|
25. dubna 2000
Peter: V odezvě na obsah Dialogu 135. a předchozích dialogů vznesla Ardyth otázku o
budoucím osudu ega jako takového. Rozumím tomu tak, že otázkou je, co se stane
typickému egu po eliminaci negativního stavu a lidského ne-života? Předpokládá se, že
ego má nějakou formu a kondici sentience. Jestliže vezmeme v úvahu, že sentience jako
taková nemůže být nikdy zničena (koneckonců odvozuje se od Tvé Absolutní
Sentience), jaký by byl v tom případě konec jakéhokoliv typu ega, ať už lidského typu,
nebo typu, který vlastní všechna ostatní stvoření a podstvoření v zóně vymístění?
Současně by bylo zajímavé vědět, jestli je nějaký rozdíl mezi lidským typem a jejich
typem ega. Samozřejmě jako vždy před věnováním se těmto otázkám, je tu něco, o čem
bys rád hovořil nejdřív?
Pán Ježíš Kristus: Jako obvykle oceňuji tvou nabídku, Petře, abych hovořil první. Mám
něco, na co bych vás rád upozornil (všechny čtenáře těchto Dialogů). Je čas
rozpracovat záležitost takových pojmů jako víra, slepá víra, důvěra, spoléhání se a
přesvědčení. Je hodně zmatku ohledně toho, jak tyto pojmy definují, chápou a pojímají
lidští tvorové a jiní v zóně vymístění. Velmi často se tyto pojmy používají jako
navzájem zaměnitelné. Ale z duchovního pohledu, jak jsou tyto pojmy pojímány
v pozitivním stavu, nejsou nikdy zaměnitelné, neboli ani jeden termín se nikdy
nepoužívá namísto druhého. Všechny mají svůj vlastní důležitý význam, nezávislý na
všech ostatních. Současně mají něco společného v tom smyslu, že se zaměřují na stejný
důležitý aspekt něčeho poznatelného, ale z odlišného úhlu.
Jestliže se pečlivě podíváte na tyto pojmy, všimnete si, že v zásadě odkazují na stav
sentientní mysli, která je využívá pro ustanovení postoje k někomu nebo k něčemu.
Současně jsou tyto pojmy také využity pro ustanovení postoje k sobě samému a
k čemukoli, co jeden dělá, skýtá, vyjadřuje, jak se chová nebo má vztah. Takže v tomto
smyslu zde máte oboustranné využití těchto pojmů. Jedno směřuje k sobě samému a
k tomu, jak jeden vnímá svůj vlastní stav, kondici a funkci; a druhé směřuje k jiným
individualitám a jejich stavům, rozpoložením a funkcím, jakož i k jakýmkoliv
událostem, které se odehrávají mimo dotyčné individuum.
Kvůli skutečnosti, že tyto pojmy jsou odvozeny ze sentientní mysli, jsou tudíž ve své
absolutní kondici odvozeninami Absolutní Mysli - Mne - Pána Ježíše Krista. A protože
se jakákoliv sentientní mysl, jakož i Má Absolutní Sentientní Mysl, skládá
z nejniternějšího Duchovního aspektu, z intermediálního aspektu a z externího
aspektu, v tom případě je to duchovní hierarchie toho, jak se tyto pojmy vytvářejí a
projevují na každé úrovni nebo aspektu sentientní mysli a jak působí od jednoho
aspektu ke druhému, jakož i mezi sebou navzájem. Jediné pojetí, které není obsaženo
v pravé sentientní mysli, je pojetí slepé víry. Tento pojem vznikl mnohem později, po
vynalezení, aktivaci a manifestaci negativního stavu a lidského neživota s jejich egy.
Kvůli tomu je termín ‚slepá víra‘ použitelný jen na ně. Nemá žádné místo v pravém
životě pozitivního stavu. Budeme o tom hovořit později.
Jestliže se tedy podíváte na tyto pojmy z hlediska duchovní hierarchie jejich nastávání,
probíhání a stávání se tím, čím jsou, protože jejich výsledek se projevuje v pozici
směřování od někoho k někomu nebo k něčemu, v tomto smyslu mohou být
považovány za integrální část externího aspektu sentientní mysli. Avšak jak víte,
cokoliv se děje v externí mysli, je důsledkem něčeho, co se odehrálo ve vnitřní mysli.
Cokoliv se děje ve vnitřní mysli, je konečným následkem Duchovní mysli. Na druhé
straně, cokoliv s děje v Duchovní mysli, je vždy dle toho, co přitéká z Mé Absolutní
Integrální Sentientní Mysli. V tom případě otázkou je: Co způsobuje zrození takových
konceptů jako víra, důvěra, spoléhání se a přesvědčení, jestliže tyto koncepty jsou
vlastnictvím externí mysli, kterážto mysl funguje dle toho, co vtéká a vstupuje
z Duchovní mysli prostřednictvím vnitřní mysli; a jestliže Duchovní mysl v této řadě
funguje tím, co do ní přitéká a vstupuje z Mé Absolutní Integrované Sentientní Mysli?
Úplně první proces, který je integrálním vlastnictvím Duchovní mysli, je proces
moudrosti, který se odvozuje z Procesu Mé Absolutní Moudrosti prostřednictvím Mé
Absolutní Lásky. V tomto smyslu lze moudrost pojímat jako základní a substanciální
(ve smyslu, že je podstatou) dění, ze kterého pochází vše, co souvisí s pochopením a
přijetím vůbec čehokoliv, co se odehrává uvnitř i vně jakéhokoliv subjektu nebo
objektu. Je to kondice absolutní znalosti všeho - samotným procesem rozeznávání
z nitra svého vlastního stavu a procesu - o všech událostech a jejich povaze, struktuře,
dynamice a funkcích. Prostřednictvím toho absolutního vědění, jak postupuje k vnitřní
mysli a dopadá na ni, taková znalost na této úrovni dává zrod pravdě o všech
záležitostech. Takže v tomto smyslu moudrost Duchovní mysli způsobuje zrození
pravdy vnitřní mysli. Jestliže něco znáte v absolutním smyslu nebo ve smyslu toho, že
něco tak skutečně je, nebo není, v tom případě ustanovujete život pravdy. Vnitřní mysl
žije a funguje svou pravdou. Znalost pravdy vycházející z vševědoucí moudrosti
ustanovuje příznivou kondici pro zrození a manifestaci všech důsledků, výsledků a
následků nastávající moudrosti a postupující pravdy, aby se mohly stát aktualizovanou
a realizovanou skutečností. A protože je to externí mysl, která je platformou a
manifestací tohoto důležitého stávání se, je to na této úrovni, kde pravda své
moudrosti dává zrod víře, důvěře, spoléhání se a přesvědčení. Takže, jak vidíte, tyto
pojmy jsou jedny z hlavních vlastností externí mysli.
V logickém dovození této duchovní hierarchie můžete tudíž jasně vidět, že být
moudrým vás vede ke znalosti pravdy; to, že máte znalost pravdy, vám dává víru, že
vaše znalost je pravdivá; vědění, že je pravdivá, vám poskytuje důvěru ve vaši
schopnost rozeznávat, poznávat, rozlišovat a přijímat pravdu; taková důvěra vám dává
spoléhání se na sebe a na svou pozici jako nejhodnotnější a nejpotřebnější stránky
všeho, co vyvěrá z moudrosti prostřednictvím její pravdy; mít takové spolehnutí se na
pravdu z moudrosti, které důvěřujete, ustanovuje váš systém přesvědčení, který vám
dává vnitřní smysl toho, že to, v co věříte, je skutečně takto pravdivé a že jste těmi, kdo
jsou odpovědní a zodpovědní za znalost a přijetí pravdy. Koneckonců taková důležitá
pojetí jako moudrost, pravda, víra, důvěra, spoléhání se a přesvědčení jsou
nemyslitelná bez jsoucna a bytí sentientní mysli. Tyto koncepce nemohou nastat vně
sentientní mysli nebo odděleně od sentientní mysli jako nezávislé entity v sobě a samy
sebou. Jsou produkcí a manifestací stavu, procesu a dynamiky sentientní mysli.
Jakmile máte víru, důvěru spoléhání se a přesvědčení v poznání moudrosti
prostřednictvím její pravdy, tímto postupem ustanovujete uvnitř sentientní mysli
takové kondice, které mohou být popsány jako logika, rozum, racionalita, intelekt a
inteligence. Jak vidíte z této duchovní hierarchie, vševědoucí moudrost
prostřednictvím své pravdy skrze svou víru, důvěru, spoléhání se a přesvědčení dává
vzniknout logice, rozumu, racionalitě, intelektu a inteligenci. V tomto smyslu lze logiku,
rozum, racionalitu, intelekt a inteligenci externí sentientní mysli považovat za důležité
nástroje v rukou moudrosti a pravdy pro doložení, dosvědčení a potvrzení její víry,
důvěry, spoléhání se a přesvědčení. Takže logika, rozum, racionalita, intelekt a
inteligence z duchovního pohledu nemohou v pravé struktuře a povaze své funkce být
rodišti či původci moudrosti a pravdy a jejich odvozenin - víry, důvěry, spoléhání se a
přesvědčení, ale namísto toho moudrost skrze svou pravdu prostřednictvím své víry,
důvěry, spoléhání se a přesvědčení umožňuje logice, rozumu, racionalitě, intelektu a
inteligenci, aby vůbec nastaly a byly ustanoveny. Toto je nejnáležitější způsob
pochopení všech výše zmíněných pojmů a toho, jak navzájem působí. Takto jsou věci
pojímány a chápány v pozitivním stavu.
Avšak dokud je udržováno toto konkrétní uspořádání, není žádná možnost pro
ustanovení jakéhokoliv jiného typu života než života pozitivního stavu. A opět důležitá
existenční otázka měla vstoupit do sentientních myslí. Otázka zněla: Jak může někdo
vědět, jestli toto uspořádání je skutečně jediné možné a uskutečnitelné a jestli je to
skutečný základ pravého života pozitivního stavu? S čím můžeme porovnat pravdu o
této věci, jestliže tu venku není nic, co by učinilo zřejmým, že je tomu tak? Aby se dala
odpověď na tuto otázku, bylo nezbytné vynalézt a ustanovit něco velmi odlišného.
Jestliže současná hierarchie duchovní organizace je založena na principu z nitra na
venek, nebo v našem případě, jestliže moudrost je nastáváním, pravda probíháním a
víra, důvěra, spoléhání se a přesvědčení jsou stáváním se jejich reality (jinými slovy
niterným, vnitřním a externím); a jestliže v nakupení jejich povah a vzájemného
působení produkují své vlastní nástroje ve formě logiky, rozumu, racionality, intelektu
a inteligence, v tom případě je nezbytné upustit od tohoto uspořádání a ustanovit
opačný směr všech nastávání, probíhání a stávání se.
V tomto opačném případě požadujete kladení logiky, rozumu, racionality, intelektu a
inteligence na první místo (nastávají první), což umožní vzniknout víře, důvěře,
spolehnutí se a přesvědčení ohledně jejich schopností a závěrů, které postupně
přechází k ustanovení pravdy vedoucí ke stávání se moudrými. Takto protikladně se
uskutečnily překrouceniny a nepravdy negativního stavu a lidského neživota. Avšak
toto byla jediná cesta, jak ustanovit jakýkoliv jiný typ života (neživota), než je pravý
život pozitivního stavu. Takže z této situace je jasné, že vyžadovat jakékoliv potvrzení,
doklad nebo důkaz prostřednictvím uspořádání existujícího v negativním stavu a
lidském životě (neživotě) nemůže vést k ničemu jinému než k překrouceninám a
nepravdám. Naneštěstí získávání jakýchkoliv znalostí (pseudoznalostí) těmito
prostředky nebo těmito nástroji, kvůli plné víře, důvěře, spoléhání se a přesvědčení
ohledně nich a pravdivosti jejich závěrů vede toho, kdo spoléhá na takové metody
získávání znalostí, k přijetí překroucenin a nepravd jako jediné možné pravdy. Takto
tedy byla nastavena past negativního stavu pro všechny lidi a pro jejich vlastní
obyvatele, kteří přijímají tento vědecký podvod.
Jak víte, tato vědecká pseudometodologie hledá jakékoliv odpovědi na své otázky
prostřednictvím externích vstupů. Jediný způsob, jakým považuje cokoliv za platné, je,
pokud se to získá externím pozorováním, shromažďováním a tříděním externích dat a
jejich kvantifikací bez ohledu na jakýkoli vnitřní vstup. Fakticky má sklon nebrat na
zřetel nebo odmítat cokoliv, co přichází z nitra, jako subjektivní a neprokazatelné
jakýmikoliv takzvanými objektivními metodami. Tato metodologie původně
vynalezená pseudotvůrci byla založena jen za jediným účelem: udržovat všechny své
subjekty a lidi mimo poznání skutečné pravdy prohlášením, že jakákoliv pravda se
může získat pouze takovým vědeckým přístupem (přístup vzhůru nohama).
Na druhé straně je v pozitivním stavu a v životě Mých představitelů na planetě Nula
ustanoven odlišný přístup. Odpovědi se hledají ve stavu vlastních niterností, kde
přebývá moudrost, produkující pravdu a všechny nezbytné složky pro vnitřní
intuitivní rozlišení, že je to pravda, bez jakéhokoliv původního vstupu z venku. Tím, že
má znalost pravdy z její moudrosti, každý dospívá k plné víře, důvěře, spolehnutí se a
přesvědčení, že je to pravda. Jeho logika, rozum, racionalita, intelekt a inteligence mu
jasně ukazují, že to, že dospěl k takové důležité znalosti, mu nejenže odhaluje
skutečnou pravdu, ale také mu dává spolehnutí se víru, důvěru a přesvědčení, že je to
jediná cesta, jak dosáhnout nebo nabýt reálné pravdy. Takže v tomto správném
uspořádání Moji lidé v pozitivním stavu, jakož i Moji představitelé na planetě Nula,
kdykoliv se setkají s jakýmkoliv sdělením nebo tvrzením o něčem, jsou použitím této
správné metodologie schopni poznat, zdali je to, nebo není pravda, bez jakékoliv
potřeby externího racionálního, rozumového, logického, empirického nebo
senzorického doložení a důkazu. Vskutku jakmile svým vnitřním stavem rozpoznají, že
něco je takové, nebo není, náhle se jejich logika, rozum, racionalita, intelekt a
inteligence plně otevřou v pozitivním smyslu svých funkcí a oni jsou schopni vidět
pravdu také z jejich pozice. Avšak není možné dojít k ničemu pravdivému, jestliže
přistupujete k ověřování pravdivosti z druhé strany - z vnějšností nebo ze zmíněné
pozice vzhůru nohama.
Takže jak vidíte z výše uvedeného, v jednom případě máte náležitou sekvenci
nastávání, postupů a stávání se moudrosti, pravdy, víry, důvěry, spoléhání se a
přesvědčení a jejich odvozenin - logiky, racionality, postupu uvažování, intelektu,
inteligence atd.; ve druhém případě je pokus obrátit tuto sekvenci, a tím porušit
multiversální zákon, který ustanovuje skutečnost všech a všeho. V tom druhém
přístupu, protože moudrost, pravda, víra, důvěra, spoléhání se a přesvědčení atd. se
odvozují, paradoxně řečeno, ze svých odvozenin - logiky, rozumu, racionality,
intelektu, inteligence a podobných faktorů, co zde dostanete ve svém konečném
výsledku, je pseudologika, iracionalita, pseudorozum, pseudointeligence,
pseudointelekt a pseudovšechno. Ve své pravé povaze jsou pouze iluzemi a zdáními
pravé logiky, rozumu, racionality, inteligence a intelektu. Kvůli faktu, že moudrost,
pravda, víra, důvěra, spoléhání se, přesvědčení a všechno ostatní s tím související;
jakož i jejich odvozeniny - logika, rozum, racionalita, inteligence, intelekt a všechno
ostatní s nimi související, se v konečném smyslu odvozují z Mé Absolutní Moudrosti,
Pravdy, Víry, Důvěry, Spolehnutí se, Přesvědčení, Logiky, Rozumu, Racionality,
Intelektu, Inteligence a všeho, co obsahují a produkují, Já jsem Jediný, Kdo může
udělovat všechny tyto atributy všem sentientním myslím. A protože, jak si pamatujete,
Já jsem původně stvořil všechny sentientní mysli ke Své Vlastní Podobě a Obrazu, ve
svém strukturálním plánu odráží tentýž stav, kondici a proces v jejich relativní povaze.
Z toho důvodu jakýkoliv přístup k získávání jakékoli znalosti o komkoliv a čemkoliv,
který nebere v úvahu tento správný duchovní faktor, vede k ustanovení přesně opaku
toho, co tyto Moje Vlastnosti skutečně znamenají a značí.
Protože negativní stav a jeho vědečtí poskokové odmítají, že toto je jediný rozumný a
logický fakt, končí tím, že se stanou iracionálními, bláznivými, tupými, nelogickými,
neinteligentními a pseudointelektuálními, bez jakékoliv stopy čehokoliv, co může
vykazovat jakékoliv pravé postupy uvažování. Samozřejmě v jejich očích, protože
fungují z pozice svého arogantního ega, které oslepuje všechny důležité smysly,
považují tyto své pseudocharakteristiky za pravé a nefalšované. Jak si pamatujete, toto
byla jediná cesta, jak bylo možno založit zla, překrouceniny a nepravdy a všechny
jejich početné negativní odvozeniny. Tudíž takto vznikl negativní stav.
Avšak uvnitř oblasti negativního stavu a lidského neživota je ještě jeden extrém, který
bujně vzkvétá. Jestliže takzvaný vědecký přístup vyžaduje, aby všechno bylo dokázáno
jeho druhem pseudologiky, pseudoracionality, postupů pseudouvažování,
pseudointeligencí a pseudointelektem, které jsou všechny založeny na externím
pozorování, shromažďování dat a jejich třídění a kvantifikaci, v tom případě byl jejich
takzvaný pseudoduchovní a náboženský přístup založen na slepé víře. Slepá víra byla
zfabrikována v peklech silami negativního stavu, aby zakryla bláhovost, iracionalitu,
pseudologiku, pseudorozum a pseudovšechno, na čem je založen neživot negativního
stavu a lidský neživot. Bylo to také ustanoveno k odrazení lidí z jejich oblasti, aby
nebyli s to objevit stav svého nitra, kde je obsažena pravda a v ní je Moje přítomnost.
Protože většina sdělení obsažených v různých náboženských dogmatech a doktrínách
nedává příliš smysl, pokud vůbec nějaký, a protože jejich výroky odporují dokonce i
tomu nejzákladnějšímu a nejprostšímu zdravému rozumu, aby donutili lidi je přijmout,
bylo nezbytné vymyslet pojetí slepé víry neboli, že se něčemu slepě věří. Tento
koncept měl přesvědčit své vyznavače, že jakýkoliv pokus o jejich odmítnutí, protože
nedávají žádný smysl, přichází od samého ďábla. Ze strachu z věčného zatracení jsou
následovníci těchto náboženských dogmat a doktrín nuceni slepě věřit čemukoli, co je
jim prezentováno bez jakékoliv touhy nebo potřeby, aby použili svůj vnitřní stav mysli
nebo svoji intuici k nastolení jakékoliv otázky o pravdivosti takových výroků. V tomto
smyslu tedy slepá víra odmítá vůbec cokoliv, co je z pravé moudrosti, pravdy, víry,
důvěry, spolehnutí se, přesvědčení a jejich racionality, logiky, úvahových procesů,
intelektu a inteligence. A nejen to, ale tímto adepti slepé víry také odmítají vědecký
přístup propagovaný vědci negativního stavu. Jak vidíte z těchto faktů, je jedno, jak
pohlížíte na situaci negativního stavu a lidského neživota, ve všech jeho manifestacích,
metodách, přístupech a úsilí negativní stav a jeho lidský neživot neobsahují ani
v nejmenší míře nic z pravé moudrosti, pravdy, víry, důvěry, spoléhání se, přesvědčení.
Logiky, rozumu, racionality, intelektu, inteligence a jakýchkoliv jejich odvozenin. Myslí
si, že ano, ale není tomu tak. Jinak by věci na planetě Nula a kdekoliv jinde v zóně
vymístění byly velmi odlišné od toho, jaké byly v celé její historii a jaké budou
v budoucnosti - dokud pokračují ve svém neživotě až do vyčerpání své užitečnosti a až
kompletně poslouží svému účelu.
Jak na základě těchto faktů pojímáme nebo definujeme z našeho hlediska pojetí víry,
důvěry, spoléhání se a přesvědčení? Víra se může považovat za integrální součást
moudrosti Duchovní mysli, která je ustanovena v externí mysli prostřednictvím a skrze
její pravdu ve vnitřní mysli, dávající celku jedincovy mysli ujištění o správnosti jeho
vnímání niterné, vnitřní a externí reality ve všech jejích aspektech a manifestacích.
Důvěra je integrální komponentou Duchovní mysli, která je ustanovena v externí
mysli prostřednictvím a skrze její pravdu ve vnitřní mysli, dávající celku jedincovy
mysli pocit její schopnosti správně pojímat všechny události, dění a nastávání niterné,
vnitřní a externí reality tak, jak jsou, bez jakýchkoliv překroucenin nebo nesprávného
vnímání jejich pravé povahy. Spoléhání se je integrální součástí Duchovní mysli, která
se prostřednictvím a skrze pravdu vnitřní mysli ustanovuje v externí mysli, umožňující
vznik tohoto aspektu jedincovy duševnosti, který dává celku jeho mysli a její duši pocit
její vlastní schopnosti dojít k náležitým a správným závěrům o sobě a komkoliv či
čemkoliv jiném ve všech aspektech jejich niterných, vnitřních a externích stavů a
kondicí. Přesvědčení lze pojímat jako integrální součást Duchovní mysli, která
prostřednictvím a skrze čistou pravdu vnitřní mysli je ustanovena v externí mysli,
dávající celku jedincovy mysli základnu, na které je schopna intuitivně poznat, že
cokoliv je té mysli prezentováno jako pravda ve všech jejích aspektech, je skutečně tak
bez jakýchkoliv pochybností a nejistot. Ze seskupení a vzájemné propojenosti všech
aspektů těchto pojímání nebo stavů a procesů se rodí racionalita, postupy usuzování,
logika, intelekt a inteligence.
Bez ohledu na to, jak se díváte na pojímání nebo definici těchto důležitých pojmů,
můžete jasně rozpoznat, že všechny se odvozují ze struktury a povahy sentientní mysli
jako odraz struktury a povahy Mé Absolutní Sentientní Mysli. Nejsou něco, co je tam
někde venku mimo sentientní mysl a na ní nezávislé. Takže pokud se tato fakta
nerozpoznávají a nepřijímají a vůbec cokoliv není postaveno na takovém náležitém
pojímání tak, jak je tomu v pravé realitě Mé ho Stvoření, skončíte s něčím, co je nedílně
spojené s pseudoživotem negativního stavu, lidským pseudoživotem nebo neživotem a
jejich příslušnými egy. V tom smyslu, kosmologicky řečeno, ačkoli se viditelný vesmír
(ve vašem případě také viditelný pseudovesmír) jeví mimo sentientní mysl a na ní
nezávislý, aniž by v sobě samém a sám sebou měl takové vnitřní sentientní součásti,
které nejsou integrální součástí toho vesmíru (jakož i pseudovesmíru), jinak řečeno,
bez jsoucna a bytí sentientní mysli v její objektivní a subjektivní modalitě, vesmír
(jakož i pseudovesmír) ve všech svých aspektech a manifestacích není absolutně nic -
jako by vůbec neexistoval. Z těchto faktů můžete jasně vidět, že vesmír (a
pseudovesmír) není sám v sobě, sám sebou ani sám ze sebe sentientní. Kvůli tomu
postrádá nejdůležitější kondici potřebnou pro svoji nezávislost - vědomí uvědomění si
sebe sama, že skutečně je a existuje ve svém vlastním cítění ‚já jsem‘.
Jak vidíte, jakékoliv jsoucno a bytí je závislé na jsoucnu a bytí vědomého a
sebeuvědomělého ‚já jsem‘. Tento faktor je určen Absolutní Jsoucnem a Absolutním
Bytím Mého Absolutního Uvědomění a Sebeuvědomění ‚JÁ JSEM‘. Všechny ostatní
sentientní mysli, jak víte, odrážejí tuto důležitou kondici ve svém vlastním relativním
stavu a manifestaci. Z toho důvodu Stvoření, jakož i pseudostvoření, ve svém vlastním
jsoucnu a bytí a pseudojsoucnu a pseudobytí závisí ve všech svých funkcích a
manifestacích na jsoucnu a bytí sentientní mysli a jejích funkcích, činnostech a
manifestacích. Tento faktor byl lidem dlouho skryt. Jestliže založíte nějaký druh života,
který je úplně odlišný od dobře známé nebo dobře zavedené reality, nemůžete tomu
životu (neživotu) dovolit, aby sám sebe pojímal stejným způsobem jako skutečný život.
Takže v tom případě zfabrikujete zcela odlišnou kondici, jakož i vnímání vzájemné
závislosti, v nichž je vzbuzen dojem, že věci jsou obráceně v porovnání s reálnou
kondicí ve skutečném životě. Aby se toto mohlo provést, zfabrikujete zvláštní typ těla,
v našem případě typického lidského těla, které je svou funkcí zcela závislé na tom, co
do něj vstupuje z externího prostředí. Z takové kondice nemá lidská mysl žádné
východisko než dojít k závěru, že viditelný vesmír nebo pseudovesmír jsou nezávislé
na lidské sentientní mysli a že ve skutečnosti lidský živo ve všech svých aspektech
závisí na jsoucnu a bytí dotyčného vesmíru nebo pseudovesmíru, a ne obráceně - že
vesmír a pseudovesmír jsou závislé na sentientní mysli.
Takto bylo možné založit neživot negativního stavu, lidský neživot a jejich příslušná
ega. V této kondici je pevně ustanovena totální závislost na vnějších faktorech
s naprostým ignorováním vnitřních faktorů. Takto se lidé a všichni ostatní tvorové a
nižší stvoření udržují mimo stav svých niterností a stali se otroky všeho, co je umístěno
mimo ně - v jejich zevnějšnostech. Máte-li takový život ustanoven, je vše, co je
obsaženo v sentientní mysli ve stavu jejích pravých niterností, blokováno, což
umožňuje vznik falešného vnímání reality s iluzemi a zdánlivostmi či náhražkami
takových pojetí jako víra, důvěra, spoléhání se a přesvědčení. To, že tomu tak je a že
pravá sentientní mysl ve skutečnosti úplně ovládá externí svět bez ohledu na to, jak se
to popírá v oblasti negativního stavu, je dobře ilustrováno Mým chováním a tím, co
jsem řekl ohledně zmíněného fíkovníku (Dialog 135.).
Všimli jste si, že v té době jsem Svým učedníkům nenabídl žádné vysvětlení ohledně
pravého významu Mého chování ke zmíněnému fíkovníku tak, jak jsem to vyložil
v Dialogu 135.? Proč jsem tak neučinil? Protože byli ve stavu svých zevnějšností nebo
v externalizaci a ritualizaci všeho, co jim zkřížilo cestu. Dát jim za těchto okolností
náležité vysvětlení, jak bylo vylíčeno v Dialogu 135., by jim nedávalo žádný smysl.
Neměli žádnou představu o niterném stavu lidské mysli. Z toho důvodu, předtím, než
jim můžete říci cokoliv o povaze nitra, musíte nejdříve ustanovit nebo je naučit, že
máte takové niternosti, a tímto je přivádíte do pozice poznávání, že zevnějšnosti jsou
závislé na niternostech neboli v tomto případě na sentientní mysli, a ne obráceně, jak
si mylně mysleli, že tomu je. Takže když Mně Můj učedník Petr řekl, ‚Fíkovník, který Jsi
proklel, uschl‘, jaká byla Moje odpověď na jeho výrok? Namísto vysvětlení pravého
duchovního významu, symboliky, znázornění a souvztažnosti Mého chování ve vztahu
ke zmíněnému fíkovníku, jsem odpověděl a řekl Mým učedníkům: ‚Mějte víru v Boha.
Neboť zajisté říkám vám, kdokoliv řekne této hoře „zdvihni se a vrhni se do moře“ a
nebude mít pochyb ve svém srdci, ale věří, že se stane to, co říká, bude mít cokoli, co
řekne.‘ (Marek 11:21-23).
Z výše citovaného textu jsou zřejmé dvě věci. První souvisí s nutností ustanovit kondici
víry a přesvědčení tak, jak byly shora definovány. Kdo má víru a přesvědčení? V tomto
případě jejich sentientní mysl. Každá sentientní mysl je ve svém sebevnímání a
sebeuvědomění samotným stavem niterností jedince, zakořeněným ve vlastním
pravém ‚já jsem‘. Takže ze všeho nejdříve bylo nezbytné zdůraznit, abyste měli víru ve
vlastní schopnosti něco udělat; jinými slovy mít víru v sebe sama. Důvod, proč bylo
nutné nejprve zdůraznit tento fakt, byl ten, že pokud si myslíte nebo věříte, že nemáte
absolutně žádnou kontrolu nad vnějšími silami ani nad vnější hmotou, ze které se
skládá vaše životní prostředí a viditelný vesmír (jakož i pseudovesmír), nebudete mít
žádnou víru v sebe sama nebo ve své schopnosti mít takovou kontrolu. Druhou
záležitostí, na kterou bylo potřeba upozornit, bylo, že to byly iluze a podvod (trik)
negativního stavu vnucené lidské mysli, aby si myslela, že nemá vůbec žádnou
kontrolu nad hmotou. Tento fakt může být ilustrován způsobem, jakým se lidé té doby
chovali ve vztahu k jejich vnějšímu vesmíru a/nebo pseudovesmíru. Nemajíce vůbec
žádnou představu o tom, že mohou a smějí ovládat, manipulovat, ovlivňovat a určovat
běh vesmíru (a pseudovesmíru) ve všech jeho aspektech věříce, že jsou otroky jeho sil,
ustanovili hnusotu modlářství, v němž uctívali jako bohy takové zevní objekty nebo
entity jako slunce, měsíc, přírodu, stromy, neživé a živé objekty. Samozřejmě, jestliže si
myslíte, že nad nimi nemáte žádnou kontrolu, a jestliže věříte, že jsou těmi, co ovládají,
manipulují, ovlivňují a určují všechny aspekty vašeho života, v tom případě nemáte
žádné jiné východisko než je uctívat, abyste je uspokojili věříce, že udělají váš lidský
život (neživot) snesitelnější a příjemnější.
Na druhé straně, jak provedete něco tak ohavného a nesprávného jako přesvědčit lidi,
že jejich závislost na těchto externích předmětech, v našem případě na zevně
viditelném vesmíru nebo pseudovesmíru, je absolutní a nevyhnutelná a že není žádný
způsob, jakým byste je mohli ovládat svojí vlastní myslí? Zfabrikujete tedy lidský typ
těla; uzavřete vědomý přístup ke své pravé mysli a svému pravému ‚já jsem‘; uvězníte
v tom těle svého ducha a duši a uděláte je závislými na funkcích toho těla tím, že jim
dovolíte vykonávat jejich aktivity jedině prostřednictvím toho těla; a tělo uděláte úplně
závislé na vnějším prostředí, ze kterého to tělo bylo především zfabrikováno. Tím, že
odříznete tělo od ovládání svou vlastní myslí, a tím, že uděláte tělo závislé na vnějších
podnětech, máte správný základ, na kterém můžete vybudovat iluzi a zdání, že vás
ovládají zevnějšnosti a že nic z vašich vlastních niterností nemá žádný vliv nebo dopad
na cokoliv kolem vás. Takto se ustanovily pseudoživot negativního stavu a lidský
neživot s jejich příslušnými egy.
Mým chováním ke zmíněnému fíkovníku a Mojí charakteristickou odpovědí
učedníkům jsem odmítl nepravdu závislosti sentientní mysli na čemkoli vnějším.
Namísto toho jsem je upozornil, že pokud mají víru, důvěru a spolehnutí se a
přesvědčení ohledně sebe, jsou to oni, kteří mají vládu nad jakýmikoliv externími
silami, a ne že jsou těmito silami ovládáni. V tomto ohledu ‚hora‘ představuje veškerou
hmotu, ze které se skládá viditelný vesmír a pseudovesmír se všemi jejich galaxiemi,
slunečními soustavami, planetami a všemi ostatními nebeskými tělesy. Tím, že jsem
Svým učedníkům řekl, že jestliže mají víru v Boha, a tímto i v sebe, a jestliže věří, že se
uskuteční to, co promítnou do zevnějšností, sdělil jsem všem a všemu, že nejzazší vláda
nad během vesmíru a pseudovesmíru se vším, co mají a obsahují, spočívá ve stavech,
kondicích, funkcích a aktivitách sentientní mysli a jejího uvědomění si sebeuvědomění
‚já jsem‘. Takže multivesmír je ve všech svých součástech a projevech následkem,
důsledkem a výsledkem sentientní mysli prostřednictvím Mé Absolutní Sentientní
Mysli, a tak bez sentientní mysli, a tedy bez Mé Absolutní Sentientní Mysli, nemůže být
a existovat.
Jak si vzpomínáte, před několika desetiletími, neboli ne tak dávno, jako výsledek
dostupnosti Mého Nového zjevení, jakož i výsledek Mého prohlášení citovaného výše,
někteří z vašich sociálních vědců vymysleli koncept takzvané ‚mysli nad hmotou‘.
Tento jejich koncept, třebaže postrádající náležitý duchovní podklad, odráží realitu
toho, kdo nebo co vládne nebo kdo nebo co určuje výsledky vůbec čehokoliv. Přesto, že
i v tomto pojetí je hmota tím, z čeho sestává nebo se skládá viditelný fyzický vesmír a
pseudovesmír, je to sentientní mysl, která má nad nimi konečnou kontrolu. V lidském
neživotě, jak byl strukturálně navržen, v jeho typické povaze je ovšem nemožné
vědomě pochopit, že tomu tak je. Nakonec kolik lidí je schopno svojí myslí vědomě
ovládat třeba jen fungování svých vlastních těl, nemluvě o fungování jejich nejbližšího
životního prostředí a, v jejich pojímání, ohromného a nesmírného externího vesmíru
nebo pseudovesmíru? Pouze velmi málo nebo nepatrná výjimka. A dokonce i v tomto
případě, v případě této nepatrné výjimky, aby se uskutečnilo toto vědomé ovládání,
musí projít velmi složitým, spletitým a obtížným dlouhotrvajícím cvičením (meditací,
jógou, hlubokými transy, řízenou představivostí a podobnými metodami vyvinutými za
tímto účelem sociálními vědci).
Takže jak vidíte z těchto skutečností, lidský neživot byl založen jako prostředek pro
dokazování, že nic není závislé na vnitřních duchovních faktorech života, ale namísto
toho je to závislé na vnějším neduchovním hmotném typu pseudoživota či neživota.
Veškeré lidstvo bylo zfabrikováno přesně za tímto účelem. V tomto ohledu je vaší rolí,
jako Mých pravých představitelů na planetě Nula, odmítnout tuto prokletou pozici
lidstva vaším životním stylem, jak byl popsán v Mém Novém zjevení, a vaší snahou
odvozovat všechno ze svých niterností, tedy takříkajíc ze Mne ve vašich niternostech.
Přijetím této role ustanovíte trvalou kondici v lidských myslích, která je nakonec
povede k objevu skutečné pravdy o této záležitosti, kterýmžto postupem, až přijde
pravý čas, budou s to získat ryzí a pravou víru, důvěru, spolehnutí se a přesvědčení tak,
jak se pojímají a chápou v pravém životě pozitivního stavu.
A toto nás vede k odpovědi na otázku Ardyth ohledně sentience typického lidského ega
a na tvou otázku, Petře, o rozdílu, pokud nějaký je, mezi lidským egem a egem těch,
kteří jsou umístěni v zóně vymístění. Jak si vzpomínáte, sentience ega je ukradená
komponenta obecné sentience pozitivní povahy. Během oddělování dříve zmíněného
kusu hmoty a nehmoty, které bylo nutné pro fabrikaci pseudovesmíru neboli zóny
vymístění, do nehmotné porce této separace se zahrnula složka sentience. Z té
konkrétní složky se složitou a spletitou manipulací souvztažností a jiných zákonů a
principů sentientního života odstranilo všechno, co se týkalo pravé reality jsoucna a
bytí, nebo, pokud to nebylo možné odstranit, to bylo potlačeno a zatlačeno takovým
způsobem, že přístup k tomu byl zcela zablokován. Z tohoto typu značně modifikované
sentience bylo zfabrikováno ego. V konečném výsledku pseudoživota ega, jednou, až
tento typ neživota vyčerpá svoji užitečnost a doslouží svému účelu, bude oddělena
sentience z toho ega a navrácena na své pravé místo, ze kterého byla oddělena
takovým hrubým a násilným způsobem. Odstranění sentience z něho způsobí úplný
rozklad toho ega a znovunastolení vlády pravého ‚já jsem‘.
Pokud se týká nějakých rozdílů mezi povahou lidského ega a povahou jakéhokoliv ega
ve zbytku oblasti negativního stavu, ty mohou být nalezeny ne ve strukturálním
zhotovení každého, ale v míře, jakou se na každé z nich projevuje. V tom smyslu
můžete říci, že cokoliv pozorujete v chování typického lidského ega, to stejné chování
je nahromaděno v jiných pseudosvětech do nepředstavitelných proporcí. Žádné jiné
rozdíly nejsou zřetelné nebo neexistují.
Nyní bych, Petře, doporučil pro dnešek skončit. Jak víš, zítra k vám přijíždí z Moskvy
naše Ludmila (Lucy). Potřebuješ strávit svůj čas s ní, abyste spolu mohli vykonat
v Mých službách důležitou práci. Pokud během té doby budou nutné nějaké naše
dialogy, dám ti vědět. Zatím dlouze odpočívej a užij si návštěvu s Ludmilou (Lucy).
Peter: Velmi Ti děkuji za všechno, co jsi nám dnes sdělil. Vezmu si Tvoji radu k srdci a
udělám vše, co říkáš.