|
(Z přednášky-semináře o „Principech a aplikování duchovní hypnózy“, 14. 1. 1983)
Většina lidí na planetě Zemi si neuvědomuje fakt, že ve všech aspektech své
pozemské existence podléhají různým mýtům a iluzím. Jelikož je považují za
normální stav záležitostí, lidé mají dojem, že tyto mýty a iluze jsou pravá realita a
jediná pravda. A přece nejsou ani pravé, ani skutečné, ale namísto toho jsou
deformací reality a v mnoha případ jsou to kompletní a naprosté falešnosti.
Je čas rozptýlit tyto mýty a iluze o životě, Bohu, stvoření a vlastní přirozenosti.
Jestliže někdo strnule lpí na těchto iluzích a mýtech a uvázne při nich, jediný
způsob, jak může jednat a chovat se k sobě a jiným, je z pozice stagnace, problémů,
mýtů a iluzí. Co je to za jednání a vztahovost? Je to jednání o vztahovosti z
problémů do problémů, z podvodů do podvodů, z utrpení do utrpení, z trápení do
trápení, z mýtů a iluzí do mýtů a iluzí, a pomocí nich a skrze ně. Z takové pozice
nelze nijakým způsobem navázat žádný pravý smysluplný, trvalý, naplňující a
uspokojivý vztah.
Takže pokud chce jedinec mít úspěšný vztah k lidem, Bohu, sobě, životu, stvoření či
čemukoli jinému, naléhavě se radí odstranit tyto mýty a iluze, kterých se lidé tak
běžně drží ohledně všech životních záležitostí.
Tentokrát se budeme zabývat třiceti čtyřmi takovými mýty a iluzemi. Než začneme
přemýšlet o těchto věcech, je nutné zdůraznit, že to, co se prezentuje v této knize, je
pouze k úvaze. Po každém se žádá, aby měl přístupnou a otevřenou mysl a srdce.
Nikdo nemusí v žádném případě souhlasit s tím, co následuje. Tato poselství a
zjevení se prezentují pod vedením Nejvyššího, Pána Ježíše Krista, Jednoho Boha
Nedělitelného, jako potrava na přemýšlení, procítění a odhodlání. Každému, kdo
toto čte, se radí, aby pouvažoval o tomto obsahu a aby o něm hloubal, rozjímal,
uvedl se do duchovního autohypnotického transu a zeptal se sám sebe z pozice své
Niterné mysli, zda všechny záležitosti, prezentované v této knize, jsou či nejsou
pravdivé a jak se týkají jeho života a potřeb. Rovněž jak mohou být využity co
nejefektivnějším, nejkonstruktivnějším, nejproduktivnějším a nejtvořivějším
způsobem.
Po tomto úvodu následuje přehled a úvaha o všech 34 mýtech a iluzích:
1. Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že život obecně, a lidský život zvlášť, může
vzniknout z nějakého jiného zdroje, než je speciální konstelace a kombinace
duchovních principů, které neustále emanují a vyzařují z Absolutního Nestvořeného
Zdroje života, který lidé nazývají Bůh, Nejvyšší, Ježíš Kristus, Višnu či jakkoli jinak,
Kdo je Absolutní Nejvyšší Sentientní Entitou a Bytostí. Žádná jiná forma života
nikdy, od věčnosti do věčnosti, neexistovala, neexistuje nebo existovat nebude, ať
by to byl jakkoli překroucený, zkreslený a ukradený život a ať si blázniví lidé myslí,
tvrdí a pokoušejí se dokázat s jejich bláznivou vědou cokoli. V tomto smyslu je
naprostým mýtem a iluzí věřit, že život se mohl vyvinout evolučním procesem, jak si
myslel Darwin, a zejména, že vyšší forma sentientního života se mohla vyvinout z
něčeho jiného než z kombinace duchovních principů, které emanují z Nejvyššího.
2. Je mýtem a iluzí myslet na Stvořitele, Boha, Nejvyššího jako na někoho, kdo je
nepřístupný, kdesi vysoko či mimo, cizí, nehmatatelný, s kým je těžké navázat vztah
či se mu přiblížit nebo kdo si vyžaduje speciální nebo neobvyklé prostředky,
způsoby, nástroje, procedury, mystéria, rituály, obřady či podobné věci, aby byl
vyvolán a pochopen během komunikace s Ním/Ní. Nic není dále od pravdy než toto.
Ve skutečnosti je Nejvyšší věčně přítomen v každém, „uvnitř“. Mít vztah a
komunikovat s Nejvyšším je nejsnadnější, nejpřirozenější, nejnormálnější a
nejžádanější věc, jakou lze učinit. Nicméně negativní stav, který existuje na této
Zemi v aktivovaném a dominantním režimu, děla všechno, co je v jeho moci, aby
před lidmi zatajil tento nepopíratelný fakt, aby tito s Nejvyšším nekomunikovali. Na
komunikaci s Bohem z „uvnitř“ není nic zvláštního, složitého, těžkého či
neobvyklého. Je to přirozené tak jako dýchání.
V tomto ohledu je čas si uvědomit, že Nejvyšší se objevuje lidem vícerými způsoby:
jako Bůh „uvnitř nás“; to znamená, že dýcháme, žijeme a děláme všechno z té
přítomnosti v naší Niterné mysli. Ale Bůh je i s námi jako bratr, sestra, otec, matka,
přítel, milenec; někdo, s kým můžeme sdílet intimní život.
Je také dobré si uvědomit, že Bůh je mezi námi, ve všech našich aktivitách,
podílející se na všem, co děláme; a Bůh je nad námi, dohlížející na vše jako Božská
Prozřetelnost. Je velmi důležité si uvědomit, že Bůh se projevuje lidem nekonečnou
rozmanitostí a různorodostí způsobů a stylů a že Bůh je jediný, kdož vždy „Jest“, a
že všechno ostatní je proto, neboť „Bůh Jest“. Pokud by nebyl žádný Bůh, nebylo
by žádné „Jest“, nemohlo by být žádné „Já jsem“. „Já jsem“ je následkem
Absolutního „JÁ JSEM“ Nejvyššího. Je také správné si uvědomit, že Bůh přesahuje
všechno to, co bylo právě řečeno. On je více než to. Toto více je pro nás
nepochopitelné. Jestliže máme vztah k Bohu v těchto aspektech; uvnitř nás, s námi,
mezi námi, nad námi, v nekonečné rozmanitosti a různorodosti Jeho projevu, pak se
nic nemůže pokazit.
Stačí si uvědomit a cítit Přítomnost Nejvyššího výše popsanými způsoby a konat
všechno z Nejvyššího, podle Nejvyššího, s Nejvyšším a skrze Nejvyššího v nás.
3. Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že Bůh stvořil cokoli či pozůstává z čehokoli
negativního, škodlivého, zlého, špatného, nebo věřit, že Bůh trestá a odsuzuje lidi
do pekla, způsobuje nehody, trápení, utrpení či to, co blázniví lidé s jejich
bláznivými zákony nazývají „skutky Boží“. Bůh, Nejvyšší, je čistá Absolutní Láska a
Absolutní Moudrost, a takové negativní vlastnosti a představy jsou neslučitelné s
Jeho/Její pravou Přirozeností. Bohu je připisují lidé a nejsou ničím jiným než
lidskými projekcemi toho, jak oni sami myslí, chtějí, konají, chovají se a jednají sami
se sebou a k sobě navzájem a jak praktikují svůj vlastní bláznivý život.
Když Bible hovoří ve svém doslovném smyslu o tom, že Bůh je žárlivý, rozhněvaný,
represivní, trestající atd., hovoří jazykem lidských projekcí a zdání pravdy, a ne
jazykem duchovní reality a její pravdy. Tato realita je skryta ve vnitřním smyslu
Bible, který je zahalen v doslovném smyslu. Je potřeba si uvědomit, že lidé na Zemi
nemají k dispozici žádný jiný jazyk, pouze jazyk zevnějšku a projekcí. Důvodem je
to, že na Zemi je aktivní a dominuje negativní stav, a protože je to stav nevědomosti,
vše odvozuje ze zevnějšku, který je určen „lidskými“ projekcemi a očekáváními, a
ne obsahem a smyslem pravé reality. Proto Bible používá jediný jazyk, který mají
lidé k dispozici, aby je udržovala v určitém uvědomění si duchovních principů. A i
když tyto principy lidé zkreslí, v této době zde není nic jiné k dispozici.
4. Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že je více než jeden Bůh. Protože existuje jen
jeden Stvořitel, jedno „Já jsem“, pokud jde o „Já jsem“, je zde pouze jeden Bůh,
Jedno Absolutní „JÁ JSEM“, Kdož se Sám/Sama ve Svém stvoření projevuje
nekonečným počtem způsobů, aspektů, kombinací, jmen, stavů, kondicí a procesů.
Rozličné aspekty jednoho takového projevu se mohou považovat za seskupení
určitých atributů Nejvyššího, které lidé označují různými takovými jmény jako Bůh,
Alláh, Manitou, Brahma, Višnu, Rama, Krišna, Šiva, Velký Duch, Duch Svatý, Jehova,
Ježíš Kristus, Adonai, Shadai, Elohim, Nejvyšší atd. Já požívám jméno Nejvyšší.
Takže vždycky, když řeknu Nejvyšší, znamená to všechno toto i mnohem více. Toto
je životně důležitý princip duchovní homogenity života, protože vám dodává pocit
jednoty, celistvosti, jedinosti a harmonie esence a substance toho, kdo jste. Jak
vnímáte sami sebe? V jakých aspektech se vnímáte? Jedinec je duch, že ano?
Nyní se samozřejmě tento duch potřebuje nějak projevit. Vytvoří tedy duševnost,
kterou lidé někdy nazývají duše. Ta duše. Nyní má duch duši, skrze níž je duševně
činný. Duševní činnost znamená myslet, cítit, chtít, jednat, chovat se. To znamená,
že je to tentýž duch. Nejsou dva. Je v tom ale ještě třetí aspekt, kterým je to, co se
pociťuje ve vašem těle. Máte nějaké tělo, formu, vzhled. Nyní mějte na paměti, že
když hovořím o těle, vzhledu a formě, tyto nejsou nutně z hmotných prvků, atomů,
molekul a hmoty, jak ji známe na Zemi. To je jen jedna z nekonečných variací forem,
které má duch a jeho duše k dispozici na promítnutí se do nějaké konkrétní reality,
do nějaké další duchovní a duševní úrovně. Ale opět, je to jedno tělo, že? Lidé však
toto chápání rozdělili, separovali a izolovali. Křesťanská terminologie přišla se třemi
Bohy. Mají tam tajemství, protože to je Otec, Syn a Duch Svatý; jsou jedno, ale
existuje jeden Bůh-Otec, další Bůh-Syn, a ještě další Bůh-Duch Svatý. Samozřejmě,,
že to je nesmysl, zohavení pravé duchovnosti. Štěpí to stvoření do mnoha forem a
do mnoha manifestací odvozených od různých bohů, což nemůže být, neboť
všechno musí pocházet z Jednoho Absolutního Zdroje. Pokud by byli Bohové tři,
nebyl by jeden Absolutní Bůh, nebyl by vůbec žádný život. Tak jako jeden není třemi
různými osobami... dovedete si představit sebe, jak jste třemi osobami se třemi
obrovskými hlavami na ramenou, které na sebe neustále mluví? Dokonce i
představa toho vypadá jako ohavnost. Možná to někde ve vesmíru existuje, nevím,
pochybuji. Doposud jsem to neviděl, a cestoval jsem všude a po všech různých
odlišných úrovních. Ano, viděl jsem mnoho takzvaných ne-lidských forem, ale ten
základní princip jednoty a jedinosti je vždy zachován, bez jakékoli výjimky či výluky.
Tak jako vy jste jeden, nepopíratelně jeden, tak jako se vy cítíte jedním ve svém
duchu, duši a těle, takto je jeden Nejvyšší. Odkud to odvozujete? Z jedinosti
Nejvyššího jste prodloužením, jedinečným procesem a projevem Nejvyššího.
5. Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že lidský život začíná početím v matčině lůně na
Zemi a končí fyzickou smrtí tohoto „těla“. Mějte na paměti, že lidský život se ani
nezačíná, ani nekončí projevem života v přírodním stupni na Zemi. Fakticky začíná
před fyzickým početím ve speciální duchovní dimenzi, ze které se inkarnuje do
fyzického stupně, a po smrti fyzického těla pokračuje do věčnosti jako jedinečný
sebeuvědomělý jedinec. Délka vašeho života na Zemi je jen nepatrný zlomek vteřiny,
velmi krátká fáze jednoho aspektu života, lidmi zvolená kvůli nějakému poučení a
účelu.
Protože inkarnace na Zemi (samozřejmě na základě vaší svobodné volby) je ale
inkarnací do negativního stavu, který je ovládán principem nevědomosti, všechny
vzpomínky na vlastní předešlou existenci, v době před početím v matčině lůně, a
všechny vzpomínky na to, co se stalo s dotyčným jedincem, jsou na základě volby
vymazány a nejsou vůbec k dispozici. Lidé si nemohou pamatovat, co se jim
přihodilo před početím. Toto je nastavení negativního stavu, aby nalákal lidi na iluzi
a mýtus, že neexistuje žádný další život před a po, než je život z matky, od početí v
matčině lůně až po konec fyzického života. Z tohoto hlediska je jasné, že všechny ty
bláznivé argumenty ohledně práva na život, interrupce, odpojení umírajícího klienta/
pacienta od životního podpůrného systému, aby se zachoval život, jsou marné a
zavádějící. Co je život? Oni se pokoušejí zachovat něco, co není život, ale smrt. V
přírodním stupni není nic živé. Pouze prostřednictvím duchovních principů je
přiveden život do toho stupně.
Příroda je neustále oživována těmi principy, je tedy zbytečné diskutovat o takových
záležitostech. Ty by měly být výlučně věcí osobního svědomí, nebo by to mělo být
mezi dotyčným jedincem a jeho Stvořitelem, a ne věcí bláznivých zákonů a kodexů,
kterými se lidé pokoušejí zasahovat do tohoto procesu a pokoušejí se jiným lidem
vymývat mozek, aby strnule, zoufale lpěli na tomto fyzickém životě a aby uvěřili, že
po něm už nic neexistuje. Naneštěstí, dokonce i lidé, kteří tvrdí, že věří v posmrtný
život, nebo věří, že už tu byli předtím, na tomto životě lpějí stejně zoufale jako ti,
kteří tomu nevěří.
Jaká je moudrá, zralá cesta v tomto ohledu? „Budu tady do té doby, dokud tu budu
potřebný. Jsem nadšený, potěšený a unešený, že jsem tady, neboť jsem zde na
základě Božské Prozřetelnosti Nejvyššího a to, že jsem tady, má účel. Ani o vteřinu
dříve či o vteřinu později, až nastane čas, půjdu domů. Bude to radost, potěšení a
extáze odejít. Nebude žádný strach ze smrti, neboť žádná smrt neexistuje.“
6. Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že lidský osud a život je předurčený, pevný či
uzamknutý v jedné pozici či stavu. Lidský život není ani předurčen, ani navěky
zafixován v jedné pozici či stavu. Namísto toho je lidský život určen svobodnou
volbou jedince, svobodou, nezávislostí a vlastním odhodláním neustále duchovně
postupovat. Lidský život, osud a volby jsou ve stavu neustálé změny, proměnlivosti,
modifikace, doplňování, budování atd. a nikdo není nikdy odsouzen být navěky v
něčem či někde, jen pokud si tak nezvolí ze své vlastní svobodné vůle. Nicméně, v
Absolutním Stavu Nejvyššího jsou lidské volby předvídány a jsou poskytnuty
všechny příležitosti pro jejich aktualizaci či realizaci, spolu s věčnou možností a
volbou změnit jakoukoli situaci, okolnost, stav a místo. Takže toto předvídání z
bezprostorového a z bezčasového rozpoložení Nejvyššího je nepravdivě
považováno některými náboženskými doktrínami a filosofiemi za předurčenost a
nezměnitelnost vlastního stavu a rozpoložení na věčnost. Nic není dál od pravé
reality. Pravé duchovní principy neobsahují žádnou představu definitivnosti, ale jen
potenciálnost být tím, co si zvolíte ze své svobodné volby. Takže tento mýtus má
nesmírné důsledky pro terapii. Pokud by lidé nebyli schopni se změnit, jaký by byl
smysl jakékoli terapie? Každý terapeutický přístup je postaven na schopnosti lidí
změnit se a na víře, že se mohou změnit. Můžete si zvolit, že budete nešťastní, nebo
si můžete zvolit, že budete šťastní. V obou případech je to vaše volba a v obou
případech nesete důsledky té volby.
7. Je mýtem a iluzí věřit a myslet si, že lidský život a lidské aktivity, ať jsou jakékoli,
jsou omezeny na vnější vědomé uvědomění a že ve jsoucnu a bytí není nic kromě
toho, co lidé vnímají či si uvědomují svou vědomou myslí. To, co vám dovoluje
vnímat vaše vědomá mysl, obsahuje ve skutečnosti velmi málo pravé reality.
Devadesát pět procent (95%) či více lidských aktivit a lidských životních událostí je
zapříčiněných a pochází z něčeho, co není ani vzdáleně vnímatelné a pochopitelné
lidskou vnější vědomou myslí, na níž se tak velmi spoléháme. Vidíte, jak jsme
nepatrní a jak málo toho víme? Méně než pět procent (5%).
8. Je mýtem a iluzí věřit a myslet si, že to, co lidé vnímají ve svém vnějším prostředí,
co kdo vnímá právě teď, je jediná pravá realita, jediné pravé jsoucno a bytí, a že v
realitě stvoření není nic více. To, co vnímáme právě teď, tuto zemi, jeden druhého,
není pravá realita, ale vymístění z pravé reality, odpad z pravé reality. Je to výsledek
aktivovaného a dominujícího negativního stavu, existujícího na Zemi asi 30 milionů
let. Lidé tehdejší doby, jež byli nesmírně inteligentní a duchovně uvědomělí,
určitými složitými procesy aktivovali negativní stav a uvedli jej do dominantního
postavení. Tato aktivace vyvolala ohromný chaos a deformaci ve tkanivu
časoprostorového kontinua, což je vyhodilo pryč z reality stvoření a oni vypadli do
čehosi, co Nejvyšší nazývá zóna vymístění. Toto je vymístěný vesmír. Toto není
pravý vesmír. Negativní stav nemůže existovat společně s pozitivním vesmírem na
téže úrovni. V okamžiku, kdy aktivujete negativní stav, způsobí to deformaci a vy
jste vyvrženi ze stvoření do vymístěné zóny. Toto zde je vymístěná zóna. Není to
pravá realita; protože však nemáme nic jiného, mimoto si nic neuvědomujeme. Kvůli
odříznutí přístupu k pravé realitě takovým procesem věříme, že toto je pravá realita.
Vy můžete toto falešné uvědomění změnit; když vejdete do hlubokého transu,
můžete odhalit, jaká je pravá realita.
9. Je mýtem a iluzí věřit a myslet si, že funkce, pozice a umístění života jakékoli
lidské bytosti jsou omezeny na každý daný moment, na jeden stupeň, jednu úroveň
či na jednu dimenzi, které jsou vnímány vnější vědomou myslí. Tak tedy, pravá
realita je taková, že všechny mysli jsou umístěny a fungují synchronně a simultánně
v duchovní, intermediální a fyzické dimenzi. Mimo to, v našem případě to je i zóna
vymístění. Další iluzí a mýtem je myslet si, že duchovní a intermediální dimenze jsou
nehmatatelné a neskutečné, prázdné představy bez jakéhokoli života a bez jakékoli
smyslové reálnosti. Ve skutečnosti jsou duchovní a intermediální dimenze více
reálné, více hmatatelné a více konkrétní než fyzická dimenze, kterou si lidé vědomě
uvědomují a kterou považují za jedinou realitu. Reálnost, konkrétnost a
hmatatelnost fyzického vesmíru, našich fyzických těl a našeho prostředí pochází
pouze z reálnosti, konkrétnosti a hmatatelnosti duchovní a intermediální dimenze.
Kdyby ty dimenze nebyly skutečné, nedokázali bychom vnímat, cítit, uvědomovat si
vůbec nic. Veškeré vnímání, smyslové vstupy a výstupy, čerpáme z existence těch
dimenzí. Z toho důvodu všechny tyto rozmanité reality a dimenze jsou obývány, žijí
a fungují prostřednictvím nekonečného počtu a rozmanitosti sentientních bytostí,
jak lidských, tak i ne-lidských forem. V současnosti je nevnímáme, protože
procesem fyzického narození, další ohavností tvůrčího ducha, byla veškerá spojení
se všemi ostatními dimenzemi zablokována, aby se lidé obraceli ven a ignorovali
jakoukoli duchovní a intermediální realitu, aby tak negativní stav mohl být
aktivován, založen a zaveden. Jestliže by si jedinec vědomě uvědomoval všechny ty
dimenze, negativní stav by nikdy nebyl schopen vstoupit do svého jsoucna a být.
Nikdo by neměl tuto potřebu či nezbytnost.
10. Je mýtem a iluzí věřit a myslet si, že duchovní a intermediální svět, nebo to, co
lidé nazývají nebesa, pekla, astrální světy atd., jsou místa někde v odlehlých
koutech stvoření, kde se lze velice těžko, pokud vůbec, dostat či komunikovat s
nimi. Toto je další iluzí, o níž se vás snaží přesvědčit negativní stav.
Realitou je, že tyto světy existují společně synchronně a simultánně s fyzickými
světy a zónami vymístění a jsou vzájemně propojeny a související a jeden bez
druhého, s výjimkou zóny vymístění, nemohou existovat. (Všechny ostatní dimenze
mohou existovat bez aktivní zóny vymístění, třebaže zóna vymístění nemůže
existovat bez dimenzí ostatních.) Proto jsou všechny tyto světy nepřetržitě přítomny
jeden v druhém, zaujímajíce stejné místo, ale jiné dimenze. Aby tyto světy byly
otevřené, aby byly rozlišitelné, vnímatelné, přístupné, je podle principů mysli
vyžadován určitý posun či deformace.
Pro zopakování, negativní stav, existující na Zemi v aktivovaném a dominantním
módu, uzavřel uvědomování si existence všech jiných světů než světů fyzických,
jinak by si oni nemohly ani představit jejich vlastní existenci.
11. Je grandiózním mýtem a iluzí věřit a myslet si, že pravý duchovní život a zdravé
každodenní žití pozůstává z dodržování určitých vnějších rituálů, obřadů, činností a
událostí, jimiž jsou například, stručně shrnuto, chození do kostela, slovní modlitby,
trávení mnohých hodin v lotosové či jakékoli jiné pozici, vnější čtení svatých knih,
dávání peněz a majetku charitám, vyhýbání se jedení a pití určitých druhů pokrmů a
nápojů, dieta, abstinence, hladovění a podobné věci (kromě kouření tabáku,
marihuany a braní drog, což je vždy negativní a zlé, protože to pochází z pekla), bez
jakéhokoli ohledu na niterný stav vaší mysli, na úmysly a kvalitu vašeho vnitřního
života. Neexistuje nic duchovního v takových aktivitách samých o sobě a samých
od sebe; nejsou dobré k ničemu, kromě toho, že vás uvádějí v omyl a zavádějí.
Takové aktivity lze považovat za něco jako oblečení pro tělo. Tělo tu není pro
oblečení, ale oblečení pro tělo, až na případ, kdy lidé připisují všechnu důležitost
oblečení, a ne tělu. Pravá duchovnost spočívá ve stavu vašeho vnitřního bytí, v
souhrnném životním stylu a prvotních úmyslech, které jsou v pozadí všech vašich
aktivit. Jaký je záměr vašich aktivit? Nezáleží na tom, jak moc se postíte, jak často
chodíte do kostela nebo se modlíte; pokud není úmyslem vzájemný prospěch,
obecné blaho, sdílení z lásky a moudrosti, z objektivity, spravedlnosti, abyste byli
lepší lidskou bytostí, není to dobré, nikam to vůbec nevede. Prosím vás, zapomeňte
na takové externality. Ty vám vůbec nepomohou. Styl pravého života je vždycky z
kvality vaší lásky. Úmysly takového života pramení ze stupně a kvality vaší
moudrosti. Pravá láska a moudrost života nepožaduje žádné takové restrikce, tabu,
předpisy, požadavky, průbojnost či omezení, pokud všechno, co ve vašem životě
děláte (a můžete dělat, co jen chcete), děláte za jediným účelem; být více duchovní,
být mnohem lepší lidskou bytostí, sloužit dobru a pravdě, lásce a moudrosti,
Nejvyššímu i ostatním; potom můžete dělat cokoli. Nemusíte trpět či se uvádět do
sebetrestajícího režimu tím, že se budete omezovat všemožnými tabu, nebo tím, že
budete trávit hodiny dodržováním „očekávaných“ rituálů atd.
12. Je mýtem a iluzí věřit a myslet si, že můžete milovat, respektovat, starat se,
oceňovat, akceptovat, být dobrými a milými k lidem či Bohu, Nejvyššímu, a zároveň
nenávidět, znevažovat, ignorovat, pohrdat, být negativními, odpornými, odmítat a
špatně zacházet se sebou samými; nebo respektovat sebe, být milými a laskavými k
sobě, a zároveň nerespektovat, nemilovat, nestarat se a nebýt milými k Nejvyššímu
a ostatním. Všechno, co cítíte, chcete a děláte sobě, děláte zároveň i ostatním a
Nejvyššímu. Nemůžete ze sebe vystoupit, abyste navázali vztah s jinými či s
Nejvyšším z nějaké abstraktní, vnější pozice. Pokud nemilujete sebe, nejste schopni
skutečně milovat nikoho. Zároveň, pokud nemilujete ostatní a Nejvyššího, sebe
taktéž nemůžete milovat. Z toho důvodu nemůžete být opravdu duchovní, zdravá
osoba. Tento princip má dalekosáhlé důsledky pro jakýkoli druh jednání. Jak
jednáte s lidmi? Jak se chováte k lidem? Musíte si zde zapamatovat důležitou
zásadu: všechno ve stvoření Nejvyššího má svůj čas a místo. Chování a postoj lidí v
každém daném okamžiku času a prostoru jsou takové, jaké mají být, ať jsou jakkoli
nešťastné či negativní. Z každé situace dochází k velice důležitému ponaučení.
Každý představuje jistý užitek. Vaším chováním, postojem, tím, jací jste, přinášíte
stvoření určitý užitek. Jestliže smýšlíte negativně o lidech, nebo jestliže někdo vejde
do vašeho života a vy tu osobu nemáte rádi a cítíte se s ní velmi nepříjemně, jestliže
ji odmítáte, jestliže ji považujete za děvku, odpad či čubčího syna, znamená to, že
byste se raději měli podívat na sebe: to, co ta osoba reprezentuje nebo spouští, je
to, co je špatné ve vás. To není ta osoba, to jste vy. Moudrá, zralá a duchovně
založená osoba se s poděkováním, vděčností, oceněním a respektem obrátí do nitra
a zeptá se: „Co je se mnou? Proč takto reaguji na nějakou osobu? Proč takovým
způsobem uvažuji o té osobě? Konec konců, ta osoba je tam za určitým účelem,
kvůli určitému užitku. Ta osoba vešla do mého života, aby mi připomněla něco, co
cítím a dělám špatně ohledně sebe; jestliže tu osobu nemám rád, jestliže ji považuji
za děvku, odpad, čubčího syna, znamená to, že považuji Boha, kdo je v té osobě
věčně přítomen/přítomna, v její schopnosti změnit se za odpad, za čubčího syna a
za všechno to negativní...“ A obdobně, když jsme všichni součástí stejného Boha,
považuji za odpad, děvku, čubčího syna a všechno to negativní sebe samého?
Nuže, popřemýšlejte o tom. Přehodnoťte způsob, jakým jednáte s lidmi, protože váš
způsob jednání s lidmi je v podstatě váš způsob jednání s vámi samotnými. Toto je
velice důležitý bod. Jak jednáme s našimi rodiči, s našimi přáteli, s jakým druhem
lidí se stýkáme? Vybíráme si setkáni jen s takovými lidmi, kteří z toho či onoho
důvodu podporují naši mizérii, nebo kteří nám říkají, jací jsme milí, krásní a
znamenití? Tito lidé nám nedělají laskavost, že? Jistě, jste to všechno, pokud tím
chcete být, ale potom jdete k někomu jinému domů a řeknete: „Toto je strašné
místo, nesnáším to tu.“ Neboť neslyšíte ta milá slova ve vás, nebo pokud ta milá
slova slyšíte, neznějí přiměřeně, protože ti lidé či ta situace ve vás spustí něco, na
čem potřebujete zapracovat. Naneštěstí to většina lidí nedělá. Co myslíte, proč
existuje taková situace? Jako vaše neustálá připomínka, že potřebujete udělat něco
s vaším postojem, s vaším sebepojímáním, sebepředstavou a vnímáním ostatních.
To jsou skvělé příležitosti, které nám Nejvyšší posílá k naší úvaze a jako neustálou
připomínku našich vlastních problémů, a my jsme moudří, pokud na to dbáme.
Naneštěstí, lidé omezují sami sebe, odmítají ty lidi, kteří by jim mohli pomoci se
poučit, a budou si vybírat pouze určité přátele a budou se stýkat pouze s těmito
přáteli, kteří je neustále podporují ve starém, stagnujícím, negativním životním stylu,
v negativním vnímání sebe sama, které jim dělá dobře. Vždy jsem nedůvěřivý, pokud
někdo ve mně vyvolává příliš dobrý pocit, neboť je tam možnost, že něco není v
pořádku. Pokud ovšem každodenně nezkoumám sám sebe a neříkám si: „Je tohle
realita, či nikoli?“ Jiný příběh je, když provádíte zkoumání sebe sama. Je snadné
prozkoumat sebe sama, když ve vás někdo vyvolává něco pozitivní. Ale když ve vás
někdo vyvolává něco negativní a odporné, není příjemné provádět zkoumání sebe
sama. Namísto toho, abyste se vyhnuli takovému typu lidí, je opravdu moudré a
zralé je vyhledávat, s hlubokým respektem, vděčností a poděkováním za to, že vám
poskytují tu příležitost dozvědět se něco o sobě a změnit se. Toto je pravé jednání.
Naneštěstí, není snadné tomuto čelit a hrabat se v sobě a náhle si uvědomit: „Co to
dělám? Sám sebe považuji za děvku, za odpad či čubčího syna. To se „sebou“ takto
jednám.“ Je to projekce, kterou Freud nazýval přenos; ta osoba mi připomíná něco
ve mně, co nemám rád; namísto toho, abych si to přiznal, promítnu své „nemám
rád“ na jiné. Toto je nejsobečtější, nejodpornější duchovní zraňování, které lidé
dělají sami sobě a druhým. Prozkoumejte sami sebe, vyšetřete sami sebe a jsem si
jistý, že narazíte na mnohé situace ve vašem životě, které vám potvrdí, že máte
tendenci jednat s druhými tak, jak jednáte sami se sebou.
13. Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že vaše pravá esence a substance, vaše pravé
já či nadjá je tím, co si o nich myslíte. Z čeho si myslíte, že pozůstávají - především
ze zevních postojů, myšlenek, chování, vnějších okolností a aktuálních sebepojetí,
sebepředstav, sebevnímání, vybudovaných z vnějších vnucení, požadavků a
ztotožnění se od ranného dětství. Toto je lež, to nejste vy, vy si jen myslíte, že jste.
Uzavření vniterností a niterností vaší mysli, procesem vašeho narození do
negativního stavu, vás dostává do nevyhnutelné pozice být poučováni a být vedeni
přijatými standarty, tradicemi, konvencemi, zvyky, všemožnými společenskými,
náboženskými, morálními a podobnými vnějšími požadavky a kodexy, které vedou k
vývoji umělého, neskutečného, vnuceného pseudojá, které se považuje za jedinou
realitu a o kterém si myslíte, že jste to vy. Všechno ostatní, zejména vaše vlastní
jedinečná esence a substance, pravé já a nadjá, vaše Niterná mysl, jsou popírány,
potlačovány, omezovány a zapomenuty. Pamatujte si tedy, že vy nejste to, co si
myslíte, a lidé nejsou to, co si myslí. Abyste objevili, kdo jste a kdo jsou lidé, úplně
prvním krokem je zcela odstranit všechna ta vnější vnucení, vštípení, ta uměle
vnucená očekávání, požadavky vašeho okolí, vašeho rodinného života, vaše falešné
náboženské víry, zkreslení, než budete moci objevit vaši esenci a substanci. Jestliže
začnete pokusem kontaktovat vaše já bez toho, abyste nejprve odstranili všechna
tato vnucení a zkreslení, budete kontaktovat jedině negativitu. Toto je jedním z
mnoha zdrojů sebevražd. Lidé odhalí nesmírnou bídu, a život není hoden žití.
Ovšem existují další faktory, které dohánějí lidi k sebevraždám, toto je pouze jeden
dobrý příklad jejich zdroje a příčiny. Z toho důvodu musíte ze své vlastní svobodné
volby odstranit to, o čem si myslíte, že jste vy, abyste objevili, kdo jste, a abyste
začali mít vztah k sobě, k ostatním a k Nejvyššímu z pozice vaší pravé esence a
substance. Toto vás přivede k objevu, že přítomnost Nejvyššího je v nitru. Budete
schopni ustanovit způsob jednání s lidmi z Nejvyššího ve vás. Toto dělat znamená
dělat to naprosto a kompletně z vaší esence a substance.
14. Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že lidské fyzické narození, jehož
prostřednictvím přicházejí lidé na tento svět skrze matčino lůno, je něco přirozené,
náležité, skutečně lidské, normální a jediná možná cesta, jak být přiveden na tento
svět. Ve skutečnosti je tento typ a modus nejnenormálnější, nejodpornější, nejhorší,
nejméně lidský, nejnepřirozenější, nejvíce degradující, nejnebezpečnější,
nejbolestivější, nejbídnější, nejšpinavější, nejkrvavější, nejprotivnější,
nejnechutnější, nejškodlivější a nejnevhodnější. Je uprostřed mezi močí a výkaly,
smradem a zápachem (výkaly souvztaží se zlem a moč souvztaží s nepravdami).
Jedinec se rodí uprostřed zla a nepravd. Je to přirozené? Toto je přímý výsledek a
následek aktivovaného a dominantního negativního stavu na Zemi. Není nic
opravdu duchovního a zbožného v takovém procesu. Pravé duchovní prostředky
zrodu jsou přímé nadělení Nejvyšším a některé další duchovní metody, které jsou
popsány v knize Základy lidské duchovnosti.
15. Je mýtem a iluzí věřit a myslet si, že původním cílem lidské sexuality bylo
plození. Takový účel sexuality je výsledkem genetické a tajemné manipulace
takzvaných pseudotvůrců. O účelu zničení náležitého duchovního pojímání
sexuality v lidech se můžete dočíst v knize „Základů“. Sexualita je jedním z nejvíce
duchovních konceptů. Proto byla hlavním cílem zkreslení a manipulace
pseudotvůrci. Skrze ni mohli dosáhnout zničení duchovního uvědomění. Pravým
účelem sexuality nikdy nebylo plození. Místo toho to byla naprostá výměna,
sjednocení, harmonizace a sdílení univerzálního principu maskulinity a feminity. Byl
to vzájemný prospěch, obecné blaho a užitek pro všechny a získávání většího
poznání Nejvyššího, ostatních a sebe, jakož i za účelem potěšení, čiré radosti,
rozkoše a zábavy. V pravé duchovní konotaci sexuality tedy pravý pohlavní
duchovní styk nemůže být nikdy omezen na jedinou osobu, poněvadž na základě
takové nevyhnutelnosti byste se připravili o získání většího poznání Nejvyššího,
ostatních i sebe. To ale musí pramenit ze správného úmyslu a dodržování
původního účelu duchovní sexuality pro vzájemný prospěch, obecné blaho, sdílení
a získávání většího poznání Nejvyššího, ostatních a sebe. V pravé konotaci pravé
sexuality není možná žádná exkluzivita, majetnictví, žárlivost, závislost, lpění či
omezení. Všechno ostatní pochází ze zla.
V tomto ohledu je grandiózním a zničujícím mýtem a iluzí myslet si a věřit, že muži
jsou nadřazeni ženám. Nerovnost pohlaví je výsledkem lstivé a nesmírně zlomyslné
manipulace pseudotvůrců za účelem ustanovení podřízené, méněcenné role žen a
ženství. Esenciálním univerzálním principem Absolutní Přirozenosti Nejvyššího je
princip lásky a citového vztahu, který je samotnou esencí života. Toto je Její
Absolutní Femininní Princip. Substanciálním univerzálním principem Absolutní
Přirozenosti Nejvyššího je princip Moudrosti a Inteligence. Toto je Jeho Absolutní
Maskulinní Princip. V pravé realitě proto nikdy nebylo, v současné době není a ani
nikdy nebude žádné upřednostňování, podřízenost, nadvláda, ani žádný jiný takový
nesmysl a bláznovství jednoho principu vůči druhému. Ve všech aspektech, bez
jakékoli výjimky či vyloučení něčeho jsou si rovny, rovnocenné, stejně důležité,
stejně zvláštní, i když jsou ve své roli a účelu rozdílné. Jeden bez druhého ale nikdy
nemůže přežít, být či existovat. Z této nerovnosti v lidském životě vzešlo mnoho
tragédií.
Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že zevní manželské svazky, manželství a
manželské sliby, jež si lidé dávají navzájem za současně existujících podmínek
aktivovaného a dominantního negativního stavu na planetě Zemi, mají nějakou
duchovní základnu, základ a hodnotu, nebo že jsou nějakým způsobem závazné a že
je potřeba dodržovat je po zbytek svého fyzického a přirozeného života. Poruší-li a
nedodrží-li je někdo, je obviněn, že je hříšník, cizoložník, zlá osoba. Slovo „svazek“
tedy hovoří samo za sebe. Nepotřebuje žádný komentář. Tímto druhem postoje a
vztahu se jedinec zavazuje, dělá ze sebe otroka. To, co takový postoj skutečně dělá
špatný, negativní, zlý a hříšný, je záměr takového aktu. V tomto ohledu je to jakýkoli
zevní manželský svazek vytvořený na základě negativního záměru využít, zneužít,
nesprávně použít a ranit či ublížit; záviset či být závislý/á; vytvořený z materiálních
důvodů, pro peníze, z osobních sobeckých důvodů zabezpečení; kvůli pocitu
bezpečí; kvůli vyhnutí se samotě a kvůli mnoha jiným podobným věcem; pokud se
někdo ožení/vdá za takovým účelem, lze ho/ji považovat, a také je, za cizoložníka a
za negativní osobu dokonce i ve vztahu k vlastnímu manželskému partnerovi.
Pravý duchovní důvod manželství je ve spojení a manželství lásky a moudrosti,
dobra a pravdy, dobročinnosti a víry, spravedlnosti a úsudku, objektivity a
poctivosti, milosrdenství a odpuštění, soucitu a empatie, tepla a světla, feminity a
maskulinity atd. ad infinitum. Nikomu není dovoleno oddělovat lásku od moudrosti,
dobro od pravdy, dobročinnost od víry, spravedlnost od úsudku, milosrdenství od
odpuštění, maskulinitu od feminity, feminitu od maskulinity atd. Jsou Nejvyšším
spojeny navzájem a ve věčném manželství. Spojení lásky a moudrosti, dobra a
pravdy, dobročinnosti a víry, maskulinity a feminity atd. má věčnou hodnotu a trvání
a nelze je oddělit. Takové spojení má absolutní hodnotu a každý, kdo je odděluje či
byť i jen pomyslí na takovou separaci, dopouští se cizoložství. Především o tomto
byl výrok Ježíše Krista týkající se cizoložství, a ne o tom, že jedinec by neměl mít
fyzický pohlavní styk s nikým jiným než se svým manželským partnerem. Uskuteční-
li se takový pohlavní styk za pozitivním a dobrým účelem a s pozitivním a dobrým
úmyslem, kvůli vzájemnému prospěchu, obecnému blahu, sdílení a většímu poznání
Nejvyššího, ostatních a sebe, potom nemůže být nikdy cizoložný. Než se však
někdo zúčastní takovéto situace, musí velmi důkladně prozkoumat své úmysly, aby
se vyhnul spáchání cizoložství. S tímto buďte velmi opatrní.
17. Je mýtem a iluzí věřit a myslet si, že život, lidské aktivity, chování, postoje,
události, dění a podobně, ať jsou jakékoli, mohou mít nějaký jiný původ či být
důsledkem a následkem něčeho jiného než duchovnosti. Takzvaný neduchovní
každodenní typ praktických lidských aktivit je pouze souvztažností jistých
duchovních stavů a procesů, jež vůbec umožňují uskutečnění se takových aktivit.
Pokud by nebyly žádné takové duchovní principy, nemohly by existovat žádné
takové aktivity. Je jedno, co lidé dělají, myslí si, chtějí či jak se chovají, co cítí a jak
jednají, jsou schopni žít, cítit, chtít, myslet, dělat, chovat se a jednat jen kvůli
jsoucnu a bytí duchovnosti jako jediné reality, jež je zdrojem všech ostatních realit.
Všechno v lidském životě a všechny lidské aktivity mají duchovní původ a povahu
bez jakékoli výjimky či vyloučení něčeho. Bez ohledu na to, jakou zevnější
manifestaci takový život a jeho aktivity zaujímají, popření tohoto fundamentálního a
duchovního faktu nic nezmění. Schopnost popírat to pramení z duchovního principu
volby toto přijmout, či odmítnout. Proto je akt popírání duchovní akt, neboť nelze
dost dobře popírat něco, co neexistuje. Popírání něčeho, co neexistuje, není vůbec
žádným popíráním.
18. Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že v zevním světě, v zevní mysli a v přírodním
stupni je objevitelné a pozorovatelné nějaké pravé poznání, chápání a pravda -
pomocí zevnějšího vědeckého pozorování, popisování, klasifikace a pojímání. V
nich není žádné pravé poznání či pravda, mimo duchovní realitu niterností a
duchovních principů.
Takové vědecké stanovisko vede ke zkreslenému a klamnému závěru, kde pravá
realita je považována za neskutečnou, a ne-realita a iluze zevního světa je
považována za skutečnou. Toto je pozice vzhůru nohama, která vládne zóně
vymístění a ze které vědci vyvozují všechny své závěry. S jistotou lze říci, že jsou-li
ty závěry odvozovány ze zevních pozorování, nelze nalézt příliš mnoho pravdy ve
vědeckých závěrech. Mají pouze relativistickou hodnotu a nelze je aplikovat na nic
jiného.
19. Je grandiózním mýtem a iluzí věřit a myslet si, že hmota, příroda a vnější
chemické, biologické a fyzikální zákony, konstelace a kombinace mohou nějakým
způsobem být zdrojem nějaké formy života. Samy sebou a samy o sobě jsou
naprosto mrtvé a bez jakéhokoli života. Mrtvé prvky nemohou vyprodukovat nic
živé. Oživení přírody, hmoty, těla, prvků a všeho ostatního, co se jich týká, je možné
pouze z duchovních principů, které vytvářejí život. Život, který nepřetržitě emanuje a
vyzařuje z Absolutní Reality Jsoucna a Bytí Nejvyššího, vchází do přírody, hmoty,
prvků a všeho ostatního, co se jich týká, vytváří určité atomické, chemické,
biologické a fyzikální kombinace a oživuje je. Hmota a její prvky, příroda, tělo atd.
jsou jen jednou z mnoha forem, které duchovnost vytváří pro svou manifestaci,
objevení se a konkretizaci v přírodním stupni.
20. Je mýtem a iluzí věřit, že životní formy obecně, a sentientní život zvlášť, jsou
výsledkem bílkovino-uhlíko-kyslíkové kombinace či matrice a jsou na ní založeny,
jak by nás chtěla přesvědčit biologie. Duchovní principy využívají tuto konkrétní
kombinaci jako jednu z nekonečného počtu a rozmanitosti kombinací k vyjádření,
vnímání, manifestaci, aktualizaci, realizaci a konkretizaci života. Život není žádným
způsobem závislý na svých zevních tělesných formách či na lidských formách a ve
stvoření Nejvyššího existuje nekonečná rozmanitost a množství ne-lidských i
lidských životních forem jak sentientních, jakož i nesentientních, které jsou úplně a
kompletně nepředstavitelné a nepochopitelné pro lidskou vnější vědomou mysl.
Život v těch podmínkách plně prosperuje a rozvíjí se a vzkvétá a my nedokážeme
pochopit, jak je to možné, nebo zda tam existuje nějaký život.
21. Je grandiózním mýtem a iluzí myslet si a věřit, že lidské tělo a jeho psyché, samy
o sobě a samy od sebe, jsou schopny způsobení či vznikání něčeho vůbec. Dalším
mýtem a iluzí je věřit a myslet si, že lidské ekonomické, společenské, rasové,
politické, fyzické a duševní problémy, choroby, nemoci, symptomy, utrpení,
perverznosti, nehody, incidenty, války, zločiny atd. jsou nějakým způsobem
vyvolány či mají původ v nějakém zevnějšku, jako jsou fyzické, ekonomické,
společenské, chemické, biologické, dědičné, duševní či jakékoli jiné podobné
faktory. Tyto faktory nejsou ničím jiným než jistými souvztažnostmi, důsledky a
výsledky niterného duchovního stavu věcí a výsledkem narušení, zmrzačení,
překroucení, zkreslení, ignorace, popření či odmítnutí duchovnosti, Nejvyššího a
duchovních principů. Nic více a nic méně. Takový negativní postoj k duchovnosti
dává podnět k aktivaci a dominanci negativního stavu na Zemi a k založení pekel v
duchovním světě, což vytváří, fabrikuje, napájí a vnucuje všechny tyto druhy
škodlivých faktorů a utrpení.
22. Je grandiózním mýtem a iluzí myslet si a věřit, že jedinec může žít a cokoli udělat
sám ze sebe a sám od sebe. Jak bylo zdůrazněno předtím, jedinec může žít a dělat
cokoli, co dělá, pouze z přítomnosti Absolutního Zdroje života v nás, tedy z
Nejvyššího. Síla, energie a motivace pro žití a jednání vždy pramení z té přítomnosti.
Popření této skutečnosti uvádí do chodu negativní stav se vším jeho utrpením a
neštěstím, šílenostmi a problémy. Je grandiózním mýtem a iluzí myslet si a věřit, že
někdo může konat jakékoli dobro či být pozitivní na základě svého vlastního snažení
a zásluhy. Všechno, co je v lidech dobré a pozitivní, je kompletně, vysloveně a
naprosto z přítomnosti Nejvyššího v nich; z Něho/Ní, podle Něho/Ní, skrze Něho/Ni a
s Ním/Ní mohou konat a konají jakékoli dobro. Na druhé straně všechno v nich, co je
jakýmkoli způsobem či formou negativní, špatné, zlé, škodlivé, nešťastné, šílené a
problematické, je důsledkem popření té duchovní přítomnosti v nich.
Jak zdůraznil Swedenborg, kdyby lidé toliko chtěli přijmout tento fakt a uznat, že
všechno dobré a pozitivní v nich je z Nejvyššího, podle Něho/Ní, skrze Něho/Ni a s
Ním/Ní, potom by všechno dobré a pozitivní činili z Nejvyššího, podle Něho/Ní, skrze
Něho/Ni a s Ním/Ní, a ne ze sebe sama. Na druhé straně, kdyby uznali a přijali fakt,
že všechno zlo, nepravdy, zkreslení, utrpení, problémy, šílenosti, symptomy,
choroby atd. pramení z popírání Nejvyššího, což je negativním stavem a pekly, tedy
že rady pramení z pekel, potom by jim nebylo přisuzováno či připisováno nic zlé,
špatné a negativní a oni by neměli nikdy žádné problémy. Tak je to jednoduché.
Protože si lidé myslí, že jsou původci všeho dobrého či zlého, bezděčně se stávají
zlými, faktem ztotožnění se a přisouzení si důsledků a výsledků takového smýšlení
či takového systému víry. To, co potřebují udělat, je přiznání, že všechno dobré a
pozitivní je z Nejvyššího, podle Něho/Ní, skrze Něho/Ni a s Ním/Ní, a ne z nich
samotných, a že jednají z Nejvyššího, skrze Něho/Ni, podle Něho/Ní a s Ním/Ní.
Ztotožní-li se s takovým stanoviskem, skutečně se dobrými a pozitivními stanou.
Také musí uznat, že rovněž ani nic zlé a negativní není z nich, ale z pekel. Ztotožní-li
se s tímto faktem a distancují-li se od toho zla a negativity, tedy od pekel, nic zlé a
negativní jim nemůže být připsáno či přisouzeno. Takže by neměli žádné problémy.
Jednoduše takto.
23. Je grandiózním mýtem a iluzí věřit a myslet si, že lidé nejsou plně zodpovědní za
všechno, co se děje a bude dít a vyskytovat v jejich životech, nebo že jsou jisté
události v jejich životech, které jsou mimo jejich kontrolu či jsou náhodné, nahodilé,
vnucené, nebo nejsou důsledky jejich voleb. Také je mýtem a iluzí myslet si, že lidé
jsou zodpovědní pouze za ty věci a události ve svých životech, které si vědomě
uvědomují a které si volí či budou volit vědomě. Zároveň je grandiózním mýtem a
iluzí věřit a myslet si, že lze být zodpovědný za volby či život nebo události někoho
jiného. Jedinec není zodpovědný za někoho jiného, je zodpovědný pouze za sebe.
Jak bylo uvedeno předtím, nic není dále od pravdy a reality. Je životně důležité si
zapamatovat, že všechno, co se stává či děje v životě jedince v každý daný okamžik
jeho životního kontinua, bez jakékoli výjimky či vyloučení něčeho, je výsledkem,
důsledkem a následkem jeho svobodné volby naučit se něco důležité, včetně volby
nebýt si vědomě vědom takové volby. Jedinec si vůbec nepamatuje, že si zvolil přijít
k těm konkrétním rodičům, dostat se do té oblasti, do Sovětského Svazu, do
koncentračního tábora, nebo cokoli jiného. Takže v tomto smyslu není nic náhoda či
nehoda, nebo statistická pravděpodobnost, jak si lidé myslí. Ve skutečnosti nehody,
náhody a statistické pravděpodobnosti pocházejí z takových voleb a jsou určeny
takovými volbami. Lidé si tyto věci plně uvědomují na úrovni své Niterné mysli,
podvědomě. Uvede-li je někdo do plenárního stavu transu, všechno krásně popíší:
proč jsou takoví, co se stalo, proč došlo k nehodě či incidentu, a jednoduše řeknou
něco jako: „Protože jsem si to zvolil/a, protože na základě toho došlo k nějakému
důležitému poučení, které si vědomě neuvědomuji. Všechno to bylo mé jednání, já
jsem plně zodpovědný/á.“ Jelikož každý je zodpovědný za svůj život, nemůže být
zodpovědný za život kohokoli jiného. Ať se tedy každý přestane cítit vinen za to, že
by byl zodpovědný za svou matku, svého otce, svou sestru atd. Všechno jsou to
kecy a naprostý, absolutní nesmysl, o kterém chce negativní stav přesvědčit
jedince, aby se cítil provinile, aby se tím cítil zaneprázdněn a aby jej to drželo dále
od sebe samého a od vzetí zodpovědnosti za svůj život do svých vlastních rukou,
kam patří.
24. Je mýtem a iluzí věřit a myslet si, že jedinec musí snášet důsledky svých voleb
pouze na jedné úrovni, jednom stupni, jednom kroku, jedné dimenzi jsoucna a bytí a
že se musí neustále reinkarnovat na stejné místo, aby nesl důsledky té volby, nebo
to, co indická filosofie nazývá Karma. Něco takového neexistuje. Je jen volba a její
důsledek. Jedinec se nemusí vracet zpět na stejné místo, aby snášel ty důsledky.
Taktéž je mýtem a iluzí věřit, že se život jedince opakuje ve smyčce, která jej přivádí
do stejného stupně a na stejnou úroveň, nebo že je-li v jednom stupni splněn účel
jeho života, už více nepodléhá principu věčného, nepřetržitého duchovního
pokroku. Ve stvoření Nejvyššího neexistuje žádná stagnace na nějakém
nezachytitelném místě jako je Nirvána, Satori či podobná místa. Lidé procházejí
mnoha stupni, úrovněmi, kroky, dimenzemi, světy, místy, stavy a situacemi
progresivním způsobem, nezakoušejí nikdy jakýmkoli způsobem stejné věci
dvakrát. Avšak reinkarnace či fyzické narození do stejného místa dvakrát, či třikrát
je opakováním. Je vyloženě nemožné prožít fyzické narození dvakrát, protože
veškerý vesmír by okamžitě zahynul opakováním toho stejného zážitku. Žádné
vzpomínky či problémy, které mají lidé ze svých minulých životů, nepocházejí z
fyzické, doslovné inkarnace na planetu Zemi, jak si lidé mylně myslí, ale z faktu, že
předtím žili na jiných místech, v jiných časech, paračasech, dimenzích či vesmírech,
které jsou velmi často podobné planetě Zemi.
Nikdy však nemohou být opět na planetě Zemi ve fyzické formě skrze fyzické
narození z matčina lůna, neboť by to bylo opakováním stejné situace a stejné
zkušenosti, jež se už předtím vyskytly, jen pokud by to nebylo na nějaké paralelní či
synchronní zemi, která dokonce nese stejné názvy států a krajů jako tato konkrétní
země. Tato situace v lidech vyvolává iluzi, že zde už byli předtím. Dokonce i nějaká
vzdálená podobnost může v jedinci vyvolat pocit deja vu či pocit, že byl na této
planetě už předtím. Nic není dále od pravdy.
Když duchovní rádci, Niterná mysl a Nejvyšší v duchovním světě hovoří o zážitcích
z minulých životů, nikdy nemají na mysli doslovnou, fyzickou reinkarnaci na fyzické
planetě Zemi, dokonce ani když zmiňují slovo „země“, neboť je mnoho fyzických,
intermediálních a duchovních zemí, jež jsou v souvztažné blízkosti k této planetě.
Nicméně lidé s jejich ohraničeným a omezeným uvědoměním jejich vědomé mysli
chápou a interpretují tuto situaci jako doslovnou fyzickou reinkarnaci. Toto chápání
a interpretace jsou mýtem a iluzí lidských doslovných smyslů a negativního stavu,
který chce, aby lidé věřili v takový kontraproduktivní, netvořivý přístup. Jak Nejvyšší
zjevila/a, doslovná, fyzická reinkarnace je ohavností tvořivého ducha, vnucením
negativního ducha, který se snaží předstírat společnou minulost. Nikdo ovšem
nemusí tomuto zjevení věřit, nechce-li. Je to na každém jednotlivci.
25. Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že jsme obklopeni pouze lidmi, objekty,
prostředími, které vnímáme naší externí smyslovou, zevní vědomou myslí, dokonce
i když jsme naprosto sami a máme úplně potlačené smysly. Kdykoliv, bez ohledu na
náš fyzický, duševní a duchovní stav a rozpoložení, jsme obklopeni mnoha lidmi,
mnoha společnostmi, mnoha objekty, mnoha prostředími, které si vědomě
neuvědomujeme. Jediné, co musíte udělat, je zavřít oči, naladit se na duchovní svět
a najednou uvidíte tisíce nebo více z nich, kteří jsou okolo. Když ale jedinec oči
otevře a rozhlédne se okolo, vidí jen ty lidi, kteří jsou v jeho zevním okolí. Jednak
ale současně, přímo zde, přesně teď se děje mnoho věcí. Je tady hodně lidí, kteří
poslouchají a interagují, komunikují a diskutují o tom, co se děje, jedinec si to však
vědomě neuvědomuje. Lidé ovšem nesprávně usoudí, že jelikož svým fyzickým
zrakem nikoho či nic nevidí, žádné jiné světy neexistují. Proto je jedinou realitou to,
co vidí svým fyzickým zrakem. Toto je největší lež a iluze ze všech, neboť
skutečností je, že v každý jeden okamžik jsme obklopeni mnoha jinými dimenzemi.
Na různých úrovních naší mysli se stýkáme, komunikujeme a jsme v neustálém
kontaktu se všemi těmi lidmi bez toho, abychom si tuto skutečnost vědomě
uvědomovali. Jak uvidíme později, každá úroveň naší mysli sídlí v jiné dimenzi.
Naše zevní mysl je přesně tady obklopena všemi těmi lidmi, objekty a prostředími,
které můžeme vidět v každém daném okamžiku. Zároveň jsou naše ostatní mysli
obklopeny lidmi, objekty a prostředími, o kterých nemáme žádnou vědomou
představu. Vidíme je či je vnímáme ostatními úrovněmi mysli a jsou tak reálné,
dokonce reálnější než lidé, které vidíme v každý jeden okamžik svým fyzickým
zrakem.
26. Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že lidé mohou uzdravovat lidi zevními
prostředky nebo že kdokoli může být terapeutem kohokoli. Nic takové neexistuje.
Nikdo nemůže nikoho uzdravit. Uzdravit se může pouze každý sám. Nelze být
terapeutem jiných, ale pouze asistentem jejich vlastního terapeutického procesu.
Bez ohledu na to, o jaký druh léčby jde, ať už fyzickou, mechanickou, medicínskou,
chirurgickou, chemickou, psychologickou, nebo duchovní, jedná se o pomocné
nástroje, které pacienti buď přijmou, nebo odmítnou. Důležitý není pomocný
nástroj, počítá se to, jak klient s tím nástrojem naloží.
Klienta tedy nevyléčí operace, medicína, tabletky, terapie, hypnóza či duchovní
hypnóza, nebo cokoli, co kdo má. Takový pomocný nástroj je efektivní a úspěšný,
nebo neefektivní a neúspěšný na základě postoje, stanoviska, volby a systému víry.
Zvolí-li si někdo, že se uzdraví na všech úrovních své mysli, a musí to být na všech
úrovních simultánně, jinak to nebude fungovat, uzdraví se bez ohledu na to, jaké
prostředky byly na usnadnění toho použity. Někteří lidé si kvůli svým vlastním
duchovním důvodům a poučení zvolí, že se uzdraví pomocí operace. Jiní pomocí
chemických či mechanických, nebo biologických, psychologických, duchovních,
nebo jakýchkoli jiných prostředků, které jsou pro ně v té konkrétní době
nejvhodnější a nejpotřebnější, za konkrétních podmínek jejich duchovního stavu a
pokroku.
Další se neuzdraví žádnými prostředky, ať zkoušejí cokoli, protože si zvolili, že
selžou, aby byli nešťastní či aby fyzicky zemřeli z jejich vlastních duchovních
důvodů a kvůli jejich vlastnímu duchovnímu poučení. Kdo jsme, abychom je soudili
nebo se pokoušeli je zachránit? Zachraňte sebe, neboť právě proto tady člověk je.
Nepokoušejte se zachránit ostatní. Záchranou sebe sama jedinec celkem určitě
zachrání jiné. Toto je tajemství procesu spásy.
27. Je mýtem a iluzí věřit a myslet si, že pravá celková léčba, uzdravení a vyřešení
problémů jakéhokoli druhu, ať už ekonomických, rasových, společenských,
politických, fyzických, psychologických, nebo duchovních, je možné nějakými
jinými prostředky než duchovními. Všechny ostatní prostředky jsou
souvztažnostmi, důsledky a následky v podstatě duchovních úsilí - odstranit
negativní stav a jeho zlo a problémy projevující se v takových poruchách - které
vedou k zavádění různých medicínských, psychologických a duchovních atd.
léčebných forem. To znamená, že léči-li někdo lidi lékařskými prostředky, léčí je
duchovně, protože bez jsoucna a bytí duchovních principů by nikdy nemohla nastat,
proběhnout a stát se žádná léčebná forma a její ideje. Toto je míněno prohlášením,
že „léčba je možná pouze duchovními prostředky“. Dokonce i když někdo při léčbě
užívá tabletky, aby se uzdravil, ta tabletka byla vynalezena skrze nějakou duchovní
ideu, jež dala někomu podnět, aby zahájil proces vynalezení a výroby té tabletky,
aby byl odstraněn negativní stav, který je reprezentován vinou, chorobou, utrpením,
bolestí či jakýmikoli problémy, jaké kdo má.
28. Je mýtem a iluzí věřit a myslet si, že jsou lidé, kteří nejsou schopni prožít
hypnotický trans nebo kteří mohou prožít jen slabší úrovně transu. Toto je ohromný
omyl. Je to věc jejich volby. Nemohou, pokud věří, že nemohou. Skutečností je, že
každý od narození do věčnosti je schopen zažít všechny úrovně transu, včetně
plenárního stavu. Taková schopnost je vrozenou, přirozenou a normální podmínkou
stvoření. Naopak neschopnost dostat se do hlubokého hypnotického transu, nebo
jakéhokoli hypnotického transu, je abnormální, nepřirozená, patologická,
nepřístojná a pramení z negativního stavu. Zavádím nový termín, který nazývám
hypnotická řetězová reakce. Dovolte mi, abych vám zde vysvětlil paradox. Řekne-li
někdo, že nemůže zažít žádný trans nebo může zažít jen slabý trans, bezděčně to
znamená, že může zažít hluboký či úplný trans, protože jedno bez druhého
neexistuje. Žádná představa neschopnosti zažít trans nebo schopnosti zažít pouze
slabý či lehký trans se nemůže uskutečnit bez pozitivní a základní představy
schopnosti zažít hluboký čili úplný trans. Toto je princip stvoření a řád vesmíru. Z
toho důvodu je logické, že myslí-li si někdo, že není schopen zažít žádný trans, nebo
je schopen zažít jen slabý čili lehký trans, takové myšlení může odvodit jen ze své
základní a esenciální schopnosti zažít hluboký čili úplný trans. Ovšem, je-li někdo
schopen zažít slabý trans, může zcela jistě zažít střední trans. Můželi zažít střední
trans, zcela jistě může zažít hluboký trans. Zažije-li hluboký trans, může zažít velmi
hluboký trans a náměsíčnost. Může-li zažít náměsíčnost, může zažít plenární stav ad
infinitum. Toto nazývám řetězová reakce hypnotického transu.
(Otázka: Co když nějaká osoba řekne, že nemůže zažít žádný trans? Odpověď: Říká
to proto, neboť může zažít úplný trans. Abyste to mohli tvrdit, musíte být schopni
zažít úplný trans, abyste byli schopni říci „nemohu zažít žádný“. Záporný stav
neexistuje. Existuje pouze kladný stav. Existencí záporného stavu je popření
kladného stavu. Proto když tvrdíte, že nemůžete zažít žádný trans, říkáte to jen
proto, neboť můžete zažít úplný trans, protože záporný stav sám o sobě a sám od
sebe neexistuje. Schopnost říct „nemohu“ pramení z faktu, že „mohu“. „Nemohu“ je
záporný stav. Jedinec by tedy nikdy nebyl schopen uvažovat a říkat „nemohu“,
pokud by neuvažoval a neříkal „mohu“. Avšak může uvažovat a říkat „mohu“ bez
toho, aby vůbec znal „nemohu“.)
29. Je grandiózním mýtem a iluzí myslet si a věřit, že léčení jakéhokoli problému
musí mít zdlouhavý a komplikovaný průběh nebo že trvá dlouhé časové období ve
fyzickém pojetí času. Pseudopsychoterapeuti věří tomuto mýtu a iluzi a raději tímto
krmí mysli svých klientů a vymývají jejich mozky - což se následně stává
sebevyplňujícím se proroctvím - než aby zdůrazňovali pravou realitu a potenciály
jedincovy mysli.
Je na čase, aby si každý uvědomil, že jeho mysl není omezena fyzikálními, časovými
a prostorovými kategoriemi a podmínkami, neboť je bezčasová a bezprostorová.
Ona ve skutečnosti spouští čas a prostor, aby se navenek mohla projevit a byla
vnímatelná. Nicméně toto projevení a vnímání jsou vždy věcí niterností a jejich
stavů a procesů, jež nemají žádný čas a prostor. Takže, je-li čas a prostor řízen
těmito stavy a procesy Niterné mysli jedincových niterností, uzdravení a stávání se
pozitivním nevyžaduje tak moc fyzického času a bolestného úsilí. Je to iluze. Jeden
může své klienty uvést do subjektivní časoprostorové vztažnosti, která může být
prodloužena ad infinitum, zatímco takzvaný fyzický či objektivní čas bude nesmírně
krátký. Za těchto okolností tedy lze vykonat za jeden den fyzického času, za
běžných, tradičních podmínek, v psychoterapeutické hypnóze ekvivalent deseti let
fyzického času. Avšak problémem zde je to, že Niterná mysl dává přednost touhám
zevní mysli po fyzické pomalosti tohoto procesu jen proto, protože lidé jsou
neochotní či se cítí nesví při iluzorní představě potřeby přizpůsobit se, aby učinili
odlišné volby. Jde tu o vyhýbání se volbám či rázným rozhodnutím: „Volím si, že se
stanu, tady a teď, volím si, že budu konat všechno z Nejvyššího ze mne, podle
Nejvyššího ve mně, skrze Nejvyššího ve mně, s Nejvyšším ve mně.“
Když se učiní takové rozhodnutí, nejsou potřeba měsíce a roky léčby. Jen co se
učiní takové rozhodnutí, lze postupovat rychle. Těžkým to ale dělá vyhýbání se
rozhodnutím. A toto je mýtus, zoufalé lpění na našich iluzorních systémech víry,
kterých se mnohé roky tolik držíme. Toto je dokonce nebezpečné, neboť se stane to,
že není-li jedinec léčen intenzivním postupem, hromadí zlo a negativitu.
30. Je mýtem a iluzí zfabrikovanou v peklech věřit a myslet si, že je nebezpečné,
nemožné, těžké, abnormální, nepřístojné, nepřirozené, riskantní a špatné být v
kontaktu, vyhledávat radu a být ve styku se svou Niternou myslí, Nejvyšším,
duchovním světem a se svými duchovními rádci, duchy, anděly a obyvateli jiných
dimenzí. Zde se počítá úmysl takového kontaktu. Činíte-li tak s dobrým a pozitivním
úmyslem, za účelem duchovního růstu, zlepšování, pokroku, většího poznání,
poučení, lásky, moudrosti, abyste byli lepší lidskou bytostí, kvůli vzájemnému
prospěchu, obecnému blahu, obecnému užitku, abyste sloužili Nejvyššímu,
ostatním, sobě, kvůli sdílení a službě či pomoci všem ve stvoření Nejvyššího,
takový čin je řádný, náležitý, správný, bezpečný, normální, přirozený, snadný,
možný, žádaný a zbožný. Potom jste muž či žena Boží. To znamená být mužem či
ženou Boží. Mít takový úmysl není jako mít negativní úmysl, který jedince dostává
do nebezpečí a těžkostí, protože to vpouští negativní duchy do navazování
kontaktu, který pouze zamlžuje, zavádí a zneužívá. Dobrým příkladem jsou lidé, kteří
kontaktují duchovní rádce, aby dostali tip na koně, který kůň doběhne v závodě jako
první, nebo které číslo si zvolit v kasinu atd. Odpovědi na takové typy otázek jsou
přímo z pekla. Toto se myslí zakazujícími prohlášeními ve Svaté Bibli. (Leviticus,
kapitola 19, verš 31). Když se takový kontakt uskutečňuje se zlým záměrem a
negativní motivací, kvůli osobnímu zisku a sobeckým, egoistickým důvodům, pak je
nepořádný, nezákonný a odsouzeníhodný jako zlý. Kontakt se zlým záměrem a
negativní motivací vede pouze ke kontaktu se zlými duchy. Zlí duchové przní a
ohrožují jedincův duchovní život. Avšak lidé jako v každé jiné situaci pod vlivem
negativního stavu zobecňují taková prohlášení na všechny situace. Zapomněli, v
jakém kontextu byla tato biblická prohlášení vyslovena a zveřejněna a komu,
jakému druhu lidí. Pamatujte si, děti Izraele právě vyšly z Egypta, který byl plný
černé magie a ohavností pseudonáboženství, jež byla pekelná. Za těchto podmínek
byl kontakt se zlými duchy extrémně nebezpečný a smrtelný. V této souvislosti jim
bylo řečeno, aby to nedělaly, neboť to bylo zlé. Lidé na základě toho generalizují a
odsuzují, že do věčnosti není možný vůbec žádný kontakt. Negativní stav to
podporuje, jelikož nechce, abyste byli v kontaktu s duchovním světem. Nechce,
abyste věřili na duchovní svět, na žádné duchovní rádce či ve vaši vlastní Niternou
mysl. Co je ale nejdůležitější, nechce, abyste věřili v sebe a v Boha v sobě. Víra ve
své pravé já je víra v Boha, protože vaše pravé já je z Boha. Potom máte šanci
duchovně růst a stát se dcerou či synem Nejvyššího.
31. Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že duchovní život je stále vážný, bez jakékoli
zábavy, radosti, humoru, hry, smíchu či jakéhokoli potěšení. Falešné náboženské
doktríny krmí bláznivými představami, že duchovní život by měl být plný restrikcí,
tabu, omezení, vážnosti, hrozby věčného zatracení atd.; nejezte toto či tamto,
neoblékejte se tak či onak, nedělejte to, nedělejte tamto atd. Buďte si jisti, že se
jedná o postoj vzhůru nohama bez čehokoli duchovního či pravdivého v takových
prohlášeních. Ve skutečnosti je opak pravdou. Pravý duchovní život je plný radosti,
všemožného potěšení, smíchu, zábavy, hry, humoru, příjemného sexu, svobody,
nezávislosti a vzájemného sdílení na multidimenzionální úrovni.
Vážnost duchovní situace pramení z faktu, že je to jediná realita a zdroj všeho
vůbec, včetně všech známých potěšení. Ona všechna jsou projevem duchovnosti.
Pokud tyto druhy potěšení nejsou výlučným účelem a cílem v životě, ale slouží
pouze jako prostředky na to, aby se jedinec stal produktivnější, konstruktivnější,
tvořivější, užitečnější a plodnější lidskou bytostí či duchovní lidskou bytostí, taková
služba má absolutní duchovní hodnotu. Nejvyšší nás stvořil/a, abychom se těšili
životu ve všech jeho aspektech, a ne pouze v omezeném smyslu. Náboženské
systémy či doktríny, nebo guruové kladou omezení na naše duchovní zkušenosti.
Toto není od Boha; Jeho/Její nepřekonatelná Láska a Moudrost nikdy na nikoho
neklade žádná omezení. Bůh je Bohem Absolutní Svobody a Nezávislosti a stvořil/a
nás ze svobody a nezávislosti, do nich a pro ně. Proto, kdokoli klade na lidi
omezení, můžete si být jisti, že to není od Boha. Avšak chcete-li je dodržovat, je to
váš problém, je to vaše volba. Vy musíte snášet důsledky své bláznivé volby.
32. Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že jsme se narodili bez jakékoli volby, poznání,
idejí či koncepcí a že jsme sem přišli z neutrálního stavu či z pozitivního stavu a
potom jsme se následně stali zlými pod vlivem negativního prostředí. Je nutné si
uvědomit, že téměř dvě třetiny (2/3) populace na planetě Zemi v současnosti
pochází z negativního stavu pekel. Inkarnovali se a byli naděleni životem skrze
magické a jiné tajemné prostředky a projekce, všichni za účelem zvěčňování,
podporování a udržování negativního stavu, jeho zel a nepravd, a zničení všeho
dobrého a pozitivního ve stvoření Nejvyššího. To neznamená, že lidé vytvoření
takovými negativními a nepřátelskými prostředky musí zůstat navěky zlí a negativní.
Nejsou uzamčeni navěky v negativním stavu. Mají schopnost změnit se, pokud si
tak zvolí. Tato schopnost změnit se pochází z přítomnosti Nejvyššího v nich, ze
které mohou být naživu. Takto jsou naživu; znamená to, že, jelikož jsou schopni
změnit se, žijí, i když prostřednictvím ukradených principů života. Jsa ukraden
pekly, princip života vytváří zdání života. Nicméně takový život může být vytvořen
jen za této jediné podmínky; že tam stále bude možnost volby změnit se. Jinak
nemůže být nikdy naživu, bez ohledu na to jak negativní, jak špatný, jak zlý, jak
démonický jedinec je, včetně samotného současného pseudoprince temnoty. A z té
pozice se mohou dokonce i ty nejvíce negativní a nejhorší entity, negativní a zlí lidé
odvrátit od svých zel a nepravd. Jedinec by se tedy neměl nikdy k nikomu obracet
zády. Když jsem pracoval ve vězeňském systému, viděl jsem, jak je to těžké. Oč
horší je dostat ven někoho, kdo kráčí do pekel. Někdy trvá věky, než se změní.
33. Je mýtem a iluzí věřit a myslet si, že naše fyzická forma a naše duševnost je ryzí
původní formou, jak ji původně stvořil/a Nejvyšší. My nejsme praví lidé. Ale jen
pseudolidé, geneticky a magicky pozměněni takzvanými pseudotvůrci. Jak bylo
zjeveno v knize „Základy lidské duchovnosti“, bylo to učiněno za účelem dokázat,
že život je možný z jiných než duchovních principů a prostředků či z jiného zdroje
než z Nejvyššího. V tomto ohledu jsme experimentem, který povolil/povolila Nejvyšší za
účelem znázornění a poučení pro všechny ve stvoření, aby odpověď na otázku:
„Jaký je život bez jakékoli duchovnosti, nebo se zkreslenou duchovností,“ a jaký je
život, nepochází-li přímo či není-li nadělen přímo Nejvyšším. „Jaký by byl život s
představou, že život se vyvinul ze zvířat evolučním způsobem?“ Všichni jsme
účastníky tohoto experimentu ze své vlastní svobodné volby, včetně volby vůbec si
nepamatovat, že taková volba byla učiněna. Je-li jedinec uveden do plenárního
stavu transu, je-li vhodná doba a je-li náležité to učinit, lze si vzpomenout na tuto
skutečnost a na to, jak byla tato volba učiněna a proč.
34. Je mýtem a iluzí myslet si a věřit, že jakákoli lidmi zjevená či získaná pravda a
poznání, včetně doslovných biblických zjevení, má absolutní, neměnnou hodnotu.
Ve stvoření Nejvyššího neexistuje žádná stagnace. Pamatujte si, že nikdo není
absolutní, a proto všechno, co je nám zjevováno, je zjevováno v postupných
krocích. Absolutní Pravda je, že nemůžeme znát Absolutní Pravdu, protože nejsme
absolutní. Nejvyšší je jediný/jediná Absolutní. My jsme stvořeni, a z toho důvodu
všechno, co k nám přichází, přichází v postupných krocích. Veškeré poznání, jež je
lidem k dispozici, je k dispozici v určitých postupných krocích. Každý krok
přesahuje krok předcházející. Tento krok se stává odrazovým můstkem, na němž je
vybudován nový, převyšující krok. Jen co jakýkoli krok vyčerpá svou funkci a
užitečnost, je vystřídán vyšším stupněm poznání a uvědomění, které mohou být v
mnoha případech velmi odlišné, ba dokonce protichůdné k obsahu a životnímu
stylu kroku předešlého. Pravou duchovní realitou je, že cokoli, co bylo náležité a
pravdivé včera, nemusí být takové dnes či zítra. Nejsme absolutní a nejsme
dokonalí, proto nemůžeme pochopit a rozlišit Absolutní Pravdu. Můžeme být
neustále lepší a více rozvinutí. Nové aspekty Absolutní Pravdy a poznání jsou nám
zjevovány tehdy, když jsme připraveni pokročit dále a stát se lepšími v našich
životech a úsilí. Všechno má svůj čas a místo; když je čas přesáhnout aktuální krok
duchovního pokroku, je dána příležitost udělat to a jsou poskytnuty všechny
způsoby a prostředky na toto převýšení.
Každému, kdo chce ve svém profesním a soukromém životě vážně využít principy
duchovní hypnózy či intenzivní duchovní hypnoterapie nebo principy duchovní
autohypnózy, Nejvyšší radí, aby se zbavil všech těchto a podobných mýtů a iluzí a
aby v klientech i v sobě pomohl usnadnit změny v tomto směru. Každému se radí,
aby nahlédl do svého nitra a hlouběji ho prozkoumal, aby zjistil, jakých dalších iluzí
a mýtů se drží a aby je odstranil: tím, že je nahradí pravou realitou Niterné mysli z
přítomnosti Nejvyššího.
Zdroj: REALITA, MÝTY A ILUZE