|
Dne 16. května 1988 v 4:37 zrána bylo ke mně slovo Pána Ježíše Krista, řkoucí:
„Většina aspektů zvláštních tajemství obsahu, významu a stylizace Nové modlitby
formulované Pánem Ježíšem Kristem nemůže být vyjádřena ani vystižena slovy
lidského jazyka. Jsou nad lidské chápání a představivost. Nicméně určitý nepřímý
náznak toho, oč běží v těchto záhadách, poslouží těm, kdo podnikají pouť do hlubin
svého nitra.“
„Dříve než se pokusíme předložit tento náznak, musí předcházet určité vysvětlení
pojmu, významu a obsahu samého slova ‚modlitba‘. Nejobecnější pojímání slova
‚modlitba‘ je v tom smyslu, že se zavřou oči a vyjádří se slovy ve vlastním jazyce jistý
stupeň díkůvzdání, uznání a prosby, adresované Bohu pod rozličnými jmény,
adoptovanými různými druhy náboženství na vaší planetě. Toto je velmi úzkým,
jednostranným a nejzevnějším pojímáním termínu ‚modlitba‘.“
„Je pravda, že verbalizace určitých idejí pomocí hlasivek buď nahlas, nebo v tichosti
vlastní mysli, je jednou z integrálních částí každé modlitby. Avšak modlitba sama o
sobě má daleko širší užití a uplatnění, jakožto i význam a modus praktikování než jen
verbalizaci jakéhokoli druhu. Nejdůležitější aspekt modlitby a způsobu jejího
praktikování se vidí v jedincově vnitřním postoji vůči Pánu Ježíši Kristu a jak se odráží
v každodenním chování, myšlení, cítění, tíhnutí, pracování či zaměstnání a v
rozličných vztazích. V tomto niterném postoji a v jeho odrážení v každodenním životě,
na všech úrovních každodenního žití, v následování pravidel definovaných v Desateru
duchovních principů nachází se jeden ve stálé modlitbě svým životním stylem. Taková
modlitba představuje též pravé uctívání Pána Ježíše Krista. Toť uctění životem, a ne
rty či pouhým verbalizováním.“
„Dalším důležitým aspektem každé modlitby a způsobu jejího praktikování je podnikat
niternou pouť denně tak, jak to bylo popsáno v páté kapitole této knihy a též v páté
kapitole knihy Kdo jsi a proč jsi zde?. Tato je osobní, soukromou a intimní komunikací
s Pánem Ježíšem Kristem, pozitivním stavem a s členy vlastní duchovní rodiny z
pozice Nejniternější duchovní mysli, jakožto i integrací všech aspektů, úrovní a
stupňů veškeré vlastní čijící mysli. Toto je komunikováním z nitra na venek, kdy
zevnějšnost je inkorporována do niternosti a kdy funguje jako nástroj nejhlubší
niternosti při přinášení rozličných důležitých idejí, pro poskytování rady a pro
ukazování kurzu, jaký se radí nabrat či dodržovat. Rada a usměrnění jsou dávány
pouze na osobní žádost ze strany toho, kdo koná niternou pouť právě za tím účelem.“
„Je zde pravidlem, že na této úrovni se nic nemůže nikomu přinášet, aniž kdo
specificky požádá, s pozitivním a dobrým úmyslem, aby byl poučen v otázkách podle
své potřeby. Na této úrovni a v tomto způsobu modlení vše podléhá zákonu svobody
volby. Proto radit někomu něco, co je v rozporu s předloženou žádostí, značí vnucovat
mu něco, o co neprosil. To by porušilo jeho svobodu volby a přinutilo by ho činit něco,
co se zdráhá dělat nebo nechce udělat anebo nebrat na tu radu ohled. V obou
případech duchovní platnost takové rady je téměř nulová, neboť vše, co se činí na
nátlak, nemůže se přisuzovat nikomu; a bezohlednost vůči této radě přivádí do
opozice vůči pozitivnímu stavu. V tomto případě je znemožněno znovunapojení na
pravého Pána Ježíše Krista, na vlastní Nejniternější duchovní mysl a vlastní pravé
duchovní poradce.“
„Nejzevnější modus modlitby verbalizováním nahlas slovy či pronesením ve vlastní
mysli, užívaje mluvených slov slyšených v mysli, má také důležité místo v
každodenním životě. Tento modus funguje jako potvrzení, platnost a přijetí toho, že je
tomu tak i z pozice každodenního typu vědomé mysli. Pronášením této modlitby ve
známých a pochopitelných slovech ve vědomé mysli, stává se tato mysl integrální
částí celé mysli a je propojena prostřednictvím interiorní mysli s Nejniternější
duchovní myslí a se všemi jinými úrovněmi nevědomé mysli. Vědomá mysl svou
strukturou a povahou nemá jiné prostředky a cesty spojení a komunikování s jinými
aspekty sentientní mysli než jenom prostřednictvím verbalizování. Kvůli tomuto
faktoru je zcela zřejmá extrémní důležitost této formy či modality modlitby. Je-li tento
způsob zanedbáván, je vědomá mysl separována a izolována od zbylých částí čijící
mysli. Což je nesmírně nebezpečná situace.“
„Jak víte, nemá vědomá mysl sama o sobě a od sebe žádné prameny ani prostředky k
tomu, aby získala náležitou znalost o čemkoliv. Veškerá taková znalost a její chápání,
jakožto i způsob jejího vhodného uplatňování přichází z Nejniternější duchovní mysli
přes vnitřní mysl a přes jiné nevědomé části zevní mysli. Nemá-li vědomá mysl žádné
spojení a nekomunikuje-li s jinými úrovněmi své mysli, pak je nepřirozeně donucena
odvozovat takovou znalost ze zevnějšku, kde neexistuje žádný zdroj vědění a
náležitého porozumění. Proto přijímá vědomá mysl vše, co přichází z tohoto
nevhodného pramene ‚vědění‘ jako něco pravdivého, náležitého a správného. Takto
žije vědomá mysl v iluzi reality, nikoliv v samé pravé skutečnosti. Toť zdroj mnohých
lidských problémů a nedorozumění ve všech aspektech lidského života.“
„Nuže, aby se vyhnulo této nebezpečné šlamastice, vynalezl Pán Ježíš Kristus
prostředek spojení a komunikace vědomé mysli s Nejniternější duchovní myslí a
všemi jinými úrovněmi mysli, z kteréžto pozice se může odvozovat vhodná znalost, její
porozumění i modus jejího uplatňování a praktikování. Tento vynález se jmenuje
modlitba. Na úrovni této vědomé mysli je modlitba praktikována pomocí nástrojů a
prostředků verbalizace, a to buď nahlas, nebo tiše ve vlastní mysli. Během takového
praktikování jsou oči praktikujícího povětšině zavřeny pro lepší soustředění na obsah,
význam a pociťování slov, jež jsou verbalizována. Z tohoto důvodu každému, kdo čte
tato slova, se radí velice důrazně, aby praktikoval svou modlitbu ve všech modalitách
vlastního života, aniž by vynechal jakoukoliv z nich.“
„Jak můžete vidět, jsou v zásadě dva typy zevnější modlitby: Je modlitba volná, v níž
se otevírá srdce čili mluví se s Pánem Ježíšem Kristem, aby se vyjádřily vlastní city,
myšlenky, žádosti atd. vlastními slovy tak, jak vycházejí ze srdce. Toto je volná
modlitba, jaká má obrovský duchovní význam, protože opětovně utvrzuje v
nejdůležitějším činiteli vlastního života - ve svobodě volby a v tom, že máte svobodný
výběr ve věci komunikování a hovoru s Pánem Ježíšem Kristem. Toť prostředek
intimního, soukromého a osobního vztahu vůči Pánu Ježíši Kristu. Nevyvolává žádnou
význačnou multiverzální spojitost z toho prostého důvodu, že je něčím, co se děje
mezi vámi a Pánem Ježíšem Kristem na velice osobní, soukromé a intimní úrovni.“
„Jiný typ modlitby je ten, který sestává z velmi pečlivě vybraných speciálních slov,
uvedených v určitém pořadí a uspořádaných specifickým způsobem, aby tak napojila
a vyvolala interakci v multiverzálním významu. Pro lidské tvory se toto spojení a
vyvolání děje bez jejich vědomého uvědomění. Vědomým slovním vyjadřováním těchto
speciálních a specifických slov se dovoluje, aby vliv multiverzality proudil do
vlastního života, a to směrem dolů až do nejzevnější úrovně vlastní mysli, čímž se
ovlivňuje život způsobem co nejhlubším, udržujícím na stezce všemultiverzální
duchovní progrese. Přes takovou modlitbu se plně stává částí celku.“
„Struktura této modlitby sestává ze slov, jaká vždycky mají mnohonásobný
souvztažnostní význam. Pro tento početný korespondenční význam může taková
modlitba být formulována jen Pánem Ježíšem Kristem. Pouze Pán Ježíš Kristus z
pozice Svého Absolutního stavu zná tajemství a skrytý význam všech slov na všech
úrovních stvoření a zóny vymístění a jak se mají kombinovat, sestavovat a přenášet
tak, aby měla simultánní a synchronní dopad na všechny úrovně, sféry a stupně
multivesmíru, zóny vymístění a planety Nula. Až do nedávna měla modlitba, známá
jako Modlitba Páně, přesně takovou konotaci.“
„Modlitba takovéto povahy je přizpůsobena duchovním podmínkám a potřebám, jaké
existují v každé epoše duchovní progrese. Ve většině případů taková epocha se
rozprostírá přes několik za sebou jdoucích kroků v duchovní progresi multivesmíru.
Proto platnost stylizace této modlitby trvá po dlouhé periody času a je nahrazena
jenom tehdy, kdy dochází k revolučním změnám ve struktuře duchovního stavu
povšechnosti jsoucna a bytí. Jak víte, k takové revoluční změně došlo právě nedávno.
Z důvodů těchto změn bylo nutno přeformulovat Modlitbu Páně v Novou modlitbu, jak
byla vylíčena v předešlé kapitole. Pro praktické účely může se Nová modlitba nazývat
Modlitbou Pána Ježíše Krista pro srovnání s Modlitbou Páně. Termín ‚Modlitba Pána
Ježíše Krista‘ neznamená, že se On/Ona modlí, nýbrž značí, že Pán Ježíš Kristus
osobně formuloval tuto modlitbu s tím, aby na sebe vzala mnohonásobný
souvztažnostní význam do konce tohoto časového cyklu.“
„Pro tuto svou velice jedinečnou, speciální a specifickou povahu obsahuje Modlitba
Pána Ježíše Krista četné záhady, mající přehluboký význam. Jak bylo připomenuto
shora, mohou se ve velmi ohraničeném smyslu odhalit tři takové záhady.“
„1. Modlitba Pána Ježíše Krista, jak byla formulována v předešlé kapitole, je jedinou
částí Nového zjevení, která má mnohonásobné významy. Kvůli této struktuře je každé
slovo, použité při konstruování a formulaci této modlitby, čistou souvztažností, která
odráží realitu všech aspektů stvoření, zóny vymístění a planety Nula. Ve skutečnosti
sestává z deseti úrovní porozumění. Každá úroveň odráží různou skutečnost.
Nejniternější úroveň významu této modlitby se vztahuje na Novou přirozenost Pána
Ježíše Krista a na proces, jakým bude eliminován negativní stav a jak budou všichni
spaseni. Devět jiných významů této modlitby se vztahuje na strukturu, obsah, jakost a
význam devíti okruhů stvoření a zóny vymístění a na to, jak mezi sebou působí.“
„Jiný význam obsažený v této modlitbě je v tom, že definuje a odráží dvanáct kroků
duchovního pokroku, které definují a ustanovují specifickou a jedinečnou duchovní
povahu každého jednotlivého časového cyklu.“
„Jedinečná situace a pozice Modlitby Pána Ježíše Krista je ve faktu, že její doslovný
význam je zcela a úplně platný ve stejné míře, jako každý z jejích ostatních významů.
Doslovný smysl této modlitby byl specificky určen pro vědomou mysl lidských tvorů s
tím, aby se udrželi při životě a v dobru, než dojde ke konečné fázi Posledního soudu
lidského života a planety Nula. Jak se toho docílilo slovy prosté modlitby, nelze
vysvětlit žádnými pochopitelnými lidskými pojmy. Samotná kombinace vybraných slov
a jejich umístění ve vztahu jednoho k druhému, jakožto i to, co obsahují a odrážejí,
toto vše umožňuje.“
„2. Druhé tajemství Modlitby Pána Ježíše Krista se vztahuje přímo na Pána Ježíše
Krista. Pro svou povahu, strukturu, pro svůj význam, obsah a účel je, podle shora
uvedeného, v této modlitbě přítomnost Pána Ježíše Krista je co nejúplnější,
nejintezívnější a nejpřímější. Nic v této době na planetě Nula a v zóně vymístění
neexistuje, co by dokázalo způsobit plnější, intenzivnější, bezprostřednější a co nejvíc
blízkou přítomnost Pána Ježíše Krista než tato zvláštní modlitba.“
„Toto pochopit je pro lidi velmi těžké. Jak se může přítomnost této velikostí a
přirozenosti vpravdě zpřítomnit a uskutečnit prostřednictvím tak prostých slov, jež pro
mnohé jsou pouze slovy - prázdnými pojmy či zvuky, nesenými vlnami vzduchem a
která v mnohých případech nepřinášejí vůbec nic pro toho, kdo je vyslovuje nebo pro
toho, kdo je slyší?“
„Ale tuto moc má tajemství souvztažností. Každé slovo jakéhokoliv jazyka je konečnou
souvztažností mnohých úrovní reality. Pro lidské tvory v jejich postavení v co nejvíc
neobvyklém a nemožném umístění taková slova neznamenají nic víc, než co je dáno
významem připisovaným jim v jejich každodenní komunikaci. Nejsou si vědomi
procesu, jakým význam slov jimi užívaných dospěl ke svému obsahu a co bylo jejich
určením. Vše, co vědí, je, že tohle je takto a tamto tak není. Ale proč tomu je tak a ne
jinak - o tom nemají ani potuchy. A přece je takové slovo nositelem něčeho, co může
být nejzáhadnějším myšlenkovým pochodem, který dává vznik realitě jsoucna pravé
skutečnosti.“
„Toto je zvláště pravdou o Pánu Ježíši Kristu. Pokaždé, kdy Pán Ježíš Kristus vysloví
slovo, činí tak ze Svého Absolutního stavu. V obsahu toho slova je Absolutní význam
ideje, jež se vnáší do toho slova. Po té, co se to slovo vysloví, postoupí ze své
nejvnitřnější Absolutní niternosti ke svému procesu nejzazší zevnějšnosti. V tomto
procesu svého postupování přizpůsobuje se kvalitě a duchovní uvědomělosti života
všech těch, kdo zaujímají rozličné úrovně stvoření. Jak docházejí k porozumění toho,
co se vyjadřuje tím slovem, vkládají do toho slova celý obsah svého rozumění. Toto
porozumění má kumulativní efekt, takže když to slovo přijde k nejzevnější úrovni
stvoření, a tak vstoupí do zóny vymístění a na planetu Nula, nese v sobě tak
obrovskou duchovní sílu, že tato dovoluje duchovní realitě, aby všemožně
zachovávala podobu života dokonce i v negativním stavu.“
„Jelikož pochopení obsahu takového slova má vždy vztah k Přirozenosti Pána Ježíše
Krista, přináší to slovo ve svém konečném vyjádření plné chápání Jeho/Její
Přirozenosti způsobem co nejintenzívnějším, nanejvýš přímým a úplným, jak jen je
možno za obecně existujících duchovních podmínek. Kumulativní suma všeho
porozumění různých aspektů Přirozenosti Pána Ježíše Krista, jak se přidávají ze všech
úrovní multivesmíru, je základnou, na níž je osobní přítomnost Pána Ježíše Krista
možná. Duchovním pravidlem zde je to, že čím je větší stupeň náležitého pochopení
Přirozenosti Pána Ježíše Krista, tím více se projevuje osobní přítomnost Pána Ježíše
Krista.“
„Jiný aspekt této záhady je ve faktu, že život v zóně vymístění a na planetě Nula může
být udržován pouze intenzitou, rozsáhlostí a kumulativní kombinací přítomnosti Pána
Ježíše Krista ve Svém Slově. Něco méně by nemohlo udržet ty oblasti při životě. Toť
důvod, proč Pán Ježíš Kristus vždy v těch oblastech zachovává Své Slovo, napsané
nebo vyslovené v čistých souvztažnostech. Tímto Slovem mohou ty oblasti mít život a
pokračovat ve svém poslání poskytovat důležité duchovní poznatky pro veškeré
stvoření a jeho multivesmír.“
„Nejvnitřnější a nejintenzívnější částí takového Slova byla Modlitba Páně. Mohla by být
považována za souhrn všeho jiného, napsaného v takovém Slově. V přítomné době za
nyní existujících duchovních okolností přebírá Modlitba Pána Ježíše Krista - jak byla
formulovaná v předešlé kapitole - tuto roli a bude mít tento význam až do konce tohoto
časového cyklu. Jelikož tato modlitba může být považována za nejniternější a
nejintenzívnější část Nového zjevení - za Nové slovo Pána Ježíše Krista, je v ní, tak jak
se zjevuje - nejintenzívnější, nejvíce přímá a nejúplnější přítomnost Pána Ježíše Krista
v každém stupni, stavu a stadiu zóny vymístění a zvláště planety Nula, kde se
duchovnost nachází v těch nejvíce nepříznivých, napjatých, znetvořených, zprzněných
a zfalšovaných podmínkách. Pouze díky této přítomnosti může přežít každý na vaší
planetě a v zóně vymístění.“
„Tajemství přítomnosti takové specifické, speciální a přesně definované modlitby na
místě, ve stavu a podmínkách, kde duchovnost je téměř neexistující nebo kde existuje
pouze v znetvořeném, zprzněném a zfalšovaném stavu, je v tom, že prostřednictvím
svého souvztažnostního významu dovoluje, aby život proudil od Zdroje života tam,
kde žádný pravý život sám o sobě a ze sebe neexistuje.“
„3. Záhady Desatera duchovních principů, jak byly odhaleny v kapitole dvacet pět této
knihy, se plně a mnohým způsobem vztahují i na Modlitbu Pána Ježíše Krista a platí o
ní. Nicméně existuje fundamentální rozdíl mezi Desaterem duchovních principů a
Modlitbou Pána Ježíše Krista.“
„Desatero duchovních principů je soustavou pravidel a návodů, jak žít náležitým
duchovním životem, co dělat, jak co dělat, proč to dělat a jaký mít vztah k Pánu Ježíši
Kristu, jiným a sobě. Naproti tomu Modlitba Pána Ježíše Krista je multiverzální žádostí
přinášenou každým zvláštním jedincem, aby se Vůle Pána Ježíše Krista plnila všude
ve jsoucnu a bytí i v negativním stavu; aby se poskytovaly veškeré potřeby pro žití
pravým životem pozitivního stavu; aby tu byla nepřetržitá ochrana proti útokům
negativního stavu; a žádostí o podobně důležité duchovní věci, nutné pro splnění
účelu a poslání toho kterého života všude, kdykoliv a v komkoliv.“
„Modlitba Pána Ježíše Krista je základnou, na níž se Desatero duchovních principů
uplatňuje. Za prvé je třeba požádat o to, co se má dělat. Pán Ježíš Kristus nemůže
nikomu vůbec nic vnucovat pomocí nějakého požadování, mandátu, nátlaku či
vyhrožování. Bylo by to v rozporu s Jeho/Její Přirozeností. Pamatujte si, že život
každého jedince závisí na jeho schopnosti svobodné volit a měnit se. Jestli si jedinec
zvolí podle své vlastní vůle poprosit Pána Ježíše Krista o cestovní mapu života a o
prostředky, jak se ubírat tou cestou úspěšně a účinně, pak tehdy a jenom tehdy Pán
Ježíš Kristus odpoví na takovou žádost a zaopatří jedince sadou principů, které to vše
umožňují.“
„Aby každý ve stvoření, v zóně vymístění i na planetě Nula měl k dispozici univerzální
modus pro požádání Pána Ježíše Krista a přístup k Němu/Ní s takovou prosbou, byla
Jím/Jí formulována speciální tajemná sada slov, která po té, co jsou vyslovena,
umožňují, aby každý byl obdarován speciálně uspořádanými principy života a žití v
souladu s přirozeností pozitivního stavu. Jak vidíte, platí toto pravidlo univerzálně.
Důvod, proč taková modlitba je aplikovatelná i v pozitivním stavu stvoření, je v tom, že
jeho členové tam ve svých myslích mají tu ideu, jež jim říká, že mohou svobodně
popírat nebo odmítat Pána Ježíše Krista jako jediný Zdroj svého života. V
každodenním životě či kdykoliv taková představa jim vstoupí do vědomí, si musí zvolit,
zda ji přijmout, nebo ji odmítnout. Pronášením této modlitby, speciálně upravené
Pánem Ježíšem Kristem, odmítají přijmout tu ideu, takže vypadne do zóny vymístění,
poskytujíc jí život. Kdyby z nějakého či jiného důvodu selhali ve vyvolávání procesu
odmítání té představy tím, že by nepotvrdili své rozhodnutí prostřednictvím Modlitby,
kterou akceptují Pána Ježíše Krista jako jediný Zdroj života a všeho pozitivního a
pravdivého, stane se to, že ta idea má moc zachytit se v jejich mysli a stát se integrální
částí jejich vůle. V okamžiku, kdyby se to stalo, spadli by do negativního stavu. Takže
z tohoto nadhledu funguje souvztažnostní význam této modlitby jako nepřetržitá
ochrana proti takové případné události.“
„Zodpovědností každého nositele svobody volby, jíž každý žije a je na živu, je udržovat
tu svobodu volby. Modlitba Pána Ježíše Krista záhadným způsobem zajišťuje, že tato
svoboda volby zůstává neporušena. Podíl zodpovědnosti v této svobodě volby je ve
faktu přiznání, že můžeš být svoboden z Pána Ježíše Krista, Jím/Jí, skrze Něj/Ni a s
Ním/Ní, kdo Sám/Sama je Absolutní svobodou. Zapřením tohoto faktu se připravujete o
tuto svobodu. Vždyť popíráte-li Absolutní svobodu a její Absolutní zdroj, pak popíráte
jakoukoliv svobodu. V takovém případě se vlastní svobodnou volbou popírání stáváte
otrokem něčeho, co nemá nic společného s čímkoliv svobodným. Ztrácíte vlastní
svobodu v zájmu někoho či něčeho jiného. Aby se zachovala tato svoboda volby
netknutá a neporušená, je třeba neustále žádat Absolutní zdroj, aby tě chránil před její
ztrátou a aby tě zásobil všemi potřebnými prostředky pro ubránění té svobody.
Modlitba Pána Ježíše Krista slouží tomuto účelu na multiverzální úrovni.“
„Existují mnohé jiné velké záhady vztahující se k Modlitbě Pána Ježíše Krista. Jsou
však nad rozsah lidského chápání. Kdyby byly zjeveny, neměly by vůbec žádný smysl.
V tomto bodě a v této chvíli vše, co bylo v tomto ohledu dosud zjeveno, je postačující
k tomu, aby se dalo všem čtenářům těchto slov na vědomí, s čím mají co do činění a
proč je tak důležité, aby taková Modlitba existovala dokonce i na nejzevniternější
úrovni verbalizace.“
„Kdokoliv má uši k slyšení, ať slyší, co Pán Ježíš Kristus zjevuje v této krátké
kapitole.“