|
26. srpna 1999
Peter: Někteří čtenáři Tvého Nového zjevení a těchto Dialogů se tážou na význam
termínu ‚cyklus času‘. Chtěli by, aby se nějak objasnilo, co to skutečně znamená. Víš,
kdykoliv dostanu podobnou otázku, lámu si hlavu nad tím, do jaké míry se všechno, co
si tázající se přečtou v Tvém Novém zjevení, zaregistruje nebo uchová v jejich myslích.
Pokud si vzpomínám, o tomto termínu bylo diskutováno ve Velké knize (Nové zjevení
Pána Ježíše Krista). Bylo dokonce naznačeno, že každý cyklus času trvá více či méně
pět trilionů let, s ohledem na duchovní úroveň jeho přirozenosti, kdy ve své relativní
kondici manifestuje kvalitu duchovních faktorů, uvolněných Tebou z Tvé Absolutní
kondice, která ovládá a zabezpečuje život každého cyklu času. Přemýšlím, zdali
v těchto Dialozích budeme potřebovat přeformulovat a opětovně vysvětlit všechno, co
už bylo zjeveno v Novém zjevení Pána Ježíše Krista, nebo i v jiných knihách Tvého
Nového zjevení. Máš k tomuto, nebo k čemukoliv jinému, nějaký komentář?
Pán Ježíš Kristus: Kdybych byl tebou, Petře, nebyl bych tak otrávený a zklamaný
podobnými otázkami. Nezapomeň na jednu důležitou skutečnost: jestliže jsou ty
otázky položeny, nehledě na jejich druh a nehledě na to, kolikrát byly zodpovězeny,
nebo že jejich odpovědi již jsou obsaženy v nějakých nebo ve všech knihách Mého
Nového zjevení, pak to jen znamená, že se na jejich odpovědi musíme podívat ze zcela
odlišného úhlu pohledu. Jak víš, každá specifická doba, a v našem případě každá
specifická fáze probíhajícího posunu, velmi často vyžaduje přeformulování a
přehodnocení některých termínů, aby se tak uvedl jeho odlišný aspekt a význam, jaký
do toho bodu nebyl dostupný, anebo nebyla vhodná doba ho mít. Takže, jestliže někdo
žádá vysvětlení termínu ‚cyklus času‘, znamená to jen, že je nyní pravá chvíle se
podívat na jeho význam z pozice současně probíhajícího posunu a jeho současně
probíhající fáze.
Termín ‚cyklus času‘ se může považovat v pojetí lidského jazyka a chápání za
filozofickou konstrukci, z pozice časoprostorového kontinua jako fyzikální (ve smyslu
fyziky) konstrukci. Jistým způsobem můžete považovat jeho genezi jako potřebu
ustanovit orientační bod pro relativní mysl, který není zakotven v Absolutním Stavu a
Absolutním Procesu, aby jí poskytl nějaký směr chápání toho, jak a proč věci plynou,
nebo jak se poskytují tak, jak se poskytují.
Co musíte pochopit - a to nebude lehká úloha - je to, že celý význam termínu ‚cyklus
času‘ udává přirozenost toho, jak se může vytvořit a uskutečnit jakákoliv forma vztahu
mezi Absolutním Stavem a jeho Absolutním Procesem a relativním stavem a jeho
relativním procesem. Zde se jedná, jak bylo uvedeno v Dvacáté první kapitole Velké
knihy Nového zjevení Pána Ježíše Krista, o stav Stvoření a proces Stvoření. Jak si
pamatujete z této kapitoly, stav Stvoření vždy byl a vždy bude. Tudíž nemá žádný
začátek ani konec. Avšak proces Stvoření nastává a v jeho aplikaci k fyzickému
multivesmíru Stvoření má nějaký druh hmatatelného počátku a hmatatelného konce.
V momentě, kdy stvoření nastává, stává se relativní k Absolutnímu.
Jak si uvědomujete, život Stvoření a jeho multivesmíru se udržuje energiemi životní
síly, které neustále emanují z Absolutního stavu - totiž ze Mne.
Jak také víte, relativní stvoření a jeho multivesmír nejsou pro svou relativnost schopny
obsáhnout všechny a vše, co je obsaženo v Absolutním - totiž ve Mně. A přesto, aby
pokračovalo ve svém progresivním módu, má potřebu být zásobováno vším, co je
obsaženo v tom Absolutním Stavu - ve Mně.
Jak by sis počínal při zásobování Stvoření a jeho multivesmíru vším, co je obsaženo
v tom Absolutním, jestliže Stvoření je neschopno pojmout v celistvosti to Absolutní? A
zde přichází problém s vysvětlením multiúrovňového charakteru jsoucna a bytí
stvoření a jeho multivesmíru.
Jak víte, v podstatě a zpočátku postupovalo Stvoření ve třech úrovních své manifestace
a zavedení svého života. Jak si pamatujete, tyto tři úrovně odrážely přirozenost
Absolutního, který fungoval a uvolňoval Své Absolutní Energie ze Svých tří úrovní -
z nejniternější duchovní úrovně neboli ze Své Duchovní Mysli; z intermediální úrovně
neboli ze Své Vnitřní Mysli; a ze zevnější úrovně neboli ze Své Zevnější Mysli. Jak tyto
Tvořivé Energie Absolutního byly v procesu svého uvolnění ve směru navenek, došlo
k vytvoření tří zřetelných a odlišných dimenzí - jedná se totiž o duchovní dimenzi
neboli duchovní svět; intermediální dimenzi neboli intermediální svět; a vnější
dimenzi neboli vnější či fyzický svět.
Jak víte, v duchovním světě, stejně tak jako v intermediálním světě, časoprostorový
fenomén nemá žádnou objektivní realitu, jak je tomu ve fyzickém světě. Linearita
fyzického světa se určuje jeho přirozeností, která má přímočarý tok, založený na
externalizaci všech nastávajících fenoménů. Termín ‚vnější svět‘ a termín ‚vnější‘ sám o
sobě a sám sebou naznačuje, že jde o tento faktor externalizace. Když se jednou něco
stane externím, pojímá a vnímá se to jako lineární začátek s následným tokem
v lineárním směru. Z této povahy vnějšího světa máte objektivní zážitek času a
prostoru. Toto je přirozenost časoprostorového kontinua. V něm všechno má nějaký
začátek, jakož i své zakončení, které vytváří základ pro nový začátek.
Avšak problém, nebo přesněji, ne-problém duchovního a intermediálního světa, je ve
skutečnosti, že jejich umístění je takové, které předem brání možnosti objektivního
nebo externího vnímání a koncepce něčeho, co je časoprostorově svázáno. A přece,
z důvodu své relativní kondice, ve vztahu k Absolutnímu, potřebují mít nějaké
orientační body, které by jim umožnily vnímat a pojímat sama sebe, jako že jsou někde
a někdy.
V jejich případě se tento ne-problém řeší tím, že se jim dá subjektivní pocit toho, že
jsou někde a někdy. Tato kondice jim dává pevný orientační bod, ze kterého mohou
mít vztah s Absolutním Stavem - se Mnou.
Jak vidíš z tohoto popisu, vytvořili jsme základ, na kterém mohou být zodpovězeny
otázky o významu termínu ‚cyklus času‘. Jak bylo uvedeno výše, šlo zde o to, jak
přenést něco, co je absolutní, někomu, kdo je relativní.
Protože je nemožné sdělit cokoliv absolutního v jeho absolutním obsahu komukoliv
relativnímu, je pro obyvatele duchovního a intermediálního světa zaveden subjektivní
čas a prostor, a zdánlivě objektivní čas a prostor pro fyzická neboli vnější svět, uvnitř
kterého se zavedlo postupné uvolňování všeho, co je obsaženo v Absolutním Stavu a
jeho Absolutním Procesu a co poskytuje všem obyvatelům všech světů multivesmíru
potřebné energie a všechno ostatní, aby se jejich životy mohly žít a mohly tvořivě
fungovat.
Způsob, jakým musíte rozumět této záležitosti, je ten, že jakýkoliv život je možný díky
duchovním faktorům. Tyto duchovní faktory se odvozují z Mé Absolutní Duchovní
Přirozenosti.
Jak si pamatujete, během Mého života na planetě Nula jsem jasně naznačil, že Bůh je
Duch. V tomto smyslu byl Bůh - Já - Absolutním Duchem. Jestliže určující faktor pro
jakýkoliv život, včetně Mého Absolutního Života, je vždy svou duchovní přirozeností,
potom následuje to, že všechno nebo všichni ostatní žijí, dýchají, fungují a vůbec jsou
díky těmto duchovním faktorům.
Takže, aby se na věčnost uchoval jakýkoliv život kohokoliv, protože je relativní, je
nutné ho živit duchovním životem, který pramení z Absolutního Duchovního Života
toho Ducha. A protože mu nemůžeš dát všechno, co je obsaženo v tom Absolutním
Životě najednou, uvolňuješ to v nekonečně malinkatých krocích, které jsou
přizpůsobeny úrovni vnímání, přijímání a příslušné schopnosti každé jednotlivé
sentientní mysli.
Jakmile ze svého Absolutního Stavu uvolníš jistou duchovní komponentu, potřebnou
pro udržování jakéhokoliv života a tím, že má Absolutní Přirozenost, je nutné, aby byla
rozdělena na přijatelné komponenty, jež jsou přizpůsobené relativní kondici
multivesmíru a všem jeho obyvatelům. Dopad uvolněné duchovní komponenty, která
ovládá život každého jednotlivého aktuálního toku Stvoření, je rozložen po celém
tomto toku takovým způsobem, že pokračuje ve svém vlivu a funkci, dokud není plně
pochopen, přijat, zachycen, začleněn, zvnitřněn, externalizován a manifestován
v životech všech sentientních entit, jež jsou umístěny kdekoliv a kdykoliv. V tom
okamžiku se předchozí duchovní komponenta nahrazuje jinou tak, aby život
multivesmíru mohl pokračovat nepřerušen.
Aby se vyčerpaly všechny možnosti, obsažené v té komponentě, jež je uvolněná
z Absolutního Stavu pro relativní kondici, vyžádá si to kvůli relativitě multivesmíru a
kvůli relativitě toku procesu relativního života, hodně subjektivního, stejně tak jako
zdánlivě objektivního času a prostoru.
Ve vašich pojmech, vzhledem ke kvalitě a obsahu uvolněné duchovní komponenty, si to
vyžádá přibližně pět trilionů let - více méně - aby se naplnil veškerý účel, pro který
byla ona duchovní komponenta uvolněna. Čas potřebný pro toto splnění se nazývá
Jeden cyklus času. Tento pojem se týká života celého Stvoření a jeho multivesmíru.
Celé Stvoření a jeho multivesmír žije tím, co ovládá jeho průběh nebo co vytváří jeho
samotný základ, na kterém stojí a funguje.
Takže Stvoření a jeho multivesmír postupuje z jednoho cyklu času do druhého cyklu
času svým vlastním subjektivním a zdánlivě objektivním tokem (ve fyzickém
multivesmíru), během kterého v relativní kondici odráží různé aspekty Absolutního
Života - to jest Mne.
Tento tok, nebo použijeme-li lepší slova, uvolnění rozličných duchovních komponent
do Mého Stvoření a jeho multivesmíru, se uskutečňuje v progresivních krocích. Co to
znamená - v progresivních krocích?
Původně, symbolicky řečeno - ale jen symbolicky - Stvoření a jeho multivesmír, aby
měly nějaký vztah, byly umístěny daleko od Mého Absolutního Stavu, procesu a
Kondice. Odlišný, ale náležitější způsob, jak toto vyjádřit, je ten, že Stvoření a jeho
multivesmír byly ve vztahu ke Mně a Mému Absolutnímu Stavu, procesu a Kondici
umístěny ve stavu, procesu a kondici zevnějšnosti. Na samém počátku procesu
Stvoření byl tento stav, proces a kondice zevnějšnosti, co se týče blízkosti k mému
Absolutnímu Stavu, Procesu a Kondici, umístěn daleko čili v nejvzdálenějším stavu ode
Mne.
Důvod pro toto umístění byl ve skutečnosti, že nově ustanovený proces Mého Stvoření
a jeho multivesmíru, v jeho symbolickém raném dětství, nemohl být blíže ke Mně,
protože ve svém původním relativním stavu by ho všechno, co pocházelo přímo ode
Mne, spálilo na prach. Z toho důvodu byl umístěn do takové vzdálenosti ode Mne, která
by umožňovala jeho výživu velmi malými a nejzevnějšími duchovními komponentami,
které by udržely jeho život a jeho funkce.
A zde máte pravidlo a zákon duchovního vývoje: Stvoření a jeho multivesmír začaly z
nejnižší, nebo, lépe řečeno, z nejzevnější pozice ve vztahu ke Mně a potom postupně a
pomalu, svým vlastním tempem se pohybovaly blíže a blíže ke Mně a k mému
vlastnímu stavu niternosti. Tento pohyb se ovládá výše zmíněnými cykly času.
Jak Mé Stvoření a jeho multivesmír dozrávaly a postupovaly na své cestě
k manifestování duchovní komponenty, uvolněné ze Mne, staly se v procesu své
zralosti a postupu připraveny na uvolnění další duchovní komponenty, která vyšla
z niternější oblasti Mé Přirozenosti, takže se Mé Stvoření a jeho multivesmír umístily
do kondice, která je v procesu absorpce, zvnitřnění a užití té komponenty přivedla
blíže stavu své vlastní niternosti, jakož i k Mému Vlastnímu Stavu Niternosti.
Jak vidíte tedy z tohoto vylíčení, každé nové uvolnění takové duchovní komponenty
zvěstuje ukončení aktuálního cyklu času a počátek nového cyklu času.
Výše uvedený popis a definice pojmu ‚cyklus času‘ souvisí s jeho globální aplikací,
vztahující se na celé Stvoření a jeho multivesmír. Avšak jak víš, v Mém Stvoření a jeho
multivesmíru je mnoho vesmírů, galaxií, slunečních soustav, planet, světů, zemí a
individuálních sentientních entit.
V tomto ohledu musíte rozlišovat mezi globálním cyklem času, vztahujícím se na Mé
celé Stvoření a jeho multivesmír, a více lokálním cyklem času, vztahujícím se na jeden
vesmír nebo galaxii či jednu sluneční soustavu nebo jednu planetu nebo jeden svět,
zemi či oblast, nebo na jeden národ, nebo dokonce na jednoho jedince. Jsou ovládány
přirozeností svého vlastního cyklu času, jakož i přirozeností globálního cyklu času.
Tomuto lokálnímu cyklu času musíte rozumět tak, že jak je každá nová duchovní
komponenta uvolněna z Mého Absolutního Stavu a jeho Absolutního Procesu, je
přerozdělena mezi všechny duchovní, intermediální a fyzické světy a jejich příslušné
sentientní entity.
Toto přerozdělení sleduje zákon titrace. Jistá porce nebo jeho významná kvalita je
vzata z jedné duchovní komponenty a rozdělena na tolik menších dílů, kolik je
vesmírů, galaxií, slunečních soustav, planet, světů, zemí, společenství, národů a jedinců
a přenesena na všechny poskytujíc jim příliv speciálního druhu duchovní energie,
která jim umožňuje žít, fungovat a vyvíjet se podél linie jejich vlastní
individualizované, zosobněné a jedinečné přirozenosti. Tyto menší duchovní sub-
komponenty jsou přeneseny na každého a na všechno tak, aby byly přizpůsobeny
kvalitě, jedinečnosti, přirozenosti, účelu, cíli, pozici, kondici, stavu a procesu každé a
všem výše zmíněným entitám a sentientním jedincům.
Jak každá taková entita a sentientní jedinec absorbuje, přijme, pochopí, zvnitřní,
externalizuje a využije tuto jemu/jí přidělenou sub-komponentu, faktorem naplnění
účelu, za který na ně byla přenesena ona sub-komponenta, všichni přispívají z pozice
své vlastní lokality a individuality k naplnění a uzavření globálního cyklu času.
V jejich nitru a v jejich vlastním individualizovaném a zosobněném cyklu času, jakož i
v globálním cyklu času v tom časovém bodě, jsou připraveni překonat svou vlastní
kondici a obdržet nový aspekt z globální duchovní komponenty, která ovládá jakýkoliv
aktuální cyklus času. V tom bodě jsou v pozici započetí nového cyklu svého vlastního
individualizovaného, zosobněného a jedinečného času, ovládaného nově uvolněným
aspektem z globální duchovní komponenty.
Této funkci musíte rozumět tak, že jedna globální duchovní komponenta, která je
uvolněna z Mého Absolutního Stavu, Procesu a Kondice, obsahuje početné aspekty,
sub-komponenty a jejich rozličné elementy, které jsou následně přerozděleny mezi
všechny a všechno. V každém jednotlivém subjektivním a objektivním čase,
v progresivní modalitě je uvolněn jistý aspekt, sub-komponenta a jejich elementy, a
jsou přeneseny na všechno a všechny na jejich úrovni fungování, úrovni role, úkolu a
pozice. Když se ona sub-komponenta nebo aspekt či jejich elementy plně manifestují,
zvnitřní, zexternalizují a využijí, nový aspekt nebo sub-komponenta či jejich elementy -
faktorem naplnění těch předcházejících - jsou spuštěny z globální duchovní
komponenty a včleněny na všechny a všechno, prodlužujíce tak jejich životy, funkce,
role a umístění. V tom okamžiku pro ně začíná nový lokální cyklus času, v rámci
současně probíhajícího globálního cyklu času.
Čím větší ta entita je, jako například celý vesmír, tím se více vyžaduje delší tok času a
ne-času nebo subjektivního času pro plnou manifestaci a využití uvolněného aspektu,
sub-komponenty nebo elementu. V tomto případě jeho vlastní lokalizovaný cyklus
času může pokračovat po mnoho miliónů nebo dokonce miliard let (jak se počítá
v lidských časových termínech). Čím menší ta entita je, jako například sluneční
soustava nebo dokonce planeta, tím kratší čas je pro tento účel požadován. A na
individualizované a zosobněné úrovni každé sentientní entity je časový tok velmi
krátký v porovnání se všemi ostatními většími entitami.
V jednom časovém bodě, v rámci přidělených pěti trilionů let neboli v jednom
globálním cyklu času, se všechny sub-komponenty, aspekty a elementy jedné duchovní
komponenty plně a kompletně vyčerpaly ve vztahu k Mému relativnímu Stvoření a
jeho multivesmíru. Jinými slovy, všechny byly vstřebány, pochopeny, zvnitřněny,
zexternalizovány, využity a manifestovány všemi zúčastněnými v jejich vlastních
lokalizovaných cyklech času. Když se tak stane, jsem připraven uvolnit ze Své
Absolutní Přirozenosti další duchovní komponentu, která vyjde z niternější úrovně
Mého Absolutního Stavu, Procesu a Kondice. V tomto momentě se aktuální cyklus času,
jak naplnil svůj účel, pro který byl v první řadě ustanoven, uzavírá a do svého jsoucna a
bytí přichází nový cyklus času, který ponese tuto nově uvolněnou duchovní
komponentu. A takto pokračuje Mé Stvoření a jeho multivesmír a každý a všechno
v něm, ve svém jsoucnu a bytí, a takto je navěky zajištěn duchovní vývoj.
Situace je poněkud odlišná, pokud se týká osudu právě probíhajícího cyklu času v Mém
Stvoření a jeho multivesmíru. Jak bylo prohlášeno v Novém zjevení Pána Ježíše
Krista, specifičnost a neobvyklost současného cyklu času je ve skutečnosti, že v něm
máte něco, co nikdy v předchozích cyklech času nebylo a nikdy v budoucích cyklech
času nebude - negativní stav v jeho aktivní modalitě a jeho konečný produkt - lidský
život.
Přirozenost negativního stavu a lidského života je taková, že protože pochází z pozice
relativní mysli, nevyžaduje tak dlouhou dobu nebo tak dlouho být ve svém vlastním
stavu a procesu, jak je tomu v případě něčeho, co vychází z Absolutního Stavu, Procesu
a Kondice.
Proto tento cyklus času, ve kterém současně žijete, bude značně zkrácen v porovnání
s ostatními. Přirozenost negativního stavu a lidského života se vyčerpá mnohem
rychleji než přirozenost pozitivního stavu, který je ovládán duchovní komponentou
vycházející přímo ze Mne.
Toto je jeden z důvodů, proč v procesu titrace své pseudopřirozenosti, ve všech svých
aspektech, sub-komponentách a elementech mají všichni nositelé zkrácenou dobu
života, vztahující se na jejich vlastní individualizovanou a zosobněnou funkci, roli a
pozici, kterou mají v zóně vymístění a na planetě Nula. Také ve vztahu k jiným, kteří
jsou v pozitivním stavu, duchovní komponenta, která řídí jejich životy, je přizpůsobena
požadavkům zkráceného časového i nečasového toku, než by tomu bylo v jiném
případě. To je z důvodu zmenšení zátěže, kterou vy všichni jak v pozitivním stavu, tak i
v negativním stavu a v lidském životě máte díky aktivní modalitě pseudoživota
negativního stavu a lidského života. Tudíž tento cyklus času nebude trvat tak dlouho,
jak je to v případě všech ostatních.
Doufám, že toto poněkud rozsáhlé vysvětlení plně zodpovídá otázku o významu pojmu
‚cyklus času‘. Protože předmět tohoto konkrétního Dialogu je, Petře, obtížný, snad
velmi obtížný, navrhoval bych zde přestat a nepokračovat s tvou potřebou objasnění
jistých možných rozporů v některých předcházejících prohlášení, které máš na mysli.
Peter: S radostí odkládám jakékoliv moje vlastní dotazy na vhodnější dobu. Prosím,
přijmi moji vděčnost a ocenění za Tvoji ochotu snášet naše otázky.
Pán Ježíš Kristus: Mohu tě, Petře, a všechny, kterých se to týká, ujistit, že je Mým
velkým potěšením tak činit. Jdi v pokoji a pokračuj ve své dobré práci pro Mne a pro
všechny Mé představitele.