|
Dne 15. února 1988 v 5:30 ráno bylo ke mně znovu slovo Pána Ježíše Krista řkoucí:
„Dalším důležitým duchovním pojmem, který je značně nepochopen, nesprávně se
interpretuje a zkresluje, je pojem posledního soudu. Je mnoho různých variací ve
výkladu tohoto pojmu a rozličných mínění o tom, jak se jeho proces odehraje. Všechny
výklady procesu posledního soudu jsou obvykle odvozeny z jeho literního vylíčení v
Biblí Svaté. A ačkoliv téma posledního soudu může být vystopováno na stránkách celé
Bible, zvláště v knize proroka Daniela, nejběžnější výklady se odvozují z toho, co o
tom řekl Ježíš Kristus u Matouše v kapitole 24 (celá kapitola) a v kapitole 25 ve verších
31 až 46 a v celé knize Apokalypsy, zvláště však v kapitole 20, verše 11 až 15; a také to,
co řekl Pavel v první epištole k Tesalonickým, kapitola 4, verše 13-18, a co o tom
pověděl také Petr ve své druhé epištole v kapitole 3 verších 1-10.“
„Většina křesťanů se domnívá, že doslovné vylíčení tohoto procesu, jak je obsaženo
ve výše zmíněných biblických textech, plně odráží skutečnost, jak poslední soud bude
proveden. Výjimkou z tohoto pravidla je výklad pojetí o posledním soudu
Swedenborgův a jeho následovníků na vaší planetě. Ve Swedenborgově pojetí k
poslednímu soudu nedochází na vaší planetě, nýbrž ve zprostředkujícím světě neboli,
jak to on nazýval, ve světě duchů. On též měl za to, že poslední soud byl zcela
ukončen za jeho časů a že byl přímým svědkem jeho průběhu.“
„Naproti tomu, většina křesťanů i jiných stále ještě trpělivě čeká na doslovné objevení
se Pána Ježíše Krista na oblacích spolu s anděly se svými trumpetami na vaší planetě,
aby došlo k jejich velkému zadostiučinění a aby se dokázalo, že oni měli pravdu a
všichni ostatní (co nevěřili v křesťanský literní význam) se mýlili. Utěšují se slovy
apoštola Petra, jež jsou zaznamenána ve výše řečené druhé epištole v kapitole 3
verších 3-4, že, ‚ke konci dnů přijdou posměvači, kteří žijí, jak se jim zachce, a budou
se posmívat: „Kde je ten jeho zaslíbený příchod? Od té doby, co zesnuli otcové,
všecko zůstává tak, jak to bylo od počátku stvoření.‘ “ “
„Jiný aspekt interpretace posledního soudu byl zjeven v kapitole 3, Principy duchovní
metafyziky, v knize prostředníka tohoto přenosu Čtvero pojímání duchovní struktury
stvoření. V tom pojímání je poslední soud správně považován za cyklický proces, jenž
má platnost pro stav a postavení jedince, jedné společnosti, jednoho národa, jednoho
lidstva či čehokoliv tohoto druhu, jedné planety, jedné sluneční soustavy, jednoho
vesmíru, jedné dimenze, veškerého stvoření a celého časového cyklu. V té knížečce se
správně usuzuje, že jakmile užitečnost jakéhokoliv stavu nebo okolností splní svůj
účel a je zcela vyčerpána - ať se to týká života jednotlivce či života v celém časovém
cyklu, nastává jeho poslední soud, kdy všechny aspekty životního projevu jsou
pečlivě zváženy a posouzeny, načež dochází k tomu, že do jsoucna a bytí vstupují pro
všechny účastníky nové okolnosti a nový stav. Tenkrát se předpokládalo, že tento
proces se bude odehrávat na věky věčné.“
„To, co se Biblí Svatá ve svém doslovném smyslu snaží naznačovat s ohledem na toto
téma, je, že každý je souzen podle kvality a obsahu svého duchovního stavu a jak kdo
projevoval a užíval všechny své schopnosti, dary a talenty a jaké záměrné a motivační
faktory byly pohonnou silou v jednotlivcově chování, postojích a vztazích. V tomto
nejzazším smyslu - v duchu tohoto posledního pojímání tohoto procesu - není
poslední soud nic jiného než ohodnocení toho faktu, který určuje, do jaké míry nějaký
jedinec či veškerý časový cyklus projevil, zpřítomnil a uskutečnil ten aspekt
duchovnosti a Boží přítomnosti v něm, jimiž byl nadělen Nejvyšším.“
„Jde zde o to uvědomit si, že každá sentientní entita nosí v sobě zcela jedinečný,
úplně unikátní a neopakovatelný aspekt Pána Ježíše Krista (dříve Nejvyššího). Kvalita,
obsah a kvantita toho aspektu se nekonečně různí od jedince k jedinci. Každý nositel
takového aspektu či elementu, jímž žije a funguje, je plně zodpovědný za jeho správné
využití, zpřítomnění, uskutečnění a projevení. Protože je tento aspekt vypůjčen, je to
něco, co patří někomu jinému, ten, komu byla poskytnuta tato půjčka či tento dar, plně
ji musí vyúčtovat. Že tomu tak je, lze vidět z podobenství o talentech, proneseném
Ježíšem Kristem a zaznamenaném ve většině evangelií. Podívejte se na příklad do
Matouše 25:14-30. Návrat pána či majitele peněžních darů znamená poslední soud,
který určí, jak tyto dary byly využity či užity, nebo zneužity či nevyužity, nebo úplně
zanedbány a ponechány neužity, jak to bylo v případě líného služebníka, jenž pánův
talent zahrabal do země. Z tohoto podobenství je zřejmé, jak doslovný výklad
biblických výrazů je zavádějící v tom, že neodráží pravou duchovní skutečnost této ani
jiné duchovní otázky.“
„Ve Swedenborgově interpretaci pojetí posledního soudu omyl nebyl v tom, že
Swedenborg fakticky byl svědkem posledního soudu, nýbrž v závěru, který vyvodil z
těch událostí. V základě došel k dvěma chybným závěrům: První byl v tom, že poslední
soud může proběhnout pouze v mezisvětě duchů, neboť je to svět vyrovnávání. Jenom
ve stavu vyváženosti pravý soud může se uskutečnit. Předpoklad o potřebě
vybalancování je správný. Myslet, že se omezuje jen na mezisvět duchů, je nesprávné.
Je pravda, že intermediální svět souvztaží s principy vyváženosti a že každý po
zanechání svého hmotného těla a po prožití vlastního posledního soudu čili po složení
účtů z toho, jak použil propůjčený dar života během svého životního údobí - musí se
objevit v tom mezisvětě nejdříve. Avšak toto se týká pouze soudu individuálního
života, nikoliv života planety, galaxie, vesmíru, multivesmíru či časového cyklu.“
„Za druhé se Swedenborg domníval, že poslední soud, jehož byl svědkem, byl tím
pravým konečným posledním soudem a že vše, co o něm bylo v Biblí Svaté
předpověděno, se naplnilo a že jiný soud již nebude. Jak již bylo uvedeno v knize
Hlavní ideje Nového zjevení, kapitola XIII, stránky 208-210, to, čemu Swedenborg byl
svědkem, bylo jenom jedním aspektem soudu, k němuž došlo v určité oblasti
mezisvěta a který byl vykonán nad původci a udržovateli Temných věků na vaší
planetě i v tom mezisvětě.“
„Proces posledního soudu se projevuje v mnoha formách a v mnohých aspektech a
dochází k němu čas od času ve všech dimenzích a sférách stvoření a zóny vymístění,
a to s použitím takových způsobů a prostředků, které odpovídají té které jednotlivé
dimenzi, sféře, místu, stavu a podmínkám atd. Díky tomuto důležitému pravidlu bude
se obsah a proces posledního soudu lišit od jednoho místa k druhému, od jednoho
stavu k druhému, podle jednotlivých světů, jednotlivých osob, od jednoho cyklu času
k druhému časovému cyklu atd. Takovéto chápání posledního soudu dosud nikdo
nikdy nepostřehl (až do dneška nebyla na to vhodná doba) a zjevuje se zde poprvé.“
„Máme tu vlastně dva extrémní výklady konceptu posledního soudu: První je doslovný
výklad křesťanů, omezující se pouze na vaši planetu a na viditelný fyzický vesmír.
(Lidští tvorové nevědí, že to, co vidí, není pravým vesmírem, nýbrž něčím jiným.)
Nebere vůbec v úvahu duchovní ani intermediální svět. Naproti tomu, druhý náhled
omezuje poslední soud na duchovní dimenzi světa duchů, zanedbávaje jiné rozměry a
zónu vymístění.“
„Třetí názor, který je uveden v knížce Čtvero pojetí duchovní struktury stvoření, mluví
o posledním soudu ze stanoviska jeho neustálého průběhu na všech lokálních i
globálních prostranstvích jsoucna a bytí. Vzaty dohromady, všechny tři názory mají
něco do sebe a do určité míry odrážejí skutečnost i proces posledního soudu.“
„Co se týká prvního náhledu, je jeho doslovná interpretace samotného procesu
zavádějící. Pravdivé v tom názoru je to, že k poslednímu soudu musí také dojít na vaší
planetě, ve vaší vlastní lokalitě, jako součásti soudu obyvatel zóny vymístění, přesně
tak, jak je tomu na jakékoliv jiné planetě ve stvoření. Jak jinak byste mohli
interpretovat fakt, že slunce v nějaké sluneční soustavě ve vaší či jiné galaxii v určitém
časovém bodě exploduje, stane se něčím, čemu astronomové říkají ‚nova‘ nebo
‚supernova‘, zhroutí se a vyhladí v tomto procesu všechny kolem něho se otáčející
planety (nacházejí-li se v dostatečné blízkosti)? Toto je formou posledního soudu té
které sluneční soustavy.“
„Podle druhého názoru je duchovní výklad posledního soudu správný. Poslední soud
musí se konat i na duchovní úrovni jednotlivcova jasného vědomí a ve stavu a na
místě vyváženosti. Avšak omezit jeho průběh pouze na tento aspekt je též zavádějící.
Podle třetího názoru je globální a lokální interpretace posledního soudu správná. Není
v tom výkladu žádná zavádějící percepce. Nicméně není úplná. V době, kdy ten výklad
byl prezentován, nebylo ještě vhodné vědět či zjevit další aspekty procesu posledního
soudu.“
„Jsou určité jiné aspekty procesu posledního soudu, které mají co dělat výjimečně s
aktivací a životem negativního stavu. Jak si můžete vzpomenout z výše
připomenutého podobenství o talentech, dostali tři sluhové peníze. První služebník
představuje veškerý duchovní svět neboli tu nejniternější úroveň stvoření. Druhý
služebník reprezentuje celý intermediální svět čili vnitřní úroveň stvoření. A třetí sluha
představuje všechen přírodní svět čili zevnější úroveň stvoření, kde byl započat
negativní stav. Důvod, proč třetí služebník reprezentuje veškerý přírodní čili fyzický
svět ve stvoření - ačkoliv ne všichni v tom světě se účastnili v procesu aktivace
negativního stavu - je pro zdůraznění: pouze na té nejzevnější úrovni stvoření smí a
může být negativní stav aktivován.“
„Věru uvědomit si toto je nesmírně důležité. Má se to všem vtisknout do paměti, aby
se tak zabránilo vzniku šeredného názoru, že by negativní stav mohl započít v nějakém
jiném stupni nebo na jakékoliv jiné úrovni ve stvoření. Ve skutečnosti třetí sluha, ten
líný a neřestný, představuje celou zónu vymístění. Druhý služebník fakticky
nepředstavuje jen intermediální, ale celé pozitivní postavení fyzického či zevně-
přírodního světa, jenž je opanován pozitivním stavem. Podobenství naznačuje, že
užívání darů života, které poskytují náležité duchovní principy, bylo odmítnuto třetím
sluhou. Než by to použil pro svůj duchovní růst, schoval či zahrabal třetí služebník ten
talent do země. Vnitřní smysl této symboliky obsahuje informaci o procesu aktivace
negativního stavu. ‚Skrýt talent v zemi‘ označuje vzít všechny správné duchovní
principy a zapečetit je v nádobě, takže se znemožní jejich plný dosah a vliv na
jednotlivcův život. Odstraníte-li nebo skryjete-li tyto principy, co vám jiného zbude?“
„Pokud tyto principy jsou v pozici otevřenosti a dominance, nemůže negativní stav být
aktivován. Prvním krokem v tomto procesu je jejich velmi důkladné ukrytí. Záměr
skrytí a skutečný proces jejich ukrývání je procesem aktivace negativního stavu. Ten,
kdo to dělá, stává se ‚daremným‘ a ‚líným‘. ‚Daremný‘ má vztah ke zlům a ‚líný‘ - k
nepravdám. Automatickým důsledkem takového činu jsou stavy zla a falzifikace. Tu
máme negativní stav.“
„Avšak duchovním principem zde je to, že ať jsou činy jakékoliv, musí se vyúčtovat a
nést za ně odpovědnost. Jinak taková činnost by neměla žádný smysl a nehodila by se
jako něco, z čeho se lze poučit. Zpětná vazba je podstatnou částí toho procesu. Ale
kdo bude posuzovat jejich následky? Jenom pramen opravdového života a všech darů
a talentů je schopen je soudit spravedlivě a objektivně. Pán Ježíš Kristus je jediným
zdrojem života a všech darů a talentů. A proto jenom Pán Ježíš Kristus může
předsedat u posledního soudu ve všech jeho formách a aspektech. Příběh se třetím
sluhou naznačuje, že jednou dostali někteří lidé tento dar života a všechny vhodné
nástroje, talenty a obdarování potřebné pro jeho vyvíjení a uskutečnění. Avšak
rozhodli se použít ten život pro zcela jiný účel, pro něco, k čemu jim dán nebyl.
Jakmile odmítli a pohřbili pravé duchovní principy života, nevyhnutelně zahájili trend,
oponující proudění opravdového života. Protože život právem patří Pánu Ježíši Kristu -
ježto nikdo nemá život ze sebe, v sobě a sám sebou - pouze Pán Ježíš Kristus může
soudit ty lidi, kteří se dopustili zmíněného činu.“
„V obecném smyslu znamená poslední soud proces celkového ohodnocení
jakéhokoliv stavu, místa, podmínek, chování, postojů, životního stylu nebo cokoliv, co
máte a co vyčerpalo svou užitečnost a co nemůže déle sloužit ospravedlnitelnému cíli.
Ve chvíli, kdy to nastane, určí se, jak lze ospravedlnit pokračování takovéto situace.
Jak víte, ospravedlnění jakéhokoliv jsoucna a bytí je určeno užitečností, jakou
prokazuje pro dobro veškerého stvoření. Když se jejich užitečnost vyčerpá, pak se
musí ukončit a nahradit něčím, co požadovanou užitečnost nabízí. Kvalita, obsah,
kvantita a míra vyplnění určí osud všech těch, kdo demonstrovali a obrazně ukázali,
jak vypadá taková užitečnost. Po skončení jejich poslání sami určí, co obdrží jako
odměnu či odplatu a jaké bude jejich postavení v rámci příštího kroku jejich
užitečného úsilí.“
„Ve smyslu tohoto obecného definování posledního soudu každý bez výjimky či
vyloučení - ať je pozitivní či negativní povahy - podléhá poslednímu soudu v té samé
chvíli, kdy splnil mu předepsaný úkol. V tomto ohledu není poslední soud událostí,
která se stane jednou za život nebo jedenkrát za věčnost. Probíhá v každé době, na
všech místech, za všech okolností, stavů a ve všech dimenzích. A jelikož multivesmír
a každý časový cyklus se udržuje duchovní kvalitou sentientní mysli, pak kdykoliv
sentientní mysl prochází procesem posledního soudu na úrovni multivesmíru či cyklu,
podléhá poslednímu soudu také ten multivesmír i ten cyklus času.“
„Takže procházejí posledním soudem nejen sentientní entity, ale i patřící jim prostředí
se vším, co je částí toho prostředí, ježto odráží kvalitu a užitečnost svého panujícího
stavu. Proto se prostředí sentientních entit v době posledního soudu hroutí nebo mizí
z jejich vědomí provždy. Toto se projevuje tak zvanými kataklyzmickými událostmi,
pozorovanými ve viditelném vesmíru (antivesmíru).“
„Ve smyslu více specifickém je poslední soud procesem vyvážení mezi tím, co
nazýváte silami dobra, a tím, co jsou síly zla, a to za účelem neustálého udržování
dostupu ke všemožným výběrům.“
„Kdykoliv dochází k vychýlení rovnováhy a život se svobodou výběru je ohrožen,
zakročí Božská prozřetelnost Pána Ježíše Krista tím, že uspořádá pozici sil takovým
způsobem, že dojde k obnovení těchto životně důležitých duchovních svobod.
Zmíněné znovuuspořádání má podobu posledního soudu a je prováděno jako proces
navštívení. Na vaší planetě takové navštívení či poslední soud probíhá ve formě
masivních katastrof: hromadná světová válka způsobí přesun miliónů lidských tvorů z
vašeho světa do nějakého jiného světa či dimenze, kde jich je třeba pro vyvážení
převrácených duchovních poměrů. V menším měřítku projeví se to leteckými
nehodami či jinými druhy nešťastných nehod, kdy stovky, ba tisíce lidí jsou zabity
nebo zahynou. Všechny tyto události jsou výsledkem navštívení a posledního soudu
pro ty lidské tvory, kteří hynou na fyzické rovině.“
„Tento aspekt posledního soudu je po většině viděn jako něco negativního, jelikož
nevyváženost je vždy zapříčiněna negativním stavem. Pozitivní stav je vyrovnanost
sama a nevyžaduje žádná taková navštívení. Negativní stav je však díky samé své
povaze ve stavu neustálého válčení s pozitivním stavem, snaží se vyvést jej z
rovnováhy. Jsouc nevyváženost sama vnucuje negativní stav svůj životní styl
každému, kdo se octne v jeho blízkosti. Převažuje-li počet tak ovlivněných lidí, pak
dochází ke ztrátě rovnováhy. To ohrožuje stabilitu stvoření, což vyvolá nutnost
navštívení, které obnoví tu stabilitu.“
„Proces tohoto aspektu posledního soudu se projevuje jako prostá změna blízkosti
pozitivního stavu vůči stavu negativnímu. Pán Ježíš Kristus to zařídí tak, že tato
blízkost se dočasně stane těsnější. Do porušené oblasti se vylévá velké množství
Božské lásky a Božské moudrosti. Tento proces se nazývá navštívením. Na mnohé
lidské tvory působí tento proces falešným dojmem, že Bůh je příčinou těchto událostí.
Nazývají to aktem Božím a tak to zaznamenávají v soudních spisech. Ve skutečnosti
však Bůh - nyní zvaný Pán Ježíš Kristus - nikdy nemůže být příčinou takových věcí.
Děje se zde to, že zintenzívněná přítomnost Božské lásky a Božské moudrostí při
svém proudění do problematického místa odhaluje zlo negativního stavu v té oblasti a
vyvolá nutnost odplaty inherentní samotné povaze negativního stavu, přesně tak, jak
podmínky pro odměnu jsou inherentní povaze stavu pozitivního. Takže není to Bůh,
kdo je trestá (neposílá jim přece nic jiného než lásku a moudrost), nýbrž jsou to oni,
kdo vyvolají toho potrestání následkem přebývání v negativním stavu a ztotožněním
se s ním. V případě pozitivních lidí, kteří byli účastni nešťastné nehody, se stane, že
taková událost vyvolá proces odměňování za to, že byli ochotni přijmout od Pána
Ježíše Krista poslání v negativním stavu a splnit jej v době té katastrofy.“
„Z hlediska vaší planety přicházejí tato navštívení bez vědomí účastníků podobných
událostí. Nicméně, až přijdou na shromáždiště v mezisvětě duchů, bude otevřena
jejich paměť a poznají jasně, jak bylo nezbytné to, co se s nimi událo. V tu chvíli je,
vykonán jejich poslední soud. V tomto ohledu, aby poslední soud byl spravedlivý a
poctivý, musí dojít k plnému otevření paměti a k odstranění nevědomých duševních
procesů. Toto je první akt posledního soudu. Nikdo nemůže být souzen, aniž se
nejdříve seznámí s úplností svého stavu a s obsahem celé své mysli.“
„Pokud však existuje negativní stav, je pro jeho členy právě tento stav nevědomosti a
nevědomých duševních pochodů pravým životním stylem. Proto, aby se udržela
rovnováha, jsou pomocí takových periodických navštívení dopraveni do
intermediálního světa, kde nevědomé procesy zmizí a jejich paměť se všemi
vzpomínkami je otevřena. V tomto stavu pak mohou být souzeni. Díky tomu faktu, že
jenom Pán Ježíš Kristus je schopen otevřít jejich paměť a eliminovat jejich nevědomé
duševní pochody, vypadá to tak, jako by Pán Ježíš Kristus osobně soudil tyto lidi. Ve
skutečnosti však jsou to samy jejich paměti a jejich činy, které působí v roli soudce,
poroty a popravčího - použije-li se v popisu tohoto procesu rčení vašeho jazyka.“
„Po dobu svého pobytu v zóně vymístění a na vaší planetě a pokud negativní stav
existuje v aktivní dominující podobě, lidští a různí jiní tvorové sídlící v zóně vymístění
nemohou mít určitý druh své paměti ani nevědomé duševní pochody nikdy otevřeny.
Bylo by to v rozporu s přirozeností negativního stavu, který musí být odhalen na
prvním místě. Otevření některých pamětních zásob a přeměnění nevědomých procesů
na vědomé v jejich plném rozsahu během pobytu v zóně vymístění a na vaší planetě,
způsobilo by takovou úzkost, že ti, co by se zdržovali v blízkosti té které osoby, i sama
ta osoba, by nemohli přežít ani zlomek vteřiny. Útok negativních sil vůči takové osobě,
jež by se octla díky zmíněné skutečnosti v nesouladu s povahou a zákony negativního
stavu, byl by tak strašlivých rozměrů, že by ta osoba i všichni v jejím okolí byli
rozdrceni na padrť a nezbylo by z nich nic. Vlastně tedy, v určitém smyslu, skrývání
pamětního obsahu a udržování nevědomých procesů slouží jako ochrana proti tak
příšernému osudu. A toto je důvodem, proč za nyní existujících okolností na vaší
planetě k přímému poslednímu soudu dojít nemůže. Namísto toho dochází k němu
nepřímo v podobě výše popsaných navštívení, kdy nutný počet lidských tvorů je
vyzvednut z vaší planety a přemístěn do intermediálního světa. Tam se jejich paměti
postupně otevírají a nevědomé procesy zvolna eliminují, a tak mohou přestát svůj
osobní poslední soud.“
„Tedy tento proces a aspekt posledního soudu učinil na Swedenborga dojem, jako by
poslední soud vždy probíhal v mezisvětě duchů, a že byl ukončen za jeho časů.
Posoudíte-li průběh posledního soudu, jaký byl a je nyní ve vašem světě, pak
Swedenborgovo vnímání bylo správné. Nesprávnost vjemu je zřejmá - jako i v mnoha
jiných závěrech - když se to považuje za stav permanentní. Má se za to, že tak tomu
bude vždy, a že místo posledního soudu bude či dosud bylo vždycky v mezisvětě
duchů. Mylnost tohoto závěru jako i jiných úsudků se může přičíst doslovné
interpretaci údajů v Biblí Svaté. Je zajímavým postřehem, když se zde poznamená, že
ačkoliv Swedenborg byl první, komu bylo dáno poznání a zjevení o vnitřním,
duchovním smyslu Biblí Svaté, v tomto ohledu se přece zmýlil, posoudiv některé její
výrazy doslovně. Dospěl k názoru, jako všichni křesťané do tohoto dne, že když
jednou lidé jsou odsouzeni či sami sebe odsoudí k pobytu v pekle, pak tam zůstanou
věčně. Nijaká moc, situace, žádné okolnosti nebudou nikdy s to je vytrhnout z pekel. V
tomto případě, protože pekla chtějí být navěky, skryté vzpomínky, neznalost a
nevědomé procesy by byly také navěky. Ale protože lidé z pekel byli již souzeni v
mezisvětě a protože výsledkem tohoto soudu bylo jejich zavržení na věčnost, žádný
jiný poslední soud se nemůže již konat. Ovšem s tímto druhem logiky není vůbec
těžko dospět k podobnému názoru.“
„Co však všem těmto lidem ušlo, bylo to, že negativní stav nepovstal v Absolutním
stavu. Proto nemůže mít absolutní hodnotu. Jenom něco obsahující v sobě absolutní
atribut v relativním postavení, jak je tomu se sentientními entitami, může a smí zůstat
navěky. Pokud si vzpomínáte, povstal negativní stav v relativním stavu. A ačkoliv lidé,
co způsobili jeho vznik, musí žít navěky, jejich výrobek nemůže trvat provždy, neboť
nic do něho nepřišlo z Absolutního zdroje. Pekla jsou ztělesněním negativního stavu.
Proto se jejich užitečnost musí vyčerpat a všichni tvorové i lidé v pekle musí čelit
dalšímu poslednímu soudu, jenž zahrnuje celý časový cyklus, v němž negativní stav
měl povoleno dosíci svého plodného dozrání. V tomto aktu spočívá třetí význam
posledního soudu, o němž mluví Biblí Svatá.“
„Ve třetím významu posledního soudu se popisuje proces, v jehož průběhu veškerý
negativní stav, všichni členové pekel, ostatní část zóny vymístění a vaše planeta se
budou hodnotit a soudit, aby se určilo, jaké další ospravedlnění, pokud nějaké vůbec
existuje, by bylo pro pokračování jsoucna a bytí negativního stavu. Je tu ještě nějaký
užitek, který by mohl negativní stav představovat pro Stvoření? Protože nic takového
se již nenajde, bude negativní stav natrvalo deaktivován a zrušen. Všechna pekla a
všechny jiné oblasti zóny vymístění budou navěky uzavřeny. Dojde k výkonu poslední,
konečné volby. Současně členové pozitivního stavu - po tom, co poznají o negativním
stavu vše, co je jen možno - provždy odmítnou nápad zvolit si popření toho pravého
životního zdroje, opravdových duchovních principů a, což je nejzávažnější, pravou
Přirozenost Pána Ježíše Krista. A když jednou nastane úplné poučení o tom, co se
nikdy nemá volit, a učiní se volba nikdy neučinit takovou volbu, takováto idea, která
potřebuje neustálé vypuzování do zóny vymístění, se déle nebude považovat za
nutnou podmínku v myslích sentientnich entit. Jednou je ten výběr učiněn, idea sama
o sobě vyčerpá svou užitečnost a bude eliminována. V tom okamžiku zóna vymístění
přestane existovat.“
„Pamatujte si, prosím, že život zóny vymístění se udržuje tou ideou, jež je neustále
odmítána pozitivními entitami, jak se vyučuje lekcím o povaze negativního stavu.
Touto ideou se veškerý negativní stav živí, přivlastňuje si její život, a tím ji učinil
esencí a substancí samého svého jsoucna a bytí. Jak vidíte, to, co pozitivní stav
odhazuje, stává se životem negativního stavu. Copak se stane, až nebude již déle
docházet k odhazování, protože sama idea již se nebude vyskytovat? Konec konců,
proč by se to mělo ještě dít, když všechna ponaučení, týkající se nesprávných výběrů,
byla úspěšně absolvována a naposledy byla učiněna volba, že taková představa již
nikdy nepřijde na mysl? Udržovat takovou ideu při životě by bylo mrháním a marným,
neužitečným podnikáním. Její zachování by nesloužilo žádnému pozitivnímu užitku.“
„Zde je čtvrtý aspekt posledního soudu. Je to kladný aspekt, jenž má co dělat s
pozitivním stavem a veškerým stvořením. Jde o poslední soud nad nynějším časovým
cyklem. V tomto spoluoznačení je poslední soud proces, v jehož průběhu všichni
členové pozitivního stavu učiní konečný, životně a osudně nejzávažnější výběr ze
všech ohledně té představy, že mohou kdykoliv odmítnout opětovat Lásku a Moudrost
Pána Ježíše Krista, považovat Ho/Ji za pravého a jediného Boha, Jediného Nejvyššího
Nedělitelného a považovat Ho/Ji za svého Stvořitele a Jeho/Její duchovní principy za
pravdivé a jediné zdroje života. Byla to tato představa, kvůli níž bylo dovoleno
aktivovat negativní stav v rámcích přítomného časového cyklu. Aby se mohlo
rozhodnout, zda se má či nemá zvolit uskutečnění takové ideje, jako vitální a
fundamentální předpoklad jejich svobody bylo nutno povolit zobrazení všech
důsledků, výsledků a následků takové volby pomocí živých příkladů v podobě všech
účastníků negativního stavu. Jakmile jim budou známy odpovědi o této záležitosti v
nejplnějším, nepronikavějším a nejvíc vyčerpávajícím stupni, pak dojde k poslednímu
soudu na všech úrovních, stupních, ve všech oblastech a sférách veškerého stvoření,
zóny vymístění a planety Nula, jakožto i celého časového cyklu, v němž se vše toto
mělo odehrát.“
„Po tomto důležitém poučení a po provedení poslední volby navěky eliminovat
takovou představu nebude pokračování přítomného časového cyklu již odůvodnitelné,
ježto nebude sloužit žádnému užitku. V tu chvíli se celý multivesmír zhroutí, všechna
slunce explodují, stanou se tím, co je známo v astronomii jako supernova - a veškerá
hmota se svine do sebe. Po ukončení tohoto aktu a po té, co všechny aspekty
časového cyklu budou náležitě ohodnoceny a posouzeny, vejde od jsoucna a bytí
Nový cyklus času a zrod Nového multivesmíru vstoupí do svého jsoucna a bytí. A toto
je to, čemu se říká poslední soud.“
„Je však několik dodatečných bodů, které je nutno zjevit o posledním soudu.“
„1. Jedním z mnoha nejzákladnějších a nejvíce závažných důvodů, proč Nejvyšší
získal hmotné tělo Ježíše Krista, vpojené do celku Jeho/Její povšechné přirozenosti,
kdy se stal plností Pána Ježíše Krista, bylo umožnit bezprostřední zkušenost prožití
povahy zóny vymístění a povšechnost přirozenosti negativního stavu. Maje k dispozici
tuto novou přirozenost, může Pán Ježíš Kristus být osobně přítomen bez jakéhokoliv
zprostředkování na jakémkoliv místě zóny vymístění a může tak intimně poznat, jaká je
situace negativního stavu v každém okamžiku a místě. Jak jistě víte, před tím mohl
Nejvyšší být přítomen v negativním stavu jen za pomocí prostředníků, aby se tak
zabránilo totálnímu vyhlazení členů negativního stavu.“
„A toto je situace, která se má považovat za nesmírně závažnou pro spravedlivé a
objektivní hodnocení a také pro ocenění okolností negativního stavu v samém jeho
prameništi i místě. Pán Ježíš Kristus by nemohl soudit negativní stav spravedlivě,
objektivně a poctivě, kdyby neměl s ním přímou, osobní zkušenost a kdyby nebyl
zakusil přímo a osobně dosah zel a nepravd negativního stavu. Vždyť nic z takového
zážitku o negativním stavu před inkarnací Ježíše Krista na vaší planetě v Nejvyšším
neexistovalo.“
„Aby tedy byl nestranným soudcem negativního stavu, zvolil Nejvyšší ze Své
svobodné vůle a volby získat z první ruky zkušenost života negativního stavu. Takže
vzal na Sebe fyzickou formu pomocí procesu, jak byl popsán v druhé kapitole této
knihy, formu, jakou zfabrikovali pseudotvůrci z elementů zel a nepravd; odhodlal se
tak plně zakusit negativní stav od nejnižších pekel až do nejzevnějšího stupně jeho
přírodního stavu - vaší planety. Povšimněte si, prosím, že Nejvyšší potřeboval
sledovat obrácený postup, tak přirozený stavu negativnímu. Jak již víte: zatím co v
pozitivním stavu každý začíná svou cestu v tom nejniternějším stupni a šíří se směrem
ke stupni nejzevnějšímu, v negativním stavu vše začíná v nejzevnějším stupni a pak se
šíří k tomu nejnižšímu niternému stupni. Musel tedy Nejvyšší začít s vaší planetou, jež
reprezentuje to nejzevnější negativního stavu, a odtud postupně se ubírat přes
všechny úrovně zóny vymístění, až dorazil k nejnižším peklům pseudotvůrců (jejich
nejniternější oblasti).“
„Jiným důvodem pro tuto obrácenou proceduru byl fakt, že v Ježíši Kristu se muselo
mnoho přizpůsobit a pozměnit, než mohl vstoupit do nejniternějších neboli nejnižších
úrovní negativního stavu. V tomto ohledu má se začít s nejzevnější záporností, jež
nemá tak zhoubný dosah, a pomocí modifikací a adaptací postupovat zvolna směrem k
více niterným či nižším stavům negativity. Tímto procesem tedy Nejvyšší, ve formě
Ježíše Krista, byl schopen zakusit všechny úrovně negativního stavu z první ruky.“
„Poslední soud by nikdy nemohl nastat, kdyby Pán Ježíš Kristus tuto zkušenost neměl
z první ruky. Bez této zkušenosti by nemohla existovat žádná báze, z níž by se odvodil
absolutní uzávěr o negativním stavu a o dalším odůvodnění jeho jsoucna a bytí.
Pamatujte si, prosím, že pouze z pozice absolutního stavu, jenž má znalost o všem a o
čemkoliv v absolutním smyslu, může se udělat spravedlivé rozhodnutí. Jak víte, jen
Pán Ježíš Kristus je absolutní. Proto jenom On/Ona může být pravým Soudcem všeho
a všech. Ale jak můžete něco či někoho soudit, nemáte-li přímou znalost o tom, co
soudíte?“
„Konec konců, Nejvyšší neobsahoval v Sobě nic z negativního stavu zkušenostně.
Znalost vždy byla z druhé ruky přes Jeho/Její duchovní přítomnost v lidech, kteří
vyvolali, aktivovali a udržovali negativní stav. Zkušenostní znalost těchto věcí je
značně ohraničená díky inherentnímu omezení relativních bytostí, žijících v negativním
stavu. Z té pozice nemůže se čerpat žádné absolutní vědění. A není-li k dispozici
taková znalost, pak k žádnému poslednímu soudu nemůže dojít.“
„Základní duchovní princip posledního soudu je v tom, žese může konat či vykonat
jenom z pozice absolutní znalosti toho, co se soudí.“
„Z toho důvodu Nejvyšší se musel vtělit do negativního stavu, projít všemi jeho
úrovněmi, oblastmi a sférami, z první ruky získat zkušenostní znalost o negativním
stavu a stát se Pánem Ježíšem Kristem. Jak jste si povšimli, jsou slova ‚zkušenostní
znalost‘ zdůrazněna. Poukazuje se na ten fakt, že Nejvyšší, jsa absolutním, měl pouze
teoretickou znalost o povaze negativního stavu. Avšak taková znalost není dostatečná
pro konání spravedlivého a náležitého soudu, neboť postrádá nejdůležitější atribut - v
čem spočívá intimní pocit přímého, osobního a soukromého kontaktu s negativním
stavem, nikoliv jen pomocí zprostředkování?“
„Nyní se již negativní stav nemůže ničím bránit, protože taková zkušenost je přímo k
dispozici Pánu Ježíši Kristu. Povšimněte si, prosím, že v evangeliu Matouše, kapitola
25, verš 31, je řečeno: ‚Až přijde Syn člověka ve Své slávě a všichni svatí andělé s Ním,
posadí se na trůnu Své slávy.‘ Jak vidíte, slova ‚Syn člověka‘ jsou použita pro
zdůraznění Jeho/Její zkušenosti negativního stavu a lidských aspektů Jeho/Její
Božské přirozenosti, což se zde nazývá ‚ve Své slávě‘. Být ve Své slávě znamená být v
povšechnosti veškerých Božských stavů a Podmínek s plnou inkorporací a fúzí
lidských aspektů, které Ježíš Kristus přinesl se Sebou po Svém odchodu z vaší
planety. ‚Trůn Jeho slávy‘ označuje úspěšné zakončení procesu fúze toho těla-masa a
inkorporaci všech bezprostředních zkušeností o negativním stavu do povšechnosti
Přirozenosti Nejvyššího. Z této pozice nyní může soudit veškerý negativní stav. Plným
inkorporováním té zkušenostní znalosti do Absolutního stavu poznal Pán Ježíš Kristus
negativní stav absolutně. Teď tedy může a taky bude, až nastane pravý čas, konat
poslední soud.“
„2. Pojetí posledního soudu, jak uvedeno shora, vyžaduje, aby na konci jednoho
časového cyklu probíhal simultánně na všech úrovních jsoucna a bytí. Ježto v tomto
časovém cyklu má svou existenci zóna vymístění, též negativní stav a jeho členové,
bude se konat poslední soud souběžně taky nad veškerým negativním stavem i zónou
vymístění.“
„Princip posledního soudu stanoví, že může být vykonán jenom z pozice Absolutního
stavu a přitom za osobní - tváří v tvář přítomnosti Absolutního soudce - Pána Ježíše
Krista. Takže vyžaduje to, aby Pán Ježíš Kristus se objevil simultánně a současně na
všech úrovních, stupních, ve všech sférách a oblastech stvoření, zóny vymístění a
planety Nula za účelem vyvolání stadia posledního soudu. Nikdo jiný jej nemůže
spustit. Kdyby však Pán Ježíš Kristus neměl to fyzické lidské tělo-maso, jež si
přivlastnil pomocí fúze, Jeho vstup do negativního stavu by znamenal okamžité
vyhlazení všech v negativním stavu včetně veškeré zóny vymístění i planety Nula.“
„Ale buďte si vědomi tohoto důležitého duchovního faktu: Jeho/Její objevení se v
pozitivním stavu, aniž by měl formu Pána Ježíše Krista, jsa ve Svém Absolutním stavu,
by bylo rovněž tak smrtonosné, jak Jeho/Její objevení se ve stavu negativním.
Pamatujte si, že nikdo ani v pozitivním stavu není absolutní. Proto nikdo nemůže přežít
absolutní přítomnost Absolutně jediného. A přece princip posledního soudu vyžaduje
tuto Absolutní přítomnost.“
„Fyzické tělo-maso lidských tvorů, vpojené do Nejvyššího, nyní Pána Ježíše Krista,
umožňuje toto objevení se v absolutním smyslu. Takže Pán Ježíš Kristus se může
objevit simultánně a synchronně, zároveň a ve stejné rozeznatelné a vnímatelné formě
na kterémkoliv místě, v jakémkoliv stavu a za jakýchkoliv podmínek ve Svém
Absolutním stavu, bez jakéhokoliv nebezpečí pro kohokoliv. Toto je dalším velkým
tajemstvím velké přeměny Přirozenosti Nejvyššího do plnosti Pána Ježíše Krista, což
vše výše uvedené umožňuje. Předvídaje tuto událost, Pán Ježíš Kristus před samým
odchodem z vaší planety prohlásil: ‚Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi‘
(Matouš 28:18). Není nikde žádné jiné moci mimo moc Pána Ježíše Krista. Z pozice
této moci může Pán Ježíš Kristus provádět poslední soud.“
„Před ukončením tohoto procesu docházelo k odehrávání jiných aspektů posledního
soudu v mezisvětě. Na vaší planetě, v ostatní části zóny vymístění a v peklech
probíhala tato forma posledního soudu jako výše popsaná navštívení. Avšak skutečný
poslední soud, závěrečný soud nad celým časovým cyklem, se nemůže omezit pouze
na jednu dimenzi, oblast, úroveň či jeden svět. Musí být všezahrnujícím. Jinak by příští
cyklus času nemohl dojít svého plodného dozrání. Nutnost osobního objevení se Pána
Ježíše Krista ve všech světech zóny vymístění, ve všech peklech i na vaší planetě je
podmínkou pro konečnou eliminaci negativního stavu. Jenom Pán Ježíš Kristus může
provést a taky provede eliminaci negativního stavu, protože jen On/Ona zná nyní
negativní stav v absolutním smyslu.“
„Další časový cyklus nemůže začít, pokud negativní stav nebude zrušen, ježto mu bylo
povoleno vzkvétat pouze v rámci jednoho časového cyklu. V tom byl slib Pána Ježíše
Krista, učiněný před veškerým stvořením, než negativní stav byl aktivován. Slib daný v
Absolutním stavu má absolutní hodnotu a závažnost. Nemůže být porušen. Jinak by
se zrušila absolutnost jeho stavu.“
„3. Proces konečné fáze posledního soudu nad tímto časovým cyklem proběhne ve
stavu neutrálnosti. Jak si pamatujete z výše řečeného, jednou z důležitých podmínek
pro spravedlivý poslední soud je otevření a přístupnost všech pamětí, jakožto i zrušení
nevědomých procesů. Vždyť to je povahou a životem negativního stavu být právě
něčím takovým. A toto je důvodem, proč je nutná bezprostřední přítomnost Pána
Ježíše Krista v negativním stavu. Tím procesem a skrze toto tělo-maso (pamatujte si,
že to tělo bylo sestrojeno z elementů negativního stavu), bude Pán Ježíš Kristus moci
odstranit ty podmínky negativního stavu, dokořán otevřít jejich paměti, zrušit
nevědomé duševní procesy a stav nevědomosti bez nebezpečí zničení negativního
stavu. Přítomnost Pána Ježíše Krista na vaší planetě, ve všech peklech a po celé zóně
vymístění v tom fyzickém těle-mase ujistí znovu každého, že lze zůstat naživu v tom
těle či v tom, s čím souvztaží, aniž by v sobě mělo něco z negativního stavu.“
„Tento příklad nulifikuje moc negativního stavu zničit kohokoliv s otevřenou pamětí,
bez nevědomých duševních pochodů a bez neznalosti (jak tomu bylo před tím) a
přivede všechny do stavu neutrálnosti. Jedinou výjimkou budou pseudotvůrci a
nadlidé jimi geneticky zfabrikovaní. Ti by nemohli přežít tu přítomnost vinou toho, že
mají zvláštní sebe-ničivý kód implantovaný pro to, aby v případě té přítomnosti
reagovali explozí. Z toho důvodu - pokud se pamatujete z předešlé kapitoly - budou
během cestování přes devátou dimenzi vyvedeni ze všech dimenzí do stavu, jenž se
nazývá limbo, kde podle povahy toho stavu všechny kódy a závazky budou zrušeny, či
prostě selžou. V té kondici objeví se před nimi Pán Ježíš Kristus (simultánně a
synchronicky spolu se všemi jinými místy) a provede nad nimi konečný soud.“
„4. Zatím se v těchto neutrálních podmínkách odstraní z lidské mysli všechny
genetické i jiné bloky implantované pseudotvůrci, jak bylo vylíčeno v šesté kapitole
této knihy, a rozličné úrovně mysli budou osvobozeny a znovunapojeny, fyzické tělo,
sestrojené z elementů negativního stavu, bude zaměněno tělem prozatímním,
vytvořeným z prvků stavu neutrálního, i započne proces konečné fáze posledního
soudu. Jak víte, tento proces se musí udát v neutrálních podmínkách, aby nedošlo k
ovlivňování pomocí nátlaků a návnad jak ze strany negativního, tak i pozitivního stavu.
Zde musí být úplná nezaujatost. Jen v neutrálním stavu je možno se setkat s
podmínkami nezaujatosti.“
„Přítomnost těch genetických i všelijakých jiných bloků a typické lidské hmotné tělo
činí nemožným, aby lidé vzpomínali jasně, aby něco věděli náležitě a vnímali správně.
Princip posledního soudu vyžaduje, aby všechny tyto schopnosti byly plně obnoveny
a dány do neutrálních podmínek spolu s poskytnutím všech výběrových možností, aby
tak lidští i jiní tvorové negativního stavu mohli volit pouze na základě plné znalosti a
jasnosti vnímání a vzpomínek. Zároveň však si musí být plně vědomí všech aspektů
negativního stavu a všech aspektů stavu pozitivního, aby mohli poctivě porovnávat.
Toto je možné jenom z pozice mimo oba stavy. Rozhodnutí, učiněné z pozice jednoho
či druhého stavu, postrádá objektivnost a platnost. Proto nutnost neutrálního stavu.“
„5. Ve skutečnosti v procesu posledního soudu celý časový cyklus, v němž bylo
dovoleno negativnímu stavu vzkvést i dozrát, musí být dán do stavu neutrálnosti.
Členové pozitivního stavu budou postaveni před životně důležitou úlohu rozhodnout
se ohledně trvalého vyloučení té představy z jejich mysli, kterou denně odmítali a
nechali padat do zóny vymístění. Toto důležité rozhodnutí nemožno řádně učinit z
jednostranné pozice v rámci pozitivního stavu. Bylo by zaujaté ve prospěch
pozitivního stavu, tedy v zájmu jeho trvalého odmítnutí.“
„Aby takové rozhodnutí mělo navěky trvalou platnost, musí k němu dojít v neutrálních
podmínkách, kde lze objektivně srovnat pravou povahu pozitivního stavu s pravou
povahou stavu negativního, a tak vyvodit správný závěr. Toto je pravý vnitřní význam
posledního soudu. Rozhodnutí o permanentním odhození zmíněné představy ukončí
poslední soud a nový časový cyklus může započít. Kdyby se však nerozhodlo zbavit
se navždy té představy (vzdálená možnost), pak přítomný časový cyklus by musel
pokračovat a negativní stav by pak nemohl být zrušen. To by prostě znamenalo, že
nebylo ještě získáno plné vědění o povaze negativního stavu a o tom, co se nemá volit,
a že se tedy v učení má pokračovat. Je to spravedlivá a objektivní možnost každé
situace.“
„Zde jde však o pouze to, že Pán Ježíš Kristus by nezahájil proces konečné fáze
posledního soudu (pro tento časový cyklus), kdyby neshledal, že všechny lekce byly
dány a že negativní stav vyčerpal svou užitečnost. Ale konečné rozhodnutí musí být
učiněno v neutrálním stavu všech dotyčných. Pán Ježíš Kristus nemůže nikomu vnutit
něco, co by bylo v rozporu s něčí svobodnou volbou, založenou na svobodné vůli.
Taková je přirozenost Pána Ježíše Krista. Kvůli této přirozenosti jen Pán Ježíš Kristus
může předsedat u konečného posledního soudu jakéhokoli časového cyklu.“
„6. V rámci příprav pro otevření všech pamětí a odstranění nevědomých procesů a
ignorance jako podmínky pro zahájení posledního soudu, bylo Pánem Ježíšem
Kristem darováno Nové zjevení, a to pro veškeré stvoření i zónu vymístění. Toto Nové
zjevení vysvětluje nejzávažnější duchovní otázky, vztahující se k Nové přirozenosti
Pána Ježíše Krista, k situaci v duchovním světě a v zóně vymístění, jakožto i ke všem
nevyhnutelným informacím, nutným pro ten účel. Až nastane čas, bude Nové zjevení
sloužit jako spouštěč otevření všech pamětí, dá lidem, lidským i jiným tvorům, pocit
důvěrné známosti, a tak jim usnadní přijetí toho, co se naučí - až budou otevřeny
všechny brány jejich paměti a všechna potlačení do nevědomí a zatlačení do
podvědomí vyjdou na povrch vědomého uvědomění po odstranění stavu ignorance
ohledně všeho duchovního.“
„Poskytnutí Nového zjevení je nutným předpokladem posledního soudu a pro otevření
pamětí, protože slouží jako zmírňovač účinku šoku, do kterého se dostane každý, kdo
pozná pravdu o všech těchto záležitostech.“
„7. V procesu konečné fáze posledního soudu bude uvedeno veškeré stvoření i s
celou zónou vymístění do zvláštního stavu seřazenosti a přístupnosti, aby tak proudila
informace ze všech úrovní do všech jiných úrovní k vyzkoušení, prozkoumání a
ohodnocení, ale hlavně, což je nejdůležitější, pro oddělení, rozlišení a odhaleni loajalit,
úmyslů, motivací a pravé tvářnosti identity všech. V průběhu této fáze bude odhalena
pravá podstata osobní povahy každého, ‚já jsem‘ se odhalí a přijde na světlo denní,
takže déle nebude docházet k zmatku při odpovědi na otázky: ‚Kdo jsem a proč jsem
tam, kde jsem?‘ a ‚co je účelem mého osobního života?‘ a na podobné věci.“
„Poslední soud nemůže nastat, pokud nejdříve nebude učiněn tento krok, protože
jenom z pozice poznání a zjištění vlastní pravé totožnosti, jakož i znalosti poslání a
účelu vlastního života, může každý být spravedlivě souzen. Z tohoto důvodu musí v
procesu této fáze posledního soudu všechny vnucené nánosy negativního stavu,
vědeckých i náboženských vyznání či všeho toho, co máte, být separovány od
pravého jádra jedinečnosti každé osobnosti a individuality, hluboce pohřbeného pod
tíhou těch nánosů a vyjít ven na světlo a do vědomí. Jenom ty věci mohou zůstat a být
vzaty v úvahu, s nimiž se jedinec zcela ztotožnil dobrovolně na základě svobodného
výběru, a tak je učinil trvalou integrální částí svého výjimečného jsoucna a bytí. Jenom
tyto věci mohou být někým přivlastněny jako pravé a takto svobodně přivlastněné
mohou být souzeny. Všechno ostatní, co bylo vnuceno - a to bez ohledu na to, jakými
prostředky - musí být vyřazeno, odloženo a vůbec nevzato v úvahu. Nepatří to dotyčné
osobě. To platí o jakémkoliv přivlastnění - ať pozitivním či negativním. Pokud kdo něco
nepřijímá ze svobodné vůle a na základě svobodné volby, nýbrž že to vyžadují jakási
očekávání, požadavky, příkazy, zázraky, přesvědčování a mandáty, přicházející z
vnějšku - nic z toho se mu nemůže přiznat, ať je to cokoliv.“
„Proces posledního soudu je schopen vše toto postavit na pravé místo a posuzovat to
z náležitého a vhodného hlediska. Nic se nesoudí, co je z vnějšího vnucení, nýbrž jen
to, co je z vnitřní identifikace z pozice vlastní svobodné vůle a volby. Takže, stane-li se
na příklad někdo věřícím vyznavačem pravých duchovních principů tohoto či jiného
Zjevení pod vlivem jakési nemoci nebo zázraků či znamení, neboli jiných zevních
událostí, jež jej donutily přijmout zmíněné principy, pak taková víra je jen prázdné
ponětí, povrchně přilepené k zevní mysli bez opravdových kořenů, jdoucích do
vnitřního stavu či niternosti té které osoby. Aniž je Nové zjevení nebo vlastně cokoliv
přijato na základě zásad svobodné vůle, proto, že je to naprostá pravda, a aniž kdo
pozná a přijme tu pravdu kvůli pravdě samé a protože pravdu miluje - nemůže se to
stát integrální částí jednotlivcova života. Proces posledního soudu ve svém konečném
rozsudku rozlišuje různost těchto pozic.“
„8. Proces posledního soudu se ubírá na základě duchovních principů stvoření -
směrem zvnitřku navenek. Proto, když se prozkoumává něčí pravá přirozenost, tento
proces nejdříve hodnotí stav nejhlubší niternosti; pak je na řadě stav vnitřnosti; a
konečně je souzen stav zevnějšností. Při konečném rozhodnutí zjistí se velmi pečlivě,
v jakém rozsahu život zevnějšností byl řízen duchovními principy, vycházejícími z
jedincovy vlastní niternosti. Jinými slovy, jaký byl stupeň souladu mezi niterným
myšlením a jeho vnějším projevem či slovním komunikováním, které se použilo, mezi
niternými pocity a jejich zevnějším vyjádřením; mezi niternou vůlí a vnějším chováním;
mezi niternými záměry a způsobem jejich vnějšího projevu atd.? Čím více diskrepancí
se najde, tím je zřejmější, že život jedince ovládal negativní stav, a tím více času bude
třeba pro konverzi do pozitivního stavu a pro podstoupení procesu duchovní, mentální
a fyzické transformace. Toto vše je určeno procesem posledního soudu.“
„9. Nejdůležitějším účelem posledního soudu je spasení všech z negativního stavu
Pánem Ježíšem Kristem.“
„V konečné fázi posledního soudu se vypátrají a určí nejzávažnější duchovní
záležitosti života, na nichž závisí sám život i jednotlivcovo postavení. Jak si
vzpomínáte, duchovní osud každého je určen podle pojetí, představy, chápání,
postoje, přijetí a čeho všeho, co má, vůči pravé Přirozenosti Pána Ježíše Krista. V
procesu posledního soudu se tato vztahovost a toto pojímání Přirozenosti Pána Ježíše
Krista plně zjeví a odhalí a porovná s pravou skutečností té přirozenosti. Při této
příležitosti bude možno opravit všechna neporozumění, všechny zkresleniny a
falzifikace týkající se této záležitosti. Pamatujte si, že se to bude dít ve stavu
neutrálnosti. Dílo spasení nemůže se konat, nedojde-li k vysvobození od všeho
vnuceného, přicházejícího ze všech stran a směrů. V podmínkách té neutrálnosti Pán
Ježíš Kristus osobně zjeví každému Svou pravou Přirozenost, jak je popsána na
stránkách této knihy, a tím činem umožní všem porovnat systémy své víry a jak ladí s
pravou realitou té Přirozenosti.“
„Toto je nutný krok, vlastně životně nejzávažnější. Poslední soud nemůže být dovršen,
ani nemůže vůbec probíhat, není-li každému dána příležitost poznat zkušenostně, kdo
Pán Ježíš Kristus doopravdy je. V posledním aktu nemůže se v tomto či jakémkoliv
jiném ohledu provést rozumný a platný výběr, aniž jsou k dispozici zkušenostní fakta o
této či jakékoliv jiné záležitosti. Je nemožné vypracovat správný postoj vůči někomu,
koho jste nikdy neviděli a osobně nezažili, o kom jste se dozvídali jen z povídaček
nebo dohadů jiných, nacházejících se ve stejné situaci jako jste vy. Vztah založený na
tom, o čem se jen povídá a o čem jsou pouhé dohady, může, ale také nemusí, být
správný. Věří-li někdo v Pána Ježíše Krista z doslechu nebo na základě dohadů,
nikoliv na základě osobní zkušenosti, pak může podlehnout zkreslenému pojímání
Jeho/Její Přirozenosti. Řídí se podle náboženských dogmat, jež diktují, jak se má
pojímat Přirozenost Pána Ježíše Krista a jaký vztah k Němu/Ní se má mít, přitom se
prohlašuje, že diktované je jedině možným a správným způsobem vztahovosti.“
„Za podmínek aktivované a dominantní existence negativního stavu a dokud ten stav
trvá, je tato situace tolerována, aby lidé neskončili postojem znesvěcení a rouhačství
vůči Pánu Ježíši Kristu. Jelikož nikdo ve skutečnosti neví, kdo Pán Ježíš Kristus je,
nikdo nemůže vpravdě znesvětit Jeho/Její pravou přirozenost. Tato situace je
povolena kvůli spasení všech chycených do pasti negativního stavu, nehledě na to,
jakými prostředky či náboženskými systémy k tomu došlo.“
„V procesu posledního soudu jedinec je uveden do zvláštních podmínek, zcela zbaven
všech nánosů donucenosti a je mu dána možnost osobní, soukromé a intimní
zkušenosti toho, kdo Pán Ježíš Kristus skutečně je. Na základě toho zážitku, ve stavu
naprosté svobody (pokud někdo je v negativním stavu, nemůže být svoboden) může
učinit konečný, osudově nejzávažnější výběr: přiznat, či nepřiznat tuto Novou
přirozenost Pána Ježíše Krista. Všechny důsledky obou výběrů jsou v okamžení
ukázány volícímu. Ví se teď přesně, co se volí a co se má očekávat v důsledku takové
volby. Pamatujte si, že v této fázi neexistuje žádné nevědění a že na nikom se nežádá,
aby volil slepě. Proto je jasně vidět, co je to, co si kdo zvolí. V této příležitosti spočívá
akt věčného spasení nabízeného Pánem Ježíšem Kristem. Toto je vlastně proces
posledního soudu. Závažnost přijetí pravé Nové přirozenosti Pána Ježíše Krista, v
procesu konečného rozhodování vysvítá - spolu s mnohými jinými věcmi - z obsahu
vnitřního smyslu vyprávění o Poslední večeři Pána Ježíše Krista, jež se udála před
Jeho zrazením a ukřižováním, které však vyvrcholilo Jeho/Jejím vítězstvím nad
negativním stavem uvnitř pozitivního stavu (viz následující kapitolu).“
„Jak si vzpomínáte, první vítězství Pána Ježíše Krista nad negativním stavem bylo
uvnitř pozitivního stavu - to bylo vyhnání pseudotvůrců z nebes a jejich uvěznění.
Druhé vítězství Pána Ježíše Krista nad negativním stavem bylo dokončeno před
nedávnem, kdy byla zrušena lidská éra a její negativní stav v mezisvětě. Třetí a
konečné vítězství Pána Ježíše Krista se udá uvnitř samotného negativního stavu. Toto
vyvrcholí úplnou eliminací a zrušením negativního stavu a konečným aktem
posledního soudu nad celým přítomným časovým cyklem. Tímto posledním aktem
tedy bude dovršen proces posledního soudu pro tento časový cyklus.“
„Ten/ta, co má uši k slyšení, ať slyší, co Pán Ježíš Kristus zjevuje v této kapitole.“