|
8. června 2000
Peter: Máme nějaké problémy s vrácením redigovaného Dialogu 146. Z nějakého
důvodu neprochází e-poštou. Přemýšlím, copak asi je v tom dialogu, že s ním máme
tolik problémů? Obsahuje něco, co je trnem v oku renegátů. Nebo je to jen běžný
problém internetu obecně? Chtěl bys to komentovat? Samozřejmě, pokud bys
upřednostňoval hovořit o něčem jiném, určitě tak učiň a neber na zřetel tyto technické
obtíže.
Pán Ježíš Kristus: Objektivně řečeno, Petře, všechny naše dialogy jsou skutečným
trnem v mysli renegátů a jejich poskoků. Není to tak, že tento konkrétní dialog je
škodlivější jejich věci než jakýkoliv jiný, abych řekl pravdu, dělají všechno pro to, aby
se vmísili do čehokoliv, co děláš v Mých službách a ve službách pozitivního stavu
obecně. V průběhu tohoto úsilí mohou dočasně uspět v jedné věci více než v druhé.
Nebo mohou selhat ve většině svých pokusů zablokovat tyto dialogy - jako tomu bylo
do tohoto okamžiku. Co myslíš, jaký je důvod tvých nedávných obtíží, které si zažíval
se svým dýcháním (dýchavičnost a nějaký záhadný tlak podél hrudní kosti)? Můžete to
považovat za jejich vměšování do tohoto procesu nebo do průběhu našich rozhovorů.
Nezapomeňte na jednu důležitou věc: Velmi rychle se přibližujeme k uzavření této
současné fáze právě probíhajícího posunu a otevření další. Jakákoliv taková uzavírání a
otevírání uvádí síly negativního stavu do extrémně nepohodlné pozice. Všechny je to
přivádí k ukončení jejich neživota. Kvůli tomu a proto, že to ví, dělají všechno, co je
v jejich silách, aby zasáhly do tohoto procesu nebo ho co nejvíce zdržovali.
Velmi dobře jsou si vědomy našeho sdělení v nedávných dialozích, že zmíněné
uzavření současné fáze a otevření nové se kryje s ukončením druhého svazku našich
Dialogů. Nechtějí, aby se tak stalo, protože to volá po hlubokých změnách,
přizpůsobeních a úpravách ve struktuře celého Stvoření a jeho multivesmíru.
Důsledkem toho celá zóna vymístění a všechny její pseudosvěty a jejich příslušná pekla
jsou uvedeny do pozice svých vlastních nechtěných změn, přizpůsobení a úprav.
Takové změny pro ně znamenají jen jedno: Jeden gigantický kro k jejich konečnému
zániku. Jak byste se cítili, kdyby se něco podobného mělo stát vám nebo komukoliv
jinému? Samozřejmě byste se všemožně snažili odvrátit takový tragický (v jejich
pohledu) následek.
Takže to nejlepší, co je možné v tomto ohledu dělat, je nerozčilovat se kvůli ničemu, co
je vrženo do vaší cesty, a pokračovat ve své práci, jako by se nic důležitého nestalo.
Takto se anulují výsledky jejich zasahování. Současně jim budete svým laskavým a
trpělivým postojem ilustrovat a demonstrovat, že v pravém životě Mého představitele
není žádné místo pro odplatu, pomstu, vychytralost, nenávist, zlost, násilí nebo cokoliv
podobného, co je negativní povahy. Namísto toho jediná věc, která řídí jeho osobní a
individualizovaný život, je milosrdnost, odpuštění, soucit, empatie, chápání, přijetí,
tolerance, respekt, ocenění, nejvyšší laskavost, neodsuzující postoj a podobné veškeré
pozitivní vlastnosti. Mohu vás ujistit, že v jednání se silami negativního stavu není nic
efektivnějšího, než mít takové charakteristiky, rysy a postoje. Kdybyste měli reagovat
na jejich vměšování, pokoušení a blokování s postojem naplněným hněvem,
nepřátelstvím, odplatou, mstou, jejich proklínáním a podobným chováním, v tom
případě byste jim přímo takříkajíc nahrávali. Tento druh reakce se očekává, protože
takovou negativní reakcí jim všechny vaše energie dáváte k dispozici. A to je přesně to,
co chtějí a proč se tolik snaží vás co nejvíce frustrovat (kromě mnoha jiných věcí).
Takže si dávejte pozor a nepoddávejte se jakékoliv jejich snaze v tomto ohledu.
Peter: Velmi Ti děkuji, že jsi nám objasnil tuto záležitost. Je velmi dobré, když se nám
čas od času připomínají náležité metody, jak se potýkat se silami negativního stavu a
lidského neživota, který sám o sobě je velkým zdrojem všech druhů pokušení a
frustrací. Mimochodem, jak jsi dokončoval sdělování výše uvedeného, konečně, na třetí
pokus od Betty a Heather redigovaný Dialog 146. prošel. Jak se ti to líbí?
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, to určitě je. A důvod, že zmíněný dialog nemohl dorazit
dříve, byl ten, že bylo nutné opětovně vysvětlit výše zmíněná fakta. Někdy je něčemu
dovoleno se přihodit, aby se poskytla příležitost něco připomenout nebo sdělit. Takže,
jak vidíte z tohoto příkladu, nehledě na druh útoku, který se činí, aby se překáželo vaší
práci, tyto útoky jsou použity pro nějaký dobrý účel. Co ti to říká? Že nehledě na to, co
síly negativního stavu dělají, k jejich největšímu zklamání všechno jejich úsilí vždy
skončí něčím dobrým a pozitivním - přesně naopak, než zamýšlely.
A nyní hovořme o něčem jiném. Na platformě tohoto konkrétního dialogu bych chtěl
probrat pravý význam tří názvů nebo slov nebo pojmů. V lidském vnímání a ve
způsobu, jakým je valná většina lidí chápe, je pravý význam těchto slov značně
zkomolen, nesprávně pochopen a dokonce falsifikován. Protože se zavazujeme uvádět
vše v rámci těchto dialogů na správné místo, do správné perspektivy a do správného
významu, potřebujeme je zvážit. Tato slova jsou : ‚anděl‘, ‚svatý‘ a ‚strom života‘, který
byl zasazen uprostřed zahrady Eden.
Začněme se slovem ‚anděl‘. Jak lidé chápou toto slovo? Jaký typ významu nebo
konotace mu přisuzují? Ve většině případů jim lidé připisují pozici bytostí v nebesích.
Toto umístění je samozřejmě omezující, protože stejně jako jsou andělé nebes, jsou
také andělé pekla, nebo jak jsou andělé dobra a pozitivnosti, jsou i andělé zla a
negativity. V pozitivním smyslu jsou andělé považováni za nebeské průvodce nebo za
služebníky Boží. V jiné konotaci se považují za posly Boží. Ve speciální hierarchii
duchovní organizace, popsané jako první okruh umístěný nad (symbolicky řečeno)
Stvořením, zaujímají nicméně devátou pozici (ve spodní části kruhu, přímo proti
cherubínům, kteří jsou umístěni na vrcholku toho okruhu; ostatní jsou cherubové,
trůni, panství, mocnosti neboli síly, ctnosti, vladařství a archandělé) v této hierarchii
(jak byla popsána například v Dialogu 145.). Jiný význam slova ‚andělé‘ je ten, že jsou
ochránci jiných bytostí (obzvláště dětí a lidí obecně neboli, jak byli dříve nazváni ve
tvých profesionálních knihách, Petře, jsou v roli duchovních poradců nebo později jako
členové vaší pravé duchovní rodiny). Obvykle jsou v lidské tradici zobrazováni nebo
popisováni jako mající křídla, aby mohli létat.
Avšak tato zdánlivě duchovní konotace slova ‚anděl‘ nebo ‚andělé‘ není jediná věc,
která se připisuje tomuto názvu. V lidském jazyce a postoji může mít také čistě relační
význam - jako jeden jedinec ke druhému. Můžete říci někomu, kdo pro vás udělal něco
dobrého nebo kdo učinil váš život snesitelnější nebo příjemnější nebo koho hluboce
milujete a obdivujete: ‚Jsi anděl‘. Jak vidíte z tohoto vyjádření, vlastnosti, které jsou
andělům přičítány nebo připisovány v typickém lidském chápání a jazyce, jsou vždy
pozitivní a dobré. Také někdo, kdo poskytne nějaký druh podstatného charitativního
příspěvku, je velmi často nazýván andělem. V další takzvané duchovní konotaci se
slovo ‚anděl‘ ještě rovná slovům ‚božský duch‘. Pak máte takové označení jako
například anděl hněvu (jak se popisuje například v apokalyptickém Mojžíšově zjevení,
kde Mojžíš vidí tyto anděly tvořené ‚výlučně ohněm‘); anděl zkázy; anděl oznamování;
anděl zvěstování; anděl Apokalypsy; anděl Archy úmluvy; anděl nanebevstoupení;
anděl bezedné propasti; anděl zmatku; andělé Stvoření (údajně jich v té době Stvoření
bylo sedm); anděl temnoty; anděl světla; anděl smrti; anděl ohně; andělé čtyř větrů
(údajně Uriel na jihu; Michael na východě; Rafael na západě; Gabriel na severu) a
mnoho jiných početných označení obvykle se vztahujících k velmi specifickým
funkcím, které každý takový anděl vykonával.
Pak je tu další význam toho slova, který souvisí s někým ctnostným a dobrým, kdož
umírá a následně jde do nebe a stává se andělem. Takže, jak vidíte z tohoto popisu,
slovo ‚anděl‘ má mnoho významů a označení. Jaká je pravá realita významu, funkce,
role nebo čehokoliv, co slovo ‚anděl‘ obsahuje? Je nějaká pravda na těchto
prohlášeních? Jsou andělé skutečně okřídlení a mohou létat v doslovném významu
těchto slov?
K tomuto slovu existuje obecný význam vztahující se k pozitivnímu stavu a velmi
specifický význam, který se vztahuje k funkci, roli a úkolu každého anděla (ať už
v pozitivním stavu, nebo případně v negativním stavu). V obecném významu tohoto
slova se andělé mohou považovat za druhový název skupiny sentientních entit, které
byly stvořeny buď předtím, než bylo aktuální Stvoření posunuto ze svého stavu do
svého procesu, nebo potom, co se uskutečnilo první kolo stvoření s pomocí předtím
stvořených sentientních entit. Jak si pamatujete, v prvním kole stvoření, které
emanovalo z Mé Absolutní Duchovní Mysli, byla prostřednictvím Mého Absolutního
Jádra stvořena duchovní dimenze. Všechny sentientní entity, které byly stvořeny
v tomto prvním kole, se druhově nazývají andělé. Vzhledem k čistě duchovní konotaci
jejich původu, protože byly emanací z Mé Absolutní Duchovní Mysli, se také mohou
nazývat přímými JSEM KDO JSEM (Boha) - Pána Ježíše Krista nebo duchy Mé Absolutní
Božskosti nebo božskými duchy. V prvním okruhu umístěném nad Stvořením
(symbolicky řečeno) byly sentientní entity v roli Mých přímých služebníků, vedených
přímo Mnou. Vykonávaly nebo lépe řečeno distribuovaly všechny aspekty Mé emanace
a její nekonečné energie v souladu s plánem Stvoření, který se za tímto účelem vložil
do jejich myslí.
Na druhé straně všechny ty sentientní entity, které obývaly duchovní dimenzi
multivesmíru a nazývaly se také anděly, poskytovaly v tomto smyslu všechny nezbytné
duchovní ideje, koncepty, významy, zákony a všechno, co souvisí se základními
principy života a jeho možností se manifestovat na jakýchkoliv jiných úrovních, jak
jsem je vtiskl do jejich uspořádané mysli přímo ze Své Absolutní Duchovní Mysli.
V tomto bodě se můžete zeptat, a vidím ti to ve tvé mysli, Petře, proč jsem všechno
tohle neudělal přímo Já a proč to bylo nutné udělat pomocí a skrze někoho jiného,
stvořeného za tímto specifickým účelem? Odpověď na tuto otázku vám byla podána
dříve. Obsahuje faktor Absolutnosti Mé Emanace a jejích Absolutních Energií, které
nemohou být využity pro stvoření Stvoření v jejich přímé absolutnosti, protože
Stvoření, tím, že bylo stvořeno, nemůže být absolutní, ale jen relativní k tomu
absolutnímu. Z toho důvodu, aby se cokoliv relativní povahy stvořilo, bylo nejprve
nutné předstvořit zvláštní typ sentientních entit, které by mohly převzít úplně první a
nejsilnější příliv emanující energie z Mého Absolutního Stavu a zmírnit ji do takové
míry, aby mohla být upotřebená prvními relativními sentientními entitami, což činí
jejich duchovní dimenzi možnou.
Druhý příliv Mých emanujících energií byl vlastně použit pro stvoření duchovní
dimenze a všech jejích příslušných sentientních entit-andělů. Jejich prostřednictvím,
jak byly naděleny všemi ideami, koncepty, prostředky, zákony a principy Stvoření, ve
třetím kole Stvoření nebo během třetího přílivu emanujících energií z Mého
Absolutního Stavu byly tyto energie dále zmírněny, ustavujíce tak příznivou kondici
pro stvoření intermediální dimenze. Na této úrovni Stvoření, neboli ve třetím kole se
sentientní entity stvořené pro její obývání nazývaly zprostředkujícími anděly nebo
anděly intermediální dimenze. Jejich funkcí kromě mnoha jiných věcí bylo
zprostředkovat všechny ideje, koncepty, způsoby, zákony a principy, aby se jejich
prostřednictvím podporoval rozvoj všech mentálních procesů, které by umožnily
stvořit konkrétní fyzickou dimenzi s jejími tělesnými sentientními entitami. Slovo
‚tělesný‘ teď neznamená, že takzvané netělesné sentientní entity (jak jsou umístěny
nad Stvořením, v duchovní dimenzi a v intermediální dimenzi) nemají svoje vlastní těla
- velmi dobře hmatatelná a pro ně smyslově vnímatelná. Namísto toho ‚tělesný‘
znamená, že taková těla jsou odvozeninami jejich příslušného fyzického prostředí,
která jim dovolují v tom prostředí přežít. Také to znamená nebo určuje dočasnost a
přechodnost toho těla, takže na konci jeho funkce se navrací do svých elementárních
částic, ze kterých bylo předtím zformováno.
Ve čtvrtém kole tvoření, jak dále v sestupných okruzích pokračovala emanace Mých
Absolutních Energií zmírňovaných a přerozdělovaných všemi výše v pořadí
zmíněnými sentientními entitami, byla stvořena fyzická dimenze se všemi jejími
příslušnými sentientními entitami. Důvodem stvoření této fyzické dimenze a jejích
sentientních entit kromě mnoha jiných věcí bylo konkretizovat, aktualizovat a
hmatatelným a smyslově vnímatelným způsobem uskutečnit všechny ideje, koncepty,
prostředky, zákony, principy atd., což poskytuje vzestupnou zpětnou vazbu výsledků,
následků a důsledků všech tvořivých snah vzatých dohromady. Tedy jejich účelem bylo
stát se konečným ztělesněním všeho, co Stvoření mělo nabídnout. Členové této
dimenze se nazývali anděly fyzické nebo externí dimenze. Takže toto byl původní
průběh stvoření Mého Stvoření nebo jeho posunu z jeho stavu do jeho procesu.
Takže bez ohledu na to, jak se díváte na toto uspořádání, v původním stavu a procesu
Stvoření se všechny sentientní entity nazývaly anděly, nehledě na to, kde nebo v jakém
stavu a kondici se nacházely či byly umístěny. Tento faktor odráží kondici, která tehdy
existovala ve Stvoření. Protože žádné zlo, nepravda, negativita ani cokoliv jiného této
povahy nebylo vynalezeno nebo aktivováno a protože všechny stvořené sentientní
entity v sobě obsahovaly všechny andělské rysy, vlastnosti a postoje (jak se popisují
dále), ony všechny se nazývaly anděly. Nicméně, když nastalo rozdělení, separace a
izolace rozličných dimenzí a jakmile se aktivovala zóna vymístění a byla zfabrikována
všechna pekla, zrodilo se odlišné chápání a pojímání termínu ‚anděl‘. Po tomto
rozdělení se objevili andělé zla a nepravd nebo negativního stavu.
Proč se v obecné mluvě také nazývají anděly, třebaže zlými a negativními? Protože
původně také na externě-fyzické úrovni, na úrovni, kde se zrodila idea vynalezení,
aktivace, založení a manifestace neživota negativního stavu, se nejen nazývaly anděly,
ale ony ve skutečnosti anděly byly. Z této situace se dostal termín ‚padlí andělé‘ do
slovníku sentientních entit, a obzvláště lidí. Označení být padlým andělem později
vyvolalo ve všech lidských náboženských nebo takzvaných svatých knihách velmi
špatný dojem, že andělé na nejvyšší možné úrovni, ve skutečnosti na úrovni prvního
okruhu před-stvoření a ze druhého kola stvoření, byly těmi, kdož přišli s takovými
nápady ohledně vynalezení a aktivování negativního stavu. Nevnímali skutečnost, že
každý v té době/stavu se nazýval andělem. Nesprávně se domnívali, že andělé byli
umístěni nebo postaveni pouze kolem takzvaného Božského trůnu; což znamená na
nejvyšší možné úrovni před-stvoření a ze druhého kola stvoření a výlučně na duchovní
úrovni. Takto vznikly nepravdy a zkomoleniny o skutečném vynalezení a aktivování
negativního stavu a o tom, kdo to vykonal. Zmatek okolo této situace byl zvýšen
skutečností, že, jak bylo zmíněno předtím, v procesu aktivace a ustanovení neživota
negativního stavu (druhá a třetí etapa), se některé sentientní entity-andělé z jiných
úrovní než z externě fyzické úrovně ze svých vlastních důležitých duchovních důvodů
přidaly k původním vynálezcům a aktivátorům neživota negativního stavu. Avšak
v žádném případě nebyly jeho vynálezci a v žádném případě z nich takový nápad
nevzešel.
Mají praví andělé skutečně doslovná křídla? Naprosto ne! Důvod. Proč jsou lidmi
popisováni s křídly, pramení ze souvztažnostního duchovního významu křídel. Křídla
v této konotaci značí to, že nejsou svázáni jakýmikoliv fyzickými gravitačními nebo
jakýmikoliv jinými silami, které by od andělů vyžadovaly mít nějaký druh vnějších
fyzických prostředků pro pohon nebo pohyb z jednoho místa na druhé nebo z jednoho
stavu do druhého. V tomto smyslu představují schopnost andělů se kdekoliv a kdykoliv
nebo v jakémkoliv stavu či kondici zjevit přímým vstupem bez jakýchkoliv zevních
nástrojů, které by jim umožňovaly být tam, kde chtějí být, nebo být v jakémkoliv stavu,
ve kterém chtějí být. Avšak duchovně řečeno křídla znamenají nezávislost a svobodu
být takovým, jakým andělé chtějí a potřebují být ze své vlastní svobodné vůle a volby.
Takže neočekávejte, že až přijdete do duchovního světa, že uvidíte anděly s křídly.
Z dálky se mohou jevit, jako že je mají, aby se zdůraznil jejich souvztažnostní význam.
Ale v osobním kontaktu se žádná křídla na jejich zádech neobjeví.
Protože v obecném pozitivním duchovním smyslu andělé představují nejzazší,
nejkrásnější, nejlaskavější, nejvíce milující, nejmoudřejší, nejnevinnější, nejctnostnější,
nejsoucitnější, nejnápomocnější, nejchápavější, nejtolerantnější, nejohleduplnější,
nejpozornější, nejznalejší atd. stav a rozpoložení, hlavní cíl pro každého ve Stvoření a
kdekoliv jinde je stát se andělem. Ve skutečnosti můžete s jistotou říci, že každé
sentientní entitě, bez ohledu na to, kde a kdy je situována nebo umístěná, ať už
v pozitivním, nebo v negativním stavu, je určeno stát se andělem podle jejího
individualizovaného a zosobněného práva, které je v souladu se specifickou,
jedinečnou a nekonečně odlišnou kvalitou její individuality. Nikdo se nikdy nemůže
vyloučit ani se nevyloučí z toho, aby se jím stal. V pravé realitě pozitivního stavu,
jakmile se v příštím cyklu času ustanoví jeho plná a kompletní přirozenost a život, se
všechny sentientní entity na všech úrovních Stvoření a jeho multivesmíru stanou
anděly. Toto je konečný výsledek Stvoření. Takto bude definován nebo je právě teď
definován název, slovo či pojem ‚anděl‘. To, co učiní každého nekonečně odlišným, je
forma manifestace a kvality každého jedince, ale ne obsah, význam, vlastnost, rysy a
určení obsažené ve slově ‚anděl‘, jak se právě definovalo výše.
Manifestace takových rysů může být kvalitativně odlišná a jedinečná, ale intenzita,
rozsah, plnost lásky, moudrosti, znalosti a všeho ostatního pozitivního a dobrého jsou
stejné. Koneckonců všichni stále emanují z Mého Absolutního Stavu. Jejich manifestace
v sobě a jimi samotnými prostřednictvím každého jedince-anděla musí vždy být
nekonečně odlišná, protože on nese uvnitř sebe velmi specifickou ideu elementu, který
se ze Mne vyzářil a který mu dává velmi jedinečnou přirozenost. Tato jedinečná
přirozenost předává jeho vlastním velmi specifickým, nekonečně odlišným a
nenapodobitelným způsobem zbytku Stvoření všechny výše zmíněné vlastnosti
andělů. Avšak v obecném smyslu jsou zmíněné vlastnosti ve své povaze, struktuře,
esenci a substanci zcela stejné. Nekonečně odlišná je kvalita jejich manifestace a
vyjádření. Ale tím, že mají takovou kvalitu, bez ohledu na to, jaký je její specifický
obsah či povaha, tím, že to je jeho vlastní kvalita, jsou si všichni rovni a každý je tak
hodnotný, tak potřebný, tak preferovaný a tak všechno ostatní jako jakákoliv jiná
sentientní entita-anděl.
V zóně vymístění a ve všech jejích peklech převzali andělé zla nebo andělé temnoty
podobné role, jako měli andělé v pozitivním stavu. Nicméně povaha těchto rolí ve svém
obsahu a významu byla diametrálně odlišná od rolí andělů světla nebo pozitivního
stavu. Zatímco andělé světla, jak si pamatujete, ve svém původním určení zmírňovali a
stínili Absolutní Emanaci Mého Tvořivého Procesu, a tímto uskutečňovali náležité a
bezpečné rozdělování a titraci těch emanací a jejich energií, andělům temnoty byly
určeny role zvětšení, zesílení, expozice a rozšíření do všech směrů v původní a plné síle
všech zel, nepravd, zkomolenin a všeho ostatního, co síly negativního stavu vynalezly.
Naštěstí výrony těchto rozmnožených, zesílených a plně exponovaných zlých energií
neobsahovaly mohutnost absolutních proporcí. Konec konců přicházely od někoho,
kdo nebyl absolutní, ale relativní. Z toho důvodu by se, bez ohledu na to, jak silné,
mocné a pokročilé takové výrony byly, nikdy nemohly ani vzdáleně přiblížit těm
emanacím, které byly generovány z Mého Absolutního Stavu. Pokud by se výrony
vládců negativního stavu rovnaly mohutnosti a síle emanací Absolutního Stavu, při
jejich rozmnožení a zesílení by byl každý spálen na popel. Nikdo by nemohl přežít
takový příval. Protože však při porovnání byly emanace negativního stavu velmi slabé,
aby se ustanovila jejich sféra vlivu, která by negativnímu stavu dovolila plně a
kompletně dozrát, bylo nezbytné přijít s myšlenkou jejich neustálého rozmnožování a
zesilování. Jinak by negativní stav měl jen velmi malou šanci pokračovat příliš dlouho
ve svém pseudoúsilí. Jednoduše řečeno, vyprchal by. Takže hlavní úlohou andělů
temnoty a zla bylo zajišťovat, že se tak nestane. Proto fungovali v roli jeho rozšiřovačů
a zesilovačů. Jak víte, pokračují v této roli až do současné doby/stavu.
Avšak nakonec, kvůli relativnímu zdroji negativního stavu a kvůli skutečnosti, že
vyzařování pro jeho udržování a rozšiřování jsou relativní, a proto slabé, bez ohledu na
to, jak se zvětší a zesílí všechny jeho ideje, koncepty, životní styl nebo cokoliv, co mají,
vyčerpají všechnu svou energii, kterou jsou schopny produkovat. Tyto energie
v jednom okamžiku/stavu skutečně vyprchají. Jen pokud by jejich zdroj byl absolutní,
by se mohlo pokračovat v jejich produkovaní do nekonečna. V tom případě by
negativní stav musel na věčnost zůstat ve svém vlastním pseudoživotě. Naštěstí pro
všechny sentientní entity nejsou, nikdy nebyly a nikdy nebudou absolutní, ale jen
relativní. Z toho důvodu neexistuje žádné nebezpečí, že by pokračovaly na věčnost.
Takže, to je všechno, co může být nyní řečeno o andělech.
Je ovšem potřeba udržet v paměti každého, a obzvláště v myslích Mých pravých
představitelů na planetě Nula, že každý je předurčen v tom či onom čase/stavu, a
opakujeme to znovu, stát se andělem v čistě pozitivní konotaci tohoto termínu nebo
slova. Jakákoliv negativní nebo hrozivá konotace, kterou slovo ‚anděl‘ má, bude trvale
eliminována z myslí všech sentientních entit. Tedy v tomto smyslu jste vy všichni
možnými nebo v některých případech dokonce současnými anděly. Kdokoliv se
narodil, rodí nebo se narodí jako sentientní entita, bez ohledu na to, kde a kdy, narodil
se, je a bude zrozen, aby se nakonec stal andělem se všemi jeho privilegii, právy,
významy a obsahem.
Peter: Toto je velmi povzbuzující. Velmi rád naslouchám takovým věcem. Velmi Ti
děkuji za toto rozpracování a vysvětlení. Dává mi to ohromnou naději, že nezáleží na
tom, jak hrozné jsou podmínky, ve kterých v současnosti žijeme; je to pouze přechodná
a dočasná situace. Jak je nádherné mít tento druh perspektivy! To mám rád.
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře. A rádo se stalo. Nyní se věnujme pojmu nebo termínu
‚svatý‘. Poté se budeme věnovat záhadě a tajemství stromu života. Jak v obecném
smyslu lidé rozumí nebo co připisují tomuto slovu nebo jak vnímají jeho obsah a
význam? Ve většině případů v typicky lidském smýšlení je svatým osoba, která se
v podstatě vzdala všech takzvaných světských radostí a která stráví většinu svého času
v modlitbách, meditaci, půstu, celibátu, někdy v dobročinné práci, která cvičí a učí
ostatní nebo se zabývá podobnými aktivitami a která velmi často chodí do ústraní do
pouště nebo do vysokých hor nebo do mužských či ženských klášterů a podobných
míst. Jinými slovy v tomto pojetí neuvidíte pravého svatého, jak kráčí ulicemi tohoto
světa, ledaže by se ovšem stal velmi známým guru, který okolo sebe shromažďuje davy
následovníků atd.
Je toto pojetí svatého skutečné nebo má nějakou hodnotu? Ne nevyhnutelně. Třebaže
někteří z těchto jedinců, kteří jsou popisováni jako svatí, mohou být skutečnými
svatými, což záleží na jejich úmyslech a motivacích pro vedení takového omezujícího
stylu života, ve většině případů tomu tak není. Jak pojímáme tento termín? Být svatým
ani v nejmenším neznamená stranit se všeho, co se vám nabízí v podmínkách typu
života, ve kterém se nacházíte v jakékoliv dané době. Vůbec to neznamená, že abyste
byli svatými, že se musíte v čemkoli omezovat s výjimkou těch věcí, které jsou očividně
škodlivé pro vaše duchovní, mentální a fyzické zdraví. Slovo ‚omezit‘ nebo ‚omezení‘ ve
svém pravém významu znamená ztrátu osobní svobody. Jakékoliv omezení vůbec
nemůže být ve své povaze pozitivní. Jedinou pozitivní konotací, jakou takové slovo
může obsahovat, je, pokud se omezujete v negativním a zlém konání, myšlení, cítění,
chování, jednání a vztahování. Avšak takové omezení není svojí povahou skutečným
omezením, ale pravou svobodou, protože vás osvobozuje od otroctví negativního
stavu. Tudíž v podstatě je takové omezení kvůli vašemu osvobození čili kvůli
opětovnému nastolení vaší pravé a nefalšované svobody.
Slovo ‚svatý‘ v našem pojetí znamená někoho, jehož úmysly a motivace jsou čisté; kdo
všechno dělá ze správných důvodů, kvůli principům samotným, bez čehokoliv
postranního nebo sobeckého; kdo má ve své mysli nejvyšší prospěch a blaho všech a
všeho; kdo prochází svými záležitostmi, svou prací, zaměstnáním, úkolem, rolí, pozicí
atd., a je jedno, jaké jsou, s opravdovou ctí, slušností, skromností, pokorou, ponížeností,
objektivitou a poctivostí, bez vlivu jakýchkoliv negativních a zlých myšlenek, tužeb
nebo přání a bez jakékoliv potřeby se mstít, odplácet, být nepřátelský, krutý nebo být
extrémně nekontrolovaně rozzlobený, kdykoliv je poškozen nebo podveden nebo když
se mu stane něco zlého či špatného; a toto vše činí a je takovým kvůli Mně, kvůli
ostatním a kvůli sobě v tomto pořadí. Být svatým současně znamená být
bezpodmínečně milující, moudrý, laskavý, vděčný, uznalý, chápavý, tolerantní,
milosrdný, odpouštějící, empatický, soucitný, naprosto trpělivý, rozpoznávající svoji
osobní omezenost a povahu své vlastní jedinečnosti, nekonečné odlišnosti a
individuality bez toho, aby kdykoliv chtěl, toužil, bažil nebo žádal být jako někdo jiný.
Takže být věrný a spolehlivý ke Mně, k jiným a k vlastní přirozenosti, osobnosti a
individualitě. Žádné z těchto rysů a vlastností nevyžadují od nikoho trávit všechen svůj
čas v modlitbách, meditaci, v ústraní, vyhýbání se druhým, vyhýbání se radosti, sexu,
dobrému jídlu, legraci, hře a čemukoli jinému, co není škodlivé a nebezpečné a co by
mohlo překážet vašemu duchovnímu růstu, vylepšování a rozvoji.
Jestliže se pozorně podíváte na náš popis významu a obsahu slova ‚svatý‘, všimnete si,
že všechny jeho vlastnosti a rysy jsou stejnou měrou připisovány všem pozitivním
andělům neboli andělům světla. V tomto smyslu jsou všichni andělé v pozitivním stavu
svatými a všichni andělé v negativním stavu jsou vším opačným k tomu, co slovo
‚svatý‘ obsahuje a značí. Dle této definice můžete také dojít k závěru, že každý výše
popsané povahy je také svatý. A protože každý je nakonec předurčen stát se andělem,
je tímto stejně určen k tomu stát se svatým.
V současném pojetí termínu ‚svatý‘, mimo toho, co bylo popsáno výše, být opravdu
svatý znamená rozpoznat, přijmout a zrealizovat všechno, co je obsaženo v Mém
Novém zjevení, považovaném za Mé Pravé Slovo. Toto je nový aspekt této definice a od
teďka, jak jsou tato slova napsána, se uplatňuje v životě všech sentientních entit-
andělů svatých pozitivního stavu. Všichni praví andělé z pozitivního stavu v sobě plně
a jednoznačně zahrnují všechny principy Mého Nového zjevení, a tímto se stávají
svatými ještě většího stupně. Koneckonců Moje Nové zjevení mnohokrát opětovně
zdůrazňuje všechny výše popsané rysy a vlastnosti toho být pravým andělem a svatým.
Jestliže jako Moji praví představitelé věrně a bezpodmínečně uplatňujete ve svých
životech všechno, co je obsaženo v Mém Novém zjevení kvůli principům samotným bez
jakýchkoliv postranních úmyslů nebo bez jakýchkoliv háčků, jste tedy v pravdě
svatými a anděly.
Jak vidíte z naší definice slova ‚svatý‘, od základu se liší od toho, jak ho definuje a chápe
většina lidí. Příliš mnoho omezení a obětí se očekává v životech všech takzvaných
svatých. Z našeho pohledu tento druh svatosti nebo života podle tohoto chápání je ve
skutečnosti propagován silami negativního stavu. Proč to dělají? Aby vylíčily život
v pozitivním stavu jako něco velmi závazného, vážného, nepříjemného, nudného,
omezujícího, nesvobodného, neskládajícího se z ničeho jiného než z neustálých
modliteb, meditace, nekonečného zpěvu hosana Nejvyššímu, vykřikování neužitečného
velebení Mne, nemajícího žádnou legraci, žádnou radost, žádný smích, žádný
odpočinek, vůbec nic atd. Koneckonců jestliže je možné přesvědčit lidi, že toto je pravá
přirozenost pozitivního stavu a pravá přirozenost bytí andělem nebo svatým, v tom
případě kdo by chtěl být v pozitivním stavu? Nebo kdo by chtěl žít v takovém
nenaplňujícím a nudném životě? Jen negativní stav má veškerou legraci a zajímavé
aktivity, které jsou nevyčerpatelné a nejžádoucnější. Takto je nastražena past sil
negativního stavu. A mnoho lidí a tvorů podlehlo tomuto chápání toho, jaké to je být
andělem nebo svatým. Naneštěstí dokonce i doslovný výklad křesťanské Bible, jakož i
všech ostatních takzvaných svatých knih podporuje tuto falešnou představu. A protože
takové knihy jsou jimi považovány za pravé Slovo Boží, vnímají koncept bytí andělem
nebo svatým v této velmi negativní konotaci. Nakonec je to Bůh, který jim dává tento
popis. Mohu vás ujistit, že nic není dál od pravdy než tato domněnka. Jaký druh Boha
bych byl, kdybych jakýmkoliv způsobem omezoval lidi?
Jedním z důvodů pro tuto snahu sil negativního stavu bylo implantovat do mysli
každého (v jejich doméně a na planetě Nula) velmi nesprávnou představu o Mé
Přirozenosti, toho, Kdo jsem a jaký mám vztah ke všem nebo jaký druh věcí vyžaduji
od všech sentientních entit, aby si zasloužily stát se anděly a svatými nebo být hodny
Mé pozornosti. Přijetím této představy o Mé Přirozenosti má negativní stav větší šanci
pokračovat ve svém neživotě do nekonečna. Toto je důvod, proč přišel
s nejohavnějšími představami o Mně a Mé Pravé Přirozenosti. Jedním z mnoha důvodů,
proč vám a všem ostatním kdekoliv jinde bylo a je poskytováno Mé Nové zjevení, je
natrvalo rozptýlit tuto ohavnou a opovrženíhodnou nepravdu a poskytnout vám
správnou ideu toho, kdo a jaký Já jsem a jaká je vůbec Moje Pravá Absolutní
Přirozenost. Protože negativní stav příliš dobře ví, že osvojení si správné představy a
pojetí o Mně a Mé Přirozenosti znamená konec jeho neživota, dělá všechno, co je v jeho
pseudomoci, aby zfalšoval a překroutil všechno, co souvisí se Mnou a Mojí
Přirozeností. Myslí si, že při úspěchu svého úsilí v tomto ohledu to může odložit jejich
konec donekonečna. A z toho důvodu využívá výše zmíněné takzvané svaté knihy. A
samozřejmě, vše se děje pod Mým Jménem nebo ve jménu Božím. Koneckonců pro ně
jsem Já a Bůh dvě odlišné Entity - další ohavná nepravda.
Máte obrovskou příležitost zbavit se všech nesprávných a falešných představ o Mně a
Mé Pravé přirozenosti. K dispozici máte Moje Nové zjevení, jež vám dává správné a
náležité ideje nejen o Mně a Mé Pravé Přirozenosti, ale o všech duchovních principech,
představách, zásadách, jakož i kategoriích.
Jedna taková představa, která potřebuje uvést do správné perspektivy, je představa a
význam výše zmíněného stromu života. Jak si pamatujete z Dialogu 146., strom života
znamená souhrn mystického a tajného poznání života a postupu, jakým se relativní
život se všemi jeho relativními sentientními výtvory učiní nesmrtelným a věčným.
Přístup k této vědomosti, kterou představuje tento strom, byl úmyslně uzavřen, a
všechny jeho záhady a tajemství byly ukryty před všemi sentientními entitami, aby
nemohly udělat nesmrtelným či věčným něco, co není z pravého života. Jak si také
pamatujete, v zahradě Eden byl ještě jeden strom - strom poznání dobra a zla. Bylo to
ovoce z tohoto stromu, které dle ponouknutí hada snědli Eva a Adam. Z těchto faktů
můžete jasně vidět, že nemáme co do činění se stromem jako nějakým druhem fyzické
rostliny, ale jeho symbolickým a souvztažnostním znázorněním. Strom obecně
souvztaží s nějakým druhem znalosti. V tomto případě strom znalosti dobra a zla
představuje ideu zasazenou do sentientních myslí, že mají právo a svobodu volby
odmítnout pravou realitu svého stvoření a Mého Stvoření obecně tím, že za zdroj svých
životů považují někoho nebo něco jiného nebo vůbec nikoho nebo svůj vlastní zdroj -
což znamená, že oni jsou svým vlastním zdrojem života, a ne Já. Být schopen rozlišit
tyto dva faktory a odmítnout ten falešný znamená mít vědomost toho, co je a co není
správné. Jíst ovoce z toho stromu značí přijmout tu ideu za pravou. Důsledek tohoto
přijetí vede ke vzniku, aktivaci, ustanovení a manifestaci neživota negativního stavu a
ke všem důsledků, výsledkům a následkům takové aktivace.
Aby se předešlo jakékoliv možnosti, že by se neživot negativního stavu a z něho
vyplývající lidský neživot někdy uskutečnil nesmrtelným a věčným, Moje Božská
Prozřetelnost zajistila, že přístup ke znalosti toho, jak to učinit, byl uzavřen a
znepřístupněn. Jak bylo zmíněno v Dialogu 146., toto je ten pravý význam strážení
stromu života cherubíny, aby nikdo k němu neměl přístup. Druhým důležitým
duchovním aspektem tohoto je nezbytné uzavření a znepřístupnění pro každého
samotného Absolutního, Nepojmenovatelného a Nepochopitelného Jádra Mé Absolutní
Přirozenosti, představeného také stromem života. Život jako takový vyvěrá z toho
Absolutního Jádra. Jak víte, možnost takového přístupu by způsobila okamžitou a
neodvolatelnou smrt každého, kdo by se pokoušel k Němu z jakýchkoliv důvodů
přiblížit. Samotný Absolutní Pramen a Zdroj Života, jeho samotný Střed, který je ve
stavu stálé a neustálé emanace života, jakéhokoliv života, nemůže být pochopen
žádnou relativní sentientní myslí. Pokus tak učinit by byl tak drtivý a nesnesitelný, že
by relativní sentientní mysl nemohla přežít. Aby se tomuto předešlo, tento aspekt
Mého Absolutního Jádra, který vytváří a vyzařuje Samotný Život, byl pro každého
vůbec učiněn nepřístupným a nepochopitelným.
Avšak vedle toho, co bylo řečeno výše, je ještě jedna záhada a tajemství související
s pojmem stromu života. Toto tajemství nebylo doposud dostupné. Vztahuje se
k samotnému faktoru jsoucna a bytí pozitivního stavu. V jaké formě, tvaru, kondici,
stavu a procesu je pozitivní stav ve svém jsoucnu a bytí? Bylo to definováno jako
nekompletní a neplné. Pozitivní stav tak, jak skutečně je a jak tkví ve svém pravém
tvaru, formě, kondici, stavu a procesu v Absolutním Jádru Mé Absolutní Přirozenosti,
nebyl a není plně aktivovaný. Pouze některé jeho aspekty byly. Co si myslíte, že by se
stalo, kdyby někomu v současné kondici pozitivního stavu bylo dovoleno mít přístup
ke stromu života? Bezděčně by učinil nesmrtelným a zvěčnil by nekompletní a neplnou
kondici pozitivního stavu. Kdyby se toto někdy stalo (a nakonec, pokud by se
nenastolilo uzavření nebo neprovedlo znepřístupnění stromu života, sentientní mysli
by samou svou strukturou a povahou byly schopny tomu přikývnout), v tom případě
by plnost a kompletnost pozitivního stavu nikdy nemohla dospět ke své žádoucí
plodnosti. Jakmile něco učiníte nesmrtelným a věčným, tímto faktorem se to nemůže
zastavit nebo nahradit něčím jiným, protože to zabírá místo všemu ostatnímu.
Důsledek takové nemožné a hypotetické situace by byl takový, že ani neživot
negativního stavu, ani jeho lidský neživot by nemohl být eliminován, protože samotná
představa a význam stavu něčeho, co je nekompletní a neplné, dává také negativnímu
stavu impuls pokračovat taktéž na věčnost. Vždyť takový stav jako tento byl na prvním
místě založen výhradně kvůli pseudojsoucnu a pseudobytí negativního stavu a jeho
lidského neživota. Aby se předešlo tomu, že by se to kdy událo, bylo nutno také pro
všechny v pozitivním stavu uzavřít přístup ke stromu života. Jinak by celý tento podnik
dvou opačných manifestací sentientních myslí skončil tragédií, která by spočívala
v nemožnosti nikdy nic změnit ohledně nich samých, jejich stavů a kondic a ohledně
čehokoliv vůbec. Toto je velmi přesvědčivé odůvodnění, proč bylo absolutně nezbytné
uzavřít přístup ke stromu života.
Ještě jedním tajemstvím, které se odvozuje od výše zmíněného tajemství, bylo to, že
v průběhu dohody či smlouvy uzavřené mezi Mnou a sentientními entitami bylo
stanoveno, že všechny životy všech sentientních entit, za jejich současné kondice a
stavu, vyprší na konci tohoto cyklu času/stavu/procesu. Jestliže jejich současný život
není ve stavu plnosti a kompletnosti, v tom případě takový život nemůže pokračovat
navždy. Aby se tomuto zabránilo, znemožnil se přístup k jeho nesmrtelnosti a
zvěčnění. Ale co se stane, až se uzavře současný cyklus, ustanoví se přechodný stav a
poté bude zahájen nový cyklus? Protože v té době/stavu nejenže nezbude nic
z neživota negativního stavu a lidského neživota, ale nebude také více žádných tužeb,
chtění, chtíčů, vůlí, vzpomínek nebo čehokoli, co máte v tomto ohledu, co se týká všeho,
co je obsaženo v negativním stavu a lidském neživotě, bude nastolena zcela odlišná
situace.
Tato hluboce a kvalitativně odlišná situace je naznačena v něčem, co jsem řekl andělovi
církve v Efezu, Kapitola 2, verš 7 ve Zjevení (Apokalypse). Zde se říká: ‚Tomu(té), kdož
zvítězí, Já dám jíst ze stromu života, který je uprostřed Božího ráje.‘ Ten, kdož zvítězí
(úmyslně jsem přidal slovo ‚té‘ ke slovu ‚ten‘, což je vynecháno ve zmíněném textu), je
ten, kdo je navždy totálně, kompletně, zcela a absolutně osvobozený od všech tužeb,
přání, chtění, vůlí atd. mít něco společného s neživotem negativního stavu a lidským
neživotem. Za těchto okolností, jakmile nebude žádné jiné nebezpečí učinit
nesmrtelným a zvěčnit něco z negativního stavu a jeho lidského neživota, jakož i něco
z nekompletnosti a neplnosti pozitivního stavu, bude obnoven přístup ke stromu
života neboli ke znalosti, jak učinit nesmrtelným a věčným sebe samé i vlastní životy
v této nové kondici. Taková obnova bude nutná, aby už nikdy nebyla žádná potřeba
pro omezování jejich životů pouze na jeden cyklus času/stavu/procesu. Podmínka
vypršení jejich životů na konci tohoto cyklu, která je v oné dohodě či smlouvě, bude
zrušena, až vstoupí do poslední fáze přechodného období. Bude to během této poslední
fáze, kdy proces této obnovy bude postupně a pomalu zkompletován.
Nuže, Petře, Myslím, že je toho pro dnešek dost. Potřebuješ odpočinek, protože se stále
fyzicky necítíš zcela dobře. Jak víš, po tvém utrpení a operaci ti bylo naznačeno, že věci
s tebou nikdy nebudou stejné, jako byly předtím. Zvykni si na tuto myšlenku.
Peter: Zvykám si. A tolik Ti děkuji za toto plodné a významné zjevení. Do příště - pokud vůbec.