|
Dne 24. dubna 1982
Dnes jsem od Nejvyššího přijal následující poselství.
Většina lidí má mylný dojem a víru, že žít opravdový duchovní život je velmi obtížné,
ne-li fakticky nemožné. Velmi často považují takový život za nudný, mdlý, chmurný,
postrádající emoce, city a radost, za omezený a nesvobodný.
Ale ve skutečnosti právě opak je pravdou. Žít pravý duchovní život je nejsnazší a
nejnormálnější věcí. Jakýkoli jiný styl života je ve skutečnosti velmi obtížný, lopotný,
ustaraný, namáhavý, plný tlaku a napětí, vedoucí k neustálému zápasu a
zaneprázdnění každodenním přežitím a tím, jak vyjít.
Mnoho lidí zcela zapomnělo velmi důležitý princip života, který byl znovu ustaven a
formulován Ježíšem Kristem během Jeho fyzické přítomnosti na Zemi. Ten říká, že se
má nejprve hledat království Boží a že všechno ostatní bude k tomu přidáno.
Toto tvrzení znamená, že nejdůležitější věcí v životě je duchovnost a její principy;
jestliže se ve vlastním životě považují za opravdu to nejdůležitější, potom přirozeným,
snadným a ve věci tkvícím následkem a důsledkem takového pojímání a používání je,
že o všechno ostatní v životě bude popsáno a vše bude zařízeno ve správný a pravý
čas, když a pokud bude potřeba, a bude to každému k dispozici k užití nejvhodnějším
a nejpohodlnějším způsobem.
Toto je základní duchovní zákon života. Naneštěstí většina lidí stále nebere na zřetel
tuto skutečnost a tráví většinu svého života plýtváním svých energií na neustálé
zaneprázdnění vnějšími životními podmínkami a velmi málo, pokud vůbec, uvažují o
niterně - duchovních faktorech. Takže skončí tak, že nikdy nebudou mít dost ničeho a
nikdy nedosáhnou pocitu stability, jistoty, bezpečnosti a zajištění. Toto jim nedává
žádnou volbu, než neustálou starost o to, co by se mohlo v budoucnosti stát.
Jestliže někdo přehlíží a odmítá pravý zdroj jistoty, bezpečnosti a bezpečí -
duchovnost, nikdy ve svém životě nemůže být schopným, stabilizovaným a zkušeným.
Stráví tudíž většinu svého života marnou snahou nalézt bezpečnost, bezpečí, jistotu a
štěstí s falešnou nadějí, že se snad štěstí brzy na něj usměje.
Jak je obtížné žít tenhle život! Většina lidí považuje takový život za normální a
přirozený! V tomto životě není nic normálního a přirozeného. Tento druh života může
být považován za umělý, nepravý, abnormální, nepřirozený a vnucený na Zemi
převládajícím negativním stavem, který lidé považují za nezbytnou a životně důležitou
událost života obecně a lidského života zvlášť. Nic nemůže být vzdálenější skutečné
pravdě.
Aby se demonstrovalo, jak se lidé sami polapili do pasti zvěčňováním takovéhoto
mizerného stylu života, bylo by užitečné uvážit následující body:
1. Je tu jistý duchovní požadavek každodenního života, který můžeme nazvat
vyvažujícím faktorem vlastního života. Většina lidí tento vyvažující faktor neustále
porušuje. Pokud by se někdo dostatečně staral o analýzu aktivit svého každodenního
života, uvědomil by si, že jeho život je jednostranný anebo nevyvážený. Většinu času
během dne myslí, chce, pociťuje, mluví atd. o věcech, které samy o sobě mají malou,
pokud vůbec nějakou, duchovní hodnotu. Lidé mluví o počasí, sportech, klenotech,
nakupování, domech, autech, televizi a programech kin, schůzích, práci, klevetách
atd., aniž by věnovali zřetel či čas pro zkoumání duchovních principů nebo
přinejmenším poznání, že takovéto aktivity jsou možné jen proto, že jsou činné
duchovní principy. A nyní ať se každý sám čestně zhodnotí a zjistí, kolik sekund či
minut denně o takových duchovních faktech přemýšlí, uvažuje nebo je bere na
vědomost.
O čem lidé hovoří, když jsou pohromadě? Kolik času v jejich konverzaci a schůzkách
obvykle věnují výměně duchovních myšlenek, hodnot atd., úvahám o významu života,
účelu vlastního dennodenního snažení, ustanovení niterných duchovních faktorů
každodenního života atd.? Velmi málo, pokud vůbec nějaký.
Kvůli tomu je vyvažující princip vlastního života zcela zničen a jeden nakonec
rozličnými způsoby a módy strádá.
Problémem je to, že lidé umísťují své životní hodnoty a významy do takových zevních
úvah s malým, pokud vůbec nějakým, ohledem na duchovní původ jejich bytí.
Pravý duchovní život a žití vyžaduje, aby se vyvažující faktor každodenního života
respektoval a uplatňoval. To znamená, aby se jisté množství času v každodenním
životě zasvětilo duchovním úvahám, obeznámením se s duchovním původem všeho v
zevnějšnostech a vylepšování vlastních duchovních názorů a pozic ohledně vlastního
Stvořitele, sebe sama, jiných, života a veškerého Stvoření obecně. Tehdy a jedině
tehdy můžete nalézt pravý význam ve všech vnějšnostech duchovnosti, jako jsou
materiální, světské, pozemské, tělesné, smyslové a jiné podobné věci a záležitosti
každodenního života. Vyrovnávající faktor vyžaduje, aby se věnovala stejná pozornost
všem aspektům lidského života - duchovnímu, mentálnímu, fyzickému, hmotnému,
ekologickému, sociálnímu atd. přednostně v tomto pořadí.
Nebrání zřetele na duchovní uvažování a nadsazování zevních faktorů života a
zabývání se jimi vede k patologii, abnormalitě, mizérii, neštěstí, jednostrannosti,
tuposti, hlouposti a marnosti. Aby ospravedlnili své nadsazené úsilí a pídění po
hmotných, světských, pozemských, senzorických a podobných záležitostech, lidé je
považují za nejdůležitější faktory štěstí a naplnění života a obvykle připisují nedostatek
takových kvalit ve svém životě tomu, že nemají dostatek času a prostředků na jejich
nabytí.
Pokud někdo chce být opravdu duchovní osobou, radí se mu, aby vybalancoval svůj
každodenní život tím, že věnuje čas rovnoměrně všem faktorům života - duchovnímu,
duševnímu, materiálnímu, fyzickému atd. Tím, že to činí, potvrzuje a uplatňuje ve svém
životě pravé duchovní principy.
2. Druhý duchovní požadavek každodenního života je definován vytvořením hierarchie
priorit věcí a pojetí v každodenním životě. Které věci mají nejvyšší prioritu, a jsou tudíž
nejdůležitější; které jsou méně důležité; a které jsou nejméně důležité mající nejmenší
prioritu ve vlastním životě? Naneštěstí většina lidí přisuzuje nejvyšší prioritu věcem a
pojmům, které z hlediska opravdového duchovního života jsou nejméně důležité.
Lidé například dávají nejvyšší prioritu takovým věcem, jako je být materiálně bohatý;
vlastnit lepší dům nebo auto; mít prestižnější postavení; být uznáván a přijímán ve
společnosti, v práci nebo ve škole; být slavný a mocný atd. Mnoho lidí chce vynikat ve
své práci nebo studiích nebo v tom, co dělají, aby si jiní lidé o nich povídali, obdivovali
je a chválili je; nebo si přejí uspokojovat ostatní. Malý, pokud vůbec nějaký, duchovní
význam dávají takovýmto aktivitám a snahám. Taková převrácená a překroucená
hierarchie priorit života má za výsledek početné problémy, neštěstí, nemocí, zklamání,
příhody, nehody a mnoho jiných strádání, jejichž seznam může být bez konce.
Zde lze s jistotou konstatovat, že obecně jeden z hlavních zdrojů lidského utrpení na
Zemi je překroucená a převrácená hierarchie priorit, kterou lidé mají ve svých
každodenních životech. Všechno je vzhůru nohama. Priority patřící na začátek tohoto
seznamu jsou na jeho konci nebo poblíž jeho konce anebo v nejhorším případě jsou
vypuštěny úplně. Priority, jež patří na konec nebo ke konci seznamu, jsou umístěny na
jeho začátek.
Opakuje se ještě jednou, aby jeden byl opravdu duchovním, a tedy opravdu šťastným
a produktivním, radí se mu přeformulovat a znovu uvážit svoji hierarchii priorit svého
každodenního žití a umístit duchovnost a její principy na vrchol svého seznamu. Tím,
že tak učiní, seřadí všechny věci do přirozené, normální a zdravé formace, jež vyústí v
hojnost, úspěch a užitečná dostižení ve všech jeho počinech.
Naneštěstí současný stav lidí na Zemi je v tomto ohledu takový, že jen asi patnáct
procent (15 %) celé populace Země dává duchovnost a její principy na vrchol svých
priorit. Z důvodu této situace je život na Zemi sotva přežívající.
3. Třetí duchovní požadavek každodenního žití spočívá v ustanovení preferencí zájmů,
které jeden ve svém životě má. Jaký druh zájmů dominuje vlastnímu životu?
Nemnoho lidí věnuje své životy rozvoji zájmů o duchovní záležitosti, význam života,
zlepšení duchovních podmínek života a podobné věci. Většina lidí si stanoví, pěstuje a
hýčká své zájmy o vnější, světské, pozemské, materiální, zevní a smyslové záležitosti.
Jsou jimi zaneprázdněni a dovolují jim nasytit, opanovat a prosáknout své životy do
takové míry, že cokoli dělají, cítí, myslí, žádají chtějí a mají v úmyslu, je pouze s
ohledem na takovéto externí zájmy. Vše ostatní se považuje za méně důležité či za
nedůležité vůbec. V zásadě je každý takový, jaké jsou jeho zájmy. Dělají ho tím, čím je.
Je náležité a správné mít v životě mnoho zájmů, ale ve správném poměru a hierarchii k
jednomu hlavnímu zájmu nade všechny, který určuje vše ostatní v životě - zájmu a
účel, význam a cíl vlastního života a o to, jak se nejlépe pustit do naplňování účelu
vlastního života nejlépe možným, nejužitečnějším, produktivním, tvořivým,
konstruktivním a plodným způsobem tak, aby výsledkem mohl být vzájemný prospěch
a sdílení. Jakékoli jiné zájmy, jaké by kdo mohl mít, musí sloužit tomuto nade vše
jsoucímu zájmu duchovnosti. Abyste tudíž byli vpravdě duchovní osobou, radí se vám
procvičovat se v osvojování, ustanovování, pěstování a rozvíjení takového zájmu,
činíce z něho nejpřednější zájem ze všech. Výsledkem takovýchto snah je automatické
ustanovení mnoha vedlejších zájmů, které opatří možnosti vystupňování a obohacení
vaší duchovnosti a štěstí v životě.
4. Čtvrtým duchovním požadavkem každodenního života je zavedení náležitých
motivujících faktorů pro zahrnutí duchovních aktivit do vašeho života. Jaké jsou pravé
motivující faktory takových aktivit a co ustanovuje pravé duchovní aktivity? Většina
lidí na Zemi má nesprávnou motivaci pro ustanovení a provozování takovýchto aktivit.
Za první ze všeho považují například verbální modlitby, chození do kostela, čtení Bible
atd. samy o sobě za pravé duchovní aktivity. Za druhé, ve většině případů se věnují
těmto aktivitám ze špatných důvodů a s nesprávnou motivací. Tyto aktivity se
ustanovují a provádějí obvykle z pocitu viny, strachu z potrestání, strachu z nemoci,
strachu z neštěstí a ze smrti a z mnoha jiných podob strachu, viny a hanby nebo z
nějakých jiných nízkých motivací.
Takové aktivity, konané s takovou motivací nemají samy o sobě nic opravdu
duchovního. Žádným způsobem neustanovují duchovnost.
Aby jeden byl opravdovou duchovní osobou, radí se praktikovat duchovnost vnitřním
přijetím faktu, že váš celkový styl života a všechny jeho aktivity jsou výsledkem
působících duchovních principů a cokoliv se dělá, dělá se ze svobody a nezávislosti,
vlastní svobodnou volbou, s láskou a moudrostí, s inteligencí a logikou, s citem a
intuicí, protože je to náležité a správné takto dělat kvůli samotnému principu, bez
jakýchkoliv jiných úvah a motivací.
5. Pátý duchovní požadavek každodenního života lze založit ustanovením náležitých
propojení a mostů mezi zevnějšnostmi a niternostmi duchovnosti.
V současnosti většina lidí na Zemi duchovnost zvnějšňuje a tím, že takto činí, ničí
všechny mosty a spojení k její vnitřní esenci a substanci. V tomto případě se
duchovnost považuje za externí provedení jistých ustanovených, neměnných rituálů,
pravidel, ceremonií, vnějších chování, omezení, tabu a ohraničení, u kterých se
očekává, že u nich každých setrvá. Následováním těchto externích aktů je jedinec
veden a také sám sebe vede k víře, že se nachází v pravé duchovnosti. Je nucen a sám
sebe nutit k tomu, aby byl zaneprázdněn udržováním určitých standardů a pořadí
těchto činů a výkonů bez toho, aniž by nazíral dovnitř na jejich reprezentativní význam
a korespondující duchovní faktory.
Ve skutečnosti neexistuje v samotných těchto aktivitách nic opravdu duchovního. V
mnoha případech fakticky lidi zadržují před objevením pravé duchovnosti tím, že je
odvracejí od jejich niterností nebo jejich Niterné mysli, kde sídlí Nejvyšší. Fakticky
tedy odvádějí pryč od Nejvyššího.
Aby jeden byl opravdu duchovní osobou a žil pravý duchovní život, radí se obrátit se
dovnitř ke své Niterné mysli a vyhledat tam komunikaci s Nejvyšším a radu od
Nejvyššího, Kdož je vždy přítomný v Niterné mysli každého. Tím se ustanoví trvalý
most mezi duchovností a každodenním zevním životem tak, že se všechny faktory
duchovnosti sjednotí, harmonizují a fungují v jednosti jejich celistvosti. Je třeba si
pamatovat, že neexistují žádné nedůležité věci, jež by se neměly dát ke zvážení
Nejvyššímu ve vlastní Niterné mysli. Vnější faktory duchovních aktivit mohou
posloužit, pokud si tak kdo přeje, jako prostředek a připomínka obrácení se k vlastním
niternostem nebo jako nástroje pro kontaktování své Niterné mysli a Pána. Žádný jiný
význam by se takovému zevnímu konání a jednání nikdy neměl přikládat.
6. Šestým duchovním požadavkem každodenního života je pečlivě se vyhýbat
jakémukoli možnému navyknutí očekávaným modalitám a způsobům žití a
praktikování duchovnosti. Není nic škodlivějšího životu a duchovnosti než toto
navyknutí.
Problém je v tom, že většina lidí má tendenci ustanovit jistý styl života, jistý způsob a
modalitu žití a praktikování duchovnosti a přísně na nich lpět bez touhy nebo potřeby
se měnit. To je nebezpečná situace, protože se začínají dělat věci návykem, jako
automat, bez jakéhokoliv přemýšlení, cítění, chtění nebo uvažování ohledně obsahu
těchto aktivit a úkonů. Takové zvyky vedou ke kompletní devastaci jakéhokoliv
duchovního smyslu vlastního života a aktivit bez ohledu na to, jaké mohou být.
Pravý duchovní princip života stanoví, že esence a substance duchovnosti, její vlastní
život, je v neustálém proudění, změně, pokroku, růstu, zdokonalování a transcendenci
předchozích stavů, rozpoložení a procesů.
Jak může jeden růst nebo se vyvíjet, pokud se uzavřel ve svém zvyku myslet, chtít,
cítit, jednat, chovat se, konat, mít vztah atd. svým vlastním způsobem a modalitou s
vyloučením něčeho rozdílného nebo nového? Tragédie lidských systémů a
současného lidstva je v tom, že tento návyk je trvale udržován.
Nyní, aby jeden byl pravou duchovní osobou, radí se mu často se zkoušet,
prozkoumávat a vyhledávat ve své Niterné mysli od Pána nejprogresivnější modality a
způsoby žití, fungování a konání se silnou autosugescí, aby si nedovolil nechat se
lapit do pasti klamného a zákeřného pohodlí životního stylu se zvyky, které se
vyhýbají novým perspektivám neustálého duchovního rozvoje.
7. Sedmý duchovní požadavek každodenního života spočívá v pečlivém vyhýbání se
tomu, aby se spoléhalo na náhledy, názory, očekávání a postoje ostatních.
Většina lidí má tendenci stavět své životy a ustanovit své životní styly podle náhledů,
názorů, očekávání a postojů jiných. Duchovně je to nebezpečný postoj a sklon,
protože jednoho uvyká spoléhat se na zevnějšnosti, na „vnějšek“, ve kterém
neexistuje žádná spolehlivost. Namísto spoléhání se na své niternosti, na svou
Niternou mysl a Nejvyššího, Kdož je vždy přítomen v jejich Niterných myslích,
připraven zodpovědět jakoukoliv otázku a ustanovit jakýkoliv spolehlivý styl pravého
duchovního a šťastného života, mají lidé sklon uzavřít svůj vlastní zdroj pravého
života a vyhledávat pravidla pro ustanovení životního stylu ve vnějšnostech, kde nelze
žádná pravidla rozeznat a vyzískat. Takže žijí v neustálém klamu a sebeklamu. Jeden z
mnoha zdrojů chaosu a zmatku v lidských životech pramení z porušování tohoto
pravidla duchovního požadavku každodenního života.
Abyste jeden žil opravdovým duchovním životem, radí se vždy kontrolovat, verifikovat,
prozkoumávat a ustanovit ve své Niterné mysli spolu s Pánem platnost, spolehlivost,
využitelnost, vhodnost a použitelnost takových náhledů, názorů, očekávání a postojů
jiných. Jeden vždy pátrá a vyhledává spolu s Pánem ve své Niterné mysli nejlepší
modality a způsoby žití v souladu s jedinečnou duchovní, duševní, emocionální, volní,
intelektuální, fyzickou, ekologickou a hmotnou strukturou a dynamikou veškeré své
mysli a osobnosti. V takovém úsilí je pravá moudrost, zralost, štěstí a přítomnost
Nejvyššího, která ustanovuje duchovnost v každodenním životě.
8. Osmým duchovním požadavkem každodenního života je pečlivé vyhýbání se
konformitě s ustanovenými a očekávanými životními standardy a stereotypy. Většina
lidí má sklon se přizpůsobovat tomu, co se očekává, diktuje, předpisuje a požaduje
zevnějšnostmi každodenního života.
Duchovní nebezpečí této situace může být odhaleno v nutnosti potlačit, zatlačit,
zapomenout, vzdát se nebo dokonce odstranit určité vitálně důležité charakteristiky
vlastních jedinečných potřeb, sklonů, rysů, vzorů a vlastností, které ustanovují pravý
obsah vlastní esence a substance. Vlastní popírání příležitosti být jedinečným
způsobem sebou samým, aby se přizpůsobilo vnějším standardům a stereotypům
očekávání a uniformity, často vede k velmi vážným duchovním, duševním,
emocionálním, intelektuálním, sexuálním a fyzickým neduhům a všem druhům
problémů, jejichž seznam by mohl být nekonečný.
Toto je jeden ze zdrojů lidského duchovního zbídačení a zhouby, jež vede k tomu, aby
se žil život hlouposti, kontraproduktivity, povrchnosti a prázdnoty. Takový život není
vůbec žádným životem, ale duchovní smrtí.
Aby se jeden vyhnul takovému pseudoživotu a založil opravdový život duchovního žití,
radí se procvičovat a praktikovat rozpoznávání toho, jak se ustavuje a aktualizuje Pán
ve vlastní Niterné mysli, a žití vlastními jedinečnými a neopakovatelnými životními
vzory, aniž by se pokoušelo někomu a něčemu se zavděčit a aniž by se pociťovala
potřeba přizpůsobit se něčím očekáváním a stereotypům. Radí si uvědomit si, že jeden
není zde na Zemi, aby byl jako někdo jiný nebo jako něco jiného, ale je zde, aby byl
sám sebou. Pouze bytím být sám sebou může náležitě naplnit svůj účel na Zemi. Tím,
že se snaží být jako někdo jiný, a tím, že se snaží někomu zavděčit popíráním své
vlastní jedinečnosti, porušuje všechny duchovní principy života a sám sebe olupuje o
všechny příležitosti být opravdu šťastným, radostným, spokojeným, potěšeným,
příjemným, užitečným atd. sobě, Pánu, ostatním, životu a veškerému stvoření.
Proces formulování těchto duchovních požadavků každodenního žití neznamená, že
by se měly přestat pěstovat jakékoli zevní pozitivní aktivity nebo přestat věnovat čas
uvažováním o nich či jejich uskutečňování.
Duchovní principy žití jsou porušeny pouze tehdy, stanou-li se tyto aktivity a úvahy
samotným účelem, cílem a snažením vlastního života.
Aby jeden byl opravdovou duchovní osobou a žil pravý duchovní život, radí se, aby se
takovými zevními aktivitami a úvahami zabýval s uznáním, přijetím a uvědoměním
důležitého duchovního faktu, že nejsou nejdůležitějšími aktivitami v jeho životě;
nejsou jediným účelem života, ani nejsou jediným zdrojem jeho štěstí, naplnění a
uspokojení. Jsou toliko nástroji, prostředky, vyjádřeními, reprezentacemi a
korespondencemi duchovního stavu záležitostí ve vlastních niternostech, ve vaší
Niterné mysli z věčné přítomnosti Nejvyššího v ní. Je vlastní povinností, právem,
závazkem, odpovědností a účelem vlastního života ustanovit duchovní principy, které
vládnou, panují a projevují se ve všech aktivitách a úvahách, a určit, jak je využít
nejefektivnějším, nejproduktivnějším, nejvíce konstruktivním, nejvíce tvořivým a
nejužitečnějším způsobem, aby tak z nich mohl plynout vzájemný prospěch, společné
blaho, štěstí a spokojenost k Pánu, druhým, sobě samému, k životu a veškerému
Stvoření. Jeden se musí ujistit, že za tímto úsilím nejsou žádné skryté motivace anebo
negativní úmysly. Toto lze ustanovit pouze obrácením se k Pánu ve vlastní Niterné
mysli a konzultováním s vlastní Niternou myslí a Pánem všech záležitostí života.
Žádná jiná cesta opravdu neexistuje. Pokud jeden toto a takto dělá, stává se opravdu
duchovní osobou.
Toto je pravý duchovní život vůbec.
Toto je konec dnešního poselství.
Zdroj: POSELSTVÍ Z NITRA