|
12. května 2000
Peter: Krátce na to, kdy jsem ukončil zaznamenávání Dialogu 138. jsem obdržel
obyčejnou poštou dopis od mého bratra Ivana, ve kterém předkládá čtyři otázky pro
Tvé uvážení. Později ten den jsem obdržel e-poštou jednu otázku od Petry z České
republiky. Znamená to, že bychom měli konat rozhovory navzdory skutečnosti, jaká
byla naznačena na konci Dialogu 138., aby se udělala delší přestávka? Samozřejmě jako
vždy, pokud máš něco, co bys nám sdělil dnes ráno ještě předtím, než zodpovíš
položené otázky, budu více než šťastný Ti přenechat prostor.
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, znamená to, a proto je správné nyní pokračovat v našich
dialozích. Avšak předtím, než tě požádám, abys zformuloval zmíněné čtyři otázky za
tvého bratra Ivana a jednu za Petru, rád bych stručně zmínil něco jiného. Od doby
tvého utrpení, Petře, a během doby, kdy v tomto průběhu bylo učiněno rozhodnutí o
následku tvého fyzického rozpoložení v tom smyslu, zdali bys měl, nebo neměl být
odvolán z planety Nula, byl jsi tak nějak zaujatý otázkou týkající se osudu našich
dialogů a tím, co se stane po té, až budeš kdykoliv odvolán v dohledné budoucnosti.
Třebaže je to něco, co se může považovat za předpověď budoucnosti, nicméně některé
obecné ideje se vám mohou sdělit ne ve smyslu co se stane či nestane, ale v tom
smyslu, zda bude či nebude zachována potřeba pokračovat v dialozích prostřednictvím
někoho jiného.
Kvůli tvé pozici a zvláštní roli, kterou ty, Petře, jako přenašeč Mého Nového zjevení
máš, dokud jsi na planetě Nula ve fyzické formě a dokud se nám předkládají nebo se
budou předkládat jakékoliv otázky multivesmírného významu, naše dialogy mohou
pokračovat, pokud to bude nutné a uskutečnitelné. Duchovní klima a povaha posunu,
které jsou namístě a budou na místě během tvého pobytu na planetě Nula mohou být
nápomocné tomuto typu dialogů. Avšak v okamžiku tvého odvolání z planety Nula, ten
okamžik bude začátkem úplně odlišného duchovního stavu a rozpoložení a nového
duchovního posunu, který v té době bude potřebný nebo připraven se udát. Třebaže
povahu a charakter toho stavu, kondice a posunu by bylo předčasné zjevit, nicméně se
může říci se stoprocentní jistotou, že takové dialogy, jaké máme dnes, už nebudou více
vhodné ani nutné. Duchovní klima této doby bude zcela odlišné, nepodporující takové
dialogy. Z toho důvodu neočekávejte, že někdo jiný by byl určen pokračovat v takovém
rozmlouvání.
Ve světle těchto skutečností, jestliže po tvém odchodu, Petře, z planety Nula, by někdo
přišel a prohlašoval, že byl určen pro tuto roli, byl by to jasný podvod na straně toho
jedince a ten by byl pod vlivem renegátů. Prosím, pamatujte si to a nenechte se
žádnými takovými prohlášeními napálit! Lze očekávat, že síly negativního stavu
(renegáti) se budou pokoušet představit nebo uvést samozřejmě pod Mým Jménem
někoho jiného, kdož by mohl dělat taková prohlášení, aby zkorumpoval, znečistil,
zamořil a otrávil čistotu všech idejí Mého Nového zjevení. Úvodní poznámkou tohoto
dialogu jste upozorněni na takovou možnost a jste připravováni na to, že se po
odchodu Petra z planety Nula něco podobného může stát.
Během té doby by mohlo být takové duchovní klima a rozpoložení, že by od vás, kteří
tu zůstanete, vyžadovalo klást skutečně své vlastní otázky a dostávat své vlastní
odpovědi bez jakéhokoliv prostředníka v tomto ohledu. To by znamenalo, že otázky
multivesmírného významu jsou náležitě zodpovězené pro tuto a tamtu dobu a že
pokračovat v nich by nesloužilo potřebnému účelu. V tomto případě by posun byl zcela
k individualizované a zosobněné kondici a odpovědi by byly poskytnuty každému
jednotlivému individuu v jeho stavu niterností nebo v jakémkoliv stavu, který by za
tímto účelem mohlo ustanovit. Navíc, a to je nejdůležitější, během té doby bude
v životech Mých pravých představitelů na planetě Nula probíhat nejúplněji možné
zobrazení a předvedení období plného a úplného uskutečňování všeho zjevného a
všeho, co bude zjeveno v nadcházejících dnech v Mém Novém zjevení obecně. Zároveň
cokoliv kdo přijme v průběhu svého vlastního kladení otázek, ať bude takové kladení
dostupné jakýmkoliv způsobem, pravdivost obsahu jakýchkoliv získaných odpovědí
bude vždy porovnávána a kontrolována vzhledem k obsahu principů a idejí Mého
Nového zjevení. Kdyby se měl zjistit jakýkoliv nesoulad s těmito principy a idejemi,
znamenalo by to, že odpovědi na vlastní otázky přicházejí z falešného zdroje. Na druhé
straně, jestliže tu bude plný soulad s nimi, bude to ukazovat, že takové odpovědi
přicházejí ode Mě. Takže, jak vidíte, Mé Nové zjevení a to, co obsahuje, bude také
fungovat v té době jako prostředek pro bezpečnostní prověrky. Žádné jiné prostředky
pro takové prověrky, kromě intuice, nebudou v té době dostupné.
V té době, po intuitivním opětovném ujištění se o pravdivosti obdržených odpovědí na
vaše vlastní osobní a individuální otázky, by se mohly některé aspekty těchto odpovědí
sdílet mezi vámi - Mými pravými představiteli. Samozřejmě jako vždy, jen pokud si
zvolíte je sdílet dle své vlastní svobodné vůle a volby a pouze pokud vám Já naznačím,
že by bylo prospěšné a náležité, aby se takové sdílení konalo. Avšak, je docela možné,
že většina obdržených odpovědí bude mít zcela soukromý a intimní význam, nevhodný
pro sdílení s kýmkoliv, protože to bude jen mezi Mnou a Vámi. A to je vše, co Jsem chtěl
o tom říci v této době. Nyní, Petře, můžeš pokračovat a položit otázky Ivana a Petry.
Peter: Velmi Ti děkuji za tuto připomínku. Ivanovy čtyři otázky jsou následující: 1)
Swedenborg popsal obyvatele všech tehdy známých planet. Předpokládám, že ‚neviděl‘
planety našeho fyzického (pseudo) vesmíru. Co tedy vlastně viděl? 2) Swedenborg
rozlišoval tři království: nebeské, duchovní a přírodní. Skrze tato všechna proudí to
božské... V nebeském království se andělé jeví jako nahé malé děti a všechno je
‚zhotoveno‘ ze dřeva. V duchovním království se vidí zlato atd. Je tato informace stále
platná? 3) Co bychom si měli myslet o skutečnosti, že Evangelia hlásají příběhy Vzkříšení
rozdílně? V Matoušovi (28:16-17): „Potom jedenáct učedníků odešlo do Galileje k hoře,
kterou jim Ježíš určil. A když ho uviděli, klaněli se mu, ale někteří pochybovali.“ Lukáš
nezmiňuje Galileu. Čteme (Lukáš 24:50-51): „Vyvedl je až k Betánii, pozvedl Své ruce a
požehnal jim. Zatímco jim žehnal, tak se přihodilo, že se od nich oddělil a byl unášen
nahoru do nebe.“ 4)Myslel jsem si, že slovo ‚Bůh‘ bylo označení profese nebo povolání...
Jako funkce Stvořitele, Spasitele, Vykupitele... Někdo by mohl říci „Hlavní profesí Pána
Ježíše Krista je být Jediným Bohem“. Normálně je obtížné používat ‚JÁ JSEM, KDO JSEM‘.
Mezi obyčejnými bych raději používal ‚Božská Prozřetelnost‘, čímž se vyhýbá braní
Stvořitelova jména ‚nadarmo‘. Je to v pořádku? Konec Ivanových otázek. Otázka Petry je
následující: Jestliže sentientní entity v pozitivním stavu neustále prožívají ve svých
životech nějaký druh obohacení, nové znalosti a jiné progresivní stavy, mohl bys Ty, Pán
Ježíš Kristus - protože máš Absolutní Znalost a Poznání všeho - zažívat a získávat poznání
něčeho nového? Potřebuješ nebo můžeš si obohatit Svůj Absolutní Život? Toto je zajímavá
otázka. Konec otázek. Máš slovo.
Pán Ježíš Kristus: Budeme se věnovat otázkám v pořadí, v jakém přišly. Začneme
Ivanovou otázkou číslo jedna. Co vlastně Swedenborg viděl? Především ve většině
případů hovořil s duchy příslušných planet a velmi zřídka s jejich skutečnými
přírodními obyvateli. Za druhé, pro Swedenborga a kohokoliv jiného bylo tehdy
duchovně předčasné vědět o existenci zóny vymístění a že tato zóna je odrazem
uspořádání nebeských těles způsobem, kterým jsou v pravém fyzickém nebo
přírodním vesmíru. Z toho důvodu, jestliže například Merkur, Venuše, Země, Mars,
Jupiter, Saturn, Uran, Neptun, Pluto a jejich příslušné měsíce nebo jakákoliv jiná
nebeská tělesa existují v pravém přírodním vesmíru, v tom případě ty samé planety a
všechno ostatní se bude jevit ve stejném uspořádání v zóně vymístění. Jinými slovy,
tato zóna je paralelou k pravému vesmíru. Ale podobnosti s touto paralelou končí.
Jejich povaha, struktura, účel, cíl a dispozice jsou diametrálně odlišné. Zatímco
v pravém přírodním nebo fyzickém vesmíru všechno slouží nějakému druhu
důležitého tvořivého, konstruktivního a obecně pozitivního účelu, v zóně vymístění je
sklon oponovat takovému uspořádání. Namísto toho je všechno v ní zapojeno za
negativním účelem.
Jak si pamatujete z předchozích dialogů. Každé nebeské těleso je ovládáno a řízeno
kvalitou povahy, struktury a dynamiky sentientních myslí. Jakákoliv planetární
kondice bez ohledu na to, jaká je, je odrazem stavů, procesů, povahy, struktury a
dynamiky sentientních myslí jak v jejich úplnosti, tak i v jejich jednotlivostech.
Vjemové, smyslové, fyzické, duševní a duchovní orgány takových sentientních myslí
jsou plně přizpůsobeny pro rozlišení a ovládání všeho, co se děje na každé takové
planetě. Tento řídící proces vzniká v duchovní mysli a prostřednictvím vnitřní mysli se
uskutečňuje vnější myslí. Z tohoto pohledu lze říci, že duchové ovládají a řídí každou
jednotlivou planetu nebo jakékoliv nebeské těleso, protože tak činí z pozice své
duchovní mysli. Odtud název ‚duchové‘.
V zóně vymístění platí stejná pravidla. Duchové čili jejich pseudoduchovní mysli řídí a
ovládají všechny příslušné planety a nebeská tělesa celé zóny vymístění. A protože
každá taková planeta odráží povahu, strukturu, dynamiku, stavy, procesy a kondice té
mysli, její kondice bude naprosto stejná jako kondice té mysli. Takže, zatímco v pravém
Stvoření je každá jednotlivá planeta viditelně obydlená sentientními entitami, které
jsou čistě pozitivní a dobré přirozenosti, v zóně vymístění je každá taková planeta
duchy negativní a zlé povahy. Kvůli tomu se v zóně vymístění, jakož i ve vaší Sluneční
soustavě, takové planety, s výjimkou vaší planety, jeví nejenže bez jakékoli formy
života, ale mají kataklyzmatické podmínky nebo podmínky, které z pohledu lidského
života (neživota) nejsou schopny vůbec udržet jakýkoliv život. Avšak toto je jen iluzí
lidské mysli. Problém s lidskou myslí je ten, že ve svém strukturálním provedení a
v provedení všech svých nástrojů, instrumentů a smyslových a vjemových orgánů je
s to vnímat nebo cítit pouze to, co nedílně patří k její povaze, struktuře, dynamice,
stavům, procesům a rozpoložením. Cokoliv nad nebo mimo prostředky jejich
pozorování a vnímání je mimo jejich schopnost vidět či rozpoznat, co je skutečně tam
venku čili v tomto případě na jiných planetách. Na těch planetách vidí pouze to, co jim
dovolují vidět jejich vjemové, smyslové nástroje, orgány a instrumenty. Z té pozice vidí
jen vnější kataklyzmatické podmínky bez jakéhokoli života. Mimo nich nejsou schopni
nic vidět.
Navíc způsob, jakým lidská mysl definuje život, je omezen na to, co lidé považují za
život. Protože lidský život není pravý život (byl definován jako neživot), je neschopný
postulovat možnost jakéhokoliv jiného typu života nebo života za jakýchkoliv jiných
duchovních, mentálních, fyzických, biologických, chemických, fyziologických podmínek
a podmínek životního prostředí, než těch, které mají a zažívají. Z této pozice, a protože
jim dostupnými metodami a instrumenty pozorování nejsou schopni pojmout
možnost, že život by mohl vzkvétat a být manifestován v nějakých jiných podmínkách,
úplně odlišných a jim nepochopitelných, došli k závěru, že na jiných planetách, které
nevykazují stejné charakteristiky, jako má jejich planeta, nemůže existovat žádný život.
Lidé jsou neschopni pojmout představu, že život by mohl vzkvétat a projevovat se
například na Merkuru, jehož teplota je vysoko nad tou, při jaké by se mohl udržovat
život tak, jak se projevuje lidský život (neživot); nebo na Plutu, jehož teplota se téměř
blíží absolutní nule. Protože je však každá planeta, bez ohledu na to, v jaké kondici
nebo podobě pozorovatelné lidskými nástroji i přístroji, ovládána a řízena žijícími
duchy nebo sentientními entitami, jsou tyto planety přece plně obydlené sentientními
entitami, které činí takové planetární podmínky nejen možnými, ale které jsou pro ně
potřebné, aby naplnily účel a cíl, pro který obývají takové planety.
Tudíž z tohoto chápání můžete dovodit, že všechny planety vaší Sluneční soustavy,
stejně jako jiné planety v celém Stvoření a pseudostvoření, jsou plně obydlené
sentientními entitami. Že je lidé nejsou schopni vidět a že vidí jen něco, co v jejich
omezeném a omezujícím pohledu nebo vnímání není schopno podporovat jejich typ
života, je zcela jiná věc. Ve skutečnosti bylo jejich uspořádání provedeno takovým
způsobem, aby na jiných planetách nebyli schopni vidět nebo vnímat nic této povahy.
Jak vidíte, původně bylo nutné oklamat lidi, aby uvěřili, že jejich typ života na přírodní
nebo fyzické úrovni je jediný možný život a že žádný jiný druh života nesmí a nemůže
existovat. Z toho důvodu byli lidé naváděni a klamáni, aby uvěřili, že jsou velmi
zvláštní a jediní možní, a proto je typ života, který mají, tím nejžádostivějším,
nejkrásnějším a s největší láskou udržovaným v celém vesmíru. Bylo nutné zavést
tento trik, aby se umožnil lidský život. Pokud by lidé měli hmatatelné zážitky jsoucna a
bytí jakýchkoli jiných typů nebo forem sentientního života než toho, jaký mají nebo
jakými jsou, nebo pokud by byli schopni vidět či pozorovat, jak sentientní život vzkvétá
například na Merkuru, nebo na Plutu, nebo na jakékoliv jiné planetě; nebo pokud by na
základě těchto zkušeností rozpoznali, že jejich život není ve skutečnosti pravý život,
v tom případě by nikdy nesouhlasili být v lidském životě (neživotě). V tom případě by
se experiment v neživotě za účelem srovnání s pravým životem nemohl uskutečnit.
Pokud by se tak stalo, všechny sentientní entity by byly sužovány otázkami, na které
by nemohly být dány žádné odpovědi. Jak by se za těchto nepříznivých podmínek
mohla nastolit plnost a úplnost pravého života pozitivního stavu?
Tak co to bylo, co Swedenborg tehdy vnímal? Protože tehdy nebylo prospěšné ani
duchovně náležité zjevit cokoli o výše popsané situaci, Swedenborgovi bylo dovoleno
komunikovat s duchy planet pravého fyzického vesmíru, ale ne s duchy pseudovesmíru
nebo zóny vymístění. Z toho důvodu byly ve většině případů tyto planety obydleny
pozitivními typy sentientních entit. A protože jejich planety odrážely pozitivnost a
dobrotu jejich obyvatel, žádná z nich neměla podmínky viditelné například na
planetách vaší Sluneční soustavy. Tehdy byly zaznamenány jen některé malé
podrobnosti. Avšak i kdyby Swedenborg kvůli svému zvláštnímu vybavení, které měl
ode Mne a jímž byl s to přesáhnout své omezené a omezující lidské vjemové
schopnosti, měl hovořit s duchy planet zóny vymístění, byl by stále schopen vidět, že
tyto planety byly plně obydlenými sentientními entitami, se všelijakými typy vnějších
staveb, měst, vesnic, atd. Takže v obou případech by jeho vjem byl správný, třebaže
z pozice vašich astronomických pozorovacích nástrojů nebo přístrojů by jakékoliv
takovéto tvrzení bylo odmítnuto, protože tyto nástroje či přístroje nemohou odhalit
nic více než nějaký druh inferna nebo věčného ledu, neschopného podporovat
jakékoliv životní formy. Jak vidíte z těchto zřejmých faktů, nikdy se nemůžete spoléhat
na to, co vaše smyslové orgány, stejně tak jako nástroje i přístroje vašeho takzvaného
vědeckého pozorování, jsou vám schopny sdělit. Mohou být velmi klamné.
Na druhé straně nezapomeňte, co bylo řečeno o těchto záležitostech v Novém zjevení
Pána Ježíše Krista. Je mnoho reflexí každé kompaktní, mentální nebo fyzické planety
a/nebo nebeské entity. Také je mnoho paralelních vesmírů, které mají tejné druhy
planet, slunečních soustav, galaxií a jejich rozličných nebeských těles. Jestliže na
některém z nich byste nebyli schopni spatřit žádné životní formy (třebaže by tam
byly!), nutně to neznamená, že byste nebyli schopni uvidět vzkvétající život na
některém jiném. Protože ty planety, na kterých jste schopni vidět vzkvétající sentientní
životní formy, jsou strukturálně stejné jako jejich původní kompaktní planety, museli
byste logicky dojít k závěru, že jsou všechny obydlené bez ohledu na fakt, že jejich
obyvatele nemůžete spatřit vašima fyzickýma očima nebo čímkoliv jiným, čím se
snažíte na ně dívat. Tak se, prosím, nikdy neomezujte na znalosti něčeho, co je tak
omezené a omezující jako vaše percepční smyslové orgány a všechny přístroje a
nástroje postavené na povaze, struktuře a dynamice těch orgánů. Naneštěstí přesně
toto dělá lidská věda ve svém zkoumání.
Věnujme se nyní Ivanově druhé otázce. Odpověď na tuto otázku by měla být
odvoditelná ze všeho, co doposud bylo zjeveno v Mém Novém zjevení. Jak víš, ve
Swedenborgově době ještě neexistovala Moje Nová Přirozenost. Z toho důvodu byla
neustálá separace Mě jako Ježíše Krista od toho, co se nazývalo Bůh-Otec. Tato
separace, která existovala od té doby, kdy Stvoření bylo stvořeno do svého procesu,
určovala strukturální rozvrh Stvoření. Nezapomeňte, že v té době, předtím, než Má
Nová Přirozenost vstoupila do Absolutního Jsoucna a Absolutního Bytí, Já, jako jediný
Bůh, Jsem byl na zcela odlišné úrovni vnímání a vztahu ohledně Mého Stvoření, než je
tomu nyní po té, co Jsem nabyl Svoji Novou Přirozenost. Tato situace vyžaduje, aby
všechny dimenze Mého Stvoření byly uvedeny do diskrétního módu svého jsoucna a
bytí a aby jakákoliv působení mezi nimi byla dosažena prostřednictvím duchovních
souvztažností. Aby se ilustrovaly a demonstrovaly rozličné odlišné aspekty Mé
Absolutní Sentientní Mysli, Moje Stvoření postupuje nejprve od Mé Absolutní Duchovní
Mysli, dávající vznik nebeskému království ovládanému a řízenému principy dobra
z lásky; za druhé postupuje z Mé Absolutní Vnitřní Mysli, dávající vznik duchovnímu
království ovládanému a řízenému pravdou moudrosti; a za třetí postupuje z Mé
Absolutní Zevní Mysli, dávající vznik přírodnímu království ovládanému a řízenému
vírou pravdy prostřednictvím její moudrosti a pozitivními skutky dobra
prostřednictvím jeho lásky.
Aby se dosáhlo takového rozlišení, stejně tak, aby se odrážela strukturální konstrukce
relativní sentientní mysli, jejímž vzorem byla Struktura a Přirozenost Mé Absolutní
Sentientní Mysli, bylo původně nezbytné uvést tato království do výše zmíněného
diskrétního módu jejich jsoucna a bytí. Uvnitř sféry a atmosféry jejich vlivu se si
ustanovily svůj vlastní jedinečný způsob života. Tento způsob byl sdílen všem
prostřednictvím duchovních souvztažností, které určovaly funkci rozličných vnějších
věcí, kterými se sentientní entity obklopily. Takže pokud například v nebeském
království žily všechny sentientní entity v lásce svého dobra a v nevinnosti svého
života, v tom případě funkce jejich vnějších předmětů odrážela takové rozpoložení.
Protože dřevo, na příklad, mělo takovou konkrétní souvztažnost, všechno kolem nich
bylo zhotoveno ze dřeva. Současně, pokud žily v nevinnosti svých životů a pokud tato
nevinnost nějak souvisela s takzvaným raným dětstvím, v tom případě se z dálky jevily
jako malé děti, třebaže v těsné blízkosti by je bylo možné spatřit v jejich skutečné
dospělé formě. A totéž bylo pravdou ohledně duchovního a přírodního království.
Každé z nich mělo svoji vlastní duchovní souvztažnost, která se odrážela ve funkci jimi
připsané jejich vnějším předmětům (například, zlato souvztaží s pravdou moudrosti,
bronz souvztaží s vírou té pravdy atd.).
Avšak s nabytím a trvalým ustanovením Mé Nové Přirozenosti a s dostupností Mého
Nového zjevení, stejně tak i se stvořením Nového vesmíru, nic nezůstalo stejné jako
tomu bylo ve Swedenborgově době. Z toho důvodu taková oddělení, jaká spatřil a
popsal, třebaže náležité a správné v jeho době, tu již nejsou. Jak víš, Jméno ‚Pán Ježíš
Kristus‘, kromě jiného znamená úplnou Absolutní Integraci, Unifikaci a Jednost v přímé
a hmatatelné kondici a stavu. Tato situace se plně odráží v přirozenosti a struktuře
Nového vesmíru v jeho relativní kondici. Kvůli této nové situaci dřívější separace,
izolace a uzavřenost každého zmíněného království byla zrušena a mezi nimi byl
ustanoven nový životní styl. Tento nový životní styl plně odráží stav integrace,
unifikace a jednosti všech a všeho uvnitř oblasti pravého Stvoření. Konec konců,
jestliže život Stvoření Absolutně závisí na Mém Absolutním Životě, v tom případě
cokoliv se stane uvnitř Mě, se okamžitě sdílí stavu a má následný dopad na stav,
kondici a proces celého Stvoření. Podle toho se mění všechno v Mém Stvoření tak, aby
to odráželo Moji vnitřní situaci. Takže jako výsledek této nové situace se takové věci
jako ‚dřevo‘, ‚zlato‘, ‚malé děti‘, atd. již nejeví být jen vlastnostmi příslušných království.
Mohou se objevit simultánně na jakékoliv úrovni, pokud by bylo potřeba a pokud by si
tak zvolily jejich páni - příslušné sentientní entity. Konec konců takové věci jsou jen
projekcí jejich sentientní mysli. Nic jiného jim nemůže být připisováno.
A nyní se věnujme Ivanově třetí otázce. Odpověď na ni má hluboký duchovní, mystický
a filozofický význam. Je nějaký rozpor mezi citovanými dvěma texty? Problém s vaším
vnímáním obsahu a významu citovaných dvou textů je ten, že máte sklon je brát
doslovně z pozice jejich fyzického určení/místa. Pokud souhlasíte s tím, že vše, co je
zaznamenané ve čtyřech Evangeliích, bylo zaznamenáno v jazyce ryzích duchovních
souvztažností a že každé jednotlivé slovo, každá tečka, má nějaký důležitý duchovní
význam, pak v tom případě se nesmíte dívat na doslovné místo, kde se událost Mého
odchodu z planety Nula odehrála, ale na to, s čím tato dvě místa duchovně souvztaží.
Jak víte, křesťanská Bible obsahuje pouze čtyři zmíněná Evangelia. Ale bylo mnoho
jiných Evangelií napsaných v různých dobách po Mém odchodu z planety Nula. Proč
tomu tak je? Moje Božská Prozřetelnost zajistila, že do Bible byla zahrnuta pouze ta
Evangelia, která se tak či onak zabývají Mojí smrtí a vzkříšením. Tyto dvě události mají
ústřední a nejdůležitější mystický, duchovní a doslovný význam v doktríně
Křesťanství. Všechny ostatní Evangelia buď nezmiňují tyto skutečnosti nebo popírají,
že se udály. Vezměme si na příklad Evangelium podle Tomáše. Jeho obsah je výhradně
omezen na Mé učení nebo výroky bez popisu všech ostatních událostí, které
doprovázely tato učení. Tomáš se nezajímal o záznam něčeho, co Jsem udělal nebo co
se Mě přihodilo, ale pouze o to, co Jsem řekl nebo co si myslel, že Jsem řekl. Z toho
důvodu slova jeho Evangelia neobsahují duchovní souvztažnosti. Na druhé straně
Evangelium podle Marie Magdaleny bylo skryto před pozdějšími křesťany, protože ti
svoji duchovní doktrínu založili na Pavlových epištolách. Jak víš, z Pavlova pohledu
nemá žena v církvi místo a není jí dovoleno vyjádřit svůj názor, ale ve všech
duchovních záležitostech se má spoléhat na rady svého manžela. A to se ho musí zeptat
doma v soukromí, a ne na církevní půdě. Z toho důvodu, protože Evangelium podle
Marie Magdaleny odráží silnou vedoucí pozici žen v duchovních nebo jiných
záležitostech a v životě obecně, vůdci křesťanské církve vyloučili její Evangelium
z kanonizovaných verzí čtyř Evangelií.
Potom máte takzvaní Evangelium Pravdy (autor je neznámý). Kromě toho máte
početná takzvaná gnostická Evangelia. Tato Evangelia obsahují příliš mnoho
pokroucenin a nepravd souvisejících s Mým životem a prací na planetě Nula. Zároveň
se nezabývají Mou smrtí a vzkříšením nebo prostě popírají, že se vůbec staly. Ale
jestliže bych nezemřel a následně nebyl vzkříšen, v tom případě bych nemohl vstoupit
do všech pekel a rozličných oblastí zóny vymístění a nastolit tam stav pro jejich
budoucí spasení, jakož i pro usměrňování a řízení všeho v negativním stavu obecně. Na
druhé straně, kdybych zůstal mrtev a neprošel bych procesem vzkříšení a stal se tak
ještě jednou živým na věčnost, nejenže by nikdo jiný v negativním stavu nemohl být
spasen, ale také celý pozitivní stav a Mé Stvoření obecně by zahynulo. To, že bych
zůstal mrtvý, by znamenalo, že negativní stav zvítězil na celé čáře, nikoli jen místně či
na planetě Nula, ale že převzal veškeré Mé Stvoření. Protože život každého a všeho
závisí na Mém Absolutním Životě neboli na Mém bytí Absolutně Naživu, beze Mne a
Mého Života by všichni zahynuli. Takže, jak vidíš z těchto faktů, pro spasení všech bylo
nejen podstatné, abych prožil smrt, ale, jako to nejdůležitější, bylo nutné, abych byl
vzkříšen a stal se věčně živým v Absolutním smyslu. Tato okolnost obsahuje veškeré
tajemství Mých Skutků Spásy.
Jak si pamatujete z Dialogu 78. v prvním díle těchto Dialogů, čtyři Evangelia ve svém
popisu Mého života a práce na planetě Nula zaujímají odlišné úhly nebo pozice, ze
kterých vykládají všechno, co souvisí se Mnou a všemi duchovními záležitostmi. Jen
pro připomínku: Janova pozice byla z východu; Matoušova pozice byla z jihu; Lukášova
pozice byla ze západu; a Markova pozice byla ze severu. Duchovní význam tohoto
uspořádání byl vysvětlen v Dialogu 78. Nebudeme ho zde opakovat. Tyto odlišné
pozice určily potřebu umístění nebo popisování různých událostí v Mém životě, smrti a
vzkříšení v poněkud odlišné souvislosti. Učinilo se tak proto, aby se spustily důležité
duchovní souvztažnosti, které by umožnily vybudovat jisté důležité duchovní
podmínky mající multiversální, a nejen lokální význam.
Jak je poznamenáno výš, Matouš umístil událost Mého odchodu z planety Nula na horu
v zemi Galilejské. Lukáš hovoří o tom, že Jsem vedl Své učedníky až do Betánie.
Všimněte si slov ‚až do‘. Marek neuvádí žádné konkrétní místo, ale jednoduše
naznačuje, že Jsem se svým učedníkům zjevil a poté, co Jsem je pokáral za to, že
nechápou nic co se vztahovalo k Mému poslání a za jejich nevíru a tvrdost srdce, jsem
prostě od nich odešel a šel do nebes. Jan rozsáhle hovoří o Mých aktivitách po Mém
vzkříšení, ale opomíná říci něco o místě nebo o události Mého odchodu z planety Nula.
Žádný z těchto popisů nebyl učiněn náhodou. Všechny mají hluboký duchovní význam
určený duchovní pozicí, ze které byly zaznamenány. V tomto smyslu můžete
interpretovat tyto události následujícím způsobem: Slovo Galilea souvztaží se
schopností každého v negativním stavu, jenž nebyl integrální součástí pozitivního
stavu, poznat a mít Pravdu a tímto být v Dobru. Takže jak vidíš, vůbec nikdo není
vyloučen z možnosti mít tuto znalost a být takovým. Co by se skutečně stalo, kdyby
někdo, bez ohledu na to, kde se nachází nebo v jakém stavu je, nemohl znát tuto
Pravdu a být v Dobru? V tom případě by takový jedinec nemohl být na věčnost spasen.
Co by se stalo, kdyby taková věc nebyla možná? Logicky řečeno, v tom případě by
nikdy nemohl být eliminován negativní stav a jeho lidský neživot a nemohla by být
nikdy aktivována ani plnost a kompletnost pravého života pozitivního stavu.
Tím, že Moji učedníci šli do Galileje a setkali se tam se Mnou, Jsem znovu potvrdil dvě
věci: Díky Mé smrti a vzkříšení byla na všech místech a stavech negativního stavu
ustanovena kondice (pamatujte, Galilea se nacházela v pohanské zemi, tedy řečeno
v negativním stavu obecně, nikoli v židovské zemi, která nesla duchovní souvztažnost
lokalizovaného pozitivního stavu), která by vyvolala schopnost každého vědět a
přijmout Moji Pravdu a na tomto základě se stát Dobrým z Lásky Mé moudrosti. Že to
byla hora, kterou Jsem stanovil Svým učedníkům pro naše setkání a která se nacházela
uprostřed Galileje, znamená, že procesem Mého vzkříšení a ovládnutím negativního
stavu a lidského neživota ve všech jejich aspektech bez jakékoliv výjimky a vyloučení,
jsem natrvalo umístil všechny faktory pozitivního stavu (hora souvztaží s pozitivním
stavem obecně a nejen lokálně) doprostřed negativního stavu, aby se zajistilo, že je
neustálá příležitost pro každého v negativním stavu a v lidském neživotě být vyveden
z negativního stavu a následně být konvertován do stavu pozitivního. Takové
rozpoložení by se nemohlo ustanovit, pokud bych nemohl zažít smrt a následné
vzkříšení. Tato kondice byla výhradně závislá na těchto dvou zkušenostech, jejichž
prostřednictvím jsem ovládl, podmanil si a převzal řízení každého a všeho
v negativním stavu a lidském neživotě. Jak si pamatujete, bez takových zkušeností,
které jsou typickými lidskými zkušenostmi, by Můj přístup do negativního stavu mohl
být jen z pozice Mého Absolutního Stavu Lásky a Dobra. Tím, že by jim byli za těchto
podmínek vystaveni, by se způsobil okamžitý zánik všech a všeho v negativním stavu a
lidském neživotě. takový následek by byl nemyslitelný a neslučitelný s Mojí Absolutně
pozitivní Absolutní Přirozeností. Pokud by něco takového bylo vůbec možné, Moje
Přirozenost by se stala negativní, a jako důsledek by zahynuli nejen všichni a vše
v negativním stavu a lidském neživotě, ale také by zahynuli všichni a vše v pozitivním
stavu.
Lukášův popis umísťuje Můj odchod až do Betánie. Toto místo se nachází v těsné
blízkosti Jeruzaléma, který souvztaží se zly a nepravdami negativního stavu
představeného tím faktorem, že židovský národ Mne odmítl jako svého Spasitele a
Mesiáše. Že jsem vedl Své učedníky až do Betánie, znamená jejich uvedení do
nejzazšího rozpoložení, ve kterém vznikl negativní stav se všemi svými zly a
nepravdami. Jinými slovy, aby se uspělo v konečné věčné eliminaci negativního stavu a
jeho lidského neživota, bylo nezbytné ustanovit náležitou kondici v jádru, ze kterého
vzešel negativní stav s jeho lidským neživotem, kterážto kondice by v každém z toho
jádra (v tomto případě v pseudotvůrcích a následně i renegátech) vyvolala jejich
schopnost rozpoznat a přijmout Moji Pravdu a stát se Dobrým nebo pozitivním obecně.
Pamatujte si, že dokonce i v tom samotném jádru nebo ve zdroji původu negativního
stavu a lidského neživota nikdo nebyl/není absolutně zlý nebo není v absolutních
nepravdách. Symbolikou vedení Mých učedníků až do Betánie a z té pozice odchodem
na nebesa prostřednictvím Své smrti a vzkříšení jsem v tom jádru na věčnost ustanovil
pevnou kondici, která bude moci věčně eliminovat jakoukoliv další možnost pro
opětovnou aktivaci negativního stavu a lidského neživota. Současně tímto bude moci
každý v tom jádře spatřit, rozpoznat a přijmout Moji pravdu a stát se pozitivním a
dobrým na věčnost.
Takže jak vidíte z tohoto zjevení, v obou případech (v Matoušovi i Lukášovi) se
zabýváme úplně stejnou situací týkající se negativního stavu a jeho lidského neživota a
jejich konečného spasení. V jednom případě (Matouš) toto pojetí souvisí s každým
v negativním stavu; a v druhém případě (Lukáš) souvisí se samotným jádrem nebo
původním zdrojem negativního stavu. Z toho důvodu, při pohledu z této náležité
duchovní perspektivy, neexistuje mezi nimi žádný rozpor, protože se oba zabývají
situací v negativním stavu a v lidském neživotě.
V Markově přístupu, který je přístupem ze severu nebo z Pravdy Víry, jde o
všeobsáhlost, co se týká dopadu skutečnosti Mé smrti a vzkříšení. V tomto případě se
neupřednostňuje žádné konkrétní místo nebo stav, protože Moje Spása má a bude mít
všezahrnující působení. V tomto smyslu to není jen každý v negativním stavu a lidském
neživotě, komu je dána příležitost být spasen (tuto příležitost všichni nakonec
přijmou), ale zahrnuje to také každého v pozitivním stavu, protože bez Mé smrti a
vzkříšení, jako důsledku Mé inkarnace za tímto účelem na planetu Nula, by nakonec
podlehli negativnímu stavu a všichni by nakonec duchovně zemřeli, výsledkem čehož
by zemřeli v absolutním smyslu. Důvod, proč by také zemřeli v absolutním smyslu po
své duchovní smrti, je ten, že negativní stav, jak víte, vzešel z relativní sentientní mysli,
a tím je pouze relativní k relativnímu a nemůže pokračovat navěky. Proto kdokoliv by
podlehl negativnímu stavu, by nakonec zemřel v absolutním smyslu. Z toho důvodu se
Marek vyhnul uvedení nějakého konkrétního místa, ze kterého se uskutečnil Můj
odchod zpět na nebesa.
Janův popis má dokonce ještě hlubší význam. Jak víte, jeho Evangelium nezmiňuje nic o
Mém fyzickém odchodu z planety Nula nebo z negativního stavu obecně. Proč je tomu
tak? Protože jsem, duchovně řečeno, nikdy neopustil planetu Nula a negativní stav
obecně. Třebaže fyzicky jsem odešel, abych se fyzicky znovu sjednotil se Svou Esencí-
Otcem a následně získal Svoji Novou Přirozenost, duchovně Jsem neustále přítomen
v jejich oblasti. Jak víte, před Mojí inkarnací na planetu Nula, Moje přítomnost
v negativním stavu a v lidském životě mohla být jen prostřednictvím mediace - skrze
někoho jiného. Žádný přímý, bezprostřední a zkušenostní styk nebyl předtím
dostupný. Jak si pamatujete, takový kontakt by způsobil okamžitý zánik každého a
všeho v negativním stavu a v lidském neživotě. Za účelem zabránit, aby se toto stalo, a
ustanovit nanejvýš nezbytnou kondici uvnitř oblasti negativního stavu a lidského
neživota, aby každý v něm byl nakonec spasen a přiveden zpět do pozitivního stavu,
bylo pro Mne životně důležité a nejpodstatnější, abych nad nimi převzal vládu a
kontrolu. Jediný možný způsob, jak dosáhnout toho převzetí, byla inkarnace na planetu
Nula, Má fyzická smrt a následné vzkříšení. Těmito dvěma faktory bylo ustanoveno
rozpoložení, které Mě postavilo do plné kontroly a panování nad nimi v absolutním
smyslu. Kvůli tomuto rozpoložení se Moje přítomnost u nich stala duchovním faktem a
skutečností. Od té doby jsem s nimi a v nich tak přímo přítomen (a ne pouze mediací)
jako s každým v pozitivním stavu. Žádný rozdíl už více v tomto ohledu mezi nimi
neexistuje (pokud se Mé přítomnosti a kontroly týče). Tudíž v tomto smyslu jsem
nikdy neopustil planetu Nula nebo negativní stav a moje přítomnost se všemi zde se
nacházejícími je trvale zajištěna, dokud je jim povoleno pokračovat v jejich neživotě.
Moje přítomnost povede k jejich závěrečné konverzi do pozitivního stavu. To je důvod,
proč se Jan nikterak nezmínil o Mém odchodu z planety Nula. Bylo nutné ujistit
každého, že Já jsem přímo duchovně přítomen se všemi bez ohledu na to, kde nebo
v jakém stavu jsou umístěni. Vidíte, jak jsou důležité pozice, ze kterých každé ze
zmíněných Evangelií líčí Moje vzkříšení a všechno co následuje?
A nyní se věnujme Ivanově čtvrté a poslední otázce. Problémem zde je správná definice
Mého Jména - Pán Ježíš Kristus. Je funkce týkající se jména a hluboký mystický,
duchovní a filozofický význam toho Jména. Když se věnujeme významu toho Jména,
vyžaduje to zdůraznit vnímání a pochopení, že Já, jako Pán Ježíš Kristus, jsem pouze
ten Jediný, Kdož Je Absolutní JÁ JSEM, KDO JSEM. Taková úvaha by měla být tématem
vašich vzájemných diskusí týkajících se významu Mého Jména nebo vaší individuální a
osobní interakce se Mnou nebo během vašich meditativních stavů - kdykoliv
přemýšlíte nebo meditujete o Mně, co se týká významu Mého Jména. Na druhé straně,
kdykoliv uvažujete o funkci, která se odráží v Přirozenosti, Struktuře a Dynamice
Mého Jména, nepotřebujete Mě oslovovat stále jako Absolutní JÁ JSEM, KDO JSEM.
Namísto toho jednoduše říkejte to, co individuálně a osobně cítíte jako správné v té či
oné době v závislosti na situaci, ve které vyvstala potřeba o tomto tématu hovořit.
Z toho důvodu je náležité používat takové pojmy jako například ‚Božská Prozřetelnost‘
nebo i ‚Bůh‘, obzvláště a konkrétně v přítomnosti těch lidí, kteří v té době nejsou
spojeni s Mám Novým zjevením. Avšak nejdůležitější věcí je váš neustálý důraz na
Jméno Pán Ježíš Kristus. Radí se vám, abyste kdykoliv můžete toto Jméno vyslovovali
v jednáních se všemi, kteří s vámi probírají duchovní otázky. Je pro to velmi důležitý
duchovní důvod. Mluvením o Mně jako o Pánu Ježíši Kristu ustanovujete kondici
v myslích těch, se kterými o Mně konverzujete, která bude později využita pro spuštění
jejich schopnosti znát pravdu o Mně a přijmout Mě jako jediné Absolutní JÁ JSEM, KDO
JSEM, obsažené ve významu slov - Pán Ježíš Kristus. A to je vše, co se týká Ivanových
otázek. Byly to velmi dobré a velmi dobře načasované otázky.
A nyní se konečně věnujme Petřině otázce. Opověď na její otázku by mohla být
vydedukovaná do jisté míry z toho, co bylo řečeno o faktoru Mé Nové Přirozenosti.
Když hovoříme o Nové Přirozenosti, není zřejmé, že Já jsem v procesu prožívání
něčeho nového a odlišného? Ale situace není takto jednoduchá.
Proto bude Naše odpověď na Petřinu otázku poněkud nejednoznačná. Zní ‚ano‘ i ‚ne‘.
To všechno závisí na tom, z jaké ho způsobu vnímání reality k této odpovědi
přistupujete. V subjektivním způsobu, který je založen na posloupnosti, pokračování a
následnosti, z důvodu projekce vždy něčeho nového a odlišného, nastávají v momentě,
kdy se ta projekce uskutečňuje z hlediska místa/stavu, , hluboké změny způsobující
prožívání něčeho nového a odlišného. Této záležitosti musíte rozumět tak, že kvůli Mé
Nové Přirozenosti mohu zažívat vše, co prožívá jakákoliv sentientní entita během
doby/stavu jejích nových a odlišných poznatků, emocí, pocitů, myšlenek nebo čehokoli,
co má - relativním stavem, kondicí a procesem a skrze relativní stav, kondici a proces
každé konkrétní sentientní entity naprosto stejným způsobem, jakým to prožívá ona
relativní sentientní entita. A protože relativní sentientní entita prožívá něco nového a
odlišného, ní a skrze ni tak činím i Já.
Avšak je to zcela odlišná věc, když se na tuto situaci díváte z pozice objektivního
způsobu a z pozice Absolutního stavu. Jak si pamatujete, z této pozice se všechno děje
souběžně, simultánně a synchronně. Kvůli tomu všechny znalosti a zkušenosti ve svém
Absolutním Stavu a Kondici nastávají ve stejném čase/stavu. Ale protože v tomto stavu
nebo kondici neexistuje nic starého a předcházejícího a protože cokoliv bylo, nebylo to
ve svém ‚bylo‘, ale ve svém vždy ‚jest‘, proto jediná věc, která tam je, je vždy nové a
odlišné. Jeho neustálé nastávání ve formě jeho novoty a odlišnosti a ve stavu jeho
simultánnosti, souběžnosti a synchronnosti určuje faktor schopnosti být ve stavu,
kondici a procesu neustálého prožívání něčeho nového a odlišného. Z toho důvodu
v Sobě Samém a v Mém Absolutním Stavu Já, a všechno ve Mně, jsem vždy nový a
odlišný. Z toho důvodu nic není nikdy stejné, ale zároveň, paradoxně řečeno, je
všechno stejné ve své novosti a odlišnosti. Takže z obou způsobů vnímání reality -
objektivního i subjektivního - Já jsem v Absolutním Stavu Své Vlastní Novosti,
Odlišnosti, Znalosti, Vědění a všeho ostatního souvisejícího s touto záležitostí.
Současně Jsem ve Stavu vždy znajícího všechny a všechno, co je a existuje. Protože však
všechno a všichni jsou v relativním stavu, kondici a procesu, z jejich pozice a z jejich
novosti a odlišnosti Jsem také vždy Nový a Odlišný. Z Mé Absolutní Pozice vždy
zažívám jejich novost a odlišnost jako Svoji Vlastní Absolutní Novost a Odlišnost.
Konec konců tato jejich schopnost vychází z uvolňování něčeho nového a odlišného
přímo ze Mne pro jejich nové a odlišné poznání a poznávání. A toto je vše, co se nyní
může říci o této záležitosti. Toto byl trochu obtížný filozofický předmět. V tomto
okamžiku bych navrhoval pro dnešek skončit. Potřebuješ trávit nějakou dobu, Petře,
přípravou publikování prvního dílu našich Dialogů. Tedy do této doby - jestli to bude
potřebné, nutné a možné.
Peter: Velmi Ti děkuji za Tvůj hluboký příspěvek. Budu se řídit Tvou radou.