|
5. června 2000
Peter: Mám silný pocit, že bys chtěl nabídnout nějaká další objasnění záležitostí
navozených v Dialogu 145. Mám pravdu, nebo je to mé toužebné přání? Nechci v tomto
ohledu vnucovat žádné své ideje a potom prohlašovat, že jsi to Ty, kdo mě inspiruje,
abych to tak pociťoval. Jaká je pravá realita této situace?
Pán Ježíš Kristus: Tvoje pocity ohledně této záležitosti, Petře, jsou správné. Je velmi
naléhavé pokračovat v našem rozmlouvání, aby se uzavřel tento druhý díl. Jak jste si
všimli, v Dialogu 145. bylo naznačeno, že uzavření druhého dílu těchto Dialogů se kryje
s uzavřením kapitoly nebo fáze v současně probíhajícím posunu a s otevřením nové.
Jsme na prahu tohoto uzavření a otevření. Předtím, než tento důležitý krok nastane, je
nutné, aby se odehrály některé důležité události, které jsou jistým způsobem svázány
s dokončením tohoto svazku. Jak víte, taková dokončení, když se vztahují k Novému
zjevení, obvykle ukazují milník, který rozlišuje mezi něčím, co bylo předtím, než se
nastavil, a něčím novým a odlišným, co vstupuje do platnosti, jak to požadují zásady
duchovního pokročení. Avšak předtím, než se uskuteční uzavření předcházející fáze a
otevření nové, je nutné předat vám všem, kteří jste v pozici rozpoznání, přijetí a
realizace všeho, co souvisí s předcházejícími a následujícími fázemi, jisté informace
pomocné pro úspěšné uzavření jedné a otevření druhé. Bez takové informace se
nemůže tato důležitá událost udát. Všechno, jakož i všichni zodpovědní za to, aby se to
událo, se potřebují dostat do správného postavení, které by umožnilo spuštění tohoto
důležitého procesu.
Jak bylo několikrát naznačeno v těchto Dialozích, takové důležité události se nemusí
nutně registrovat ani rozpoznat na úrovni vaší vědomé mysli nebo v konkrétních a
zjevných událostech na planetě Nula. V mnoha případech a obvykle se nejprve
uskuteční v duchovním světě a z něj se rozvinou do všech ostatních dimenzí. Potom se
může jejich dopad pocítit v zóně vymístění a v omezené míře na planetě Nula. Vliv
těchto událostí je více cítit na vnitřních duchovních a duševních úrovních než na
úrovních fyzických nebo vnějšího prostředí. Může se také odrážet ve změnách postojů
a chování a následných změnách ve způsobu myšlení, cítění, chtění, vztahů, jednání,
úmyslů a v jiných způsobech motivovanosti, jaké nebyly dříve možné. Avšak navenek
to může dosti dobře být tak, že se nic nezmění. Přinejmenším pro smyslové
uvědomování si vaší vědomé nebo externí mysli. Avšak na duchovní úrovni a ve všech
ostatních světech mimo vaši pseudodimenzi jsou tyto změny ohromné. Protože
zvěstují něco nového a přesahujícího všechno to, co se předtím prožilo, jsou tyto
změny nejvíce vítanými událostmi. Pro sentientní entity v pozitivním stavu není nic
radostnějšího, než mít neustálé příležitosti prožívat a realizovat všechny takové změny
ve svých zosobněných a individualizovaných životech.
Jak víte, v neživotě negativního stavu a lidském neživotě ve většině případů nejsou
takové změny vůbec vítány. Jak jste si vědomi, jejich životní styl je založen na
principech regrese a stagnace. Být více ve zlech a žít život větších nepravd a
zkomolenin neznamená progresi, ale regresi. Současně to znamená stagnaci, protože
v takovém regresivním způsobu není obsaženo nic nového a odlišného. V jejich
případě jsou možné změny, jen kdyby si zvolili ustoupit od svých zel, nepravd a
zkomolenin. Dokud odmítají představu takových změn, nemohou být progresivní
nehledě na to, jak moc vidí nebo vnímají změny ve svém způsobu pseudoživotního
stylu tím, že se stávají horší a horší, například. Způsob, jakým musíte chápat tuto
situaci s entitami v negativním stavu, je ten, že jejich pohyb jde ve směru vyčerpání
všech možností, které dávají jejich zlům, nepravdám a pokrouceninám schopnost se
manifestovat, ilustrovat a demonstrovat v jejich osobním a individualizovaném životě.
Všechno, co kráčí ve směru, který je vlastně slepou uličkou, se nemůže považovat za
progresivní. Jedním z důvodů, proč všichni obyvatelé negativního stavu tak zoufale
oponují jakýmkoli změnám a obávají se jakýchkoliv změn ve svých pseudoživotech, je
to, že někde hluboko uvnitř cítí, že jejich život je slepou uličkou. Proto se nechtějí
pohnout. Namísto toho rádi stagnují v jednom stavu, kondici, místě atd. Falešně věří, že
pokud se nepohnou a budou stagnovat, v tom případě je konec jejich neživota
v nedohlednu. Naneštěstí pro ně jakékoliv pozitivní změny v pozitivním stavu mají
bolestivý čeřící účinek na stagnující kondici jejich neživota. Kvůli tomu jsou nuceni být
horšími a být více v nepravdách a překrouceninách. Tím, že se více a více stávají
takovými, více a více se blíží k ukončení neživota negativního stavu a všech
negativních aspektů lidského neživota.
Jak vidíte z těchto faktů, ukončení neživota negativního stavu a lidského neživota není
iniciováno nikým ve sféře těchto neživotů, ale pozitivní a progresivní změny
v pozitivním stavu a v mém Stvoření obecně způsobí, že se udá toto ukončení. Fakticky
můžete tyto změny pojímat jako příčinné faktory tohoto konce. Bez nich by nemohlo
nastat žádné ukončení. Takže progresivní modalita veškerého pravého života
v pozitivním stavu umožňuje, aby se toto ukončení uskutečnilo. Jak vidíte z těchto
faktů, je tu diametrálně obrácený směr událostí odehrávajících se synchronním a
simultánním způsobem. Jak dochází k neustálé duchovní progresi v pozitivním stavu,
v negativním stavu současně probíhá neustálá duchovní regrese. Čím více progrese na
straně jedné, tím větší regrese na straně druhé. Rozdíl v těchto dvou je ve skutečnosti,
že zatímco v pozitivním stavu je duchovní progrese věčně pokračující proces, který
vůbec nikdy neskončí, v negativním stavu to je dočasný a přechodný proces končící ve
slepé uličce. Z toho důvodu čím více progrese a změn se odehrává v pozitivním stavu,
tím blíže je konec negativního stavu. A proti tomu všichni členové negativního stavu
energicky bojují a brání se. Jediným problémem, který v tomto ohledu mají, je to, že
čím více bojují a brání se, tím blíže se dostávají ke slepému konci.
Jak tato situace ovlivňuje vás, Mé pravé představitele na planetě Nula? Otázkou je vaše
ochota změnit se nebo následovat cestu neustálého duchovního rozvoje a za každou
cenu se vyhnout své neochotě se změnit. Pokud se bráníte nebo nejste ochotní se
změnit nebo následovat cestu duchovního rozvoje, podporujete neživot negativního
stavu a lidský neživot. Tím, že tak činíte, zdržujete jejich rychlejší ukončení a současně
přispíváte ke zbytečnému prodlužování jejich neživotů. Jak víte, lidský neživot byl
strukturován takovým způsobem, aby lidem činil velké obtíže se změnit, ať už se
nalézají v jakémkoliv životním stylu. Koneckonců, protože máte tuto lidskou
přirozenost ve své individuální podobě, jste náchylní projevovat stejné rysy,
charakteristiky a postoje jako všichni jiní lidé. Rozdíl mezi vámi a jinými lidmi je ten, že
vy z Mého Nového zjevení o této situaci víte, zatímco všichni ostatní lidé si nejsou
vědomi, že tomu tak je. Neexistuje tedy pro vás žádná omluva, kdybyste shledali, že se
s ohledem na změny v pozitivním stavu bráníte změnám ve svých vlastních
zosobněných a individualizovaných životech. Tím, že dovolíte, aby se takové změny ve
vašich vlastních životech uskutečnily, významně přispíváte k ukončení neživota
negativního stavu a jeho lidského neživota.
Problém se všemi doposud napsanými knihami a svitky o duchovních záležitostech a o
hierarchii duchovní organizace, s výjimkou knih Mého Nového zjevení, je v tom, že
během historie jejich psaní se v nich v první řadě používal typicky lidský jazyk a za
druhé byly napsány z pozice typicky lidské přirozenosti. Tento jazyk a tato pozice
vštípily do uspořádání jejich osnovy schopnost vnímat a pochopit věci zkomoleným
neměnným, nehybným a neprogresivním způsobem. Nepokládají za možné, že
všechno, o čem píšou, nebo způsob, jakým popisují tyto záležitosti nebo jakékoliv jiné
záležitosti vůbec, je buď totálně falešný nebo zkomolený anebo že jakákoliv
strukturální organizace nacházející se v době, ve které byla popisována, již více
neodráží skutečnost nastolenou později. Jinými slovy, ani v nejmenším neuvažují o
možnosti duchovní progrese a všech souvisejících změn, které ji doprovází. Kvůli
tomu. Když lidé čtou takové knihy, věří, že věci v duchovní říši jsou stále stejné, jako
byly v době psaní nebo zaznamenávání. Nemohou vytvořit myšlenku, že cokoliv čtou,
by mohlo být totálně falešné v nejhorším případě nebo v lepším případě by to mohlo
být totální překroucení pravé reality dotyčné záležitosti. Také nechápou myšlenku, že
věci by se mohly od té doby/stavu změnit. Domnívají se, že se nic nezměnilo od doby,
kdy ta informace byla zaznamenána nebo napsána.
Vezměte si například početné knihy (nebo svitky), z nichž některé jsme zmínili
v Dialogu 145. Nebo si například vezměte takzvané náboženské svaté knihy
(křesťanskou Bibli, islámský Korán, různé indické svaté knihy a jiné). Všechny se tak či
onak zabývají záležitostmi takzvané duchovnosti a hierarchie duchovní organizace.
Jejich samotným obsahem, jejich prohlášením, že jsou inspirované nebo dokonce
diktované Bohem nebo božským, a tím, že všechny obsahují Slovo Boží, zaujímají
pozici, že nic se v nich nemůže změnit a že cokoliv, co popisují nebo o čem hovoří, má
absolutní, neměnnou a nemodifikovatelnou věčnou platnost, a že všechny věci vždy
budou přesně takové, jak jsou v těch knihách popsány. V jejich falešném pojímání
předpokládají, že Bůh je vždy stejný, a proto se nic u ničeho nemůže změnit. Takto byly
založeny všechny zkomoleniny a nepravdy negativního stavu a takto jsou neustále
propagovány do tohoto samotného okamžiku. Pro negativní stav je velmi prospěšné
mít takovou představu a vnímání a udržovat je ve své doméně a mezi většinou lidí
pokud možno do nekonečna. Nic netěší negativní stav více, než prohlašovat, že se Bůh
vůbec nemění, a proto se nic nemůže změnit ve vytvořeném uspořádání Stvoření a ani
v hierarchii duchovní organizace. Pokud je tomu tak, pak by tu nebylo něco takového
jako duchovní rozvoj, a proto by nebyla žádná potřeba pro uskutečnění jakýchkoliv
změn v životech jakýchkoliv sentientních entit. Takto je negativní stav schopen
udržovat svůj neživot věříc, že pokud by mohl udržet tuto falešnou víru mezi všemi
svými následovníky co nejdéle, mohl by v tom případě pokračovat navěky.
Jedním z mnoha důvodů, proč bylo poskytnuto Mé Nové zjevení, bylo rozptýlení této
ohavné nepravdy. Nic není dále od pravdy než tato nepravda. Samotná Absolutní
Přirozenost JSEM KDOŽ JSEM (Boha - Pána Ježíše Krista) se skládá, kromě
nekonečného počtu mnoha jiných věcí, z neustále progresivních a absolutních změn.
Třebaže jsou v Mé Absolutní Přirozenosti obsaženy všechny možné změny od věčnosti
do věčnosti, faktorem dynamiky všech těchto změn jsem ve stavu a procesu stálé
změny. Jestliže ve Mně spočívají všechny nekonečné a nevyčerpatelné počty změn,
jestliže Moje Přirozenost z nich všech kromě mnoha jiných věcí sestává, potom, logicky
řečeno, Já jsem Absolutní Změna v Sobě Sama, Sama Sebou, ze Sebe Sama a Sama o
Sobě. Kvůli faktu, že Moje Stvoření a všechny sentientní entity odrážejí tuto
přirozenost ve své relativní kondici, nemohou být tedy strukturovány jinak než podle
této Přirozenosti. Takže jsou v modalitě neustálých změn a progresí na věčnost.
Jak byste pojímali nejdůležitější výraz ‚JSEM KDOŽ JSEM‘? Jaké hybné síly jsou
zasazeny v tomto pojmu? Logicky řečeno, jednoduchým vyslovením slov ‚já jsem‘
vytváříte představu pohybu. Říci je, znamená být ve stavu a procesu neustálého
pohybu. Jinak byste byli mrtví. Povahou samotného pohybu, jak se pohybuje dopředu a
dále, je změna a progrese samotná. Kdyby tomu tak nebylo, nikdo by nikdy nemohl
pojmout, nebo dokonce ani říci slova ‚já jsem‘. Navíc, říci slova ‚JSEM KDOŽ JSEM‘ a jako
výsledek toho vaše schopnost říci sami sobě, že vy také jste, kdož jste, znamená rozšířit
vaši dynamickou manifestaci progresivním způsobem na věčnost. Důvodem, proč je
rozšířena na věčnost, je to, že ‚jsem kdož jsem‘ - ve vašem případě. Jako relativní
k Mému Absolutnímu ‚JSEM KDOŽ JSEM‘ - je nekonečně odlišné, jedinečné a
nenapodobitelné povahy, která je v procesu změny svým vlastním jedinečným,
odlišným a nenapodobitelným způsobem jako někdo, kdo je takovým, jakým je. Tím, že
odráží ve své přirozenosti obsah ideje elementu, který byl udělen ‚já jsem‘ a umožnil ‚já
jsem‘ stát se ‚kdož jsem‘, kterýžto element a jeho idea na věčnost obsahuje všechny
nutné a potřebné změny, vaše ‚jsem kdož jsem' nemůže být nic jiného než způsob
neustálé progresivní a věčné změny. Co myslíte, jak jinak byste mohli rozumět výroku,
že sentientní entity byly stvořeny podle Mé podoby a obrazu? Toto je ve skutečnosti to,
co je Moje podoba a obraz - kromě mnoha jiných nekonečných počtů věcí.
Z výše uvedené rozpravy můžete rozeznat, jak nebezpečným se stalo, obzvláště za
současně existujícího duchovního rozpoložení, brát ohled vůbec na cokoliv, co
obsahuje doslovný význam takových knih a svitků (zmíněných výš v Dialogu 145.). Jak
si pamatujete nebo nepamatujete z Velké knihy, bylo tam prohlášeno, že doslovný
smysl Bible, například, se nahrazuje doslovným významem Mého Nového zjevení.
Zatímco doslovný význam Bible byl napsán ve zdáních pravdy, ale ne ve skutečné
pravdě samotné (jak už bylo zjeveno skrze Swedenborga), a proto neobsahuje žádnou
skutečnou pravdu; doslovný význam Mého Nového zjevení neobsahuje nic jiného než
pravdu a skutečnou pravdu ve své neskrývané povaze. Z toho důvodu, jak vám bylo
zdůrazněno v jednom z předešlých dialogů, že číst Bibli za současně existujících
duchovních rozpoložení, pokud berete v úvahu jen její literní význam, může být velmi
nebezpečné vašemu duchovnímu a mentálnímu zdraví. Tento závěr plně platí dokonce
i ve větším stupni na všechny ostatní takzvané svaté knihy nebo knihy a svitky, které
jsme zmínili v Dialogu 145. Žádná z nich neobsahuje nic pro vás hodnotného nebo nic,
co by odráželo současnou duchovní a hierarchickou kondici v duchovním světě nebo
jakémkoli světě vůbec. Mohou mít nějakou historickou hodnotu v tom, že ukazují, jak
mohou být nepravdy a zkomoleniny produkovány a považovány za samozřejmé, jako
by byly skutečnou pravdou. Také mohou odrážet nějaké aspekty hierarchie duchovní
organizace, třebaže v překroucené modalitě, která existovala buď v době jejich
zaznamenávání, nebo tisíce let předtím. Avšak z pohledu současně existujících
duchovních potřeb v rámci současně probíhajícího duchovního posunu nejenže nemají
žádnou hodnotu, ale mohly by pro vás být velmi nebezpečné, protože by mohly
implantovat do vaší mysli nějaké velmi falešné a nesprávné ideje, které by mohly
překážet vašemu vlastnímu duchovnímu rozvoji a změně.
Negativní stav ví velmi dobře, jak hrát na vaši lidskou zvědavost. V procesu čtení
takových knih mlže například velmi lehce implantovat do vaší mysli všechny druhy
pochybností o obsahu Mého Nového zjevení a obdařit vás nechtěnou myšlenkou, že
možná, jen možná, by mohla být pravda to, co tyto knihy obsahují. To je velmi
příhodná past. Byl ustanoven stav pokušení, který může velmi nepříjemně a bolestivě
zkomplikovat váš život. Abych vás upozornil, že cokoliv této povahy se může a smí stát,
Na platformě těchto Dialogů zjevuji všechna tato fakta. Jak víte, jednou z mnoha funkcí
a rolí těchto Dialogů je učinit vám všechna tato fakta dostupná. Od tohoto bodu je zcela
na vás, abyste toho byli dbalí, či nikoli. Avšak nezapomeňte na svou odpovědnost a
zodpovědnost v tomto ohledu. Jak víte, jestliže je vám dána znalost těchto faktů nebo
jakýchkoli jiných důležitých faktů, tato znalost je vám poskytnuta z důležitých důvodů.
Tím, že máte takovou znalost, stáváte se odpovědní a zodpovědní za způsob, jakým
využijete, nebo nevyužijete či upotřebíte, nebo neupotřebíte tuto znalost. Je to logický
výsledek jakéhokoliv takového uspořádání. Souhlasili jste s tím podle toho, že máte
takovou znalost. Jinak byste ji neměli. Kdokoliv přijímá nebo čte tyto Dialogy, v tomtéž
okamžiku přebírá plnou odpovědnost a zodpovědnost za všechno, co udělá, nebo
neudělá s tím, co je obsaženo v těchto Dialozích nebo v Mém Novém zjevení obecně.
Řekněte Mi, prosím, jaký by byl záměr pro zjevení vám všech těchto důležitých
duchovních záležitostí, když ne kvůli jejich přijetí a realizaci? Jen ukojit vaši zvědavost?
Cokoliv pochází ode Mne, má důležitý, rozhodující, vitální a životodárný účel a nemůže
být jen předmětem naplnění potřeb vaší plané zvědavosti.
Jak víš, Petře, v minulosti si několik lidí objednalo knihy Mého Nového zjevení. Jedním
z důvodů, proč jsi již nikdy o nich neslyšel, je ten, že jejich hlavním motivačním a
úmyslovým činitelem bylo uspokojit svoji planou zvědavost. Kdokoliv přistupuje ke
čtení čehokoliv, co je obsaženo v knihách Mého Nového zjevení, s takovými
nesprávnými úmysly a motivacemi, nejenže nemůže mít z jeho obsahu prospěch, ale
uvádí se do pozice odmítnutí věrohodnosti a pravdivosti Mého Nového zjevení.
Protože Nové zjevení obsahuje Moje Slovo, odmítnout ho znamená odmítnout Mne.
Tímto odmítnutím se odmítající jedinec uvádí do duchovně velmi nebezpečné situace,
která na něj uvaluje všechny nepříjemné důsledky, výsledky a následky takového
odmítnutí.
Peter: Velmi oceňuji toto dobře načasované varování. Je velmi jednoduché spadnout do
pokušení této povahy, když jsme v lidské kůži. Velmi ti děkuji za Tvá Slova.
Pán Ježíš Kristus: Je Mi potěšením, Petře. Jak tedy vidíte, lidská přirozenost, jakož i
přirozenost všech v negativním stavu, je zakořeněna ve strnulosti, nepružnosti,
stagnaci, uniformitě, neměnnosti, neprogresivnosti a v podobných rysech, které jsou
základem jejich samotného neživota. Tyto rysy jsou obzvláště, konkrétně a hlavně
uplatnitelné na jejich náboženské, duchovní (pseudoduchovní), filozofické, etické,
sociální, sexuální a podobné pohledy a chápání. Rysy této povahy prostupují všechny
aspekty jejich životů a očekávání. Mohou jít až do tak směšných požadavků, jako je
například formální uspořádání psaného nebo tištěného textu v těchto Dialozích.
Někteří čtenáři těchto Dialogů si všimli, že ve Druhém svazku těchto Dialogů jsou
otázky, které byly položeny jinými, tištěny v kurzívě. V minulosti tomu tak nebylo.
Vzhledem k tomu by tito čtenáři rádi viděli v tomto ohledu soulad a měly by je všechny
buď v kurzívě, nebo bez kurzívy. Nebo jsou podrážděni neobratností struktury
některých vět (anglických) a nějakých chyb a jsou nuceni je změnit, aby vyhovovaly
jejich očekáváním založeným na formálních požadavcích jejich angličtiny nebo
způsobu, jaký se naučili. Opět strnule lpí na těchto požadavcích.
Velmi často se tak na naší straně činí úmyslně, abychom věděli, na čem vám záleží. Je
pro vás důležitější lpět na těchto požadavcích ztuhlých a nepružných pohledů, kterých
se můžete v tomto ohledu držet, a na základě toho věnujete pozornost jen tomu, jak
jsou vám tyto texty v Dialozích prezentovány, nebo je důležitější věnovat pozornost
obsahu a významu idejí v nich obsažených? Napadlo vůbec někdy někoho z vás, že
editoři činí tak, aby se z nějakých důležitých duchovních důvodů záměrně pominuly
některé chyby, překlepy nebo neobratnost v prezentovaném textu? A z toho důvodu by
se měly objevit v této formě v konečné verzi knihy, nehledě na to, jak trapné se vám
může jevit jejich odhalení poté, co je již příliš pozdě na to, cokoliv pro to udělat?
Opravdu si myslíte, že jsou takové věci jako náhody? Co si myslíte, co by mohlo být
skryto za duchovní potřebou zachovat některé z těchto chyb, omylů nebo nešikovností
ve struktuře věty nebo cokoliv se nehodí do vašich očekávání? Mohu vás ujistit, že za
takovými opomenutími neexistují žádné náhody. Jestliže se někdo cítí uražen nebo
znechucen některými opomenutími, a kvůli tomu se odvrací od čtení Mého Nového
zjevení, aniž by jakkoli vzal v úvahu velké duchovní hodnoty obsahu a významu idejí
obsažených v těchto Dialozích, v tom případě taková osoba není připravena vědět
cokoliv, co se vám jejich prostřednictvím zjevuje. Ve skutečnosti by bylo pro takového
jedince duchovně nebezpečné pokračovat v jejich čtení. Samozřejmě, je mnoho jiných
důvodů, proč se taková opomenutí nejen přihodí, ale někdy jsou dokonce nutná.
Všechny tyto důvody jsou duchovní povahy.
Takže, ve světle těchto faktů se těm z vás, kterým není přidělena role editorů těchto
Dialogů, radí nemrhat váš čas, energii a úsilí na snahu opravovat něco, ať už je to
cokoliv. Radí se vám věnovat pozornost jen a jen idejím v nich obsaženým, a ničemu
jinému. Plná odpovědnost za připravení těchto Dialogů k vydání v jejich anglické verzi
byla úmyslně dána Betty Oudalové a Heather Oudalové. Nikdo jiný by se tím neměl
zabývat. Jestliže z nějakých důvodů během jejich editování něco opomenuly, má to tak
být. Na druhé straně, plná odpovědnost za překlady těchto Dialogů do jiných jazyků je
na bedrech překladatelů (Ljudmila Savelieva do ruštiny, Dan Barba do španělštiny, Ján
Bereš a Fero Kupčiha do slovenštiny, ctihodný soudce Kamil Brančík a rev. Dr. Ivan D.
Franklin do češtiny). Všichni ostatní čtenáři nemají tuto zodpovědnost.
Důvod, proč zmiňujeme tak domněle triviální a nedůležité záležitosti, je dát vám
příležitost předcházet upadnutí do pasti předpokládané odpovědnosti, kterou nemáte,
a na druhé straně, abyste byli ochráněni před svázaností zkostnatělých a nepružných
pravidel požadavků vaší lidské přirozenosti. Je stále více a více třeba uvědomovat si
tato fakta, dokonce i když některá z nich by se na první pohled mohla považovat za
triviální a nedůležitá. Avšak mějte na mysli, že jestliže se o nich zmiňuji, znamená to, že
nemohou být triviální a nedůležitá. V Mých očích není nic triviální a nedůležité.
Všechno slouží nějakému dobrému účelu nehledě na to, jak vypadá jeho prozatímní
stav nebo povaha.
Druhý extrém v lidské přirozenosti, zmíněný několikrát předtím, je literalizace neboli
braní všeho doslova, obzvláště v duchovních záležitostech, tak jak jsou
reprezentovány, vylíčeny nebo vyobrazeny ve výše zmíněných takzvaných svatých
knihách a svitcích. Bylo tomu skutečně tak, jak je to popsáno v těchto knihách a
svitcích? Nebo znamenají něco zcela jiného? Bylo například uspořádání okruhu Mého
Stvoření skutečně takové, jak bylo stručně popsáno v Dialogu 145 (když jsme různým
společnostem a jejich funkcím, rolím a úkolům přidělili jména nebo nálepky)?
Jak víte, v duchovních záležitostech, kdykoliv popisujeme něco v termínech nebo
slovech lidského jazyka, tímto popisem a použitím takové lidské řeči tak, jaká je její
povaha, omezujeme pravý význam, obsah a smysl přenášené informace. Jinými slovy
lidský ústní a psaný jazyk velmi často neobsahuje ve svém slovníku nic, co by bylo
schopno plně a správně odrážet pravou realitu přenášené informace - v tomto případě
pravé strukturální schéma okruhu Stvoření a pravý a vyčerpávající význam jmen
přidělených různým duchovním společnostem těch časů/stavů. Tedy náš popis by byl
v tomto ohledu velmi omezený, neschopný vám dát plnou představu toho, jak to
vlastně tehdy v tom čase/stavu bylo. Mohou vám poskytnout jen vzdálené přiblížení
jejich struktury a povahy nebo toho, jaké skutečně byly. Současně, jak bylo zmíněno
výše, problém s takovou informací, třebaže neúplnou a nepřesnou, je v tom, že
samotnou povahou a strukturou lidské mysli by lidé měli sklon přijmout vše v ní
obsažené jako mající absolutní, věčnou a neměnnou platnost. Aby se zabránilo tomu,
že se tak trvale bude dít, informace této důležité duchovní povahy byly lidem
poskytnuty matoucím způsobem, zahaleným do nejasností, známým pod názvem
souvztažností. Ovšem tajemství výkladu pravého významu souvztažností jim bylo
nedostupné, aby neznesvětili a nedegradovali jejich pravý význam literalizací a
externalizací, a tudíž tímto nezabránili, aby byli spaseni.
Vezměte si například následující prohlášení, jak bylo zaznamenáno v Genezi 3:24: ‚Tak
vyhnal člověka; a umístil cherubíny na východní stranu zahrady Eden a ohnivý meč, který
se obracel na všechny strany, aby střežili cestu ke stromu života.‘ Jak by typická lidská
mysl vysvětlila význam tohoto sdělení? Byl by zcela literalizován a externalizován.
Předpokládalo by se, že dva lidé - Adam a Eva - zvaní člověk obývali nějaký druh
zahrady Eden a kvůli jejich hříchu z ní byli vypuzeni; a že na východní stranu zahrady
Eden byli umístěni doslovní cherubíni, kdož mají doslovný ohnivý meč, který se otáčel
na všechny strany; a že v zahradě Eden byl umístěn nějaký druh záhadného stromu
života, který bylo zapotřebí chránit, aby člověk k němu nemohl přistoupit. Toto je
běžné chápání, kterého se drží valná většina lidí, kteří kdy četli ten text.
Avšak, jaká je pravá skutečnost nebo význam za tímto zpodobněním? Je popsáno nové
uspořádání hierarchie duchovní organizace okruhu Stvoření, které bylo podníceno
rozdělením struktury Stvoření, jež se odehrálo jako výsledek vymyšlení a aktivace
neživota negativního stavu. Aby se mohlo přistoupit ke třetí a čtvrté fázi, kterými bylo
ustanovení a manifestace (první a druhou fází bylo vymyšlení a aktivace), dávající
neživotu negativního stavu možnost dokázat svůj smysl, bylo nezbytné odstranit
všechny účastníky tohoto postupu z okruhu Stvoření nebo z pozitivního stavu, což se
zde popsalo slovy ‚tak vyhnal člověka‘, a umístit je do zcela jiné modality reality
(pseudoreality). Slovo ‚člověk‘ značí fyzickou-zevní pozici těch, kteří přišli s ideou
vynalezení a aktivace negativního stavu s jeho následným ustanovením a manifestací.
Umístění cherubínů na východ zahrady Eden v této konotaci znamená zavedení
bezpečnostních opatření a z toho vyplývající potřebu izolace a separace různých
dimenzí Stvoření v jejich vlastní sféře a atmosféře, aby nebyly kontaminovány,
znečištěny a otráveny něčím, co vychází ze zel a nepravd negativního stavu. ‚Cherubíni‘
značí ty společnosti v nebesích, kterým byla přidělena role provést tento specifický
úkol a ustanovení bezpečnostních opatření. Z Božské Moudrosti a její Pravdy, která
vnímá a vidí všechny a všechno a která je zde představena ohnivým mečem, jež se
otáčí na všechny strany (bezpečnostní opatření se musela umístit ze všech stran), byli
schopni úspěšně uskutečnit svůj úkol. To, že byli umístěni na východě zahrady Eden,
značí, že to udělali silou Mé Absolutní Božské Lásky prostřednictvím Mé Absolutní
Božské Moudrosti, které zde souvztaží s východem. Třebaže zahradě Eden byl přidělen
ten význam, že je v pozitivním stavu čili v nebesích, její pravý význam leží někde jinde.
Zahrada Eden ve skutečnosti znamená ohromné znalosti a jejich pravdu a moudrost
nashromážděnou a dostupnou pro ty, kteří obývali okruh Stvoření.
Jak víte, říká se, že uprostřed zahrady Eden byl zasazen strom života. Protože byl
uprostřed zahrady a všechno ostatní bylo okolo nebo v těsné blízkosti něho, přístup
k němu nebyl nikomu umožněn. Je tu hluboká duchovní záhada ve slovech ‚strom
života‘. Odkazuje na předtím zmíněné nepojmenovatelné a nepochopitelné Absolutní
Jádro Mé Absolutní Přirozenosti, které je skutečným zdrojem a původcem všech a
všeho. Mít přístup k tomu Jádru by znamenalo objevení tajemství a prostředků, jak
učinit nesmrtelnými a věčnými výtvory relativních sentientních myslí. Ve skutečnosti
to znamená, že relativní k relativnímu by mohlo pokračovat podle svého vlastního
práva věčně, navždy stejným způsobem jako relativní k Absolutnímu. Ohromné
nebezpečí toho, že máme takový přístup, je zřejmé. Jestliže by vynálezci a aktivátoři
negativního stavu mohli vyřešit, jak se dostat k té znalosti, uspěli by v znesmrtelnění a
zvěčnění neživota negativního stavu a následně také lidského neživota. V tom případě
by se negativní stav a jeho lidský neživot ve své současné podstatě a kondici nikdy
nemohl odstranit. A pokud by se tak někdy mohlo i stát, potom by nemohla být
ustanovena plnost a kompletnost pozitivního stavu.
Aby se zabránilo tomu, že se to někdy stane, byla učiněna opatření k ochraně sféry a
atmosféry stromu života - Mého Absolutního Jádra, aby nikdo nemohl neuváženě
objevit, jak se dostat k tajemství procesu nesmrtelnosti a věčnosti. Dovolte, abych vám
něco řekl. Byl a je způsob, jak objevit to tajemství dokonce i pro relativní sentientní
mysl. Vždyť tato mysl je ve své relativní kondici plným odrazem Mé Absolutní
Sentientní Mysli. Obyvatelé okruhu Stvoření, který byl nad Stvořením (symbolicky
řečeno), měli přístup ke všem ostatním znalostem, kromě této.
V předvídavosti vymyšlení, aktivace, ustanovení a manifestace neživota negativního
stavu a později lidského neživota bylo Mojí Božskou Prozřetelností zařízeno, že nikdo
se nebude moci dostat k této znalosti. Avšak ti, kteří se později stali pseudotvůrci, ve
všech ohledech předčili všechny ostatní v dostupných znalostech a všech ostatních
tajemstvích života. Kdyby jim bylo dovoleno pokračovat v jejich úsilí uvnitř sféry a
atmosféry okruhu Stvoření a kdyby nebyli vyloučeni z pozitivního stavu, mohli by
objevit klíč, kterým by mohli odhalit toto tajemství, využít ho a učinit negativní stav a
lidský neživot nesmrtelným a věčným. Kdyby se toto někdy mělo stát, způsobilo by to
nenapravitelnou škodu veškerému Stvoření a Stvoření by nakonec ovládl negativní
stav.
Aby se zabránilo tomu, že se toto někdy stane, jak bylo uvedeno výše, byla učiněna
velmi speciální opatření, aby se něco podobného na věčnost nikdy nemohlo přihodit.
Tato opatření jsou popsána ve výše zmiňovaném verši. Toto je jeden z nejdůležitějších
významů obsaženém v tom verši. Je to velmi dobrý příklad toho, jak by se mělo na věci
nahlížet z jejich pravé duchovní perspektivy, a ne v jejich doslovném významu, který je
zavádějící a matoucí. Mohu vás ujistit, že všechno, co je obsaženo v Bibli a jiných
takzvaných svatých knihách, má stejné uspořádání. Z toho důvodu by se nic v nich
nemělo nikdy brát doslovně.
Takže jako výsledek výše zmíněného rozdělení a následného ustanovení podmínek
popsaných v duchovním významu citovaného biblického verše bylo potřeba učinit
zcela odlišné uspořádání v hierarchii duchovní organizace, aby odrážela status, který
se objevil jako následek vymyšlení a aktivace negativního stavu. Bývalé uspořádání, jak
bylo stručně a nepřesně popsáno v Dialogu 145., by nemohlo pokračovat se stejnou
strukturou a dynamikou. Nová situace, jež nastala, vyžadovala restrukturalizaci všech
a všeho, co bylo do toho bodu aktuální, a v procesu této restrukturalizace bylo potřeba
vzít v úvahu pseudojsoucno a pseudobytí negativního stavu a později lidského
neživota. Za této nové situace bylo nutné, aby všichni členové společenství
předefinovali své role, pozice a úkoly a aby se přizpůsobili této nové realitě. Z jejich
staré pozice a role by nemohli uspět v zadržování vlivu, kontaminace, znečištění a
otravy, jež na ně byly vrženy samotným pseudojsoucnem a pseudobytím negativního
stavu. Z bezpečnostních důvodů, které nyní byly poprvé namístě, se nové uspořádání a
nová hierarchie duchovní organizace držely v tajnosti a v nepřístupné modalitě pro
všechny s výjimku členů toho okruhu. Postačí říci, že tato opatření byla schopna udržet
otravující, znečišťující a kontaminující vliv negativního stavu mimo pozitivní stav.
Jak se v životě pozitivního stavu odehrával proces rozvoje, jakož i v negativním stavu
proces regrese, a jak se činily přípravy na Moji osobní inkarnaci na planetu Nula, bylo
nutné provést a ustanovit mnoho dalších úprav, restrukturalizací a změn. Z pozice
vašeho časového kontinua v časovém smyslu něco jako inkarnace Absolutního Boha-
Stvořitele nejen do relativní kondice, ale i do samotné struktury negativního stavu a
jeho nejzevnější pozice - lidského neživota - vyžadovalo velmi pečlivé plánování,
úpravy, přizpůsobení a změny v samotné Mé Přirozenosti. Jak tyto procesy
pokračovaly, každý jejich jednotlivý aspekt způsobil stejný typ změn ve všech
relativních sentientních entitách tak, jak nastávaly v Mé Absolutní Přirozenosti. Tato
nutnost změn také i ve všech ostatních se odvozuje z faktu absolutní závislosti Mého
Stvoření na všem , co se ve Mně odehrává. Z toho důvodu jakékoliv takové změny a
úpravy v Mé Přirozenosti, jak se zaznamenaly ve všech sentientních myslích, vyvolaly
potřebu jejich vlastního přizpůsobení a změny. Bez souběžného sledování Mých
Vlastních Osobních a Individuálních přizpůsobení a změn v tomto ohledu by nemohly
mít se Mnou již žádný vztah. Bez nich by se snažily mít vztah s Někým, Kdo už není týž.
Ve skutečnosti by to byl někdo, kdo už více neexistuje. Nalézt se v pozici, ve které
nejste schopni mít se Mnou vztah, by způsobilo totální a nevratné zastavení vašeho
osobního a individualizovaného života a ztrátu jedinečné kvality vaší individuality,
která závisí na všem, co se ve Mně odehrává.
Díky skutečnosti, že v přípravě na Moji inkarnaci na planetu Nula tato přizpůsobování
a změny neustále pokračovaly, jak nastávaly, v každém jednotlivém okamžiku výskytu
ustanovovaly příznivé a žádoucí prostředky pro nastávání souvztažnostních změn a
přizpůsobení uvnitř každé sentientní entity v pozitivním stavu. Současně, jak každá
jednotlivá sentientní entita procházela těmito přizpůsobeními, úpravami a změnami,
tím, že Stvoření v jeho funkci a manifestaci závisí na funkci sentientních myslí, i ono
jim podléhalo. Tedy celá organizační struktura Stvoření, jakož i hierarchie duchovní
organizace, byly příslušně změněny, aby na každé křižovatce těchto událostí nezůstalo
nic stejným.
V procesu těchto přizpůsobení, úprav a změn byl následován multiversální zákon
z vnitřku navenek. Takže v subjektivní modalitě vnímání reality, která je založena na
sekvenčních a kontinuálních způsobech manifestace a funkce, začaly na úrovni prvního
okruhu, který byl umístěn, symbolicky řečeno, nad Stvořením. Sentientní entity
z tohoto okruhu (jak bylo provizorně a orientačně popsáno v Dialogu 145.) byly vždy
těmi prvními, kdož podstoupily tato potřebná a nutná přizpůsobení, tyto úpravy a
změny. Daly dobrý ilustrativní a demonstrativní příklad toho, jak se takové změny,
přizpůsobení a úpravy mají realizovat. Jakmile prošly tímto procesem, každý
v hierarchii je následoval podle své vlastní individualizované a zosobněné
přirozenosti. V objektivní modalitě vnímání reality, což je modalita simultánnosti,
diskrétnosti a synchronnosti, tyto změny, úpravy a přizpůsobení nastaly ve formě
svých stavů, nepodléhajících subjektivním časovým požadavkům. Znamená to,
objektivně řečeno, že neuběhl žádný čas (ve vašem pojetí času) mezi těmi změnami,
přizpůsobeními a úpravami, jež se uskutečnily na úrovni úplně prvního okruhu,
umístěného nad Stvořením, a těmi, které se uskutečnily na všech ostatních úrovních
v samotném Stvoření. Avšak subjektivně se to jeví, jako by se uplatňovala následnost
ve formě jejich postupu z jedné úrovně na druhou.
Souvztažnostní změny, přizpůsobení a úpravy se dorážely také na všech úrovních zóny
vymístění a planety Nula. Byly velmi potřebné k přípravě na Moji inkarnaci do
negativního stavu a na planetu Nula, aby se zaštítil každý, kdo tam byl umístěn, před
možným věčným zničením, jež by nastalo pouhou přítomností Mé Absolutně Pozitivní,
Milující, Moudré a Dobré Přirozenosti, která je nesnesitelná pro každého v negativním
stavu a lidském neživotě. Symbolické vylíčení těchto nutných příprav a následných
úprav, přizpůsobení a změn můžete nalézt v příběhu Jana Křtitele. Byl poslán přede
Mnou, aby připravil Můj vstup do neživota negativního stavu a lidského neživota. Už
jsme probírali záhadu Jana Křtitele v některých předcházejících dialozích. Není nutné
to znovu opakovat. Jen jsme vás chtěli upozornit, že fakta této přípravy a následných
změn, přizpůsobení a úprav byla také zaznamenána ve vnitřním , duchovním smyslu
křesťanské Bible.
Během doby Mého pobytu na planetě Nula, jakož i ve všech ostatních úrovních zóny
vymístění a kdekoliv jinde, byla aktuální velmi odlišná situace, jež vyžadovala
ustanovení velmi odlišné hierarchické struktury duchovní organizace po celém
jsoucnu a bytí a pseudojsoucnu a pseudobytí. Tato situace opět vyžadovala velmi
specifické typy přizpůsobení, úprav a změn, které by odrážely neobvyklou situaci
odehrávající se v samotné struktuře Stvoření, zóně vymístění a na planetě Nula. Tato
neobvyklá situace byla výsledkem Mého Božství učiněného lidským. Nic této povahy
nebylo do té doby prožito. Kvůli této zcela nové, odlišné a neobvyklé situaci, kterou
jsem vyvolal Já tím, že se učinilo Mé Božství lidským, bylo nezbytné nastolit důkladná
přizpůsobení, úpravy a změny ve všech sentientních myslích a ve struktuře samotného
Stvoření, jakož i ve struktuře zóny vymístění. Jakékoliv a všechny změny, které se
odehrály do té doby nehledě na to, kde a kdy nebo v jakém stavu, rozpoložení a
průběhu se u každého odehrávaly na úrovni duchovní mysli s následným dopadem na
úrovni vnitřní mysli a potom na úrovni vnější mysli.
Další změny, přizpůsobení a úpravy byly ustanoveny během Mé návštěvy ve všech
peklech a během uzamčení pseudotvůrců. Je zřejmé, že tento akt kompletně a totálně
restrukturalizoval veškerou hierarchii duchovní, jakož i pseudoduchovní organizace.
Výsledkem je to, že nic nemohlo zůstat stejné. V průběhu Mého vzkříšení a po Mém
odchodu z planety Nula do svého jsoucna a bytí vstoupil zcela odlišný duchovní stav,
který vyžadoval zcela nové a odlišné změny, přizpůsobení a úpravy ve všech a ve všem.
Započal postup učinění Mého lidství Božským. Tento samotný proces, jak pokračoval,
způsobil hluboké změny a restrukturalizaci ve všech aspektech Mého Stvoření a všech
sentientních myslí s následnou plnou a kompletní restrukturalizací hierarchie
duchovní organizace na všech úrovních Stvoření a pseudostvoření. Proces učinění
Mého lidství Božským trval u pohledu časoprostorového kontinua nějakou dobu.
Jakmile se proces tohoto zbožšťování a absolutizace dokončil, jeho výsledkem, jak víte,
bylo získání Mé Absolutní Nové Přirozenosti. Trvalé ustanovení Mé Nové Absolutní
Přirozenosti způsobilo ty nejrevolučnější změny, úpravy a přizpůsobení v celém Mém
Stvoření a pseudostvoření a ve všech sentientních entitách v jsoucnu a bytí a
pseudojsoucnu a pseudobytí.
Jak tedy jasně vidíte ze všeho, co bylo uvedeno výše, nic už není stejné. A mohu vás
ujistit, že ani vůbec nikdy v budoucnosti nebude nic stejné. Připravte se na tato fakta!
Budete to potřebovat! A to je vše, o čem jsme potřebovali hovořit na platformě tohoto
dialogu. Nyní, Petře, jdi a odpočívej a dělej něco jiného.
Peter: Udělám, jak navrhuješ. Velmi Ti děkuji za tento dialog.