|
Dne 22. dubna 1982 (Dne 21. dubna 1982 nebyla přijata žádná poselství. Byla vykonána jiná důležitá práce.)
Dnes byla přijata od Nejvyššího následující poselství.
Mnoho lidí na Zemi si vědomě neuvědomuje, že pro to, aby mohli být naživu, fungovat
a starat se o své denní záležitosti, je nutné, aby v nich a u nich byl neustále přítomen
určitý stupeň duchovnosti.
Rozsah pravého bytí naživu kohokoliv závisí na stupni, míře a obsahu duchovnosti,
který si kdo vybral a dovolil mu být částí jeho života. Čím větší stupeň, větší míra a
hlubší obsah duchovnosti, tím více se může považovat za žijícího a jsoucím naživu a
obráceně - čím méně duchovních kvalit je přítomných v jedincově životě, tím méně je
naživu a žijícím, navzdory jeho zevnímu pociťování bytí naživu a žití. V posledně
jmenovaném případě se jeden aktuálně nenachází v životě, ale v sebeklamu, klamu a
iluzi bytí naživu a žití.
Duchovnost, jak se na ni vztahuje výše uvedené tvrzení, může být pojímána jako
uznávání, přijetí a uplatňování ve vlastním každodenním životě, že existuje „uvnitř“
neboli niterností čili Niterná mysl, obsahující všechny principy života z věčné
přítomnosti Nejvyššího v ní, z kteréžto přítomnosti se niternosti tvoří, vznikají,
zakládají, projevují a z níž se exkluzivně i inkluzivně bez jakékoli výjimky aktivují
všechny aspekty, úrovně, stupně, kroky, imprese, exprese a chování jedincových
zevnějšností čili jeho „vně“.
Čím více jeden přijímá a aplikuje tuto duchovní skutečnost ve svém životě, tím více je
duchovním, a tudíž je tím více naživu a žijícím. A naopak - popření tohoto faktu, jeho
odvržení a spoléhání se na externí, smyslové, přírodní zevní „vně“ jako na jediný zdroj
života bez jakýchkoli ohledů na jeho vytvářející duchovní principy niterností čili
„uvnitř“ jedince ovšem zcela olupuje o pravý život a žití. V takovém případě žije v iluzi
života. Tato iluze života věčně krade všechny své energie a pohonné látky z
odvržených a odepřených duchovních principů života. Takový život se nemůže
považovat za skutečný život, ale jen za klam.
Aby se lépe porozumělo tomu, co se zde řeklo, bylo by záhodno znovu definovat,
ustanovit, formulovat, obnovit a doplnit novým následující principy duchovnosti, jak
se vztahují ke každodennímu životu a žití.
1. Princip duchovní motivace. Jsoucno a Bytí ve své povšechnosti a kompletnosti je
vždy v sobě přítomnou duchovností ve všech ohledech bez jakékoliv výjimky
motivováno být a existovat. Tato duchovnost je jeho nitrem a jádrem, které bez
přestání zabezpečuje životní systém všem jeho funkcím, manifestacím, aktualizacím a
realizacím. Nic nemůže být a není motivováno být a existovat odděleně od
duchovnosti. Popírání tohoto faktu se vůbec nic nezmění, protože motivace a energie
pro toto odmítání pochází a přichází z bytí a existence tohoto duchovního principu.
Jedinec by nemohl být motivován dokonce ani k tomu, aby hnul vlastním malíčkem,
aniž by v sobě samém neměl toto vždy přítomné nitro a jádro - duchovnost.
2. Princip individuálního subjektivního přijetí. Jedinec se může stát opravdovou
duchovní osobou, a tudíž se stát opravdu žijícím a jsoucím naživu, jedině tehdy, pokud
jako první krok přijme ze své vlastní svobodné vůle, vlastní volbou bez vedlejších či
vnějších požadavků, podmínek či tlaků, procesem vlastního rozumu, logiky, intuice a
svým srdcem bez skrytých motivací, že tento duchovní princip života a žití je realitou,
faktem samým v sobě a o sobě, axiom, který nepotřebuje žádný důkaz či opodstatnění
smyslovými metodami (ačkoli pokud se jedinec spoléhá na své niternosti - „uvnitř“, je
schopný postřehnout takový důkaz v čemkoli). Je to znak pravé duchovní zralosti a
moudrosti od Nejvyššího být s to se spolehnout na své niternosti bez nutnosti hledat v
prvé řadě důkaz jejich existence v zevnějšnostech a pouze pak podpořit a potvrdit
svoje vnitřní náhledy zevními faktory. Tato metoda vede ke schopnosti objevit a vidět
dostatečný důkaz duchovních principů působících v zevnějšnostech. Jiný způsob
uzavírá dveře k duchovním principům a oslepuje jedince v jeho vnímání pravé reality.
Principem zde není se snažit hledat důkaz takové existence duchovních principů mimo
niternosti a pouze přístupem ze zevnějšností a smyslových vjemů. Jakýkoliv takovýto
průzkum musí začít u vlastních niterností a potom může pokročit k zevnějšnostem.
Všem takovým zkoumáním musí dle samých principů duchovnosti předcházet
subjektivní, individuální a svobodné přijetí duchovních principů, jež může a smí určit
nejlepší možnou, nejspolehlivější a nejplatnější cestu pro prozkoumávání, objevování
a potvrzení jejich jsoucna a bytí. Jakékoli ostatní metody průzkumu jsou odsouzeny
skončit v úplné deformaci a zkaženosti - ateismu, panteismu a odmítání pravého života
a duchovnosti. Celá historie lidstva je dobrým příkladem této tragédie.
Věc se má tak, že hledat důkaz života vně života nebo, v tomto případě, hledat důkaz
duchovnosti vně duchovnosti vede k tomu, že se jejího důkazu nedostává, protože
není nic vně mimo od tohoto uvnitř. Filosoficky řečeno žádné „vně“ nemůže existovat
nebo být bez svého „uvnitř“. Pokusit se dokázat existenci „uvnitř“ není ve „vně“.
Jediná cesta, jak lze něco dokázat, je směrem od „uvnitř“ k „vně“. V takovém případě
může být pravá přirozenost „vně“ náležitě a správně pochopena a poznána. Jinak by
jeden dosáhl jen velmi mnoha deformací a falešných závěrů ohledně povahy života,
duchovnosti, vesmíru a hmoty. Tento princip lze považovat za důležitý axiom principů
duchovnosti.
3. Princip duchovní kvality a následného určení stupně duchovní manifestace ve
formě její kvantity. Duchovnost je dle své esence, substance a přirozenosti pravou
kvalitou všech Jsoucen a Bytí. Protože kvalita nemůže být určena pouze
relativistickými kategoriemi prostorovo-časového kontinua, její manifestace v jsoucnu
a bytí je určena stupněm duchovní vnímavosti nekonečného počtu různých příjemců.
Jejich pozice, stav, proces a kondice, pokud se týká blízkosti duchovní kvality, určuje
množství duchovní kvality, kterou je jedině ochotný a schopný přijmout dle své volby.
Skutečnost takového stupně určuje kvantitu duchovní kvality s ohledem na
prostorovo-časové lineární kontinuum jedincova jsoucna a bytí. Rozměr subjektivního
vnímání duchovní kvality s ohledem na Absolutní Stav a Proces Duchovní kvality
Nejvyššího určuje její kvantifikaci společně s faktem, kolik pravého duchovního života
se odhalí v jednom a každém jednotlivci.
Ačkoli jeden může a smí být zevně naživu prostřednictvím infinitesimálně malého
vnímání duchovní kvality z Nejvyššího, vnitřní obsah jeho života a užitečnosti
manifestace jakéhokoliv individuálního života je přímo úměrný míře a stupni vnímání
duchovní kvality od jeho Absolutního zdroje v Nejvyšším.
4. Princip duchovní reality. Je pouze jedna realita v jsoucnu a bytí - duchovnost. Jsouc
stavem a procesem Absolutního Sebeuvědomění Nejvyššího, je duchovnost realitou v
sobě a sebou. Mimo duchovnost nemůže být ani existovat nic jiného. Z toho důvodu
realita všeho ostatního, ať je to cokoli či kdokoli, závisí na duchovní realitě, odvozuje
se z ní a je jejím prodloužením.
Jakékoliv jiné pojetí reality vede k ustanovení nereálných módů pseudo-existence,
která se velmi často v materialistických termínech označují jako tzv. objektivní realita.
Taková realita neexistuje.
Jediná objektivní realita v jsoucnu a bytí je niterná realita duchovnosti. Niterný stav a
proces duchovní reality ustanovuje jedinou duchovně možnou objektivní realitu.
Žádná jiná objektivní realita v sobě a sebou není schopná přijmout jakoukoliv formu
reality. Tudíž cokoli je a existuje, je a existuje z duchovní reality a duchovní realitou.
Tento duchovní princip lze považovat za další duchovní axiom.
5. Princip duchovních niterných kategorií. Jakákoliv myšlenka, idea či pojem je vnitřní
duchovní záležitostí. Je to výsledek niterných duchovních procesů. Žádná myšlenka,
idea nebo pojetí nemůže vzniknout nebo se vytvořit v žádném jiném stavu nebo
procesu. Stav, proces a kondice jakékoliv myšlenky, ideje nebo pojmu ustanovuje
vnitřní duchovní kategorie v jejich dynamické přirozenosti. To znamená, že tyto
kategorie nikdy nemohou být prázdnými pojmy nebo něčím statickým, ale jsou
dynamickými složkami duchovní reality, kterými a skrze které duchovní realita působí
ve všech svých módech jsoucna a bytí.
6. Princip duchovní manifestace vnějších forem. Duchovnost je svými myšlenkami,
ideami a pojmy a skrze ně v neustálém stavu a procesu své manifestace. Tato
manifestace je spojité nastávání odehrávající se jak v synchronním, simultánním,
diskrétním módu jsoucna a bytí, tak i v módu lineárním, spojitém a fyzikálním. Tato
kondice nepřetržité manifestace duchovnosti jejími myšlenkami, ideami a pojmy a
skrze ně je determinantem nekonečné rozmanitosti vnějších forem, kterými a skrze
které duchovnost projevuje a promítá své ideje, myšlenky a koncepty do konkrétnosti
jejich reprezentací.
Tudíž jakékoliv pozorovatelné vnější formy v jsoucnu a bytí jsou bez výjimky pouze
modalitami manifestace duchovnosti. Z toho důvodu může jedinec náležitě a správně
pochopit, pojímat a pojmově uchopit různé formy duchovnosti, jako např. přírodu,
fyzická těla a různé jiné jevy, pouze z pozice duchovních principů skrze jejich
myšlenky, ideje a pojímání a jimi, protože tyto principy určují strukturu, funkci a užití
všech takových forem.
7. Princip duchovního využití. Jakákoliv myšlenka, idea či pojetí, jež je základní
složkou duchovních kategorií nastává jen za jediným účelem - aby byla využita. To je
zákon, dle a prostřednictvím něhož může myšlenka, idea či koncept nastat. Jakmile
nastává, okamžitě postupuje ke svému využití. Proces tohoto využití sleduje zákon
korespondencí. Výskyt takové myšlenky, ideje nebo konceptu se odehrává
synchronně a kontinuálně jak v po sobě následujících, tak i v simultánních dimenzích,
úrovních, stupních a krocích stvoření od nejvnitřnějšího k nejzevnějšímu, kde je
tvořivě plně a kompletně využita v modalitách a procesech manifestace a využití,
relevantních každé úrovni, stupni, kroku atd., až je úplně vyčerpána a nahrazena
následující nastávající ideou, myšlenkou či pojetím. V procesu využití se nikdy nic
neztratí.
8. Princip duchovní mentace. Jakákoliv myšlenka, idea nebo pojetí nastávající ve svém
duchovním jádře je ve stavu nepřetržité mentace za účelem své kompletní aktualizace,
realizace a utilizace po celém Stvoření. Aby proces této mentace směl nastat, idea,
myšlenka nebo koncept mentálního procesu, který dává vzniknout tomu, co je
nazýváno sentientní duševností, dochází ke svému plodnému dozrání. Prostřednictvím
takových duchovních idejí, myšlenek a pojetí jedinec získává všechny rysy a
charakteristiky duševních procesů ve formě myšlení, vnímání, chtění, cítění,
pamatování, jednání atd. Takové ideje, myšlenky a koncepty tudíž neustále ustanovují
realitu mentace, ve které se projevují.
Z toho důvodu, aby se náležitě a správně rozumělo jakýmkoliv mentálním procesům,
musí se všechny závěry ohledně těchto procesů odvozovat z jejich duchovních
principů. Žádný jiný způsob zkoumání a pochopení duševnosti, mentace a výsledného
lidského chování a jednání nemůže vést ke správnému a řádnému pojetí pravé
přirozenosti mentálních procesů.
9. Princip duchovního souhlasu a odrazu. Jakmile nějaká idea, myšlenka nebo pojetí
vznikne ve svém duchovním jádře, nastává „uvnitř“ a jeví se „vně“ ve shodě se
všezahrnujícími stavy, procesy, podmínkami a potřebami duchovnosti, které jsou
specifické a jedinečné k tomuto zvláštnímu univerzálnímu a globálnímu časovému
cyklu, za účelem duchovního pokročení. V celém Stvoření se potom odráží v
nekonečném počtu a rozmanitosti forem, aktivit, dění, chování atd. v kosmickém
duchovním, kosmickém přírodním a fyzickém a také v individuálním osobním a
subjektivním životě.
Tedy všechny formy, aktivity, události, dění, chování atd., bez jakýchkoliv výjimek
čehokoli v jsoucnu a bytí jsou expresemi a impresemi duchovních idejí, myšlenek a
pojetí, jež se produkují v Absolutním procesu myšlení Nejvyššího, přenášeny k
veškerému Stvoření a jím přijímány na všech úrovních a potom tvořivě manifestovány
celým Stvořením v nekonečném počtu a rozmanitosti bytí, jsoucen, módů a forem.
Skrze takové ideje, myšlenky a koncepty je Nejvyšší ve Své Povšechnosti od věčnosti
do věčnosti neustále přítomen/přítomna u celého Stvoření a odráží se v celém Stvoření
obecně i v každém jednotlivém jedinci či sentientní entitě zvlášť nebo zvláště v
sentientní entitě od věčnosti do věčnosti.
Poznání, přijetí a aplikace těchto faktů ustanovuje samotný duchovní princip
každodenního života. Jelikož toto je zcela niterný proces, odrážející se v
zevnějšnostech jedincova jsoucna a bytí dle principu duchovní shody a souvztažností,
z důvodu ustanovení duchovní reality jeho života se radí obracet se ke své vlastní
Niterné mysli, kde je přítomen Nejvyšší, a hledat tam význam a účel svého života a
duchovnosti. Tím, že jedinec takto činí, stává se více a více naživu a žijícím (v
protikladu k vegetování).
To je pro dnešek vše.
Zdroj: POSELSTVÍ Z NITRA