|
Dne 25. dubna 1982
Dnes byla přijata od Nejvyššího následující poselství.
Jestliže by si lidé na Zemi příležitostně připomínali, uvědomovali a přijímali fakt, že
cokoliv dělají, a nezáleží na tom, jakým druhem činnosti se v daném okamžiku svých
každodenních životů zabývají, ať je to práce, zábava, jídlo, pití či milování atd., je
nejzazším důsledkem a následkem působících duchovních principů Nejvyššího a od
Nejvyššího, kdož je přítomen v jejich Niterné mysli, a že takové aktivity jsou
konkrétními projevy a souvztažnostmi různých duchovních stavů, procesů a
rozpoložení, potom by jim nic v jejich životech nemohlo ublížit, přinést neštěstí,
způsobovat jim jakékoli komplikace, problémy nebo zkázu jakéhokoliv druhu.
Problémem s lidmi v tomto ohledu je to, že buď opomíjejí uvažovat o tomto axiomu a
neoddiskutovatelném faktu anebo dokonce zcela odmítají možnost existence
takovýchto duchovních principů.
Výsledkem a důsledkem takovéhoto opomenutí nebo odmítnutí je to, že většina
lidských každodenních činností, prací a povinností vede dokonce k problémům,
komplikacím, protivným reakcím, nespokojenostem a mnoha jiným negativním
následkům. I když v jedné oblasti svých snah ke své zdánlivé spokojenosti uspějí, v
jiných oblastech sami sebe shledají nespokojené atd.
Nedostatek, pomíjení a odmítání duchovních úvah každodenního žití porušuje základní
principy opravdového života a ničí vyváženost funkcí a činností lidské mysli (ducha,
duše a těla). Odtud se tvoří všechny druhy problémů a ubohostí v životě, které
kontaminují jedincův život.
Aby sami sobě poskytli jinou příležitost a šanci, aby se znovu ustavily a uvedly zpět
do svých životů duchovní principy každodenního života a žití tak, jak jsou zde
formulovány (v těchto poselstvích), radí se lidem, aby přistupovali ke svým
každodenním aktivitám a zaměstnáním uplatňujíce následující praktické principy.
1. Princip umírněnosti. Duchovní princip života říká, že jelikož je jeden svobodným a
nezávislým jedincem, nelze nikomu vnucovat žádná omezení, zákazy, limity anebo
tabu. Jedinci je dovoleno užívat cokoli a všechno jsoucí k dispozici k zabývání se v
rozličných aktivitách každodenního života. Avšak tento princip je platný pouze tehdy,
pokud se přistupuje ke všem dosažitelným zdrojům a využívají se s umírněností.
Jakékoliv přehánění nebo opomenutí v jejich využívání vede ke zrušení rovnováhy
života a stává se silným zdrojem všech druhů životních problémů. Žádný extrém není
pro jedincova ducha, duši a tělo zdravý.
Dobrý příklad toho, jak tento princip pracuje, se může najít v jídle a pití. Může se jíst a
pít všechno, co je poživatelné a pitné, a neměla by se vnucovat žádná omezení
ohledně toho, co by se mělo jíst či pít (taková omezení jsou neduchovního původu).
Nicméně se vám radí jíst a pít s umírněností, vyváženě bez přejídání nebo nadměrného
pití, anebo bez nedostatečného najedení a napití se. Toto samozřejmě platí o všech
aktivitách vlastního každodenního života. Jestliže je jedinec umírněný ve všech
ohledech, jedná z duchovnosti. Negeneralizovat tento princip umírněnosti je znakem
duchovní moudrosti a zralosti. Radí se, aby jeden spolu s Pánem uvnitř vlastní Niterné
mysli ustanovil to, co je pro toho kterého jedince nejvhodnější, správné a odpovídající
měřítku takové uměřenosti s ohledem na jeho skutečné potřeby, míru a rozsah
zodpovědností, povinností závazků a práv a s ohledem na jeho strukturu, dynamiku a
zvolené pověření na této Zemi. Různí lidé budou mít odlišné potřeby a požadavky na
život a žití, které budou ve všech ohledech určovat míru nezbytné umírněnosti. Odlišní
lidé budou mít odlišné potřeby a požadavky života a žití, které budou určovat rozsah
nutné umírněnosti ve všech ohledech. Co je náležité pro jednoho, není nutně náležité
pro druhého. Radí se tudíž vždy poradit s Niternou myslí a s Pánem ve vlastní Niterné
mysli, aby se tento princip ve vlastním životě náležitě uplatňoval. Tím, že jeden takto
činí, jedná duchovně a je fakticky duchovní.
2. Princip účelu v užívání. Ať jeden dělá ve svém každodenním životě cokoli, je obsah,
význam a následek tohoto počínání určen účelem, pro který se to dělá a používá.
Jestliže účel jakékoli aktivity a použití jakýchkoli prostředků a nástrojů pro tuto
aktivitu se určuje duchovními principy - pro obecné dobro, vzájemný prospěch, pro
podporu vlastního ducha, duše, těla, prostředí, společnosti atd., aby jeden byl
užitečnějším, prospěšnějším a nápomocnějším - potom se naplňují všechny duchovní
požadavky pro takové aktivity, zaměstnání a užívání. Jeden tudíž jedná jako duchovní
osoba. Z takových aktivit nemůže vzejít žádná škoda, problémy či negativní důsledky.
Jakýkoli jiný účel nebo využití různých aktivit má neduchovní záměr a původ, a proto
jeho výsledkem nakonec pravděpodobně budou neštěstí, problémy, strasti,
indispozice a jiné negativní výsledky (na duchu, duši, těle a prostředí), jejichž seznam
může být nekonečný.
A opět dobrý příklad působení tohoto principu může být nalezen ve funkcích jedení a
pití. Jaký je duchovní význam konzumace jídla a nápojů ? Duchovním účelem je být
silný, zdravý, energetický, statný a v dobré fyzické kondici, aby jeden mohl mít zdravé
tělo se zdravým duchem a duší za účelem bytí lidskou bytostí lepší, užitečnější,
prospěšnější a nápomocnější Pánu, druhým, sobě samému, životu a stvoření obecně.
Toto je tedy opravdový duchovní základ těchto aktivit. Odráží nejzazší důsledek a
konkrétní manifestaci duchovních dostižení lásky a moudrosti, dobra a pravdy,
dobročinnosti a víry, jež jsou jídlem a nápojem ducha a duše. Pokud jeden jí a pije za
tímto účelem a má-li na mysli toto použití a jestliže věnuje stejný čas na nabytí
duchovního a duševního jídla a pití za stejným účelem a užitím, potom jedná duchovně
a stává se pravou duchovní bytostí. S takovýmto duchovním účelem nemůže žádné
jídlo a pití, konzumované v jakékoli formě či podobě s umírněností odpovídající
vlastnímu uspořádání, ublížit nebo způsobit jakékoli problémy vůbec. Myslet jinak
znamená myslet z pekel. Pekla nemilují nic více, než uvalovat na lidské aktivity
všelijaké druhy omezení a tabu, jako v tomto případě na jídlo a pití. Prohlašují některá
jídla a pití za nezdravá, nečistá a nevhodná ke konzumaci. Nechtějí, aby lidé objevili, že
není nic nezdravého, nečistého na jídle a pití samotném. Lidské postoje, očekávání,
projekce, účely a užití atd., jsou tím, co dělá něco nezdravým, nečistým anebo
nebezpečným.
A opět, pokud jeden např. jí a pije za jakýmkoli jiným účelem nebo užitkem, než je výše
popsáno, a pokud tak činí s vědomou nízkou motivací, potom se samozřejmě stane
nezdravým, otylým, nevyváženým anebo ubohým. Vše v jeho duchu, duši i těle bude
trpět a bude způsobovat všemožné problémy v jeho každodenním životě a žití. Dobrým
příkladem takové situace je konzumace nebo omezení konzumace jídla z důvodu
iluzorní sebeochrany nebo sebepotrestání, utišení pocitu viny za sexuální pocity
anebo vyhnutí se tomu být sexuálně přitažlivý anebo kvůli mnohým jiným nízkým
motivacím a důvodům. Z tohoto příkladu lze bezpečně vytvářet analogie ke všem
ostatním každodenním aktivitám, kterými se kdo zabývá.
3. Princip ocenění, vděčnosti a uspokojení. Duchovní princip života říká, že cokoli
existuje nebo se naskýtá, existuje a naskýtá se kvůli nějakému užitku za dobrým
účelem, pro poučení, růst, zlepšení, vhled a duchovní pokrok. Je tudíž znakem
duchovní vyzrálosti, moudrosti a přítomnosti Nejvyššího, pokud se na všechny
události, dosažitelné příležitosti, aktivity a zaměstnání atd. pohlíží s uznáním,
vděčností a pocity spokojenosti s tím, co jeden má, věda, že všechny tyto věci
nastávají a mohou být využity za tímto dobrým účelem.
Jestliže jeden přistupuje ke všem událostem, činnostem, zaměstnáním atd. ve svém
životě s postojem, smyslem a pocitem ocenění, vděčnosti a uspokojení směřující k
Nejvyššímu ve vlastní Niterné mysli, nemůže mu nikdy nic ve vlastním životě ublížit,
uškodit nebo ho ohrozit.
Jiné druhy pocitů, vjemů nebo postojů mohou a budou vést do všech možných
problémů, ubohostí a nebezpečí. Avšak pokud jeden ve vlastním každodenním životě
praktikuje a procvičuje pohlížení na takové aktivity s postojem, jaký je formulován v
tomto jednotlivém principu, jedná duchovně a fakticky je opravdovou duchovní
osobou.
Tyto tři praktické principy duchovního žití se mohou aplikovat na jakoukoli činnost ve
vlastním životě.
Důvodem proto, že se radí používat tyto principy, je to, že jsou normální, přirozené,
zdravé a axiomatické u opravdového života a žití. Odchýlení se od nich jsou
kontraproduktivní, destruktivní a škodlivá životu a žití a mají původ v negativním stavu
pekel.
Kvůli přirozenosti, normálnosti a zdravosti těchto principů je snadné a pohodlné je
následovat a uplatňovat, pokud se lidé ze své svobodné vůle a volby rozhodnou je
přijmout a následovat, když také požádají Nejvyššího ve své Niterné mysli o pomoc a
radu.
Je ohavností zfabrikovanou v peklech považovat následování těchto principů a
pravidel formulovaných v těchto poselstvích za obtížné, nemožné, svízelné či
omezující. Právě opak je pravdou, jak může dosvědčit kdokoli, kdo se stará o to, aby
zastavil a analyzoval způsob a praktikování svého každodenního života. Ale pointou je
přimět lidi, aby si uvědomovali potřebu takového dennodenního ohodnocení, hledání a
zkoumání sebe sama a svých každodenních aktivit tím, že se niterně obrátí k
Nejvyššímu ve vlastní Niterné mysli, a aby zahájili soustavné uplatňování těchto
principů.
To je pro dnešek vše.
Zdroj: POSELSTVÍ Z NITRA