|
Dne 3. – 4. dubna 1982 na Martiniku
V tomto datu byla obdržena následující poselství od Nejvyššího.
Je nutné něco zpracovat o principech duchovní homogenity.
Od té doby, co vstoupil do bytí negativní stav, člověčenstvo na planetě Zemi ztratilo
jednu z nejdůležitějších hodnot duchovnosti: homogenitu.
Homogenita je integrující, sjednocující a asimilující princip rozdílnosti, rozmanitosti a
odlišnosti duchovních pojetí, chápání a přístupů, které existují ve vztahu
k Nejvyššímu, náboženstvím, Stvoření a životu.
Inherentní v pozitivním stavu, jsa samou jemu imanentní kondicí a stavem, je princip
homogenity, dle něhož se vše udržuje v harmonické, rytmické a soudržné funkční
jednosti.
Inherentní negativnímu stavu bytí, jsouce samou jeho imanentní kondicí a stavem,
jsou principy rozdělení, stranictví, protichůdnosti, nejednoty, různosti mínění,
netolerance, separace, výlučnosti, falešné spravedlnosti a zvrácené morálky, které
neustále podkopávají, kazí a nakonec ničí vše, co vede k homogenitě, sjednocení,
integraci a harmonizaci duchovnosti.
Vzhledem k této inherentní a imanentní kondici negativního stavu existuje na planetě
Zemi rozmanitost náboženství a duchovních pojetí, která jsou navzájem netolerantní a
každé se prohlašuje za nadřazené nad každé jiné.
Tento postoj lze, kromě jiného, považovat za jeden z hlavních důvodů, proč všechna
existující lidská náboženství od doby započetí negativního stavu do současnosti jsou
zcela, úplně a nezvratně mrtvá. Nemají a nemohou v sobě mít vůbec žádnou pravou
duchovnost. Pravá duchovnost je oživujícím principem každého náboženství.
Duchovnost a živoucnost každého pravého náboženství jsou vždy určeny výše
uvedeným principem homogenity.
Aby se pojmu homogenity lépe rozumělo, bude užitečné zpracovat něco o jejích
důležitých principech.
1. Princip diverzifikované jednosti:
Tento princip tvrdí, že je jen Jeden Bůh, Jeden Nejvyšší a Jeden Stvořitel, kdož Se
projevuje Svému stvoření v nekonečné rozmanitosti způsobů, módů, vnímání, chápání
a přizpůsobení.
Jak se uvedlo předtím, obsahuje Nejvyšší ve své Absolutní kondici, Stavu a Procesu
v Sobě všechny nekonečné počty změn a jedinečností. Proto je Nejvyšší vždy Odlišný
a Jedinečný ve vnímání, přijímání a chápání těch, kdož nejsou absolutní, ale relativní
k Jeho/Jejímu Absolutnímu stavu, Kondici a Procesu.
Každé jedinečné individuum vnímá, chápe a přijímá Nejvyššího poněkud odlišně a
jedinečně od všech druhých. Toto je nutným požadavkem principu duchovní
homogenity, protože v takovém odlišném a jedinečném vztahu je sdílena jednost
nekonečné a absolutní diverzity Nejvyššího všemu Stvoření.
Z tohoto principu vyvěrá základní pravidlo všech případných náboženských doktrín
v jsoucnu a bytí: Schopnost vnímat, pociťovat, pojímat a přijímat Nejvyššího jako
Jednoho, kdož se projevuje v nekonečných varietách a počtech způsobů Své Dobroty
a Pravdy, Lásky a Moudrosti. Existuje jen Jedno dobro či Láska a Jedna Pravda či
Moudrost. Avšak tato Jednost Dobra a Pravdy je sdělována sentientním entitám
nevyčerpatelnými způsoby, cestami, různostmi a odlišnostmi. Dokonalost Absolutního
Dobra či Lásky a Absolutní pravdy či Moudrosti Nejvyššího odvozuje svůj původ
z různosti, nekonečnosti a rozmanitosti způsobů, cest a jedinečností jejich vyjádření,
projevů, sdělení, přenosů a přijetí podobně jedinečného, nekonečného počtu a variet
neopakovatelných jedinců.
V rámci těchto nekonečných variet různých, odlišných a jedinečných projevů a sdělení
Dobra a Pravdy či Lásky a Moudrosti Nejvyššího existují jisté podobnosti a vztažnosti.
Některé jsou navzájem bližší než jiné. Obvykle je sentientní entity vnímají jako různá
seskupení. Tato seskupení vztažených variet jsou pak zahrnuta pod varietu názvů a
označení, kterými si lidé a sentientní entity Boha přizpůsobují nebo kterými s dobrým
pocitem Boha nazývají.
V tomto ohledu každé jméno, jímž se Nejvyšší nazývá, odráží omezeným způsobem a
pojímáním jeden takový shluk. Je řečeno „v omezené míře a pojímání“. Je to proto, že
žádné jméno, ať se zdá být jakékoli, nemůže a nemohlo by plně vyjádřit absolutní
obsah a funkci jednoho takového seskupení nebo dokonce ani jednoho jeho rysu.
Pouze nekonečně aproximuje jeho absolutní povahu.
Jedním z hlavních pojetí Nejvyššího, přijatým většinou křesťanských doktrín, je
vnímání Nejvyššího ve třech nejvýznamnějších aspektech: Otce, Syna a Ducha
Svatého. Ve skutečnosti tyto tři aspekty reprezentují tři hlavní absolutní seskupení
nekonečně jedinečné a proměnlivé Přirozenosti Nejvyššího, v níž existují nekonečné a
nevyčerpatelné rozmanitosti a počty jedinečných a stále se měnitelných absolutních
rysů, charakteristik a jejich rozličných absolutních odvozenin.
Pojem „Otec“ v této konotaci označuje obecně Absolutní esenci a Substanci
Nejvyššího, Absolutní nejniternější Nejvyššího. Pojem „Syn“ v obecnosti označuje
Duševnost Nejvyššího a všechny různé nekonečné projevy Nejvyššího v přírodním
stupni Jeho/Jejího Stvoření. Pojem „Svatý Duch“ v obecnosti označuje nekonečné
počty a variety aktivit Nejvyššího po všem Jeho/Jejím Stvoření.
Křesťanský termín „Ježíš Kristus“ označuje v této konotaci obecně jednu manifestaci
specifického rysu, vztahujícího se k Dobrotě a Pravdě z Aspektu Nejvyššího zvaného
„Syn”, v plnosti toho, jak Nejvyšší vyjadřuje a pociťuje přírodní stupeň planety Země a
jeho negativní stav za účelem specifického poslání, vztahujícího se ke konečné
eliminaci negativního stavu a k tomu, aby se Jeho/Její lidská forma učinila Božskou.
Božské lidství a Lidské Božství Nejvyššího v této konotaci znamenají úplné a celkové
spojení všech aspektů Stvoření v Nejvyšším za účelem přímého přijetí Nejvyššího a
komunikace a Ním/Ní. Toto má další hluboký mystický význam, který je mimo rozsah
předkládaného poselství.
Po takzvaném pádu pseudotvůrci zkreslili, zmrzačili a zvrátili tento princip. Od té doby
je existence Nejvyššího v mnoha případech na Zemi buď zcela popírána, nebo se
hmota a příroda považují za Nejvyššího. V mnoha případech byl vzat jeden rys nebo
omezené seskupení některých aspektů Nejvyššího a prohlášen, že je výlučným a
celým Nejvyšším. Z tohoto prohlášení byl jen krátký krůček k tomu, aby se všechny
ostatní seskupení a rysy Nejvyššího považovaly buď za podřadné či neesenciální,
nebo za neexistující či falešné.
Tento obecný následek měl za výsledek ustavení a existenci mnohých náboženství na
planetě Zemi za účelem toho, že jen jejich pohled je správný a cokoli jiného je
nesprávné a má být odstraněno.
Takový přístup k Přirozenosti Nejvyššího ničí veškerou a každou homogenitu
v principech duchovnosti a ukončuje užitečnost všech náboženství na planetě Zemi.
Nicméně vše v životě a ve Stvoření závisí na tomto důležitém pojetí. Vše ostatní se
odvozuje z postoje, přístupu a chápání a vnímání, jaké kdo má vzhledem k Přirozenosti
Nejvyššího. To určuje jedincovu pozici v hierarchii duchovní organizace a univerzalitě
povšechnosti. Nejdůležitější ale je, že to určuje, jak jedinec aproximuje Absolutní stav
a Proces Nejvyššího. Na tom závisí jedincova duchovní progrese, a tedy kvalita,
naplnění a užitečnost jeho života.
2. Princip syntézy a transcendence syntézy:
Tento princip vyžaduje, aby se ke všem aspektům Přirozenosti Nejvyššího, jak jsou
známy a neznámy lidem a stejně všem ostatním sentientním entitám, přistupovalo a
přijímali se v syntéze. Žádný jeden aspekt sám o sobě a žádné existující duchovní či
náboženské pojetí, které prohlašuje a zdůrazňuje ten, či onen jednotlivý aspekt,
nemůže a nikdy nebude moci náležitě popsat, vysvětlit a pojímat Přirozenost
Nejvyššího. Pouze v syntéze všech takových existujících pojetí ve všech doktrínách
anebo náboženstvích se může a lze vzdáleně přiblížit pravé Přirozenosti Nejvyššího.
Zároveň všechna taková pojetí musí uznávat jako nepopiratelný fakt, že ačkoli je pravá
Přirozenost Nejvyššího do jisté míry reflektována v takové syntéze, přesahuje a bude
navždy do věčnosti přesahovat každou takovou k dispozici jsoucí syntézu.
Proto se musí uznat, že bez ohledu na to, jak dokonalou a nevyčerpatelnou se každá
taková syntéza zdá být, to neznamená, že je jedinou možnou, správnou a přijatelnou, a
neznamená to, že neexistuje žádné přesahující chápání Přirozenosti Nejvyššího.
3. Princip duchovnosti:
Každá doktrína, náboženský systém anebo různá duchovní pojetí ve jsoucnu a bytí
musí přijmout nepopiratelný fakt, kterého si musí být stále vědomi: Že vše ve jsoucnu
a bytí od nejniternějšího k nejzevnějšímu stupni Stvoření, ve všech módech a
způsobech dění bez jakékoli výjimky má duchovní původ a příčinu. Takové věci, jako
je například hmota a praktikování každodenního života, jsou v jejich nejzazším smyslu
jen jednou z nekonečných manifestací, aktualizací a realizací duchovnosti.
Jelikož duchovnost ve vyšším smyslu označuje Nejvyššího, každé takové nastávání,
probíhání a stávání se je reflexí, manifestací, aktualizací a realizací a je neustálým
dílem Nejvyššího nebo jedním z Jeho/Jejích aspektů, rysů anebo seskupení. Co se
týče negativních událostí, takové události označují kladné potvrzení jsoucna a bytí
Nejvyššího procesem popírání tohoto faktu. To znamená, že když Nejvyšší neexistuje,
nemohl by se pojímat žádný negativní stav, proces a událost ani by nemohl vzkvétat,
protože by nebylo co popírat a nebylo by z čeho odvozovat. Všechny energie takového
popírání a udržování nedostatku duchovnosti se odvozují a mohou se odvozovat jen
z Bytí a Jsoucna Nejvyššího za účelem popírání a negace Nejvyššího a za účelem
udržování negativního stavu. Toto je sám jeho duchovní princip.
4. Princip reflexe a aplikace duchovnosti ve vlastním životě:
Tento princip je propracováním principu č. 3 (duchovnosti), jak je použitelný na život
jednoho jednotlivce.
Tento princip označuje, že duchovnost každého jedince je určována vnímáním,
uznáním, přijetím a používáním faktu ve vlastním životě, že cokoli, kdo v každém
okamžiku svého života činí, myslí, chce, zamýšlí, žádá cítí atd., ať je to cokoli bez
jakékoli výjimky a výluky, je možné jen vzhledem neustálé přítomnosti Nejvyššího
v jeho Niterné mysli. Z této přítomnosti je jeden stále motivován být, konat, fungovat,
myslel, chtěl, cítil, byl aktivní atd. ve vlastním duchu, duši, těle a chování.
Tento princip navíc vyžaduje, aby jeden vždy měl na mysli, v procesu všech aktivit bez
výjimky, že cokoli, co činí, má vždy duchovní implikace a důsledky, jelikož každé
ponětí anebo motivace těchto aktivit na prvním místě vyvěrá z nějakých duchovních
souvztažností, které se projevují, aktualizují a realizují v těchto aktivitách. Veškeré
životní aktivity lidí jsou reflexemi a praktickými manifestacemi duchovnosti a jejich
souvztažností.
5. Princip užitku:
Tento princip má dvojí význam. První byl nádherně zformulován Swedenborgem.
V obecnosti označuje, že cokoli existuje, existuje pro nějaký užitek. Samou svou
existencí plní nějaký užitek. Bez nějakého užitku nemůže nic existovat. Nejvyšší tvoří
z užitku, pro užitek a do užitku. Existence čehokoli může být ospravedlněna užitkem,
jaký poskytuje pro společné blaho.
Druhý význam, z hlediska pojetí homogenity nejdůležitější, určuje, že všechna pojetí,
chápání, vnímání, doktríny, názvy, přijetí atd. Nejvyššího jsou užitečná a nutná,
pohlíží-li se na ně integrálně a synteticky, jak se popisuje v principu č. 2. Všechny
poskytují nějaký důležitý užitek. Umožňují pohlížet na Nejvyššího širším a
propracovanějším způsobem, než by bylo možné jen z jednoho pohledu či pojetí nebo
doktríny atd. Takto se může a lze dostat do větší blízkosti Absolutní kondice
Nejvyššího, což jednoho dělá duchovnějším, integrovanějším a skutečnější sentientní
entitou či lidskou bytostí (v případě lidí na Zemi). Taková situace pak činí jedince
užitečnějším.
Tento princip užitku explicitně a implicitně vyvozuje, že žádná duchovní doktrína,
pojetí, systém, náboženství či cokoli, kdo má, je nadřazená nebo podřazená vzhledem
k jiné. Všechny se rovnají, co do svého užitku, a jsou znamenité, co do svých
rozdílností. Odlišnosti jen znamenají odlišný náhled, pohled či vnímání některé
z nekonečných variací a aspektů, rysů či seskupení Nejvyššího, které mají být uznány,
ale nemají se považovat za výlučné, jedině důležité či jako jedině existující. Rozdíl
mezi pravými a nesprávnými pojetími a doktrínami je určen přijetím či odmítnutím
všech principů duchovní homogenity, jak se zde definují.
6. Princip osobního vztažení:
Tento princip stanoví, že každá sentientní entita, v tomto případě každá lidská bytost,
je tak či onak aktuálně či potenciálně extenzí a procesem Nejvyššího dle úrovně přijetí
principů duchovní homogennosti zde zformulovaných.
Protože každý je jedinečnou a neopakovatelnou bytostí či entitou, každý zakouší
Nejvyššího jedinečným a neopakovatelným způsobem v souladu s vlastní jedinečností
vnímání a všeobsáhlým utvořením své osobnosti. Proto každý musí mít vztah
k Nejvyššímu způsobem velmi osobním, intimním a soukromým, jedinečným pro
tohoto jedince. Jedině takto jedinec může umožnit plnou manifestaci jedné
z nekonečných variet a počtů jedinečností Nejvyššího všemu Stvoření. Jestliže někdo
nemá takový osobní, soukromý a intimní vztah k Nejvyššímu, násilně ochuzuje a
olupuje veškeré Stvoření o prožívání Nejvyššího tímto jednotlivým jedinečným
způsobem. Každá taková zkušenost prostřednictvím vlastního jsoucna a bytí
z Nejvyššího a Nejvyšším, má bez ohledu na to, jak je soukromá, intimní, osobní a
niterná, okamžitý vztah k univerzalitě povšechnosti za účelem sdílení a vzájemného
prospěchu. Fakticky čím je tato zkušenost soukromější, osobnější, intimnější a
niternější, tím větší je její užitek, stupeň a intenzita sdílení se vším stvořením a jeho
všeobecný prospěch po celé univerzalitě povšechnosti. Účast v univerzalitě
povšechnosti je určena principem části a celku. Každý je součástí celku. Tudíž každá
zkušenost, jakou kdo může mít, je okamžitě k dispozici celku a všem jeho částem a
může být kdykoli předána všem pro sdílení a vzájemný prospěch.
Tento princip také určuje, že vzhledem k individuální vztažnosti k Nejvyššímu, nemají
žádné imitace, rituály, slavnosti, vzývání, předpisy, zvyklosti, stereotypy atd. vnějších
náboženství žádnou hodnotu, aniž by se nejdříve přijal tento princip. Jsou neužitečné
a nebezpečné, protože vnucují ochuzováním vlastního osobního jedinečného vztahu
k Nejvyššímu a opačně, poškozujíce tak celé Stvoření. Taková pojetí nemají v sobě
žádnou duchovnost.
7. Princip věčného pokračování:
Jakmile se v individuální osobě odehraje nějaká manifestace života z Nejvyššího a
Nejvyšším, musí tato osoba na věčnost pokračovat způsobem individuálním,
individualizovaným, osobním, jedinečným, vědomým, sebeuvědomělým a
neopakovatelným. Vždyť každý jedinec v jsoucnu a bytí odráží, obnáší a projevuje
jeden z nekonečných počtů a variet jedinečností Nejvyššího. Přerušit pokračování
takové jedinečnosti, v nejzazším smyslu znamená, přerušit bytí a jsoucno Nejvyššího.
To je holou nemožností.
Žádný jiný modus či způsob pokračování individuální osoby není myslitelný, možný a
duchovně vhodný. Neměl by žádný smysl a užitek.
Těchto sedm principů, jak se nyní zjevují, ustanovuje principy duchovní
homogennosti. Aby v budoucnu mohly jakékoli duchovní anebo náboženské doktríny,
pojetí, systémy, filosofie, etiky, metafyziky atd. ospravedlnit svou existenci, musí být
vybudovány na těchto principech a odvozovat veškerý svůj smysl z nich. Odmítnutí
přijmout anebo využít jeden, některý či každý z těchto principů, ochuzuje kohokoli a
cokoli o pravou duchovnost. Bez nich je každé takové pojetí bez užitku a nemá
oprávnění existovat.
Toto je konec dnešního poselství.
Zdroj: POSELSTVÍ Z NITRA