutečně multiversální význam a je třeba na ně
odpovědět ku prospěchu všech, nebo zda jsou čistě osobní povahy anebo pocházejí
z jakési jalové zvědavosti. Bylo vám velmi jasně naznačeno, že je vaší osobní
odpovědností, nikoli Petrovou, abyste ve svém vlastním nitru vypátrali, zda vaše
otázky mají takový multiversální význam, a tudíž by se měly skrze Petra položit, nebo
zda by se nemohly zodpovědět z vašeho vlastního nitra, protože tento význam nemají.
Někteří z vás na tento požadavek zjevně zapomněli a vzhledem k tomu pokračujete
v kladení tohoto typu otázek.
Vezměme například otázku, jež přišla ze Slovenska od velmi milé, laskavé a upřímné
paní (Heleny V.) o cikánech a jejich roli. Je to velmi zajímavá otázka z pozice toho, co se
děje v táboře renegátů a pseudotvůrců. Avšak úplná odpověď by ohrozila roli, kterou
cikáni v tomto ohledu hrají. Jediné, co se o nich v této době dá říci, je to, že jsou
reprezentanty a souvztažností určité frakce renegátů, jejichž rolí je produkovat,
způsobovat a projevovat veškeré formy krajní podoby povahy negativního stavu na