|
Povaha a struktura toho, co se v této knize nazývá pseudočlověčenstvem, byla
pseudotvůrci zfabrikována tak, aby zadržovala a negovala normální a přirozené plynutí
duchovního pokroku. Toto plynutí je esenciálně a substanciálně určující činitel v
přirozenosti a struktuře každé sentientní entity či společnosti. Pseudočlověčenstvo
bylo nástrojem v rukách negativních sil, které utvářely a ovlivňovaly veškerý jeho život
tak, aby se odstranilo jakékoli pravé duchovní uvědomění a odstranil duchovní život.
Ať se tedy ukázaly v povaze a struktuře pseudočlověčenstva jakékoli rysy, ve svém
nejzazším smyslu a konotaci obsahovaly negativní stavy a procesy.
Pseudočlověčenstvo svou strukturou a povahou odráželo neobvyklou kombinaci
dobra a zla, které bylo uměle smícháno dohromady. Nikde jinde ve Stvoření takové
rozpoložení neexistovalo a neexistuje. Přítomnost pravé kvality dobra spolu s
pseudokvalitami zla byla možná kvůli faktu, že při fabrikování pseudočlověčenstva
použili pseudotvůrci živé buňky původních lidských bytostí, které v sobě obsahovaly
všechny kategorie a principy života relativního k Absolutnímu životu Nejvyššího. V
nich je Nejvyšší vždy přítomen jako ve Svém vlastním. Nic nelze udělat, aby se tato
okolnost změnila. Užitím takových zvláštních buněk ve svých genetických
manipulacích museli pseudotvůrci zachovat tento základní životní princip. Jedinou
věcí, kterou mohli učinit, byla jeho deformace. Princip života ve své ryzí kondici - a
tuto kondici museli pseudotvůrci použít - je vždy dobrý a pozitivní. Jeho zdeformovaná
verze je vždy negativní a zlá. Odtud pochází směsice pravých principů s
pseudoprincipy v živoucí lidské bytosti.
Jelikož se všichni lidé od okamžiku objevení se takových deformací rodili nevědomí, z
milosti Absolutní prozřetelnosti Nejvyššího byli s to poznat a získat nějaká pojetí
dobra a pravdy i zel a nepravd. Stalo se záležitostí jejich svobodného osobního
výběru, který aspekt jejich mysli a osobnosti chtěli zdůraznit a realizovat ve svém
životě.
Záměry takové volby obvykle určovaly jedinečným způsobem povahu a strukturo
každého jedince bez ohledu na to, jakým způsobem bylo pojetí duchovnosti a
ostatních principů ve vztahu k němu zdeformováno či irelevantní. Proto byla v povaze
a struktuře pseudočlověčenstva nejdůležitějším faktorem dichotomie dvou stavů a
procesů, která ovládala celkový život. Z této dichotomie a z výsledků lidských záměrů
s ohledem na jejich pozici či preferenci či důraz na jeden nebo druhý nebo na oba dva
vyplývaly neustálé tlaky, stresy, krize, střety, bitvy, obavy, strachy, deprese, války a
mnohé jiné duchovní, duševní, emoční, intelektuální, fyzické problémy, které
existovaly v průběhu dějin pseudočlověčenstva. Pseudočlověčenstvo od počátku
odráželo tyto okolnosti, stavy a procesy.
Struktura a povaha nového člověčenstva se již nezakládá na této dichotomii. Vliv zla a
negativního stavu je eliminován a není dovoleno se vměšovat do rozhodování lidí
nebo deformovat jejich pojetí života. Toto je přítomno u každého prostřednictvím
faktu, že se to již ve zkušenosti zažilo a prožilo na celé planetě. Za účelem svobody
volby je nutné mít ideje zla a negativních stavů a procesů se všemi jejich hroznými a
ničivými následky a důsledky. Ale ty nejsou již součástí života Jsou odděleny od
lidské mysli a v působení spoutány a zkroceny tak, aby sloužily pravému duchovnímu
pokroku člověčenstva. Nevládnou a nepanují již nad člověčenstvem, ale pohlíží se na
ně jako na něco, co slouží dobrému účelu v novém uvědomění si nutnosti se tomu
vyhnout, vyhýbat a netrápit se tím. Zlo a negativní stav a proces jsou nyní známy jako
možnost, která je vždy přítomná jako věc odmítání, kontrastu a potlačování ve
srovnání s pozitivními stavy, stavy dobra a jejich procesy. Lze je považovat za něco,
co je jako kolektivní „stín“ člověčenstva (užije-li se pojmu, který razil C. G. Jung), co je
dobře spoutáno a pod kontrolou, motivujíc příslušníky člověčenstva, aby se tomu
vyhnuli za účelem plného uskutečnění svého duchovního pokroku.
Takové uznávání negativního má pozitivní hodnotu ve službě novému člověčenstvu.
Je vždy přítomné v povaze a struktuře člověčenstva jako výstraha, jakým způsobem
nebýt. Pomáhá se vyhnout nevědomosti o jeho následcích a důsledcích a přispívá to
svou energií duchovnímu pokroku. Takže v nejzazším smyslu jsou zlo a negativní stav
a proces obráceny Absolutní láskou a Moudrostí Nejvyššího ve služebníky s dobrými
a pozitivními účely. Toto je jediný možný následek vzhledem k Absolutní Božské
prozřetelnosti Nejvyššího. Ta využije vše na zdůraznění a vítězství pozitivního stav a
procesu. Taková je její povaha.
S takto spoutaným a ovládnutým rozpoložením zla a negativního stavu lze postupně
strukturovat člověčenstvo a vytvořit jeho povahu, která zahrnuje tyto následující
stavy, procesy, rysy a vlastnosti:
1. Nejvyšší prioritou ohledně struktury a povahy nového člověčenstva je vytvořit
znovu skrze všechny dostupné kanály lidské mysli spojení s Nejvyšším, se
souvztažnými duchovními čili nejniternějšími světy a s intermediálními čili vnitřními
světy. Toto opětovné spojení s Nejvyšším a s odpovídajícími souvztažnými světy
poskytuje nové uvědomění toho, že vše v činnostech, tvořivých snahách, systémech a
životě člověčenstva se vytváří pod přímým vlivem Nejvyššího a při uvědomění a
vnímání Jeho/Její přímé přítomnosti, a že vše je vytvořeno za přímé přítomnosti
Nejvyššího ve všech aspektech jeho jsoucna a bytí. Tento druh opětovného spojení
dostává vše do odlišné perspektivy. Sjednocuje, harmonizuje a vyvažuje všechny
aspekty v uspořádání a povaze člověčenstva a činí je produktivním, tvořivým a
funkčním celkem.
2. Nové člověčenstvo je uspořádáno takovým způsobem a je mu dána taková povaha,
aby se umožnila úplná přítomnost duchovnosti v nejzevnější vrstvě nejzevnějšího
přírodního stupně, s nímž člověčenstvo souvztaží. Její přítomností lze tuto vrstvu
oživit a plně využít pro duchovní pokrok všeho Stvoření bez výjimky. Poskytuje
tomuto stupni smysl a užitečnost jeho jsoucna a bytí v univerzalitě povšechnosti. Bez
této duchovnosti by v něm nebylo nic naživu a užitečné. Takové okolnosti by se
nemohly tolerovat, protože ve Stvoření Nejvyššího musí vše sloužit nějakému užitku,
aby ospravedlnilo své jsoucno a bytí. Přítomnost duchovnosti umožněná strukturou a
povahou člověčenstva sídlícího v tomto stupni činí tuto schopnost užitečnosti
možnou, dostupnou a funkční.
3. Vše ve stvoření z Nejvyššího slouží zvláštnímu účelu a sleduje zvláštní „linii“ při
poskytování užitku v souladu s obsahem a potřebami udržování se, zachovávání se,
rozvíjena se, tvořivého přispívání a budování na této „linii“. Struktura a povaha
každého člověka, který se na této „linii“ podílí, je konstruována tak, aby plně
přizpůsobila všechny aspekty života a rozvoj nového člověčenstva podpoře tvořivého
přispívání a udržování této „linie“. Kvalita, potřebnost, účel a cíl takové „linie“
ovlivňuje uspořádání a povahu nového člověčenstva, které si svobodně, s potěšením
a radostí zvolí možnost účasti na tomto podniku. Specifické aspekty této „linie“ jsou
známy jen Nejvyššímu a zjevují se člověčenstvu v krocích tak, jak na ní progresivně
postupuje k vyplnění své role.
4. Jak bylo již před tím mnohokrát uvedeno, nejzevnější vrstva nejzevnějšího
přírodního stupně, kterou obsadilo lidstvo, je nejzazším jevištěm pro projevení se
všech příčin, všeho vznikání a všech účinků v konkrétní formě přirozeného chování a
jednání lidí. Taková situace určuje a ovlivňuje povahu a strukturu nového
člověčenstva, aby se přizpůsobila pro přijímání a projevování všech aspektů tvořivého
úsilí všech kroků, úrovní a stupňů a zpětné vazbě jejich výsledků. Proto je struktura a
povaha nového člověčenstva utvářena tak, aby byla konkrétním příkladem otevřenosti
mysli a srdce, pohyblivosti, ohebnosti, přizpůsobivosti a nastavitelnosti. Tyto
vlastnosti se stávají hlavními rysy této struktury a povahy.
5. Protože člověčenstvo uskutečňuje a konkrétně projevuje všechny následky
tvořivého úsilí Stvoření na této zvláštní „linii“ jemu přidělené, je uspořádáno tak a je
mu dána taková povaha, že se stává konkrétní spojnicí mezi všemi dimenzemi,
úrovněmi, kroky a stupni, které mají na této „linii“ podíl. Všechny jeho vlastnosti,
charakteristiky a rysy jsou tudíž přizpůsobeny tomu, aby sloužily účelu této spojnice.
Taková služba určuje specifičnost uspořádání a povahy nového člověčenstva. Jeho
hlavními rysy jsou přizpůsobování, přenášení, spojování, ohodnocování, zpětná vazba
a propojování všech systémů s podporou náležité funkčnosti vzhledem k těmto
aktivitám.
6. Protože nové člověčenstvo obsadilo nejzevnější vrstvu nejzevnějšího stupně hmoty,
vyžaduje speciální uspořádání a povahu, aby přizpůsobilo svůj život takovému
drsnému prostředí. Vše v této vrstvě se musí pojímat, chápat a vnímat v konkrétnosti
jeho projevu. Proto je jednou z charakteristik povahy a struktury nového člověčenstva
schopnost transformovat konkrétní myšlení a jeho kategorie do abstraktních a
souvztažných významů, což umožní vnímat a pochopit jeho povahu všem
předcházejícím krokům a úrovním. Tato schopnost umožňuje plné využití a ovládnutí
všech přírodních podmínek, zákonů, struktur a dynamik tak, aby jejich duchovní
významy a jejich využití byly zřejmé všemu Stvoření. Veškeré vnější přírodě se tedy
umožňuje, aby nakonec posloužila duchovnímu pokroku člověčenstva a všemu
ostatnímu Stvoření, které je souvztažně spojeno s člověčenstvem.
7. Nejzevnější vrstva přírodního stupně v sobě a o sobě nemůže svou povahou
projevovat jakoukoli soudržnost, jednotu, harmonii či účelovost. Neustále padá zpět
na samu sebe a sama sebe pohlcuje. Toto nezvyklé rozpoložení vyžaduje, aby se
utvořila velmi zvláštní povaha struktury nového člověčenstva, která by mohla překonat
disharmonii, rozpojení a rozklad takového rozpoložení.
Souvztažní činitelé takové kondice určují potřebu rozmanitosti člověčenstva. Je tedy
jedním z jeho hlavních rysů být rozmanitým. Rozmanitost musí být konkrétní - kvůli
povaze nejzevnější vrstvy. Její konkrétnost se projevuje v korespondujících variacích
národů, ras, menšin a skupin, které představují možnost jednoty, jednosti a harmonie
v různosti. Ta zadržuje nejzevnější vrstvu nejzevnějšího stupně přírody před
odpadnutím vzhledem k její přirozené tendenci k opaku. Taková reprezentace dává těž
všemu ostatnímu Stvoření konkrétní příklad této jednoty, jednosti a harmonie a
přispívá k duchovnímu pokroku u každého.
8. Rozmanitost povahy a struktury nového člověčenstva a přítomnost všech
předcházejících stupňů v ní ve formě souvztažné konkrétnosti jejich vyjádření dále
určuje jeho obsah. Kvůli této situaci je nové člověčenstvo uspořádáno tak a je mu
dána taková povaha, aby se přizpůsobilo přítomnosti Nejvyššího a konkrétně ji
vyjádřilo v aktuálních projevech a vlastnostech nejzevnějšího stupně Stvoření.
Hlavními rysy jeho struktury a povahy tedy jsou konkrétní formy intenzity vyjádření a
aproximace duchovních vlastností, v nichž je Nejvyšší jako ve svém vlastním, v jejich
přírodních a určitých podobách.
9. Kvůli určitosti své povahy a struktury a všech s nimi souvztažných faktorů stává se
nové člověčenstvo vyjádřením pocitů, nálad, dojmů a intenzity životního stylu celého
Stvoření v konkrétním projevu nejzevnějšího stupně. Veškeré Stvoření, které je
korespondenční linií spojeno s novým člověčenstvem, může skrze jeho zvláštní
strukturu a povahu prožívat plnost svého vlastního projevu od nejniternějších až po
nejzevnější stupně a dimenze. Taková zkušenost dále přispívá k duchovnímu pokroku
u každého.
10. Povaha nejzevnější vrstvy nejzevnějšího stupně je posledním krokem v
posloupnosti tohoto časového cyklu. Kdokoli, kdo si v určitém bodě jsoucna a bytí
zvolí účast v této vrstvě, musí mít odpovídající strukturu a povahu, jinak by v ní
nemohl fungovat. Proto je struktura a povaha nového člověčenstva budována tak, aby
bylo formou, nádobou a plností i úplností duchovního života pro ostatní úrovně a
stupně, které jsou na téže „linii“ a spojnici jako člověčenstvo. Být formou duchovního
života znamená být v jeho plnosti. To je jedna z hlavních charakteristik struktury a
povahy nového člověčenstva.
11. Vše v nejzevnější vrstvě přírodního stupně má relativní, dočasnou a přechodnou
hodnotu. Není zde nic stálého a trvalého. Takové rozpoložení vyžaduje strukturování
nového člověčenstva tak, aby se mu dala povaha, která ho přizpůsobí k tomu, aby
překonalo všechnu nestabilitu svého vlastního přirozeného prostředí, aby jím nebylo
nijak negativně ovlivněno. Proto je jednou z hlavních vlastností nového člověčenstva
to, že odráží relativnost, přechodnost a dočasnost hodnot, které se odvozují z
nejzevnějšího stupně, a ilustruje na konkrétním příkladě, že mohou svým souvztažným
projevem užitečně posloužit vyšším, stálým a trvalým duchovním hodnotám. Pokud
není snaha získat z této kondice něco trvalého, může být užitečná a posloužit vyšším
účelům. V opačném případě to vede - jak ukazuje životní styl pseudočlověčenstva
svým příkladem - k duchovnímu chaosu.
12. Nejzevnější úroveň nejzevnějšího stupně nemá sama o sobě a v sobě žádné
duchovní principy. Aby mohla užitečně sloužit duchovní progresi, je umožněno se
přibližovat a přizpůsobovat všem takovým principům v jejich konkrétním projevu a
zobrazení. Proto je nové člověčenstvo uzpůsobeno tak a je mu dána taková povaha,
aby bylo s to demonstrovat princip duchovního života a jeho účel konkrétností svého
projevu v nejzevnější vrstvě nejzevnějšího přírodního stupně. V této vrstvě se
konkrétně projevuje, že účelem každého života je milovat a být milován; dávat a
přijímat; sdílet a oplácet; být užitečný, prospěšný a nápomocný, být naplněn, spokojen
a šťastný, být tvořivý, produktivní a konstruktivní; radovat se ze života a mít svým
jedinečným způsobem radost; a mít konkrétní poznání, že toto je pravým účelem
jedincova života a života celého člověčenstva a že konkrétním prováděním tohoto
účelu se jedinec konkrétně stává moudrým.
Povaha a struktura nového člověčenstva je konkrétní demonstrací těchto principů a
účelu života v nejzevnější vrstvě nejzevnějšího stupně.
Shora uvedený popis struktury a povahy nového člověčenstva je omezen pouze na
obecnost svého obsahu. Jakákoli specifičnost takové povahy a struktury se projevuje
a vyvolává potřebami každého kroku v duchovní progresi člověčenstva. Jak v ní
člověčenstvo postoupí, bude vše obecné a zvláštní zjeveno.
Je nutno si pamatovat, že tato struktura a povaha se neustále vyvíjí, utváří a
pozměňuje v souladu s potřebami každého kroku duchovní progrese člověčenstva.
Proto lze její popis zjevit jen v obecných pojmech. Existuje ovšem přesahující chápání
struktury a povahy člověčenstva k tomu, které bylo zjeveno v této kapitole. To přijde
ve vhodný čas, jakmile nové člověčenstvo ustanoví svou funkci shora nastíněným
směrem.
Uspořádání a povaha nového člověčenstva určuje jeho místo, cíl a účel v univerzalitě
povšechnosti.
Zdroj: ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI