|
Životní styl a vztahy lidí v nové éře člověčenstva jsou v obecnosti určeny společnými
cíli a tendencemi Stvoření. Tendence, které jsou za každou aktivitou či každým
vztahem, směřují ke společnému cíli, kterým je duchovní pokrok veškerého
člověčenstva a všech jeho individuálních členů. Duchovní pokrok člověčenstva je
zvláštní a jedinečný a směřuje tam, kde může být z hlediska všezahrnujícího a
obecného duchovního pokroku všeho Stvoření nejužitečnější.
Aby se tento cíl splnil a dosáhl, vyhledávají se a ustanovují nejlepší možné životní
styly a lidské vztahy podle principu a pravidla, že duchovní pokrok vyžaduje neustálou
flexibilitu, mobilitu a změnu v jakémkoli životním stylu a ve všech lidských vztazích.
Stagnace, zachovávání a udržování jednoho životního rozpoložení či stylu vede k
fixaci, rigidnosti a závěrečnému odpadnutí od duchovního pokroku. Není dovoleno
budovat žádné tradice, zvyky a kultury kolem životního stylu či mezilidských vztahů.
Jakmile nějaký jednotlivý životní styl či vztah splní svůj účel, svou funkci a užitečnost,
je ukončen s vděčností, oceněním a uznáním jeho služeb, které poskytl tomuto
jednotlivému kroku a jeho potřebám v duchovním pokroku.
Proto mají jakákoli pravidla, nařízení a ustanovení, která formují či budují jakékoli
životní styly či mezilidské vztahy, v sobě zabudovány záruky, které jim zabraňují, aby
upadly do stagnujícího rozpoložení. Všechny jsou měnitelné a odstranitelné, aby
odpovídaly novým potřebám a požadavkům vstupujícím do bytí s počátkem každého
následného kroku duchovní progrese.
V tomto ohledu je hlavním obecným principem každého přijatého životního stylu a
stylu mezilidských vztahů flexibilita, mobilita a připravenost a hotovost ke změně. Toto
určuje princip jejich neustálého nového hodnocení za účelem kontroly užitečnosti
jejich pokračování. Jakmile jejich užitečnost již není funkční a vykazují znaky stagnace
a pohybu zpět k tomu, aby se staly zpátečnickými, jsou buď odstraněny, nebo
pozměněny, aby se tak rychle, jak je jen možné, přizpůsobily novým potřebám.
Proto je třeba pohlížet na jakýkoli popis životního stylu lidí a jejich vztahů s ohledem
na shora uvedená fakta a uvědomovat si jejich přechodnou a dočasnou hodnotu.
Nicméně existují určité obecné rysy, které lze uvážit a které mají do určité omezené
míry univerzální platnost. Lze je zformulovat do následujících bodů:
1. Lidské životní styly a vztahy nové éry v sobě zahrnují nejdůležitější univerzální
pravidlo, které určuje jejich celkový význam, smysl, jejich jsoucno a bytí a potřebu
duchovního pokroku - přímou přítomnost Nejvyššího a přímou komunikaci s Ním/Ní a
s duchovním světem. Vše se takovým vztahem kontroluje - dokonce i dvojitě,
potvrzuje a ověřuje. Každý je svobodně veden, instruován a poučován s ohledem na
jeho vlastní volbu, určení, užitečnost, vztahy a nejvhodnější životní styl vzhledem k
tomuto jednotlivému stavu a umístění v duchovním pokroku a v hierarchii duchovního
uspořádání, do něhož v daném okamžiku patří. Když se učiní pokrok a jedinec je hotov
postoupit dál, připravuje se na to a je uveden do nového životního stylu s novými
lidskými vztahy, které jsou k jeho současnému duchovnímu stavu daleko
relevantnější. Obecný životní styl veškerého člověčenstva je určen životním stylem
každého jednotlivce, a je tudíž mnohostranný a proměnlivý. Je pod stálým přímým
dohledem a vedením Nejvyššího.
2. Nová lidská éra je charakteristická úplným nedostatkem nepřátelství, ničivé
útočnosti, násilí a zločinu. To je výsledkem uzavření všech pekel, kterým již není
dovoleno vkládat do lidí takové jedovaté emoce a napájet je jimi. Proto je všem
lidským životním stylům a vztahům v nové éře společné mírumilovné, klidné, tiché,
vyvážené, harmonické, na úrovni vedené a dobře organizované bytí a prostředí. Každý
přispívá ke štěstí, potěšení, rozkoši a radosti jak u sebe, tak i u všech ostatních.
3. Všichni členové nové společnosti mají své určité místo, umístění a pověření.
Užitečnost jejich aktivit pro všechny v rámci tohoto místa, umístění a pověření určuje
kvalitu vztahů a obsahu a struktury životního stylu každého individua. Všichni členové
jsou si rovni při poskytování své užitečnosti, ale její rozsah, dopad a stupeň užitku
vzhledem ke všemu určuje zvláštní potřeby a opatření. Nikomu, kdo si zvolil osud a
poslání na Zemi, nechybí žádná příležitost ke zdokonalování a vlastnímu růstu v rámci
této volby.
4. Životní styl a vztahy jsou u každého určeny motivačními a intenčními faktory
duchovního trendu a účelu společnosti. Protože nejzazším cílem všech je duchovní
pokrok, je každý v bodě, směru a pozici, které si sám zvolil, motivován tímto faktorem,
aby vzhledem ke svým schopnostem dělal jen to nejlepší a přispíval co největším
dílem. Taková duchovní pojetí a takové sklony motivují zcela všechny činnosti a
vztahy jedince.
5. V nové éře si je každý vědom možnosti svobodné volby být a dělat, co si kdo přeje a
chce. To však doprovází uvědomění, že je třeba vzít plnou odpovědnost za následky a
důsledky takové volby, aniž by se vina či zodpovědnost svalovala na někoho druhého.
Jedinec přijímá určitou roli a pozici, jež doprovázejí odpovídající životní styl a vztahy,
s plným porozuměním a vnímáním vší nutnosti, odpovědnosti, povinnosti i práv s
touto rolí a pozicí spojených. Protože si je každý volí v souladu se svými specifickými
schopnostmi, přednostmi, talenty a danostmi, uskutečňuje je s velkým naplněním a se
spokojeností, aniž by se cítil být nucen či donucován dělat něco, co je v rozporu s jeho
přirozeností, životním stylem, schopnostmi či volbou.
6. Jedním z hlavních aspektů životního stylu a vztahů lidi v nové éře je princip
vyvažování. Jelikož lidská mysl sestává ze tří striktně odlišných oblastí - ducha, duše
a těla, jsou všechny jejich aspekty vyváženy a použity ve správných proporcích a
náležitém uspořádání, aby nic nebylo potlačeno či nadsazeno. Jedním z výsledků toho
je rozdělení jedincova dne a života tak, aby mu dovolovalo plnění vlastních povinností,
závazků a úkolů a také mu dovolilo mít čas na zábavu, potěšení, rozkoš a fyzický
odpočinek. Na každý nedostatek rovnováhy v tomto ohledu se pohlíží jako na
překážku a zábranu vlastnímu náležitému duchovnímu pokroku.
7. Kvůli dominantnosti duchovních hodnot v nové éře a obecnému trendu, aby se
každý stal více a více duchovním, tedy lepší a lepší lidskou bytostí, je jediným
kritériem, které se bere v úvahu v lidských vztazích a při určování vedoucích pozic a
při podobných věcech, stupeň kvality lásky k obecnému blahu a užitku a míra
moudrosti při aplikaci této lásky. Neexistují žádné předsudky či ohledy, co se týká
národností, ras, skupin, většin, menšin, náboženství a rodů. Jediná diskriminace, která
existuje, je rozlišování svobodně zvoleného osudu a pověření v rámci délky trvání
pozemského života ve fyzickém těle, což určuje kvalitu vlastní lásky jedince k
užitečnosti a stupeň moudrosti při tvořivém uskutečňování a aktualizování jeho
vlastních schopností.
8. Stejně se uvažuje s ohledem na osobní vztahy. Ty jsou vždy určeny úrovní, stupněm
a kvalitou vlastní lásky a moudrosti. Jelikož je každý jiný a nachází se na odlišném
stupni či jiné úrovni duchovního pokroku, nemůže vytvořit těsné vztahy s někým, kdo
se nachází ve zcela odlišné pozici, úrovni, odlišném stavu a procesu svého vlastního
duchovního pokroku. Tento vztah by byl nedorozuměním a byl by kontraproduktivní a
nemohl by se z něj získat žádný užitek. Aby se vyhnulo jevu odcizení, existují lidé,
kteří slouží jako spojky mezi nejrůznějšími stupni a úrovněmi pokroku, aby
koordinovali a zprostředkovávali veškeré tyto vztahy. Jsou vybaveni zvláštními
schopnostmi, talenty a dary od Nejvyššího, aby mohli vykonávat tuto důležitou práci.
9. Protože je u každého ve společnosti účelem a cílem společné dobro a duchovní
pokrok všech, má každý úplnou svobodu vyjádření a neomezenou příležitost k
vlastnímu tvůrčímu snažení. Žádná omezení či jakékoli podmínky se na nikoho
nekladou. V takovém životním stylu, rozpoložení a při takových mezilidských vztazích
nejsou myslitelné ani udržitelné žádné nízké motivy.
10. Vzájemně respektování, uznání a úcta ohledně lidské důstojnosti a lidských práv
jsou vždy určeny vnitřními duchovními hodnotami a kvalitami a jejich službou
veřejnému blahu a užitku. Nepřikládá se vážnost vnější pozici, zevnímu vzhledu či
jakémukoli jinému vnějšímu znaku, který má vztah k vnější přírodě. Hodnoty a
determinanty jakéhokoli vztahu se odvozují z toho, co je „uvnitř“, a ne z toho, co je tím
„vně“. Kvalita toho „vně“ je jen stejně hodnotná, jako je kvalita toho „uvnitř“.
11. V nové éře se formování rodinných svazků a utváření příbuzenstva odehrává na
základě podobnosti duchovních kvalit a stupně totožnosti pozic, úrovní a umístění
ohledně vlastního duchovního pokroku. Neexistují žádné svazky s takzvanými
pokrevními příbuznými a na základě biologických a fyzických vlastností, pokud se
nestane, že jedinci mají podobnou duchovní kvalitu a jsou na podobné úrovni
duchovního pokroku.
12. Manželské vztahy se ustanovují na základě přímého pověření Nejvyšším. Jedině
Nejvyšší může znát pravou kvalitu principů maskulinity reprezentovanou jednotlivým
mužem ve vztahu k němu se přesně hodící kvalitě femininity, kterou představuje
jednotlivá žena, a naopak, aby tyto kvality byly vhodné pro sjednocení těchto principů
a pro jejich neustálou výměnu způsobem, jímž by byly skutečně schopné produkovat
nové tvořivé ideje ve prospěch všeho Stvoření tím, že se sjednotí. Toto je pravým
duchovním manželstvím. Takové manželství může být ustanoveno výhradně
Nejvyšším. Jelikož má každý otevřený přístup do duchovního světa a má právo a
výsadu komunikovat přímo s Nejvyšším, toto není problémem. Nikdo jiný nemůže
spojit dva lidi v manželství bez ohledu na to, činí-li se to jménem Nejvyššího, či nikoli.
V nové éře není jiné manželství myslitelné ani přijatelné.
13. V nové éře slouží každý vztah duchovním účelům a realizaci veškerých tvůrčích
snah. To vyžaduje úplnou svobodu výměny všech idejí na všech úrovních. Proto
existuje v sexuálním styku neustálá svobodná sexuální výměna mezi opačnými rysy
femininity a maskulinity za účelem vzájemné stimulace vlastního tvůrčího úsilí tím, že
každý v tomto styku přispívá svými jedinečnými a specifickými vlastnostmi. Proto je
sexuální styk využíván jako nanejvýš hodnotný nástroj sdílení, dávání, přijímání a
vzájemného oplácení a také potěšení a rozkoše z této výměny, která vede k většímu
sebeuvědomění a intenzivnější duchovní progresi zúčastněných. Žádné pojetí,
myšlenky či pocity vlastnění, žárlivosti či výhradních práv nejsou za tohoto
uspořádání myslitelné ani přijatelné.
14. Životní styl a vztahy lidí nové éry jsou zvelebeny a ohromně obohaceny
kosmickým cestováním a častou komunikací a vzájemnou výměnou zkušeností a
výdobytků se všemi ostatními čijícími entitami jak v duchovních, tak i ve fyzických
vesmírech. Toto značně rozšiřuje perspektivu lidí a činí jejich život vzrušující,
proměnlivý a produktivnější a tvořivější. Cokoli přispívá k vlastní tvořivosti a
produktivitě, přispívá nakonec k vlastnímu duchovnímu pokroku.
15. Protože v nové éře má každý plné uvědomění, poznání a úplnou informaci o tom,
co si sám zvolil a co je účelem jeho života, je každý prost starostí, obav, nejistoty a
strachu z neznámého. To poskytuje jedinci pocit vděčnosti a ocenění, což vede ke
sdílení radosti, potěšení, rozkoše a štěstí ze života. Ve volném čase se takové rozkoše,
radosti, štěstí, potěšení i tato vděčnost a uznalost vyjadřují různými slavnostmi,
svátky a společenskými událostmi, které jsou integrální součástí života každého.
Všechny slouží duchovnímu účelu jako připomínky vlastní svobody a nezávislosti a
vlastní svobodné účasti v obrovském tvůrčím úsilí a duchovním pokroku celého
Stvoření.
16. Jak se již před tím uvedlo, je vše v životním stylu a vztazích lidí nové éry vyváženo
a harmonizováno. Protože se vše odvozuje z duchovnosti a směřuje k duchovnosti,
která se projevuje pozitivním stavem a procesem lásky a moudrosti Nejvyššího,
netrápí nikoho žádné nemoci. Pojem smrti jako bolestného oddělení od života je
neznám. Namísto toho se každý připravuje na opuštění svého fyzického těla, jakmile
splní své životní poslání a svůj účel v průběhu pozemského věku. V okamžiku
připravenosti jedinec upadá do klidného spánku a v tomto čase se oddělí od vlastního
těla a přesouvá se do intermediálního světa. Protože je přístup do tohoto světa
otevřený pro každého, může každý, kdo touží a chce pokračovat v komunikaci a
vztazích s těmi, kdo odešli, toto učinit bez problému, jestliže oba souhlasí a je-li z
pokračování jejich vztahu možno získat nějaký duchovní užitek. Proto není v nové éře
možný žádný pocit bolestivé ztráty či toho, že schází ten, kdo odešel.
17. Vzájemné přátelství mezi lidmi je ustaveno jen na duchovním základě. Jeho účelem
je sdílet, podporovat, vyměňovat vše a pomáhat všemu, co je dostupné pro něčí
duchovní pokrok. Takové přátelství charakterizuje respekt vůči jedincově svobodě,
loajálnost, oddanost, hluboká láska a ocenění jedincova jsoucna a bytí. Žádné jiné
motivy do takového vztahu nevstupují. Ten trvá tak dlouho, jak je nutné a potřebné,
tak dlouho, dokud je všeobecně prospěšný a užitečný. Jakmile poslouží svému účelu
a nelze z něj získat žádný další užitek, oba jeho účastníci jej ukončí s velkou
vděčností, s uznáním a oceněním zážitků, které sdíleli v jeho průběhu.
18. Životní styl a vztahy lidí v nové éře v sobě zahrnují zřetel a respekt vzhledem k
vlastnímu přírodnímu či fyzickému prostředí. Každý si uvědomuje, že se na určitý čas
chystá žít v přírodním prostředí, které je integrální součástí života na Zemi. Země, jako
cokoli jiné, je stvořením Nejvyššího ze účelem přizpůsobení se jedinečným a zvláštním
sentientním entitám - lidským bytostem. Proto jsou v něm zahrnuty jisté zákony a
určitá pravidla, která slouží funkci harmonizace všech jeho aspektů. Kvůli této hluboké
duchovní konotaci respektují lidé nové éry přírodu, ekologickou rovnováhu a život v
úplném souladu s vlastním životním prostředím. Pohlíží se na ně jako na vynikající
prostředek vlastního duchovního pokroku.
Nová éra člověčenstva také vyžaduje nové chápání a praktikování duchovnosti. Je
několik principů, které ustanovují obsah a formu této duchovnosti pro počáteční krok
lidské duchovní progrese. Zdůrazňuje se zde počátek, jelikož kvality i obsahy této
duchovnosti jsou dynamické a proměnlivé, když někdo přechází z předcházejícího
kroku a vchází do každého následného, vyššího kroku.
1. V nové éře jsou všechna pojetí duchovnosti odvozena z ideje přirozenosti
Nejvyššího. Jak se již uvedlo před tím, ta je nejdůležitější a nejzávažnější záležitostí
pro duchovnost obecně a lidskou duchovnost zvláště. Odráží pravou duchovní kvalitu
každého společenstva či jednotlivce ve společnosti. Ústřední téma nové duchovnosti
lze vyjádřit výrokem, že v uvědomění každého je a bude jen jeden Nejvyšší, kdož je
Absolutní jedností a Jednotou všech principů a kdož se ve Stvoření manifestuje v
nekonečné variaci a nekonečným počtem aspektů a vyjádření. Jakýkoli, byť jen
vzdálený náznak možnosti existence tří či více bohů v jakékoli formě či pojímání je
ošklivou myšlenkou, která znamená jen jedinou věc: Že je něco hrozně špatného v
lidské duchovnosti. Proto lze jeden z nejdůležitějších důsledků, prostředků ověření a
kontroly řádnosti duchovnosti nalézt v pojetí Nejvyššího, které kdo má. Pokud je
odvozeno z pojetí jednosti a jednoty s jasným porozuměním, že může existovat jen
jeden Bůh či jeden Nejvyšší, a ne tři či několik, pak je duchovnost v pořádku. Jakékoli
pochybnosti, odchylky, myšlenky, pocity či úvahy, které jsou tomuto pojetí
protikladně, naznačují, že je něco hrozně špatného ve vlastní duchovnosti.
Toto je nejzávažnější záležitostí veškeré duchovnosti, se kterou člověčenstvo stojí či
padá. Celá historie pseudočlověčenstva je živým a živoucím příkladem tohoto jevu.
Různá jména, která se užívají při přistupování k jedinému Nejvyššímu, se považují jen
za jediný z nekonečných aspektů, který popisuje jeden či více zvláštních rysů, kterými
může přirozenost Nejvyššího pochopit ten, kdo dává přednost tomuto jednotlivému
jménu v souladu se svými duchovními potřebami. Ale tento jedinec jasně chápe, že je
to název jen jednoho rysu či aspektu jednoho Nejvyššího, a ne název Nejvyššího
v Jeho/Její Absolutní přirozenosti.
2. Pojetí jednoho Nejvyššího s mnoha jmény určuje též typ, postup a způsob
Jeho/Jejího uctívání. Již v předešlém bylo uvedeno, že v nové éře nejsou žádné typy
vnějšího rituálního a slavnostního uctívání. Pravé uctívání jednoho Nejvyššího se činí
výhradně vykonáváním užitku, činností a činů, praktickým životem, konáním toho
nejlepšího a plněním poslání a účelu vlastního života. Tím se nyní nemá říci, že se lidé
nebudou dávat dohromady ve zvláštních shromážděních, zasvěcených pouze sdílení
osobních a subjektivních duchovních zkušeností a výsledků komunikování s
duchovním světem. Ta se konají a koordinují obzvláště pro tento účel. Také jsou skrze
osoby k tomu zvlášť určené Nejvyšším poskytována Jeho/Její pravidelná přímá zjevení
tak, jak jsou potřebná pro každý nový krok v duchovní progresi člověčenstva, a jsou
zjevována, sdílena a interpretována buď na těchto shromážděních, nebo jinými
dostupnými komunikačními prostředky. V průběhu těchto shromáždění se též sdělují
osobní zjevení od Nejvyššího a zjevení skrze vlastní duchovní poradce o připravenosti
na přechod z předcházejícího kroku a na zahájení nového, následného a vyššího
duchovního kroku. Takovou formou se odehrává pravá bohoslužba v nové éře.
3. Zdroj, život a praktikování individuální duchovnosti se, jak se již uvedlo před tím,
ustanovuje přímou komunikací s vlastními duchovními rádci, Niternou myslí a
obzvláště s nejvyšším duchovním poradcem. Cokoli je třeba a nutně pro vlastní
duchovní růst, zlepšení a pokrok, je k dispozici tomu, kdo o to žádá. Zásadou zde je,
že nic není nikomu dáno či zjeveno, aniž by o to ze své svobodné vůle a volby
nepožádal. Vnucovat někomu něco by bylo znásilňováním jeho svobodné vůle. Takový
nátlak je u duchovních poradců nemyslitelný a nemožný. Nejvyšší vytváří v tomto
ohledu zvláštní opatření a záruky v tom, že když o to jedinec nežádá, žádný duchovní
poradce nemůže sdělit ani slovo ani být slyšen bez ohledu na to, jak usilovně se snaží
proniknout k tomu, komu se radí. Jedinec je vždy plně zodpovědný za svůj život se
všemi důsledky svých vlastních voleb. Toto je jedním z hlavních principů nové
duchovnosti. Tato skutečnost je známa všude. Proto při komunikaci s duchovními
rádci každý vždy žádá o obecné i zvláštní odpovědi, popudy, výklady, odhalení a
výměnu toho, co má sloužit potřebám jednotlivého dne. Jedinec obvykle končí setkání
s duchovními rádci položením důležité otázky: Existuje něco jiného, co je třeba
zodpovědět, uvážit, zjevit či probrat, co z jednoho či druhého důvodu vlastní mysl
vynechala ? Jak je jak jen nejlépe možné a potřebné posloužit a být užitečný vlastním
duchovním poradcům ? Tímto se každý den před rozloučením zabrání přehlédnutí
důležitých věcí a zachovává se princip vzájemné služby, lásky a oplátky.
4. V nové éře si každý uvědomuje a praktikuje velmi důležité pravidlo duchovnosti. Jak
se uvedlo dříve, pojem duchovnosti se popisuje aktivními, dynamickými a
progresivními termíny, neboť je skutečně neustálým plynutím a pohybem dále a vpřed.
V takovém chápání a vnímání pravé duchovnosti neexistují žádné ideje statičnosti a
stagnujících rozpoložení. Proto se jedincovo vnímání a jeho podíl na duchovnosti
určuje jeho otevřeností novým duchovním ideám, které neustále připlouvají. Míra
otevřenosti je určena flexibilitou a mobilitou, s jakou se kdo zbavuje starých pojetí,
jejichž užitečnost se již přežila, a s jakou se přijímají a do vlastního života zahrnují
nové duchovní ideje. Skutečným duchovním pravidlem zde je, že jedině v otevřenosti
mysli a srdce, ve flexibilitě, mobilitě a schopnosti se přizpůsobit lze najít pravé
požehnání Nejvyššího. Takový přístup je pro jedince skutečným požehnáním.
5. Podle shora uvedeného principu jsou v nové éře všechny duchovní záležitosti
založeny na univerzálním faktu a principu, že vše ohledně duchovnosti je zjeveno v
postupných krocích a že duchovní pokrok je založen na progresivnosti a tvořivosti
jeho idejí, které se neustále mění. Každý si uvědomuje, že Nejvyšší Svou Absolutní
přirozeností a Absolutní tvořivou snahou neustále vytváří čerstvé, nové a více
duchovní ideje, které se dodávají veškerému Stvoření pro jeho potřeby, štěstí a
požehnání. Nejvyšší nemůže nikdy přestat mít nové ideje a spočinout v této věci s
prohlášením, že neexistuje již nic víc, co by se dalo přidat či stvořit. Taková situace by
znamenala konec všeho Stvoření. Proto je nová duchovnost založena na principech
změny a pokroku ve všech úrovních a stupních a ve všech ohledech.
6. Velmi důležitý duchovní princip, na kterém je založena nová duchovnost, lze nalézt
v uznání, přijetí a praktikování skutečnosti, že vše v životě každého či v životě
veškerého Stvoření má bez jakékoli výjimky a výluky, vzato o sobě i z venku, ve všech
představitelných ohledech vztah k duchovnosti a že životem duchovnosti je přát si a
konat dobro, být moudrým a neustále progresivně postupovat k vyšším úrovním
duchovního uvědomění. Tento princip je modifikací a zkrášlením principu, který byl
zjeven Emanuelem Swedenborgem: „Veškerý život se vztahuje k náboženství - a
životem náboženství je konání dobra.“
Tímto principem je každý motivován, ovlivňován a veden. Všechny ostatní takzvané
neduchovní události a děje života se považují za souvztažné faktory duchovnosti, její
konkrétní či symbolická vyjádření, kterým umožňuje nastávat a odehrávat se. Život a
činnost vůbec čehokoli jsou bez výjimky dány duchovností, s níž souvztaží.
7. Z těchto principů se odvozuje daleko obecnější princip nové duchovnosti: Každý si
neustále uvědomuje, přijímá a praktikuje, že všechny lidské systémy a aktivity ve
specifičnosti a jedinečnosti svých stavů a procesů reprezentují a vyjadřují Absolutní
duchovní principy Nejvyššího a souvztaží s nimi. Takové pojímání dává každému
popud, aby k ním vyvinul větší respekt a více je oceňoval, protože v nich může vidět,
cítit a prožívat neustálou přítomnost Nejvyššího, kdož je ve Svých principech a jejich
nekonečných, relativních projevech jako ve Svém vlastním.
Takový postoj a takové chápání lidských systémů a činností je ochraňuje před tím, aby
byly separovanými, sebestřednými, na sebe zaměřenými a samy sebe udržujícími.
Pohlíží se na ně jen jako na výsledek Absolutního tvořivého úsilí Nejvyššího, kdož
neustále zjevuje, pozměňuje, přidává a tvoří stále lepší systémy a aktivity pro
duchovní potřebu a progresi všeho Stvoření.
Všechny shora zmíněné duchovní principy nové duchovnosti jsou pozměnitelné,
změnitelné a pružné a existují duchovní principy, které jsou těmto přítomným
transcendentní. Budou tyto přítomné principy překonávat, stavět na nich či je
zachovávat v souladu s potřebami a uspořádáním dalšího kroku duchovní progrese
člověčenstva.
Zdroj: ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI