|
Dne 30. března 1982
Dnes byla přijata následující poselství od Pána.
Je důležité si uvědomit, co ustanovuje život. Co je život? Nábožensky založení lidé
správně tvrdí, že Bůh, Ježíš Kristus, Nejvyšší, nebo ať používají jakákoli jména, je
život. Ale tato jména jsou bez znalosti toho, co znamenají, nepoužitelná při stanovení
náležité definice a chápání života. Proto bude dnes užitečné zpracovat něco o pojetí
života.
Život lze definovat a pojmout pouze duchovními principy a kategoriemi. Tyto základní
duchovní principy a kategorie v obecném smyslu jsou Láska a Moudrost. V širším
smyslu lze život zařadit pod pojmy známé jako femininita a maskulinita a pod vše, co
reprezentují, popisují a znamenají.
V tomto pojetí lze život definovat jako neustálou výměnu, sjednocování, spojování,
individualizaci, vyzařování a přenášení těchto principů, kategorií a všech jejich
odvozenin od věčnosti do věčnosti se všemi důsledky takové aktivity.
Bylo mylné předpokládat, že tyto principy a kategorie jsou prázdnými pojmy nebo
abstraktními ideami, které nejsou nijak hmatatelné. Co se tohoto týče, jsou jedinou
konkrétní, hmatatelnou, faktickou a aktuální realitou ve jsoucnu a bytí. Jsou pravou
esencí, substancí, stavem, procesem, obsahem a formou, jež se nazývá život. Život je
bez nich rozpoznatelný a pojímatelný. Ve svém čistém rozpoložení bez počátku a
konce ustanovují úplné pravé vědomí a uvědomění. Jsou v absolutním smyslu pravým
obsahem a formou toho, co lidé nazývají Bůh, Nejvyšší atd. Nejvyšší je tedy
Producentem, Udržovatelem, Podporovatelem, Sjednocovatelem, Vyzařovačem života
ze Sebe Sama/Samé v absolutním smyslu, protože Nejvyšší ustavuje všechny tyto
principy a kategorie v Absolutním stavu a Absolutním procesu. On/Ona je samým
principem a kategorií v sobě a o sobě. Žádný jiný zdroj života neexistuje. Takže
Nejvyšší je opravdu Životem v Sobě.
Na straně druhé jsou sentientní entity přijímači, nosiči a nádobami tohoto života
v relativním stavu a procesu, jak tak důkladně a znamenitě ukázal Swedenborg.
Z hlediska sentientních entit lze jejich životy definovat jako stav a proces přijímání,
vnímání, obsahování, asimilace, diferenciace, individualizace, prožívání a přenášení
všech výše uvedených duchovních principů a kategorií v jedinečném a
neopakovatelném obsahu a formě za účelem reciprocity, sdílení, vespolnosti a
vzájemného prospěchu všeho Stvoření. Stvoření bylo, je a bude navěky za tímto
účelem.
Jelikož je život vyzařován a přenášen do sentientních entit a do lidských tvorů
z Nejvyššího a Nejvyšším, je Nejvyšší v každém jediným možným životem. Jelikož
přijímání, vnímání, obsažení, přizpůsobování, diferenciace, individualizace, prožívání a
přenášení tohoto života je z Nejvyššího a Nejvyšším, Nejvyšší v Sobě Samém/Samé
obsahuje všechny možné nekonečné rozmanitosti a počty jedinečností ve jsoucnu a
bytí od věčnosti do věčnosti. Takže v tomto smyslu je Nejvyšší absolutně Jedinečná
bytost a entita. Nikdo jiný nebyl, není a od věčnosti do věčnosti nebude životem a jako
Nejvyšší.
Možnost bytí a jsoucna jedinečných a neopakovatelných jedinců zcela vyplývá
z Absolutní jedinečnosti Nejvyššího. Tudíž nic ve Stvoření nemůže či nesmí být
opakovatelné. V této jedinečnosti je zakotven sám princip života a žití. Život může sám
sebe udržovat jen svou jedinečností a neopakovatelností. Mimo takovéto rozpoložení
neexistuje žádný pravý život.
Existují některé další body, které je třeba uvážit s ohledem na výše uvedená tvrzení:
1. Přijímání, vnímání atd. pravého života je možné pouze z Nejvyššího. Nejvyšší nadílí
život přímo do jeho recipientů. Jakékoli jiné způsoby, módy a metody produkování,
posílání, přijímání, obsahování a přenášení života jsou jen nepřímým nadělením. To
znamená, že cokoli je, je pouze proto, že Nejvyšší Jest. Z tohoto „Jest“ lze vzít a
produkovat něco, co smí a může imitovat život. Ale i tato imitace života je možná
pouze proto, že Nejvyšší Jest. Není možná žádná imitace bez toho, co je imitováno.
Proto se nazývá životem nepřímým nadělením Nejvyššího.
2. Pseudotvůrci, jsouce původně a ve svém počátečním obsahu a formě přímým
nadělením života z Nejvyššího a Nejvyšším, byli s to použít tento princip za účelem
zahájení negativního stavu. Takže negativní stav začíná v tomtéž okamžiku, kdy
nastává produkce, přenos a přijímání života jinými prostředky než přímým nadělením
od Nejvyššího a Nejvyšším. Taková metodologie produkuje neduchovní život, který se
pak považuje za pravý život. Z tohoto pochází vznik všech neduchovních principů a
kategorií, které vedou k ustanovení zla ve formě pekel a všech ostatních běd v bytí.
3. Přímé nadělení života z Nejvyššího v sobě obsahuje duchovní a praktické důsledky,
které lze mezi mnoha jiným rozlišit takovými stavy a procesy, jako potěšení, rozkoš,
radost, štěstí, legrace, svoboda, blahobyt, sdílení, výměna, vespolnost, vzájemný
prospěch a všechny ostatní pozitivní hodnoty života. Vždy se touží po tom, aby každý
sdílel tyto znamenité blaženosti, které ustanovují prožívání pravého života. Do pravého
života se nevkládají ani se po něm nechtějí žádné jiné významy a očekávání.
4. Všechny ostatní způsoby žití (ukradenými principy života, jak se popisuje v
„Základech lidské duchovnosti”) nemohou samy o sobě produkovat takové čisté stavy
a procesy, jak se uvádějí v bodě 3. Jen je napodobují. Imitace ale nejsou pravými
skutečnostmi. Proto lidé vyprodukovaní nepřímým či ukradeným nadělením od
Nejvyššího či Nejvyšším (skrze snahu pseudotvůrců zničit duchovnost) nemohou
opravdu vnímat, chápat a prožívat tyto čisté stavy a procesy v jejich původním obsahu
a formě. Takže jejich takzvaná radost, štěstí, rozkoš, potěšení atd. je velmi mělká,
povrchní, přechodná a iluzivní a je brzy nahrazena zklamáním, depresí, zármutkem,
obavami, strachem, nepokoje, beznadějí, zmateností, nedorozuměním a mnohými
jinými podobnými bědami.
5. Inherentní jiným způsobům produkce, přijímání a přenášení života než přímým
nadělením od Nejvyššího a Nejvyšším je stálé trápení, podléhání pocitu viny, který
prostupuje a prosakuje vše bez výjimky. To je imanentní princip univerzálního řádu
z Nejvyššího. Znamená to, že cokoli je ukradeno, musí přinést důsledky tohoto činu.
Důsledek je takový, že někdo má zásluhu na jeho životě. Jelikož je ale jeden nicméně
naživu, principem nepřímého nadělení z Nejvyššího a Nejvyšším (jeden je, neboť
Nejvyšší Jest), jedinec nemá žádnou jinou možnost než pociťovat stálou existenciální
vinu. Vina nemůže produkovat nic radostného, šťastného, rozkošného a opravdu
produktivního. Vina je tudíž přímým výsledkem negativního stavu zla a je
kontraproduktivní, destruktivní a konzumuje vzácnou životní energii, aby se udržel, a
postrádá jakýkoli opravdový význam a smysl – v protikladu k víře některých lidí
(existencialistů). Takže vina může produkovat jen bídu. V životě, který pochází
z přímého nadělení od Nejvyššího a Nejvyšším, neexistuje žádná vina. Myslet si opak
znamená myslet z negativního stavu, tj. z pekel.
6. Pokud lidé pokračují v tom, že přicházejí na planetu Zemi nepřímým nadělením
z Nejvyššího a Nejvyšším (jak ho zfabrikovali pseudotvůrci), tj. živočišným způsobem,
budou vždy žít v pocitu viny a stálé bídy. Aby se na této planetě znovu nastolily pravé
principy života, je nejprve nutné se navrátit k původnímu způsobu, jakým lidé na tuto
Zemi přicházeli – k přímému nadělení od Nejvyššího a Nejvyšším (jak se stručně
popisuje v „Základech lidské duchovnosti“). Aby se toto stalo, je nejprve nutné
odstranit typickou lidskou éru, která je na prvním místě výsledkem zvrácené metody
infúze pseudoživota do pseudolidí pseudotvůrci. Pouze tehdy lze z lidské mysli a
chování odstranit pocit viny a všechny výsledné ubohosti.
7. Ve stavu a procesu života (pseudoživota), který byl vyprodukován krádeží, není
možná žádná opravdová výměna, sjednocení, individualizace a sdílení principů
maskulinity s principy femininity a opačně. Jediné, co lze vyměňovat, je vina, bída,
neštěstí a mnohá předstírání, o nichž se věří, že jsou pravými a opravdovými pocity a
vztahy. Toto je velmi nanicovatou a iluzorní bází, na níž se mají budovat lidské vztahy.
Jak historie lidských tvorů na planetě Zemi živě dosvědčuje, takový vztah může
rezultovat ve zničujících důsledcích. Cokoli má za výsledek takové ničivé důsledky,
není z pravého života. Pravý život má vždy za výsledek tvořivost a věčně produktivní,
konstruktivní a užitečná snažení, která produkují takové stavy a procesy, kromě
mnoha jiného, jak se uvádí v bodě 3.
8. Aby se odstranila typická lidská éra, jež je zvěčňovatelkou negativních stavů pocitů
viny a běd, je pro lidi na Zemi nutné, aby došli k uvědomění, uznání a přijetí faktu, že
nikdo na této planetě nemá v sobě jakýkoli pravý život o sobě a že žije ukradenými
principy života, jak to vykonali pseudotvůrci. Lidé na Zemi se musí také uvědomit, že
ze své svobodné vůle a dle své svobodné volby dobrovolně postoupili tuto zkušenost
jako součást pokusu a demonstrace zjišťování toho, jaké je to a co je to být bez
přímého nadělení Nejvyšším a od Nejvyššího. Rozpoznání, uvědomění a přijetí tohoto
faktu spolu s přiznáním si dobrovolného statusu vlastní účasti v tomto experimentu je
samým prvním krokem ke konečné eliminaci typické lidské éry na planetě Zemi. Je to
také, kromě mnoha jiného, otevření dveří k pravým duchovním principům života, což
lidi povede k objevení původního, náležitého, správného a duchovního způsobu
přivádění nově zrozených lidí do tohoto jednotlivého světa.
9. Je nutné se opět uvědomit, že od doby, kdy negativní stav vstoupil do bytí a
pseudoživot se uchytil na této planetě a v peklech, jsou všechny snahy duchovních
principů života a Nejvyššího zaměřeny k navrácení všeho naživu do jeho původního
stavu a procesu pravého života. Cokoli se tedy od vyskytnutí se negativního stavu zde
na Zemi a v duchovním světě odehrálo, událo se a bylo dovoleno se udát za jediným
účelem a užitkem: Znovunastolení, návratu a ustanovení pravého života a všech
duchovních principů a kategorií, které ustanovují život na této planetě a v duchovních
světech lidí ze Země. Bez ohledu na to, jak bolestivé, hrozné, zničující a bídné tyto
události prozatím jsou, sloužily, slouží a budou sloužit nejzazšímu účelu pravého
života. Ukazují, kromě jiného, co není pravý život. Jsa opačným k pravému životu,
pseudoživot vede k plnému uvědomění si a poznání toho, co je pravý život vůbec zač.
Styl pseudoživota lidí na této Zemi je živým příkladem tohoto faktu.
To je konec tohoto poselství.
Dodatečné poselství od Nejvyššího:
Toto má objasnit některá tvrzení o lidské sexualitě, jak v současnosti existuje na
planetě Zemi.
Jak se uvedlo předtím, sexualitu lze náležitě pochopit jen z duchovních principů a dle
nich. Její duchovní účel nebyl nikdy zamýšlen pro fyzické rozmnožování lidského
rodu, jak si lidé myslí. Ve vyšším, mystickém smyslu byla myšlena jako fyzická
manifestace stavu a procesu výměny a sdílení všech principů maskulinity se všemi
principy femininity a obráceně, za účelem vzájemného prospěchu, rozkoše, potěšení,
vyjádření univerzální lásky, pro zábavu a, což je důležitější, v pravých manželských
vztazích, pro sjednocování, integraci a individualizaci.
Tento význam sexuality byl ztracen a fakticky byl pseudotvůrci vymazán z lidských
myslí. Namísto toho ustanovili použití sexu pouze za účelem rozmnožování,
vymazávajíce z něho opravdu důležité principy uvedené výše. Vštípili do lidí pocit viny
z toho, že mají sexuální tužby za jinými účely než kvůli rozmnožování, a z toho, že mají
sexuální styk s partnery jinými než s vlastními manželskými protějšky. Lidé se stávají
zahanbenými pro své sexuální tužby, které byly nazírány jako spalující, pohlcující
plameny necudné vášně a chtíče. Toto je ovšem přesným důsledkem sexuality, je-li
považována přijímána jako zvířecí bez jakékoli duchovnosti.
V této konotaci neexistuje žádná opravdová sexualita, pokud pokračuje na Zemi
typická lidská éra. Aby se navrátila pravá sexualita a její náležitý význam a
praktikování, je nejprve nutné odstranit lidskou éru, jež je výsledkem negativního
stavu.
Avšak mějte na mysli, že by to byla duchovní ohavnost předpokládat, že lidem ani nyní
není dovoleno se účastnit sexuálního styku za účely jinými než rozmnožování, ať je to
s manželským partnerem či jinými sexuálními partnery, ženatými/vdanými či
svobodnými. Tak tomu není. Každý smí do takových vztahů vstoupit, pokud jeho
žádost vyvěrá z náležité motivace a dobrého úmyslu: Kvůli sdílení, vzájemnému
prospěchu, potěšení, rozkoši a zábavě, pro zvelebení a obohacení vlastního života a
v prvé řadě kvůli lepšímu poznání sebe sama, druhých a Pána. V takovém postoji a
motivaci není nic cizoložného či negativního. Opak je pravdou: Je to znakem
dospělosti, pravé duchovnosti a přítomnosti Pána.
Jak víte, lidské sexuální orgány byly pseudotvůrci restrukturalizovány tak, aby
umožnily početí lidského plodu neduchovními prostředky (jako zvířata savci). Toto je
vedlejším účinkem existujícího negativního stavu. Pokud negativní stav existuje, bude
tato fyzická forma početí pokračovat.
Aby se vyhnulo populační explozi, jež by mohla být výsledkem takové výše uvedené
svobodné sexuální výměny, bylo dovoleno vstoupit do bytí fyzickým prostředkům
kontroly početí (tj. různým chemickým prostředkům ve formě pilulek, různým
mechanickým zařízením atd.). Za současného neduchovního rozpoložení na planetě
Zemi vyvěrá idea kontroly početí v podstatě z pravých duchovních principů. Poprvé
přivádí k uvědomění si, že sex lze využít nejen k rozmnožování, ale též za jinými účely
(jako potěšení, zábavu rozkoš a podobné pozitivní, ale též negativní účely).
Avšak jak se uvedlo v prvním dnešním poselství, je v negativním stavu inherentní
pocit viny z bytí na živu. To se mnohonásobně vztahuje na sexualitu, jako na
nejhmatatelnější, intimnější a nejintenzivnější pocit bytí na živu (reflektovaný ve
fyzickém orgasmu). Použití nástrojů kontroly porodnosti tudíž vyvolává tento
inherentní pocit viny, který pak vyvolává nebezpečné vedlejší účinky, které tyto
nástroje mají. Takto je ustanoven zlomyslný kruh trvalého sebetrestání.
Jiným problémem je to, že ačkoli idea kontroly porodnosti za těchto okolností vychází
z náležitého duchovního vlivu, její realizace nastává typickým zevním, medicínským,
pseudovědeckým způsobem. Namísto používání k dispozici jsoucího zařízení jejich
Niterné mysli se lidé obrací k medicínským, neduchovním prostředkům. Odtud
nastává další zdroj problémů, bídy a pocitů viny.
Lidé skutečně zapomněli, že v sobě mají Niternou mysl, která v sobě obsahuje
vynikající prostředek kontroly početí. Smí a mohou ovládat svou plodnost v každé
době, kdykoli si přejí. Naneštěstí namísto toho, aby byli závislí na svých vlastních
niterných zdrojích, spoléhají se na zevní prostředky, které jsou nespolehlivé,
nebezpečné a často neúčinné. Toto je výsledek jejich neduchovního rozpoložení. Jsou
tak uvyklí na zevní prostředky, že se všechny ostatní k dispozici jsoucí způsoby, které
jsou více v souladu s duchovními principy, úplně přehlížejí. Nevěří v ně nebo se jim
vysmívají. A jak víte, pokud je nepoužíváte, ztrácíte je. Přesně toto se stalo lidským
tvorům.
Jak víte, v lidských lékařských termínech existuje diagnostická kategorie zvaná
neplodnost. Její výskyt není jak u mužů, tak i u žen neběžný. Celkem vzato je toto
rozpoložení způsobeno takzvanými mentálními čili psychologickými procesy (ačkoli
fakticky jsou duchovní). Něco v nevědomé mysli osoby způsobuje, že nastává tento
stav. Ve většině případů s několika výjimkami nemá tento stav žádné fyzické či
organické důvody. Všechny fyzické či typické medicínské prostředky k nápravě této
situace jsou obvykle marné. Avšak jak víte, prostřednictvím takových metod jako
hypnóza, obzvláště duchovní hypnóza, biologická zpětná vazba, meditace a podobné
způsoby ovládnutí mysli tato kondice smí být napravena. Lze ji napravit a je natrvalo
napravena.
Jestliže tedy lidé mohou použít svou mysl, aby se sami učinili opět plodnými, smí a
mohou použít tutéž mysl ke kontrole početí. Mají schopnost si účinně vsugerovat, aby
byli plodní jen tehdy, když si zvolí být v souladu se svou touhou a potřebou být
takovými či onakými. Taková metoda kontroly početí je duchovně náležitá, správná a
má se vyučovat, poznávat v širokém měřítku.
Avšak zde je na řadě varovná a upozorňující poznámka. Duchovní metoda kontroly
porodnosti prostřednictvím moci Niterné mysli z Pána bude náležitě působit jedině
tehdy, když se takové úsilí podniká s dobrým a pozitivním úmyslem, zbavené pocitu
viny anebo nízkých motivací. Používat ji jakýmkoli jiným způsobem může nahromadit
zlo, pocit viny, strádání a bídu. Jeden tudíž musí u sebe nastolit správné duchovní
postoje k sexualitě a k životu obecně před tím, než by směl a mohl účinně použít tuto
metodu ve vlastním životě v procesu sexuálního styku nebo kvůli jiným legitimním
důvodům.
Existuje přesahující chápání tohoto pojetí sexuality, které není rozpoznatelné, pokud je
jeden v přírodním stavu a stupni. Také způsoby sexuálního styku jsou v duchovním
světě odlišné od toho, jaký je znám lidským tvorům planety Země. Bude-li to vhodné a
potřebné, budou některé tyto způsoby zpracovány ve vhodné době vhodné pro tento
účel.
Jedna velmi důležitá věc: Aby jeden přijal roli sexuality zde naznačenou, musí se
nejprve osvobodit od pocitu viny a nesprávného pochopení ohledně jí. Je radno
neangažovat se v sexuálním styku s kýmkoli, dokud se jeden neosvobodí od všech
nesprávných pojímání a pocitů viny vnucených mu nesprávnými náboženskými
doktrínami, společenskými a pseudomanželskými požadavky a očekáváními. Jinak
bude zbytečně trpět. Avšak to neznamená, že jeden bude považován za hříšníka,
cizoložníka či smilníka, jestliže se tak stane, pokud se ovšem jedinec neangažuje
v tomto styku za účelem poškozování, užívání, využívání a zneužívání anebo z čistě
sobeckých důvodů a kvůli nízké motivaci. Je tudíž duchovně radno, aby jedinec sám
sebe prozkoumal, aby se stanovilo, jakou motivaci, postoj, potřebu a přístup kdo má
ohledně sexuality, a aby tento jedinec požádal Nejvyššího ve vlastních modlitbách,
meditacích či autohypnóze (nebo ať je lidé na Zemi nazývají jakkoli), aby mu ukázal,
osvítil ho a poradil mu ohledně nejprospěšnějšího, nejužitečnějšího, náležitého a
správného způsobu ohledně všeho, co se týká sexuálního styku a všech ostatních
záležitostí života.
Neexistuje žádný jiný praktický způsob ukázání a získání poznatků pro řádné
praktikování lidské sexuality. Je to vždy mezi Pánem a tím, kdo Pána o toto žádá.
V této věci nelze nikdy zobecňovat.
Vyhýbejte se tudíž za každou cenu soudit někoho v jakémkoli ohledu, ale obzvláště
v ohledu toho, jak praktikuje svou sexualitu či k ní přistupuje. Jestliže u těchto
pravidel setrváte, nebudete ani vy souzeni.
To je pro dnes vše.
Zdroj: POSELSTVÍ Z NITRA