|
Dne 9. dubna 1982 na Martiniku
Dnes byla obdržena od Pána následující poselství.
Je radno si připomenout následující důležitá fakta:
Od doby takzvaného jeskynního člověka do nynějška bylo jedním z hlavních zdrojů
získávání jakýchkoli vědomostí vnímání skrze smyslové módy lidské zevní mysli.
Totéž je pravdou ohledně činností proroků a zjevení, jež přicházela skrze ně. Oni proto
viděli, slyšeli, snili a měli vize a slova, která jim bylo nařízeno zaznamenat. To se dělo
cestou poslušnosti, často bez toho, aby věděli či opravdu chápali duchovní, niterný a
vnitřní význam takových zjevení či vizí. Velmi často a ve většině případů přijímali tyto
vize, sny a slova doslovně, uplatňujíce je úzce na svou vlastní dobu, fyzické události a
pozemské národy a lidi bez jakéhokoli pojímání jejich opravdového duchovního,
vnitřního a univerzálního významu.
Taková metodologie se vyžadovala kvůli uzavření přímého přístupu k Niterné mysli,
jako výsledku podvodného napálení jeskynním člověkem zfabrikovaným pseudotvůrci.
Aby se udrželo nějaké zdání kontaktu s Niternou myslí a duchovním světem, bylo
nutné vyvinout speciální metodologii, která by se hodila na takovou duchovní situaci,
která na této planetě existovala až donedávna.
Tato metodologie se přizpůsobuje k jedinému k dispozici jsoucímu zdroji získávání a
chápání všech možných druhů vědomostí skrze zevní prostředky a těmito prostředky
a zevní lidskou myslí, jež působí prostřednictvím sensorických nástrojů a těmito
nástroji. V této metodologii bylo tudíž nutné použít jazyk zevních událostí, které by
byly každému doslovně srozumitelné a současně by v sobě obsahovaly přesné
souvztažnosti událostí z „nitra“ a v „nitru“, v Niterné mysli a v duchovním světě. To
umožňuje, aby hluboké duchovní významy byly manifestovány skrze obyčejné,
doslovné, každodenní události, chování a dění v životě lidu, národů či skupin a v
přírodním světě.
V takové metodologii není možné ani rozeznatelné žádné niterné chápání či chápání z
„nitra“, protože jeden je od „nitra“ odvrácen a nastavuje mu svá záda. Takový způsob
spojení nutně vyžaduje, aby lidé, kteří mají přenášet zjevení, měli schopnosti vidět
různé události, nechat si zdát či slyšet o různých událostech, které by pro ně osobně
byly velmi obskurní a které velmi často nedávaly žádný pochopitelný význam.
Skutečný význam těchto věcí přichází pouze z „nitra“. Avšak v té době byly cesty do
„nitra“ uzavřeny, aby nemohlo nastat žádné znesvěcování smyslovými vjemy z „vně“.
Od těchto dob byla lidem téměř do jejich genů vštípena potřeba a touha, aby od
samého počátečního okamžiku svého početí nazírali zevně, k „zevnímu“ a nacházeli
zde veškeré poznatky a odpovědi zevně čili „vně“ sebe samých. Jen několik
„vyvolených“ jako takzvaní svatí, mniši a jeptišky a podobní lidé byli připravováni a
bylo jim dovoleno nazírat a vyhledávat uvnitř, z „nitra“.
Avšak ani tito lidé nebyli při několika výjimkách ve skutečnosti s to kontaktovat
opravdové „uvnitř“ čili nitro, protože na to šli nesprávným, zevním způsobem.
Především přijímali nauky, pojímání, filosofie, předpisy, rituály, slavnosti, temný
mysticismus a deformace svých vlastních náboženských pseudoduchovních pojetí
(které byly zfabrikovány ze smyslových zevnějšností). Pak se jimi a z nich pokoušeli
učinit takový kontakt. Nesprávná metodologie ovšem vede ke kontaktu s nesprávnou
oblastí. Namísto kontaktování svých opravdových niterností skončili v kontaktování
uměle vytvořené oblasti mysli, která sestává z myšlení dle přání, osobních
predispozic, subjektivních projekcí, sebenaplňujících se věšteb, nesprávných
očekávání, potlačených a zatlačených fantazií a denních snů a podobných věcí, které
nemají realitu opravdových niterností. Pak takovou oblast považují za skutečnou
Niternou mysl čili „nitro“.
Tyto situace a metodologie jsou jedním z hlavních zdrojů všech druhů deformací,
nesprávných pojímání, výkladů, návodů a vedení, překroucením, zvráceností, omylů a
chyb, které od doby jeskynního člověka zamořily rozličné lidské náboženské doktríny,
systémy víry, pojetí, ideje, myšlenky, společenská zařízení, zákony a instituce.
Pokud lidé na planetě Zemi volí a jsou nuceni všemi dostupnými prostředky bez
výjimky hledět vně, k „zevnějšímu“ a zabývat se jen zevnějšnostmi, nebude jim
přístupné a k dispozici žádné opravdové pochopení čehokoli v jeho esenci a substanci
a žádná pravá duchovnost.
První kritické zhodnocení výše uvedené metodologie bylo podáno Swedenborgem.
Avšak ve skutečnosti to byl Ježíš Kristus, kdož poprvé lidi upozornil, že království
boží není zde ani tam, ale uvnitř. To znamená, že veškeré pochopení a odpovědi
vzhledem k duchovním otázkám, jakými jsou význam života a náboženství, jsou pouze
„uvnitř“, ve vlastní Niterné mysli, kde v lidech sídlí Nejvyšší. Nikdo ale nevěnoval příliš
mnoho skutečné pozornosti tomuto tvrzení kvůli tehdejší duchovní situaci na Zemi a v
duchovním světě. Ježíš Kristus nutně hovořil povětšinou v podobenstvích a
souvztažnostech a symbolismech. Avšak lidé přijímali takové výroky doslovně nebo
prostě nechápali opravdový význam toho, o čem On hovořil. Swedenborg byl první,
kdo tuto situaci náležitě vysvětlil.
Jak se před tím uvedlo, aby se přizpůsobili současné situaci duchovní nevědomosti
lidí jejich doby, všichni proroci, Ježíš Kristus, Swedenborg a ostatní takoví lidé byli
nutně vybaveny zevními smyslovými silami, jež by viditelně a zkušenostně
demonstrovaly působení duchovních principů. Všichni prováděli takzvané zázraky.
Problém u této metodologie je ten, že nehledě na fakt, že se tím ukazuje působení
duchovních principů, přichází se tím z venku, z „vně“ toho, kdo pozoruje provádění
takových zázraků. Cokoli přichází z vnějšku, je donucovací a málo duchovně vhodné,
pokud to ovšem nespouští některé duchovně niterné procesy, které probouzejí jedince
do reality jeho vlastní Niterné mysli čili niterností - „nitra“. Naneštěstí se takto činí jen
u velmi mála. Lidé, kteří sledovali zázračnou práci Ježíše Krista, Ho nakonec
ukřižovali. Jeho vlastní pozemští příbuzní Ho považovali za duševně nemocného. Jiní
se domnívali, že takové zázraky prováděl silami pekel. Mnozí proroci před a po Ježíši
Kristovi byli uvězněny, mučeni a zabiti bez ohledu na fakt, že prováděli velké zázraky a
každý byl toho provádění osobním svědkem. Současníci Swedenborgovi společně s
některými současnými vědci tvrdili, že Swedenborg trpěl psychotickým neduhem
označovaným ve starých psychiatrických učebnicích jako parafrenie - formou
schizofrenie.
To vše vede k velmi důležitému faktu - nelze považovat za duchovně hodnotné nic, co
přichází ze zevnějšností a ze smyslů samo, aniž by to prve bylo počato ve vlastních
niternostech a pak mělo náležitý dopad taktéž na zevnějšnosti. Jinak je to nakonec
lidmi vehementně zavrženo a poslové takových činností se považují za šílené či za
působící silami zlých duchů.
Aby se tudíž Nový duchovní věk na planetě Zemi zachytil, je nutné lidi naučit, aby se
zbavili svého nebezpečného a ničivého zvyku po miliony roků nazírat a hledět zevně,
„vně“, v zevní smyslové mysli a zahájit obrat dovnitř, do „nitra“, do své Niterné mysli,
kde je Nejvyšší. Toto je nová metodologie pro příchod Nového duchovního věku. Před
několika roky bylo lidem něco řečeno o zvláštních takzvaných technikách a byli
uvedeni do zvláštních takzvaných technik mysli, jako jsou různé meditativní techniky,
autohypnóza a hypnóza, duchovní hypnóza a autohypnóza, biologická zpětná vazba,
řízená představivost a mnohé podobné metody, které oznamují první důležitý krok,
kterým se mnozí vydali správným směrem - nazírat a hledat v „nitru“, ve své Niterné
mysli.
Až doposud lidé povětšinou vždy očekávali, že pro ně něco udělají jiní a nikoli oni
sami (něco jako chodit k lékaři pro léčbu zevními prostředky namísto toho, aby se
chodilo k lékaři naučit se vyléčit se prostřednictvím Niterné mysli).
To bylo součástí staré metodologie. Dobrým příkladem takové metody je takzvaný
lékařský model. Může zacházet jen z vně a popisuje vše pouze pozorovatelnými
symptomy, které jsou zprostředkovány smysly. Taková metodologie nebude již v
Novém duchovním věku tolerována. Každý bude náležitě připravován využívat
všechny k dispozici jsoucí síly vlastní Niterné mysli z přítomnosti Nejvyššího v ní pro
dosažení čehokoli, co kdo potřebuje v souladu se zvoleným životním stylem.
Všechny typy „zázračného“ uzdravení a jiných psychických a duchovních sil budou
přirozenou událostí v životě každého, nikoli zevními prostředky schopností někoho
jiného, ale z určení sebou samým a spolehnutím se na Pána uvnitř vlastní Niterné
mysli.
V největším a nejširším měřítku budou vyvinuty, zjeveny a využívány různé nové
metody, jak se dostat do styku s vlastní Niternou myslí a duchovním světem a čerpat z
jejich nevyčerpatelných zdrojů pro vlastní prospěch a prospěch všech. Nikdo nebude
postrádat nic, co potřebuje pro úspěšné naplnění účelu svého bytí na této Zemi v
rámci zvoleného typu užitku, který kdo má plnit, a stylu života, který chce vést.
Zevní mysl bude produktivně zapojena do užitečné služby Niterné mysli při zařizování
náležitých přístupových cest k zevnímu světu a přírodě. Zevnějšnosti nebudou již
panovat lidskému životu a nikdo již jim nebude uvykat a nebude jimi zotročován.
Protože Nové zjevení, jak se odráží v „Základech lidské duchovnosti“ a ve všech
těchto a budoucích poselstvích je pro první krok v ustanovování Nového duchovního
věku, není zjevovatel, posel a zprostředkovatel jejich přenosu od Nejvyššího vybaven
zevně pozorovatelnými silami, aby prováděl takzvané zázraky nebo měl neobvyklé
smyslové metody komunikace. Jak se před tím uvedlo, takové síly by se příčily samým
principům nové duchovnosti. Tento musí sloužit jako první přiklad úplného spoléhání
se na své niternosti, odkud a skrze něho hovoří Sám/Sama Nejvyšší logikou,
rozumem, intelektem, intuicí, ideami, myšlenkami, pojetími, city, niternými pocity a
podobnými metodami své Niterné mysli. Všechny přicházejí, zjevují se a jsou
promýšleny, zatímco on je v hlubokém stavu meditace, duchovní autohypnózy a
modlitby v přítomnosti všech svých duchovních rádců, pověřených Nejvyšším,
Swedenborgem a jinými entitami, které jsou přítomny z vůle Nejvyššího za přímého
předsednictví Nejvyššího v Nejvyšší radě nově vytvořené nebeské společnosti. Tyto
niterné události jsou pak potvrzovány, verifikovány, kontrolovány, potvrzovány ve své
platnosti taktéž zevními prostředky, jakými jsou různé příhody lidského života,
příklady zevních dějů, ideomotorické reakce atd. Cokoli v tomto ohledu přichází,
přichází přímo jen od Nejvyššího, od Pána. Nikomu jinému není dovoleno, aby do něj
vkládal cokoli ze sebe sama vyjma z přímého dovolení od Nejvyššího a v Jeho/Její
přítomnosti s okamžitou zpětnou vazbou potvrzování a modifikování Nejvyšším.
Taková metodologie je živým příkladem toho, jak se věci budou dělat a provádět lidmi
nového člověčenstva, Věku nové duchovnosti.
To je konec dnešního poselství.
Zdroj: POSELSTVÍ Z NITRA