|
Před více jak dvěma sty lety Emanuel SWEDENBORG upozornil, že mnoho křesťanů
má představu o tom, že Bible je svatá a že obsahuje Slovo Boží. Nicméně většina
lidí si neuvědomuje, že svatost Bible není určena jejím doslovným smyslem nebo
zevním smyslem či historickými událostmi a rozmanitými doslovnými prohlášeními,
jež Bible reflektuje. Namísto toho je určena tím, co tyto věci reprezentují a značí v
jejich vnitřním, interním či vyšším smyslu. Většina lidí nemá ani ponětí, že takový
smysl vůbec existuje. Přestože Swedenborg už dávno zjevil tento rozhodující a
životně důležitý duchovní fakt o Bibli, ne příliš mnoho lidí na tomto světě si
uvědomuje a je připraveno, chce či touží po přijetí faktu, že svatost Bible je určena v
první řadě a výlučně jejím vnitřním, niterným smyslem a obsahem. Doslovný
význam nebo zevní smysl Bible lze pojímat jako oblečení pro tělo. Tak jako tělo
potřebuje být oblečeno, aby bylo chráněno a zabezpečeno před odhalením a
různými nepříznivými vlivy, stejně i doslovný smysl Bible slouží tomuto účelu pro
vnitřní smysl. Tudíž svatost zevního či doslovného smyslu není odvozena z něho
samotného, ale z faktu, že slouží jako nádoba, ve které je svatost obsažena.
Byl to opět Swedenborg, kdo zjevil, že ne všechny knihy Bible mají tento interní,
vyšší či vnitřní smysl. Následující knihy obsahují takový smysl, a proto jsou pravým
Slovem Božím: Všech pět knih Mojžíšových (Geneze, Exodus, Leviticus, Numeri,
Deuteronomium), kniha Jozue, kniha Soudců, dvě knihy Samuela, dvě knihy
královské, kniha Job, všechny Žalmy, všechny knihy proroků (Izaiáš, Jeremiáš,
Žalozpěvy, Ezechiel, Daniel, Ozeáš, Joel, Amos, Abdiáš, Jonáš, Micheáš, Nahum,
Habakuk, Sofoniáš, Ageus, Zachariáš, Malachiáš) ve Starém zákoně, a v Novém
zákoně čtyři Evangelia (Matouš, Marek, Lukáš a Jan) a Zjevení Ježíše Krista (Zjevení
svatého Jana). Všechny ostatní knihy, jako například Rút, dvě knihy Letopisů,
Ezdráš, Nehemiáš, Ester, Přísloví, Kazatel, Píseň Šalamounova a všechny Epištoly
apoštolů, jakož i Skutky apoštolů Ježíše Krista neobsahují tento vnitřní, interní či
vyšší smysl.
Existuje důležitý duchovní smysl, proč knihy ve Svaté Bibli obsahující tento vnitřní,
interní či vyšší smysl jsou psány způsobem, jakým jsou psány. Každé jednotlivé
slovo, každé jednotlivé písmeno, každá jedna tečka či interpunkční znaménko v těch
knihách a jejich konkrétní posloupnost obsahují velmi hluboké a vážné poznání,
záhady a tajemství nejvyššího univerzálního významu. Jména lidí, krajin, jednotlivců
i věcí a posloupnost, v jaké jsou jmenovány a jak po sobě následují, to všechno
odráží Řád stvoření a nějaké aspekty Absolutní Přirozenosti Nejvyššího, stejně jako
i postup kroků, v jakém se uskutečňuje duchovní přerod a transformace lidí a
jednotlivců i jak nastává, probíhá a stává se duchovní pokrok.
Lidé bez rozmyslu věří, že všechny knihy ve Svaté Bibli bez výjimky a vyloučení
jsou Slovem Božím. Nicméně toto je pravda jen do určité míry. Všechny knihy, jež
neobsahují tento vnitřní smysl, jsou inspirujícími, historickými a ilustrativními
knihami, které odrážejí dobu, zvyky a nevyhnutelný vývoj duchovních záležitostí, jež
byly platné za daných podmínek, za daného historického uspořádání. V tom smyslu
jsou Slovem Božím, týkajícím se oněch dob a oněch podmínek. Nicméně, jak plyne
čas, jejich užitečnost je už pouze v tom, že jsou příkladem oddanosti a věrnosti,
loajálnosti a odhodlání sloužit Bohu těch lidí, kteří buď napsali ty knihy, nebo jejichž
život a události jsou v nich popsány. V případě Epištol, tyto jsou strukturálním
pořádkem pro založení mladé křesťanské církve, která potřebovala nějaké hlavní
zásady a pravidla, které bylo nezbytné dodržovat, aby přežila za podmínek v té době
existujících.
Aplikovatelnost obsahu a filosofie těchto knih (jež neobsahují vnitřní smysl) a
Epištol je druhá věc. Pro současnou dobu, za momentálně existujících podmínek na
planetě Zemi, už není více platná. Jsou zastaralé, přežité a neaktuální a lpění na
jejich doslovném obsahu nese v sobě jisté nebezpečí pro duchovní pokrok jedince a
pro správné chápání duchovnosti, jakož i Přirozenosti Nejvyššího. Toto platí
obzvláště z hlediska skutečnosti, že většina křesťanských církví buduje svoje
doktríny na Epištolách, jež od této chvíle obsahují jen 15% myšlenek, pojmů a
poznání, které jsou aplikovatelné na současnou strukturu duchovnosti. 85% jejich
obsahu už více není aplikovatelných a jsou využívány negativním stavem na držení
křesťanů a jejich církví v temnotách stagnace, úpadku, strnulosti, dogmatismu a
fanatismu, které v jejich následovnících zabíjejí jakýkoli duchovní život.
Tak či onak, vezme-li se v úvahu obsah Epištol v Novém zákoně z pohledu jejich
doby a podmínek, za jakých byly napsány, onen obsah a ona filosofie byly nanejvýš
progresivní, vhodné a správné z hlediska duchovních potřeb, které měli lidé během
té doby. Tyto se stávají reakčními pouze tehdy, když si lidé myslí, že mají absolutní
hodnotu, obsahují Absolutní Pravdu, mimo které a nad kterou už neexistuje nic více
nebo mimo kterou a nad kterou už není možný či představitelný žádný pokrok ani
nic nového, neboť to prý bylo zjevení Nejvyššího, a zjevení Nejvyššího nelze nikdy
doplňovat či měnit. Lidé si naneštěstí neuvědomují, že Nejvyšší zjevuje Svou
Pravdu v krocích, aby ji přizpůsobil momentálním potřebám každé doby a každého
stavu. Takové pravdy mají relativní hodnotu a obyčejně to jsou zjevné pravdy, které
neobsahují žádný hlubší, vyšší a vnitřnější duchovní význam, nebo jsou určitými
aspekty Absolutní Pravdy manifestovanými v časoprostorovém kontinuu na úrovni
chápání, které mohou dosáhnout lidé jejich doby.
Důvodem, proč Nejvyšší dovolil, aby křesťanské církve a všichni jejich členové
(nebo většina z nich) budovali svoje doktríny především na Epištolách, obzvláště a
hlavně na Epištolách Pavla, je ochránit lidi před znesvěcením Svatosti Slova, které
je obsaženo v knihách Bible, jež mají takový vnitřní, interní, vyšší význam. Poněvadž
většina křesťanů věnuje velice malou pozornost těm knihám, které obsahují takový
smysl, a obzvláště Starému zákonu, a namísto toho se zaobírají buď externím,
zevním stupněm výroků Ježíše Krista během Jeho inkarnace na planetě Zemi, nebo
většinou zakládají svoje doktríny na Epištolách apoštola Pavla a na Epištolách
ostatních apoštolů, které neobsahují žádný vnitřní, vyšší význam či smysl, nemohou
nic zprofanovat, a tak se neodsoudí v konečném smyslu k naprostému zničení a
odstranění svého jsoucna a bytí ze stvoření Nejvyššího.
Vezme-li se v úvahu tento fakt, který v současnosti zjevuje Nejvyšší, Pán Ježíš
Kristus, Jeden Bůh Nedělitelný, lze vidět, na jakých grandiózních nepravdách a
zkresleních je postavena celá církev v její současné podobě.
Nicméně, navzdory tomuto faktu je Svatá Bible Slovem Božím, je svatá, a pokud k ní
člověk přistupuje v čistotě svého srdce, může ho dovést k vyššímu chápání jejího
obsahu, významu a struktury.
Jak bylo uvedeno na začátku této kapitoly, Swedenborg byl první, skrze kterého
Nejvyšší zjevil toto tajemství o Bibli. Tomuto zjevení však věnovalo pozornost jen
málo lidí. Dokonce ani v současné době ne příliš mnoho lidí na tomto světě si
uvědomuje, že Swedenborg vůbec existoval nebo že lidstvu zjevil takové hluboké
poznání. Ale dokonce ani Swedenborgovi v jeho době nebylo dovoleno poznat plný
rozsah a tajemství, co Bible opravdu obsahuje a jaký je její pravý význam.
Swedenborg si byl vědom pouze tří úrovní, jež jsou obsaženy v těch knihách Bible,
které mají vnitřní smysl. On hovoří o doslovném smyslu, o duchovním smyslu a o
nebeském smyslu. A také zjevil určitý obsah duchovního smyslu, který je obsažen v
některých knihách Svaté Bible, a ve velice omezené míře i některé myšlenky
ohledně třetího či nebeského smyslu.
Ale ať je nyní známo, co zjevuje Nejvyšší, Pán Ježíš Kristus, Jeden Bůh Nedělitelný,
že ty knihy ve Svaté Bibli, jež obsahují tento vnitřní, niterný smysl, který tvoří pravé
Slovo Boží a který má věčnou hodnotu, nejsou omezeny jen na ty tři významy,
zjevené skrze Swedenborga. Realitou této situace je, že je celkem devět významů a
smyslů, jež jsou obsaženy v těchto knihách, označených jako mající vnitřní smysl,
plus jeden, který je všechny přesahuje.
Svatá Bible je strukturována v přesné shodě se strukturou stvoření Nejvyššího. Jak
si čtenář pamatuje, v 11. kapitole této knihy bylo zjeveno, že ve stvoření Nejvyššího
je devět okruhů a v zóně vymístění je devět pseudookruhů. Každý okruh má velice
specifický a zároveň velice obecný obsah, strukturu, význam a funkci a postavení
vzhledem ke všem ostatním okruhům stvoření Nejvyššího. Přesně to samé platí v
souvislosti se strukturou Bible. Bible, nebo abychom byli přesnější, ty knihy Bible,
jež obsahují vnitřní smysl, jsou vytvořeny a strukturovány přesně takovým stejným
způsobem jako veškeré stvoření, aby se přizpůsobily a aby spojovaly všechny
okruhy stvoření skrze Slovo Boží, odrážející se v těchto knihách Bible. Z toho
důvodu je devět úrovní a významů a smyslů, které jsou obsaženy ve všech těchto
výše zmíněných knihách, plus jeden, jenž je všechny přesahuje.
Je důležité si uvědomit, že každý okruh stvoření je diskrétní a synchronní se všemi
ostatními okruhy stvoření, a zároveň je spojitý ve své vlastní sféře či doméně
funkce a účelu. Každý okruh má zase své vlastní tři úrovně a stupně a každá úroveň
a stupeň má své vlastní tři úrovně a stupně, a tak to jde donekonečna. Toto
uspořádání odráží Absolutní Nevyčerpatelnou Přirozenost Nejvyššího. Jelikož každý
okruh je diskrétní, ale zároveň synchronní se všemi ostatními okruhy, komunikace a
spojení mezi všemi okruhy se uskutečňuje podle Zákona souvztažností. Tento
zákon říká, že existuje Společný jmenovatel pro všechny okruhy stvoření, skrze
který jsou spojeny a ve vzájemném vztahu. Tento Společný jmenovatel se však
projevuje v každém okruhu zcela jiným způsobem a stylem než v kterémkoli jiném
okruhu. Ale používá ty samé kategorie na popis povahy tohoto Společného
jmenovatele. Takže existuje slovo a obraz, který popisuje tento Společný
jmenovatel, a jak jsou to slovo a obraz vysloveny či promítnuty současně a
souběžně do všech ostatních okruhů, obsah a význam toho obrazu a slova popisuje
povahu tohoto Společného jmenovatele každému jednotlivému okruhu a jeho
stupňům, úrovním a sférám způsobem, jakým je vnímán, chápán, pojímán, přijímán
a uznáván příslušnými obyvateli tohoto okruhu.
Takové ideje a obrazy nabírají formy, konkretizace a manifestace v celém rozsahu
úplně až k největšímu zevnějšku nejzevnějšího stupně v přírodním světě, kde se
stávají konkrétní událostí či příhodou, nebo historickou skutečností. Skrze takové
historické události, dění a skutečnosti je veškeré stvoření ve všech svých devíti
okruzích a jejich stupních a úrovních neustále spojeno a v neustálé interakci.
To samé je pravdou také pro zónu vymístění, pouze překrouceným, obráceným
způsobem. Všechny úrovně a stupně zóny vymístění, od nejnižších pekel až k
nejzevnějším stupňům přírodního světa, jsou navzájem spojeny a ve vzájemném
vztahu skrze negativní souvztažnosti, odrážející se v rozličných historických
událostech, děních a skutečnostech, vyskytujících se během historie různých
národů i jednotlivců na planetě Zemi.
Ale jak bylo uvedeno mnohokrát předtím, celá zóna vymístění nemůže přežít sama
od sebe a sama o sobě, bez jakéhokoli spojení s pravým stvořením pozitivního
stavu, obzvláště s jeho devíti okruhy. Nicméně, žádné takové spojení v přímém
smyslu či ve smyslu významu kontaktu není možné mezi zónou vymístění a pravým
stvořením nebo pravou zónou umístění stvoření Nejvyššího, protože takový přímý
kontakt by okamžitě zničil každého, kdo existuje v zóně vymístění. Z toho důvodu
Nejvyšší zavedl určité externí způsoby a prostředky, kterými by mohl každý v zóně
vymístění být udržován v nepřímém kontaktu s pravým stvořením a s Nejvyšším,
aby poskytl životní podpůrný systém celé zóně vymístění. Je potřeba si pamatovat,
že ta zóna vymístění je překroucením Řádu. Zatímco v pravém stvoření všechno
probíhá z nitra ven, v zóně vymístění jde všechno opačným směrem, z vnějšku do
nitra, to znamená z nereality pseudostvoření k pseudorealitě falešného nitra,
zfabrikovaného nejnižšími pekly, kde přebývají pseudotvůrci. Tak tedy, protože toto
je pseudozákon zóny vymístění, který je plně založen na zevnějšku, bez jakéhokoli
ohledu na jakýkoli niterný smysl či niternosti, je nevyhnutelné vynalézt externí
nástroj, kterým by bylo jedinci připomenuto a skrze takové připomenutí by byl
spojen se zbytkem stvoření, za účelem přivést ho zpět domů, pokud by si dotyčný
někdy zvolil, že se vzdá překrouceného řádu života či pseudoživota, který se
manifestuje v zóně vymístění. Z tohoto důvodu Nejvyšší nadiktoval Svatou Bibli a
použil jazyk zevnějšku či doslovného smyslu, což je jediný jazyk, skrze který a
kterým lidé na Zemi komunikují a rozumí si navzájem.
Jak každý ví, mezi lidmi v zóně vymístění není možná komunikace z nitra do nitra.
Namísto toho se uskutečňuje ústy, hlasivkami a vnějšími slyšitelnými slovy nebo
označeními vynalezenými pro tento účel. Takže tato slova a označení se používají na
psaní knih, jež by obsahovaly věčnou pravdu stvoření Nejvyššího a jež by udržovaly
lidstvo a každého v zóně vymístění v určitém kontaktu s realitou pravého stvoření a
duchovního světa. K takovému účelu jsou tedy zvolena určitá místa, dána určitá
jména, označeni určití lidé. Na jejich historii a vývoji se může reflektovat veškerá
realita pravého stvoření a duchovního světa a skrze jejich souvztažný význam může
ta realita být spojena s každým v zóně vymístění, jakož i každý v zóně vymístění
může být spojen se všemi ostatními okruhy pravého stvoření, se kterými potřebuje
být spojen nejen proto, aby přežil, ale aby se nakonec vrátil zpět domů. Takže
například příběh života Abraháma nebo života Izáka nebo života Jákoba a historie
židovského národa a jejich války a všechny ostatní události popsané v Bibli, samy o
sobě a jako takové, jsou přesně tím - historií bez jakéhokoli spojení s duchovností.
Nicméně ti lidé, ty národy, jejich války a události, jež jsou popsány v Bibli, souvztaží
s určitou duchovní realitou a reprezentují v pozitivním smyslu vše, co se odehrává v
devíti okruzích pravého stvoření, a v negativním smyslu všechno, co se děje a je
reprezentováno v devíti pseudookruzích zóny vymístění. Ale v nejzazším smyslu,
mimo těch devět významů, které jsou obsaženy v oněch knihách a v jejich
historických událostech, příkladech, jménech, národech a jejich válkách, je obsažen
nejhlubší, nejtajemnější význam, jež se týká Absolutní Přirozenosti Nejvyššího,
Pána Ježíše Krista, Jeho/Jejích rozličných Absolutních Atributů, Principů, Jeho/Její
inkarnace na planetu Zemi, Jeho/Její výchovy, Jeho boje s negativním stavem, Jeho
sestoupení do pekel a podrobení si pekel a přivedení pekel pod Jeho kontrolu a řád
a dalších nesrovnatelně hlubších věcí, týkajících se poslání Nejvyššího jako
Spasitele a Vykupitele stvoření a lidstva. Tyto boje jsou konkrétně popsány válkami
dětí Izraele, v Žalmech a v prorocích. Tyto knihy v Bibli také obsahují, krok za
krokem, proces duchovního přerodu a transformace lidí z negativních a zlých, na
pozitivní a dobré, jakož i důkladný nástin celé posloupnosti duchovního pokroku
každého. A toto dělá Svatou Bibli opravdu svatou a pravým Slovem Božím.
Z hlediska těchto faktů je zřejmé, jak je důležité přistupovat k Bibli s úctou a číst ji
pokud možno každý den, protože spojuje jedince s veškerým stvořením a přímo s
Nejvyšším tím, že ho dostává do nitra, kde je pravé Království nebeské a kde sídlí
pravý Nejvyšší (tedy v jedincově pravé Niterné mysli). Bible obrací jedince k Niterné
mysli. Dobrým příkladem tohoto uspořádání jsou úvodní slova modlitby Páně:
„OTČE NÁŠ NA NEBESÍCH...“. Pán zároveň říká v Evangeliu podle Lukáše, v
kapitole 17, ve verši 21, že „VSKUTKU, KRÁLOVSTVÍ BOŽÍ JE VE VÁS“. (Všechny
citáty Bible jsou použity z Nové verze krále Jakuba.) Takže slova „OTČE NÁŠ NA
NEBESÍCH“, jelikož Království Boží jsou Nebesa, znamenají, že Bůh je uvnitř nás.
Můžeme tedy klidně říci „OTČE NÁŠ UVNITŘ NÁS“ atd. Nicméně, kvůli
souvztažnostem je řečeno „NA NEBESÍCH“, protože tímto slovem se myslí všechen
a každý stav a proces veškerého stvoření Nejvyššího a niternosti a nitra všech
existujících jedinců. Nebo si vezměte další slova: „AŤ SE KONÁ TVÁ VŮLE NA ZEMI,
JAK JE TOMU V NEBI“. Pokud „NEBE“ v této konotaci znamená „nitro“, „Niterná
mysl“, kde se vždy koná vůle Boží, potom slovo „ZEMĚ“ v této konotaci znamená
zevnějšek, venek, vnější svět, kde byl zahájen negativní stav, a tím zahájením
znemožnil, aby se vůle Boží konala také v zevnějšku člověka. Jinak by nebylo
potřebné se modlit „AŤ SE KONÁ TVÁ VŮLE NA ZEMI, JAK JE TOMU V NEBI“,
protože toto by se dělo tak či onak. Proces přerodu zjevně začíná iniciací konání
Vůle Nejvyššího i v zevnějšku, „venku“, aby tak tento byl spojen s nitrem, s
jedincovou Niternou myslí, kde je Bůh, jelikož kde se koná Boží Vůle, tam je Bůh. V
hlubším smyslu této modlitby je obsaženo tajemství zóny vymístění, která nekoná
Vůli Boží. Nekoná-li kdokoli Vůli Boží, ocitá se v zóně vymístění, mimo stvoření
Nejvyššího. Vůle Boží se koná pouze v pravé zóně umístění, jež je shodná s NEBEM
nebo s celým pozitivním stavem. Modlitba zde znamená touhu, aby se konala Boží
Vůle také v negativním stavu, aby tento mohl být odstraněn a každý mohl být
spasen a stát se pozitivním.
Takže je zcela jedno, zda osoba, která čte Bibli, nechápe nebo si neuvědomuje, že
Bible obsahuje vnitřní smysl těch deseti úrovní. Dokonce i když je jedinec jen ve
vnějším nebo doslovném smyslu Bible, tím, že ji čte, nevědomě je z pozice své
Niterné mysli spojen se všemi úrovněmi, stupni a sférami veškerého stvoření, a tato
situace ho připravuje na konečné odhalení pravdy o celém tomto uspořádání,
obzvláště přistupuje-li k tomuto čtení v čistotě svého srdce s náležitou, vhodnou,
správnou a pozitivní, dobrou motivací a dobrým úmyslem, za účelem být nebo stát
se lepší lidskou bytostí, vskutku duchovní lidskou bytostí.
Takže, když někdo čte například něco ve Starém zákoně, třeba Josefův život v
Egyptě a co se mu přihodilo, navenek chápe, že je to specifická událost, která se
přihodila určité historické postavě, něco, co se stalo a co má zajímavou hodnotu a
co ukazuje víru nebo věrnost a oddanost svému Bohu. Nicméně ta událost nebo ta
situace, popsaná například Josefovým životem a jeho pobytem v Egyptě, spouští
souvztažné duchovní ideje, myšlenky, stavy a procesy, které se neustále odehrávají
ve všech devíti okruzích stvoření, ve všech devíti pseudookruzích zóny vymístění a
které se především přímo týkají vyššího chápání Absolutní Přirozenosti Nejvyššího
a Jeho/Jejího boje s pekly, Jeho/Jejího pokušení, Jeho/Jejího Oslavení a Spasení
všech, kteří se rozhodnou přijmout Jeho/Její akt Spásy a Vykoupení, a které taktéž
popisují proces duchovního přerodu a duchovní transformace každého.
Tyto souvztažnosti spojují jedince přímo se všemi úrovněmi stvoření a s Nejvyšším,
i když si vědomě nebo navenek tento fakt neuvědomuje. Připravují ho i na změnu a
ukazují mu cestu a správné postupy, pomocí kterých každý, kdo se tak rozhodne ze
své svobodné vůle, může začít proces svého duchovního přerodu nebo duchovní
transformace.
Jak bylo zmíněno výše, Swedenborg věděl o této situaci, i když si uvědomoval
pouze tři stupně nebo významy, jež jsou ve Svaté Bibli obsaženy. V jeho době, za
podmínek, jaké existovaly jak v duchovním světě, tak i v zóně vymístění, ze které
psal, nebylo vhodné mít vědomost o ostatních úrovních, významech a smyslech
Svaté Bible. Nyní je však čas vědět, že je v zásadě devět úrovní, významů a smyslů
Bible Svaté, plus jeden, který nejvíce převyšuje nebo který přesahuje všechny výše
uvedené a který se týká přímo Absolutní Přirozenosti Nejvyššího a Jeho/Jejího
Velkého plánu spasení stvoření z negativního stavu, eliminace negativního stavu, a
nakonec přivedení každého v negativním stavu domů, skrze proces duchovního
přerodu či transformace, pečlivě navržený Nejvyšším.
Toto tajemství metod a způsobů, jakými byla napsána Bible a všechny ostatní svaté
knihy, které byly před Biblí, nebylo vždycky tajemstvím. Byla doba, před takzvaným
„Pádem“, kdy bylo veškeré poznání souvztažností dostupné a kdy lidé skrze takové
poznání měli neustálý kontakt se všemi stupni, úrovněmi a sférami veškerého
stvoření. Avšak po Pádu se tato situace změnila. Postupně se Božská Prozřetelnost
Nejvyššího postarala o to, že došlo k uzavření chápání všech ostatních stupňů,
kromě zevního a doslovného stupně, který je očividný a viditelný a ve kterém jsou
lidé na planetě Zemi. Důvodem nevyhnutelnosti tohoto uzavření byla ochrana lidí v
zóně vymístění. Pokud by si přímo ponechali to poznání, a přesto by se ztotožnili se
zly a nepravdami, využili by to poznání na zničení veškerého stvoření a v nejzazším
smyslu i pro své vlastní zničení.
Jde tady o uvědomění, že všechno to poznání, dostupné v devíti okruzích stvoření
Nejvyššího, jako i vše, co je obsaženo v devíti pseudookruzích zóny vymístění, je
obsaženo nebo skryto v oněch knihách Svaté Bible, jež mají těchto deset významů,
úrovní a smyslů. A hlavně to vyšší, přesahující poznání Absolutní Přirozenosti
Nejvyššího a tajemství duchovního přerodu a transformace by bylo krajně
nebezpečné pro lidi, kteří se ztotožňují s negativním stavem a jeho zly a
nepravdami. S tím poznáním by uspěli v totálním, kompletním a úplném vymazání
jakýchkoli idejí duchovnosti v lidské mysli. Pokud by v tom uspěli, veškerý život by
přestal být a existovat. Důvodem je, že život může být udržován jen duchovními
principy, bez ohledu na to, zda si jedinec tento fakt vědomě uvědomuje, nebo nikoli.
(Podrobnosti v knize „Základy lidské duchovnosti“.)
Jak však bylo zmíněno předtím, pseudotvůrci vlastnili to poznání a využili ho k
fabrikaci pseudočlověka a pseudolidstva a podmínek a situací, jaké existují na
planetě Zemi. A nejen to, využili ho také na usazení se v zóně vymístění duchovního
světa. Zfabrikovali a založili pekla, využili to poznání na cestování zpět v čase a na
zahájení zamoření a invaze do duchovního světa pravého stvoření, obzvláště
prvních nebes. Měli přístup i na jiné úrovně nebes. Toto byla nebezpečná situace,
neboť nikdo kromě Pána jim v tom nemohl zabránit, dokud měli to poznání všech
souvztažností a jejich využití a manipulace, poznání, jež je obsaženo v těch svatých
knihách a k němuž měli přístup dokonce ještě před tím, než byla jakákoli z těch
svatých knih napsána.
Jedním z hlavních aktů spasení stvoření před záhubou, kterou plánovali
pseudotvůrci vyvolat, bylo to, že Nejvyšší se inkarnoval na planetu Zemi v podobě
Pána Ježíše Krista a, jak bylo uvedeno předtím, vešel do pekel a odstranil nebo
fakticky uzavřel to poznání pro pseudotvůrce a pro všechny ostatní v peklech.
Izoloval a oddělil je od zbytku stvoření a od ostatních tvorů v zóně vymístění a
ustanovil zásadu, že už více nikdo se nemůže dostat k tomuto poznání se žádným
jiným úmyslem a motivací než v čistotě svého srdce, z pozice bezpodmínečné lásky
a moudrosti a s podmínkou, že má na mysli konečnou eliminaci negativního stavu
ze zóny vymístění. Jen s takovým přístupem může být jedinec postupně, krok za
krokem, veden k většímu uvědomění a poznání toho, co je opravdu obsaženo v těch
knihách Svaté Bible. Takové uvědomění a poznání přivádí jedince ke stále většímu
stupni bezpodmínečné lásky a moudrosti a stále blíže ke shodě, propojení a
vzájemnému vztahu se všemi úrovněmi, stupni a sférami devíti okruhů stvoření
Nejvyššího, a v nejzazším smyslu s Absolutní Přirozeností Samotného/Samotné
Nejvyššího.
Jak bylo uvedeno předtím, první lidé na planetě Zemi, kteří existovali před
takzvaným „Pádem“, měli poznání souvztažností, skrze které byli schopni
rozpoznat, vnímat, chápat a vědět v každé chvíli, co se děje na všech úrovních,
stupních, sférách a krocích všech devíti okruhů stvoření Nejvyššího. Také vnímali a
znali pravou přirozenost Nejvyššího a jaký má Nejvyšší vztah ke Svému stvoření.
Toto poznání bylo jejich životem a nemohlo jim být odňato. Avšak později, když se
vědci oné doby rozhodli experimentovat s tímto poznáním a přivádět lidi na tento
svět biklonováním, a ne přímým nadělením Nejvyššího, bylo nezbytné zavést
písemný popis těch poznatků a souvztažností, který by kompenzoval u následující
generace lidí to, co jim chybělo ohledně zkušeností a poznání přímého nadělení
života z Nejvyššího a Nejvyšším.
Takže dokonce i druhá generace skrze tyto písemné popisy souvztažností a jejich
význam a použití plně poznala a chápala vše, co se dělo ve veškerém stvoření
Nejvyššího, jakož i pravou Přirozenost Nejvyššího.
Nicméně, dokud měli lidé takové poznání a chápání souvztažností k dispozici, nebyl
možný žádný pravý pokles duchovnosti a nemohlo dojít k žádné aktivaci a
dominanci negativního stavu. Proto, aby dokázali svou pravdu, že život může
pocházet z nějakého jiného zdroje než z Nejvyššího a z duchovních principů, bylo
nutné zfabrikovat pseudolidi, jak bylo popsáno předtím, a odstranit z nich veškeré
poznání takových souvztažností a vzájemného propojení veškerého stvoření
Nejvyššího.
Aby lidé zfabrikovaní pseudotvůrci prostřednictvím principu triklonování, jak bylo
uvedeno v předešlých kapitolách, měli nějaké duchovní povědomí a aby nakonec
nezahynuli ve věčné neduchovní smrti, Nejvyšší jim poskytl způsob, jak se znovu
spojit s pravým stvořením a s těmi devíti okruhy stvoření, a v nejzazším smyslu se
Samotným/Samotnou Nejvyšším.
Jelikož v tomto bodě, za těchto podmínek, neměla žádná lidská bytost tendenci
obrátit se do nitra, to jest obrátit se k Nejvyššímu a k pravému stvoření, bylo
nevyhnutelné využít dostupné zdroje a tendence lidí všechno čerpat z venku. A tak
byla rozličnými lidmi z Nejvyššího, podle Nejvyššího, skrze Nejvyššího a s
Nejvyšším napsána takzvaná externí Bible externím typem jazyka, který využíval
všední a známé události, smysly a obsahy, které by lidem umožnily objevit existenci
duchovního světa, Niterné mysli, niternosti, nitra a hlavně Stvořitele, Nejvyššího,
Ježíše Krista v té Niterné mysli.
Nicméně, jelikož všichni lidé, kteří byli zfabrikováni pseudotvůrci, se narodili na
tento svět do samých zel a nepravd a s velice malým duchovním vědomím pravé
duchovní reality, dostupnost veškerého poznání, jež je obsaženo v těch deseti
úrovních vnitřního smyslu Bible Svaté, by pro ně znamenala okamžité zničení.
Žádný stav zla a nepravdy nemůže přežít takové poznání ani na vteřinu. Z toho
důvodu Božská Prozřetelnost Nejvyššího vede lidi ze zóny vymístění v krocích od
nijakého poznání čehokoli duchovního postupně k poznání větší a větší
duchovnosti. Nejprve jsou drženi v zevnějšku duchovnosti, odrážejícím se v
zevnějším nebo v doslovném smyslu Bible. Ty události, historické příklady,
historické osoby, národy, jednotlivci, popis pozemského života Ježíše Krista,
jednoduchá, jasná prohlášení o každodenním počínání, chování a skutcích
každodenního života, které mají úplně externí obsah, tvoří zevnějšek duchovnosti.
Jak se lidé ztotožňují se zevnějškem duchovnosti a mají nějaké vědomí duchovních
principů ve vnějších událostech, které se odrážejí ve zjevné hodnověrnosti Boha
Stvořitele, postupně, pomalu, krůček za krůčkem, jejich vlastním tempem jsou
vedeni k většímu vnitřnímu poznání a chápání těch záhad, tajemství a obsahů,
nacházejících se ve vnitřním smyslu Bible, v celém obsahu až po nejvyšší úroveň
uvědomění, která se týká těch devíti okruhů stvoření, a v nejzazším smyslu pravé
Přirozenosti Nejvyššího a Jeho/Jejího života na Zemi, Jeho/Jejího Velkého plánu
atd.
V tomto ohledu různí lidé mají různé potřeby; potřebují různé úkoly, různé volby a
různá tempa. Proto po dobu jejich pozemského života na planetě Zemi mohou být
na různé úrovni chápání Bible. Jak bylo zmíněno předtím, většina lidí chápe jen
doslovný nebo zevnější smysl. Takový smysl velice často způsobuje ohromné
problémy, protože různí lidé interpretují ten zevnější smysl rozdílně. Takové rozdílné
interpretace dávají podnět k rozvoji početných sekt, rozdílných doktrín a
náboženství a všechny tvrdí, že jsou správné samy od sebe a jako takové a strnule
lpějí na svém chápání způsobu, jak by Bible měla být interpretována. Protože
zevnějším smyslem Bible jsou zdánlivé pravdy, a ne skutečné pravdy, všechna tato
náboženství a jejich doktríny jsou jen zdánlivě pravdivé. Proto se mohou lišit, a
dokonce si navzájem odporovat.
Jak se však stále více, krok za krokem, otevírá vnitřní smysl, takové rozdíly se
odstraní a odhalí se naprostá jednota, shoda a harmonie, která je povahou všech
úrovní, stupňů a sfér veškerého stvoření. Jakýkoli rozdíl, jež se vyskytne ve
vnitřním smyslu nebo úrovni, není věcí protikladu či nesouhlasu, ale věcí odlišné
perspektivy a aspektu, odrážejících se v každém okruhu stvoření. Ale protože ten
aspekt je znám všude jinde, je všemi přijímán jako zkrášlení, vylepšení a obohacení
chápání, jež má každý okruh, a ne jako opak, blud, rozpolcení či úpadek. Všechny
jsou tedy součástí celku, a ne celkem jedné součásti, jak je tomu v zóně vymístění.
Když už každý jedinec přesáhne zevní čili doslovný smysl Bible, je zjeven další krok
nebo význam či smysl a úroveň, až dokud nejsou úplně začleněny, vstřebány,
osvojeny a uvedeny do života jedince nebo dokud se nestanou integrální součástí
jeho života. Když se to uskuteční, jedinec je veden k dalšímu vyššímu kroku a tak to
pokračuje, až dokud se nestane kompletní duchovní bytostí, s otevřením všech
úrovní, stupňů, sfér a chápání všech okruhů stvoření, a v nejzazším smyslu se
jedinec ocitne v Nejvyšším a Nejvyšší v něm. Samozřejmě, že toto je proces, který
trvá jistou dobu a ve většině případů se nikdy nedokončí během jedincova pobytu v
zóně vymístění planety Země. Ve skutečnosti, za současně existujících podmínek na
planetě Zemi, jedinec může získat chápání a poznání, jež je obsaženo ve druhé a
částečně ve třetí úrovni vnitřního smyslu Svaté Bible. Zbývající poznání a chápání
se získává v postupných krocích po tom, co jedinec opustí své tělo a vstoupí do
světa duchů či do takzvaného intermediálního světa jako příprava na následující
krok a volby, týkající se tohoto kroku jeho duchovního pokroku.
Důvodem, proč lidé nejsou schopni, nebo jim Nejvyšší nedovolí získat poznání a
chápání vyššího smyslu a významu než druhé a částečně třetí úrovně, je, že v
hlubším významu třetího smyslu a všech ostatních vyšších kroků tohoto smyslu
jsou zákony, kterými lze manipulovat souvztažnosti a svou myslí ovlivňovat přírodu
a stvoření a číst lidem myšlenky, jejich úmysly, motivace; přesáhnout čas a prostor
a mít moc kontroly mysli nad hmotou; osvojit si mezihvězdné cestování; mít
poznání, jak překonat rychlost světla, a další poznání, o kterých se lidem v
současné době ani nezdá. Pokud by jim bylo takové poznání k dispozici, jelikož mají
negativní, zlé, egoistické, zkažené a falešné úmysly a motivace, které jsou plné zel a
nepravd, zneužili by a nesprávně použili toto poznání z nesprávných důvodů a s
nesprávnými záměry, a tak by se sami dostali do pozice znesvěcení Svatosti toho
Slova a spáchali by neodpustitelný hřích vůči Duchu Svatému. Toto je ve
skutečnosti význam neodpustitelného hříchu vůči Duchu Svatému. Jelikož takový
hřích nelze odpustit, neboť ničí samotný princip života a odstraňuje z něj
Nejvyššího, dotyční by nikdy nemohli být spaseni a negativní stav by musel
existovat navždy, do věčnosti, bez jakékoliv naděje na spásu.
Z tohoto důvodu se Božská Prozřetelnost Nejvyššího, Pána Ježíše Krista, Jednoho
Boha Nedělitelného velice důkladně stará o to, aby nikdo předčasně, z pozice zel a
nepravd či egoismu, nepronikl nebo nezískal takové poznání a chápání. Toto
znamenají cherubíni v Rajské zahradě, kteří střeží její vchod. Rajská zahrada
znamená veškeré poznání, moudrost, chápání a vzájemnou spojitost, která existuje
na všech úrovních, stupních a sférách devíti okruhů stvoření, ale hlavně to znamená
poznání, chápání a aplikování Pravé Absolutní Přirozenosti Nejvyššího a všeho, co
se týká Nejvyššího a Pána Ježíše Krista, Jednoho Nedělitelného Stvořitele všech.
Adam a Eva před Pádem znamenají lidstvo, jež bylo v plnosti tohoto poznání,
chápání a aplikování a jejich využití v jejich životě pro dobré a pozitivní účely, z
pozice bezpodmínečné lásky a moudrosti. Had v Rajské zahradě znamená vědeckou
zvídavost, která pramení ze smyslové úrovně nejzevnějšího stupně vnější mysli, jež
je přizpůsobena prostředí přírodního stupně, nebo v tomto případě planety Země.
To had čili zevnější vědecká zvídavost, díky smyslovým vstupům a výstupům, se ptá
nebo klade otázku, co by se stalo, kdyby bylo možné vysvětlit život z jakéhokoli
jiného zdroje než z duchovního, nebo kdyby mohl život pocházet ne od Boha, ne z
duchovních principů, ale z nějaké manipulace či souhry přírodních zákonů a
kombinace rozmanitých buněk či genů, které jsou k dispozici jak v lidech, tak i ve
zvířatech.
Vzetí a pozření ovoce ze stromu poznání dobra a zla znamená souhlas lidstva začít
přivádět lidi na tento svět procesem biklonování (Adamova buňka a Evina buňka), a
ne přímým nadělením Nejvyššího. Vyhnání Adama a Evy z Rajské zahrady, aby
nejedli ze stromu věčného života, znamená znepřístupnění nejzávažnějšího a
nejpodstatnějšího poznání, poznání pravé Absolutní Přirozenosti Nejvyššího jejich
vědomí, a tajemství tvoření života, aby nemohli duchovně zničit sebe i veškeré
stvoření tím, že by negativní stav existoval navěky.
Jak bylo zmíněno výše, Nejvyšší postavil cherubíny, aby střežili bránu Rajské
zahrady, aby tak do ní nemohl vejít nikdo s nesprávnými úmysly a motivacemi, z
pozice zel a nepravd ze zóny vymístění.
Takže to, co se stalo potom, je popsáno v prvních jedenácti kapitolách Geneze čili
první knihy Mojžíšovy. Tento popis ve vnitřním smyslu reflektuje, krok za krokem,
duchovní úpadek lidstva za posledních třicet milionů let až do okamžiku fabrikace
pseudočlověka nebo jeskynního člověka s 95% genů z opici podobného tvora a s
5% zbytků čili ostatků duchovnosti, jak bylo popsáno v 17. kapitole této knihy. V
těch prvních jedenácti kapitolách Bible je také ve vnitřním smyslu popsána cesta
pseudotvůrců v čase mnoho eonů nazpět a způsob, jakým založili pekla, způsob,
jakým zfabrikovali všemožné démony, satany, ďábly, zlé duchy a různé tvory v
peklech a s nimi souvztažící divoká, násilná, dravá zvířata, jedovaté rostliny a
všechno zhoubné a škodlivé, co zamořilo planetu Zemi a lidi na planetě Zemi. Tyto
zlé a negativní entity a duchy zfabrikovali také proto, aby zamořili pravé stvoření
Nejvyššího před inkarnací Nejvyššího ve formě Ježíše Krista na planetu Zemi,
během čehož Nejvyšší zrušil jejich panství a vliv v duchovním světě nebes a ve
veškerém stvoření a také v zóně vymístění.
Jak bylo uvedeno předtím, pseudotvůrci, kteří toto všechno způsobili, byli uvězněni,
izolováni a odděleni od zbytku stvoření a až donedávna neměli žádný vliv a žádný
kontakt s nikým ve veškerém stvoření, včetně celé zóny vymístění.
Takže všechny tyto a podobné události, jakož i události týkající se Velkého plánu
spasení Nejvyššího a eliminace negativního stavu v rámci tohoto cyklu času, jsou
obsaženy a popsány ve vnitřním smyslu Svaté Bible, v těch knihách, jež obsahují
takový smysl.
Proto se zde oznamuje z vůle Pána Boha Ježíše Krista, kdo je Nejvyšší, Jeden
Nedělitelný Stvořitel, že každý má právo a privilegium začít svůj duchovní pokrok ve
smyslu otevření jeho mysli jinému chápání, než je doslovný význam či externí smysl
Bible Svaté. Toto pravidlo však platí jen za jedné podmínky. Že se dotyčný obrátí na
Nejvyššího s prosbou otevřít mu oči a chápání těch vyšších významů obsažených v
Bibli z pozice odpuštění, žádosti o odpuštění, pokání, vyznání svých hříchů,
odvrácení se od zevnějšku a s prosbou, aby se to činilo v čistotě vlastního srdce, s
dobrým a pozitivním úmyslem, z pozice bezpodmínečné lásky a moudrosti, aby byl
jedinec lepší lidskou bytostí, více duchovní lidskou bytostí, aby mohl neustále
nastávat větší vzájemný prospěch, obecné blaho a sdílení se všemi devíti okruhy
stvoření Nejvyššího a v nejzazším smyslu s Nejvyšším ve vlastním životě, v souladu
s rozsahem chápání jedince a strukturou jeho mysli a jeho osobnosti, bez jakékoli
postranní, egoistické, zlé či negativní motivace nebo úmyslu.
Začne-li člověk přistupovat k Božímu Slovu, jež je obsaženo v těch knihách ve Svaté
Bibli, které mají tento vnitřní smysl, s takovým typem úmyslů a motivací, začne vidět
velké světlo a bude veden od mýtů, iluzí a klamů negativního stavu do pravé reality
Božské Lásky a Božské Moudrosti, která panuje a vládne ve veškerém stvoření
Nejvyššího, Kdož jest Pán Ježíš Kristus, Jeden Bůh Nedělitelný a Stvořitel všeho, co
existuje v pozitivním stavu, a Kdož má mnoho dalších jmen, neboť všechna jména
jsou Jeho/Její, a Kdož také řídí všechno v negativním stavu.
Kvůli lepšímu pochopení předchozího zjevení o Svaté Bibli je v následujících
bodech poskytnuto shrnutí její struktury, obsahu a významu:
1. Ve Svaté Bibli je 35 knih, které obsahují opravdový a hluboký vnitřní, interní a
vyšší smysl, jež není zjistitelný z jejich doslovného nebo zevnějšího smyslu a
významu. Těchto 35 knih bylo vyjmenováno na začátku této kapitoly. Každý, kdo
tyto knihy čte vnější myslí, nemá ani ponětí, že obsahují takový smysl a význam.
Bez náležitého zjevení o této věci přímo od Nejvyššího skrze Swedenborga a skrze
tuto knihu, jakož i skrze předchozích pět knih od tohoto autora, by nikdo nikdy
nemohl vědět, že je to tak.
2. Ve Svaté Bibli je 31 knih, vyjmenovaných na začátku této kapitoly, jež neobsahují
tento vyšší, vnitřní a interní význam. Pro čtenáře mají tu hodnotu, že slouží jako
příklad, ilustrace a demonstrace věrnosti, loajálnosti a oddanosti svému Bohu nebo
že ilustrují a demonstrují výsledky a důsledky konání věcí se zlým a negativním
úmyslem.
3. Poznání, chápání a přístup k vnitřnímu, vyššímu a internímu významu Bible byly
uzavřeny při takzvaném „Pádu“ a Božská Prozřetelnost Nejvyššího učinila opatření,
aby nedokázal či nemohl objevit, proniknout, pochopit, přijmout, poznat a použít
tento význam nikdo, kdo k tomu přistupuje z pozice negativního stavu, zel a
nepravd; zlého a nesprávného úmyslu; egoismu, osobního prospěchu a tendencí;
bažení po moci a vládě; ovládání druhých lidí a jejich manipulace; osobní slávy a
jakéhokoli typu postranní motivace; a obzvláště z pozice jakýchkoli falešných
náboženských doktrín; dogmatismu a fanatismu. Toto je naznačeno (kromě mnoha
jiných věcí) následujícím prohlášením ve Svaté Bibli v Genezi, ve 3. kapitole, verši
24:
„VYHNAL TEDY ČLOVĚKA; A POSTAVIL CHERUBÍNY NA VÝCHODĚ RAJSKÉ ZAHRADY, A PLANOUCÍ MEČ, JEŽ SE OTÁČEL VŠEMI SMĚRY, ABY STŘEŽIL CESTU KE STROMU ŽIVOTA.“
„VYHNAL ČLOVĚKA“ znamená v této konkrétní konotaci umístění negativních lidí
do zevnějšku a vypadnutí do zóny vymístění.
„A POSTAVIL CHERUBÍNY NA VÝCHODĚ RAJSKÉ ZAHRADY znamená v této
konkrétní konotaci uzavření jakéhokoli přímého přístupu k jedincově Niterné mysli,
kde je uloženo a umístěno veškeré poznání a moudrost veškerého stvoření od
věčnosti do věčnosti a kde je věčná přítomnost Nejvyššího.
„A PLANOUCÍ MEČ, JEŽ SE OTÁČEL VŠEMI SMĚRY“ znamená v této konkrétní
konotaci, že Božská Pravda z Božského Dobra zapouzdřuje to poznání a moudrost
ve všech směrech, aby „STŘEŽIL CESTU KE STROMU ŽIVOTA“, tedy aby zabránila
každému v negativním stavu v znesvěcení svatosti toho Slova a ve zneužití poznání
a moudrosti souvztažností s cílem způsobit, že negativní stav bude trvat do
věčnosti, navěky, bez jakékoli změny jeho statusu. O toto se snaží celý negativní
stav od okamžiku jeho aktivace. O tomto vlastně jsou duchovní války.
Samozřejmě, že toto je pouze jeden omezený význam obsahu onoho verše ve
vztahu k tomuto konkrétnímu tématu.
4. Jediný způsob, jak lze postupně získat přístup k nějakým úrovním tohoto
vnitřního, interního a vyššího smyslu jmenovaných knih Bible, je distancovat se a
rozejít se se svými zly a nepravdami; s pozicí vzhůru nohama; omýt se a očistit se
ode všech mýtů, iluzí, klamů a šíleností negativního stavu; vzdát se jakéhokoli
ztotožnění se s negativním stavem; s otevřenou myslí, pohyblivostí a flexibilitou;
bez jakéhokoli egoismu, dogmatismu, fanatismu, osobního prospěchu, postranní
motivace, zkaženosti; a jen z pozice bezpodmínečné lásky a moudrosti, v dobru a
pravdě, s dobročinností a vírou, v objektivitě a poctivosti, se spravedlností a
soudností, s milosrdenstvím a odpuštěním; s vyznáním svých hříchů a s pokáním; s
laskavostí a mírností atd., za účelem stát se pozitivní, duchovní a lepší lidskou
bytostí s jediným cílem ve svém srdci a mysli: vzájemnému prospěchu, obecnému
blahu, užitku a sdílení se všemi a každým ve stvoření Nejvyššího.
5. Za současně existujících duchovních podmínek na planetě Zemi si nikdo
nedokáže ani nemůže osvojit žádné hlubší poznání, chápání a využití než to, které je
dostupné na druhé úrovni a částečně na třetí úrovni vnitřního smyslu Bible, z
důvodů, jež byly nastíněny v této kapitole.
6. Do vnitřního, interního a vyššího smyslu jmenovaných knih Svaté Bible je
vloženo nanejvýš hluboké, tajemné a mystické poznání Absolutní Přirozenosti
Nejvyššího, Jeho/Jejích Absolutních Atributů, Jeho/Její Struktury, Funkce a
Příbuznosti s Jeho/jejím stvořením.
7. V tomto smyslu je popsán Velký plán Nejvyššího, týkající se Jeho/Jejího stvoření
a zóny vymístění, Jeho/Její inkarnace do lidského těla ve formě Ježíše Krista na
planetě Zemi, Jeho fyzické výchovy, Jeho boje s pekly; proces postupného
vypuzování negativních a zlých aspektů dědičných kontaminací, které byly
přeneseny na Něho z Jeho pozemských rodičů a pomocí kterých mohl přijít do
styku se zly a nepravdami, být pokoušen pekly a vstoupit do pekel bez zničení těch,
kdo vyprodukovali a ztotožnili se se svými zly a nepravdami; Jeho postupné
sjednocení Jeho Lidství (co se nazývá Syn Člověka) s Jeho Božským (co se nazývá
Syn Boží) a učinění Jeho Lidství Božským a Božské Lidským Jedním (co se nazývá
Ježíš Kristus, nebo Nejvyšší, nebo Otec); Jeho sestoupení do pekel; uzavření pekel
pseudotvůrců; odstranění znalosti souvztažností, které měli pseudotvůrci, obzvláště
cestování v čase; Jeho poroba pekel; jejich uvedení do pořádku a pod Jeho panství
a vládu; a Jeho oslavení, což znamená jeho naprosté sloučení se s Otcem, kdy se
stal opět Jedním Bohem Nedělitelným, Nejvyšším, s Lidským Božstvím a Božským
Lidstvím.
8. Vnitřní, vyšší nebo interní smysl obsahuje všechny zákony, principy, poznání a
chápání struktury a funkce stvoření Nejvyššího; všech devíti okruhů stvoření v
posloupnosti, diskrétnosti, synchronnosti, simultánnosti i spojitosti, se všemi jejich
aktivitami, účelem, cílem a moudrostí a s ilustrací toho, jak jsou vzájemně spojeny a
v jakém jsou vzájemném vztahu a jaký je jejich specifický i obecný úkol, umístění a
způsob jejich vzájemného pokroku, jakož i jejich role a vliv na proces a výsledek
duchovních válek, jež vedou všechna pekla proti pozitivnímu stavu kvůli vládnutí,
panování a jejich věčnému zachování a trvání.
9. Poznání, chápání a vnímání procesu aktivace negativního stavu a jeho uvedení do
nadvlády, takzvaný „Pád“; fabrikace pseudolidí; založení pekel; fabrikace devíti
pseudookruhů pseudostvoření; jejich funkci a pseudoprincipy, pseudozákony a
pseudopoznatky; jejich účel a cíl. Obsahuje poznání a chápání, proč Nejvyšší
dovolil, aby byl negativní stav aktivován; jakému účelu a poučení slouží; jak s ním
bojovat a úspěšně ho zdolat; jak dlouho bude negativní stav v aktivní a dominující
formě, a všechny ostatní věci bez jakékoli výjimky a vyloučení čehokoli, o peklech a
o celé zóně vymístění, jež je negativním stavem.
10. Vnitřní smysl Bible obsahuje pro člověka postupy, pravidla, principy, zákony a
kroky pro duchovní obrození, znovupoučení, reformaci, regeneraci, obnovu,
restrukturalizaci a konečnou duchovní transformaci z negativního stavu na pozitivní
stav, z osoby ovládané zly a nepravdami, otroctvím a závislostí, zevnějškem či
„venkem“, na osobu ovládanou láskou a moudrostí, dobrem a pravdou, svobodou a
nezávislostí a niterností či „nitrem“! Takže z bytosti ovládané pekly na bytost
ovládanou Nejvyšším a nebesy. Tento smysl obsahuje hluboké tajemství o tom, jak
Nejvyšší uskutečnil tuto transformaci ze Sebe Sama a jak může být zahájena
kýmkoli, kdo si ze své svobodné vůle a svou svobodnou volbou přeje a chce být
transformován. V tomto vnitřním smyslu je obsažena dostupnost veškeré
nekonečné rozmanitosti voleb a jejich povaha.
11. Tento smysl obsahuje také popis úplně prvního lidstva na planetě Zemi, jeho
strukturu, funkci, cíl a účel, jakož i jeho postupné odstoupení od duchovních
principů a začátek procesu duchovního úpadku, jenž vyvrcholil aktivací negativního
stavu a drastickým posunem nebo deformací struktury stvoření, což vedlo k
vypadnutí či vyhození aktivátorů negativního stavu do zóny vymístění.
12. A na závěr, ve vnitřním, vyšším smyslu jmenovaných knih v Bibli je obsaženo
poznání všech souvztažností, jejich klasifikace, jejich chápání, jejich uspořádání a
jejich využití. V těch knihách, v jejich vnitřním smyslu, jsou obsaženy všechny
principy, pravidla, zákony a postupy, jak přeuspořádat, ovlivňovat, manipulovat,
využít a aplikovat ty souvztažnosti. Díky tomuto poznání lze získat pochopení a
schopnost využít je pro tvoření, produkci a fabrikaci nových věcí, nových událostí,
nové energie, nových životních forem (jak zvířecích a rostlinných, tak i lidských),
nových vynálezů a mnoha jiných věcí, o kterých se člověku ani nezdá. Skrze taková
poznání je dostupné ovládání přírodních zákonů, jejich ovlivňování, nahrazení,
přeuspořádání atd., jakož i tajemství života a jeho tvoření; naprostá kontrola mysli;
všechny takzvané paranormální jevy; cestování v čase a prostoru i mimo čas a
prostor; mezihvězdné cestování; cestování nadsvětelnou rychlostí; v tom vnitřním
smyslu jsou obsažena tajemství všech přírodních, duševních a fyzických sil, které
jsou vědcům známé i neznámé, a jak je využít, ovládat a ovlivňovat ve svůj
prospěch.
Všechny tyto věci a mnoho jiných jsou obsaženy ve vnitřním, interním či vyšším
smyslu Bible Svaté (v těch 35 knihách).
Samozřejmě, že je potřeba si být vědom, že vnitřní smysl Bible se neomezuje na
výše zmíněných dvanáct bodů, ani není omezen jimi a tím, co obsahují. Jsou určité
věci a významy v tom smyslu, které nelze ani vyslovit lidskou řečí nebo které
člověka ani nenapadnou či mu nepřijdou na mysl, protože v lidské představivosti se
nenachází nic, co by se jim byť i jen vzdáleně podobalo.
Taková je tedy struktura, obsah a význam Svaté Bible.
Ten/ta, kdo chce slyšet, přijmout a aplikovat, co je zde zjeveno, ať to slyší, přijme a
aplikuje. Ten/ta, kdo to slyší a jedná tak, je navěky požehnán/a Nejvyšším.
Kvůli získání většího pochopení, jak by měly být interpretovány a chápány určité
události ve Svaté Bibli, bude dáno následující velmi stručné vysvětlení jedné
omezené úrovně příběhu dětí Izraele, popsaného v knihách Mojžíšových od
okamžiku jejich usazení v Egyptě. Toto vysvětlení se týká jedné z deseti úrovní
vnitřního smyslu a je částečně obsaženo ve třetí úrovni. Je nevyhnutelné si
uvědomovat, že to, co následuje níže, je pouze velice stručné vysvětlení, které
zahrnuje jen velice malou část třetího vnitřního významu Svaté Bible.
To, že po smrti Josefa děti Izraele zůstaly v Egyptě, znamená naši porobu a otroctví
vůči různým úrovním a stupňům zel a nepravd a absenci jakéhokoli pravého a
ryzího duchovního uvědomění. V této konkrétní konotaci děti Izraele reprezentují
veškerou lidskou mysl, která byla původně stvořena přímým nadělením Nejvyššího
a přístup ke které je uzavřen jejím opancéřováním falešnou pseudomyslí,
vytvořenou pseudotvůrci z prvků pekel. Tato pekelná, falešná pseudomysl je
reprezentována faraonem a Egyptem. Egypt v této jednotlivé konotaci reprezentuje
pekla a negativní stav, ve kterém je lidská mysl uvězněna.
Faraonův příkaz zabít všechny hebrejské novorozence mužského pohlaví znamená
zachycení všech idejí, myšlenek a pojetí pravé moudrosti a pravdy, které jsou
neustále vytvářeny a šířeny Niternou myslí pravé lidské mysli z přítomnosti pravého
Nejvyššího v ní. To, že faraon ponechal hebrejské novorozence ženského pohlaví
nedotknuté, znamená nevyhnutelnost přítomnosti principů lásky, neboť láska dává
vznik veškerému životu. Ale protože pravý duchovní život lze získat a zachovat jen
patřičným spojením lásky a moudrosti či dobra a pravdy, díky zabití pravdy
(reprezentované vyhubením hebrejských novorozených chlapců) nemohlo dojít k
žádnému takovému spojení a mohl být zachován život pekel a rovněž i zajištěna
vláda zevnějšku. Spojení lásky a moudrosti i dobra a pravdy je životem Nebes nebo
celého pozitivního stavu. Na druhé straně, rozdělení lásky a moudrosti nebo dobra a
pravdy nebo jejich rozvod je pseudoživotem pekel nebo celého negativního stavu.
Pekla potřebují nějakou lásku (sebelásku a lásku k zevnějšku), aby měla život,
neboť život je takovou láskou udržován. Proto faraon nezabil hebrejské dívčí
novorozence, kteří znamenají nepřetržité vyzařování lásky z Nejvyššího, která je
zachycena pekly a překroucena na sebelásku a lásku k tomuto světu (k zevnějšku).
Takové pekelné lásce ovšem chybí jakákoli moudrost a pravda, neboť pekelná láska
zabíjí vše, co může dát vznik nebo vytvořit takovou moudrost a pravdu.
Jde zde o uvědomění, že láska bez moudrosti nebo dobro bez pravdy nemají žádnou
substanci či formu a jsou slepé a bezmocné. Na druhé straně moudrost nebo
pravda bez lásky nebo dobra je bez jakékoli esence a je prázdnou představou, která
nemá v sobě žádný život. Tudíž držením lásky nebo dobra a moudrosti nebo pravdy
od sebe nebo v odluce může být udržován všechen pseudoživot všech pekel a celé
zóny vymístění. Tento akt rozdělení či rozvodu je původcem všech zel a hříchů a je
nazýván cizoložstvím a smilstvem. Udušení všech idejí a pojetí racionality, pravdy a
moudrosti, reprezentované zabitím hebrejských novorozených chlapců, je počátkem
všech falešností a překroucení a je nazýváno šílenstvím a bláznovstvím. Dohromady
jsou nazývány modlářstvím. Začne-li někdo sloužit sebelásce a jejím nepravdám,
přestává sloužit pravé lásce a Nejvyššímu. Proto se dopouští modlářství a
cizoložství.
Narození Mojžíše znamená nově zrozenou ideu Niterné mysli, z milosrdenství
Nejvyššího v té Niterné mysli, spásy z poroby a otroctví zlých a temných sil pekel,
zde reprezentovaných Egyptem a jeho faraonem. To, že Mojžíš nebyl zabit při jeho
narození, znamená, že když jednou pravý Nejvyšší iniciuje ideu spasení lidstva z
pekel, žádná síla ve vesmíru není schopna zabránit té ideji produkovat výsledky,
týkající se jejího účelu a obsahu.
Faraonova dcera v této konotaci znamená určité zbytky nižšího přírodního dobra,
které touží po spojení s jistým stupněm pravdy. Hledá takové spojení skrze neustálé
pokusy sebeočišťování, což je tu naznačeno tím, že se chodí mýt k řece. To, že byl
Mojžíš nalezen, jak pluje po řece, znamená, že přírodní dobro rozpoznává příležitost
ke spojení a činí první krok pro takové spojení. Ale protože nižší přírodní dobro
nemá žádnou tvůrčí duchovní sílu samo od sebe, bez přítomnosti jakéhokoli
duchovního dobra (přírodní dobro se pokouší dělat všechno samo ze sebe, a ne z
Nejvyššího, jak to dělá duchovní dobro), nemůže se nasytit nebo připravit k tomuto
spojení samo nebo svým vlastním úsilím (jedinec nemůže činit nic bez Nejvyššího).
Toto je naznačeno faktem, že faraonova dcera nekrmila Mojžíše sama, ale namísto
toho byla na tu práci najatá Mojžíšova fyzická matka. Mojžíšova fyzická matka
znamená v této konotaci duchovní dobro z Nejvyššího, které může připravit
duchovní pravdu spásy pro spojení s jejím duchovním dobrem (to jest s Nejvyšším),
což nakonec povede k věčnému spasení z poroby pekel. Žádný akt spásy nelze
vykonat, dokud nejdříve nedojde k tomuto spojení.
To, že Mojžíš zabil Egypťana, který utlačoval Židy, znamená, že duchovní pravda
úspěšně bojuje se zly a nepravdami, které blokují a zkreslují přírodní pravdu,
reprezentovanou v této jednotlivé konotaci Židy. Nicméně tato přírodní pravda nemá
sama o o sobě příliš mnoho dobra a je pouze určitým atributem vnější mysli,
neuznává autoritu duchovní pravdy a odmítá ji. Tento stav je naznačen Mojžíšovým
činem vlídného zasahování mezi dvěma hádajícími se Židy a jejich odmítnutím jeho
práva tak učinit. Vnější mysl, reprezentovaná v této konkrétní konotaci židovským
národem, nikdy neuznává autoritu Niterné mysli, reprezentovanou zde Mojžíšem.
Takže vnější mysl odmítá jakoukoli pomoc a vedení od Niterné mysli nebo
skutečného stavu pravdy a moudrosti, který je poháněn svým skutečným stavem
lásky a dobra z Nejvyššího k tomu, aby spasil vnější mysl z poroby a otroctví
zevnějšku, tedy zla a nepravdy nebo iluzí a přeludů externího světa, který se rovná
peklům.
To, že Mojžíš musel utéct do daleké země k midianskému knězi Reuelovi a jeho
dcerám, ze kterých si jednu vzal za ženu, znamená, že duchovní pravda nejprve
musí najít vhodné prostředky ke spojení a manželství se svým dobrem. Toto
manželství je klíčem k uvolnění bohatství a moci Niterné mysli a k objevení
přítomnosti Nejvyššího v Niterné mysli. Tento akt pozvedává takové duchovní dobro
a pravdu na úroveň vyššího uvědomění, které se nazývá láska a moudrost. Tak se
dobro stává láskou a pravda se stává moudrostí. Toto je naznačeno Mojžíšovým
žitím s knězem, kdy se stará o jeho ovce a kdy se ožení s jeho dcerou a zplodí dva
syny. Takže při takovém uspořádání je jedinec připraven setkat se s Nejvyšším ve
své Niterné mysli. Všimněte si prosím, že Mojžíš se nemohl setkat s Nejvyšším
předtím, než se toto všechno uskutečnilo. To znamená, že pokud se nedodržují
náležité postupy a nejsou konány patřičné přípravy, reprezentované manželstvím
dobra s pravdou a pravdy s dobrem, nemůže dojít k žádnému náležitému spojení a
manželství lásky a moudrosti a nelze získat žádný klíč k otevření dveří za účelem
kontaktování se s Nejvyšším ve své Niterné mysli.
Tudíž, jakmile se uskuteční toto spojení, jsou otevřeny dveře k nejniternější oblasti
Niterné mysli - k Nadjá, a zjeví se Sám/Sama Nejvyšší a Jeho/Její idea spásy lidské
mysli ze zajetí a zapouzdření pekly.
To, že se Mojžíš zdráhal přijmout tento úkol, znamená, že Niterná mysl to nemůže
učinit sama od sebe, ale pouze z Nejvyššího, skrze vnitřní mysl, která je
reprezentována Mojžíšovým bratrem Áronem. Áron - vnitřní mysl čili duševnost se
stává mluvčím Mojžíše - Niterné mysli, která přivádí z Nejvyššího správné ideje
spásy k Áronovi - vnitřní mysli, která je zase dává najevo vnější mysli a falešné
pseudomysli pekel.
Deset morových ran, jež zasáhly Egypt, znamenají souhrn všech zel a nepravd,
které pohltí ty, co je produkují a ztotožňují se s nimi skrze svou svobodnou vůli. To,
že všichni prvorození v Egyptě byli zabiti, znamená trvalý konec s rozením všech
idejí produkovaných v peklech v zájmu pokračování a zvěčňování života
negativního stavu a udržování aktivní zóny vymístění.
Exodus z Egypta znamená vymanění pravé lidské mysli ze zapouzdření a z pasti
pseudomysli a jejího pekla. Zničení celé faraonovy armády v Rudém moři znamená
způsobení naprosté bezmocnosti a neschopnosti negativního stavu. Znamená to
také uvedení negativního stavu do jeho původního stavu latence a nečinnosti.
Jen co děti Izraele vyjdou z Egypta, reprezentují něco jiného, než reprezentovaly
během svého pobytu v Egyptě. Od tohoto okamžiku znamenají a reprezentují, kromě
mnoha jiných věcí, lidskou vnější mysl ve stavu rebelie vůči Niterné mysli a vnitřní
mysli. Mojžíš zde reprezentuje Niternou mysl, protože Nejvyšší hovoří jen k Niterné
mysli a z pozice Niterné mysli, neboť Nejvyšší je Centrem Niterné mysli. Toto značí
výrok „Nejvyšší hovořil s Mojžíšem tváří v tvář“. Áron znamená vnitřní mysl, jež je
knězem nebo prostředníkem mezi vnější myslí a Niternou myslí, kde je Nejvyšší.
Jen co je lidem nabídnuto vysvobození a spása a jen co se vydají na svoji cestu od
bytí neduchovními (nebo nacházejícími se v peklech) ke stávání se duchovními
(nebo dostávající se do Nebes), což je naznačeno odchodem do Země zaslíbené,
vnější mysl se potřebuje naučit být poslušná a sloužit Niterné mysli a být vedena
Nejvyšším z pozice Niterné mysli.
Nicméně, vnější mysl se potřebuje zbavit všech svých aspektů, jež byly získány z
pekel během jejího pobytu v peklech - v Egyptě. Toto je důvod, proč byly děti Izraele
nejprve vedeny do pustiny a putovaly tam čtyřicet let. Čtyřicet let znamená úplnou a
kompletní dobu, která je potřebná k odstranění a eliminaci všech kontaminací,
znečištění a otravy, které obsahuje vnější mysl z pekel. Všechno staré, reakční,
přežité a zastaralé musí být dáno bokem a musí to vymřít, než se jedinec sjednotí se
svou Niternou myslí jako pravá duchovní bytost, připravená zdědit Zemi zaslíbenou
- Nebesa čili pozitivní stav. Toto je naznačeno skutečností, že všechny generace dětí
Izraele, jež vyšly z Egypta, vymřely v pustině a jen jejich dětem bylo dovoleno vejít
do Země zaslíbené - Kanaánu, s výjimkou Kaleba a Jozua. Kaleb znamená
pozůstatky dobra a Jozue znamená pozůstatky pravdy, jež poskytovaly životní
podpůrný systém zbytku mysli. Jen pozůstatky v našem starém já mohou být
spaseny a mít dovoleno vstoupit do země zaslíbené, neboť tyto pozůstatky jsou
těch pět procent (5%) původního pravého lidského v nás, které je ryzím nadělením
Nejvyššího z Jeho/Jejího Absolutního Dobra a Absolutní Pravdy.
Když děti Izraele vyšly z Egypta, vyšly pouze s nepravdami a zkresleními. Toto
znamená, že vnější mysl zfabrikovaná pekly, než je poučena Niternou myslí,
nepozůstává z ničeho jiného než z nepravd a zkreslení. Tyto nepravdy a zkreslení
musí být vypuzeny dříve, než lze do této mysli uvést pravdu, realitu a řád. Do Země
zaslíbené nelze vstoupit předtím, než se člověk zbaví všech zel, nepravd a zkreslení
a než získá správné způsoby, prostředky, poznání a metody na očištění a zbavení se
jich, a předtím, než člověk získá pravé duchovní pravdy a vnímání reality, a předtím,
než je vyzkouší, aby viděl, zda budou patřičně dodržovány a aplikovány. Toto byl
další důvod, proč děti Izraele museli zůstat čtyřicet let v pustině.
Celý tento proces je naznačen oznámením všech těch zákonů, Desatera přikázání a
různých postupů na hoře Sinaj Nejvyšším Mojžíšovi, tedy Niterné mysli, kdo a která
je pak předává ostatním lidem či mysli k prozkoumání a realizaci. Všechny ty
pracné, detailní předpisy pro různá obětování a zápalné oběti, oběti za hříchy, oběti
za mír, usmiřování a podobné rituály, jež bylo třeba strnule dodržovat, neznamenají
nic jiného než různé metody očišťování a zbavování se všech zel a nepravd a všech
znečištění, otrávení a kontaminací pekel a zevnějšku.
Dobrým příkladem takového očišťování je namočení některého prstu v krvi
obětovaného zvířete a její nanesení na pravý ušní lalůček, na palec pravé ruky a na
pravý palec pravé nohy. V této konotaci krev znamená duchovní pravdu náklonnosti
(zvíře) k této pravdě (všechna zvířata znamenají různé lidské náklonnosti); lalůček
pravého ucha znamená očištění a uklizení vstupu do Niterné mysli nebo očištění
cesty, která vede do pravé Niterné mysli. Pravý palec znamená očištění a uklizení
vnitřní mysli; a nanášení krve na pravý palec na noze znamená očištění a uklizení
vnější mysli a přípravu vnější mysli na její začlenění do Niterné mysli. (Ohledně této
věci vizte také knihu Swedenborga „Nebeská tajemství“.
To, že Mojžíš vystoupil na vrchol hory Sinaj k Nejvyššímu, aby dostal všechny ty
zákony a postupy, jejichž dodržováním a zachováváním nejenže se lze očistit a
omýt, ale lze také přežít v zóně vymístění a být přiveden do Země zaslíbené,
znamená stažení se Niterné mysli do jejího vlastního nejzazšího centra - Nadjá (hora
Sinaj znamená Nadjá), kde v každém sídlí Nejvyšší. Pouze z Nejvyššího v Niterné
mysli mohou pocházet pravé zákony a postupy náležitého duchovního života.
Stažení se Niterné mysli je vnímáno vnější myslí jako neexistence Niterné mysli a
bezmocnost vnitřní mysli převzít její náležitou kontrolu. Když vnější mysl ztrácí
perspektivu existence Niterné mysli, má tendenci couvnout či se vrátit ke svému
předchozímu negativnímu stavu. Z této pozice nutí bezmocnou vnitřní mysl vytvářet
falešné náhrady pravého života, s falešným životem a falešnými pseudotvůrci -
pekly. Vždycky, když je pravý Stvořitel v Niterné mysli odmítán, vnější mysl
automaticky začne uctívat pekla v jakékoli formě (modlářství, závislost na
zevnějších hodnotách atd).
Toto všechno je reprezentováno faktem, že když se Mojžíš zdržel na hoře Sinaj a
nescházel z hory dolů (z nejniternějšího Nadjá, od Nejvyššího do vnější mysli), tamti
říkali Áronovi - vnitřní mysli, „Pojď, vytvoř nám bohy, kteří půjdou před námi; neboť
pokud jde o tohoto Mojžíše, muže, co nás vyvedl z Egypta, nevíme, co se s ním
stalo“ (Exodus, kapitola 32, verš 1). Áron jim tedy vytvořil zlaté tele. Toto je návrat k
uctívání zel a nepravd či pekel. Všechno toto také znamená, že vnější mysl sama o
sobě a sama od sebe, bez jakéhokoli vedení a inspirace z Niterné mysli skrze vnitřní
mysl, nemá žádnou pravdu, žádnou realitu, žádný smysl a vůbec žádnou schopnost
vnímat, co je správné, nebo co je nesprávné, neboť v sobě neobsahuje žádnou
pravdu. Sama o sobě vnější mysl pozůstává jen z iluzí a přeludů. Pokud není vnější
mysl řízena Niternou myslí, vede člověka jen do záhuby materialismu, ateismu, zel,
nepravd a všemožných problémů a trápení, jak lze vidět u lidí na planetě Zemi.
To, že Mojžíš sešel z hory Sinaj a rozbil tabulky s Desaterem přikázání, které mu dal
Nejvyšší, znamená, že Niterná mysl si uvědomuje, že vnější mysl sama o sobě nemá
žádnou schopnost dodržovat jakékoli zákony a postupy Nejvyššího, na základě
kterých může žít a být šťastná a vstoupit do Zaslíbené země. Proto takový druh
vnější mysli, vybudovaný z prvků pekel, musí být odmítnut a poznání skutečné
pravdy musí být před ní skryto, aby ji nemohla znesvětit. Namísto toho je takovéto
vnější mysli dána zdánlivá nebo domnělá pravda, která by zastupovala a zahalovala
skutečnou pravdu, bez jakéhokoli uvědomování, že taková skutečná pravda
existuje. Toto je důvod, proč byla celá hora Sinaj byla v tmavých mracích a mlze.
Tmavé mraky a mlha zakrývají skutečné události a jejich skutečný význam na hoře.
(Hora zde představuje Niternou mysl.) Skrze temné mraky a mlhu nelze vidět, a tak
se lze pouze dohadovat ohledně těch událostí. Toto je skutečná pozice vnější mysli.
Ona se může pouze dohadovat, ale nemůže poznat skutečnou pravdu.
Takže všechny rituály a zevnější postupy, které musely dodržovat děti Izraele,
nejsou ničím jiným než reprezentacemi nebo souvztažnostmi skutečných pravd o
duchovnosti a o náležitém duchovním životě, bez toho, aby to byla skutečná pravda
samotná. Tyto rituály samy o sobě a jako takové jsou zbytečné a jsou to prázdné
pojmy bez jakéhokoli skutečného života. Toto platí také ohledně všech lidských
rituálů, tradicí, konvencí, zvyků a obřadů, kterými lidé nahrazují skutečné zákony a
přikázání Nejvyššího, když si myslí a mylně se domnívají, že jejich rituály, obřady,
tradice, zvyky, konvence a ustanovení jsou zákony a přikázáními Nejvyššího. Jak
upozornil Ježíš Kristus, „Neboť zanecháním přikázání Božích se držíte lidské
tradice“... „Až příliš dobře zavrhujete Boží přikázání, abyste mohli zachovávat svoje
tradice“... „tak svou tradicí, kterou jste předávali, činíte slovo Boží neplatným. A
činíte mnohé takové věci.“ (Marek, kapitola 7, verše 8, 9, 13). Takže takový typ vnější
mysli se všemi jejími bláznivými rituály, tradicemi, konvencemi, zákony, předpisy,
zákazy a obřady musí být zrušen a musí být vytvořena nová vnější mysl,
vybudovaná z prvků pravých duchovních principů, aby tak uspořádání celé lidské
mysli následovalo strukturu popsanou symbolickým uspořádáním všech kmenů
dětí Izraele v táborech kolem Svatostánku setkávání a Archy úmluvy.
Toto uspořádání v kmenových táborech má mnoho hlubokých mystických významů.
Jeden z nich se zjevuje přímo zde:
V samotném středu byl Svatostánek setkávání, v jehož centru byla Archa úmluvy,
kde se nad cherubíny zjevoval Nejvyšší. Svatostánek setkávání reprezentuje
Absolutní Moc Nejvyššího, která vytváří a sjednocuje veškeré stvoření. Archa
úmluvy reprezentuje duchovní slunce, ve kterém sídlí Nejvyšší a ze kterého vytváří a
vládne Svému veškerému stvoření. Duchovní slunce je oblastí Božské Lásky a
Božské Moudrosti Nejvyššího. Z přítomnosti Nejvyššího v duchovním slunci
vycházejí či vyzařují všechny náležité a správné zákony, řád, ideje a postupy. Okolo
tohoto Centra, v samotném středu celého tábora, byli umístěni členové kmene
Levitů s jeho třemi hlavními rodinami, kterým byly přiděleny různé funkce ohledně
práce, kterou vykonávali pro svatostánek. Levité ve středu tábora souvztaží nebo
reprezentují Novou nebeskou společnost či dimenzi, která má funkci sjednocení a
spojení všech Absolutních Principů Absolutní Přirozenosti Nejvyššího, jakož i
souvislosti a spojení těchto principů, tak jak se manifestují ve veškerém stvoření.
Nová nebeská společnost či dimenze, umístěná v samotném středu stvoření, je
blízko k celému stvoření a k zóně vymístění a všechny je spojuje a sjednocuje, tedy
všech devět hlavních okruhů stvoření, jakož i všechno ostatní v jsoucnu a bytí. Tři
hlavní rodiny Levitů reprezentují strukturu a funkci oné dimenze. Kehat reprezentuje
její Niternou mysl čili její nejniternější stupeň - Ducha; Geršon její vnitřní mysl čili
zprostředkující stupeň - Duši; a Merari její vnější mysl čili zevní stupeň - Tělo neboli
formu její specifické manifestace.
Na východ od tohoto Středu byly utábořeny tři kmeny: Juda, Isachar a Zebulon.
Východní utáboření reprezentuje nebeskou dimenzi stvoření Nejvyššího a její
strukturu. Toto je dimenze LÁSKY A MOUDROSTI. Juda reprezentuje její Niternou
mysl čili její nejniternější stupeň - Ducha; Isachar její vnitřní mysl čili zprostředkující
stupeň - Duši; a Zebulon její vnější mysl čili zevní stupeň - Tělo neboli formu její
specifické manifestace.
Na jih od Středu byly utábořeny následující tři kmeny: Ruben, Simeon a Gad. Toto
utáboření reprezentuje a souvztaží s duchovní dimenzí stvoření Nejvyššího a její
strukturou. Toto je dimenze DOBRA A PRAVDY. Ruben reprezentuje její Niternou
mysl čili nejniternější stupeň - Ducha; Simeon její vnitřní mysl čili zprostředkující
stupeň - Duši; a Gad její vnější mysl čili zevní stupeň - Tělo neboli formu její
specifické manifestace.
Na západ od Středu byly utábořeny následující kmeny: Efraim, Manases a Benjamin.
Toto utáboření reprezentuje nebo souvztaží s intermediální dimenzí stvoření
Nejvyššího a její strukturu. Toto je dimenze DOBROČINNOSTI A VÍRY. Efraim
souvztaží s její Niternou myslí čili s nejniternějším stupněm - Duchem; Manases s
její vnitřní myslí neboli intermediálním stupněm - Duší; a Benjamin s její vnější mysli
neboli zevním stupněm - Tělem neboli formou její specifické manifestace.
Na sever od Středu byly utábořeny následující tři kmeny: Dan, Ašer a Neftalí. Toto
utáboření reprezentuje nebo souvztaží s přírodní či fyzickou dimenzí stvoření
Nejvyššího. Toto je dimenze VŮLE A ROZUMU. Dan souvztaží s její Niternou myslí
čili s nejniternějším stupněm - Duchem; Ašer s její vnitřní myslí neboli
intermediálním stupněm - Duší; a Neftalí s její vnější mysli neboli zevním stupněm -
Tělem čili formou její specifické manifestace.
To, že k tomuto táboření dochází v pustině, znamená, že paralelně s pravým
stvořením Nejvyššího existuje zóna vymístění, která obsahuje všechny ty, kteří
vypadli z pravého stvoření Nejvyššího na základě aktualizace a realizace ideje
svobody volby popřít a odmítnout skutečnost, že všechno pramení z Nejvyššího a
Jeho/Jejích duchovních principů. Faktem tohoto popření a odmítnutí aktivovali
negativní stav a založili pekla. Pekla a celá zóna vymístění je strukturována
podobným způsobem jako pravé stvoření, pouze ve stylu opačném a vzhůru
nohama.
Příkaz Nejvyššího, aby děti Izraele zničili všechny obyvatele Kanaánu bez jakékoli
stopy či zbytků, znamená, že pozitivní síly převládnou nad negativními silami a že
negativní stav a všichni jeho obyvatelé přestanou v jednom bodě tohoto cyklu času
být a existovat.
Toto je pozitivní souvztažnost a význam dětí Izraele. Jak bylo uvedeno výše, zde
prezentovaná interpretace vnitřního smyslu jedné části dějin dětí Izraele je pouze
jeden malý aspekt celé struktury, obsahu a významu Svaté Bible, týkající se této
konkrétní části. Kromě této interpretace existuje minimálně devět dalších. Ty v této
době nemohou být zjeveny z výše uvedených důvodů. Nicméně, zde uvedená
interpretace byla poskytnuta za účelem ilustrace, jak by měl interpretovat, chápat a
jak by měl přistupovat ke Svaté Bibli každý, kdo ji čte.
Přistupuje-li někdo ke čtení Svaté Bible tímto způsobem a za účelem stát se lepší
lidskou bytostí, opravdu duchovní bytostí, bude vskutku požehnán Božskou Láskou
a Božskou Moudrostí Nejvyššího, které jsou přítomny ve vnitřním smyslu Svaté
Bible.
Zdroj: REALITA, MÝTY A ILUZE