Předčítat

OSMDESÁTÝ DRUHÝ DIALOG

25. května 1999, Moskva, Rusko


Peter: Je dnes ráno vhodné pokračovat otázkami, které jsem plánoval položit Ti včera jménem Viktora a dalších?

Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, je to vhodné. Dej se do toho a formuluj své otázky.

Peter: Jelikož jsem v Moskvě, v baště renegátů, otázky se týkají záležitosti chování někoho, kdo je Tvým reprezentantem, kdo však pobývá na místě a v podmínkách převážně negativních a z hlediska politické a ekonomické situace zcela chaotických a zoufalých. Jak by se Tvůj představitel měl chovat nebo co dělat či jak postupovat, stane-li se svědkem trestného činu jako vnější pozorovatel - krádeže v obchodě anebo například nějakého oloupení někým, s kým nemá žádné spojení anebo koho nezná anebo s ním není seznámen? V této situaci jsou v podstatě možné dva scénáře. Jedním je to, je-li dotyčný svědkem takového trestného činu jako nezasvěcený pozorovatel. Druhým je to, je-li najat k tomu, aby dával pozor na takové kriminální aktivity a hlásil je příslušným úřadům. Domnívám se, že ve vztahu k takovým situacím se zde jedná o aplikaci principů milosrdenství, odpuštění, soucitu, empatie, pochopení a akceptování. Jaké jsou v takových případech správné postupy a jak se v nich z pozice pozitivního stavu mají manifestovat anebo aplikovat tyto atributy pozitivního stavu? Jak vidíš, je to tak trochu praktická záležitost.

Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, je praktická. Do určité míry je však i individualizovaná a zosobněná a závislá na situaci, rozpoložení a uspořádání, při kterých k takovému zločinnému chování dochází. Proto je jasné, že nelze dát či formulovat žádné všeobecné směrnice, aplikovatelné na všechny situace. Vezmi si například situaci v Rusku v porovnání s některou další velmi rozvinutou zemí. V Rusku je situace zoufalá. Mnoho lidí je bez zaměstnání nebo mzdy. Jejich poměry jsou takové, že jsou kvůli přežití často nuceni krást. Samozřejmě i ve velmi rozvinutých a ekonomicky prosperujících zemích existují zločiny této povahy. Avšak motivační faktory, které jsou základem těchto potřeb páchat takové typy trestných činů, mohou být velmi rozdílné. Takže jak z tohoto rozdílu vidíš, v tomto ohledu je žádoucí zaujmout jiný přístup. První záležitostí je, samozřejmě, určit motivační a intenční faktory u každé osoby a všechny důvody, se kterými ke svému kriminálnímu činu přistupuje. Problémem v této situaci je, že jako nezúčastněný divák a vnější pozorovatel nemáš absolutně možnosti, jak určit tyto motivační a intenční faktory a důvody potřeby jakékoliv osoby páchat takové zločiny. Jak v těchto situacích postupovat? V některých případech, jako například v Rusku, být svědkem zločinu a něco s tím dělat může ohrozit váš život. Jak tedy z tohoto možného scénáře vidíš, situace není tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. Normálně, za jakýchkoliv jiných okolností, jsou-li motivační a intenční faktory známé a jasné a nezpůsobují-li pro pozorovatele žádné nebezpečí, pak duchovní povinností vás, jako Mých pravých představitelů, by bylo přijít k takovému jedinci a poskytnout mu příležitost napravit své cesty vrácením ukradeného zboží oprávněnému majiteli a napomenout ho, aby to již víckrát nedělal. V takových situacích, kdy jsou úmysl, motivace a důvod takového chování známy a pro vás osobně neexistuje žádné nebezpečí, se plně uplatní zákon milosrdenství, odpuštění, soucitu, empatie, pochopení a akceptování.

V ostatních případech, kdy jsou takové faktory úplně neznámé a nelze vydedukovat neboli určit z momentální situace, ve které se nacházíte, jakož i ve všech situacích vůbec, je nejlepší způsob, jak postupovat, obrátit se hned do svého nitra a poprosit Mne o inspiraci, osvětlení a osvícení, jak postupovat a co dělat. Vaše docela první myšlenka, pocit či impuls, jaké následují po vaší prosbě ke Mně, by v tomto ohledu byly těmi, které by bylo moudré přijmout a použít. Mohly by být situace, ve kterých byste cítili velmi zřetelně, že by bylo nevhodné do procesu páchání takových zločinů zasahovat. Zde hovoříme o faktoru důležitých voleb, že jak jedinec páchající zločin, tak i okradený majitel, učinili dohodu před svou inkarnací na planetě Nula. Z nějakých jejich vlastních důležitých duchovních důvodů a z důvodů ilustrace a demonstrace některých specifických aspektů přirozenosti pseudoživota negativního stavu potřebují odehrát tento scénář zloděje a oběti jeho zločinu. Vaše předčasné zasahování do tohoto procesu by mohlo celkem nevhodně narušit a anulovat toto odehrání se. V tomto případě byste nejen té situaci nepomohli, ale svým zasahováním byste ji zkomplikovali.

Prvním impulsem u vás, Mých pravých představitelů, by samozřejmě bylo zabránit zločinu. Vy vůbec netoužíte po tom, abyste komukoliv na té či oné straně ubližovali. Být přispívajícím činitelem při uvržení nějakého kriminálníka do vězení, obzvláště v tak hrozných vězeních, jako jsou v Rusku nebo v některých dalších zemích, je něco, co nechcete. Na druhé straně nechcete ani to, aby byla druhá strana v této situaci poškozena ztrátami, které může krádeží utrpět. Jedná se zde o problém, o němž jsme obšírně diskutovali v předcházejících dialozích, a zejména v posledním (81.), abyste se naučili vidět věci za scénou, a ne jak se odehrávají na scéně. To, co jako zevní pozorovatelé nebo jako příležitostní kolemjdoucí vidíte, není tím, co se skutečně a fakticky za scénou odehrává. Nemáte ani ponětí, co způsobuje interakci, skutky, činy, či cokoliv, co se odehrává před vašima očima. Vaše posuzování této situace, založené na zevním pozorování, může proto být velmi nesprávné a nenáležité. A na základě toho by mohl být váš zásah nejen nesprávný a předčasný, ale mohl by ublížit a snad by i ublížil všem angažovaným, i vám osobně. V takové situaci někdy neudělat nic znamená udělat všechno. Na druhé straně, někdy ohlášení takových zločinů příslušným úřadům znamená prokázat skutečné milosrdenství, soucit, odpuštění, empatii, pochopení a akceptování. A někdy přistoupit k zločinci, který právě páchá zločin, a požádat ho/ji, aby s tím přestal, znamená zachránit toho jedince od strašných důsledků jeho případného zločinu.

V tomto ohledu máte tedy nejméně tři možnosti volby: Nedělat nic a nechat situaci, ať se odehraje, jak je potřeba a jak se všichni angažovaní dohodli; oznámit zločin příslušným úřadům; anebo přistoupit k dotyčnému jedinci a poskytnout mu příležitost, aby přestal dále páchat loupežný čin anebo, pokud ho již spáchal, aby vrátil ukradené zboží. Při těchto třech možnostech volby, anebo při jakýchkoliv jiných možnostech volby, ať na ně pohlížíte jakkoliv, se plně uplatňuje a realizuje zákon milosrdenství, soucitu, empatie, pochopení, akceptování a odpuštění. Aplikování tohoto důležitého duchovního zákona, tak velice zdůrazňovaného v těchto Dialozích, který je rozhodující pro povahu současného postupujícího posunu, má daleko širší význam, než jednoduše ponechat někoho či něco jen tak. Jak vidíte z těchto tří možností volby, váš postoj a následný akt chování není omezen jen na jeden způsob, jak to udělat nebo jak ho aplikovat. Na příklad prokázat milosrdenství a odpustit nutně neznamená, že máte zabránit trestu, který si případný jedinec, chystající se krást, tak spravedlivě zaslouží. Váš přiměřený skutek, kdy v některých případech pomáháte, pokud k tomu situace opravňuje, odradit a dopadnout takového jedince a umožnit mu jít do vězení, by opravdu mohl být vaším činem milosrdenství a odpuštění. V takových situacích bezděky zabráníte tomu, aby se stalo něco mnohem horšího, než by tomu bylo jinak. Avšak opak je též pravdou. Pokud byl váš skutek nevhodný a vy jste napomáhali zadržet někoho při takovém činu, může to vést k mnohem větší újmě všech angažovaných.

Jak z této diskuse o této věci vidíš, situace je mnohem komplikovanější, než byste chtěli. Jak by to bylo pro vás všechny jednoduché, kdyby existovala jen jedna prostá odpověď, použitelná v tomto ohledu na všechny situace. Naneštěstí pro vás žádná taková jedna prostá odpověď neexistuje. Toto je důvodem, proč bylo výše zdůrazněno, že se potřebujete obrátit na Mne a na svoji intuici, kterou máte ode Mne, abyste byli schopni učinit správné rozhodnutí ve všech situacích vašeho života, a nejen v té, o které diskutujeme. Vy, Moji praví představitelé, jste obdařeni mnohem větší mírou intuice a přístupu ke Mně než kdokoliv jiný, abyste byli schopni naslouchat a podle toho konat ze stavu svého nitra a v konečném důsledku ze Mne ve vás. Vaše spoléhání se na tento faktor vám umožní vždy učinit správné rozhodnutí, nezávisle na vašem vnějším pocitu.

Pokud jde o druhý scénář, v němž je druhem vaší práce ochraňovat před jakoukoliv krádeží, což od vás vyžaduje nahlásit anebo někoho zatknout při jakémkoliv zločinu, loupežném či jiném činu, pak je vaší povinností se za každých okolností řídit vašimi pracovními předpisy a dohodou, na jejímž základě jste v tomto ohledu přijali své postavení. Samozřejmě, i v podobných případech, když chytíte nějakého zloděje a tento zloděj je připraven a ochoten ukradené zboží vrátit a jestliže projeví za svůj čin zjevné výčitky svědomí a jestliže vás prosí o milosrdenství a soucit a jestliže nebyla způsobena žádná další evidentní škoda, pak by bylo prozíravé a moudré nechat ho jít, aniž byste ho vydali příslušným úřadům, s důraznou a přísnou připomínkou, aby už více nic takového nedělal. A toto je všechno, co je možné o této věci v této době říci.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za toto objasnění. Další otázka, která přišla od několika čtenářů Tvého Nového zjevení, se také týká záležitosti chování Tvých představitelů na planetě Nula. Avšak tentokrát se to týká sexuálního chování. Jak víš, ve Svém Novém zjevení jsi uvedl, že jakýkoliv bezpečný sexuální vztah Tvých představitelů je možný, pokud vůbec má být, jen s někým, kdo je na stejné anebo podobné duchovní úrovni a kdo je následovníkem a praktikantem Tvého Nového zjevení. Jinak, jestliže neexistuje taková příležitost, bylo doporučeno vůbec nemít sexuální poměr, ale raději počkat, až budeme odvoláni z planety Nula a vstoupíme do duchovního světa. Otázkou v tomto ohledu bylo následující: Je tento požadavek z hlediska přítomného postupujícího posunu a z hlediska jeho specifické povahy v současnosti stále ještě platný a použitelný? Co když někdo potká případného sexuálního partnera, který projevuje velmi nezávislé chování a který se zdá být vyrovnaný, spolehlivý, upřímný a nenárokující si a který není žárlivý, závistivý, majetnický a manipulující, který však není spojený s Tvým Novým zjevením a není následovníkem a praktikantem jeho principů, je pak vhodné pro Tvé představitele mít sexuální poměr s takovou osobou, pokud existuje vzájemná přitažlivost a souhlas? Důvodem pro tuto otázku, jak ji chápu já, je fakt, že není dostatek jedinců spojených s Tvým Novým zjevením, se kterými by bylo možné navázat takový sexuální vztah. Vlastně kolik je mužů a žen tohoto druhu, se kterými by bylo možné mít takový vztah?

Pán Ježíš Kristus: I tato otázka má především zosobněnou a individualizovanou povahu. Proto neexistuje žádné všezahrnující pravidlo, na jehož základě by každý mohl navázat vztah tohoto druhu. Vše závisí na úmyslu a motivaci, se kterými se k takovému sexuálnímu poměru přistupuje. Rozdílní lidé a rozdílné situace si budou vyžadovat odlišný přístup. Vcelku vzato, to, co bylo navrženo ve 20. kapitole Nového zjevení Pána Ježíše Krista, nadále platí dokonce i během tohoto posunu a v situaci, která v současnosti existuje. V určitém smyslu, díky extrémní kondenzaci negativního stavu a jeho dopadu na všechny a na všechno, je tento požadavek ještě použitelnější nežli předtím. Charakterové rysy, které jsi, Petře, jménem tazatele výše vyjmenoval, by - celkem vzato - mohly být pozorovány z venku, z pozice nezúčastněného pozorovatele, jako povrchní. I když se ta osoba zpočátku může takovým způsobem chovat, mohla by to být nebezpečná past, nastavená negativním stavem, aby vás polapil do svých drápů a způsobil vám ohromné problémy a strašné dozvuky. V dnešní době je docela možné, že se s takovými situacemi budete setkávat často, přesně za tímto účelem - aby vás polapil a odklonil tak, že byste přestali být Mými představiteli. Nezáleží na tom, jak pěkně vypadá nebo jak se taková osoba chová, nezáleží na tom, nakolik ta osoba navenek splňuje výše uvedené požadavky, pokud ta osoba není pravým následovníkem a praktikantem Mého Nového zjevení nebo tajným agentem Mého pozitivního stavu, pak jsou takové charakterové rysy jen povrchní a vnucené zvenčí bez jakýchkoliv kořenů v pravé realitě pozitivního stavu. Nezapomínej na jeden důležitý fakt: v současnosti získali agenti negativního stavu schopnost projevovat na své zevní úrovni všechny dobré a pozitivní charakteristické rysy, aby oklamali pokud možno dokonce i Mé pravé představitele na planetě Nula.

V jednom z předešlých dialogů jsme již diskutovali o věci negativního stavu neboli o ďáblu a Satanovi, který se jeví krásným, přitažlivým a pozitivním. Jinak by se do jeho pasti nikdo nechytil. Podívej se však, jaká slova zde používáme. Jeví se tak. Vzhled neznamená, že je to i pravá realita. Ve většině případů je vzhled právě jen tím - zdánlivostí. Co víte o tom, co se za tím zdáním skrývá? Velmi často, což není překvapením, můžete za ním najít přesný opak toho, co se jeví vašemu zevnímu pozorování. Naneštěstí, než tento fakt objevíte, je příliš pozdě. Už jste se chytili do pasti, kterou vám nastavil negativní stav prostřednictvím vašich sexuálních tužeb a sexuálních potřeb mít poměr s někým takovým. Nedejte se tedy oklamat žádným podobným zdáním a nevěřte ani na okamžik, že by někdo mohl být pozitivní, dobrý, svobodný, nezávislý, klidný, vyrovnaný, nemanipulující, nemajetnický, nežárlivý, nezávistivý atd. beze Mne či Mého Nového zjevení.

Vezmi si například některé situace, které v současnosti existují u některých manželských a mužských/ženských partnerů, kteří jsou zdánlivě jak následovníky, tak i praktikanty Mého Nového zjevení. Aspoň tvrdí, že jsou. Jak harmonický a naplňující je jejich sexuální poměr? Pokud hledají nějaký další vztah, znamená to jen to, že nejsou šťastní či spokojení se svým současným sexuálním uspořádáním. Vyhledávají tedy někoho jiného, s kým se mohou sexuálně angažovat. Jak však na takové počínání reaguje druhý partner? Začne být žárlivý, majetnický, chtivý, manipulativní, bezohledný, sobecký, závistivý a skoro násilnický. Tohle má být charakteristické pro Mé pravé představitele? Ať jste v jakékoliv situaci, ať někdo jakkoliv cítí, že má právo takhle se chovat, pro Mého reprezentanta je velmi nevhodné, aby projevoval takové negativní vlastnosti. A jestliže to on nebo ona dělá, pak to znamená jen tolik, že Moje Nové zjevení a jeho principy nikdy jeho/jejím zevnějškem nepronikly, a proto nebyly nikdy zvnitřněny. V tomto případě se taková osoba jen jeví být následovníkem a praktikantem Mého Nového zjevení, zatímco ve skutečnosti ním není. Jak byste se chtěli s podobnou osobou sexuálně zaplétat? Chápete, co tím myslím? I když samo sebou a samo o sobě takové angažování se, pokud z vaší strany k němu přistupujete s pozitivním a dobrým úmyslem, není nutně tím, co se nazývá hříchem, přesto se vystavujete velmi nepříjemnému důsledku. Mohlo by to nesmírně zkomplikovat váš život. Nakonec byste velice litovali, že jste se vůbec sexuálně zapletli.

Kvůli konečné individualizované a zosobněné povaze této situace by bylo moudré a prozíravé, abyste se obrátili ke svému nitru a zeptali se Mne, než se budete podílet nebo plánovat takový sexuální vztah, zda je vhodné, bezpečné a zda to schvaluji a zda by to bylo prospěšné a užitečné pro oba zúčastněné, jakož i pro všechny, kteří jsou s vámi spojeni v ostatních dimenzích, abyste takové sexuální vztahy pěstovali. Jak vidíš z této rady, vaše sexuální vztahy s kýmkoliv nějakým způsobem či stylem nejen ovlivňují vás oba, ale mají i značnou odezvu a dopad na ostatní, kteří jsou s vámi spojeni. A je tomu tak, ať už si to vědomě uvědomujete, nebo ne. Nezapomínejte, že v každé době působíte na mnoha úrovních jsoucna a bytí a pseudojsoucna a pseudobytí. Kvůli tomu vaše činy, chování a podnikání, ať je to cokoliv, mají velmi silný dopad na ně na všechny. A toto platí zejména o sexuálních aktivitách. Protože je sexualita tím, čím je, a znamená to, co znamená, jako nástroj všezahrnujícího sdílení a jako prostředek vytváření energií životní síly, jakékoliv podobné angažování se z vaší strany by mělo mnohem významnější dopad na každého a na vše s vámi spojené nežli cokoliv jiného. S ohledem na tuto situaci tedy musíte být velmi opatrní. Nedovolte, aby vás oslepil váš silný pohlavní pud a abyste podlehli své žádostivosti natolik, že byste se nevybíravě sexuálně zaplétali s každým, kdo vám přijde do cesty, bez ohledu na to, jak se ta osoba zdá být připravená a ochotná a vhodná, dokonce i kdyby byla následovníkem a praktikantem Mého Nového zjevení. Nezapomínejte, že jsou nekonečně rozdílné úrovně a stupně angažování se v tomto ohledu.

Nikdy se nespletete, jestliže Mne poprosíte, abych vám naznačil nějakým způsobem nebo vám dostupnými prostředky, jak v takových případech pokračovat. Doporučuje se, abyste Mne poprosili zejména o zesílení vaší intuice a abych nedovolil, aby byla potlačena, ovládnuta nebo oslepena vaším silným sexuálním pudem. Někdy je mnohem prospěšnější zdržet se jakýchkoliv sexuálních eskapád, než se chytit do pasti negativního stavu, který nechce nic víc, než využít váš sexuální pud za účelem vašeho zkorumpování a učinit váš život bídným. Pamatujte si, prosím, že sexualita je jedním z nejoblíbenějších nástrojů v rukou negativního stavu na dosažení tohoto cíle na planetě Nula. Toto platí zejména během současného postupujícího posunu. Připravte se na mnoho pokušení prostřednictvím vaší sexuality. Síly negativního stavu plánují mohutný útok proti čemukoliv pozitivnímu, co zůstává na vaší planetě. Sexualita bude hrát při tomto útoku významnou roli. Bude také použita k tomu, aby některé z vás žen nečekaně a zbytečně dostala do jiného stavu, a tím zkomplikovala váš život. Pokud by se něco takového stalo, doporučuji vám, abyste ten plod potratily. Samozřejmě, jako vždy, volba je vaše. A toto je všechno, co je možné v této době říci o této věci. Doporučoval bych, Petře, abychom pro dnešek skončili. Běž a odpočiň si, bav se a užij si svého pobytu u Mých lidí - Ludmily a Viktora.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za Tvoje přispění a za Tvou radu. Rád to učiním.

OSMDESÁTÝ DRUHÝ DIALOG

Zdroj: DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM 1.DÍL

Print Friendly and PDF

ÚVOD | DUCHOVNO | KONTAKTY | MAPOVÁNÍ STRÁNKY | ZPĚT