Page 73 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 73

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM I.

            Pán Ježíš Kristus: Vím, že ano. Popovídejme si o druhé záležitosti. Týká se tématu tvé
            diskuse  s Rosemarií  a  Danem  o  způsobu,  jakým  jsou  lidé  trestáni  a  jak  prožívají
            odplatu  po  svém  příchodu  do  pekel.  Určité  rozpory  byly  zaznamenány  mezi  tím,  co
            bylo o tom řečeno v Novém zjevení Pána Ježíše Krista a v těchto Dialozích. Ve Velké
            knize bylo řečeno, že po svém návratu z planety Nula do patřičných pekel jsou jejich
            agenti  odměněni  větším  stupněm  zel  a  falešností.  Hlavně  se  zde  zdůrazňuje  slovo
            ‚odměněni‘.  Čím  odměňujete  lidi,  když  si  odměnu  zaslouží?  Něčím  cenným,  co  máte
            k dispozici.  A  co  je  k dispozici  tvorům  v peklech  nebo  v negativním  stavu  obecně?
            Pouze  něco  negativního,  zlého  a  falešného.  Takže  je  odměníte  přesně  tím.  Jedním
            z mnoha  aspektů  takové  zasloužené  odměny  je  odplata  a  trest.  Ježto  v negativním
            stavu všichni jdou pro odměnu za své skutky, jejich povaha je tak uzpůsobena, že si
            přejí  trest  a  odplatu  -  a  to  jej  jejich  odměna.  V tomto  ohledu  je  nutno,  abyste
            porozuměli něčemu, co je nesmírně obtížné pro vaši mysl pochopit a přijmout. Kdo by
            toužil  po  něčem  tak  hrozném  -  být  odměněn  trestem  a  odplatou?  Potíž  s vaším
            chápáním tohoto pojmu je v tom, že se na to díváte jako na něco příjemného, slastného
            a  žádoucího  podle  toho,  jak  odměnu  definuje  a  prožívá  pozitivní  stav.  Nemůžete
            aplikovat  podobná  opatření  na  definici  negativního  stavu  a  jeho  pojímání  termínu
            odměna.  Pro  ně  jsou  trest  a  odplata  tak  příjemné  a  slastné  jako  kladná  odměna
            v pozitivním stavu.


            Ve vašich lidských termínech máte popis tohoto druhu situace, jak to Dan tak přiléhavě
            naznačil včera. Nazývá se to sado-masochistické chování. Je to též popsáno v knihách
            plodného  ruského  spisovatele  Dostojevského,  zvláště  v románu  Bílé  noci.  V něm
            hrdina mluví o tom, jak velkou slastí může být a je - prožívat bolest, utrpení a podobné
            pocity.  existuje  v peklech  zvláštní  tlupa  tvorů,  která  se  specializuje  na  provádění
            ‚odměn‘ trestem a odplatou v souladu se stupněm zlých skutků a produkce nepravd,
            jakých  jedinec  dosáhl  během  své  služební  cesty  na  planetě  Nula  nebo  během  svého
            pseudoživota  v peklech.  Ovšem  i  tito  tvorové  jsou  ‚odměňováni‘  za  své  ‚úctyhodné‘
            snahy v konání své práce ‚odměňování‘ druhých ve formě trestů a odplácení. Střídavě
            trestají jeden druhého a prožívají navzájem akt odplaty za své ‚dobré skutky‘ v tomto
            ohledu.  Takže  z tohoto  vysvětlení  vidíte,  že  se  nemůže  aplikovat  vaše  chápání
            konceptu ‚odměny‘, jakožto i všeho jiného na negativní stav. Pamatujte si, prosím, že
            všechno v negativním stavu bylo uspořádáno pseudotvůrci tak, aby bylo v protikladu
            s tím, jak se věci mají v pozitivním stavu. Jinak by to nebyl negativní stav. Takže vše je
            tam zvráceno.

            Peter:  Tohle  je  mi  velmi  jasné,  ale  jak  víš,  není  pro  nás  snadné  neaplikovat  stejné
            kategorie pro oba stavy - když se pokoušíme popsat věci, jaké se v nich odehrávají.

            Pán  Ježíš  Kristus:  Ano,  Petře,  ale  je  třeba,  abyste  vycvičili  svou  mysl,  svůj  intelekt,
            svou  logiku  a  všechny  duševní  schopnosti  a  rozeznávali  správně  stav  věcí  v obou
            doménách.  Jinak  byste  mohli  shledat,  že  vaše  závěry  o  těchto  věcech  jsou  buď
            zkreslené nebo načisto falešné.

            Peter: Pochopeno. Zmínil ses o třetí záležitosti, kterou chceš prodiskutovat.


            Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře. Je krátká. Týká se obav Rosemarie, jež se ptá, zda úvahy
            o  potravě  byly  specificky  osobní  a  měly  co  činit  s ní.  Dovolte,  abych  velmi  důrazně
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78