|
Dne 19.března 1988 časně zrána bylo ke mně slovo Pána Ježíše Krista, řkoucí:
„Znát a chápat pravdy (množné číslo) obsažené v Novém zjevení nestačí k životu
Nového zjevení. Jestliže kdo zná a chápe pravdu, ale neaplikuje prakticky to, co zná a
chápe, pak ta pravda je pro něho mrtvá. Nic dobrého nevzešlo z takové znalosti a
z takového chápání. Jak víte, životem pravdy je její dobro. Její dobro se ustanovuje
tím, že se pravda žije. Praktikování pravdy je motivujícím faktorem pro uskutečnění a
zpřítomnění dobra. Tento princip platí jako pravda i o Novém zjevení. Aby bylo živým a
žijícím, pak je nutno, aby bylo důsledně praktikováno těmi, kterým bylo zjeveno.“
„Požadavek tohoto druhu je určen Zákonem potvrzování platnosti a účelu,
formulovaným v desáté kapitole této knihy. Tento duchovní zákon požaduje, aby
jakákoliv idea, myšlenka, jakýkoliv pojem nebo cokoliv potvrzovalo svoji platnost
svými důsledky, následky a výsledky. Důsledky, následky a výsledky mohou být
projeveny pouze v životech sentientních entit. Pokud nepřiznají, nepřijmou a neaplikují
ve svých životech poučky Nového zjevení, pak Nové zjevení není k žádnému užitku.
Jeho platnost se nepotvrzuje. Pro tento důležitý důvod bude v této kapitole dán
v následujících bodech stručný nástin pro praktikování Nového zjevení. V každém
bodě budou vzaty v úvahu dvě úrovně praktikování: jedna pro ty, co se nacházejí
v pozitivním stavu stvoření, a jedna pro ty, co prodlévají na vaší planetě a v negativním
stavu zóny vymístění obecně.“
„1. První bod v praktikování Nového zjevení se týká způsobu, jakým mají všechny
sentientní entity a lidští tvorové vztah k Pánu Ježíši Kristu a jak Jej/Ji uctívají. Jak si
vzpomínáte z dřívějška, tento způsob byl značně pozměněn Novou přirozeností Pána
Ježíše Krista.“
„Předchozí formy bohoslužby a vztahu k Pánu Ježíši Kristu se určovaly čistě
duchovními faktory pro sentientní entity v pozitivním stavu a ritualistickými faktory
pro lidské tvory v ostatní zóně vymístění. Takže máte zde dva protichůdné extrémy:
jeden je co nejniternější způsob bohoslužby a vztahovosti; druhý je co nejzevnější.
Navíc zevní modalita se zřídkakdy odrážela v dennodenním chování těch, kdo konali
takovou bohoslužbu. Spíš byla omezena na sledování a praktikování určitých zevních
procedur na určitých fyzických místech pro bohoslužbu, zvaných kostely, v duchu
předepsaných dogmat a předpisů, podle nichž se měla/má řídit.“
„Naproti tomu, vnitřní či duchovní způsob bohoslužby se odvozoval ze staré definice
Boha, formulované Ježíšem Kristem během Jeho/Jejího vtělení na vaší planetě, jak je
zaznamenáno u Jana, v kapitole 4, ve verši 24:“
„Bůh je Duch, a ti, kdo Ho uctívají, mají tak činit v duchu a v pravdě.“
„Tento typ uctívání vylučuje jakýkoliv formální, ritualizovaný, vnější, dogmatizovaný a
procedurální přístup. Na místo toho zdůrazňuje niterné přijetí Boha v srdci, z kteréžto
pozice se odvozuje a je určen osobní životní styl. V tomto ohledu uctívat Boha a mít
k němu vztah, znamená vést určitý životní styl v souladu s duchovními principy, jak
jsou definovány Bohem ve vašem nitru. Toto byl dosud jediný přijatelný způsob
uctívání Boha. Nebylo dáno žádné jiné zjevení o této záležitosti s ohledem na změnu
nebo modifikování způsobu, jak mít vztah k Bohu a jak jej uctívat.“
„Avšak hlavní idea této dávky Nového zjevení dává všem na vědomí, že tato situace se
úplně změnila, stejně jako se i zcela změnila definice Boha. Nová definice Boha byla
formulována na konci předešlé kapitoly. Změna té definice vyžaduje změnu způsobu,
jakým mají lidští tvorové vztah k Bohu a jak ho uctívají.“
„Především, a počínaje tímto okamžikem, je jediným přijatelným způsobem vzývání
Jména Pána Ježíše Krista. V pozitivním stavu stvoření toto znamená, že jakákoliv jiná
jména, pod jakými se Bůh uctívá a navazuje se k němu vztah, nejsou déle přijatelná.
Bůh se všemi svými jmény i ne-jmény se stal úplně a naplno Pánem Ježíšem Kristem.
Nyní je jasno, že pojem Pána Ježíše Krista zahrnuje všechny aspekty Boha v jejich
celku. Dosavad existovala tendence dávat různým aspektům Boha rozličná jména a
ne-jména (ne-jména značí přiznání těch aspektů Přirozenosti Boží, které nebylo možno
pojmenovat pro nedostatek korespondujícího pojímání jejich podstaty v relativní
sentientní mysli. Jedinou věc, kterou ta mysl znala, bylo to, že takové aspekty zajisté
existují). A ačkoliv tato situace pro členy pozitivního stavu neznamenala separaci,
rozkol či rozdvojení Jediné Přirozenosti Boží, byla, naneštěstí, velice úspěšně využita
mocnostmi negativního stavu a lidskými tvory k výrobě nehorázných zmatků mezi
všemi, jakožto i k fabrikování přečetných náboženství s nanejvýš rozpornými
duchovními představami, s používáním různých Božích jmen v oddělenosti a
rozdělenosti pro dokazování správnosti jejich způsobu bohoslužby.“
„Jeden z mnohých důvodů, proč Nejvyšší získal Novou přirozenost, byl v tom, aby
eliminoval rozdíly v pojímání různých aspektů Jednoho Boha pod rozličnými jmény.“
„Potřeba pro zahrnutí lidských elementů i prvků zóny vymístění do Jeho/Její
Přirozenosti vyvěrá z faktu, že je daleko snazší pro každého, aby jednal s kýmkoliv ze
své vlastní pozice a přirozenosti. Až do té doby byl Bůh pro lidské tvory, jiné bytosti i
tvory v zóně vymístění buď abstraktním pojmem, s jakým nebylo možno navázat žádný
smysluplný vztah (konec konců, jak můžete jednat s abstraktním pojmem?), anebo ho
považovali za někoho familiárního a viditelného. Poslední situace dala popud k tomu,
že mnozí císaři a králové na vaší planetě, jakožto i mnozí tvorové v peklech, se
prohlásili za bohy. Tak aspoň mohli být viditelnými a přístupnými ve svém konkrétním
fyzickém stavu. Ovšem, tato situace byla a je duchovně velmi nebezpečnou, protože
vede k tomu, že lidští i jiní tvorové uctívají falešné bohy, kteří nikdy nebyli, nejsou a
nebudou bohy. Následky takových proklamací a takového uctívání nejsou vůbec
příjemné.“
„Z tohoto důvodu, a aby splnil Svůj slib, pojal Nejvyšší také lidskou přirozenost a po
té, co ji učinil Božskou, zahrnul ji do Své povšechnosti, čímž ji učinil jedním se všemi
jinými aspekty Svého Absolutního jsoucna i Absolutního bytí, stav se Pánem Ježíšem
Kristem. Tímto aktem byl abstraktní koncept Boha eliminován a nahrazen pojmem
Pána Ježíše Krista, Jenž/Jež je bytostí poznatelnou, pochopitelnou, hmatatelnou,
milovatelnou, objímatelnou, vnímatelnou a pociťovatelnou.“
„Protože všechny aspekty toho, co je nazýváno Bohem - a to pod jakýmikoliv jmény -
byly pojaty v tuto Novou přirozenost Pána Ježíše Krista, je jenom logické, že samým
prvním krokem v praktikování Nového zjevení je vzývání Jména Pána Ježíše Krista.
Toto pravidlo platí jak pro členy pozitivního stavu, tak i negativního stavu a lidské
tvory. Ode dneška máte přistupovat pouze k Pánu Ježíši Kristu. Máte vzývat jenom
Jméno Pána Ježíše Krista. Pro ty, co budou číst tato slova, a pro všechny členy
pozitivního stavu, jakožto i pro všechny v peklech, kteří slyší tato slova, jak jsou
zjevována a přenášena - není jiný způsob k Bohu možný. Pro ty, co pro nějaký důvod
nebudou si vědomi tohoto faktu, zvláště v případě obšírné většiny lidských tvorů na
vaší planetě, bude evokace Boha pod jinými jmény dočasně přijatelná, než se dozvědí
o tomto důležitém duchovním faktu a pokud vzývají Jméno Boží s pozitivním a
dobrým úmyslem, pro správné důvody a kvůli principu. Kdokoliv, kdo odmítne vzývat
jméno Pána Ježíše Krista po té, co byl s tímto faktem seznámen, bude muset nést
následky odmítnutí - nebude vyslyšen a nedostane odpověď. Konec konců, budete-li
vzývat nějakého jiného Boha s odlišnou přirozeností a jiným jménem než Pána Ježíše
Krista, nebudete vzývat nic. Z ničeho pojde zase nic. Nic nemůže dát žádnou
odpověď.“
„Abychom zopakovali: tím pravým krokem v náležité bohoslužbě a ve vztahu k Bohu je
vzývat Jméno Pána Ježíše Krista.“
„2. Vyvolávání a vzývání Jména Pána Ježíše Krista pro jakýkoliv důvod musí být
zahajováno případným vzývatelem z pozice vlastní svobody výběru, kvůli jedinému
principu: protože činiti tak je správné a vhodné.“
„Při praktikování Nového zjevení žádný jiný přístup nemůže ani nesmí vyvolávat
odezvu, jelikož život každého závisí na jeho/její schopnosti svobodně volit a měnit se.
Proto snaha vyvolávat či vzývat Jméno Pána Ježíše Krista z donucení, pod nátlakem či
hrozbou nebo jako následek vidění jakýchsi zázraků či neobvyklých znamení či ze
strachu před potrestáním nebo z pocitu viny i v důsledku jiných všelijakých
nesvobodných situací - déle již nebude mít žádný účinek, ovšem, ledaže jedinec dříve,
než došlo k těmto okolnostem, přijal do svého srdce Novou přirozenost Pána Ježíše
Krista a vzýval Jeho/Její Jméno před tím.“
„Pán Ježíš Kristus nemůže odpovědět žádnými jinými způsoby a cestami, nevzývá-li
se a není-li požádán. Kdyby mohl, pak by porušil fundamentální duchovní princip
života - svobodu a nezávislost. Odpovídat bez požádání a vyzvání bylo by vnucováním
se, jakýmsi stavem nevyhnutelnosti, jež nedává v té které věci volbu. Toto by bylo
negativním stavem. Negativní stav funguje na základě tohoto principu. Takže jediný
možný vztah a bohoslužba vůči Pánu Ježíši Kristu jsou na základě vzájemnosti,
reciprocity, svobody a nezávislosti. Je-li vám něco vnuceno, pak jde o faktor
jednostrannosti. Není zde vzájemná a reciproční dohoda. Vaše svoboda a nezávislost
byly hrubě narušeny. Jsouc Sám/Sama Absolutní svobodou a Nezávislostí, nemůže
Pán Ježíš Kristus nikdy narušit tento princip.“
„Jsou tedy v tomto kroku praktikování Nového zjevení postulovány dva požadavky:
Jeden je v tom, že máte mít vztah k Pánu Ježíši Kristu, uctívat Jej/Ji a přistupovat
k Němu/Ní z pozice svobody a nezávislosti, ze své vlastní vůle a volby, bez jakéhokoli
vnějšího nátlaku. Za druhé: máte zahájit ten krok sami. To nemůže vycházet od Pána
Ježíše Krista.“
„Důvod pro druhý požadavek je ve faktu, že Pán Ježíš Kristus je ve stavu a procesu
nepřetržitého odpovídání či odezvy, dávání a sdílení se. Toť Jeho/Její pravá
Přirozenost. Vše je vždy zde. Avšak aby se to vidělo, slyšelo, dotýkalo a používalo,
musí se obrátit pozornost na tuto skutečnost a aktivně zahájit akt hledání, slyšení,
braní a používání. Toto je princip vzájemnosti a reciprocity. Nejste pasivními,
automatizovanými přijímateli něčeho. Jste aktivními, svobodnými a jedinečnými
účastníky v tomto procesu. Jako svobodné sentientní entity máte usilovat o to, abyste
ukázali dobrou vůli a dali najevo, že si přejete svobodně se podílet na tomto procesu
přijímání a použití toho, co je neustále a soustavně k dispozici. Není jiné cesty k
přivlastnění si všech věcí dávaných vám Pánem Ježíšem Kristem.“
„Jestliže se jakoukoliv náhodou cítíte příliš slabí, abyste v tomto ohledu započali
s projevováním nějakého vlastního úsilí, pak se vám radí, abyste poprosili Pána Ježíše
Krista, aby vás obdaroval plností takové schopnosti. Jak bylo uvedeno mnohokrát
dříve, nedostanete nic, aniž o to nepožádáte. Tento krok platí pro každého bez ohledu
na to, o jaký typ života jde - pravý život pozitivního stavu; mrtvý život stavu
negativního či lidský život.“
„3. Během vzývání či obrácení se k Jménu Pána Ježíše Krista není déle vhodné
uznávat Pána Ježíše Krista pod žádnou jinou formou, žádným jiným aspektem či
stavem než v Jeho/Její Nové přirozenosti.“
„Závažnost přijetí faktu, že Bůh se stal tělem v osobě Ježíše Krista, jíž byla zdůrazněna
apoštoly Ježíše Krista. Nicméně - ač vpravdě Božský - byl Ježíš Kristus v jejich pojetí
stále viděn jako Entita oddělená od Svého Otce - Pána Boha Nejvyššího, který byl jimi
vnímán primárně jako mužská postava. Ale v každém případě přiznávali skutečnost, že
veškerá moc a sláva i celé Stvoření bylo Ježíši Kristu dáno Jeho Otcem. Dát moc,
slávu a všechno ostatní Ježíši Kristu, znamená vzdání se dřívější Boží přirozenosti,
jaká byla před Prvním příchodem Ježíše Krista, a získání zcela nové, jaká bude mít
veškerou moc a daleko více moci než ta první. Avšak v té době pravý význam tohoto
sdělení většině apoštolů unikl.“
„Emanuel Swedenborg se zabýval tímto předmětem daleko hlouběji. Především uznal
skutečnost, že Pán Ježíš Kristus je jediným pravým Bohem. Za druhé uznal za životně
nejzávažnější fakt, že pro náležitý vztah a bohoslužbu vůči Pánu Ježíši Kristu je
absolutní nutností přijetí skutečnosti, že Nejvyšší učinil Své Božství lidským a posléze
učinil Své lidství Božským a tak jej znovu sjednotil se Svým Otcem.“
„Nicméně až do té chvíle nikdo nevěděl, co se přesně stalo s fyzickým tělem, které
Ježíš Kristus vzal s Sebou po Svém vzkříšení a odchodu z vaší planety. Zlidštění Jeho/
Jejího Božství a Zbožštění Jeho/Jejího lidství se může pojímat v termínech čistě
duchovních, duševních či psychologických. Nezahrnuje to příslovečné lidské tělo. A
přece tento aspekt, aspekt lidského těla, byl jeden z nejdůležitějších faktorů v přeměně
Přirozenosti Nejvyššího na Pána Ježíše Krista.“
„Fakt o lidském těle-mase Ježíše Krista nebyl znám, dokud nebyla tato dávka Nového
zjevení učiněna přístupnou pro všechny, kdo stojí o to ji číst a jí naslouchat. Aby se
opět připomenulo: Za jakým účelem vzal Ježíš Kristus Své tělo-maso s Sebou do
duchovního světa do své osobní domény? Pro ozdobu? Aby se příležitostně mohl na
ně podívat, skryté někde v nějaké komůrce, k tomu zvláště uzpůsobené, a obdivovat či
připomínat si všechny husarské kousky během života na planetě Nula i v peklech?
Bůh nic nedělá bez zvláštního účelu, jenž má povahu absolutní.“
„Avšak dosud nebylo nikdy zjeveno, co se stalo s tím tělem-masem. Proto - aby se
obdržela náležitá odpověď - má se vzývat takovýto Pán Ježíš Kristus a žádný jiný,
neboť nějaký jiný déle již není.“
„Proč je tak důležité pro praktikování Nového zjevení či vlastně i čehokoliv jiného
takového, aby se navazoval vztah k této zvláštní Nové přirozenosti Pána Ježíše Krista,
u kterého došlo nedávno k fúzi a hybridizaci s Jeho/Jejím lidským tělem-masem?
Protože nikdo nemůže mít náležitý a přímý vztah z pozice svého relativního stavu
k někomu, kdo je absolutní. Zvláště pak nikdo nemůže mít vztah z pozice negativního
stavu k někomu, kdo v sobě neobsahuje něco z této pozice. Takovýto vztah vyžaduje
medium nebo mediátora.“
„Jak víte, podle tradičních křesťanských nauk Ježíš Kristus je vnímán a pojímán jako
mediátor mezi všemi hříšníky a všemi ostatními - a Bohem Nejvyšším. Správně se
uznává, že nikdo přímo nemůže přistupovat a mít vztah k Absolutnímu Bohu. Jejich
problém však je, že oddělili mediátora od toho, komu se zprostředkuje, učinivše tak
Boha dvěma - a posléze - třemi osobami: Bohem-Otcem, kterého bylo nutno usmiřovat
a jemuž se zprostředkovávalo; Synem Božím-Ježíšem Kristem, který je druhou osobou
jednoho Božství a kdo je pravým Mediátorem Bohu-Otci; a Svatým Duchem- třetí
osobou Božství, jež přetváří, inspiruje a učí všechny hříšníky i všechny ostatní dle
pravých duchovních záležitostí.“
„Co křesťané, jakožto i všichni ostatní nedokázali rozeznat, bylo to, že Ježíš Kristus
vzal s Sebou Své tělo-maso za velmi zvláštním důležitým účelem (jak bylo naznačeno
shora). Zřejmě je nevzal pro dekoraci, nebo aby bylo vystaveno na odiv v nějakém
věčném mauzoleu, kam by celé stvoření přicházelo, sklánělo se před ním, uctívalo je a
velebilo Boha s všelijakým ‚Ach‘, ‚Och‘, ‚Uch‘ a jinými výrazy, obvyklými za takových
okolností a v takových situacích. Toto je úplně bláhová představa. Něco takového
může napadnout jen mysl lidských tvorů, jak to můžete vidět v případě mauzoleí,
vybudovaných pro jejich pseudo-bohy, jakými byli faraonové, králové, císaři,
mučedníci - a pro jejich vlastní slávu.“
„Lidské tělo-maso Ježíše Krista mělo velmi speciální poslání - být integrální součástí
Absolutní přirozenosti Nejvyššího. Nejvyšší se tak stal Pánem Ježíšem Kristem a
Svým vlastním Mediem či Meditátorem všem i pro všechny sentientní entity, lidské a
jiné tvory, nacházející se kdekoliv. Tedy Jeho/Její lidské tělo-maso, spojené a zkřížené
s Absolutní přirozeností Nejvyššího, působí od té doby jako jediný prostředník mezi
Ním/Ní, či - abychom byli přesní - mezi Jeho/Jejím Absolutním stavem a Rozpoložením
čili Absolutním Božstvím a každým, kdo se nachází v Jeho/Jejím stvoření, na vaší
planetě, ve všech peklech i v celé zóně vymístění. Neexistuje již žádný jiný zdroj
mediace.“
„Z tohoto důvodu se po přečtení těchto slov bude vzývání nějakého jiného
prostředníka - jako Syna Božího, Marie nebo jakéhokoliv jiného svatého, považovat za
duchovní ohavnost a cizoložství. Je štěstím pro ty, co tak činí, že nedostanou
nižádnou odpověď od domnělých mediátorů. Ale na neštěstí pro ně, při jejich vzývání
se může stát, že mohou docela úspěšně vyvolat zlé a negativní duchy, kteří by
předstírali, že jsou osoby vzývané a vyvolávané, a tak svést vzývatele k uvěření, že
jsou pravými mediátory vůči Bohu. Jdou dokonce tak daleko, že nastraží různé
události v životě svých uctívatelů, aby tak mohli úspěšně zakročit v jejich prospěch a
zachránit je či uzdravit ze stavu, jaký přitom sami způsobili, nebo předpovídají
budoucnost a pak ovlivní události tak, aby se předpověď splnila a byla platná. Toto
ovšem posílí jejich roli jako prostředníků vůči Bohu v očích těch, kdo věří v takové
mediátory.“
„Přivlastňováním si takové role a přiděláváním jí duchovní moci, jak oni, tak i vzývající
je lidští tvorové, okrádají Pána Ježíše Krista o moc být Svým vlastním zdrojem
mediace mezi Jeho/Jejím Absolutním Božstvím, přes relativní lidské tělo, zahrnuté do
toho Absolutního Božství - a všemi ostatními. Toto je velmi nebezpečná situace.“
„Ten, kdo praktikuje Nové zjevení, bude vzývat a vyvolávat pouze pravého Pána Ježíše
Krista v Jeho/Její lidské formě, jako jediného zdroje jakékoliv možné mediace až na
věčnost. Tento krok je platný a aplikovatelný u kohokoliv bez ohledu na to, v jaké
formě a v jakých podmínkách se kdo nachází v daný moment. Má univerzální platnost
a je požadovaným duchovním principem při praktikování Nového zjevení.“
„4. V procesu evokace či vzývání Pána Ježíše Krista je nutno si uvědomit, za jakým
účelem se přistupuje k Pánu Ježíši Kristu.“
„Především je účelem přiznat přítomnost Pána Ježíše Krista a vzdát Mu/Jí dík za vše,
co bylo, je a bude bez ohledu na to, co bylo, je a bude. Za druhé: přistupuje se k Pánu
Ježíši Kristu denně, několikrát za den, neboť tak činit je správné, vhodné, náležité a
dobré. Za třetí: dělá se to kvůli samotnému principu, neboť je to multiverzální zákon
mít vztah a komunikovat s Pánem Ježíšem Kristem jako zdrojem vlastního života. Za
čtvrté: k Pánu Ježíši Kristu se přistupuje v zájmu obecného blaha, vzájemného
prospěchu a užitku pro všechny. Každý ve stvoření i všude jinde může mít ohromný
prospěch ze skutečnosti takového komunikování a vztahu, nehledě na to, zda je či
není si uvědoměle vědom takové prospěšnosti nebo užitku.“
„Ať je nyní všem známo, že tento způsob komunikace a vztahu s Pánem Ježíšem
Kristem - v zájmu principu, jelikož tak činiti je to pravé - je k nesmírnému prospěchu a
užitku pro všechny. Pamatujte si, prosím, že komunikace této povahy je děním
jedinečným a neopakovatelným. Vaše komunikování a váš vztah k Pánu Ježíši Kristu
je jedinečný a liší se od kohokoliv jiného. Jiní Ho/Ji nemohou zakoušet vaším
způsobem a podle vaší zkušenosti, aniž by k vaší komunikaci došlo. Jedinečným
komunikováním a vztahem s Pánem Ježíšem Kristem a Pána Ježíše Krista s vámi
přispíváte k většímu poznání Jeho/Její Přirozenosti, jiných i sama sebe pro všechny.
To rozhojňuje a obohacuje životy všech. Toť důvod, proč praktikant Nového zjevení
bude ve vztahu a spojení s Pánem Ježíšem Kristem dennodenně v zájmu všech, nejen
kvůli sobě samému sobě. Nejdůležitější však je, že bude komunikovat s Pánem
Ježíšem Kristem kvůli Němu/Ní, aby Mu/Jí poskytl příležitost projevit se skrze něj
Svému stvoření způsobem a cestou, jakými by to nemohl udělat skrze jiné. Konec
konců, nikdo není stejný jako on/ona. Toto je jeden z nejzávažnějších důvodů, proč
praktikující Nové zjevení se bude přibližovat k Pánu Ježíši Kristu každý den.“
„Za páté: přistupujete-li k Pánu Ježíši Kristu s kladným a dobrým úmyslem, v zájmu
toho, abyste se stali lepšími, více duchovními, milujícími, moudřejšími,
informovanějšími, užitečnějšími, skromnějšími, pokornějšími, poctivějšími a více a
více doopravdy samými sebou se svou vlastní totožností. Pouze Pán Ježíš Kristus -
z pozice Svého Absolutního stavu - může vás učinit takovými trvale.“
„Za šesté: navazuje vztah s Pánem Ježíšem Kristem kvůli tomu, abyste udržovali
v jednotě, jedinosti a harmonii funkce své mysli. Pouze z Pána Ježíše Krista, Jím/Jí,
skrze Něj/Ni a s Ním/Ní můžete jednat, chovat se, mít vztah a fungovat z povšechnosti
vlastní mysli, jedinečným a integrovaným způsobem. Pán Ježíš Kristus je jediným
pravým sjednocujícím a integrujícím principem vaší sentientní mysli.“
„Za sedmé: Komunikujete s Pánem Ježíšem Kristem v zájmu ochrany a zabezpečení,
před podlehnutím propagandě a vlivu negativního stavu. Toto je použitelné pro lidské
tvory žijící na planetě Nula i pro ty, co jsou v zóně vymístění. Pro lidi v pozitivním
stavu toto komunikování je také v zájmu úspěšného odpuzování ideje zavrhnutí a
popření Pána Ježíše Krista. Jenom na takové požádání a pro tento účel může Pán
Ježíš Kristus ochránit každého a poskytnout mu bezpečnost v tomto ohledu. Jelikož
všechna moc patří Pánu Ježíši Kristu, lze překonat negativní stav jenom Jeho/Její
mocí. Žádná jiná síla nemůže provést tento úkol. Ze své vlastní relativní pozice nikdo
není schopen zdárně čelit mocným nátlakům negativního stavu. Avšak kombinací
vlastního řádného výběru a rozhodnutí učinit tak s podporou Absolutní moci Pána
Ježíše Krista úspěch je zaručený.“
„5. Potřeba komunikování a vztahu s Pánem Ježíšem Kristem vyvěrá také z faktu, že
pouze Pán Ježíš Kristus ví přesně - v absolutním smyslu, co je pro vás nejlepší.
Přistupuje proto praktikant Nového zjevení k tomuto komunikování za účelem poznání
vůle Pána Ježíše Krista, týkající se jeho/jejího vlastního života. Jelikož nikdo neví
náležitě, co je pro něj/pro ni nejlepší, může to určit jenom Pán Ježíš Kristus. Jiný
aspekt této situace je v tom, že protože se doopravdy neví, co se má žádat, radí se,
aby se přistupovalo k Pánu Ježíši Kristu s prosbou, aby vám ukázal to, oč se má
prosit. Jinými slovy, nevíte-li, o co prosit, požádejte Pána Ježíše Krista, aby vám řekl,
o co máte žádat, aby tak vaše prosba z pozice nevědomosti nebyla na překážku vůli
Pána Ježíše Krista pro váš život.“
„Vyšším účelem v tomto kroku je přistoupit k Pánu Ježíši Kristu a požádat Jej/Ji, aby
Jeho/Její vůle byla vaší vůlí; aby Jeho/Její výběr vzhledem k vám byl vaším pro vás
samotné; Jeho/Její přání, chtění a žádosti týkající se vás, byly vaším chtěním, přáním a
žádostí atd. Ba ještě vyšší účel je ve skutečnosti, že požádáte Pána Ježíše Krista, aby
od této chvíle vše, co se má dít ve vašem životě - ať je to cokoliv - se dělo pouze a
jenom z vůle Pána Ježíše Krista, a ne z ponoukání negativního stavu nebo jako
důsledek vašich bláhových výběrů v minulosti, ani pro jakékoliv jiné důvody.“
„Důležitost konání vůle Pána Ježíše Krista plyne ze skutečnosti, že lidští tvorové i
tvorové v negativním stavu mají velmi omezený nebo žádný přístup k pravé realitě
svých totožností. Fungují z pozice svého ‚ega‘, které je považováno za jejich identitu.
Ego je však vybudováno z elementů čistých zel a nepravd a je pro osobnost překážkou
či blokádou k poznání sebe. Jelikož ego je vybudováno z prvků negativního stavu, je
jeho povahou protivit se všemu tomu, co má doopravdy pozitivní obsah a zdroj.
Problém ega je v tom, že cokoliv považuje pro sebe za dobré a náležité, je vždy špatné
a nevhodné pro pravé ‚já‘ a obráceně: cokoliv považuje pro sebe za špatné a
nenáležité, je obvykle dobré a vhodné pro pravé ‚já‘. Z tohoto důvodu je vůle ega
vždycky v opozici s vůlí Pána Ježíše Krista.“
„Proto je velice výhodné pro lidské tvory na planetě Nula i pro všechny tvory v zóně
vymístění pomíjet požadavky svého ega a podrobit své ego Pánu Ježíši Kristu
s prosbou, aby nahradil to ego Svou vůlí pro jejich život. Podobná prosba dovoluje
aktivaci pravého ‚já‘, jež je ukryto v Nejniternější duchovní mysli. Toť stopa k sebe-
objevení a k poučení, jak vše konat z pozice svého pravého ‚já‘ - z toho
nejniternějšího, kde je přítomen Pán Ježíš Kristus.“
„Takže kontakt s Pánem Ježíšem Kristem je možno navázat jenom z pozice toho
nejniternějšího, prosbou odstranit falešné ego a nahradit jej vůlí Pána Ježíše Krista.
Toto uvádí na scénu pravé ‚já‘, jímž začíná náležité spojení a správný vztah s Pánem
Ježíšem Kristem. Z té pozice můžete se naučit, jak zařídit svůj život takovým
způsobem, aby se činilo vše ve směru z niternosti k zevnějšnosti, a ne ze zevnějšku
směrem k falešné niternosti, jak si toho žádá vaše vlastní ego. Konáním všeho z pravé
niternosti navenek se ocitáte v souladu s multiverzálním řádem stvoření a stáváte se
členy pozitivního stavu. Tento krok je použitelný pro ty, co jsou ve spárech
negativního stavu a pro všechny na planetě Nula.“
„Pro členy pozitivního stavu se požadavek tohoto kroku v praktikování Nového zjevení
projevuje v jejich ochotě a každodenním svobodném znovupotvrzování činit vždy
jenom vůli Pána Ježíše Krista. Toto denní utvrzování se je nutným elementem
svobodné vůle a volby každého. Jak víte, vyžaduje každý den, každý stav, každá
okolnost a každý proces, z pozice svého vlastního obsahu, odlišnou volbu. Aby se
mohla učinit vhodná volba, musí se opětovně potvrdit dvě věci: 1. že jste služebníky a
následovníky Pána Ježíše Krista; 2. že chcete vykonávat jenom vůli Pána Ježíše
Krista. Proto je vaší volbou vždy to, co volí Pán Ježíš Kristus. Budete-li se ubírat touto
cestou, nikdy špatně nepochodíte. Zvláště ne tehdy, když to budete dělat v zájmu
samotného principu, protože právě toto se má udělat.“
„Vrozená životu všech členů pozitivního stavu je neustálá touha konat vůli Pána
Ježíše Krista. Nicméně mají i své vlastní srovnatelné ‚ego‘, vybudované na myšlence,
že kdykoliv mohou odmítnout vůli Pána Ježíše Krista a popřít ji. Toť jediný citlivý bod,
který je potencionálně drží v negativním stavu. Jak víte a jak oni sami vědí, kdyby tu
myšlenku přijali, pak by se ocitli v negativním stavu a propadli by do zóny vymístění.
Aby nepodlehli mocným nátlakům té myšlenky, potřebují se denně opětovně utvrzovat
v duchu výše uvedeného sdělení. Nová Přirozenost Pána Ježíše Krista činí to pro ně
daleko snazším, jelikož jim všem poskytuje živý příklad, jak překonávat jakékoliv
pokušení ze strany negativního stavu. Jak si vzpomínáte, bude tato situace pokračovat
až do poslední fáze posledního soudu, jak se popisuje v kapitole osmé této knihy.“
„Takže podle tohoto bodu projevuje se praktikování Nového zjevení v tom, že se bude
aktivně - z vlastní svobodné vůle a volby - odmítat být negativním a na místo toho se
vždy bude konat vůle Pána Ježíše Krista, a to kvůli principu. Toto pravidlo má
multiverzální platnost pro každého všude včetně zóny vymístění, všech pekel i planety
Nula.“
„6. Volba konat vůli Pána Ježíše Krista určuje životní styl v souladu s naukami Nového
zjevení.“
„Jednou z nejpřednějších věcí požadovaných od praktikanta Nového zjevení je, že
přijme sebe sama takového, jaký je, a co je jeho údělem a úkolem. V tomto sdělení je
tajemství. Jak je vám známo, každá jednotlivá sentientní entita či každý lidský tvor, ať
je povahy pozitivní či negativní, přišel do jsoucna a bytí pro určitý důležitý účel.
Dokonce i tvorové a agenti negativního stavu zfabrikovaní pseudotvůrci, měli
povoleno Pánem Ježíšem Kristem přijít do vlastního svého života z nějakého
závažného důvodu a pro důležitý účel.“
„Aby se mohla zahájit jakákoliv změna ve stavu kohokoliv, musí se uznat skutečnost
toho, kdo čím je a jaký je jeho osud a čím byl pověřen. Pro negativní entity je toto
kriticky závažným požadavkem, mají-li prokázat jakoukoli touhu po osvobození
z negativního stavu a po obrácení do pozitivního stavu. Předpokladem pro toto
osvobození a obracení se je poznání toho, čím kdo je a jaké je jeho/její poslání a úděl.
Ze žádné jiné pozice se nemůže započít vhodná a úspěšná změna. Pro získání této
důležité informace jsou dány prostředky vcházení do nitra, procedurami, jež byly
popsány v páté kapitole této knihy.“
„Pro členy pozitivního stavu je tento požadavek stejně závažný, neboť určuje, v jakém
rozsahu skutečně plní vůli Pána Ježíše Krista. A v čem je vůle Pána Ježíše Krista
v tomto částečném ohledu? Být samým sebou a vykonávat veškerou povinnost a
všechny závazky v rámci poslání a úkolu, které jste na sebe vzali, ať jsou čímkoliv.
Selhání v tomto konání je vzpourou proti účelu vašeho života. Kdybyste měli konat
něco jiného, pak byste nebyli bývali stvořeni do postavení, v jakém se nacházíte
v tomto bodě svého života. Cožpak si myslíte, že by vás Pán Ježíš Kristus násilně
přinutil, abyste přijali toto či ono postavení bez vašeho předchozího dobrovolného
souhlasu? Bylo by znásilněním Jeho/Její Přirozenosti.“
„Pro agenty pozitivního stavu s pověřením na planetě Nula je tato situace značně
komplikovaná v důsledku skutečnosti, že nemají vědomou vzpomínku na souhlas
s tímto posláním nebo na jeho přijetí. Ale i toto - připomeňme znovu - bylo vzájemně
dohodnutým opatřením. Mají-li určitou roli či určité postavení na planetě Nula, pak je
zřejmé, že tam mají zůstat do skončení úkolu, jímž byli pověřeni. Ten úkol může být
dočasným (v případě, kdy jedinec je pověřen několika následnými úkoly, což znamená,
že žádný úkol se nezačne plnit, pokud předešlý není úplně dokončen) nebo
permanentním, trvajícím až do konce jejich lidského života na planetě Nula (což značí,
že úkol trvá po celý lidský život toho jedince).“
„Jak víš, Petře, mnoho klientů, co s tebou nebo tvými studenty prošli procesem tak
zvané duchovní transformace, usoudilo, že následkem toho procesu musí zanechat
zaměstnání, práci, manželství a co všecko tam mají a čím se zabývali předtím - aby
začali dělat něco nezvyklého a revolučního, snažíce se změnit svět, ve kterém žijí.
Pokud k tomu nejsou nějaké jiné průkazné důvody, aby se porušily tyto vztahy a
pozice, pak zdařený transformační proces nemá nikdy končit takovým výsledkem.
Když takto skončí, jeho výsledek byl úplně kontaminován nepravými duchovními rádci
a veškerým negativním stavem. Mocnosti negativního stavu použily tak zvanou
duchovní transformaci, aby dotyčného jedince dostaly ještě hlouběji do spárů a
otroctví negativního stavu.“
„Následkem jakékoliv práce této povahy je hluboká změna v postoji a perspektivě,
s jakými se přistupuje k vlastnímu životu. Ve skutečnosti - není-li to obzvláště a
průkazně ukázáno a na beton prokázáno, že tomu má být jinak, pak máte pokračovat
se svou prací, ve svém zaměstnání, manželství a ve všem, co vám patří, nezměněně a
stejně jako dříve, jenže se zcela odlišným postojem a z jiného nadhledu. Vše budete
konat kvůli duchovním principům, z pozice své niternosti, v zájmu obecného blaha,
vzájemného prospěchu a užitku pro všechny; kvůli Pánu Ježíši Kristu, pro jiné, pro
sebe a v zájmu vlastního poslání. Budete vše činit s velkým potěšením, s rozkoší a tak
radostně, jak jen možno za daných okolností.“
„Kdykoliv se setkáte s těžkostmi, pokušením, překážkami a všelijakými problémy,
budete jim čelit s odvahou a rozhodností pokračovat ve své práci podle svých
nejlepších sil a v souladu se stupněm vašich schopností a nadání, nesouce svůj kříž
trpělivě a s výdrží, u vědomí, že vše, co děláte a prožíváte, slouží nějakému
duchovnímu účelu. Tímto druhem postoje dáte vznik příkladu toho, jaké je to být, cítit,
odpovídat a chovat se v souladu s předpisy Nového zjevení.“
„Pro členy pozitivního stavu, kteří vědí, kým jsou a co je jejich poslání a jakým úkolem
jsou pověřeni, je účelem konat vždy nejlépe ve veškerém jejich usilování a odvozovat
vše z Nové přirozenosti Pána Ježíše Krista.“
„Jak víte, lidští i jiní tvorové negativního stavu a na planetě Nula nevědí, kým jsou a co
je jejich poslání a úkol. Pro ně je duchovním principem přijmout svou roli a pozici,
v níž se nacházejí v každém okamžiku svého života, v duchu tohoto nového postoje a
nadhledu, jak se popisují shora ve všech ostatních bodech. Jejich znalost musí být
v tomto ohledu velmi často z vážných bezpečnostních důvodů ohraničena. Vcházením
do nitra mohou poznat některé obecné aspekty svých poslání a rolí, ale nikdy všechny
podrobnosti, pokud slouží svému účelu. Pro členy negativního stavu je potřeba
zatajení toho, kým jsou, zřejmá. Nikdo nemá vědět, že přišel z pekel. Jinak by je lidští
tvorové nepřijali. Je však zde i jiná stránka věci: jak víte, mnozí z těchto agentů neví,
že přišli na planetu Nula z pekel. Tato situace umožňuje, aby byli vystaveni vlivu
poslanců pozitivního stavu, čímž se může stát, že si následkem toho zvolí konvertovat
do pozitivního stavu. Kdyby měli vědět, kým přesně jsou a že si dobrovolně s velkým
potěšením a rozkoší zvolili své negativní poslání, nikdy by je ani nenapadlo
konvertovat do pozitivního stavu. Jakmile a jestli se obrátí do pozitivního stavu, pak
budou muset pokračovat ve své práci, v zaměstnání a ve všem jiném, jenže s novým
pohledem a odlišným postojem, jaké doporučuje Nové zjevení. Jak tedy vidíte,
všechno slouží nějakému dobrému účelu.“
„Takto bude možno rozeznat praktikanta Nového zjevení podle typu postoje, jaký má
vůči sobě a svému životu, postavení a své roli, též z jakého nadhledu se dívá na
všechny události a všechna dění lidského života a života vůbec.“
„Co bylo popsáno ve výše uvedených bodech o praktikování Nového zjevení, je
ukazatelem toho, jak má být prováděna bohoslužba při uctívání Pána Ježíše Krista.“
„7. Jak je očividné z výše uvedené definice Boha, je nový typ bohoslužby uctíváním
v duchu, v duši i v těle a v pravdě a dobru.“
„Uctívat v duchu znamená uznat fakt, že každý má ve své Nejniternější duchovní mysli
osobní, soukromou a intimně jedinečnou přítomnost Pána Ježíše Krista a že stýkat se
s Pánem Ježíšem Kristem z té pozice je způsob co nejvíce osobní, soukromý, intimní a
jedinečný. Znamená to taky uznat a přijmout skutečnost, že žijete, dýcháte, fungujete a
konáte všecko zásluhou té přítomnosti, takže bez přítomnosti Pána Ježíše Krista jste
absolutně ničím. Při znovu utvrzování se v tomto faktu stáváte se víc a více samými
sebou. Stáváním se více a víc samým sebou stáváte se víc a více jedinečným
prodloužením a procesem Pána Ježíše Krista. Uctívat Pána Ježíše Krista touto cestou
znamená uctívat v moudrosti. Toto je moudrostí. Udržovat vztah s Pánem Ježíšem
Kristem způsobem osobním, soukromým, intimním a jedinečným je velmi láskyplné.
Toť pravá láska, ze které vše prospívá.“
„Uctívati Pána Ježíše Krista v duši znamená myslet, cítit, chtít, tíhnout, usuzovat a
přemýšlet ve všeobecnosti z Pána Ježíše Krista, Jím/Jí, skrze Něj/Ni, s Ním/Ní, o Něm/
Ní a z pozice všech Jeho/Jejích duchovních principů; odvozovat a budovat vše jenom
z té pravé duchovnosti, zakořeněné v Nové přirozenosti Pána Ježíše Krista. Toto je
pravdou takového uctívání. Takto uctívat je dobrem. A uznat a přijmout fakt, že vlastní
duševnost čili vnitřní mysl-duše je přeformovanou duchovní ideou přítomnosti Pána
Ježíše Krista v jedincově Nejniternější duchovní mysli.“
„Uctívat Pána Ježíše Krista v těle značí zde uctívat také z pozice zevní vědomé mysli.
To znamená chovat se, jednat, navazovat poměr a činit vše v zevní formě ze svého
nitra, z přítomnosti Pána Ježíše Krista ve všech aspektech vlastní mysli. To také
znamená vykonávání povinností, závazků, úkolů, práce, každodenního žití atd.
zodpovědně a kompetentně v souladu s vlastními nejlepšími schopnostmi bez
jakýchkoliv nízkých důvodů, vždy maje na mysli duchovní principy života - Pána
Ježíše Krista, jako jediného zdroje života, umožňujícího jedinci být tím, čím je. To
rovněž znamená, že se má každý přijmout takový, jaký je ve svém duchu, své duši a
svém těle, a přiznat skutečnost, že je nositelem jedinečné přítomnosti Pána Ježíše
Krista, a tak učinit svého ducha, svou duši a své tělo posvátným místem, svatyní,
chrámem, domovem a majetkem Pána Ježíše Krista a rozdávat se každému, kdo
vyjádří touhu sdílet se a vzájemně se podílet o vše, aniž by vnucoval sama sebe či
cokoliv komukoliv, ale také aniž by ‚házel perly sviním a dával psům, co je svaté‘, což
znamená negativnímu stavu zel (sviním) a nepravd (psům). Tedy tento druh uctivatelů
Pán Ježíš Kristus pro Sebe vyhledává. Žádná jiná forma uctívání déle již není pro Pána
Ježíše Krista přijatelná.“
„Existující formální, zevnější, ritualizované a dogmatizované bohoslužby na planetě
Nula a v některých jiných oblastech zóny vymístění na určitých místech, zvaných
církve, jsou zrušeny. Fakticky většina těchto církví se stala peleší duchovních lotrů a
zlodějů, kteří připravují všechny uctívatele o pravdu a dobro a kteří jim blokují přístup
k poznání toho, jak uctívat náležitě, a tím jim blokují možnost ustanovit náležitý poměr
s Pánem Ježíšem Kristem. Nezačnou-li tyto církve učit principům Nového zjevení a
uctívat Novou přirozenost Pána Ježíše Krista, nezbude v nich ani stopa po něčem
pozitivním či dobrém, ani po něčem pravdivém a moudrém. Ať je nyní známo a opět se
připomíná, že všechny nebo většina přítomně existujících církví na planetě Nula a
v jiných oblastech zóny vymístění se stala hlavní baštou pekel a pramenem šíření
nepravd, zkreslenin, zkažeností a všech druhů zla ve jménu Boha, Alláha, Budhy,
Krišny nebo Ježíše Krista či jakých všech jmen, která užívají.“
„Typ bohoslužby, který Pán Ježíš Kristus vyhledává, naznačuje, že jakákoliv snaha o
budoucí organizování nějakého nového náboženského hnutí či sekty či církve či
jakékoliv organizace založených na Novém zjevení a jeho principech - bude něčím
nesprávným a nebude schválena Pánem Ježíšem Kristem. Bude to ve skutečnosti
pokus negativního stavu o zvládnutí Nového zjevení a o jeho zvrhnutí, znečištění,
otrávení a znehodnocení pomocí jeho oblíbených prostředků - ve jménu Pána Ježíše
Krista. Takové usilování nikdy nebude pravou bohoslužbou Pánu Ježíši Kristu.
Jedinou vhodnou zevní formou této bohoslužby je příležitostná neformální schůzka
dvou či tří nebo více následovníků a praktikantů Nového zjevení jedině za tím účelem,
aby si vzájemně sdíleli své zkušenosti, ideje, koncepty, pocity a myšlenky, vztahující
se k otázkám Nového zjevení a jejich života v souladu s těmito principy. V průběhu
takového setkání a vzájemného sdílení nastane zábava, potěšení, radost a smích, které
se budou sdílet duchovně, duševně i fyzicky (v dobrém jídle, hudbě, vyprávěním atd.).
Nic není více náležité a důsledné než tato pravá bohoslužba, při níž se Pán Ježíš
Kristus uctívá, jak to vyžadují principy Nového zjevení. Tato forma bohoslužby je
použitelná multiverzálně, jakožto i na planetě Nula a v celé zóně vymístění (pro
vyslance pozitivního stavu a všechny ty v negativním stavu, co vysloví přání
konvertovat do pozitivního stavu).“
„8. Ustanovení soukromého, osobního a intimního vztahu s Pánem Ježíšem Kristem
v hloubi vlastní mysli poukazuje na to, jak se pro praktikanta Nového zjevení stává
důležitým přistupovat k Pánu Ježíši Kristu ve vší skromnosti, poníženosti, pokoře a
nevinnosti za účelem verifikace, prověření a schválení všech vlastních aktivit.
Náležitým duchovním principem zde je porada, vztah, sdělení a požádání Pána Ježíše
Krista o radu ve všech záležitostech života. Je-li pravdou, že pouze Pán Ježíš Kristus
ví, co je nejlepší pro vás v absolutním smyslu, pak je jenom logické usoudit, že každá
jednotlivá činnost, jež se podniká, či plánování toho či onoho skutku - dříve než se
uskuteční - se musí vše prozkoumat co do vhodnosti, prokonzultovat a verifikovat
s pomocí Pána Ježíše Krista. Vždy máte poprosit Pána Ježíše Krista osobně o radu,
jsou-li takové plány či aktivity ve shodě s posláním vašeho života a v souladu s vůlí
Pána Ježíše Krista.“
„Vždy je třeba mít na mysli, že mnohé nápady mohou být podvodnými návrhy
negativního stavu za účelem pokušení a aby vás svedl z cesty a do svých spárů.
Takové nápady mohou znít velmi rozumně, mohou vypadat, jako by byly prospěšné,
žádoucí a užitečné. Pokud však nejsou potvrzeny a schváleny Pánem Ježíšem Kristem
z pozice Jeho/Její jedinečné přítomnosti ve vašem duchu, duši i těle, pak se mají
odvrhnout jako nebezpečné a nevhodné.“
„Tento princip praktikování vyžaduje, abyste neváhali poprosit o radu Pána Ježíše
Krista ve všech záležitostech a otázkách vašeho vlastního osobního a soukromého
života, bez ohledu na to, jak se vám zdají být triviální, prosté či nedůležité. Negativní
stav je mistrem ve vymýšlení všech možných malicherných, zdánlivě nedůležitých
záležitostí, kterými a přes které do vás vstupuje.“
„Nějací bláhovci na vaší planetě věří, že se nesluší obtěžovat Pána Ježíše Krista
takovými trivialitami, ale pouze s velice důležitými věcmi, jež jsou otázkou života a
smrti. Bláznivě věří, že Pán Ježíš Kristus je příliš zaneprázdněn řešením otázek
multiverzálního významu, a proto nemá čas na vaše malichernosti. Dejte si pozor:
takto promlouvá negativní stav. Pamatujte si, že Pán Ježíš Kristus je přítomen ve vás a
s vámi a že Mu/Jí působí co největší radost odpovídat na vaše otázky, dávat vám rady
ohledně všech záležitostí vašeho života. Pro Něj/Ni není nic triviálního a nedůležitého.
V Jeho/Jejích očích, v Jeho/Jejím Absolutním stavu je každá částečka, každá zmínka,
každé zrnko písku tak důležité, významné a potřebné, tak osudově závažné a životně
nutné jako cokoliv jiného. Vše hraje určitou vážnou roli, užitečnou pro všechny. Co je
užitečné pro všechny, to je velmi důležité pro Pána Ježíše Krista. Pouze z pozice
negativního stavu jsou některé věci či vlastně většina věcí považovány za nedůležité,
triviální a bezvýznamné. Po pravdě řečeno, celý pozitivní stav a jeho životní styl se
negativnímu stavu zdá být takovým (triviálním a nedůležitým). Nedejte se svést tímto
postojem. Místo toho se vám radí, abyste se k Pánu Ježíši Kristu přibližovali svobodně
a otevřeně, bez váhání, bez jakýchkoliv pochyb, bez ostychu či pocitu trapnosti
naprosto se vším. Toto je skutečně důležitým požadavkem praktikování Nového
zjevení, aby se mohlo vyhnout pasti negativního stavu.“
„V pozitivním stavu Stvoření je tento princip integrální částí jeho životního stylu a
nikdo tam nedělá nic, aniž by to nejdříve nekonzultoval s Pánem Ježíšem Kristem.
V negativním stavu - jako vždycky - je pravdou přesný opak. Nikdo či jen nepatrný
počet tvorů tak činí. A ti, co to dělají, činí to způsobem nenáležitým, pro nepravé
důvody a nedůsledně, jen když jsou v nesnázích.“
„V tomto bodě se naznačuje, že se třeba naučit, jak náležitě komunikovat s Pánem
Ježíšem Kristem. Prostředky a podmínky pro toto spojení byly popsány v knize Kdo
jsi a proč jsi zde? a v páté kapitole této knihy."
„9. Nové zjevení nebudou šířit knězi z kazatelen v kostelích ani v rádiu, v televizi a ani
na jiných místech veřejných shromáždění. Bude třeba se naučit spoléhat se na signály
z vlastní niternosti ve všech věcech pravdy, z přítomnosti Pána Ježíše Krista v ucelené
pravé mysli. Kazatelé neznají pravdu. Jen Pán Ježíš Kristus zná pravdu, jsa Sám/Sama
Absolutní pravdou. Proto je životně důležité a osudově závažné, aby každý přijal fakt
Nového zjevení, že nemůže být objevena žádná pravda v žádném jiném zdroji než ve
vlastní duchovní niternosti nebo ve zdroji Nového zjevení, jímž je Pán Ježíš Kristus.“
„Principem zde je naučit se verifikovat vše v životě ve vlastní niternosti s Pánem
Ježíšem Kristem - jak bylo již naznačeno shora. Toto je zvlášť pravdou s ohledem na
principy Nového zjevení. Každý je pobízen a povzbuzuje se k tomu, aby konal niternou
pouť do své Nejniternější duchovní mysli a z pozice integrace všech aspektů jedné
mysli, z přítomnosti Pána Ježíše Krista v té integraci, prozkoumával vše ohledně
pravého zdroje Nového zjevení.“
„Tento přístup však bude účinný jenom tehdy, je-li tu posvátná touha naučit se pravdě
a znát pravdu v zájmu pravdy, kvůli samotnému principu, bez jakéhokoliv nízkého
důvodu či zaujatosti: ne pro to, aby se prokázala pravdivost vlastního systému víry, ať
je čímkoliv, a ne kvůli tomu, aby se neschvalovalo Nové zjevení; ba ani proto, aby se
dokázala pravdivost Nového zjevení a vyjádřil se nesouhlas s jinými koncepty,
představami, názory, náboženskými a filozofickými směry, nýbrž čistě a jedině za tím
účelem, aby se poznala a praktikovala pravda. Přistupuje-li někdo k otázce verifikování
čehokoliv, nejen pravdivosti Nového zjevení, z tohoto náležitého stanoviska, pak
nebude nikdy sveden ne scestí, ani mu nikdy nebude odmítnuta pravdivá odpověď.“
„A ačkoliv Nové zjevení může v jakémkoli daném časovém okamžiku přenášet jen
jedna osoba, kterou pro tento účel určil Pán Ježíš Kristus, potvrzení jeho pravdivosti a
platnosti musí vycházet z pravých niter mnoha individuí, která touží, žízní a dychtí po
pravdě v zájmu pravdy a kvůli životu v pravdě a jejímu praktikování.“
„V pozitivním stavu stvoření, hned po vyslovení těchto slov Pánem Ježíšem Kristem a
po jejich zapsání zprostředkovatelem přenosu Petrem, dochází okamžitě k jejich
verifikaci a validaci ze strany Pána Ježíše Krista z pozice soukromého, osobního a
intimního stavu, jaký příslušníci pozitivního stavu mají vůči Němu/Ní ve své
Nejniternější duchovní mysli, zprostředkující mysli i zevnější mysli. Jakmile se pravda
Nového zjevení ověří a jakmile se potvrdí, že jde o pravé Slovo Pána Ježíše Krista,
ihned se uvede do praxe a jejich životní styl se podle něj pozmění.“
„V negativním stavu a na vaší planetě je situace jiná. Zvláště na vaší planetě bude po
nějakou dobu jen velmi málo lidských tvorů vědět, že je vůbec něco jako Nové zjevení.
Všichni ti, co o něm již vědí, budou muset nejdříve překonat ‚přirozenou‘ tendenci jej
odvrhnout jako něco, co není slučitelné s tím, co měli za pravdu dříve. Takže než
přijmou Nové zjevení, bude třeba, aby ochotně, ze své svobodné vůle a volby vyjádřili
soustavnou touhu být svobodnými od veškeré závislosti na všech vírách, názorech,
míněních a životních stylech, jakým se dříve věnovali. Až upřímně vysloví tuto touhu,
pak mohou požádat o vysvobození, vyčištění a očistění od toho všeho a nahrazení
pravdou Nového zjevení jako Nového Slova Pána Ježíše Krista. Jenom tehdy mohou
vstupovat všechny jeho principy a ovlivňovat jejich každodenní žití.“
„Můžete být ujištěni, že ti lidští tvorové na vaší planetě, kteří upřímně a pocitově touží
znát a praktikovat skutečnou duchovní pravdu v zájmu principu - dostanou příležitost
setkat se s Novým zjevením - když ne během jejich života na planetě Nula, pak hned
po svém příchodu do mezisvěta duchů. Ti v peklech a jiných oblastech zóny
vymístění, co vyjádří takovou touhu, budou přivedeni do speciálního pásma mezi
pekly a mezisvětem, kde ve stavu úplné objektivnosti a neutrality budou seznámeni
s Novým zjevením a kde budou mít příležitost jeho prostřednictvím konvertovat do
pozitivního stavu.“
„Tímto dnem počínaje, ve chvíli, co se tato slova zapisují a čtou, nikdo se nemůže
obrátit do pozitivního stavu jinými prostředky než prostřednictvím principů Nového
zjevení.“
„Přístup k Novému zjevení je plně otevřen ve všech peklech i v jiných oblastech zóny
vymístění v té samé chvíli, jak probíhá jeho transmise. Pouze na planetě Nula je
v tomto ohledu omezení. Jak bylo dříve zjeveno, negativní stav na vaší planetě musí
úplně vyhrát dříve, než se Nové zjevení bude moci plně přijímat a rozšiřovat.“
„Jak vidíte, je možná skutečná praxe Nového zjevení pouze z pozice touhy znát pravdu
za účelem jejího praktikování a prožívání v zájmu principu. Toto je reflexí postoje Pána
Ježíše Krista. Pán Ježíš Kristus má vztah ke každému, miluje každého, chce to nejlepší
pro každého atd. pro žádný jiný důvod či zásluhu než jen kvůli principu, neboť tak
činiti je to pravé. Tento postoj nemá nic ‚za lubem‘. Žádné požadavky, žádné
podmínky, odměny a očekávání nejsou částí tohoto postoje. A ačkoliv skutečnost
vzájemného oplácení všeho toho, co Pán Ježíš Kristus nabízí ve Svém postoji, přináší
všelijaké pozitivní a dobré důsledky, odměny, krásné pocity a mnohé jiné znaky
blaženosti, přece jen se to činí ne kvůli nim, ale v zájmu principu, pro lásku k pravdě.“
„Tento duchovní zákon, mnohokrát opakovaný, může být považován za ústřední téma
v praktikování Nového zjevení na jakékoliv úrovni stvoření, v zóně vymístění i na
planetě Nula. Žádná výjimka, žádná výhrada neexistuje s ohledem na tento zákon.“
„10. Hlavní tři duchovní zákony nepodmínečné lásky a moudrosti vůči Pánu Ježíši
Kristu, vůči jiným a vůči sobě samému mohou se uplatnit, zpřítomnit a uskutečnit
pouze v rámci životního stylu, jakému se dává přednost a jaký se prožívá. Protože je
jenom jeden Bůh, a tím je Pán Ježíš Kristus ve Své Nové přirozenosti, veškerá láska
má směřovat k Němu/Ní. Milovat nějakého jiného pomyslného boha, ve skutečnosti
nejsoucího, znamená nemilovat nikoho. To značí milovat své vlastní představy a touhy
vlastního bláznivého srdce, což značí milovat sama sebe kvůli sobě. Taková láska je
ve skutečnosti maskovanou nenávistí vůči všem a všemu jinému.“
„Potíže s přijetím těchto faktů o Pánu Ježíši Kristu a požadavků milovati jenom Jej/Ji
kvůli principu, se budou od tohoto okamžiku považovat za znak, že jedinec ve
skutečnosti miluje jenom sama sebe. Ten, kdo touží milovat pravého Boha kvůli
principu, je přirozeně vybaven zvláštními duchovními čidly, která jej uschopní odkrýt
okamžitě, co je skutečná pravda a přijmout ji s velkým nadšením a vděčností. Takový
jedinec nebude nikdy mít potíže s přijetím pravdy Nového zjevení jako pravého
Nového slova Pána Ježíše Krista a s věčnou nepodmínečnou láskou k Pánu Ježíši
Kristu a Jeho/Její Nové přirozenosti.“
„Mnozí lidští tvorové budou považovat toto sdělení za odsouzení všech, kteří budou
mít nesnáze s přijetím nebo kteří šmahem odmítnou Nové zjevení a Novou přirozenost
Pána Ježíše Krista. Budiž nyní dáno všem na vědomí, že každý bez výjimky či výhrady
v určité a vhodné chvíli dostane možnost poznat pravdu Nového zjevení a Novou
přirozenost Pána Ježíše Krista zkušenostně a osobně. Nikomu nebude uzavřen přístup
k těmto faktům. Avšak je to věcí svobodné volby - přijmout či odvrhnout tuto
zkušenost. Nikdo nemůže být donucen v něco věřit. Je to záležitostí zvolené osobní
náchylnosti přijmout či zapřít a odmítnout to či ono bez jakéhokoliv donucování. Ve
skutečnosti této volby je její následek. Není to pravda Nového zjevení, která někoho
odsuzuje, nýbrž jeho zvolený postoj vůči němu a vůči Nové přirozenosti Pána Ježíše
Krista, co tak činí.“
„Nové slovo Pána Ježíše Krista - Nové zjevení, se nedává za žádným jiným účelem,
než aby nabídlo každému spasení (pokud jde o lidi v negativním stavu) nebo novou
možnost pro růst, zvelebení a duchovní progresi (pokud se to týká lidí v pozitivním
stavu). Pán Ježíš Kristus vždy přichází s něčím pokrokově novým, aby splnil tento
účel. V takovém úsilí není náznak odsouzení myslitelný. Nicméně logické konsekvence
jakékoliv volby se musí jasně formulovat, aby se tak zobrazilo vše, co se nemá volit.
Avšak když si to někdo přece jen zvolí, pak je to jeho zodpovědnost i akt sebe-
zatracení. Nikdo nemůže být viněn za volbu někoho jiného. Toto je přirozeností života
v obecném smyslu. Tento fakt se může uplatňovat multiverzálně.“
„11. Jak víte, každý typ života, v němž se jedinec ocitá v jakémkoliv daném okamžiku a
místě či stavu, slouží nějakému důležitému účelu. Aby se ten život sladil s principy
Nového zjevení, má se užívat a žít v souzvuku s principem umírněnosti. Jakákoliv
krajnost, ať je čímkoliv, je negativní povahy.“
„Pokud se náležitě učíte uměřovat vlastní život, pak je dovoleno dělat a zakusit cokoli
a účastnit se čehokoli, co si přejete. Není třeba užít jakýchkoli omezení v žádném
ohledu. Život v souladu s Novým zjevením není životem v klášteřích, v úkrytu, na
poušti nebo vysoko v horách, ani v nějakých vnějších obřadech a obětování vlastních
potřeb, ať jsou jakékoliv - nýbrž životem v normálních, každodenních činnostech spolu
se všemi jinými jedinci, v plnění závazků spojených se zaměstnáním a s opatřováním
všeho nutného pro udržování toho života v jakékoliv modalitě, formě a za všech
okolností. Jelikož jste přijali tento svůj zvláštní život na základě svobodné volby, přijali
jste taky i potřebu péče o ten život. Jinými slovy, jak již bylo formulováno v kapitole
dvanácté této knihy, jste plně zodpovědní za svůj život a za jeho udržování bez ohledu
na to, kde jste a jaký typ života je vámi prožíván. Pečovat náležitě s pocitem
zodpovědnosti o vlastní život ve všech jeho aspektech rovnou měrou má spásnou
kvalitu pro ty, co se nacházejí v negativním stavu a na planetě Nula.“
„Jak víte, negativní stav je ničitelem života v jakékoliv z jeho forem a podmínek. Proto
cenit si vlastního života, zmírňovat jej a pečovat o něj se vší zodpovědností znamená
podkopávat úsilí negativního stavu v tomto ohledu. A v tom je jeho spásná jakost. Pro
ty praktikanty Nového zjevení, co zatím žijí na místech nebo v podmínkách, kde vládne
negativní stav, dělat právě toto znamená samo o sobě jeden z mnohých způsobů, jak
překonávat a ovládat negativní stav. Toto je velmi mocná zbraň v zápase s mrtvým
životem negativního stavu a s lidským životem.“
„Ujmutím se plné zodpovědnosti za vlastní život a jeho náležitou uměřeností a
kontrolou, odebíráte moc negativnímu stavu a lidskému způsobu života a prosazujete
svoji vlastní pozici skutečného pána tohoto života. Tento krok je zvláště korunován
úspěchem, jestliže po nabytí kontroly nad vlastním životem jej podrobíte Pánu Ježíši
Kristu, takže On/Ona se posléze stane Absolutním pánem vašeho života. Tímto
skutkem se docílí pravý život pozitivního stavu, jenž je uspořádán a uzpůsoben dle
principů Nového zjevení.“
„V pozitivním stavu Stvoření je zodpovědnost za život a jeho usměrňování integrální
částí života jeho příslušníků, který je nyní pozměněn ve shodě s Novým slovem Pána
Ježíše Krista - Novým zjevením.“
„12. Praktikování Nového zjevení se může vidět i ve způsobu, jakým se projevuje
postoj vůči všem a všemu kolem. Za každou cenu máte si zachovat duchovní svobodu
a nezávislost bez závazků vůči ničemu jinému než Pánu Ježíši Kristu a pozitivnímu
stavu.“
„Za žádných okolností se nemáte omezovat oddáváním se jakýmkoli dočasným,
přechodným a bezcenným ideám, konceptům, filosofiím, politickým názorům a
náboženstvím, hmotným statkům či čemukoliv nabízenému v takové hojnosti
negativním stavem. Pokud vůbec možno, vyhýbejte se jakémukoliv poměru, který je
ohraničující, omezující, zavazující a uvězňující, ale také se vyhýbejte vlastnímu
donucování, omezování, ohraničování jiných.“
„Respektování své vlastní svobody a nezávislosti vyžaduje i respektování svobody a
nezávislosti všech jiných. Pouze takto stvrzujete opětovně, že jste svobodní a
nezávislí. Pociťujete-li nebo projevujete-li potřebu vzdát se těchto vzácných
duchovních statků v zájmu někoho či něčeho jiného, z jakýchkoliv příčin a důvodů,
nebo máte-li potřebu kontrolovat a manipulovat svobodu a nezávislost jiných lidí,
činíce je závislými na vás, pak jste otrokem takových potřeb. Ztratil jste svou svobodu
a nezávislost. Aby se zabránilo této možnosti, praktikantům Nového zjevení se radí,
aby postoupili svou svobodu a nezávislost Pánu Ježíši Kristu. Paradoxně takovým
skutkem se stávají vpravdě svobodnými a nezávislými.“
„Neexistuje žádná opravdová svoboda a nezávislost bez Pána Ježíše Krista, protože
On/Ona je tím jejich pravým Absolutním zdrojem. Relativní sentientní entity či lidští
tvorové všech druhů mohou mít jen relativní svobodu a nezávislost. Jakékoliv relativní
rozpoložení nemůže obsahovat žádnou platnost svého stavu. Ta může přijít jen
z Absolutního stavu. Takže ponechány samy sobě, nemohou sentientní entity nikdy
být vskutku svobodnými a nezávislými v absolutním smyslu. Pouze v tomto
absolutním smyslu může se prožívat pravá svoboda a nezávislost. Aby se toto docílilo,
je nutno vzdát se vlastní relativní svobody a nezávislosti v zájmu Pána Ježíše Krista,
který je v Absolutním stavu Absolutní svobody a nezávislosti, a z té pozice se stát
doopravdy svobodným a nezávislým. Neexistuje žádný jiný pramen pro takový druh
svobody a nezávislosti.“
„Jakmile se toto vykoná, pak máte poprosit Pána Ježíše Krista, aby vás ochránil před
zapletením se do situací a všelijakých vztahů, které by vás připravily o vaši svobodu a
nezávislost a okradly o nejdůležitější náležitý poměr s Pánem Ježíšem Kristem. Jak
víte, nic nemůže nahradit a zastoupit vztah s Pánem Ježíšem Kristem. Pouze z pozice
toho vztahu se můžete bezpečně stýkat s každým a se vším jiným. Ve skutečnosti se
z této pozice vytváří vztah od Pána Ježíše Krista v sobě k Pánu Ježíši Kristu v jiných.
Takový poměr je vztah ze svobody a nezávislosti vůči sobě a nezávislosti. Neexistuje
žádné nebezpečí vzájemného zotročení nebo ztráty svobody a nezávislosti. Tento krok
v praktikování Nového zjevení platí multiverzálně.“
„13. Tento bod je rozšířením bodu 12. Pojednává o otázkách oddanosti.
Nejnebezpečnějším aspektem jakékoliv formy oddanosti je neochota a zdráhání se či
kolísání, ba dokonce i neschopnost vzdát se něčeho nebo někoho, co vyčerpalo a kdo
vyčerpal svou užitečnost. Lidští tvorové vyvíjejí tendenci lpět zoufale na předmětu své
oddanosti, ať je jakékoliv formy či tvaru. Duchovně nejvíc škodícími jsou formy
oddanosti vlastním systémům víry, náboženství či životních stylů. Zabraňují progresi,
růstu a pokročení k další úrovni duchovní uvědomělosti. Oddanost pouze jedné formě
života, jako je na příklad lidský život, činí jedince subjektem jeho utrpení, bídy a přijetí
jeho negativních aspektů, které se pohodlně považují za dobré a pozitivní - jako by jiný
typ života neexistoval. Ulpění na zevnějších tretkách, mazlíčcích, místech či
materiálních statcích vás okrádá o vzácné zásoby energie, jež se stravuje neužitečnou
podporou těchto lpění namísto vyšších duchovních hodnot.“
„Vhodným postupem v tomto ohledu je být vždy otevřeným všem zkušenostem a těšit
se ze všeho, co je přístupné, a užívat to za dobrým a pozitivním účelem, aniž by se na
tom lpělo.“
„Aby se takovým léčkám oddanosti vyhnulo, radí se vám vzdát se jich pro Pána Ježíše
Krista a poprosit Jej/Ji, aby se stal jediným středem a smyslem vašeho života. Jako
následek budete moci z této pozice mít vše, co potřebujete a chcete, bez nebezpečí, že
na tom budete nepotřebně lpět.“
„Jiným aspektem tohoto kroku je požádat Pána Ježíše Krista, aby vás osvobodil ode
všech potřeb, choutek a tužeb, jež jsou v nesouladu s vůlí Pána Ježíše Krista
s ohledem na váš jedinečný život. Tak se vaše mysl nepošpiní ničím nebezpečným
vašemu životu. Pouze Pán Ježíš Kristus ví, co jsou vaše skutečné potřeby. Ať ty
potřeby jsou vašimi potřebami. Ačkoliv tento krok platí multiverzálně, má nesmírný
význam pro lidské tvory na planetě Nula i pro všechny ostatní v zóně vymístění.“
„Vyhýbat se formám takového lpění znamená potírat moc a vládu negativního stavu.
Toť způsob, jakým praktikant Nového zjevení - mimo jiné - může být pánem svého
života a negativního stavu než aby negativní stav byl pánem nad ním.“
„14. A konečně: musíte si pamatovat, že všechny věci pominou. Ani jediná okolnost,
ani jediný stav, proces, žádné místo či cokoliv není permanentní a uzavřeno v sobě
navěky. Vše je měnitelné, modifikovatelné a nahraditelné. Jediné, co je navěky
permanentní, je váš vztah k Pánu Ježíši Kristu. Vždyť přece On/Ona je Zdrojem vašeho
života. Toto je jediným faktem, který se nikdy nemůže změnit. Dokonce i lidští a jiní
tvorové, zfabrikovaní pseudotvůrci, závisí ve svém vlastním typu života na tom Zdroji,
jak již bylo několikrát uvedeno na stránkách této knihy. Díky tomuto neměnitelnému
faktu, nic není důležitější v multivesmíru, než váš vztah s Pánem Ježíšem Kristem a
Jeho/Její Novou přirozeností a jak ovlivňuje váš život a způsob jeho žití. Na tomto
faktoru závisí váš osud a místo v jsoucnu a bytí. Čím bližší a lepší je váš poměr k Pánu
Ježíši Kristu, tím lepší a šťastnější je váš život. A naopak, ovšem.“
„Je-li jediným pramenem veškerého vašeho štěstí, potěšení, radosti, rozkoše, lásky,
dobroty, moudrosti, pravdy a pravého poznání Pán Ježíš Kristus, pak je jenom logické,
že čím lepší je váš vztah s Ním/Ní, tím více máte podílu a zisku na těchto vynikajících
atributech. Čím horší je ten vztah, tím méně se vám dostává těch atributů a pozitivních
prožitků. Tato situace je přirozeným důsledkem životního jsoucna a bytí. Jelikož žádný
jiný zdroj života není a neexistuje, je jen přirozené usoudit, že přehlížení toho zdroje
může přinést všechno, co není obsaženo v tom životě.“
„Naštěstí, ačkoliv se skutečnost jediného pravého zdroje opravdového života nikdy až
na věčnost nemůže změnit - toto je Absolutní pravda - váš vztah k tomu Zdroji se může
změnit kdykoliv, jakmile vyslovíte touhu po takové změně. V tomto ohledu je nutno,
abyste rozlišovali mezi stavem tohoto vztahu a procesem tohoto vztahu. Stav tohoto
vztahu se nikdy nemůže měnit. Život, či jeho Zdroj, žádá na vás, abyste s ním navázali
vztah. Toto je stav a podmínka vašeho bytí na živu. Jinými slovy, jelikož žijete a jste na
živu, činíte tak kvůli vztahu k tomuto životu. Pramenem pravého života je tedy Pán
Ježíš Kristus. Inherentní faktu vašeho života a žití je potřeba ustanovit poměr s Pánem
Ježíšem Kristem. Dokonce i když z nějakého důvodu odmítnete a popřete Pána Ježíše
Krista jako jediný Zdroj života, přece jen máte k Němu/Ní vztah tímto odmítnutím a
popřením. Toto je vztahem. Toť stav, který je neměnitelný. Avšak proces toho vztahu
je vždy měnitelný. Můžete změnit modalitu vztahu k Pánu Ježíši Kristu i s Pánem
Ježíšem Kristem kdykoliv podle vlastního uvážení i jakýmkoli způsobem podle libosti.
To je výsada daná Pánem Ježíšem Kristem každému jako věčný, neodvolatelný a
neodcizitelný dar. Můžete činit s tím darem, co je vám libo. Avšak způsob, jakým ten
dar užíváte, rozhoduje o vašem postavení a umístění v jsoucnu a bytí, které vyplývá
z vašich výběrů, jaké děláte denně vzhledem k tomu, jaký si přejete mít vztah s Pánem
Ježíšem Kristem, jako jediným zdrojem pravého života. Opětovně řečeno: nic není
důležitějšího v jakémkoliv životě. Tento krok může být považován za jeden
z nejdůležitějších faktorů při praktikování Nového zjevení. Je platným pro všechna
jsoucna a bytí všude a v každém čase bez výhrad a výjimek.“
„Má-li kdo uši k slyšení, ať tedy slyší, co Pán Ježíš Kristus zjevuje v této kapitole.“