|
21. dubna 2000
Peter: Jak bylo uvedeno na konci Dialogu 134., obdrželi jsme několik otázek jak ze
Slovenska (od Josefa Grygara), tak i z této země (od Ardyth). Josefova druhá otázka
byla obsáhle zodpovězena v celé Kapitole 9 Nového zjevení Pána Ježíše Krista a
v Dialogu 62. a 63. v prvním svazku. Také jsem dostal velmi zajímavý dopis od Dana,
který odráží jeho reakci na dopis z Německa a Tvoji reakci na něj, jak je zaznamenána
v Dialogu 133. Rád bych do tohoto dialogu zařadil celý obsah Danova dopisu, pokud
mohu. Samozřejmě se Tě jako vždy pokorně ptám, jestli máš něco, co bys nám dnes ze
Své vlastní perspektivy sdělil.
Pán Ježíš Kristus: Děkuji ti, Petře, za laskavou nabídku mluvit jako první. Ano, smíš a
byl by to dobrý nápad zahrnout do tohoto dialogu Danův dopis jako celek. Ale než tak
učiníš a než se proberou položené otázky, rád bych stručně něco dodal k tématu
probranému v Dialogu 134., co se týče kosmologických záležitostí. Včera v noci, jak jsi
hloubal o pozici, důležitosti a významu každé jednotlivé jedinečné individuality co do
náležitého udržování všech funkcí, aktivit a postupů multivesmíru a pseudostvoření,
jakož i všeho ostatního s tím spojeného, přemýšlel jsi v tomto ohledu o druhu role,
pozice, umístění atd., které má na vaší planetě někdo, kdo je buď vážně vývojově
retardovaný, nebo kdo například trpí chronickou schizofrenií. Jak svojí kondicí
přispívají nebo mají vliv, pokud nějak vůbec, na běh vesmíru anebo pseudovesmíru?
Jak víte, kdokoliv je umístěn na vaší planetě bez ohledu na to, v jakém duchovním,
duševním nebo fyzickém rozpoložení by mohl být během života na planetě Nula, tímto
rozpoložení slouží nějakému důležitému ilustrativnímu a demonstrativnímu účelu.
Jakému druhu účelu slouží někdo, kdo je vážně vývojově retardován nebo trpí
chronickou schizofrenií; nebo jinými slovy, kdo je z vašeho externího hlediska, jak
pozorujete takovou osobu, jen prázdnou skořápkou beze zbytku čehokoliv
racionálního a inteligentního? Tací lidé především ilustrují a demonstrují pravý vnitřní
stav povahy a struktury negativního stavu, jakož i skutečný význam lidského neživota,
který je založen na špatných duchovních principech a všech jeho zvrhlých
předpokladech. Jakýkoliv stav této povahy tak, jak ho představují lidé, kteří jsou
v těchto bídných a smutných kondicích, není nic jiného než prázdná skořápka, zbavená
jakékoliv podobnosti s pravým životem. Za druhé, jejich kondice odráží konečný
výsledek neživota negativního stavu a lidského neživota s jejich příslušnými egy. Jaký
je výsledek vůbec někoho či něčeho, kdo/co tkví v něčem, co neobsahuje nic z pravé
reality pozitivního stavu nebo života jako takového? Jak se postupně spotřebovává
něco, co napájí takový neživot, jeho kondice se zhoršuje až do bodu, kdy se stává
prázdnou skořápkou, zbavenou čehokoliv racionálního a inteligentního, a to úplně
stejným způsobem, jaký reflektuje, ilustruje a demonstruje vážně vývojově
retardovaný invalida nebo chronický schizofrenik.
Z těchto příkladů můžete vidět, že takové kondice, jak se doráží v popsaných stavech
některých lidí, jsou v podstatě výsledkem povahy, struktury a dynamiky pseudoživota
negativního stavu a lidského neživota s jejich příslušnými egy. Ve svém pravém
výhledu a ve svém pravém vnitřním obsahu není neživot negativního stavu a lidský
neživot nic jiného než to, co představují vážně vývojově retardovaní a trpící
chronickou schizofrenií, kdož postrádají jakoukoliv pravou rozumovost, logiku,
inteligenci, tvořivost a podněty pro cokoliv pozitivního a dobrého, jsouce pouze
prázdnou skořápkou bez jakéhokoliv pravého života uvnitř. Avšak tito lidé se takto jeví
jen z pozice vašeho externího pozorování a hodnocení způsobem, jakým jste schopni
určit jejich kondici prostřednictvím všech druhů psychologických textů, které jsou
dostupné vašim lékařským a sociálním vědám. V sobě samých mohou být plni vzteku,
hrubých emocí, nepředvídatelných vzplanutí a podobných, většinou negativních reakcí
na úrovni jejich živočišných, primitivních a základních potřeb. Opakuje se, že tento
interní stav jejich mysli, zbavený všeho pozitivního a racionálního, je dobrým odrazem
povahy a struktury neživota negativního stavu, lidského neživota a jim připadajících
stavů ega. Je to neplodný život (ne-život), který je neschopný podporovat cokoliv
opravdu žijícího a jsoucího na živu, aby se to v něm udrželo. A toto je užitečnost, kterou
takové stavy a kondice, nacházející se jen v mezích lidského neživota a neživota
negativního stavu a jim připadajících stavů ega, slouží pro ilustraci a demonstraci toho,
co nikdy nevolit a jakým nikdy nebýt.
V souvislosti s viditelným vesmírem, nebo vlastně jen v souvislosti s viditelným
pseudovesmírem (v pravém vesmíru se nic takového nemůže nikdy přihodit!),
rozpoložení tohoto druhu dala vznik galaxiím, solárním systémům a planetám, které
postrádají vše, co by bylo schopné udržet jakýkoliv život vůbec. Fakticky jsou zhoubné
a ničivé vůči všemu živému a žijícímu. Takže můžete říci, že lidská rozpoložení výše
popsané povahy umožňují takovým galaxiím, solárním systémům a planetám uvnitř
sféry pseudovesmíru (v zóně vymístění) vůbec být a existovat. Takovými lidskými
kondicemi je udržován běh jejich souvztažných nebeských (pseudonebeských) těles a
bude udržován až do bodu vyčerpání jejich užitečnosti. Proč používáme termín
‚užitečnost‘, jestliže pro všechny praktické účely v nich neexistuje nic užitečného?
Vezměme si jako příklad vaši Sluneční soustavu. Máte tam několik planet a jejich
měsíců, které s výjimkou planety Nula jsou buď horoucím peklem (Merkur a Venuše),
nebo jsou nepředstavitelně chladné, pusté, plné vulkanického či jiného typu běsnění
(silné větry) nebo podobných poměrů, neschopné udržet cokoli živoucí byť jen na
zlomek nanovteřiny (Mars, Jupiter, Saturn, Uran, Neptun, Pluto a jejich příslušné
měsíce). Přesto se ve struktuře vašeho solárního systému může nalézt jejich užitečnost
v jejich přispění k náležité gravitační síle, která dostatečně udržuje vaši planetu na její
oběžné dráze tak, aby nebyla příliš blízko ani příliš daleko od vašeho slunce; umožňujíc
lidskému neživotu, aby na ní vzkvétal. Takže bez ohledu na to, jak se něco jeví být
neužitečným, přesto to slouží nějakému druhu dobrého účelu v plánu událostí, které se
odehrávají v současném cyklu času/stavu/kondici/prostoru.
Jste schopni z výše uvedeného popisu rozeznat například příčinnou vzájemnou
propojenost mezi stavem a kondicí vašeho solárního systému a stavem a kondicí lidí,
kteří vykazují vývojovou nezpůsobilost nebo chronickou schizofrenii nebo jakékoliv
jiné podobné stavy? Bez nich nebo bez toho, jací jsou, by planety vašeho solárního
systému nemohly být takovými, jakými jsou ve svých kondicích. Samozřejmě můžete
říci, že Moje sdělení o této příčinné vzájemné propojenosti nedává žádný smysl,
protože tyto planety nebo galaxie nebo cokoliv, co máte ve svém pseudovesmíru,
existovaly mnoho miliard let předtím, než se objevili lidé nebo sentientní entity. Tato
domněnka je platná, bere-li se z pohledu vašeho subjektivního modu pojímání reality.
Avšak v objektivní realitě se jejich výskyt konal souběžně, simultánně a synchronně -
jeden je závislý na druhém nebo jeden je způsoben druhým.
Navíc, dokonce i v subjektivním modu máte předcházející ideje takových stavů,
zrozených potřebou vynalézt, aktivovat, ustanovit a manifestovat neživot negativního
stavu, lidský neživot a jejich příslušná ega. Jak víte, jakákoliv idea předchází svou
manifestaci v nějaké konkrétní formě nebo kondici. Proto, aby se před tím, než se
uskuteční její manifestace v takové formě nebo kondici, založilo odpovídající prostředí
pro její manifestaci v hmatatelnosti svého výskytu, se objeví rozličná nebeská (v tomto
případě pseudonebeská) tělesa a struktury, které jsou ztělesněním obsahu těch idejí a
které se mohou takto objevit dlouho předtím, než jakýkoliv člověk této povahy
vstoupil do svého vlastního pseudoživota. Ale jak víte, jakákoliv taková idea nastává
v sentientní mysli. Jestliže nastane idea závažně vývojově postiženého nebo chronicky
schizofrenického individua, produkuje své důsledky, výsledky a následky. Jeden z nich
je založení pseudonebeských těles, která odráží povahu, strukturu a obsah té ideje. Jí a
tím, co obsahuje, jsou příslušná pseudonebeská tělesa založena a následně udržována.
Ztělesnění obsahu dotyčných idejí například ve formě lidské bytosti může nastat
v jakémkoliv jiném následném čase nebo paračase (z hlediska subjektivní modality).
Nicméně skrze takovou ideu je zmíněný pseudovesmír se všemi svými
pseudonebeskými tělesy umožněn a je udržován takovými lidmi ve své konkrétní a
hmatatelné manifestaci dokonce před jejich fyzickým objevením se v časoprostorovém
kontinuu (v tomto případě pseudočasoprostorovém kontinuu).
A to je všechno, co jsem ti chtěl dnes objasnit. Nyní, Petře, prosím, zahrň do tohoto
dialogu Danův dopis. Po něm přistoupíme k odpovědím na otázky Josefa a Ardyth.
Peter: Mnohokrát Ti děkuji za Tvé upřesnění ohledně kosmologické záležitosti. A tady
je Danův dopis, slovo od slova:
V odkazu na odpověď Pána Ježíše Krista na dopis z Německa by tato mohla dosti dobře
být ustavičně nejzazším a nejlepším vysvětlením důvodu, proč nemůže být (neměl by být)
žádný hmatatelný ‚důkaz‘ sám o sobě. Toto pojednání činí zřejmým, , že ‚důkaz‘, který by
uspokojil, musí spočívat na samotném principu (Nového zjevení), na víře v něj, na jeho
přijetí a na přijetí Pána Ježíše Krista - přesně tak, jak On/Ona a Jeho/Její Přirozenost a
všechno ostatní je v něm zobrazeno - na principu samotném bez ohledu na jakýkoliv
lidský typ hmatatelného důkazu (který by samozřejmě byl úchvatný, jak by to lidská
povaha potřebovala), ale je jasné, že pokud by tomu tak bylo, učinilo by to veškeré
uplatňování užitečnosti existence negativního stavu diskutabilním. Došel jsem
k přesvědčení, že víra v něj a jeho přijetí by nakonec měly spočívat na principu samotném,
a ne na hmatatelném důkazu. To by vypadalo, že v tom spočívá nejvyšší kvality víry, nebo
nevíry v jeho pravdivost.
Je pravda, že v lidských termínech ani ve způsobech, které mohou být posouzeny lidskými
způsoby ověření, nemáme žádný doklad o pravdivosti Nového zjevení, ale máme přece
intuici, která ho pro nás učiní velmi přesvědčivým na to, aby se nepociťovalo, že to ‚musí
být pravda‘. Máme svou logiku, rozum a rozpoznání, které nám říkají totéž, a třebaže
tyto ‚nepotvrzují‘ nic - opět v lidských termínech - Tvoří ten nejsilnější možný důvod věřit
mu jako Pravdě, protože cokoli jiné od jeho obsahu připadá a bude připadat jako velmi
nedostatečné. Jednoduše tu nemůže být nic jiné tak velkolepé.
A konečně, neřekl bych, že není žádný důkaz. V našem životě je mnoho případů a projevů,
které by při jakémkoli vypětí fantazie nemohly být náhodou. Každý má své vlastní osobní
podrobnosti.
Vzhledem k poslední části otázky, která se ptá: „Jak může být definována pravda?“, by
jeden mohl dosti dobře odpovědět, že přesně ‚definovanou‘ definici toho, co je pravda, lze
nalézt v celém Novém zjevení. Co by mohlo lépe ‚definovat‘ to, co je skutečná pravda, než
všechny ty nesčíslné podrobné pasáže v něm zohledňující a vysvětlující každý důležitý
předmět, který si lze představit a který se zabývá tím, co je, a co není pravda? Kde a jak
by jeden mohl získat lepší definici Pravdy? Právě tento samotný fakt zřetelně nabízí typ
‚důkazu‘, který není typický lidský ve svém způsobu ‚verifikace‘, ale je daleko lepší: je to
typ, který svojí samotnou povahou znemožňuje, aby se vyvrátil. Toto je ‚důkaz‘, který se
může pochopit na lidské úrovni, ale současně ji přesahuje a není z ní.
Ohromné, Petře! Právě jsem to napsal a značně mi to připadá, že to bylo
inspirováno Pánem Ježíšem Kristem, aby to prostý a pokorný představitel vysvětlil
některým ‚jiným‘, kteří to potřebují slyšet z této perspektivy.
Myslím, že pokud někdo bude mít pochybnosti, může být odkázán na tento
konkrétní dialog a nadobro se jich zbavit. Tento dialog je, myslím si, podle mne
časově velmi vhodný, důležitý a potěšující, protože se věnuje, jak jsi, Petře, řekl,
nejdůležitějším záležitostem.
Co si o tom myslíš?
S láskou Dan a Olga
Pán Ježíš Kristus: Danovo stanovisko je výstižné. Je věcí samotného principu, co
v tomto ohledu platí. Ale nejen to, ale kromě důvodů zjevených v Dialogu 133. a všude
jinde v Mém Novém zjevení, proč lidem, zatímco žijí na planetě Nula, nemůže být dáno
žádné hmatatelné, racionální, logické, zevně zkušenostní nebo empirické ověření,
doklad nebo důkaz ohledně pravých duchovních věcí, pravdy samé, a obzvláště
ohledně Mne, Pána Ježíše Krista jako pouze Jediného Pravého Absolutního JÁ JSEM,
KDO JSEM, je to ještě kvůli některým jiným důležitým duchovním důvodům, ze kterých
bylo povoleno, aby lidstvo bylo zfabrikováno a ustanoveno. Jak si pamatujete, původně
bylo lidstvo zfabrikováno a ustanoveno takzvanými pseudotvůrci. Při svém pátrání po
Absolutní Pravdě, jakož i ve své reakci na všechny ty existencionální otázky, které měly
právě vstoupit do sentientních myslí, existujících v té době a stavu, potřebovali
rozhodující odpověď na to, zda je, nebo není možné, aby někdo svou myslí, jimi za
tímto účelem zfabrikovanou, v tomto případě typickou lidskou myslí, došel k pravému,
náležitému, správnému a pravdivému závěru o duchovních záležitostech a o Mé Pravé
Přirozenosti, aniž by měl jakýkoliv externě hmatatelný, racionální, logický, zkušenostní
nebo empirický doklad nebo důkaz, ale jen na základě samého principu tím, že
rozpozná, zda něco je, nebo není pravda. Jejich předpokladem či hypotézou bylo, že
kvůli tomu, že mají tuto typickou lidskou mysl, je taková věc zcela nemožná.
Nezapomínejte ani na minutu, že pseudotvůrci uspořádali lidskou mysl tak, aby bylo
pro lidské tvory nemožné dosáhnout jakýchkoli správných závěrů o čemkoli vůbec na
základě fungování své lidské mysli. Konec konců, lidská mysl byla utvořena tak, aby
vyhledávala odpovědi úplně na všechno v zevnějšnostech, a ne ve svých vlastních
niternostech, k nimž příhodně uzavřeli přístupovou cestu. S takovým uspořádáním
bylo podle jejich názoru nemožné, aby lidé došli k pochopení a přijetí jakékoliv pravdy
pouze na základě samotného principu. Takže co by se stalo, kdybych například
přistoupil na požadavek Dezidera (muže z Německa), abych dokázal, krok za krokem,
externě hmatatelnými, racionálními, rozumovými, logickými, zkušenostními a na
zkušenosti založenými prostředky pravdivost Mého výroku o tom, že Já jsem jediným
Jedním Pravým Bohem (nebo v nové terminologii jediným Jedním Absolutním JÁ JSEM,
KDO JSEM)? V tom případě kromě toho, že by je to uzamklo ve stavu jejich konečné
volby, jak se ukazuje v Dialogu 133. a jinde, lidé by samotným pseudotvůrcům poskytli
velmi špatné odpovědi. Pseudotvůrci by si řekli něco jako: „Aha, říkali jsme vám to.
Měli jsme pravdu. Lidé nejsou schopni pouze na základě principu samotného, ze svého
nitra, vůbec nic objevit ani si to ověřit ohledně duchovních záležitostí nebo Pravé
Přirozenosti Tebe, Pána Ježíše Krista. Namísto toho potřebují mít všechny druhy
externích důkazů nebo dokladů, že něco tak je, nebo není.“ Kdyby se tak stalo, potvrdili
bychom jako pravdu nesprávnost domněnky pseudotvůrců a následně by díky tomuto
potvrzení považovali to, co je nesprávné, za správné a pravdivé. V tom případě by
pseudotvůrce a následně povšechnost pseudoživota negativního stavu a lidského
neživota nikdy nebylo možné zkonvertovat do pozitivního stavu, protože takovým
potvrzením bychom je uzamkli v jejich vlastních nepravdách, které by jimi byly
považovány za jedinou pravdu.
Ale nyní tím, že mají jasný příklad něčeho, co by jim nikdy nemohlo přijít na mysl,
pseudotvůrci mohou jasně rozpoznat, že jejich předpoklad o lidské mysli, co může a
nemůže dělat, byl nesprávný či nepravdivý, a tudíž je možné dospět ke správným
závěrům o duchovních záležitostech nebo o jakýchkoliv jiných záležitostech na základě
samotného principu, bez jakýchkoliv jiných externích důkazů nebo dokladů, i když
mají typickou lidskou mysl. Tato schopnost lidské mysli vychází z Mé přítomnosti v té
mysli. Vidíte, pseudotvůrci nesprávně předpokládali, že zfabrikováním typické lidské
mysli se z lidí natrvalo vypudí Moje přítomnost. I v tomto ohledu se opět prokázalo, že
se mýlí. Takže jak vidíte z těchto důležitých faktů, vaše schopnost přijmout Pravdu
Mého Nového zjevení a pravdu, že JÁ JSEM jediný Jeden JÁ JSEM, KDO JSEM, pomáhá
pseudotvůrcům dostat správné odpovědi. Kdyby tomu tak nebylo, pseudotvůrci by
dospěli k závěru, že by bylo pro lidi příliš snadné přijmout něco, co je jim dáno
požadavky jejich typické lidské mysli, a ne samotným principem. V tomto případě by si
opět řekli, že měli pravdu, a proto neexistuje žádná potřeba, aby tu byl takový stav
niternosti k tomu, aby byli tím, čím jsou. Ke stejnému závěru lze dospět jak ze stavu
vlastních zevnějšností, tak i ze stavu vlastních niterností. Jak vidíte, podle tohoto
předpokladu jsou zevnějšnosti položeny na roveň s niternostmi, nebo jak bylo uvedeno
dříve, zevnějšnosti jsou zvnitřněny a niternosti zvnějškovatěny. Ustanovení takové
situace, že by nikdo v lidském neživotě nemohl dojít ke správným závěrům na základě
principu samotného s viděním, rozpoznáním, přijímáním a uplatňováním něčeho, co je,
nebo není pravda bez externího dokladu nebo důkazu, by lidstvo a pseudotvůrce, jakož
i všechny ostatní v zóně vymístění, přivedlo do věčné smrti. V tom případě by se ocitli
v nenapravitelném stavu, v němž by považovali nepravdy za jedinou pravdu a pravdu
za naprosté nepravdy.
Avšak díky vám, Mým představitelům na planetě Nula, vaší schopnosti vidět,
rozpoznat, přijmout a uplatňovat všechno, co je obsaženo v Mém Novém zjevení jako
skutečnou Pravdu, a to na základě samotného principu, dokazujete pseudotvůrcům,
jak se mýlili a mýlí ve svých nesprávných domněnkách o této nebo jakékoli jiné
záležitosti. Takže je stavíte do pozice, ze které mohou dostat jen správné odpovědi na
všechny své otázky. A toto je jedna z důležitých rolí, kterou v tomto ohledu hrajete,
pokud jste v lidském životě na planetě Nula. A my všichni bychom vám měli být vděční
a vyjadřujeme naše díky Danovi a Olze za to, že každého upozornili na tato fakta ve
svém plodném dopise.
Peter: Ano, velmi. Jsme připraveni přikročit k zodpovězení předložených otázek?
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, jsme.
Peter: V tom případě tady jsou. Dovol mi začít s Josefovými otázkami. Ptá se na
duchovní význam Tvého podivného chování, když jsi měl hlad a hledal fíky na
fíkovníku, třebaže nebylo období sklizně ovoce. Když jsi žádné nenašel, proklel jsi ho,
takže natrvalo uschl. Jeho druhá otázka se týká záležitosti Tvého vzkříšení a
následného setkání s Tvými učedníky. Otázky od Ardyth: „V Dialogu 132. je ukázáno, že
volby uskutečněné v duchovních a intermediálních dimenzích určují následky v externích
dimenzích. Takže příčinnost nakonec spočívá ve vědomí. Jak Tvá Mysl vstupuje do tohoto
procesu (jaká je role) určování výsledku nebo produktu Stvoření?“ Ardythina druhá
otázka: „Zde na této planetě je naše vědomé vnímání pro nás jako představitele velmi
významným faktorem v naší práci tady. Jak můžeme my jako představitelé být nanejvýš
zodpovědně ‚příčinou‘ tím, že činíme náležitá rozhodnutí v oblastech vlastního životního
prostoru? Jsme také částečně zodpovědní za celou planetu? Za nějaké události nebo
nějaké aspekty zóny vymístění? Za události nebo aspekty pozitivního stavu?“ Její třetí
otázka: „Vystupujeme plněji jako naše pravé ‚já jsem‘ oprošťujíce se od našeho ega. Nějak
potřebujeme být sentientní z pozice našeho pravého ‚já jsem‘, abychom co nejnáležitěji
splnili své úkoly. Jaké nám nabízíš pokyny a podporu, abys nám pomohl co nejlépe
zvládnout tento přechod?“ Ardythina čtvrtá otázka: „Zastánci ‚New Age‘ hodně hovoří o
tom, jak je myšlenka a víra příčinná. Ale zdá se mi, že klamou sami sebe, jak vytvářejí
potvrzení, která se podle mne zdají být v rozporu s objektivními skutečnostmi a snad i
v rozporu s faktory, které jsou určeny silami mimo naši planetu (jako aktivity probíhající
v jiných dimenzích). Jak se liší pozitivní duchovní svět co do postupu a obsahu od toho, o
co se na této planetě snaží lidé?“ Konec otázek. Slovo máš Ty.
Pán Ježíš Kristus: Začněme s odpověďmi na Josefovy otázky. Jeho druhá otázka, jak jsi
poznamenal, Petře, byla rozsáhle zodpovězena v Kapitole 9. Nového zjevení Pána
Ježíše Krista - co se týkalo významu Poslední večeře; a Mé aktivity a setkání s Mými
učedníky byly náležitě popsány ve zmíněných dialozích. Josefovi se radí, aby pečlivě
ještě jednou přečetl zmíněnou kapitolu i dialogy, a tak si osvěžil svou paměť ohledně
těchto záležitostí. V této době by nebylo užitečné o tom více zjevit nebo vědět.
Informace o těchto záležitostech, obsažené ve zmíněných textech, jsou pro tyto časy
zcela dostačující a vyčerpávající. Jeho první otázka má význam v souvislosti se
současným stavem věcí. Zmíněné případy Mého chování jsou stručně popsány
v Matoušovi 21:18-19; a trochu obsáhleji v Markovi 11:12-14. Dovolte mi citovat
Markovu verzi: Další den, když vyšli z Betánie, dostal hlad. Vida z dálky fíkovník, který
měl listy, šel se podívat, zda by na něm snad něco nenalezl. Když k němu přišel, nenašel
tam nic než listí, neboť nebylo období fíků. Ježíš mu v odezvě na to řekl: „Ať z tebe již na
věky nikdo nejí ovoce.“ Matoušův text poté přidává následující slova: „Ať se už na tobě
na věky neurodí ovoce.“ A ten fíkovník ihned uschl.
Popsaná příhoda obsahuje určitý obecný hluboký duchovní význam a závažné
duchovní souvztažnosti, související s povšechností tohoto cyklu času/stavu/procesu a
nějaké zvláštní významy vztahující se k době, kdy jsem fyzicky byl na planetě Nula.
V obecném smyslu fíkovník představuje přírodní dobro nebo s ním souvztaží. Přírodní
dobro je nádobou a nohami, na kterých stojí duchovní dobro a které obsahuje nebeské
dobro prostřednictvím duchovního dobra. Tyto tři významné aspekty dobra jsou
nádobami, skrze které, kterými a ve kterých je Mé Absolutní Dobro schopno se
manifestovat a poskytovat celému Mému Stvoření a pseudostvoření (v pseudostvoření
to je ve smyslu toho, co jsem uvedl v Matoušovi 5:45, „protože On dává Svému slunci
vyjít na zlé i dobré a déšť posílá na spravedlivé i nespravedlivé“). Zároveň ve Mně jsou
tyto tři aspekty dobra ve stavu své Absolutní Jednotnosti a Jedinosti. Jak jsou však
poskytovány ostatnímu Stvoření a kamkoliv a komukoliv jinému, toto Absolutní Dobro
projevuje svůj význam upravený a přizpůsobený obsahu a významu každé příslušné
dimenze nebo pseudodimenze a to v jejich relativních kondicích. Z těchto faktů se
stává zřejmé, že jakýkoliv život vůbec, jakož i pseudoživot vůbec, je neustále Mnou
udržován Mým Absolutním Dobrem neustále vyzařovaným všem a všemu.
Ve zmíněných příhodách před tím, než jsem udělal to, co jsem udělal, jsme Já a Moji
učedníci vyšli z Betánie. ‚Betánie‘ ve významu této konkrétní příhody souvztaží
s falešnou duchovní pravdou, která nemůže obsahovat jakékoliv dobro vůbec (ať už
nebeské, duchovní či přírodní). Dobro se vždy projevuje prostřednictvím své pravdy,
jako se láska projevuje prostřednictvím své moudrosti a opačně. Tudíž pokud schází
duchovní pravda nebo vůbec jakákoliv pravda, dobro nemá žádné prostředky, aby se
projevilo nebo se stalo živým a funkčním. Že jsem vyšel z Betánie, značí vyjití ze stavu,
který neměl nic z jakékoliv pravdy, a tedy ani z jakéhokoliv dobra. Jsa v takovém stavu,
dostal jsem hlad po přírodní dobrotě, která v tomto případě neměla žádnou možnost
pro sdílení své nebeské a duchovní podstaty, jakož i Mého Absolutního Dobra. Spatření
fíkovníku, který měl na sobě zelené listy, znamená Moji naději, že na této planetě a
v zóně vymístění naleznu něco, co by umožnilo, aby se projevilo vyjádření Mého
Absolutního Dobra skrze jeho nebeský, duchovní a přírodní aspekt a udrželo
v životech (neživotech) lidí a všech ostatních v zóně vymístění.
Samozřejmě nic takového nemohlo být nalezeno ve stavu a kondici, která směřovala
pouze k produkci zel a nepravd. Že ještě nebylo období, aby se fíky objevily na
fíkovníku, značí, že současný cyklus času/stavu/procesu, ve kterém je negativní stav a
jeho lidské produkty s jejich příslušnými egy v plně aktivním rozmachu, ještě nenaplnil
svůj účel, nedosloužil své užitečnosti a neposkytl všechny nezbytné odpovědi na
otázky o povaze nějakého jiného typu života (neživota), než je pravý život pozitivního
stavu. Že jsem nechal ten strom uschnout, aby už nikdy nemohl mít ovoce, značí Mé
zamezení všem nebo všemu v negativním stavu a lidském neživotě, aby získali cokoliv
duchovně náležitého a pravého, co by jim umožnilo na věčnost pokračovat v jejich úsilí
neustále produkovat svá zla a nepravdy. Poskytnout jim cokoliv z Mého Absolutního
Dobra prostředky, které by jim zpřístupnily nebeské, duchovní a přírodní dobro,
zatímco jsou stále ve svých zlech a nepravdách, by jen znovu posílilo a potvrdilo jejich
zla a nepravdy jako jediné dobro a pravdu. Jestliže by uskutečnění něčeho takového
bylo dovoleno, pak by byli všichni konatelé zlých skutků navždy uzamčeni ve svých
stavech a nemohli by být vůbec spaseni. V tom případě by ani negativní stav i tento
konkrétní cyklus času/stavu/procesu nemohl být nikdy ukončen. A jak víte, pak by se
ani tak toužebně očekávaná plnost a kompletnost pravého života pozitivního stavu
nemohla nikdy uskutečnit.
Že jsem nechal fíkovník uschnout, také znamená prorockou předpověď, že negativní
stav ve všech svých aspektech, jakož i lidský ne-život ve všech svých vlastních
aspektech spolu se svými příslušnými egy mají dovoleno vzkvétat a konat své zlé
skutky pouze dočasně a přechodně, dokud nebudou všechny nezbytné odpovědi na
všechny existenční otázky sentientních myslí náležitě, zkušenostně a plně poskytnuty
ke spokojenosti všech. To, že nebyla sezóna pro fíky, také ukazuje Moje preventivní
opatření, která by nedovolila předčasnému vstupu Mého Absolutního Dobra, v tomto
případě prostřednictvím přírodního dobra skrze nebeské a duchovní dobro, do stavu a
kondice, která nemá pro jeho příjem náležitý základ. Přijmout plnost takového Dobra
ve všech jeho aspektech ve stavu zel a nepravd značí znesvětit Absolutní Dobro a
všechny jeho Absolutní a také relativní aspekty. Znesvětit Absolutní Dobro by v tomto
případě znamenalo v biblických termínech spáchat neodpustitelný hřích. Důsledky
takového aktu jsou naprostá a úplná ztráta práv a privilegií každého, kdo by se
nacházel v takovém stavu, být a existovat nebo pseudobýt a pseudoexistovat. Takže
pokud by se něco takového mohlo přihodit, tak by všichni účastníci takových aktů
navždy zahynuli; což znamená, že by ztratili své životy či vše, co vlastní v pravém
smyslu tohoto slova; tudíž dá se říci, že by jich navěky už nebylo. Aby se předešlo
tomuto hrůznému následku, učinil jsem všechna opatření, aby se v životech či
neživotech kohokoliv nemohlo nic podobného materializovat. To je důvod, proč jsem
zabránil, aby dotyčný fíkovník nesl jakékoliv ovoce také i v budoucnosti, než mu
nastane období, aby měl fíky.
Jak tedy vidíte z tohoto vysvětlení, vše, co jsem vykonal nebo udělal v době Mého
života na planetě Nula, mělo hluboký a vážný duchovní význam a souvztažnost. Výše
zmíněný význam uvedené příhody má velmi široký podtext pro všechny v jsoucnu a
bytí a pseudojsoucnu a pseudobytí. Avšak také to má užší význam, týkající se
židovského národa, který měl Mé Slovo, ale který také zexternalizoval a zritualizoval
všechny duchovní principy, které byly obsaženy v Mém Slově, a to do takové míry, že
nic ze skutečné pravdy a následně ani skutečného přírodního dobra nezůstalo v ničem,
co dělal nebo produkoval.
Fíkovník v této konkrétní souvztažnosti přestavoval židovský národ a jeho
zexternalizovanou a zritualizovanou pseudorealitu. Zelené listy znamenají, že měl Mé
Slovo, kterým žil (pseudožil), byl naživu (pseudonaživu) a fungoval. Že žádné ovoce
nebylo na fíkovníku nalezeno, značí jeho neschopnost produkovat cokoliv pozitivního
a dobrého v jakémkoliv aspektu svého života (pseudoživota) z důvodu totální
externalizace a ritualizace čehokoliv duchovního, čímž to zbavil jakéhokoliv života. To,
že nebyla sezóna pro fíky, znamenalo, že v té době nebyla reprezentativní fáze jeho
skutků a činností ještě ve své plnosti a kompletnosti. Koneckonců v té době ještě
nedošlo k Mému ukřižování. To, že jsem nechal uschnout ten fíkovník a tímto aktem
jsem mu znemožnil, aby měl ještě někdy nějaké ovoce, značí, že jsem preventivně
učinil konec tomu, aby v budoucnosti zůstalo cokoli, co představoval židovský národ,
takže by to nebylo možné přenést nebo přesunout do příštího cyklu
času/stavu/procesu, čímž se zamezí čemukoli externalizovanému a ritualizovanému a
podobným negativním faktorům uchytit se v příštím cyklu.
Z těchto příkladů můžete lehce vydedukovat, že v tomto ohledu židovský národ a jeho
externalizovaná a ritualizovaná pseudoduchovnost se všemi zly a nepravdami
představuje a symbolizuje všemi svými skutky a činnostmi nejen celé lidstvo, ale také
celý negativní stav a jejich konečné vyznění.
Peter: Moc Ti děkuji za toto rozsáhlé vysvětlení. Nyní ta příhoda skutečně dává smysl.
Předtím bylo v mé mysli vždy problémem, proč Ty, Kdož jsi jediným Zdrojem
jakéhokoliv života, bys udělal takovou hroznou věc jako nemilosrdně zabít žijící a
dýchající entitu, třebaže šlo o strom, i když nebylo období fíků. Díky tvému vysvětlení
ta událost dává perfektní smysl.
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, to dává, že? V tomto bodě se věnujme otázkám od
Ardyth. Odpověď na většinu aspektů jejích otázek by měla být velmi dobře odvoditelná
z toho, co vám bylo sděleno v několika posledních dialozích, které předcházejí tomuto,
který se právě zaznamenává, jakož i v první části tohoto dialogu. Všechny výsledky
vůbec čehokoliv sledují multiversální zákon Stvoření, který určuje, že všechno
postupuje od toho vnitřního duchovního k intermediálnímu duševnímu a do zevního
fyzického. Jestliže jsem Absolutní ve všech aspektech Svých funkcí, činností a skutků, a
tudíž i v Mé Absolutní Mysli, a jestliže jsem tímto faktorem plně přítomen
v každém/všem, s každým/vším a každým/vším, a jestliže touto přítomností umožňuji,
aby se uskutečnil jakýkoliv výsledek, v tom případě Já jsem Ten, Kdo určuje jakýkoliv
výsledek nebo produkt Stvoření a pseudostvoření. Dle Absolutní Funkce Mé Absolutní
Mysli a dle konečného účelu, pro který bylo Mé Stvoření stvořeno, a kvůli účelu, pro
který jsem povolil zfabrikování pseudostvoření, je zřejmé, že Já určuji v absolutním
smyslu všechno a každý výsledek nebo produkt, nehledě na to, kde nebo kdy se
manifestuje. Takové výsledky a produkty nebo jejich specifická povaha a obsah, jakož i
to, jakému druhu užitku pro všechny mohou sloužit, jsou závislé na obsahu Mého
Velkého Plánu, kterým Mám s ohledem na význam a účel současného cyklu
času/stavu/procesu.
Moji praví představitelé na planetě Nula souhlasili ve své relativní kondici, aby
demonstrovali a ilustrovali tato fakta. Svým životním stylem, skutky, činnostmi,
chováním, produkty nebo čímkoliv, co dělají nebo nedělají, přenáším všechny aspekty
zmíněného účelu a Mého Velkého Plánu do stavu, místa a kondice, kde jsou neživot
negativního stavu a lidský neživot s příslušnými egy ve stavu plné aktivace a
manifestace. Takže jimi a skrze ně neustále zavádím něco (co nemůže být zjeveno
z bezpečnostních důvodů: dozvíte se o tom, až negativní stav a lidstvo ve své současné
kondici už nebude), co povede ke konečné eliminaci negativního stavu a lidského
neživota. Současně tím, že jsou spojeni s různými oblastmi jiných světů a pseudosvětů,
Moji představitelé svými funkcemi a pozicemi, ať už si toho jsou, či nejsou vědomě
vědomi (většinou nevědomě), ze své pozice jedinečných, individuálních a nekonečně
rozdílných aspektů své vlastní sentientní mysli významně přispívají k náležitému
působení a udržování těch světů a pseudosvětů, takže přispívají k určení jejich
výsledků nebo produktů.
Vaší odpovědností jako Mých představitelů na planetě Nula je ilustrovat a
demonstrovat pravý život pozitivního stavu svým vlastním jedinečným, individuálním,
osobním a odlišným způsobem tak, jak se chováte, jednáte, fungujete, myslíte, cítíte,
chcete, jaké máte vztahy a jak tvoříte. Model pro to vám byl sdělen v Mém Novém
zjevení. Jedním z důležitých důvodů poskytnutí Mého Nového zjevení je opatřit vám
tento model. Na základě něho, pokud přijmete a budete aplikovat všechno, co je
obsaženo ve všech zdrojích Mého Nového zjevení, budete moci udělat náležitá
rozhodnutí ‚v oblasti vlastního životního prostoru‘. Z toho důvodu a s tímto na mysli,
jakož i z důvodů zjevených v tomto ohledu v nedávných dialozích i v tomto dialogu,
jste také částečně odpovědni za planetu jako celek, za všechny události nebo aspekty
zóny vymístění; jakož i za události a aspekty v pozitivním stavu. Nezapomeňte, že
význam slov „Mí představitelé“ značí vaši pozici uprostřed pozitivního stavu, abyste
byli schopni z této pozice ovlivňovat podle Mého Velkého Plánu směr, kterým se vaše
planeta, zóna vymístění a pozitivní stav ubírá v rámci současného cyklu
času/stavu/procesu. Jestliže věnujete celý svůj život ve všech jeho individuálních,
osobních, jedinečných a odlišných aspektech uplatňování a praktikování všech jeho
principů a idejí obsažených v Mém Novém zjevení, pak v tomto ohledu bude vaše
přispění významné ve svém pozitivním smyslu. Avšak jestliže polevíte v tom, abyste
takto konali, pak vaše přispění bude v tomto ohledu významné ve svém negativním
smyslu.
Chci, abyste věděli, že strukturální provedení vaší mysli, jak jsem je uvinul, maje na
mysli obzvláště a konkrétně vaši inkarnaci na planetu Nula, je takové, že odráží či
obsahuje všechny nezbytné ingredience a síly, , potřebné a požadované pro život a
pseudoživot všech příslušných vesmírů multivesmíru a pseudovesmíru zóny vymístění
a planety Nula, aby ilustrovaly, demonstrovaly, manifestovaly a poskytly všechno
nezbytné pro jejich jsoucno a bytí a pseudojsoucno a pseudobytí způsobem, podle
kterého jsou, a způsobem, jakým fungují. Znovu opakuji: Vůbec nic není možné bez
této funkce sentientní mysli obecně a vašich sentientních myslí konkrétně. A znovu, jak
bylo uveden dříve - jste odpovědni a zodpovědni za tu specifickou, jedinečnou a
odlišnou komponentu multivesmíru a jeho příslušných vesmírů, galaxií, slunečních
systémů, planet nebo čehokoliv, co tam máte, a stejně tak za jejich protějšky v zóně
vymístění a na planetě Nula, která zcela závisí na vaší specifické, jedinečné a odlišné
individuální sentientní mysli. Prostřednictvím vašeho pravého ‚já jsem‘ a toho, co
obsahuje, a skrze vaši pravou a nefalšovanou sentientní mysl ovlivňujete všechno v její
specifické, jedinečné a odlišné komponentě na pozitivní straně. Na druhé straně
typickým lidským aspektem vašich sentientních myslí ovlivňujete všechno v zóně
vymístění a na planetě Nula.
V zóně vymístění a na planetě nula váš vliv vlastně přichází z obou aspektů vaší
sentientní mysli - jejích lidských aspektů a aspektů pozitivního stavu. Lidskými
aspekty jim umožňujete být takovými, jací jsou, aby se umožnily náležité odpovědi na
všechny existenční otázky jejich pseudoživoty; a aspekty pozitivního stavu vaší
sentientní mysli uvádíte kondici, která povede k eliminaci všeho negativního, zlého,
falešného a překrouceného uvnitř jejich sféry a v jejich osobních a individuálních
pseudo-životech. Takže, jak vidíte, vaše odpovědnost a zodpovědnost je v tomto
ohledu obrovská.
Kvůli tomuto dvojitému působení, které máte jako Moji představitelé na planetě Nula,
anebo z pozice vašeho přebývání na planetě Nula, nebude pro vás možné se plně a
kompletně projevovat jako vaše pravé ‚já jsem‘ a oprostit se nebo se zbavit svých ego
stavů. Abyste poskytovali nezbytnou podporu pro další trvání této planety a zóny
vymístění až do doby, kdy budou dány všechny odpovědi na zmíněné existenční
otázky, dokud žijete na planetě Nula, budete si muset uchovat své ego. Je to pozice
vašeho ega, ze které je takové pokračování možné. Avšak ve vašich osobních a
individuálních životech a ve vztahu k pozitivnímu stavu, ke Mně a ke všem ostatním
máte jako Moji představitelé fungovat pouze z pozice vašeho pravého ‚já jsem‘. Takže
nyní to není otázka zbavení se vašeho ega, což je nemožné, dokud jste v lidském
neživotě na planetě Nula, ale jde o to, jak se naučit ovládat své ego takovým způsobem,
aby se mu nedovolilo nepříznivě ovlivňovat, ovládnout či opanovat váš život. Jak to
dělat, je obsaženo v celém Mém Novém zjevení. Vám byly dány znalosti všech
potřebných principů a ingrediencí v Mém Novém zjevení, aby se vám umožnilo
fungovat z pozice vašeho pravého ‚já jsem‘ a úspěšně ovládat své ego tak, abyste nebyli
pod jeho vlivem, vládou nebo nadvládou. Jen následujte tyto principy a nepůjdete
špatnou cestou. Takto vás v tomto ohledu instruuji a podporuji.
Avšak tato jednotlivá záležitost je zcela individualizovaná a zosobněná. Proto takové
specifické instrukce a podpora ode Mne nemohou být dány všezahrnujícím způsobem
paušálního sdělení nebo způsobem všeobecně platným, stalo by se to ihned
vlastnictvím negativního stavu/renegátů. Takže Mne nikdy nežádejte o pokyny a
podporu, které by byly platné pro vás všechny. To by bylo porušení vaší vlastní
individuality, jedinečnosti a nekonečné odlišnosti, na které je pozitivní stav založen.
Namísto toho, jestliže potřebujete v tomto ohledu nějakou podporu a/nebo pokyny,
radí se vám, abyste požádali Mne osobně, abych vám je ve vašem vlastním
individuálním přístupu poskytl co nejvhodnějším způsobem, šitým na míru vašim
specifickým potřebám a vašemu pravému ‚já jsem‘. Protože tento způsob bude velmi
rozdílný a jedinečný od jednoho jedince k druhému jedinci, bylo by duchovně velmi
nebezpečné naznačit v rámci těchto Dialogů nebo Mého Nového zjevení obecně, jaké
by mohly být či jaké by byly. Je plně v odpovědnosti vás všech zjistit tyto konkrétní
potřeby z vašeho nitra jakýmkoliv způsobem nebo přístupem, který máte k dispozici.
Jestliže srovnáte duchovní svět v jeho průběhu a obsahu s tím, o co se lidé na této
planetě pokouší, můžete obecně říci, že všechno v pozitivním stavu v současnosti
směřuje k ukončení tohoto cyklu času/stavu/procesu a jako důsledku k plné a
kompletní eliminaci negativního stavu a lidského života s jejich egy a k ustanovení
plného a kompletního pravého života pozitivního stavu. Obecně řečeno, my všichni
pracujeme, abychom dosáhli tohoto cíle.
Z bezpečnostních důvodů nemohou být v současnosti v této souvislosti dána žádná
specifika. Bylo by to, jako byste vydali svým nepřátelům všechny vchody a východy
vašeho opevnění. Na druhé straně, ať už se lidé na této planetě a v negativním stavu
obecně pokouší o cokoliv, s výjimkou Mých otevřených a skrytých představitelů uvnitř
jejich pseudopanství vše směřuje k uchování, pokračování a udržování jejich
pseudoživota nebo neživota všemi jimi dostupnými prostředky. Žádné jiné formy
činností u nich v současné době neexistují. Jinými slovy jsou všechny jejich akce
orientovány na pseudovítězství negativního stavu na této planetě a na zajištění toho,
aby byl neživot negativního stavu ve všech jeho formách a manifestacích uchován
navěky. A to je vše, co potřebujeme probrat v rámci tohoto dialogu. Chci, Petře, abys
udělal na víkend přestávku a během této doby nezaznamenával žádný dialog - bude-li
vůbec nějaký.
Peter: Moc Ti děkuji. A rád přijímám Tvoji radu. Strašlivě mě bolí v kříži.