|
29. května 2000
Peter: Jak jsi požádal, zahrnuji do tohoto dialogu pouze ty části Danova dopisu, které
obsahují přímé otázky na Tebe. Tady jsou: Ptám se, jak nás pociťuješ a budeš pociťovat
jako jednotlivce (stejným obecným způsobem jako my, relativní entity, pociťujeme Tebe
jako jednotlivce), až v budoucnosti budeme s Tebou více vzájemně působit? Budeš
prožívat pocity jako my (během spolupůsobení s námi na relativní úrovni)? Víme, že Ty
miluješ každého Absolutně a bez jakéhokoliv upřednostňování. To jsi vysvětlil. Proto se
také pokorně ptám, můžeme vědět více o tom, jak se může a bude tato láska manifestovat
a jaká bude v individuálním a osobním přístupu a v konkrétních událostech a/nebo
případech - od Tebe k nám - jako odděleným a jedinečným bytostem, obzvláště co bys
pociťoval v Sobě, ve Svých vlastních a osobních citech k nám jako jednotlivcům
od Jednotlivce? Jak to funguje?
Nyní, když máš uvnitř Své Nové Přirozenosti relativní přirozenost, jak bys teď pociťoval
nebo jak cítíš, reagoval nebo reaguješ atd. ohledně nás jako jednotlivců, když s Tebou
máme tyto další interakce a pobýváme zcela v pozitivním stavu? Projevuješ nebo projevíš
nám na individuální úrovni konkrétní sympatii nebo náklonnost k nějakému našemu
specifickému rysu, k nějaké věci, kterou děláme, k tomu, jak jednáme, jací jsme, co
říkáme, k něčemu jako umění nebo k nějaké události atd.? Jak děláš/uděláš, aby se jeden
cítil zvláštní a jedinečný jako jednotlivec, milován ne jako jeden mezi mnoha
v nepředstavitelně rozlehlém Stvoření, ale jako jeden od Jednoho? Jak teď dáváš anebo
dáš najevo, že jsi spokojen či nespokojen s něčím, co děláme nebo neděláme? Měli bychom
mezi sebou zvláštní a jedinečné věci, události, vzpomínky, hudbu, atd., které by nám
umožnily cítit, že naše láska je zvláštní a že nás máš rád a ceníš si nás zcela jedinečným
způsobem, kvůli tomu, jakými jsme jako jedinci? Jinými slovy, skutečně mě zajímá starat
se o Tvé osobní pocity, aby ses cítil šťastný a potěšený. Mohli bychom také (Ty jako
jedinec a my jako jedinci) cítit tento vztah na relativním základě, jako dva nejlepší
přátelé a/nebo milenci, kteří jsou spolu a dělají věci společně atd., třebaže bychom věděli
a radovali se ze skutečnosti, že máme takový vztah s Absolutní Bytostí, stejně jako
současně s relativní? A co je extrémně důležité, cítil bys, jednal bys a choval by ses k nám
jako k jednotlivcům poté, co bychom sdíleli více a více zážitků společně? Funguje to také
tak, může to také tak fungovat, u Tebe? Konec té části Danova dopisu, která přímo
obsahuje jeho otázky. Samozřejmě jako vždy, předtím, než odpovíš na jeho otázky,
pokud si zvolíš tak vůbec učinit, snad bys rád napřed přispěl něčím jiným.
Pán Ježíš Kristus: Tentokrát zvažme nejprve otázky plynoucí z Danova dopisu. Na
samém začátku naší rozpravy MI dovol zdůraznit fakt, že existuje nesprávné vnímání a
následní nesprávné pochopení reality Mé Pravé Absolutní Nové Přirozenosti.
Předpokládá se, že uvnitř Mé Nové Přirozenosti mám také relativní přirozenost a že je
tu Absolutní Bytost stejně tak jako ta relativní současně - a toto vše je uvnitř Mne nebo
v Mé Nové Přirozenosti. Je to nesprávná úvaha. Jak si pamatujete z Velké knihy
(Kapitola druhá), cokoliv bylo přineseno se Mnou z planety Nula (Mé lidské tělo), bylo
následně po Mém návratu Domů předtím, než to bylo zahrnuto do povšechnosti Mé
Absolutní Přirozenosti, učiněno božským neboli to bylo zbožštěno. Co značí a znamená
postup zbožštění? Je tu velká nepochopitelná záhada, která není dostupná pro
pochopení jakoukoliv relativní sentientní myslí. Proces zbožštění byl vlastně proces
absolutizace všeho, co jsem si přinesl se sebou ze Svého lidského života na planetě
Nula. Tento proces absolutizace byl proveden z Mého Absolutního Stavu prostředky a
nástroji obsaženými v Mém Absolutním Nepojmenovatelném Jádru, které není
přístupné nebo pochopitelné žádnou relativní sentientní myslí.
Musíte rozumět jedné důležité věci: Zahrnout cokoli relativního v jeho samotné
relativní povaze do něčeho, co je absolutní, by samotným tím začleněním znamenalo
vypaření nebo kompletní vymazání toho relativního. Tato se nemíchají. Aby se
předešlo tomu, že se něco takového stave, před začleněním Mého lidského těla a jeho
lidských rysů, atributů, charakteristik a čehokoli, co mělo, bylo nejprve nutné učinit je
Božskými neboli učinit je Absolutními. Toto bylo vykonáno výše zmíněným postupem
zbožštění čili absolutizace.
Na základě těchto faktů musíte velmi jasně chápat rozdíl mezi bytím relativním a
bytím v relativním. Zatímco Absolutní nikdy nemůže být relativní, může však být
v relativním, úplně ho naplňujíc v jeho relativní kondici. Na druhé straně relativní
sentientní entity mohou a smí zažít Absolutní jen z pozice své relativity, ale nikdy
z pozice Absolutna Samého. Zároveň díky zbožštělým a zabsolutněným relativním
komponentám, získaným během Mého života na planetě Nula, jsem z pozice Své
Absolutní Nové Přirozenosti schopen plně zažít všechno, co jakákoliv relativní
sentientní entita a člověk může zažít - z pozice jejich relativity. Opakuje se: jedna věc je
zažít něco, co prožívá každá relativní sentientní entita nebo člověk z jejich relativní
pozice, a zcela jiná věc je mít tuto zkušenost ve Mně, či pobývat ve Mně, v její relativní
kondici.
Tyto faktory plně určují povahu, strukturu a dynamiku Mého vztahu s kýmkoliv
v jsoucnu a bytí a pseudojsoucnu a pseudobytí. V tomto ohledu můžete pojímat
přinejmenším dvě úrovně takového vztahu. Jedna se uskutečňuje z pozice Mé
Absolutní Přirozenosti a Její Absolutní Individuality a druhá se odehrává z pozice
relativních sentientních entit a jejich relativních individualit. Jaký je charakter těchto
dvou úrovní? Ať už jakákoliv sentientní entita cokoliv myslí, chce, cítí, miluje, dělá,
tvoří, prožívá atd., samotná schopnost tak činit nebo být takovou, jaká je, vyvěrá
z Mého Absolutního Myšlení, Cítění, Chtění, Milování, Dělání, Poskytování Zkušeností
v jejich nekonečných možnostech a rozmanitostech atd. Kdybych takový nebyl ve Své
Absolutní Kondici, ani nikdo jiný by nemohl být takovým ve své relativní kondici. Z
toho pohledu mám s každým stejný vztah co do intenzity, rozsahu a absolutnosti Mé
Absolutní Nepodmíněné Lásky a Moudrosti. V tomto smyslu není žádné přednostní
nebo odlišné zacházení s někým ani myslitelné, ani možné. Avšak tato takzvaná
stejnost se nevztahuje na kvalitu, specifičnost a zaměření Mé Absolutní Nepodmíněné
Lásky.
Situace je zcela odlišná, pokud se týká vztahů z pozice jakékoliv relativní sentientní
entity. Jak víte, každá sentientní entita, nezáleží na tom, kým je nebo kde se nachází či
je umístěna, je sama v sobě individualizovaný, zosobněný, nekonečně odlišný a
jedinečný vesmír. Opakuje se ještě jednou: Tato pozice každé a veškeré sentientní
entity se odvozuje z Mé Absolutní Nové Přirozenosti, která je ve Svém Vlastním
Absolutním Stavu Individualizace, Zosobnění, Nekonečné Odlišnosti, Integrace a
Jedinečnosti. Z této Mé Absolutní Kondice je do každé sentientní entity včleněn určitý
velmi jedinečný, odlišný, individualizovaný a zosobněný element, kterým a skrze který
je schopna být, fungovat a konat tak, jak je, funguje a koná. Protože v nejzazším smyslu
je to Můj element v každém takovém jedinci, ať prožívá, cítí, myslí, chce, o něco usiluje,
tvoří a to, jaký má vztah, jak se miluje a jak miluje a jedná atd., to jsem Já umožnil, aby
vše takové povahy u něj nastalo. V tomto smyslu můžete říci, že mám prožitek a
účastním se plně ve všech aspektech, ve všem, co každý jedinec a všichni jedinci dělají.
Náš vztah je v tomto ohledu založen na jedinečnosti, nekonečné odlišnosti a
nenapodobitelné individualitě a osobitosti každé individuality. Kvůli této nekonečné
odlišnosti a intimnosti Můj vztah s každým jedincem je a vždy bude intimní, soukromý,
velmi individuální a nekonečně odlišný od jednoho jedince ke druhému. Protože každá
individualita v porovnání s jakoukoliv jinou individualitou není stejná a navěky
nemůže být stejná, nebude ani Můj vztah s ní z této její individuální pozice stejný jako
s jakoukoliv jinou individualitou. Paradoxně řečeno, stejnost takových vztahů je
zakořeněna v jejich absolutní nestejnosti. Protože žádní dva jedinci nejsou ve své
pravé přirozenosti, struktuře a dynamice stejní, nemohou mít stejnou zkušenost a
vztah se Mnou a Já s nimi. Z toho důvodu popsat takové vztahy mezi Mnou a jimi nebo
mezi Mnou a vámi by bylo nemožné, protože není žádná jednotná, u všech stejná,
paušální, všezahrnující, souhrnná atd. povaha, struktura a dynamika jakýchkoliv
takovýchto vztahů. A nejenom to, ale kdybych vám dal nějaký příklad toho, jaký mám
vztah, jak cítím, přemýšlím atd. ohledně jednoho z vás, tím, že máte typickou lidskou
přirozenost, ustanovilo by to nechtěná a duchovně nebezpečná očekávání, že kdokoli
jiný vedle vás by měl mít přesně stejný vztah se Mnou, jaký máte vy nebo jaký mám Já
s vámi. Pokud by něco takového bylo možné, uzamklo by vás to v něčem, co není ve
shodě s vaší pravou přirozeností a s vaší jedinečnou a nekonečně odlišnou
individualitou. To by se rovnalo odmítnutí vaší vlastní individuality, jedinečnosti a
nekonečné odlišnosti, a tímto by to vyloučilo Moji přítomnost ve vás. Kdyby se něco
takto nemožného stalo, znamenalo by to vaši věčnou smrt.
Na základě těchto faktů je zřejmé, že by bylo duchovně krajně nebezpečné vám dát
jakýkoliv popis Mého myšlení, pocitů, působení atd., které mám ke každému z vás
individuálně jako jedna Individualita ke druhé. Kvůli této absolutní intimnosti,
soukromí, jedinečnosti a zvláštnosti našeho vztahu je v tomto ohledu zřejmé, že pouze
vy sami se Mnou ve vás můžete a smíte určit úroveň, stupeň, intenzitu, rozsah a kvalitu
Mého zapojení se s vámi. Jediné, co mohu v tomto ohledu říci bez porušení této
kondice, je to, že se plně a kompletně účastním ve všem, čím procházíte, co zažíváte,
děláte atd. bez výjimky a výluky. Tato Moje účast se odehrává z obou pozic simultánně
a synchronně - z Mé Absolutní Pozice, jak je určena Mojí Absolutní Novou Přirozeností,
a z vaší vlastní relativní pozice, způsobem, jakým fungujete a prožíváte všechny a
všechno ve své vlastní jedinečnosti a nekonečné odlišnosti, jak určuje vaše vlastní
individualizovaná a zosobněná přirozenost.
Pokud se týká budoucnosti našich vzájemných vztahů a zapojení, hovořit o tom
znamená předpovídat budoucnost. Jak víte, nezabývám se předpovídáním
budoucnosti. Takové vztahy a angažování se budou záviset budou záviset na mnoha
odlišných a početných faktorech, situacích, okolnostech, volbách atd., které budou v té
době na místě. Hovořit o nich by bylo velmi předčasné a nenáležité. Počkejte si a
sledujte, buďte trpěliví a ještě trpělivější! Budete překvapeni, jak se budou vyvíjet.
V hodnocení povahy jakéhokoliv vztahu musíte brát v úvahu záležitost kvality, kterou
má individualita každého jedince. Individualita každého jedince má velmi jedinečnou a
specifickou kvalitu, která se podstatně liší od kvality jakéhokoliv jiného jedince. Jediný
společný jmenovatel, který všichni mají, je, že mají svoji vlastní jedinečnou kvalitu.
Povaha každého vztahu se určuje kvalitou individuality každého jedince. Tento činitel
je určen skutečností, že Absolutní Individualita Mé Absolutní Individuálnosti má
Absolutní, Všezahrnující Pozitivní Kvalitu. Protože každá sentientní entita tím nebo
oním způsobem odráží tuto Moji Přirozenost ve své relativní kondici, ustanovuje to její
vlastní relativní kvalitu, která plně závisí na Mé Absolutní Kvalitě.
Jak si pamatujete, povaha každé sentientní entity a její jedinečná individualita se
odvozuje z velmi specifického elementu vzatého z Mé Absolutní Nové Přirozenosti. Říci, že
ten specifický element je vzat ze Mne, neodráží přesně pravou skutečnost toho, jak to
bylo provedeno nebo co se stalo během takového včleňování. Protože jakýkoliv
element v Mé Absolutní Nové Přirozenosti je také absolutní, element sám o sobě ve své
absolutní kondici se nemůže včlenit do někoho, kdo je relativní. Avšak jeho idea může
a smí být včleněna. Kvůli skutečnosti, že každá taková idea uvnitř sebe nese úplnost
všeho, co ten dotyčný element má a jaký je (bez výjimky a výluky), z jakýchkoliv
praktických důvodů smíte klidně předpokládat, jako by onen element sám byl včleněn
do jakéhokoliv příslušného jedince.
Tedy každý takový element nebo idea má svoji vlastní specifickou kvalitu, která se
nekonečně liší od kvality jakéhokoliv jiného elementu nebo jeho ideje. Kvůli tomuto
faktu individualita každého jedince má nekonečně odlišnou kvalitu. Toto uspořádání je
určujícím faktorem, při budování jedinečnosti, nekonečné odlišnosti,
nenapodobitelnosti a všeho ostatního, z čeho se jakýkoliv jedinec skládá a čím funguje
a je ve svém vlastním jsoucnu a bytí a se svojí vlastní velmi specifickou a jedinečnou
kvalitou. Jak si pamatujete, vůbec jakýkoliv jedinec může a smí mít vztah s kýmkoliv
jen ze své vlastní pozice neboli z toho, jaký je a co má. Tento fakt vychází z pozice Mé
Absolutní Nové Přirozenosti. Já mám vztah s každým jen a jen ze Sebe a ze všeho, čím
jsem a co mám. Žádná jiná možnost neexistuje. Nicméně kvalita a obsah Mého vztahu
s každou sentientní entitou se uskutečňuje z pozice toho Mého elementu, jehož idea
byla včleněna do každého příslušného jedince. A protože každý takový element a jeho
idea jsou nekonečně odlišnými ve všech aspektech svého obsahu a jim příslušných
kvalit, bude Můj vztah s každým příslušným jedincem kvalitativně odlišný od
jakéhokoliv jiného vztahu, který Mám s jakýmkoliv jiným jedincem. Takže, jak bylo
zmíněno výše, z této pozice nemůže být takový vztah stejný. Stejnost se odráží ve
faktoru vztahu samotného. Nikdo není vyloučen z tohoto vztahu, ledaže by se vyloučil
sám z jakýchkoliv důvodů (jako například v negativním stavu). Avšak dokonce i v této
situaci můžete říci, že máme vztah. Vyloučit něco logicky znamená mít vztah. Máte
vztah postupem vylučování se. Takže, opakuji ještě jednou, ať je to jak chce, nikdo není
z tohoto vztahu vyloučen.
Že kvalita vztahu je nekonečně odlišná, se odráží nejen ve vztahu, který existuje
například mezi Mnou a vámi, ale také mezi vámi všemi ve vašich vlastních relativních
životech. Vezměme si například všechny lidi, se kterými přicházíte z jakýchkoliv
důvodů do styku. Nebo si vezměme všechny vaše přátele, milence, chotě, známé atd.
Jestliže pečlivě analyzujete, jaký z nich máte pocit a jaký máte vztah se všemi těmi
lidmi, můžete jasně rozlišit, že vaše pocity, myšlenky, postoje, chování nebo jednoduše
vyjádřeno vaše vztahy s nimi ve vašem okruhu budou znatelně kvalitativně odlišné od
jednoho jedince k druhému. Kvalita vaší vlastní jedinečné individuality se vztahuje ke
specifické a jedinečné kvalitě individuality každého člena vašeho okruhu, se kterým
přicházíte v tu nebo onu dobu do styku. Je nemožné mít zcela stejný stupeň , úroveň a
kvalitu vztahu ke všem takovým jedincům. I když je milujete a pečujete o ně na stejné
úrovni intenzity a rozsahu, dokonce i když nikdy nikoho nediskriminujete, kvalita té
lásky a péče bude podstatně odlišná od jednoho individua ke druhému. Vždy se bude
určovat kvalitou individuality každého jedince, se kterým jste v kontaktu. Opakuje se
ještě jednou, že toto odráží povahu vztahu, který Já mám s každým a se všemi jedinci
v jsoucnu a bytí a pseudojsoucnu a pseudobytí.
To ale vůbec neznamená, že pokud se vaše láska a péče nebo cokoliv, co v tomto
ohledu máte ke komukoliv, podstatně liší od jednoho jedince ke druhému, že vaše
láska a péče nebo cokoliv, co máte, bude menší nebo větší kvality v porovnání
s kýmkoliv jiným. Vůbec to neznamená, že musí být menší nebo větší. Znamená to jen,
že je podstatně a kvalitativně odlišná. Jako Já miluji a pečuji o každého stejně a
v absolutním smyslu, a tím přizpůsobuji Svoji lásku a péči potřebné úrovni kvality
individuality každého jedince (přesně tak, jak to potřebuje - ani ne více, ani ne méně), a
tím je dělám odlišnou, a ne větší či menší, takto činíte i vy svým relativním způsobem.
Toto pravidlo se ovšem vztahuje jen k povaze vztahů, které existují v pozitivním stavu,
a co je nejdůležitější, které existují mezi Mnou a kýmkoliv jiným v jsoucnu a bytí a
pseudojsoucnu a pseudobytí. Jestliže máte udržet pravý život pozitivního stavu, žádné
jiné typy vztahů nejsou možné nebo uskutečnitelné, protože koneckonců vycházejí ze
Mne a Mé Pravé Absolutní Přirozenosti. Danou skutečností, že Stvoření a každý v něm
závisí na Mne v absolutním smyslu, by se žádné jiné typy vztahů nemohly v jejich
životech udržet a nebyly by ani žádoucí. Za těchto podmínek vynalezení, aktivace,
ustanovení a manifestace jakéhokoliv jiného typu života než života pozitivního stavu
by vůbec nebylo možné.
Aby se přivodil jakýkoliv jiný druh života (v tomto případě neživota), bylo nutné
porušit toto uspořádání a ustoupit od něho. Životní styl v neživotě negativního stavu a
lidském neživotě je tedy ilustrativní a demonstrativní příklad toho, jaký nemít vztah
s nikým a nakonec i se Mnou. Ale z Mé strany, protože Já jsem neschopen porušit Svou
Vlastní Přirozenost, Individualitu a její Absolutní Kvalitu, Můj vztah ke všem ve
negativním stavu a lidském neživotě zůstává v podstatě stejný jako ke komukoliv
jinému kdekoliv. To znamená, že Já mám vztah s nimi v souladu s kvalitou
individuality, kterou každý jedinec má. Protože kvalita jejich individuality je ve své
primární přirozenosti negativní nebo zlá (můžete říci, že je to ve skutečnosti nekvalita
nebo nedostatek jakékoliv pozitivní kvality), vyvolává to vztah, který je určen obsahem
a povahou té specifické kvality (nekvality). Potřeby kvalit jejich individualit jsou
odmítané a nemají nic společného se Mnou nebo s Mým pozitivním stavem nebo
s Mým typem pravého života. Poněvadž to potřebují - jinak by nemohli být takoví, jací
jsou - aby se jim umožnilo naplnit jejich účel a poslání, které v tomto ohledu mají (učit
každého, jaký vztah nemít - kromě mnoha jiného!), jejich potřeby jsou naplňovány.
Naplňování těchto typů potřeb bude pokračovat, dokud se v tomto ohledu neuskuteční
ponaučení. Poté se jejich potřeby změní. Budou v plné shodě s potřebami existujícími
v pozitivním stavu.
Poněkud odlišná situace je na místě, pokud se týká lidí obecně, jakož i mých pravých
představitelů na planetě Nula. Jak si pamatujete, v prvním případě se u valné většiny
lidí jejich situace podstatně liší od kohokoliv jiného jak v jsoucnu a bytí, tak i
v pseudojsoucnu a pseudobytí. Tato odlišnost je určena tím, že nejsou ve své závěrečné
volbě. Kvůli tomu nemají ze své pozice žádnou hmatatelnou a konkrétní zkušenost
vztahu ke Mně, ani Mého k nim na jejich vědomé úrovni. Jednoduše řečeno, Já nejsem
fyzicky ani žádným jiným zjistitelným způsobem přítomen takříkajíc před jejich očima,
aby mohli se Mnou a Já s nimi vzájemně působit jako s každým jiným - stejně tak, jak je
to u těch, kdož jsou ve své takzvané konečné volbě. Tento typ vztahu by porušil jejich
současnou kondici; neboli jejich neschopnost být v neživotě jejich konečné volby. Aby
se tomuto předešlo, nezjevuji se lidem stejným způsobem jako v jiných stavech,
kondicích, místech, časech, paračasech atd.
Specifická situace u lidí vyžaduje velmi specifickou přirozenost vztahu. Na planetě
Nula nikdo vědomě ani smyslově nevnímá, že Já jsem v nich a s nimi a že tímto
prožívám všechno, co oni, přesně tak, jako to prožívají oni bez jejich vědomého vědění,
že je tomu tak. Pouze teoreticky a na základě víry se někteří nábožensky a duchovně
myslící lidé domnívají, že tomu tak je. Avšak zkušenostně a smyslově nemají žádnou
možnost rozlišení nebo prokázání, že Já jsem skutečně s nimi a v nich a že Já prožívám
jejich životy ve všech jejich souhrnech z jejich vlastní pozice tak, jak to zažívají oni.
V kondici typického lidského neživota by z lidské pozice bylo obtížné hovořit o plně
vědomých recipročních vztazích mezi Mnou a všemi ostatními lidmi. Tato dočasná a
přechodná situace si vyžaduje, aby dala lidskému neživotu šanci plně manifestovat,
ilustrovat a demonstrovat specifiku povahy lidského neživota. Jak jste si vědomi
z Velké knihy, nikdy a nikde jinde není takový podivný fenomén jako lidský neživot
možný nebo myslitelný. Svojí modalitou neživota poskytují lidé důležité poučení pro
všechny, jak by život nikdy neměl být pojat, žít a praktikován. Avšak až jednou tento
důležitý účel pro lidský život skončí a každý v jsoucnu a bytí bude plně uspokojen
vším, co je lidský neživot naučil; a jakmile všichni plně zvládnou všechna ponaučení
poskytnutá lidmi, potom a pouze potom bude ustanoven stejný typ interakce se všemi
lidmi, kteří budou stále přítomni na planetě Nula. Současný typ interakce a vztahu
s lidmi pro ně končí v momentě, kdy opouštějí planetu Nula a přicházejí do duchovního
světa (do světa duchů nebo do intermediálního světa). Během jejich pobytu v tomto
světě se učí novému typu vztahu se Mnou a ke Mně, který pro ně nebyl dostupný ani
možný v době, kdy fyzicky žili na planetě Nula.
Takže jak vidíte z těchto faktů, zatímco Já z pozice Svého Absolutního Stavu, jakož i
z pozice lidského relativního stavu jsem vždy přítomen ve všech lidských
zkušenostních modalitách, plně pociťující jejich pocity a všechno ostatní - aniž bych se
nakazil čímkoliv negativním, co je v nich obsažené, lidé jsou připraveni o poznání,
cítění a všechno ostatní, co Já takto konám jak ve Své Absolutní Kondici, tak i v Mé
přítomnosti v jejich relativní kondici (bez toho, že bych Sám byl relativní). Tato situace
je jedním z mnoha důvodů, proč lidé mají tolik neslučitelných a protichůdných pohledů
na to, Kdo Já jsem a jaká je vůbec Moje Pravá Absolutní Přirozenost, jakož i na to, jaký
mám k nim vztah a jaký by oni měli mít vztah ke Mně. Naneštěstí valná většina lidí
nemá ani potuchu o těchto skutečnostech nebo o tom, proč jsou k dispozici, v jaké jsou,
nebo proč se jim nezjevím fyzicky nebo jiným hmatatelným a přesvědčivým způsobem.
Kvůli tomu považují svoji situaci za normální stav věcí. Neuvědomují si, že ohledně
jejich typu života/neživota neexistuje absolutně nic normálního.
Situace je poněkud odlišná u vás, kteří máte privilegium být Mými představiteli na
planetě Nula. Díky Mému Novému zjevení a všemu, , co obsahuje ve všech svých
zdrojích, máte tuto znalost o takzvané realitě lidského neživota. Tato znalost a
uvědomění vás uvádí do pozice, která určuje, jaký Mám vztah s vámi a jaký vy ke Mně.
Náš vzájemný vztah je mnohem blíže k tomu, co bylo o něm zjeveno výše, jaký je
v pozitivním stavu.
Ačkoli prakticky řečeno jste v lidském životě a máte v tomto ohledu stejné podmínky
jako valná většina lidí, nicméně uvědomění a znalost těchto faktů vám umožňuje na
vaší vnitřní úrovni rozpoznat, jaký Já mám vztah k vám, a na základě tohoto
rozpoznání vám to umožňuje ustanovit nejnáležitější vztah se Mnou. Moje Nové
zjevení vám dává jasnou znalost o povaze našeho vzájemného vztahu a o tom, jak
myslím, cítím, jednám a jaký mám k vám vztah a jak vy byste mohli myslet, cítit, jednat
a jaký vztah byste ke Mně mohli mít. A nejen to, ale tím, že máte toto k dispozici a tuto
možnost, a tím, že ji uskutečňujete a provádíte ve svých zosobněných a
individualizovaných životech, vytváříte hodnotný a velmi potřebný příklad pro
všechny ostatní lidi, kteří nejsou ve stejné pozici, jako jste vy. Tento příklad bude
sloužit jako základ, na kterém budou moci založit se Mnou stejný typ vztahu, jaký
existuje v pozitivní stavu. Vaše služby jsou v tomto ohledu nedocenitelné. Můžete
považovat tyto služby za jednu z hlavních rolí a úkolů, které máte jako Moji praví
představitelé na planetě Nula.
Důležitý důraz v našem vzájemném vztahu nebo v naší vzájemné interakci je na
personalizaci a individualizaci. Kvalita vaší individuality, její jedinečnost a odlišnost
vyžaduje, abych k vám měl vztah jen a jen z této pozice. Jakákoliv jiná pozice, která by
nebrala v úvahu nebo by nedodržovala jedinečnou a nekonečně odlišnou kvalitu vaší
individuality, by zcela znemožnila navázat vzájemný vztah mezi Mnou a vámi. V tom
případě by byl váš individualizovaný a zosobněný život ztracen. Kdyby se cokoliv této
povahy mělo stát, samotná idea elementu z Mé Absolutní Přirozenosti, která vás činí
tím, kým a čím jste, by byla také ztracena. V tom případě by bylo celé Stvoření
připraveno o něco extrémně důležitého, potřebného pro jeho tvořivou snahu a
neustálý duchovní rozvoj. Takže prosím neočekávejte, že s vámi budu zacházet nebo
mít vztah přesně stejně jako s kýmkoliv jiným. Taková věc je zcela nemožná.
Samozřejmě to ani v nejmenším neznamená, že bych vás miloval nebo o vás pečoval
mnohem méně, nebo mnohem více než o kohokoliv jiného. Opakuji ještě jednou, budu
vás milovat a pečovat o vás odlišně, ale stejným stupněm, intenzitou, rozsahem a
absolutní mírou Mé lásky a péče, jež ode Mne dostává kdokoliv jiný.
Zároveň prosím neočekávejte, že byste měli ke Mně vztah, že byste Mne milovali a
pečovali o Mne přesně stejným způsobem jako kdokoliv jiný. Ještě jednou, taková věc
je zcela nemožná. Protože vy, stejně jako kdokoliv jiný, můžete mít se Mnou vztah jen a
jen z vaší vlastní zosobněné a individualizované pozice, z pozice, která má zcela
jedinečnou, odlišnou a nenapodobitelnou kvalitu vaší individuality, váš vztah ke Mně a
se Mnou v porovnání s kýmkoliv jiným bude také nekonečně odlišný. Bylo by pro
každého pohromou, kdybyste se snažili mít ke Mně nebo ke komukoli jinému vztah
přesně stejným způsobem jako někdo jiný. To by se rovnalo ohavnému duchovnímu
cizoložství, protože byste opustili svoji individualitu a její jedinečnou kvalitu a snažili
byste se být jako někdo jiný. Jak se zmínilo výše, toto je jeden z nejdůležitějších
důvodů, proč nemůže být ve vašich lidských termínech popsáno nebo zjeveno, jaký Já
mám vztah k vám a jaký máte vy ke Mně. Kdyby něco takového bylo možné, musel
bych vám podat popis všech nekonečných počtů vztahů a interakcí všech sentientních
entit a lidí, kteří jsou v jsoucnu a bytí a pseudojsoucnu a pseudobytí. Můžete si
představit velikost knihovny, která by obsahovala všechny materiály vztahující se
k této záležitosti? Vyplnila by celý multivesmír a stejně by nezůstalo dostatek
prostoru/stavu, aby to umožnilo toto vše obsáhnout. Takže, opakuji ještě jednou, je
zcela na vás, abyste sami za sebe zjistili, jak a jakým způsobem se uskutečňuje náš
vzájemný vztah a interakce a co si myslím, co cítím a chci či cokoli jiného ohledně vás a
co si vy myslíte, cítíte, chcete nebo cokoli jiného ohledně Mne. Nikdo jiný to nemůže
udělat za vás nebo vaším jménem. Je to vaše vlastní osobní a individuální
zodpovědnost.
Cokoliv bylo výše zjeveno o této záležitosti, je použitelné v současném cyklu času/
stavu/procesu. Jak jste si dobře vědomi, povaha současného cyklu je charakterizována
tím, že do jeho průběhu je zahrnuto pseudojsoucno a pseudobytí neživota negativního
stavu a lidského neživota. Jak si také uvědomujete, tato neobvyklá situace nedovoluje
pravému životu pozitivního stavu se plně a kompletně aktivovat. Pozitivní stav se musí
každý den zabývat touto situací.
Kvůli tomu mnoho omezení, ohraničení a podobných faktorů znemožňuje, aby se
odehrála plná a kompletní manifestace pravé a ryzí povahy pozitivního stavu. Když se
musíš každodenně tak či onak zabývat záležitostmi negativního stavu a jeho lidského
neživota, příliš mnoho energie jde do něčeho, co není integrální součástí pravého
života pozitivního stavu. Takže podstatná část těchto energií není současně dostupná
pro využití v pozitivním stavu.
Současný cyklus samou svou povahou vyžaduje speciální typ duchovního aspektu,
uvolněného z Mé Absolutní Přirozenosti, který vládne tomuto cyklu. Jeho kvalita je
taková, že bere v úvahu činitel svolení. Který dovoluje, aby něco, jako je negativní stav
a lidský neživot, ukázalo svoji tvář a svoji pravou povahu. Kvůli tomu je každému
nadělen zvláštní typ kvality jeho individuality, který bere v potaz tento neobvyklý
faktor a který určuje povahu kvality potřebné pro tento účel.
Tato neobyčejná situace nebo faktor také určuje kvalitu vztahů a interakcí, které jsou
na místě během současného cyklu. Ovlivňuje kvalitu a povahu všech existujících
vztahů a interakcí, které jsou mezi všemi sentientními entitami v jsoucnu a bytí a
pseudojsoucnu a pseudobytí, jakož i mezi Mnou a vámi a vámi a Mnou. Kvůli
potřebným omezením, limitům a podobným faktorům, které jsou na místě
z bezpečnostních důvodů, jakož i z mnoha jiných duchovních důvodů, takové vztahy a
interakce jsou také poněkud omezené a limitované. V podstatě můžete říci, že nikdo
není schopen mít vztah a interagovat z pozice plnosti a kompletnosti své individuality
a její jedinečné, individualizované a zosobněné kvality.
Díky tomuto faktoru je kvalita vztahů a interakcí během tohoto cyklu času/stavu/
procesu velmi odlišná od toho, jaká byla v jakémkoliv z předchozích cyklů a jaká bude
v jakémkoliv z následujících cyklů. Nezapomeňte, že jakýkoliv cyklus času/
stavu/procesu je ovládán totálně odlišnou kvalitou duchovního aspektu a jeho součástí
uvolněných ze Mne.
Co by se mohlo říci o povaze a obsahu kvality Mého zvláštního a jedinečného aspektu a
jeho součástí, které se uvolní z Mé Absolutní Nové Přirozenosti pro vládnutí příštímu
cyklu poté, co se uskuteční totální a kompletní věčná eliminace neživota negativního
stavu a lidského neživota? Především se tím, že nebude žádná potřeba se zaobírat
pseudojsoucnem a pseudobytím neživota negativního stavu a jeho lidského neživota, a
nebude se tedy mrhat drahocennými energiemi na nic takové povahy, všechna
omezení, limity a všechno ostatní této povahy permanentně odstraní ze života všech
sentientních entit. To umožní nadělit jim všem novou a velmi odlišnou kvalitu, která
bude určovat jejich vlastní individualitu, přizpůsobenou a upravenou k povaze,
struktuře, dynamice a procesu příštího cyklu času/stavu/ procesu. Za druhé, a to je
nejdůležitější, kvůli této nekonečné odlišnosti bude odstraněna jakákoliv kvalita
jedincovy individuality, která existovala před novým cyklem, a uvnitř každého
individua v jsoucnu a bytí bude ustanovena nová, přesahující kvalita. Tato nová a
odlišná kvalita bude v plné shodě s novým a odlišným aspektem a všemi jeho
komponentami, které v té době budou uvolněny z Mé Absolutní Nové Přirozenosti.
Z toho důvodu, jak již bylo mnohokrát předtím ukázáno (například v Dialogu 100.), nic
nebude stejné. Ale nejenže to nebude stejné, ale nebude existovat ani jedna částečka
kvality individuality každého, která by se jakkoli podobala něčemu, co existovalo
předtím.
Tato nová kondice také určí kvalitu vztahů a interakcí, které budou existovat v té
době/stavu mezi sentientními entitami, jakož i toho, jaký Já budu mít vztah s vámi a
jak budu s vámi interagovat a jaký vy budete mít vztah se Mnou a jak se Mnou budete
interagovat. Bude ustanovena a manifestována nová kvalita, přesahující všechno, co již
v tomto ohledu předtím bylo, a značně převýší všechno, co je dostupné v současném
cyklu času/stavu/procesu, a kterou nelze popsat žádnými slovy, představami, pojetími
nebo ideami dostupnými nejen lidem, ale také všem ostatním sentientním entitám
v jsoucnu a bytí a pseudojsoucnu a pseudobytí. Zcela nová kvalita všech individualit
všech sentientních entit umožní této přesahující kvalitě vztahů a interakcí se
uskutečnit na všech jejich úrovních. Jediné, co se o tom může říci, je to, že takové
interakce a vztahy budou mnohem intimnější, soukromější, intenzivnější, více
individualizované, zosobněné a nekonečně odlišné od jednoho individua k druhému,
ode Mne k vám a od vás ke Mně, než tomu bylo v současném cyklu, ve kterém žijete a
spočíváte.
Nemáte ani ponětí, jaké to je, být a existovat v kondici, která neobsahuje vůbec nic
z neživota negativního stavu a lidského neživota. Nemáte zcela žádné zkušenosti o
tom, co to znamená a jaké to je být bez nich. Bylo nezbytné v tomto cyklu ustanovit
tuto situaci, aby se poskytla příležitost neživotu negativního stavu a lidskému neživotu
manifestovat svoji přirozenost v porovnání s čímkoli jiným vně jejich pseudodomény a
jejich pseudopřirozenosti. Jinak by se nemohl takto protikladně uskutečnit. Kdybyste
poznali a zažili pravý život bez ničeho, co obsahuje neživot negativního stavu a váš
lidský neživot, bylo by pro vás nemožné přežít v současné situaci nebo za současně
existujících podmínek.
Takže jak z tohoto vidíte, nemít žádnou ideu nebo zkušenost toho, jaké to je být bez
pseudojsoucna a pseudobytí negativního stavu a jeho lidského neživota, vám
umožňuje být takovými, jakými jste, dělat to, co potřebujete dělat, mít vztah a
interagovat tak, jak je nutné a uskutečnitelné za současně existujících podmínek, a žít
svůj život tak, jak ho žijete. V tomto okamžiku nemůže být více řečeno o této
záležitosti. Přemýšlejte o všem, co bylo zjeveno v tomto a ve všech předchozích
dialozích a diskutujte mezi sebou jejich obsah.
Nyní, Petře, bych doporučil pro dnešek skončit a věnovat svůj čas něčemu jinému. Je
zapotřebí, aby se něco jiného přihodilo předtím, než budeme moci pokračovat v našich
dialozích - pokud vůbec.
Peter: Velmi Ti děkuji za všechno, co bylo v tomto dialogu zjeveno.