|
15. září 1999
Peter: Dnes bych Tě rád upozornil na dvě otázky obdržené od Richarda Schumerta ze
San Francisca a na jednu otázku od Olgy z Miami na Floridě (matky Olgy Barbové). Než
však přistoupíme k formulaci těchto otázek, pokorně se Tě ptám, zda máš něco, co by
nám dnes ráno přispělo k objasnění a osvícení.
Pán Ježíš Kristus: Bude Mi potěšením odpovědět na otázky od Olgy a Richarda. Avšak
rád bych se chopil této příležitosti a hovořil nejdříve o něčem jiném. První záležitostí,
na níž je třeba vás upozornit či ji třeba zopakovat, je něco, co je spojeno s tématem
probíraným v Dialogu stodruhém vztahujícím se k Mému pokušení na místě zvaném
Getsemane. Jak si z obsahu tohoto dialogu pamatujete, abych byl pokoušen negativním
stavem, bylo pro Mne nutné se oddělit od Mé Božské Esence, zvané Otec, a namísto
toho se zakotvit v lidské čísti Mé Přirozenosti. V tomto rozpoložení jsem byl s to zažít
vše, co typičtí lidští tvorové prožívají: úzkosti, obavy, starosti, pochyby a podobné
duševní stavy lidské povaze tak vlastní. Proč vás na tato zřejmá fakta upozorňuji právě
v tomto čase? Mezi Mým prožitkem i tím, co jsem zobrazoval a předváděl veškerému
Stvoření v této konkrétní době, s tím, co vy příležitostně prožíváte ve svých vlastních
životech, existuje souběžně probíhající proces.
Jak víte, jako Mí představitelé se kdykoli, kdy jste v této funkci či roli, nacházíte
opravdu v pozitivním stavu a během této doby jste v pozitivním stavu. V tomto stavu
nemáte žádné pochybnosti, obavy, úzkosti, starosti či jakékoli jiné nepříjemné emoce či
pocity. Avšak v okamžiku, kdy sestoupíte dolů z tohoto stavu (symbolicky řečeno),
navrátíte se zpět k té části vaší povahy, která je typicky lidská. Ve vašem lidském stavu
začnete mít pochybnosti, cítíte se nejistými v čemkoli a chováte se, cítíte, myslíte,
navazujete vztahy atd., jak to dělají typičtí lidští tvorové.
Vezměme v tomto ohledu kupříkladu tvou osobní situaci, Petře. Jedním z tvých
hlavních problémů je to, že se shledáváš příliš často pochybujícím o pravdivosti tvrzení
Mého Nového zjevení a o tom, zda jsem to opravdu Já, kdo s tebou rozmlouvá, nebo zda
jsem to Já, kdo ti poskytl veškeré tyto ideje obsažené ve všech knihách Mého Nového
zjevení. Tvé pochybnosti velmi často končí ve stavu úzkosti, strachu a téměř hrůzy, že
bys mohl zavádět jiné i sám sebe. V takovýchto chvílích se zakotvuješ v lidské části své
povahy. Vzhledem k tomu cítíš, myslíš, jednáš, chováš se, navazuješ vztahy atd., jak to
dělají typičtí lidští tvorové. Nebo vezměme například některé z Mých reprezentantů,
kdož, jak jsi to dnes poznal, mají sklon špatně zacházet se svými manželskými
partnery, kteří jsou taktéž Mými představiteli, kteří ale na nějaké situace reagují ne
jako jsoucí Mými představiteli, ale z pozice své lidské povahy. Paradox této situace
spočívá ve faktu, že pokud jeden z manželů reaguje na něco v tom druhém z pozice své
vlastní lidské povahy, pak oni oba reagují navzájem nikoli ze Mne, nikoli jako Mí
představitelé, ale jako typičtí lidští tvorové. V tomto konkrétním případě je jeden
z manželů sarkastický, chladný, odtažitý, vysmívá se druhému, shazuje ho, je
bezohledný a vykazuje podobné negativní, jen typicky lidské vlastnosti, Druhý manžel
v tomto případě reaguje depresí, úzkostmi, obavami, cítí se bídně, odvržený, nechtěný,
zoufalý a neví, co má dělat a jak si vést.
Jak z tohoto příkladu vidíš, kdykoli odpovídáš na něčí typicky lidský postoj či chování
ne z toho, že jsi Mým pravým představitelem, ale z toho, že jsi typickým lidským
tvorem, otvíráš dveře negativnímu stavu, aby ve tvém chování vyvolal jen to, co není
obsaženo ve stavu pozitivním. Faktorem své lidské povahy se umísťuješ doprostřed
negativního stavu, stáváš se tedy negativním. Podléháš pokušením negativního stavu.
Na druhé straně, Petře, když přenášíš naše dialogy, nebo když jsi přenášel jiné knihy
Mého Nového zjevení, když jsi ve společnosti Mých ostatních představitelů a probíráš
důležité duchovní záležitosti, shledáváš se zakotven v té části své přirozenosti, která
pochází přímo ze Mne. Během této doby nemáš žádné pochyby o tom, kdo je pravým
autorem Mého Nového zjevení, či o tom, zda klameš jiné a sebe sama. V časech jako
tento prožíváš sám sebe jako Mého posla a Mé prodloužení a proces. Stáváš se opravdu
tím, kým ve své bytnosti a podstatě bez lidské masky jsi. Toto platí o všech mých
představitelích.
V tomto okamžiku je důležité a kriticky závažné, že si uvědomíte tato fakta a naučíte se
reagovat navzájem a na sebe sama jen a jen z pozice Mých pravých reprezentantů a
nikoli z pozice vaší lidské povahy. Byli jste několikrát varováni, že v současné době síly
negativního stavu vynakládají veškeré úsilí, aby vás oddělily od vaší role a pozice Mých
pravých představitelů a natrvalo vás zakotvily ve vaší lidské povaze. Tím, že mají
v tomto snažení úspěch, vás zbavují vaší schopnosti plnit si povinnosti a odpovědnosti
ve vztahu k tomu, že jste Mými představiteli, a namísto toho využívají vaše energie pro
své vlastní negativní a zlé cíle.
Pokud je někdo, kdo si nárokuje být Mým představitelem, stále náchylný upadat do své
lidské pasti špatného zacházení s někým tím, že se vysmívá, shazuje, je sarkastický,
nešetrný, bezohledný a sobecký k vlastnímu manželovi/manželce či příteli/přítelkyni
nebo komukoli, pak se během doby takového chování vzdává své výsady být Mým
pravým představitelem. V takovém případě se taková osoba přemísťuje z bytí ve stavu
pozitivním a namísto toho se umísťuje do stavu negativního. Ať se taková osoba cítí
jakkoli oprávněna k takovému postoji k jiným, ať taková osoba bude mít jakýkoli sklon
nabízet ospravedlnění a zdůvodnění správnosti svého chování, ať reakce a chování jiné
osoby byly či jsou jakkoli nevhodné, pro takové reakce a chování není absolutně žádné
ospravedlnění či omluva. Pokud by tak tomu mělo být u kohokoli z vás, jste důrazně
nabádáni, abyste se ihned polepšili a napravili tuto škodlivou situaci tím, že požádáte o
milosrdenství a odpuštění té osoby, ke které se takto chováte, jakož i požádáte o
milosrdenství a odpuštění Moje a vašeho vlastního a pravého já. Tím, že tak učiníte, se
následně navrátíte do své role a pozice Mých pravých představitelů. Ovšem jako vždy
jen tehdy, pokud si zvolíte tak učinit dle své vlastní svobodné vůle a volby.
Výše probíraná záležitost může být považována za praktickou, protože se týká
každodenního chování, postoje a pozice vás všech. Druhá záležitost, kterou bych rád
probral, je více duchovně-filosofická. V tomto případě zde budete mít dialog, který
bude obsahovat jak praktické, tak duchovně-filosofické aspekty naší rozpravy. Tato
zvláštní záležitost se vztahuje k důležitému tématu intuice. Nyní po nějakou dobu,
Petře, rozvažuješ o tom, zda je tu více způsobů, jakými lze ověřit jakoukoli pravdu, než
jen intuicí. Před dvěma dny, když jsi četl Spisy [v originále „Writtings“ pozn. překl.] dr.
Pietra Noomena, ti tato otázka přišla na mysl opět a pociťoval jsi jako vhodné, že je čas
se touto záležitostí zabývat během našeho rozhovoru. V jednom z dřívějších dialogů
jsme již definovali pojem „intuice“ jak z hlediska duchovního, tak i z typicky vědeckého.
Nyní se ale nebudeme zabývat podstatou intuice, ale tím, zda sentientní mysl má
k dispozici něco víc než jen intuici k dosažení pravdy o čemkoli.
Podívejme se na tuto záležitost z poněkud odlišné perspektivy. Jaké jsou metody,
jakými sentientní mysl může a smí dospět ke zjištění, zda je něco pravdivé, či nikoli,
nebo zda je to tak, či není? V závislosti na pozici a umístění sentientní mysli v struktuře
stavby Stvoření či pseudostvoření má sama první metoda kořeny ve schopnosti
sentientní mysli být logickou, analytickou, intelektuální a mít schopnost uvažování.
Procesem myšlení, logiky, analýzy a intelektuálního rozpoznávání může sentientní
mysl dospět k syntéze objevených faktorů a učinit si o nich správné závěry. Tato
důležitá schopnost sentientní mysli pochází z Mé Absolutní Zevní Mysli a Já jsem ji
vložil do všech vědomě uvědomělých bytostí, aby byly schopny dosáhnout správných
závěrů o čemkoli vůbec svou vlastní zevní myslí. Ve hře tu máme souvztažný činitel.
Jak víte, zevní mysl jakékoli sentientní mysli je v souvztažné pozici k Mé Absolutní
Zevní Sentientní Mysli. Tato Mysl vytváří strukturální celistvost Mého Stvoření a všech
jeho sentientních myslí. Přirozená strukturální celistvost sestává z logiky, rozumu,
intelektu, racionality, analýzy a syntézy. V tomto smyslu lze říci, že z pohledu
uspořádání tak, jak působí Moje Absolutní Zevní Sentientní Mysl, Já jsem Absolutní
Logika, Rozum, Racionalita, intelekt, Analýza a Syntéza v absolutním smyslu. Z této Mé
Mysli se odvozují všechny poznatelné a nepoznatelné zákony, principy, řád, elegance a
harmonie, soudržnost a vše ostatní, jimiž a skrze něž se vykonává náležitá funkce a
udržování Mého Stvoření.
Vzhledem k tomuto souvztažnému faktoru existujícímu mezi Absolutní Myslí a
relativní sentientní myslí má relativní sentientní mysl schopnost vyvozovat a
odvozovat správné závěry o jakémkoli pozorovatelném, jakož i nějakém jiném jevu.
Naneštěstí to byla tato konkrétní schopnost, která byla použita za účelem aktivování a
ustanovení negativního stavu. Povšimněte si, prosím, že toto se událo v nejzevnější
pozici ve Stvoření z nejzevnějších činitelů odvozených ze Samé Mé Zevní mysli. Nic
negativní povahy by se nemohlo ani vzdáleně přiblížit za účelem svého odvození
z žádného jiného stavu a rozpoložení než touto myslí a skrze ni a prostřednictvím ní. Je
to vždy zevní mysl, která je v pozici být s to zneužít cokoli, co je obsaženo v jejím
rozumovém repertoáru. Faktorem tohoto zneužití může zevní mysl libovolně
ospravedlnit, omluvit, doložit a doložit jakékoli své závěry a pozice o čemkoli vůbec.
Takto jsou vědomě uvědomující si bytosti v negativním stavu a lidští tvorové s to
účinně sami sebe přesvědčit o oprávněnosti své věci. Touto schopností sentientní
mysli každý může a smí ospravedlnit cokoli, co chce.
Vezměme například nějakou statistickou korelaci mezi příčinou a účinkem. Je účinek
skutečně výsledkem nějaké příčiny? Nebo je příležitostný a nahodilý, nepřesahující
úroveň náhodnosti? Jakýkoli výzkumník, který se snaží takové korelace měřit, velmi
často obdrží takové výsledky, které obvykle vyhovují jeho vlastním očekáváním. Může
pak nakrásně ospravedlnit a prokázat, že jeho názor anebo závěry musí být správné
vzhledem k výsledkům jeho měření. Tento činitel se stane kruhovým, protože
očekávání dodávají výsledky a výsledky potvrzují očekávání. Žádný div, že někdo jiný,
kdo se v tomto ohledu snaží zopakovat výsledky nějakého jiného badatele, často dojde
ke zcela odlišným závěrům. Takto může a mohl by kdokoli zneužít a nesprávně a
nevhodně použít nabyté schopnosti zevní mysli. Takto se neustále ospravedlňuje a
zdůvodňuje pseudojsoucno a pseudobytí negativního stavu a lidského života.
V současné době jediný způsob, jak můžete dosáhnout jakýchkoli správných závěrů
založených na této metodě zkoumání a ověřování, je činiteli náležitých záměrů a
motivací, vylučujících veškerá a každá vaše vlastní očekávání, projekce a subjektivní
potřeby a tužby. Jestliže naprosto ke všemu přistupujete prostřednictvím této metody
výhradně za účelem poznání pravdy, kvůli pravdě samé, kvůli její reálné objektivní
existenci, tato metoda může být velmi prospěšná a užitečná. Může vás přivést
k objevení skutečné pravdy. Jinak dospějete jen k deformacím a nepravdám.
Druhou metodou objevení pravdy a toho, zda je něco pravda, či nikoli, nebo zda je něco
tak, či není, je prostřednictvím intuice. Intuice ve své povaze, bytnosti a podstatě
přesahuje výše probíranou metodu první. Čili předchází totiž logickým, rozumovým,
intelektuálním, analytickým, syntetickým a úsudkovým postupům zevní mysli a pak je
následně využívá k dalšímu potvrzení a ověření svých vlastních závěrů. Tato schopnost
vyvěrá z vnitřní sentientní mysli (neboli zprostředkující vědomě uvědomělé mysli),
která pak dostává tuto schopnost z Mé Vlastní Absolutní Vnitřní Mysli. Během
využívání této zvláštní metody se jedinec obrátí do svého nitra a snaží se nalézt
takzvaný šestý smysl, který by mu bez stínu pochybností ukázal, zda je něco pravda, či
nikoli. Existují rozličné stupně a aspekty této zvláštní metody zvané intuice. Protože
vychází z Mé Absolutní Vnitřní mysli, má v samotném svém zdroji Absolutní Duševní
Kvalitu. Tato Kvalita předává Svou Povahu do úrovně každé sentientní entity
odpovídající zosobněnému a individualizovanému uspořádání každého jedince a
specifické povaze jeho jedinečné duševnosti. Protože každý jedinec je vrozeně odlišný
a jedinečný, je tedy jeho úroveň intuice jedinečná a odlišná, dávající ji povahu
rozličných stupňů a úrovní, které jsou v souladu s potřebami každého jednotlivého
jedince.
Kvůli faktoru velmi specifického zindividualizování a zosobnění intuice nemůže tato
být zneužita, nesprávně použita či zkažena čímkoli negativní povahy. Může však být
snadno blokována, přemáhána, potlačována, odmítána a přehlížena svým nositelem.
Aby byla tedy tato metoda účinná, potřebujete jí věnovat pozornost a následovat její
vedení a překonat jakoukoli touhu vaší zevní mysli přehlížet hlas vaší intuice.
Za současně existujících podmínek na planetě Nula je tato metoda jedinou, která je s to
věrohodně ověřit a potvrdit cokoli, co se vztahuje k pravdě či čemukoli jinému
takovému. Jak si pamatujete, ve vaší intuici je Má přítomnost ve vás a s vámi z pozice
Mé Absolutní Vnitřní Mysli nejintenzivnější a nejrozpoznatelnější. To bylo záměrně
ustanoveno Mnou, aby se lidem poskytl nástroj, který by jim umožnil obejít sklony
zevní mysli věci zkreslovat a falšovat a pak využívat svou schopnost odůvodnit a
ospravedlnit je svou pseudologikou přesvědčující sama sebe, že je to pravda.
Jak však, Petře, víš, v přítomnosti za současně existujících podmínek na planetě Nula a
v negativním stavu obecně byla tato metoda ve většině svých součástí vymazána
z jejich úvah. Byla rezervována jen pro Mé pravé reprezentanty a pro skryté členy
Mého pozitivního stavu nacházející se na planetě Nula. Navíc jsem nedávno za účelem
zostření jejich intuice uvolnil z Mé Absolutní Vnitřní Mysli odlišný aspekt intuice
vztahující se k té části jejich vybavení, která přichází přímo ode Mne. Tento zvláštní typ
intuice či jeden z jejích mnoha aspektů se vztahuje k vaší schopnosti číst, chápat,
přijímat a uplatňovat vše, co je obsaženo v Mém Novém zjevení v kterémkoli z jeho
zdrojů. Od nynějška každý, kdo přistoupí ke čtení Mého Nového zjevení v každém
z jeho zdrojů s pozitivním a dobrým záměrem a motivací, za účelem poznání, přijímání
a praktikování Pravdy, kterou obsahuje, bude nadělen tímto zvláštním typem intuice
dodatkem ke všem ostatním jejím aspektům. Na druhé straně u zbylého lidstva a
každého v negativním stavu je na postupu stále větší ukotvení v jejich zevním
zdůvodňování, ospravedlňování, opodstatňování a pseudologickém přemítání o
oprávněnosti jejich pseudodůvodů, a tedy další a další vzdalování se od čehokoli
intuitivního, niterného, tedy od čehokoli, co obsahuje skutečnou pravdu.
Nyní se dostáváme k otázce, zda tu je něco více než tyto dvě výše popsané metody. Tvá
intuice, Petře, ti říkala, že je tu velká možnost, že pro nabytí jakéhokoli poznatku a pro
uznání, přijetí a praktikování pravdy ve všech jejích aspektech vztahujících se
k čemukoli vůbec je tu toho víc než jen první a druhá metoda. Pokud se první metoda -
logika, rozum, intelekt, racionalita, analýza a syntéza - ve své původní a ryzí kondici
odvozuje z Mé Absolutní Zevní Mysli a pokud se metoda druhá - intuice ve všech jejích
aspektech a projevech - odvozuje z Mé Absolutní Vnitřní Mysli, pak musí být zjevné, že
je tu něco, co by mělo přesahovat každou z těchto metod a co by se tudíž odvozovalo
z Mé Absolutní Nejniternější Duchovní Mysli. A v tomto spočívá pravda o této věci. U
třetí metody tu máme dva důležité aspekty. Jeden se odvozuje ze všezahrnujícího
Stavu a Rozpoložení Mé Absolutní Duchovní Mysli. Tento byl na počátku a původně
přenesen do všech obyvatel nejniternější duchovní dimenze Mého Stvoření. Tato
metoda vědění nebyla doposud k dispozici nikomu jinému v jiných dimenzích či
lidským tvorům nebo vám, Mým představitelům. Jejich a vaše pozice vyžaduje odlišný
přístup. Pokud by všichni z vás měli k dispozici tuto zvláštní metodu, negativní stav a
lidský život ve všech jeho aspektech by nemohl být nikdy aktivován a nemohl by nikdy
poskytnout všem jednu z životně nejzávažnějších odpovědí na multiversální otázku o
povaze jiného typu života než života pozitivního stavu.
V tomto jednotlivém aspektu obyvatelé této dimenze uplatňují svůj přirozený a
vrozený vhled, který jim poskytuje okamžité pochopení, porozumění, přijetí a
praktikování veškerých aspektů pravdy jsoucí mimo jakoukoli logiku, rozum, význam,
analýzu, syntézu i intuici. Vzhledem k tomuto jejich zvláštnímu stavu nemají žádnou
potřebu některé z těchto metod. Prostě věděli, zda je něco pravdivé, či ne; nebo zda je
to tak, či nikoli, bez jakéhokoli přispění logiky či intuice.
Druhý důležitý aspekt této metody vědění má kořeny v tom aspektu Mé přirozenosti,
který byl předešle v nedávných dialozích označen jako Mé Absolutní Jádro. Jak si
pamatujete, toto Jádro není pro nikoho pojmenovatelné, pochopitelné a přístupné, ať
se v daném čase nachází kdekoli a kdykoli. Tento jednotlivý aspekt nebyl doposud
nikomu k dispozici. Dosud nebyl uvolněn. Jak však víte, s ukončením tohoto časového
cyklu, s ustanovením přechodného období předtím, než nastane další časový cyklus, a
s přípravou uvolnění zcela nového a odlišného Aspektu z Mé Absolutní Nové
Přirozenosti se tato metoda v této době stává dostupnou. Energie předcházející
všechny tyto faktory ovlivnily intuici tvou, Petře, a dr. Pietera Noomena tak, že jste
mohli dojít k závěru, že v tomto ohledu musí být něco navíc než jen intuice a logika,
rozum, intelekt a veškeré jejich další aspekty, jimiž se hledá a dosahuje pravda.
Zjevit úplnou povahu této metody nebo kteréhokoli jejího aspektu je nyní předčasné.
Lze o ní v této době říci jedině to, že to bude nanejvýš zvláštní, neobvyklá, krásná a
inspirující kombinace, integrace, unifikace a aplikace výše popsaných tří metod,
dávající zrod metodě čtvrté, která překoná vše a cokoli, co je doposud k dispozici.
V tomto časovém okamžiku za současně existujících podmínek vašeho umístění a role
nemáte jako lidé žádné možné ideje, slova, pojmy, představy, obrazy či cokoli, co by
bylo s to vám dát byť i jen vzdálené ponětí toho, jaká tato metoda bude. Důvodem toho
je to, že je nedílně spojena s uvolněním nového a odlišného aspektu Mé Absolutní Nové
Přirozenosti. Protože to bude něco zcela nového, nelze to pojmout z pozice starého čili
z pozice, která předchází tomu novému. Budete muset již být v nové pozici, abyste měli
nějaké ponětí o pravé povaze nové metody vědění. Jste stále příliš daleko od této nové
pozice. Tímto zjevením se však připravujete pro ustanovení toho nového ve vašem
životě, když přijde čas. Nebude to před vašim odvoláním.
To je vše, Petře, co jsem dnes chtěl poskytnout. Můžeš pokračovat a zformulovat své
otázky jménem tazatelů.
Petr: Je zajímavé si všimnout, že včera jsem byl požádán dotázat se na význam, pokud
je tu nějaký, vícenásobných narození, jako například dvojčat, trojčat nebo dokonce
šesterčat, a dnes ráno, když jsem prohlížel své denní noviny, nalezl jsem článek
s titulkem: „Nárůst vícenásobných narození“. To je zajímavé tím, že se v něm hovoří o
touze starších žen otěhotnět a o užívání pilulek na zvýšení plodnosti za tímto účelem.
Výsledkem bývají vícenásobné porody. Je tu řeč o náhodných shodách okolností, není-
li pravda? Chceš tento jev nějak komentovat? Tato otázka přišla od Olgy z Miami na
Floridě.
Pán Ježíš Kristus: Nyní už víš dobře, Petře, že žádné náhodné shody neexistují.
V minulosti, když bylo účelem vyvážení negativního stavu stavem pozitivním a
vyvážení pozitivního stavu stavem negativním, bylo narození dvojčat a velmi zřídka
trojčat či čtyřčat pod vlivem jak stavu pozitivního, tak i negativního. Jak víte, dvojčata
mohou být buď jednovaječná, či dvouvaječná. V těch dobách existovala někdy dohoda
mezi těmi, kdo se chtěli vtělit na planetu Nula jak ze stavu pozitivního, či negativního,
nebo dle idejí dvou sexuálně spojených typických lidských tvorů. Z nějakých důležitých
duchovních důvodů souhlasili se sdílením týchž genetických, rodinných, životního
prostředí se týkajících, společenských a fyzických faktorů, za nichž by se zrodili.
Jedním z těchto důvodů byla ilustrace a demonstrace faktoru duchovních a duševních
odlišností jedincova ducha a duše. Šlo zde o to ukázat úplnou nezávislost jedinečných
vlastností ducha a duše na jakýchkoli fyzických, genetických, rodinných, životního
prostředí se týkajících, společenských nebo jakýchkoli jiných zevních činitelích. To, jak
máte toto sdělení chápat, spočívá ve faktu, že ať byla dvojčata či trojčata nebo kdokoli
jakkoli podobná. Dokonce až tak, že nikdo by u nich nemohl fyzicky či zevně rozeznat
dle jejich fyzického zjevu, kdo je kdo, nicméně svým duchem a duší, postojem,
chováním, libostmi a nelibostmi byla zcela odlišná.
Tuto skutečnost bylo nutno zobrazit všem v Mém Stvoření a pseudostvoření, aby se
odmítla představa, že jeden může být přesně stejný jako kterýkoli jiný. Tato byla
husarským kouskem negativního stavu, který se snaží každého přesvědčit, že
individualita není nic a vespolnost a uniformita vše. Veškerá tato mnoho násobná
zrození, která byla vyvolána z negativního stavu, byla pokusem vytvořit takový důkaz.
Síly negativního stavu doufaly, že umožněním takových mnohonásobných zrození by
mohly jaksi zařídit takové vespolnosti a uniformity, a tímto by byly s to přesvědčit
samy sebe a své následovníky, že ony byly pravými původci svého druhu pseudoživota
a že Já jsem s ním neměl co do činění.
Navíc tento jev ukazoval Mou Absolutní Povahu v tom, že Můj Život, a Energie toho
Života, z něhož byla/je možná jakákoli možnost jakéhokoli života včetně života
lidských tvorů a pseudoživota všech v negativním stavu, byl/je projevován
v nekonečně rozmanitých zpřítomněních v jedinečných formách a obsazích každé
vědomě uvědomělé bytosti, a tudíž není nikdy nadbytečný bez ohledu na to, nakolik to
navenek vypadá stejně.
Jak však víte, v současnosti je činitel vyvažování již mimo hru. Na vaší planetě se
nerodí nikdo z pozitivního stavu a nerodí se již ani žádní typičtí lidští tvorové. Jediná
zrození, která jsou stále možná, jsou buď z negativního stavu, nebo z negativních idejí
dvou lidských tvorů. Protože je na místě činitel pseudovítězství negativního stavu na
planetě Nula, síly negativního stavu vyvíjejí všemožnou snahu zalidnit vaši planetu co
možná nejdříve svými agenty. Proto je v lidských ženách vložena neodolatelná touha,
žádostivost a téměř smyslný chtíč mít děti. Svědkem této touhy jsi byl, Petře,
naneštěstí i u některých z těch v Evropě, kteří čtou a přijímají Nové zjevení Pána
Ježíše Krista. Pro ty ženy, které byly doposud neplodné, síly negativního stavu
prostřednictvím svých lidských vědeckých přisluhovačů přišly s léky na plodnost,
které jim umožňují mít vícenásobná zrození. V každém z nich je přesto zachována
jedinečná individualita a osobnost, ať je jakákoli. Účelem této situace ovšem již není
snaha prokázat výše uvedené. Jej jím pouze přelidnění vaší planety vlastními agenty
negativního stavu, aby se mohl ustanovit životní styl čistě negativní povahy.
Jeden zajímavý faktor tohoto pseudovítězství spočívá ve faktu, že zdroje planety Nula
potřebné pro udržování jakýchkoli životních forem na ní velmi rychle ubývají. Pokud
by se úplně vyčerpaly, pak by se na vaší planetě nemohl podporovat žádný život.
V takovém případě by pseudovítězství negativního stavu bylo zároveň jeho prohrou,
protože parazit by zničil svého hostitele, z něhož se napájí, a negativní stav by taktéž
uhynul. Toto je jeden z možných scénářů, jak by negativní stav mohl skončit. Jak
z tohoto jednotlivého scénáře vidíte, negativní stav je ve své bláhovosti, stupiditě a
šílenosti schopen zničit sám sebe zevnitř sebe samého bez použití jakýchkoli vnějších
sil ze strany pozitivního stavu. Vícečetná narození na vaší planetě jsou skvělým
příspěvkem k tomuto sebezničení. Toť vše, co lze říci v odpověď na otázku Olgy starší.
Petr: Děkuji mnohokrát za Tvé smysluplné odpovědi. Můžeme přikročit
k Richardovým otázkám? Taktéž jsem mezitím obdržel dodatečnou žádost na
objasnění pojetí či pojmu „Oheň“, který byl použit při popisu Tvé Absolutní Nové
Přirozenosti. Jaký je jeho pozitivní spoluvýznam ve vztahu k Tvé Přirozenosti?
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, smíš.
Petr: Richard Schumert se táže na smysl a význam jednobuněčných životních forem,
jako jsou bakterie, mikroby, zárodky, viry, améby, prvoci a podobné mikroskopické a
submikroskopické entity. Jeho druhá otázka je o Mojžíšovi. Proč mu nebylo dovoleno
překročit řeku Jordán bez ohledu na to, nakolik Tě prosil o odpuštění svého jednoho a
jediného omylu.
Pán Ježíš Kristus: Význam a účel těchto jednoduchých nižších životních forem lze
v obecnosti odvodit z toho, co bylo zjeveno o zvířecích formách života v Dialogu
osmdesátém pátém. Tyto jednobuněčné či nebuněčné životní formy jsou
souvztažnostmi nejzákladnějších, nižších základních složek myšlenkových procesů
vědomě uvědomělých myslí. V pozitivním spoluvýznamu se původně odvozují z Mého
Absolutního Procesu Myšlení jako ty nejnižší základní a výchozí částice tohoto Procesu
potřebné k udržování a náležitému fungování všech idejí života ve všech jeho
projevech. V myšlenkových procesech relativních vědomě uvědomělých myslí jsou
souvztažnostmi jejich vlastních potřeb pečovat o vědomě uvědomělé prostředí ve
funkčním celku, aby se zachoval neustálý tok náležitých energií pro zdravý a normální
průběh všech aspektů života - od základních, subelementárních pro ty nejsložitější
formy makroživota. Tyto aspekty myšlenkových pochodů vědomě uvědomělých myslí
se v procesu svých projekcí do nejzevnější čili fyzické dimenze jeví jako rozličné
mikroby, bakterie a podobné jednobuněčné životní formy, které pomáhají udržovat
náležitou rovnováhu živých organismů. Důsledky a následky těchto subelementárních
aspektů myšlenkových pochodů sentientní mysli se vytvářejí na nejnižší vědomé
úrovni této mysli.
V negativním spoluoznačení jejich významu, jak původci a aktivátoři negativního stavu
počali produkovat negativní myšlenkové pochody na jejich velmi elementární a
subelementární úrovni, dali vzniknout něčemu, co ve své podstatě bylo zaměřeno
k zničení všeho pozitivního a dobrého. Ve většině případů jsou tyto subelementární
výtvory myšlenkových pochodů nevědomé. Původně tu byl sklon napodobovat vše
takovým způsobem, jakým se vše činilo v pozitivním stavu, jen za opačným účelem.
Aby se tedy udržoval pseudoživot v jeho negativním spoluvýznamu tak, jak se udržuje
pravý život v pozitivním stavu v jeho pozitivním spoluvýznamu, činitelem
protikladnosti a oddělenosti od čehokoli pozitivního počala sentientní mysl
pseudotvůrců na své subelementární úrovni vytvářet veškeré potřebné složky
takového udržování. Jako výsledek se prostřednictvím svých souvztažnostních činitelů
ve fyzické dimenzi zóny vymístění a planety Nula tyto jednotlivé subelementární
aspekty myšlenkových procesů objevily jako život ohrožující mikroby, bacily, bakterie,
viry, retro-viry a podobné zhoubné jednobuněčné subelementární organismy.
Vytváření těchto velmi negativních a zhoubných typů podživotních forem bylo
původně použito jako zbraň pro otrávení a zničení atmosféry a sféry pozitivních
životních forem. Původci a aktivátoři negativního stavu ve své snaze ustanovit zcela
odlišný životní styl, než byl životní styl pozitivního stavu, doufali, že tyto
subelementární myšlenkové procesy využijí prostřednictvím jejich souvztažných
projekcí do těchto podživotních forem pro vyhlazení všeho pozitivního z jejich
domény.
Naneštěstí pro ně se jejich snaha v tomto ohledu zvrátila v tom smyslu, že jakmile se
něco takové povahy vytvoří, má kvůli své vzpurné povaze sklon se množit podle
zákona geometrického růstu a následně se stane nekontrolovatelným. A nejenom to,
ale neustále mutuje do nějakých odlišných kombinací, které je téměř nemožné ovládat
či vyhladit jakýmikoli známými prostředky. Tento činitel jasně zobrazuje samotnou
povahu negativního stavu. Jako protiklad povahy stavu pozitivního je vše ve stavu
negativním zmatečné, neukázněné, nezákonité a neovladatelné. Chcete-li ustanovit
životní styl, který má být zcela a úplně v protikladu ke všemu, co je obsaženo v tom
jiném životě, s nímž nechcete mít nic společného, pak nemáte žádné jiné východisko,
než se stát vším, co není pozitivní, pořádné, zákonité, krásné, zvládnuté a elegantní.
Tento faktor se velmi dobře odráží v chování subelementárních jednoduchých
nebuněčných životních forem vytvářených dle takového negativního návrhu
vyvěrajícího z negativních a zlých myšlenkových pochodů.
Na druhé straně ve srovnání s těmito zkázonosnými kladné nebuněčné nižší životní formy, které pocházejí z kladných myšlenkových pochodů
vědomě vnímajících myslí v pozitivním stavu, nemají tytéž sklony jako ty negativní. Ve svém vlastním prostředí a působení se chovají
řádně, zákonitě a elegantně napomáhajíce náležitému působení živých organismů. Tento základní rozdíl v chování těchto dvou nižších jsoucností jasně ukazuje
pravou povahu pozitivního stavu a myšlenkových pochodů dobra a pravou povahu
myšlenkových pochodů negativních a zlých. A to je vše, co lze nyní říci o této
záležitosti.
Nyní k otázce o Mojžíšovi. Jak si, Petře, pamatuješ, kdykoli jsi četl tu část v Bibli, jež se
zabývá Mým odmítnutím dovolit mu vstoupit do takzvané zaslíbené země umístěné za
řekou Jordánem, vždy ses cítil velmi zle za Mojžíše a téměř ses na Mne hněval, že jsem
mu nedovolil mít výsadu vstoupit do této země. Jak víš, z tvé strany šlo o typický lidský
postoj. Jinými slovy na celou situaci ses díval tak, jak se odehrává na scéně, a nikoli za
scénou. Co se ale vskutku za scénou odehrávalo? Odpověď na tuto otázku lze nalézt
v tom, s čím tehdy souvztažila Mojžíšova pozice a role. Především, jak si uvědomuješ,
Mojžíš byl v té době nejpokornější osobou na planetě Nula. V tom představoval Mou
Absolutní Pokoru, Skromnost a Poníženost. Za druhé můžete Mojžíše považovat za
samého Mého prvního a jediného představitele na planetě Nula v té době. Za třetí byl
samým ztělesněním Mého Absolutního Božského Zákona a Řádu, dle nichž je udržován
život Mého Stvoření a probíhá svým náležitým směrem. Za čtvrté Mojžíš reprezentoval
jakou Božskou Bytnost a Podstatu, tak i Mou budoucí Lidskou Přirozenost. Jeho
chování, jednání, způsob myšlení, navazování vztahů a sdělování věcí, to vše
představovalo přirozenost pozitivního stavu a Mou Absolutní Přirozenost v jejím
relativním rozpoložení. V podstatě Mojžíš představoval celost veškerých Božských
Zákonů, Principů a Ustanovení, jež umožňují jakýkoli funkční a pozitivní život. Toto
byla reprezentace reality pozitivního stavu.
Na druhé straně nikdy nezapomínejte, s jakým druhem lidí Mojžíš jednal, Jak si
pamatujete z jeho poslední písně, kterou učil díky izraelské krátce předtím, než jsem
ho odvolal a ukryl před nimi jeho fyzické tělo, aby z něho nemohli udělat idol uctívání,
velmi živě popsal jejich povahu jako nejtvrdohlavější, vzpurné tvrdošíjné, neposlušné,
zaryté, nerozvážné, bezohledné a duchovně zcela zaslepené a plně zevnější. Mojžíš jim
velmi otevřeně řekl, že byli Mnou vyvoleni ne proto, že byli nejlepší a nejvíce hodní
mezi všemi národy existujícími v té době na planetě Nula, ale proto, že byli fakticky
nejhorší. Na nich se mohla nejlépe ukázat a zobrazit Má nekonečná shovívavost,
trpělivost, milosrdenství a odpuštění.
Zároveň však byl Mojžíš také lidský tvor se všemi aspekty povahy bytí lidským tvorem.
V tomto zobrazoval rozdíl mezi tím, co to je být Mým pravým představitelem. V roli
Mého pravého představitele bylo jeho chování ze samé Božskosti, kterou měl v sobě
ode Mne. V této pozici jednal a choval se jako nejpozitivnější a nejlaskavější osoba.
Avšak když byl ve své nejzazší schopnosti udržovat svou roli jako Mého reprezentanta
vyprovokován tvrdošíjnými a neposlušnými lidmi, upadl na chvíli do své lidské
přirozenosti a stal se zuřivým na dítky izraelské s nedůvěrou, že bych Já byl s to
vytvořit pitnou vodu ze skály uprostřed pouště. Takže namísto jednou, udeřil na skálu
dvakrát nedoufaje, že by z ní nějaká voda mohla vyjít. Přesto voda vyšla ze skály
neobvykle hojně. Jaké jsou tu duchovní souvztažnosti? Skála v této jednotlivé konotaci
představuje přírodní pravdu projevující se v její víře. Voda byla čistá duchovní pravda,
která je dostupná každému na základě přijetí přírodní pravdy a víry v její existenci.
Dvojí udeření do skály znamená odmítnutí této podstatné a životodárné víry a nevíru
v jakoukoli duchovní pravdu. To, že přesto voda proudila hojně ze skály, znamená, že
Má Božská Pravda žije a je k dispozici každému bez ohledu na to, nakolik se odmítá
nebo přehlíží.
Důsledkem Mojžíšovy nevíry v tomto jednotlivém případě bylo to, že si upřel možnost
vstoupit do země zaslíbené čili v tomto případě do pozitivního stavu, protože sem
můžete vstoupit pouze prostřednictvím přijetí čisté duchovní pravdy vaší a skrze vaši
osobní víru v její sílu a moc. Mojžíš představoval v tomto případě důsledky zavržení
Božské Pravdy a zakotvení sebe samého v negativních aspektech typické lidské
povahy. Nezapomínejte, jakým lidem prezentoval všechna tato fakta. V jeho případě by
každá odchylka od toho, aby přivodil důsledky svých činů, poskytovala velmi špatný
příklad těmto lidem, kteří byli ve své povaze velmi zlí. Kdybych měl poslechnout
Mojžíšovu žádost a dovolit mu vstoupit do takzvané země zaslíbené, aniž by se ukázaly
jasné důsledky jeho nesprávného postoje, navždy bych posílil zlo dítek izraelských a ty
by se nemohly nikdy spasit či konvertovat do pozitivního stavu. Kvůli jejich budoucímu
spasení jsme se s Mojžíšem dohodli na sehrání tohoto důležitého scénáře. Navíc Já a on
jsme velmi dobře věděli, že takzvaná fyzická zaslíbená země nebyl skutečný pozitivní
stav, ale jen jevením se a souvztažností pozitivního stavu. Jinak by děti izraelské
nemohly skončit tak, jak skončily následně po jejich zabrání té země. Namísto toho,
poté co jsem Mojžíšovi v jednom okamžiku ukázal veškeré aspekty země zaslíbené,
vzal jsem ho do té skutečné, nacházející s v pozitivním stavu duchovního světa. Takže
osobně neutrpěl žádnou škodu ani nebyl vůbec o nic ochuzen. Vše, o co přišel, bylo
další snášení arogantních, zatvrzelých a tvrdohlavých lidí a jejich nesnesitelných
neposlušností a pokoušení, jimž Mne a jeho neustále vystavovali. Toto je ale vše, co lze
o věci Mojžíš nyní říci. Více o Mojžíšovi bude řečeno v dalším dialogu (106.).
Teď k záležitosti pojmu „Oheň“, jak se vztahuje k Mé Absolutní přirozenosti. Mělo by
být nyní velkou měrou zjevné, jaký je kladný spoluvýznam slova oheň. Vezměme
například vaše Slunce, jež je ohromnou koulí stále a nepřetržitě hořícího ohně. Jím se
umožňuje život na vaší planetě. Teplo a světlo vašeho Slunce poskytuje veškerému
životu na vaší planetě nezbytné podmínky pro vzkvétání tohoto života. Já jsem
Absolutní Slunce Mého stvoření. Oheň Mé Lásky a její Moudrosti neustále vyzařuje a
emanuje všem živoucím, dýchajícím a existujícím entitám teplo a světlo, které jim
umožňuje žít, být na živu a náležitě fungovat. To je pozitivní spoluoznačení pojmu
„Oheň“. I ve vašem každodenním životě má oheň mnoho pozitivních spoluvýznamů. Na
ohni vaříte svá jídla, ohříváte jím vodu, vytápíte jím svůj dům a oheň využíváte
v mnoha průmyslových a obchodních podnicích. Jako vše ostatní má však oheň i
negativní souvztažnosti využívané silami negativního stavu pro jejich negativní a zlé
účely. Ale dokonce i v tomto spoluvýznamu, pokud nazíráme na jeho význam za
scénou, má oheň očistný účinek, spalující všechny nečistoty a nastavující novou
kondici pro vybudování něčeho nanovo.
Pocítili jste již někdy oheň hořící ve vašem srdci či hrudi? A co oheň lásky, soucitu atd.,
nebo v negativním smyslu planoucí oheň nenávisti? Oheň Mé Lásky zažehl samotný
život Mého Stvoření a všeho v něm živoucího a dýchajícího. To je důvod, proč Mne lze
taktéž nazývat jako Absolutní Oheň a v tomto smyslu Oheň jsem Já a Já jsem Oheň.
Odpovědělo se tím, Petře, na otázky, které jsi položil jménem Betty, Heather, Ardyth a
Leilani?
Petr: Odpověď na tuto otázku jsem vždy znal. Abych řekl pravdu, byl jsem trochu
překvapen, že by mohly vůbec přijít s potřebou odpovědi na něco tak zřejmého. Konec
konců pokud byla položena, zjevně ji bylo třeba objasnit, protože někdo jiný by mohl
mít tutéž otázku. Máme dnes ještě něco jiného?
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, je to tak. Toto objasnění pojmu „Oheň“ bylo potřebné a
pro dnes už nic víc. Nyní jdi a odpočívej.