Předčítat

STO ČTRNÁCTÝ DIALOG

10. října 1999


Peter: Během mé meditativní procházky časně ráno se mi stalo zřejmým, že bys rád pokračoval v naší diskusi o záležitostech, které byly nastoleny ve Stotřináctém dialogu. Osobně jsem cítil, jako by něco z probíraných záležitostí nebylo dokončeno. Takže bych Tě chtěl pokorně porosit, zda bys rád pokračoval v naší diskusi na téma, uvedené v předešlém dialogu.

Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, máš pravdu. Je třeba, abychom pokračovali ve zmíněné rozpravě. A Já ti děkuji, že jsi dnešního nedělního rána k dispozici, aby se tak učinilo.

Jsou zde v zásadě dva aspekty, jichž je třeba se dotknout. Jeden z těch aspektů se vztahuje k duchovně-filosofickému začlenění diskutovaných atributů tak, jak se hodí do celistvosti Mé Absolutní přirozenosti, jakož i do celkové vaší relativní přirozenosti. Jak si vzpomínáte, v tomto dialogu jsme nastolili otázku důležitosti zmíněných atributů ve vztahu k Mému chování vůči Mně samotnému a jiným a vůči vašemu chování ve vztahu k sobě a ostatním. Těmito byly, dodatkem ke všem ostatním, laskavost, snášenlivost, ohled a uznání.

Druhý aspekt se týká vzájemných vnitřních i vnějších vztahů, k nimž dochází mezi vámi všemi tak, jak jednáte vůči Mně a vůči sobě a mezi sebou vzájemně. Začněme s prvním aspektem a pak se dotkneme aspektu druhého.

Podíváte-li se na pravý význam probíraných atributů podle jejich povahy a toho, jak se hodí k celkovosti Mé Absolutní Přirozenosti a k vaší vlastní přirozenosti, pak dojdete k závěru, že se integrálně vztahují ke dvěma hlavním komponentám, z nichž sestává nejen Moje Absolutní Přirozenost, ale i přirozenost všech sentientních entit. Jak víte, těmito komponentami jsou: Moje Absolutní Feminita a Moje Absolutní Maskulinita. VC širším a vyšším smyslu můžete pojímat Mou Absolutní Feminitu jako Mou Absolutní Božskou Lásku a Božské Dobro a Mou Maskulinitu jako Mou Absolutní Moudrost a Absolutní Pravdu.

Takže budete-li aplikovat diskutované atributy na tyto komponenty, pak dospějete ke správnému závěru, že laskavost a ohled jsou z Mé Absolutní Božské Lásky a Božského Dobra a z Mé Absolutní Božské Feminity; kdežto snášenlivost a ohled jsou z Mé Absolutní Božské moudrosti a Božské Pravdy a z Mé Absolutní Božské Maskulinity. Při aplikování těchto atributů na vaše vlastní individuality a osobnosti se tyto taktéž vztahují k vaší vlastní feminitě a maskulinitě a k typu vaší vlastní lásky, dobra, moudrosti a pravdy, dle nichž je uspořádáno vaše ‚já jsem‘.

Jste-li naplněni pravou láskou, dobrem, moudrostí a pravdou, jež se odvozují a které jsou vám přiděleny z Mé Absolutní Božské Lásky, Dobra, Moudrosti a Pravdy, pak v tomto případě přirozeně budete vlastnit a vykazovat ve svém každodenním životě, fungování, postoji, myšlenkách, pocitech, vůli a chování jedině laskavost, toleranci, respekt a uznání, jakož i všechny ostatní atributy čistě pozitivní povahy (což jsou objektivita, poctivost, spravedlnost, soudnost, milosrdenství, odpuštění, soucit, empatie, pochopení, přijetí a všechny ostatní kladné rysy a vlastnosti, které se odvozují a jsou z Mé Absolutní Absolutně Pozitivní Přirozenosti).

Takže co se stane, když se nacházíte v situaci nebo ve vztahu, vyvolávající ve vás pocity stísněnosti, nepohody, nesnášenlivosti, neúcty, nelaskavosti a neuznávání, které vás nutí k tomu, abyste se vyhýbali lidem, kteří způsobují, že se takto cítíte? Evidentně v tom případě neúčinkujete ze Mne ve vás, ale z toho aspektu vašeho vybavení, které nepřišlo z Mé Pozitivní Přirozenosti. Jinými slovy v tomto případě působíte z pozice své typické lidské povahy čili z pozice negativního stavu. Konec konců, nikdy nezapomínejte, že takové pocity, jako je nelaskavost, intolerance, znevažování a neuznání byly vymyšleny a uvedeny do sentientní mysli aktivátory negativního stavu. Jelikož tyto typy negativních atributů v životě pozitivního stavu vůbec neexistují, pak pokud je máte, jste pod vlivem negativního stavu. Vím, že toto sdělení je pro vás velmi nepříjemné. Vždyť nacházejíce se v lidském životě občas v sobě všichni prožíváte a projevujete takové negativní emoce, stavy a rozpoložení. Takže logickým závěrem je to, že kdykoliv je cítíte nebo je projevujete, jste nevyhnutelně pod vlivem negativního stavu.

Jak vidíte z tohoto výroku, není vůbec snadné být v lidské kůži. Lidská část vaší povahy byla účelně strukturována tak, aby vás činila nelaskavými, nesnášenlivými, neuznalými a bezohlednými, jakož i vším ostatním, co je zcela v protikladu k výše uvedeným rysům a vlastnostem pozitivního stavu. Jeden z hlavních důvodů, proč byla lidská povaha takto uspořádána, byl v tom, aby se vykořenil pojem individuality, jedinečnosti a nekonečné rozdílnosti. Ježto každý a všichni z vás je bez ohledu na to, kde a kdy ve Stvoření, pseudostvoření či na planetě Nula, přede Mnou, jako před Jedním a Jediným Absolutním Jedincem, nekonečně jedinečný a rozdílný jedinec, pak aby se popřela tato struktura pozitivního stavu, bylo nutné vyvinout, ustanovit a provést něco, co by lidi učinilo stísněnými, nepříjemnými, nesnášenlivými, nelaskavými, bezohlednými, neuznalými, nenávistnými a zlomyslnými k sobě navzájem a vůči svým jedinečným individualitám. Jelikož jste jiní, než jsou ostatní, vaše zřejmá odlišnost od nich se stává dostatečným základem pro to, abyste je odmítali, nenáviděli je, pohrdali jimi, nechtěli mít s nimi nic společného, byli vůči nim nesnášenliví a nelaskaví, podceňovali je, pohrdali jejich vlastní individualitou a byli vším ostatním, co vám poskytuje dostatek ospravedlnění a zdůvodnění vašeho negativního chování, postoje a vztahu vůči nim a jejich rozdílnostem.

A toto nás přivádí k druhému aspektu naší diskuse. Ve vztahu k jiným v tom, jak myslíte, cítíte, jednáte, chováte se a jak uvažujete ohledně všech ostatních, musíte vzít v úvahu faktor, že jakýkoli vztah má vždy dvojí směr. Co tím myslíme? Uvažte tento faktor: Ve společnosti někoho se cítíte stísněně, nepohodlně, mizerně a děláte všechno, co je ve vaší moci, abyste se vyhnuli společnosti takových lidí tím, že s nimi odmítnete komunikovat atd. Jinými slovy bez ohledu na to, co si myslíte, jste takovým postojem vůči těmto jedincům nelaskaví, netolerantní, bezohlední a znevažující. Avšak napadlo vás někdy, jak pociťuje někdo jiný vás, jací jste, jakou osobností jste, jak se chováte, jak cítíte, mluvíte, jednáte, chodíte či cokoli?

Takže, jak vidíte z tohoto faktu, nejde jen o to, jak vnímáte někoho jiného, ale i o to, jak někdo vnímá vás. Ptali jste se někdy sami sebe, proč se vám v tomto ohledu někteří lidé mohou vyhýbat, cítit se nepříjemně a stísněně ve vaší společnosti a z toho, jací jste, jak mluvíte, jak se chováte, jak jednáte nebo z čehokoli? Přemýšlejte o tom, zkoumejte sami sebe v tomto ohledu a ptejte se sami sebe, co je to ve vás, ve vašem postoji a chování, co lidi od vás odvrací. Z pozice typicky lidské budete mít přirozeně tendenci nacházet chybu v někom jiném, a nikoliv v sobě nebo v tom, jakými jste nebo jak se chováte. Je o mnoho snazší vidět problémy na jiných jedincích, problémy, které vás odpuzují, než zároveň vidět problémy v sobě, které mohou naopak odvracet některé jiné jedince od vás. V jejich očích jste to vy, kdo je nelaskavý, netolerantní, bezohledný a neuznalý, a nikoliv oni.

Problémem v této situaci je to, že je nemožné, abyste vystoupili sami ze sebe a pozorovali nebo zkoumali sama sebe nebo své chování, svůj postoj, své činy nebo co všechno děláte. Vidíte pouze to, jak se jiní jedinci chovají, jak jednají, jak navazují vzájemné vztahy a jací jsou. Proto máte tendenci ospravedlňovat nebo odůvodňovat své chování a to, čím jste, přitom neberete v úvahu skutečnost, že jste to mohli být vy nebo vaše individualita a rozdílnost, která v jiných lidech vyvolává potřebu vyhýbat se vám, odmítat vás, nechtít mít s vámi nic společného, být vůči vám nelaskavými, nevážit si vás, nesnášet vás, podceňovat vás atd. A pak se divíte, proč se vám někteří lidé, které dokonce milujete a o kterých si myslíte, že jste si velice blízcí, vyhýbají, neodpovídají na váš telefonát nebo nepíšou odpovědi na vaše dopisy atd.

O co zde doopravdy běží? Důvod, proč o této věci diskutujeme, je ten, že se vy, jako Moji praví představitelé, potřebujete naučit nejen se dívat na jiné, ale - což je nejdůležitější - na prvním místě se dívat na sebe, abyste zjistili, co ve vás může jiné lidi odpuzovat. Jak víte nemůžete změnit jiné lidi. Jediným, koho můžete změnit, jste vy sami. Když změníte sami sebe, pak v tomto ohledu dáváte příklad jiným, jak se změnit. Zároveň tím, že se sami změníte, poskytujete příležitost jiným, od kterých jste se dříve odvraceli, aby změnili svůj postoj vůči vám. Moji praví představitelé už tím, že jsou Mými pravými reprezentanty, vždy nejprve zjišťují, zda v nich ještě neexistuje něco, co by jiným jedincům znemožňovalo zacházet s nimi způsobem čistě pozitivním, milujícím, laskavým, uctivým, tolerantním a uznalým. Namísto toho, aby se pokoušeli zjišťovat, co je to v jiných, co toto znemožňuje, snaží se obrátit pozornost na sebe a napravit situaci ze své strany, aniž by čekali, až se někdo jiný změní nebo zahájí jako první proces sebezpytování.

Vstoupili jsme do fáze tohoto posunu zvěstovaného příchodem Manfreda do Santa Barbary, jež pro svou nesmírnou důležitost vyžaduje, aby všichni, kdo přijali roli Mých pravých představitelů, znovu prověřili své vlastní chování, postoje, pocity, myšlenky a vše ostatní ohledně toho, jaký mají vztah k ostatním, k sobě a nakonec vůči Mně. Jak si dobře pamatujete, a tohle opakujeme zas a znova, nemůžete se láskyplně, laskavě, uctivě, vděčně, tolerantně a obecně kladně vztahovat vůči Mně, pokud stejným způsobem nejednáte vůči jiným a samým sobě. Všichni jsme vzájemně propojeni v tomto ohledu. Proto se musíte velmi rychle naučit, jak tolerovat, respektovat, uznávat a být laskavými vůči vůči své vlastní jedinečnosti, individualitě a rozdílnosti, jakožto ve stejné míře vůči jedinečnosti, individualitě a rozdílnosti jiných a v konečném smyslu vůči Mé Absolutní Jedinečnosti, Individualitě a Rozdílnosti. Toto je vaším nejdůležitějším společným jmenovatelem. Jak z tohoto faktu vidíte, váš největší společný jmenovatel, mimo to, co bylo řečeno dříve, je ve vašich nekonečně rozmanitých jedinečnostech, individualitách a rozdílnostech. V tom jste si všichni absolutně rovni. A v tom se vy ve své vlastní relativní kondici přibližujete k Mé Absolutní Přirozenosti, která je Absolutně Jedinečná, Absolutně Individuální a Absolutně Rozdílná, přesahující vše a cokoli.

Aby se toto rozpoložení ustanovilo na planetě Nula, čímž by se stala planetou kladného čísla čili aby se zóna vymístění stala zónou umístění, je nutno ustanovit jinou základnu, na níž by se mohly zformovat jiné typy vztahu mezi jejími obyvateli. Má-li se někdy stát čistě pozitivní povahy, jakou by na prvním místě měla mít, pak by bylo nutné, aby se všichni její obyvatelé naučili jednat jeden s druhým způsobem, jaký je v pozitivním stavu. Na základě toho, co bylo řečeno shora, se musí takový vztah vytvořit z pozice jednoho nekonečně jedinečného a rozdílného jedince vůči jinému nekonečně jedinečnému a rozdílnému jedinci. Bez ohledu na to, jaký je každý jedinec ve srovnání s vaší vlastní individualitou a rozdílností jiný, tento jedinec odráží ten aspekt Mého jedinečného elementu či rozdílné částice, jaký neexistuje v nikom a v ničem jiném. Proto je velmi závažné a životně důležité, abyste se naučili být ohleduplní, uznalí, tolerantní a laskaví vůči všem takovým jedincům bez ohledu na to, jak se vám jeví a bez ohledu na to, jak odtažité, nepřípustné, nesnesitelné či nepochopitelné je jejich chování, činy, postoje či co všechno ještě. Vaší rolí jako Mých pravých představitelů v tomto ohledu je ustanovit ve svém vlastním životě a ve všech aspektech vašeho vztahu vůči ostatním tento druh pozitivního chování, postoje a životního stylu. Když tak činíte, pak tím připravujete tuto planetu, jakožto i zónu vymístění, k tomu, aby se zbavily své mizerné pozice.

V lidské oblasti vašeho života, jakož i v negativním stavu vůbec, je situace poněkud rozdílná. Aby se podkopala či obešla vaše schopnost stát se laskavými, tolerantními, uctivými a uznalými vůči ostatním, jakož i akceptovat jiné tak, jakými jsou ve své vlastní jedinečné individualitě a rozdílnosti, aniž by se očekávalo cokoli rozdílného nebo shodujícího se s vaším vlastním obrazem toho, jakým být a jak se chovat, vymyslel negativní stav v tomto ohledu rozdílnou taktiku. Jak víte, všechny jeho snahy vyhladit individualitu, jedinečnost a rozdílnost, a namísto toho ustanovit stádnost, uniformitu a stejnost byly zmařeny faktorem principů a zákonů, podle nichž by mohl být stvořen nebo zfabrikován jakýkoli sentientní život. Jelikož by takový život mohl být ustanoven pouze na základě svobody volby a schopnosti volit a měnit se a protože v té schopnosti a stavu každého spočívá Má jedinečná, rozdílná a individuální přítomnost, faktorem této Mé přítomnosti tím, že Já jsem nekonečně Individuální, Jedinečný a Rozdílný, ať děláte cokoli, ať byste se sebevíce snažili zmanipulovat jakékoli duchovní, duševní, fyzické či jakékoliv jiné faktory, každý takový jedinec by v souladu se svým právem vyšel jako nekonečně jedinečný, rozdílný a individuální.

Nicméně, ačkoliv nemůžete vykořenit tento důležitý faktor a stav života, jste však s to pozměnit způsob chování, rysů osobnosti a vlastností, podle nichž můžete zavést svůj vlastní druh vzorců jedinečného, rozdílného a individualistického chování, podle něhož budete navazovat vztah s jinými jedinci. Protože toto věděly, síly negativního stavu vymyslely mnohých rozdílných negativních typů osobností a jejich vzorů, modalit chování a charakteru postojů, které pak vnutily mnohým lidským tvorům. Jedním z účelů tohoto uspořádání bylo podkopat schopnost lidských tvorů jednat stejně se všemi jinými jedinci laskavě, ohleduplně, snášenlivě a uznale. Takže máte mezi sebou jedince, kteří jsou prázdní, chladní, lhostejní, odtaživí, neschopní náležitě komunikovat nebo se vyjádřit; někteří z nich jsou zlomyslní, panovační, nabubřelí, hrubí, bezohlední; jiní jsou sociálně, mentálně a profesionálně nešikovní; jiní jsou zase příliš introvertní nebo příliš extrovertní, či příliš duševně zmatení nebo příliš cokoli. Ať tak, či onak, být ve společnosti takových jedinců, stýkat se s nimi, komunikovat s nimi nebo cokoliv s nimi mít je buď velmi obtížné, nebo naprosto nesnesitelné, nepříjemné, působící u vás pocity stísněnosti nebo naprosté mizérie.

Na druhé straně, jak bylo uvedeno výše, vaše vlastní individualita v tom, jací jste, jak se chováte, jednáte, jaký máte vztah či co všechno, může být stejně nesnesitelná, nepříjemná, ubohá pro kohokoli jiného stejným způsobem, jako ta někoho jiného pro vás. V každém případě, pokud jste se dostali až sem, pak to znamená, že příznivě reagujete na výtvor negativního stavu, jenž zfabrikoval takové negativní rozdíly s tím, aby podkopal vaši schopnost či ochotu, nebo alespoň aby vám ztížil, ne-li znemožnil, být laskavými, tolerantními, uctivými a uznalými a či jakkoli jinačími v pozitivním smyslu. S tímto důležitým uvědoměním je nutné, abyste se z vaší strany zbavili jednou provždy takového způsobu postoje. Záleží-li vám skutečně na eliminaci negativního stavu a všech negativních aspektů typicky lidské povahy a jestliže doopravdy máte na mysli i na srdci ustanovení plnosti a kompletnosti života pozitivního stavu, pak se v takovém případě musíte naučit být snášenlivými, laskavými, uctivými a uznalými vůči ostatním, ať jsou jakkoli protivní, divní, chladní, nabubřelí, odtažití, zlomyslní, nesnesitelní, nadutí nebo ať jsou jacíkoli.

Velmi často slyšíte lidi říkat že respektují a ctí ostatní takové, jací jsou, jakož i jejich volbu být takovými ve své vlastní individualitě, nepřejí si však nebo necítí potřebu se s nimi stýkat nebo s nimi komunikovat či být v jejich společnosti. A velmi často takové výroky slyšíte také od Mých reprezentantů. Pokud máte takové vztahy, pak se ještě nacházíte pod vlivem negativního stavu. Je skutečně nemožné respektovat nebo ctít někoho, když nejste ochotní nebo máte velké potíže pobýt s ním. Moji reprezentanti už tím, čím jsou a v čem spočívá jejich role a postavení na planetě Nula, by nikdy neměli mít v tomto ohledu takový postoj. Moji představitelé by měli mít vždy otevřené dveře pro toho, kdo by rád vstoupil. Neobávejte se, že by do vašich dveří vešel někdo velmi negativní, jenž by vás mohl zranit nebo vám ublížit či způsobit nenapravitelnou škodu. Jste pod Mou ochranou. Dokonce i vůči podobným jedincům byste měli prokazovat nejvíce možnou laskavost, toleranci, úctu a uznání, neboť jen plní svou úlohu, jakou mají od negativního stavu. Nevíte, zda takovým laskavým a uctivým postojem tito jedinci nezmění svou negativní agendu a v důsledku toho nekonvertují do pozitivního stavu. Jak jinak byste mohli uvést ilustrující příklad toho, jak být pozitivními, milujícími, dobrými, snášenlivými, laskavými, uctivými, uznalými, chápajícími a akceptujícími, ne-li svým vlastním chováním a postojem, kterými se projevují tyto pozitivní atributy?

Něco úplně jiného je to, když si někdo zvolí vyhýbat se vám, nekomunikovat s vámi nebo nemít s vámi nic společného ze svých vlastních důvodů. Vaší povinností v tomto případě by bylo: za prvé respektovat potřebu takového jedince vyhýbat se vám; za druhé se vám radí, abyste prozkoumali a prověřili sebe, zda není něco ve vás, ve vašem postoji, chování, činech, způsobu zacházení s jinými či v čemkoliv jiném, co tohoto jedince od vás tak říkajíc odvrací, či ho staví do takové pozice, že se vám vyhýbá.

Na závěr tohoto dialogu si, prosím, buďte vědomi nesmírného nebezpečí vyplývajícího z ospravedlňování a zdůvodňování potřeby mít takové nepříznivé pocity, myšlenky, postoje, chování či cokoliv vůči komukoliv. Pamatujte, prosím, že lidští tvorové jsou mistry v ospravedlňování a zdůvodňování všech svých ukrutností, ohavností a praktik, jakými se vyznačují v průběhu celé své prohnilé a krvavé historie. Nikdy neupadněte do takové situace. Pokušení, abyste ospravedlňovali a zdůvodňovali své postoje v tomto ohledu, bude veliké. Kdybyste v tom pokračovali, pak byste se stali dobře nacílenými terči pro renegáty. Pamatujte si to! A toto je vše, co jsem chtěl dnes ráno přidat k prodiskutovanému tématu. Doporučoval bych, abychom pro dnešek skončili. Přeji krásný den.

Petr: Mnohokrát Ti děkuji za toto dobře načasované a nesmírně důležité připomenutí.

STO ČTRNÁCTÝ DIALOG

Zdroj: DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM 2.DÍL

Print Friendly and PDF

ÚVOD | DUCHOVNO | KONTAKTY | MAPOVÁNÍ STRÁNKY | ZPĚT