|
Dne 5. - 6. dubna 1982 na Martiniku
V tomto datu byla obdržena od Pána následující poselství:
Mnozí lidé se tě ptají, jaký by měl být každodenní život průměrného, normálního
zdravého jedince, aby splňoval duchovní požadavky života a aby se osoba stala
opravdu duchovní.
Jsou určitá pravidla, která takový život ustanovují. V průběhu dějin současného
„pseudočlověčenstva“ byla dána různá pravidla a přikázání, aby se navrátili k
duchovním principům. Jedním z nejlépe známých souborů pravidel je Desatero
přikázání. Všechny náboženské systémy a doktríny v sobě tak, či onak obsahují tento
či podobný soubor pravidel.
Avšak pravidla jsou tak často nesprávně chápána, vykládána a přizpůsobována tak,
aby se hodila k vlastním projekcím, očekáváním a osobním predispozicím v rámci
náboženského uzpůsobení vlastního systému víry.
Nejlepší a nejvhodnější výklad různých niterných, vnitřních a externích významů
takových přikázání byl dán Pánem skrze Swedenborga.
V této době je nutné nově doplnit, znovu vyřknout a formulovat určitý soubor pravidel,
která by mohla a mohou jednoho přivést k pravému duchovnímu životu, jestliže u nich
setrvá. Tato pravidla jsou použitelná pro další krok v duchovním obrození a pokroku
člověčenstva. Když nový krok, který následuje za tímto, vstoupí do bytí, tato pravidla
budou doplněna novým, pozměněna , a bude-li to nutné, změněna anebo nahrazena.
V současném pojetí duchovnosti a jejích principů je kvůli tomu, aby se vedl opravdový
duchovní život, radno následovat následující sadu pravidel:
1. Prvním a nejdůležitějším pravidlem je poznání, přijetí a uplatňování všech pravidel
duchovní homogenity, jak byla popsána v poselství ze dne 3. - 4. dubna 1982, ve
vlastním životě. Poznání, přijetí a používání těchto důležitých principů musí být
doprovázeno stálým uvědomováním toho, že tato pravidla jsou modifikovatelná,
změnitelná a nahraditelná, jestliže tak Nejvyšší považuje za vhodné, v souladu s
principy duchovního pokročení, jak jsou definovány v „Základech lidské
duchovnosti“. To znamená rozeznávat fakt, že odlišné sady pravidel a přístupů jsou
pro nějaké jiné duchovní stavy a procesy možné a pro Nejvyššího přijatelné.
2. Dalším důležitým pravidlem k následování je rozpoznání, přijetí a používání faktu, že
jeden tato pravidla přijímá a podle nich žije bez jakékoli nízké motivace, očekávání
anebo vyhledávání zásluh. Žije dle nich kvůli dobru a pravdě, kvůli Nejvyššímu a kvůli
společnému blahu bez jakýchkoli dalších vazeb, požadavků a podmínek nebo „kdyby“.
Jedinec neočekává nic na oplátku.
Ačkoli následování těchto pravidel přináší určité duchovní následky, jakými jsou
například svoboda, nezávislost, radost, rozkoš, potěšení, štěstí, úspěch a mnohé jiné
bezpočetné pozitivní věci, jedinec je nenásleduje kvůli jejich následkům. Následuje je,
protože je správné tak činit samo o sobě a v sobě jako princip.
3. Cokoli kdo v každodenním životě dělá, ať je to jeho zaměstnání, práce, povolání
nebo ve volném čase, při zábavě, hře či odpočinku, koná tak v souladu se svými
nejlepšími schopnostmi a v souladu s možnostmi, které se nabízejí či jsou mu k
dispozici pro takové aktivity v jakémkoli daném jednotlivém čase a rozpoložení.
Jeden takové věci činí s uvědoměním ve vlastní mysli, že všechny takové činnosti
odrážejí, slouží a přispívají k nejzazšímu duchovnímu účelu, jak je definován principy
duchovní homogenity.
Jeden je vždy v sobě vděčný Pánu za jakékoli příležitosti angažovat se v takových
aktivitách, které jsou Nejvyšším neustále nabízeny každému.
4. Určité časové období během vlastního denního života se jeden oddává tomu, že se
dostává do styku a komunikování (skrze takové metody a takovými metodami, jako
duchovní autohypnóza, meditace, modlitby či podobné způsoby nejvhodnější a
nejpohodlnější tomuto jedinci) s vlastní Niternou myslí, kde je neustále přítomen
Nejvyšší. V procesu tohoto kontaktu jedinec žádá vlastní Niternou mysl a Pána o
pomoc při prozkoumávání a zkoušení sebe sama za účelem učení toho, je-li tu vůbec
něco ve vlastních postojích, chování, myšlení, vůli, emocích, přání, chtění, úmyslech
atd., vědomě či nevědomě, co z nějakého či jiného důvodu není v souhlase s Vůlí Pána
anebo je to v rozporu s pravými duchovními principy. Jestliže je odpovědí „ano“,
jedinec požádá, aby se mu to dostalo do pozornosti, aby to rozpoznal a aby se to
dostalo na povrch. Pak žádá o pomoc při jeho odstranění a likvidaci. Požádá Pána, aby
ho očistil a vyčistil od takových nedostatků, a vyžádá si ochranu a záruku proti tomu,
aby se to v budoucnu opakovalo (pokud ovšem jeho opětovný výskyt není potřebný k
tomu, aby se dostalo nějakého důležitého duchovního poučení).
Jestliže je odpovědí „ne“, jedinec z celého srdce vzdá díky Pánu za takové dostižení a
uctivě požádá Nejvyššího, aby ho vedl k životu navěky osvobozenému od takto
negativních věcí.
5. Ve vztahu k druhým lidem se jeden za každou cenu vyhýbá tomu, aby u nich
očekával či do nich promítal cokoli osobního nebo k nim nemajícího vztah. Respektuje
volby ostatních lidí, ať mohou být jakkoli ubohé. Musí si vždy pamatovat, že takové
volby mohou být nutné z nějakých velmi důležitých duchovních důvodů, které nejsou
nikomu pohotově rozpoznatelné a které jsou známy jedině Pánu. Jedinec se tudíž
vyhýbá posuzování či odsuzování kohokoli. Je oprávněn k tomu, aby se tak k němu
chovali i jiní.
Aby poznal, jak mít náležitý vztah k druhým, jedinec během vlastní meditace,
autohypnózy, modlitby či čehokoli, co má, žádá Pána ve své vlastní Niterné mysli, aby
ho osvítil, inspiroval a ve všech ohledech vedl a aby mu pomohl se za každou cenu
vyhnout poškozování (svými vlastními postoji, chováním a jakkoli jinak) ostatních lidí,
Pána anebo sebe sama.
6. Jeden neustále vykazuje otevřenost srdce, mysli, pohyblivost a ohebnost
žádaje/žádajíc Pána ve své vlastní Niterné mysli, aby mu pomohl dosáhnout těchto
hodnotných vlastností tak, aby se učinily integrální součástí vlastního ducha, duše,
těla a chování.
7. Jedinec si musí vždy být vědom, že nemůže být nikdy v ničem dokonalým a že
některé chyby, omyly, nedostatky, pochyby a nejistoty jsou jako výsledky vlastního
relativního stavu a rozpoložení v životě nevyhnutelné. Jeden se učí vlastními chybami.
Toto rozpoložení přijímá v pokoře, skromnosti a poníženosti a žádá o pomoc být s to
přijmout rozsah a určitá omezení vlastní odpovědnosti, povinností, funkcí, oprávnění,
zmocnění, schopností, talentů, darů a nástrojů, které jeden má od Pána a které byly
určeny jeho vlastní volbou, ať by byla jakákoli.
Jeden žádá o pomoc při určování míry vlastní odpovědnosti, povinností, zmocnění
atd. od Pána, pokud je na této Zemi. V tomto rozsahu plně funguje beze snahy být či
dosáhnout více, než k čemu je vybaven konat. Zároveň se vyhýbá jakýmkoli sklonům
se podceňovat, umenšovat se anebo nevyužívat své schopnosti do plnosti sebou
zvolených potenciálů. V sobě samém rozpoznává, že jsou to dary Boží, děkuje a je
vděčný za to, co v tomto jednotlivém stavu rozpoložení i procesu má. Ví, že poté, co
jedinec splní svůj vlastní účel bytí zde, bude s to přesáhnout současnou vlastní
kondici a změnit se, jakkoli se přeje. Přijímá fakt, že tato změna a transcendence se
mohou odehrát pouze poté, co jedinec naplnil všechny aspekty svého předešlého
výběru se všemi jeho následky, dostalo se mu duchovního poučení a z takové kondice
si přivodil náležitý užitek.
Pokud negativní stav existuje, je pro jedince v našem přírodním stupni nevyhnutelné,
že se příležitostně stává zastrašeným, znechuceným, zrazeným, zoufalým,
nešťastným, nespokojeným anebo ubohým. Je to výsledek vlastní volby být v tomto
stupni, kde negativní stav dominuje a projevuje se. Takové protivné stavy jsou jedinci
signálem, aby rozpoznal negativní stav této jednotlivé existence a aby ho v sobě
potíral a zvítězil nad ním tím, že požádá Pána o pomoc v tomto počínání, aby tak jím
nebyl ovládnut. Tyto nepříjemné stavy jsou stálou připomínkou toho, že negativní stav
existuje, je reálný a bolestivý. Takové uvědomění jednomu pomáhá v tom, aby se jim
nepřizpůsobil a nestaly se mu pohodlnými. Pokud by se mu měli stát pohodlnými,
zničily by ho ve všech ohledech.
8. Cokoli kdo ve svém životě dělá, má bez jakýchkoli výjimek dělat s dobrým a
pozitivním úmyslem za účelem sdílení, vzájemného prospěchu, společného blaha a
kvůli tomu, aby se stal lepší lidskou bytostí. Cokoli, co je konáno s dobrým a
pozitivním záměrem, bez ohledu na to, jaký to má následek nebo jak o tom soudí
ostatní, je tomuto jedinci Pánem v pozitivním smyslu přivlastněno a je využito pro jeho
růst, zlepšování a duchovní pokročení.
Jeden má neustále hodnotit vlastní činnosti a podnikání a má požádat Pána ve své
vlastní Niterné mysli, aby mu pomohl správně určit, co bylo nebo bude jeho
skutečným úmyslem v každém a jakémkoli případě anebo situaci. Jestliže někdo při
nějaké příležitosti objeví, že jeho záměry jsou motivačně nízké, sobecké a škodlivé,
požádá Pána o odpuštění a ze své vlastní svobodné vůle si dodá sugesce k jejich
naprostému a úplnému eliminování či odstranění a nahrazení takovou motivací či
úmyslem, který je v souhlase s vůlí Pána.
Hlavním bodem v nové duchovnosti je neustálé prozkoumávání a hodnocení sebe
sama, aby se poznal zdroj vlastních úmyslů. To je důvod, proč má komunikování s
vlastní Niternou myslí a s vlastními duchovními rádci a v nejzazším smyslu s
Nejvyšším takovou důležitost. Proto je radno, aby se taková komunikace za takovým
účelem dělala denně. Jestliže někdo následuje tuto radu, nepůjde špatným směrem či
nebude konat nesprávně, i kdyby smyslově nevnímal či si neuvědomoval (vizuálně,
sluchově atd.) odpovědi anebo duchovní rádce. Bez ohledu na to, zdali si je někdo
smyslově uvědomuje či nikoli, jsou vždy přítomni a naslouchají a včasně odpovídají
podle jedincových dotazů.
9. Swedenborg tvrdil, že jedním z duchovních principů života je vyhýbat se zlům jako
hříchům. V současném spoluoznačení tohoto výroku to znamená, že cokoli a kdokoli,
co popírá, ničí, odsuzuje anebo má v pohrdání principy duchovní homogenity, jak byly
předtím definovány a popsány, páchá zlý skutek. Takže se může považovat za hříšné
popírat, ničit, odsuzovat anebo opovrhovat těmito principy, neboť na nich je postaven
duchovní život.
Proto se jednomu radí, aby těmito principy vyzkoušel, ohodnotil a analyzoval jakákoli
pojetí, ideje, činy a chování atd., se kterými se ve vlastním životě setkává. Jestliže
shledá, že nepřísluší k těmto principům, má se jim vyhýbat, nemá je přijímat a má být
ohledně jich opatrný, jelikož mohou mít zlý záměr. Jednomu se radí, aby konzultoval s
Nejvyšším ve své vlastní Niterné mysli a skrze své duchovní rádce (jestliže s nimi
ustanovil kontakt) o takových situacích a podle toho by zaujímal postoj.
Toto jsou některá důležitá pravidla, která se zjevují pro lidi, kteří mají touhu vést
opravdový duchovní život. Protože tato pravidla vedou k duchovnosti, je radno je
následovat. Avšak je moudré říci, že existuje zaručená možnost existence mnoha
odlišných cest, které mohou vést k pravé duchovnosti za předpokladu, že se všechny
zakládají na principech duchovní homogenity, jak se definovaly ve dnech 3. - 4. dubna
1982 na Martiniku. Toto poslední tvrzení se má ukázat, pochopit, přijmout, chovat v
mysli a ve vědomí, aby se vyhnulo nesprávným a škodlivým sebeospravedlňujícím se
postojům. Toto se samo o sobě stává důležitým principem, jenž je radno následovat.
Některé principy zde uvedené mají univerzální platnost. Jiné jsou relevantní jen pro ty
lidi, kteří v současnoti existují na planetě Zemi. Principy první, třetí, čtvrtý a pátý mají
univerzální platnost. Jiné se vztahují jen na podmínky existující na planetě Zemi.
Pokud jeden pobývá na této Zemi za podmínek panství a vlády negativního stavu, jsou
tato pravidla platná a použitelná v širokém měřítku. Avšak jakmile je negativní stav na
této Zemi Pánem odstraněn, tyto pro Zemi specifické podmínky a pravidla budou
modifikována nebo zcela nahrazena novými, která budou souhlasnější s potřebami
situace, jež bude existovat na Zemi v budoucnu.
V procesu formulace těchto pravidel si lze povšimnout jednoho důležitého rysu. Nikdy
nebylo proneseno, že jeden musí tato pravidla následovat, aby byl opravdu duchovní
osobou. Vždy se zdůrazňovalo a zdůrazňuje, že se jen radí, ale nenutí či vynucuje
následovat je či při nich setrvávat, aby jeden byl opravdovou duchovní osobou. Nikdo
není nucen, žádán či donucován cokoli dělat. Jak Swedenborg břitce ukázal, nikomu
nelze přivlastnit nic, jestliže to činí z donucení, vynuceně, na požádání nebo za
okolností, které nepříznivě ovlivňují svobodu volby, racionalitu nebo proces
uvažování.
Proto je nejdůležitějším pravidlem ze všech prohlášení, že k tomu, aby jeden byl
opravdu duchovní osobou, je radno, aby se tato pravidla následovala jen dle vlastní
svobodné vůle kvůli faktu, že je to rozumná, racionální a logická podmínka a
požadavek. Žádný jiný způsob jejich následování nemůže a sotva by mohl mít nějakou
opravdovou duchovní platnost. Toto pravidlo lze považovat za pravidlo číslo deset.
To je jeden z nejdůležitějších důvodů, proč zprostředkovatel přenosu těchto poselství
a Nového zjevení od Nejvyššího nebyl vybaven k tomu, aby prováděl zázraky či
vlastnit takové schopnosti, jaké provázely činnost Ježíše Krista, Swedenborga a všech
ostatních proroků. Lidé by měli sklon uvěřit těmto věcem pouze kvůli tomu, že se
ukazují takové síly, a nikoli kvůli platnosti, logice a racionalitě těchto principů. Pro tuto
jednotlivou dobu a rozpoložení by takové zevní síly byly velmi škodlivé principům
samotným. Tyto principy musí naprosto odstraňovat jakékoli vynucující či donucující
součásti, které by přiváděly k tomu, že by se jim věřilo a přijímaly by se. Zvěstovatel
těchto principů musí být osvobozen od jakékoli takové vynucující síly či moci, aby
nebyl v pokušení ji použít, ať záměrně, či nikoliv, aby dokázal své. Takové úsilí by
popíralo obsah a možnost použití samotných těchto principů.
V dobách proroků, Ježíše Krista, Swedenborga a jiných nebyl k dispozici žádný
přístup k Niterné mysli, a tedy k vlastním niternostem. Jediný způsob, jakým lidem
připomenout duchovní principy, tudíž byly zevní prostředky (jako kupříkladu zázraky).
Situace se začala měnit v době Posledního soudu příslušníků Temných věků. Této
události byl svědkem Swedenborg. Tudíž byl to Swedenborg, komu bylo poprvé
dovoleno poznat vynucující a neduchovní povahu takových zázraků a podobných
úkazů.
Avšak, jak již bylo uvedeno, Swedenborgova doba byla přechodným obdobím od
Temných věků do Nového věku duchovnosti. Vlastní povaze přechodu je nutná
kondice, v níž je zachováno něco ze starých způsobů myšlení a demonstrování, jakož i
nové principy, které jsou do jisté míry vykládány s některými deformacemi tak, aby
nedošlo k úplnému zničení duchovnosti. Proto bylo nutné, aby Swedenborg byl ještě
vybaven určitými zevními silami (jasnozřením, jasnovidností, jasnoslyšením atd.), aby
tak lidé jeho doby, uvyklí na zevní soudy, zcela neodmítli možnost jeho zjevení,
duchovních principů a pamětihodných událostí, jak je viděl a zaznamenal. Jejich úplné
odmítnutí by vedlo k velmi nebezpečné situaci pro budování Nového věku
duchovnosti. Odtud jsou Swedenborgovy zevní síly logické. Avšak lze si povšimnout
určité recese v kvalitě těchto sil ve srovnání s ostatními proroky a Ježíšem Kristem.
Swedenborg nevykazoval okamžitou schopnost uzdravovat, jak to činil Ježíš Kristus a
ostatní proroci. To je svým způsobem kompromis. V dobách proroků a Ježíše Krista
byla říše zevnějšností úplná a na svém vrcholu. Tehdy existovala celková duchovní
temnota. Aby se tato temnota protrhla, bylo nutné použít nejmocnější zevní prostředky
– okamžité uzdravování a vyhánění duchů. Nic menšího by nezabralo. V dalším kroku
přípravy na Nový věk byl větší důraz kladen na rozum, racionalitu, svobodu myšlení a
podobné vnitřní prostředky (tudíž prostředky duchovnější) než na zevnějšnosti.
Swedenborg jako prorok tohoto důležitého kroku měl tudíž odlišné, méně zevní a více
niterné psychické schopnosti, jako znak kompromisu mezi zcela niterným přístupem a
přístupem veskrze zevním. Jelikož se Swedenborgovo pojetí plně zachytilo v
univerzálním vědomí a připravilo cestu pro další krok v zahájení Nového duchovního
věku, dnes se veškerý důraz posouvá pouze na niterné prostředky - svobodu volby,
svobodnou vůli, racionalitu, rozumovou úvahu, logiku a srdce. Těmito prostředky se
vyhýbá používání jakýchkoli vynucených zevních prostředků duchovnosti. Zevní
prostředky nejsou v souhlase s povahou pravé duchovnosti, která nepotřebuje žádný
důkaz ze zevnějšností, jelikož zevnějšnosti existují jako výsledek a důsledek
niterností.
Jakýkoli pokus prokázat jejich platnost zevními prostředky a silami by poškodil a
naprosto zničil samotné jejich principy.
Proto se zjevovatel a posel těchto principů od Nejvyššího pro Nový věk duchovnosti
musí zcela odlišovat co do zevních sil. Nemůže konat žádné „zázraky“, ale jedná s
lidmi v souladu s novými principy, jak byly definovány v „Principech duchovní
hypnózy“ a v „Základech lidské duchovnosti“. V takové souvislosti je zcela na lidech,
jestli si zvolí mít se dobře, či bídně. Pro obě alternativy se neustále poskytují
prostředky. Lidi je možno učit a ukazovat jim, co je těmito prostředky a jak je náležitě,
účinně a úspěšně využívat. Avšak nakonec je na lidech, zda si zvolí tyto prostředky
využít, či nikoli. Tento princip je zcela v souladu s Věkem nové duchovnosti a všemi
jeho duchovními principy.
Takže současnému zjevovateli a poslu od Nejvyššího není dovoleno mít takové zevní
zázračné síly. Ten musí svým vybavením od Pána odrážet tyto nové principy. Tudíž
namísto toho je vybaven větší silou duchovního vnímání, intuicí, vhledem, logikou,
racionalitou a rozumovými procesy a je odkázán na srdce a na Niternou mysl, kde
každý z nás má veškerou moc, kterou potřebuje k tomu, aby byl opravdu šťastnou,
zdravou, naplněnou a spokojenou, užitečnou, milující, moudrou, laskavou, a tedy
opravdu duchovní osobou. Takto je každý sám zázrakem. Být takto pozitivním je jeden
z opravdových znaků osoby Nového duchovního věku. Každý se smí a může stát
takovou osobou, jestliže následuje výše definované duchovní principy a pravidla ze
své vlastní vůle a svobodné volby.
Toto je konec duchovních poselství.
Zdroj: POSELSTVÍ Z NITRA