|
Dne 5. května 1982
Dnes bylo Nejvyšším zjeveno následující:
V kontextu těchto „Poselství z nitra“ je taktéž důležité hovořit o struktuře reality. Co je
to realita? Jaký je její obsah a struktura?
Toto téma je velmi hluboké a široké a ve většině případů přesahuje jakékoli možné
chápání těmi, kdo jsou na Zemi ve fyzických tělech s velmi omezeným vědomým
uvědoměním. Aby se realita plně chápala, musely by se nejprve eliminovat všechny
nevědomé procesy, které na lidi uvalují obecně rozšířenou extenzivní a intenzivní
nevědomost. Tato situace, jež je výsledkem aktivace a dominance negativního stavu
na Zemi, klade lidem klapky na oči při jejich vizích a perspektivách, takže pravdivé
porozumění realitě je mimo a nad jejich rozsah myšlení.
Avšak přichází čas, kdy se chystá postupné odstraňování těchto klapek a nastane
otevření plného přístupu k lidské mysli a ke všem jejím dimenzím. V přípravě na tento
významný krok a událost, která je pro člověčenstvo životně závažná, předkládá se
následující pojímání reality. Toto pojímání je třeba považovat pouze za přiblížení
opravdového obsahu, struktury, dynamiky a povahy reality. Je třeba mít na mysli, že
vždy je tu přesahující chápání tohoto pojetí. Jeden z důvodů pro takové přesahující
chápání spočívá ve faktu, že realita je v módu neustálé změny, přetváření,
pozměňování, doplňování novým a pokroku od věčnosti do věčnosti. Tato povaha
reality odstraňuje jakoukoli možnost permanentního pojímání stagnujícími a
statickými slovy a kategoriemi zevního popisování.
Struktura reality obecně může být chápána ze dvou navzájem závislých perspektiv - z
jejího obsahu a z její formy. Tyto dvě perspektivy jsou navzájem závislé proto, že
obsah reality určuje její formu a forma reality je projevem jejího obsahu. Jedno
nemůže být a existovat bez druhého.
Realitu obecně lze definovat jako stav, proces a rozpoložení jsoucna a bytí, jež vždy
jest v sobě a sebou. Její podstatou je stálé sebeuvědomování a úplné vědomí. Realita
je v absolutním smyslu „JÁ JSEM“. Protože toto „JÁ JSEM“ ve své esenci a substanci
znamená vždy být a existovat bez jakéhokoli začátku či konce, ustanovuje esenci a
substanci toho, co lidé nazývají Nejvyšším či Bohem (a všemi ostatními podobnými
jmény). Takže realitu lze definovat jako absolutní stav, proces a rozpoložení
Nejvyššího. V tomto ohledu je tím jediným, co je v absolutním smyslu reálné, Nejvyšší.
Vše ostatní ve jsoucnu a bytí odvozuje svůj smysl a projev reality z Absolutní reality
Jsoucna a Bytí Nejvyššího.
Tato definice nevyhnutelně vede k závěru, že cokoli se přímo neodvozuje z této reality,
to jest z Nejvyššího, je nereálné a může být a existovat pouze dle ukradených principů
reality - je tedy formou pseudoreality.
Při pohledu na výše uvedené lze dospět k rozumnému závěru ohledně obsahu reality.
Obsahem pravé reality je věčná přítomnost Nejvyššího v ní, Kdož je Sám/Sama jedinou
realitou. Tato přítomnost Nejvyššího ustanovuje život reality, protože Nejvyšší je
jediným Životem v absolutním smyslu. Takže cokoli či kdokoli obsahuje či uznává
takovou přítomnost, tímto obsažením a uznáváním potvrzuje platnost své vlastní
reality stávaje se opravdu reálným a živým. Cokoli či kdokoli neobsahuje a neuznává
takovou přítomnost, nemůže potvrdit platnost své vlastní reality a živosti, a tudíž je
buď nereálné a mrtvé, nebo pouze pseudoreálné a pseudoživé.
Existence pseudoreality je možná pouze z někoho či něčeho, co je či bylo na počátku
reálné a živé ve smyslu výše uvedené definice, ale v následném kole tvořivého úsilí
vytvořilo něco či někoho, kdo popřel a odmítl pravý obsah reality a živosti, tedy
opomenul potvrdit platnost své vlastní reality a živosti. Tuto situaci lze považovat za
vytvářející činitel negativního stavu. Takto negativní stav vznikl.
Jak se uvedlo výše, obsah reality se ukazuje skrze své rozličné formy.
V obecnosti lze pojímat tři formy reality a jejich odpovídající obsahy.
První formu reality lze nazvat duchovní realitou. Její obsah sestává ze všech tvořivých
principů, kategorií, pojetí, idejí a představ života a reality v jejich plnosti a celosti.
Duchovní realita ustanovuje jediný zdroj života všem následným a po sobě jdoucím
realitám. Střed a jádro této reality spočívá ve všudypřítomnosti Nejvyššího - Kdož je
Život v Sobě a Sebou - v ní. Tato přítomnost ustanovuje princip živosti a reality
duchovní reality. Obecně lze duchovní realitu považovat za ducha jsoucna a bytí.
Druhou formu reality lze nazývat duševní realitou. Její obsah pozůstává ze všech
aktualizovaných principů, kategorií, idejí a představ života a reality v objektivizovaném
a subjektivizovaném uvědomění a vnímání. Proces této aktualizace a ustanovování
objektivizovaného a subjektivizovaného uvědomění života a reality ústí v
manifestacích duševních procesů, jako je myšlení, vůle, emoce, pocity a všechny
ostatní duševní aktivity a vlastnosti, jež dovolují zakoušet realitu sebeuvědomování a
uvědomění reality. Obecně lze duševní realitu považovat za duši jsoucna a bytí.
Duševní realita může být a existovat pouze jako probíhání duchovní reality. Duchovní
realita je nastáváním Absolutní reality Absolutního jsoucna a bytí Nejvyššího. Nic
nemůže být a existovat, aniž to probíhá z nastávání duchovní reality, která je
výsledkem neustálé emanace a transmise života ze stavu a procesu Absolutní reality -
Nejvyššího.
Třetí formu reality je možno nazývat fyzickou, materiální (ve smyslu hmoty) čili
přírodní (ve smyslu přírody) realitou. Obsah této reality sestává z konkretizace
rozličných duševních forem všech duchovních principů, kategorií, pojetí, idejí a
představ, jež nepřetržitě proudí z duchovní reality skrze realitu duševní do fyzické
reality způsobujíce stávání se fyzické reality.
Fyzická realita je tedy výsledkem nastávání duchovní reality z Absolutního zdroje
Absolutní reality - Nejvyššího - skrze probíhání duševní reality. Tento proces ve svém
kumulativním úsilí umožňuje, aby se fyzická realita stala reálnou. Z toho logicky
vyplývá, že nic ve fyzické realitě nemůže být a existovat bez prvotního jsoucna a bytí
duchovní a duševní reality. Jestli by bylo možné z fyzické reality odejmout přítomnost
duševní popřípadě duchovní reality, fyzická realita by se okamžitě rozpadla a přestala
by být a existovat. Prostě by již nebyla reálnou. Totéž je pravdou ohledně duševní
reality - odejmutí duchovní reality z reality duševní by přivodilo konec jakémukoli
uvědomění a vnímání jsoucna a bytí. Duševní realita by prostě nebyla již reálnou.
Takže v nejzazším smyslu je jedinou opravdovou realitou, kterou lze pojímat jako
jsoucí a existující sama sebou a v sobě, je duchovní realita. Takto lze duchovní realitu
pojímat vzhledem k věčné přítomnosti Nejvyššího v ní.
Z tohoto závěru logicky plyne, že realitu jakékoliv reality lze pojímat pouze ze jsoucna
a bytí Nejvyššího. Nic jiného nedává žádný smysl a nemá žádnou realitu.
Protože fyzická čili přírodní realita je konkretizovanou formou duševní reality a
duchovní reality, lze ji v obecnosti pojímat jako tělo jsoucna a bytí.
Výše uvedený popis může jednomu dát představu o struktuře a obsahu reality.
Další otázkou je, jak je možno tuto teoretickou konceptualizaci reality pojímat v
praktických pojmech každodenního žití. Jaký užitek je z takového poznání?
Výše uvedené pojetí reality může jednomu dát pravou perspektivu, význam a účel
vlastního života a reality. Může se uplatnit u každé individuální sentientní entity či
lidské bytosti, neboť tyto všechny, každá v sobě odrážejí realitu svého jsoucna a bytí
výše uvedeným způsobem. Vždyť každý jedinec je úplný a celý vesmír v sobě.
Struktura tohoto vesmíru je přesnou replikou výše popsané reality. Jeden sestává z
duchovní, duševní a fyzické reality. (Poznámka: Fyzická realita není v tomto významu
omezena jen na elementy hmoty.)
Pravá realita vlastního jsoucna a bytí závisí na přístupu a postoji, jaký kdo zaujímá
vzhledem ke struktuře a obsahu reality obecně. Jestliže jeden ve svém vlastním životě
uznává, přijímá a uplatňuje fakt, že je reálným jenom vzhledem k duchovní realitě z
přítomnosti Nejvyššího v ní skrze duševní realitu, jež dává život konkrétní fyzické
realitě, pak je jeden opravdu reálný a živoucí. Jestliže na straně druhé jeden popírá a
odmítá tento fakt, pak je ovšem nereálný a mrtvý bez ohledu na to, jak mnoho si v
sobě myslí, pociťuje a vnímá, že je reálný a živoucí. Je třeba si zapamatovat, že pravá
realita a živost může být potvrzena ve své platnosti jen uznáním, přijetím a uplatněním
výše uvedených pojetí reality a života. Jestliže nejsou takto potvrzeny ve své platnosti,
pak se pravá realita a živost zrušují a jeden se odsuzuje k tomu, aby byl a existoval v
pseudorealitě a pseudoživosti. V tomto případě se jeden stává zlodějem reality a
života. Ukradená realita a život nepatří zloději, ale tomu, komu byly ukradeny - v tomto
případě Nejvyššímu. Takže zloděj reality a života nemůže být považován za
oprávněného vlastníka reality a života. Zloděj tudíž nežije a není reálný v pravém
smyslu těchto slov.
To je to, co měl na mysli Ježíš Kristus, když varoval v Evangeliu Sv. Jana (Kapitola
10:1-18), že ten, kdo nevstupuje do ovčince branou, ale leze do něj jinudy, je zloděj a
lupič. Dále pak prohlásil, že On je tou Branou a Životem, vedoucími k pravému životu a
realitě. To zřejmě znamená, že aby jeden měl život, a tudíž byl reálným, je nutné
nejprve uznat a přijmout, že Pán je Životem v každém.
Na uznání, přijetí a uplatnění těchto faktů, popsaných zde v těchto „Poselstvích z
nitra“, závisí veškerá kvalita, kvantita a osud života, jaký kdo má na této Zemi. Každá
alternativa (uznání, přijetí a uplatňování, nebo zavrhování, popírání a odmítání) přináší
své přirozené následky pro jedincův život a realitu. To je důvod, proč je důležité
formulovat a chápat tyto takzvané teoretické konstrukce a ideje. Poskytují základnu a
základ, na kterých lze náležitě stavět vlastní každodenní praktický život potvrzující či
nepotvrzující - dle způsobu uznání, přijímání a uplatňování, anebo odmítání těchto
faktů - platnost reality vlastního života a každodenního žití.
V lidských pojmech lze tyto teoretické konstrukce pojímat následovně.
Duchovní realita každého ustanovuje to, co se nazývá Niterná mysl. Nejniternější
svatostánek Nejniternější mysli sestává z věčné přítomnosti a obsahuje věčnou
přítomnost Nejvyššího, Kdož dává realitu jedincovu jsoucnu a bytí tím, že je realitou v
Sobě a Sebou. Niterná mysl je tudíž jedinou pravou realitou v sobě a z věčné
přítomnosti Nejvyššího v ní. Vše ostatní probíhá a stává se z reality jsoucna a bytí
Niterné mysli. To je duch každého.
Duševní realita každého ustanovuje to, co se nazývá vnitřní myslí. Tato mysl je
procesem Niterné mysli neboli její forma duševní činnosti. Realita jejího bytí zcela a
úplně závisí na Niterné mysli, kde se vytvářejí veškeré ideje, pojetí, kategorie a
představy duševnosti a odkud přecházejí ke svému stávání se. To je duše každého.
Fyzická realita každého ustanovuje to, co se nazývá zevní myslí. Tato mysl je
následkem či stáváním se Niterné mysli skrze její vnitřní mysl. Tuto mysl lze považovat
za konkretizaci všech idejí Niterné mysli a duševních činností vnitřní mysli ve formách
zevních chování, jednání a vztahů. To je tělo každého. Fakticky je fyzické tělo jako
nejzevnější část zevní mysli formováno v mateřském lůně z idejí Niterné mysli a z
forem její specifické duševnosti. Bylo by omylem předpokládat, že fyzické tělo je
formováno náhodou z genů obou rodičů. Fakticky je to tak, že Niterná mysl, duch,
vybírá pouze takové geny z rodičů jedincova fyzického těla, jež jsou souladné s
obsahem, strukturou a dynamikou jeho manifestovaných idejí a forem jeho
duševnosti. Všechny ostatní geny a jejich případní rodiče se odmítají.
Praktické využití uvědomění, přijetí a uplatňování výše popsané struktury a obsahu
vlastního vesmíru je enormní. Na ní závisí druh života a žití, jaký kdo v každém ohledu
či v každé dimenzi, úrovni, stupni, životní linii či kroku má. Určuje stupeň a rozsah
vlastní reálnosti a živosti. Taktéž určuje druh náchylností a příchylností, jaký si kdo
zvolí s ohledem na pozitivní a negativní stavy. Taková určení ustanovují vlastní
duchovní profil. Tento duchovní profil pak určuje vlastní pozici a užitečnost v
hierarchii duchovní organizace veškerého Stvoření.
Dodatkem k tomu, co bylo v tomto poselství popsáno, je nutné si připomenout
následující důležitá fakta.
Každá z výše popsaných realit se projevuje ve svém vlastním reálném a živoucím
vesmíru. Takže duchovní realita se projevuje ve svém reálném vesmíru a svým
reálným vesmírem sestávajícím z nekonečného počtu a rozmanitosti duchovních
světů a jejich dimenzí, stupňů, linií a kroků, které zaujímají nekonečné počty a
rozmanitosti sentientních entit a lidských bytostí. Jsoucno a bytí duchovního vesmíru
je ve své celkovosti reálné a živost a realita jeho sentientních obyvatel je určena výše
popsanými principy. Duchovní vesmír je svou esencí, substancí a funkcí Niternou
myslí Stvoření čili jeho duchem. Plní touž funkci a má tentýž obsah s ohledem na celé
Stvoření jako Niterná mysl jedince. Konec konců Niterná mysl jednotlivce je
uspořádána a vybudována z uspořádání a prvků duchovního vesmíru čili univerzální
Niterné mysli.
Duševní realita se projevuje svým vlastním duševním vesmírem, zvaným intermediální
vesmír, který se také skládá z nekonečného počtu a rozmanitosti intermediálních
světů a jejich dimenzí, stupňů, linií, úrovní a kroků, které jsou obydleny nekonečným
počtem a rozmanitostí sentientních entit a lidských bytostí. Veškerý intermediální
vesmír se všemi svými světy a sentientními obyvateli je v dokonalé souvztažnosti a
pozici s duchovním vesmírem a jeho světy a sentientními obyvateli. A opět jsoucno a
bytí intermediálního vesmíru je ve své celistvosti reálné a živost a realita jeho
sentientních obyvatel je určena výše popsanými principy. Intermediální vesmír je dle
své esence, substance a funkce vnitřní myslí Stvoření čili jeho duší. Plní přesně
stejnou funkci a má přesně stejný obsah s ohledem na celé Stvoření jako vnitřní mysl
jedince. Vnitřní mysl jedince je ovšem uspořádána a vybudována z uspořádání a prvků
intermediálního či duševního vesmíru čili univerzální vnitřní mysli.
Konečně fyzická realita se projevuje svým vlastním fyzickým vesmírem sestávajícím z
nekonečných počtů a variet fyzických neboli zevních světů, galaxií, slunečních
soustav, planet a jejich rozličných početných dimenzí, stupňů, linií, kroků, časů a
paračasů, které zaujímají nekonečné počty a variety sentientních entit a lidských
bytostí. A ještě jednou jsoucno a bytí fyzického vnějšího Vesmíru je ve svém celku
reálné a živost a realita jeho sentientních obyvatel je určena výše uvedenými principy.
Fyzický vesmír je svou esencí, substancí a funkcí zevní vnější myslí stvoření čili jeho
tělem. Plní přesně stejnou funkci a má tentýž obsah s ohledem na celé Stvoření jako
vnější mysl jedince. Vnější mysl jedince je vždy uspořádána a vybudována ze
struktury a prvků fyzického vesmíru čili univerzální vnější mysli. Tento vesmír se
všemi svými světy a obyvateli je v dokonalé souvztažnosti a pozici s intermediálním
vesmírem a s duchovním vesmírem, činíc tak celé Stvoření jednotou, jedností a
harmonií a jedincovu realitu a život z Nejvyššího.
Vzájemná propojení, vztahy a závislosti těchto vesmírů lze v zásadě konceptualizovat
pojmy popsanými v tomto poselství a v knize „Základy lidské duchovnosti“.
Struktura a obsah reality, jak se zde stručně předkládá, naznačuje životní důležitost
nazírání věcí, dění a sebe samého v duchovní perspektivě. Bez této duchovní
perspektivy nelze získat pravý smysl, význam a účel a nelze pojímat realitu a život.
Takže duchovnost, jak se zjevuje, definuje a popisuje v „Základech lidské
duchovnosti“ a v těchto poselstvích „Poselstvích z nitra“, je jediný vytvářející bod
reality, života a živosti jakéhokoli jsoucna a bytí bez výjimky.
To je dnes vše.
Zdroj: POSELSTVÍ Z NITRA