|
25. května 1999, Moskva, Rusko
Peter: Je dnes ráno vhodné pokračovat otázkami, které jsem plánoval položit Ti včera
jménem Viktora a dalších?
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, je to vhodné. Dej se do toho a formuluj své otázky.
Peter: Jelikož jsem v Moskvě, v baště renegátů, otázky se týkají záležitosti chování
někoho, kdo je Tvým reprezentantem, kdo však pobývá na místě a v podmínkách
převážně negativních a z hlediska politické a ekonomické situace zcela chaotických a
zoufalých. Jak by se Tvůj představitel měl chovat nebo co dělat či jak postupovat,
stane-li se svědkem trestného činu jako vnější pozorovatel - krádeže v obchodě anebo
například nějakého oloupení někým, s kým nemá žádné spojení anebo koho nezná
anebo s ním není seznámen? V této situaci jsou v podstatě možné dva scénáře. Jedním
je to, je-li dotyčný svědkem takového trestného činu jako nezasvěcený pozorovatel.
Druhým je to, je-li najat k tomu, aby dával pozor na takové kriminální aktivity a hlásil
je příslušným úřadům. Domnívám se, že ve vztahu k takovým situacím se zde jedná o
aplikaci principů milosrdenství, odpuštění, soucitu, empatie, pochopení a akceptování.
Jaké jsou v takových případech správné postupy a jak se v nich z pozice pozitivního
stavu mají manifestovat anebo aplikovat tyto atributy pozitivního stavu? Jak vidíš, je to
tak trochu praktická záležitost.
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, je praktická. Do určité míry je však i individualizovaná a
zosobněná a závislá na situaci, rozpoložení a uspořádání, při kterých k takovému
zločinnému chování dochází. Proto je jasné, že nelze dát či formulovat žádné
všeobecné směrnice, aplikovatelné na všechny situace. Vezmi si například situaci
v Rusku v porovnání s některou další velmi rozvinutou zemí. V Rusku je situace
zoufalá. Mnoho lidí je bez zaměstnání nebo mzdy. Jejich poměry jsou takové, že jsou
kvůli přežití často nuceni krást. Samozřejmě i ve velmi rozvinutých a ekonomicky
prosperujících zemích existují zločiny této povahy. Avšak motivační faktory, které jsou
základem těchto potřeb páchat takové typy trestných činů, mohou být velmi rozdílné.
Takže jak z tohoto rozdílu vidíš, v tomto ohledu je žádoucí zaujmout jiný přístup. První
záležitostí je, samozřejmě, určit motivační a intenční faktory u každé osoby a všechny
důvody, se kterými ke svému kriminálnímu činu přistupuje. Problémem v této situaci
je, že jako nezúčastněný divák a vnější pozorovatel nemáš absolutně možnosti, jak
určit tyto motivační a intenční faktory a důvody potřeby jakékoliv osoby páchat takové
zločiny. Jak v těchto situacích postupovat? V některých případech, jako například
v Rusku, být svědkem zločinu a něco s tím dělat může ohrozit váš život. Jak tedy
z tohoto možného scénáře vidíš, situace není tak jednoduchá, jak se na první pohled
zdá. Normálně, za jakýchkoliv jiných okolností, jsou-li motivační a intenční faktory
známé a jasné a nezpůsobují-li pro pozorovatele žádné nebezpečí, pak duchovní
povinností vás, jako Mých pravých představitelů, by bylo přijít k takovému jedinci a
poskytnout mu příležitost napravit své cesty vrácením ukradeného zboží
oprávněnému majiteli a napomenout ho, aby to již víckrát nedělal. V takových
situacích, kdy jsou úmysl, motivace a důvod takového chování známy a pro vás osobně
neexistuje žádné nebezpečí, se plně uplatní zákon milosrdenství, odpuštění, soucitu,
empatie, pochopení a akceptování.
V ostatních případech, kdy jsou takové faktory úplně neznámé a nelze vydedukovat
neboli určit z momentální situace, ve které se nacházíte, jakož i ve všech situacích
vůbec, je nejlepší způsob, jak postupovat, obrátit se hned do svého nitra a poprosit
Mne o inspiraci, osvětlení a osvícení, jak postupovat a co dělat. Vaše docela první
myšlenka, pocit či impuls, jaké následují po vaší prosbě ke Mně, by v tomto ohledu byly
těmi, které by bylo moudré přijmout a použít. Mohly by být situace, ve kterých byste
cítili velmi zřetelně, že by bylo nevhodné do procesu páchání takových zločinů
zasahovat. Zde hovoříme o faktoru důležitých voleb, že jak jedinec páchající zločin, tak
i okradený majitel, učinili dohodu před svou inkarnací na planetě Nula. Z nějakých
jejich vlastních důležitých duchovních důvodů a z důvodů ilustrace a demonstrace
některých specifických aspektů přirozenosti pseudoživota negativního stavu potřebují
odehrát tento scénář zloděje a oběti jeho zločinu. Vaše předčasné zasahování do tohoto
procesu by mohlo celkem nevhodně narušit a anulovat toto odehrání se. V tomto
případě byste nejen té situaci nepomohli, ale svým zasahováním byste ji
zkomplikovali.
Prvním impulsem u vás, Mých pravých představitelů, by samozřejmě bylo zabránit
zločinu. Vy vůbec netoužíte po tom, abyste komukoliv na té či oné straně ubližovali.
Být přispívajícím činitelem při uvržení nějakého kriminálníka do vězení, obzvláště
v tak hrozných vězeních, jako jsou v Rusku nebo v některých dalších zemích, je něco, co
nechcete. Na druhé straně nechcete ani to, aby byla druhá strana v této situaci
poškozena ztrátami, které může krádeží utrpět. Jedná se zde o problém, o němž jsme
obšírně diskutovali v předcházejících dialozích, a zejména v posledním (81.), abyste se
naučili vidět věci za scénou, a ne jak se odehrávají na scéně. To, co jako zevní
pozorovatelé nebo jako příležitostní kolemjdoucí vidíte, není tím, co se skutečně a
fakticky za scénou odehrává. Nemáte ani ponětí, co způsobuje interakci, skutky, činy, či
cokoliv, co se odehrává před vašima očima. Vaše posuzování této situace, založené na
zevním pozorování, může proto být velmi nesprávné a nenáležité. A na základě toho by
mohl být váš zásah nejen nesprávný a předčasný, ale mohl by ublížit a snad by i ublížil
všem angažovaným, i vám osobně. V takové situaci někdy neudělat nic znamená udělat
všechno. Na druhé straně, někdy ohlášení takových zločinů příslušným úřadům
znamená prokázat skutečné milosrdenství, soucit, odpuštění, empatii, pochopení a
akceptování. A někdy přistoupit k zločinci, který právě páchá zločin, a požádat ho/ji,
aby s tím přestal, znamená zachránit toho jedince od strašných důsledků jeho
případného zločinu.
V tomto ohledu máte tedy nejméně tři možnosti volby: Nedělat nic a nechat situaci, ať se
odehraje, jak je potřeba a jak se všichni angažovaní dohodli; oznámit zločin příslušným
úřadům; anebo přistoupit k dotyčnému jedinci a poskytnout mu příležitost, aby přestal
dále páchat loupežný čin anebo, pokud ho již spáchal, aby vrátil ukradené zboží. Při
těchto třech možnostech volby, anebo při jakýchkoliv jiných možnostech volby, ať na
ně pohlížíte jakkoliv, se plně uplatňuje a realizuje zákon milosrdenství, soucitu,
empatie, pochopení, akceptování a odpuštění. Aplikování tohoto důležitého
duchovního zákona, tak velice zdůrazňovaného v těchto Dialozích, který je rozhodující
pro povahu současného postupujícího posunu, má daleko širší význam, než jednoduše
ponechat někoho či něco jen tak. Jak vidíte z těchto tří možností volby, váš postoj a
následný akt chování není omezen jen na jeden způsob, jak to udělat nebo jak ho
aplikovat. Na příklad prokázat milosrdenství a odpustit nutně neznamená, že máte
zabránit trestu, který si případný jedinec, chystající se krást, tak spravedlivě zaslouží.
Váš přiměřený skutek, kdy v některých případech pomáháte, pokud k tomu situace
opravňuje, odradit a dopadnout takového jedince a umožnit mu jít do vězení, by
opravdu mohl být vaším činem milosrdenství a odpuštění. V takových situacích
bezděky zabráníte tomu, aby se stalo něco mnohem horšího, než by tomu bylo jinak.
Avšak opak je též pravdou. Pokud byl váš skutek nevhodný a vy jste napomáhali
zadržet někoho při takovém činu, může to vést k mnohem větší újmě všech
angažovaných.
Jak z této diskuse o této věci vidíš, situace je mnohem komplikovanější, než byste
chtěli. Jak by to bylo pro vás všechny jednoduché, kdyby existovala jen jedna prostá
odpověď, použitelná v tomto ohledu na všechny situace. Naneštěstí pro vás žádná
taková jedna prostá odpověď neexistuje. Toto je důvodem, proč bylo výše zdůrazněno,
že se potřebujete obrátit na Mne a na svoji intuici, kterou máte ode Mne, abyste byli
schopni učinit správné rozhodnutí ve všech situacích vašeho života, a nejen v té, o
které diskutujeme. Vy, Moji praví představitelé, jste obdařeni mnohem větší mírou
intuice a přístupu ke Mně než kdokoliv jiný, abyste byli schopni naslouchat a podle
toho konat ze stavu svého nitra a v konečném důsledku ze Mne ve vás. Vaše spoléhání
se na tento faktor vám umožní vždy učinit správné rozhodnutí, nezávisle na vašem
vnějším pocitu.
Pokud jde o druhý scénář, v němž je druhem vaší práce ochraňovat před jakoukoliv
krádeží, což od vás vyžaduje nahlásit anebo někoho zatknout při jakémkoliv zločinu,
loupežném či jiném činu, pak je vaší povinností se za každých okolností řídit vašimi
pracovními předpisy a dohodou, na jejímž základě jste v tomto ohledu přijali své
postavení. Samozřejmě, i v podobných případech, když chytíte nějakého zloděje a tento
zloděj je připraven a ochoten ukradené zboží vrátit a jestliže projeví za svůj čin zjevné
výčitky svědomí a jestliže vás prosí o milosrdenství a soucit a jestliže nebyla
způsobena žádná další evidentní škoda, pak by bylo prozíravé a moudré nechat ho jít,
aniž byste ho vydali příslušným úřadům, s důraznou a přísnou připomínkou, aby už
více nic takového nedělal. A toto je všechno, co je možné o této věci v této době říci.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát za toto objasnění. Další otázka, která přišla od několika
čtenářů Tvého Nového zjevení, se také týká záležitosti chování Tvých představitelů na
planetě Nula. Avšak tentokrát se to týká sexuálního chování. Jak víš, ve Svém Novém
zjevení jsi uvedl, že jakýkoliv bezpečný sexuální vztah Tvých představitelů je možný,
pokud vůbec má být, jen s někým, kdo je na stejné anebo podobné duchovní úrovni a
kdo je následovníkem a praktikantem Tvého Nového zjevení. Jinak, jestliže neexistuje
taková příležitost, bylo doporučeno vůbec nemít sexuální poměr, ale raději počkat, až
budeme odvoláni z planety Nula a vstoupíme do duchovního světa. Otázkou v tomto
ohledu bylo následující: Je tento požadavek z hlediska přítomného postupujícího
posunu a z hlediska jeho specifické povahy v současnosti stále ještě platný a
použitelný? Co když někdo potká případného sexuálního partnera, který projevuje
velmi nezávislé chování a který se zdá být vyrovnaný, spolehlivý, upřímný a
nenárokující si a který není žárlivý, závistivý, majetnický a manipulující, který však
není spojený s Tvým Novým zjevením a není následovníkem a praktikantem jeho
principů, je pak vhodné pro Tvé představitele mít sexuální poměr s takovou osobou,
pokud existuje vzájemná přitažlivost a souhlas? Důvodem pro tuto otázku, jak ji chápu
já, je fakt, že není dostatek jedinců spojených s Tvým Novým zjevením, se kterými by
bylo možné navázat takový sexuální vztah. Vlastně kolik je mužů a žen tohoto druhu,
se kterými by bylo možné mít takový vztah?
Pán Ježíš Kristus: I tato otázka má především zosobněnou a individualizovanou
povahu. Proto neexistuje žádné všezahrnující pravidlo, na jehož základě by každý mohl
navázat vztah tohoto druhu. Vše závisí na úmyslu a motivaci, se kterými se k takovému
sexuálnímu poměru přistupuje. Rozdílní lidé a rozdílné situace si budou vyžadovat
odlišný přístup. Vcelku vzato, to, co bylo navrženo ve 20. kapitole Nového zjevení
Pána Ježíše Krista, nadále platí dokonce i během tohoto posunu a v situaci, která
v současnosti existuje. V určitém smyslu, díky extrémní kondenzaci negativního stavu
a jeho dopadu na všechny a na všechno, je tento požadavek ještě použitelnější nežli
předtím. Charakterové rysy, které jsi, Petře, jménem tazatele výše vyjmenoval, by -
celkem vzato - mohly být pozorovány z venku, z pozice nezúčastněného pozorovatele,
jako povrchní. I když se ta osoba zpočátku může takovým způsobem chovat, mohla by
to být nebezpečná past, nastavená negativním stavem, aby vás polapil do svých drápů
a způsobil vám ohromné problémy a strašné dozvuky. V dnešní době je docela možné,
že se s takovými situacemi budete setkávat často, přesně za tímto účelem - aby vás
polapil a odklonil tak, že byste přestali být Mými představiteli. Nezáleží na tom, jak
pěkně vypadá nebo jak se taková osoba chová, nezáleží na tom, nakolik ta osoba
navenek splňuje výše uvedené požadavky, pokud ta osoba není pravým následovníkem
a praktikantem Mého Nového zjevení nebo tajným agentem Mého pozitivního stavu,
pak jsou takové charakterové rysy jen povrchní a vnucené zvenčí bez jakýchkoliv
kořenů v pravé realitě pozitivního stavu. Nezapomínej na jeden důležitý fakt:
v současnosti získali agenti negativního stavu schopnost projevovat na své zevní
úrovni všechny dobré a pozitivní charakteristické rysy, aby oklamali pokud možno
dokonce i Mé pravé představitele na planetě Nula.
V jednom z předešlých dialogů jsme již diskutovali o věci negativního stavu neboli o
ďáblu a Satanovi, který se jeví krásným, přitažlivým a pozitivním. Jinak by se do jeho
pasti nikdo nechytil. Podívej se však, jaká slova zde používáme. Jeví se tak. Vzhled
neznamená, že je to i pravá realita. Ve většině případů je vzhled právě jen tím -
zdánlivostí. Co víte o tom, co se za tím zdáním skrývá? Velmi často, což není
překvapením, můžete za ním najít přesný opak toho, co se jeví vašemu zevnímu
pozorování. Naneštěstí, než tento fakt objevíte, je příliš pozdě. Už jste se chytili do
pasti, kterou vám nastavil negativní stav prostřednictvím vašich sexuálních tužeb a
sexuálních potřeb mít poměr s někým takovým. Nedejte se tedy oklamat žádným
podobným zdáním a nevěřte ani na okamžik, že by někdo mohl být pozitivní, dobrý,
svobodný, nezávislý, klidný, vyrovnaný, nemanipulující, nemajetnický, nežárlivý,
nezávistivý atd. beze Mne či Mého Nového zjevení.
Vezmi si například některé situace, které v současnosti existují u některých
manželských a mužských/ženských partnerů, kteří jsou zdánlivě jak následovníky, tak
i praktikanty Mého Nového zjevení. Aspoň tvrdí, že jsou. Jak harmonický a naplňující je
jejich sexuální poměr? Pokud hledají nějaký další vztah, znamená to jen to, že nejsou
šťastní či spokojení se svým současným sexuálním uspořádáním. Vyhledávají tedy
někoho jiného, s kým se mohou sexuálně angažovat. Jak však na takové počínání
reaguje druhý partner? Začne být žárlivý, majetnický, chtivý, manipulativní,
bezohledný, sobecký, závistivý a skoro násilnický. Tohle má být charakteristické pro
Mé pravé představitele? Ať jste v jakékoliv situaci, ať někdo jakkoliv cítí, že má právo
takhle se chovat, pro Mého reprezentanta je velmi nevhodné, aby projevoval takové
negativní vlastnosti. A jestliže to on nebo ona dělá, pak to znamená jen tolik, že Moje
Nové zjevení a jeho principy nikdy jeho/jejím zevnějškem nepronikly, a proto nebyly
nikdy zvnitřněny. V tomto případě se taková osoba jen jeví být následovníkem a
praktikantem Mého Nového zjevení, zatímco ve skutečnosti ním není. Jak byste se
chtěli s podobnou osobou sexuálně zaplétat? Chápete, co tím myslím? I když samo
sebou a samo o sobě takové angažování se, pokud z vaší strany k němu přistupujete
s pozitivním a dobrým úmyslem, není nutně tím, co se nazývá hříchem, přesto se
vystavujete velmi nepříjemnému důsledku. Mohlo by to nesmírně zkomplikovat váš
život. Nakonec byste velice litovali, že jste se vůbec sexuálně zapletli.
Kvůli konečné individualizované a zosobněné povaze této situace by bylo moudré a
prozíravé, abyste se obrátili ke svému nitru a zeptali se Mne, než se budete podílet
nebo plánovat takový sexuální vztah, zda je vhodné, bezpečné a zda to schvaluji a zda
by to bylo prospěšné a užitečné pro oba zúčastněné, jakož i pro všechny, kteří jsou
s vámi spojeni v ostatních dimenzích, abyste takové sexuální vztahy pěstovali. Jak vidíš
z této rady, vaše sexuální vztahy s kýmkoliv nějakým způsobem či stylem nejen
ovlivňují vás oba, ale mají i značnou odezvu a dopad na ostatní, kteří jsou s vámi
spojeni. A je tomu tak, ať už si to vědomě uvědomujete, nebo ne. Nezapomínejte, že
v každé době působíte na mnoha úrovních jsoucna a bytí a pseudojsoucna a
pseudobytí. Kvůli tomu vaše činy, chování a podnikání, ať je to cokoliv, mají velmi silný
dopad na ně na všechny. A toto platí zejména o sexuálních aktivitách. Protože je
sexualita tím, čím je, a znamená to, co znamená, jako nástroj všezahrnujícího sdílení a
jako prostředek vytváření energií životní síly, jakékoliv podobné angažování se z vaší
strany by mělo mnohem významnější dopad na každého a na vše s vámi spojené nežli
cokoliv jiného. S ohledem na tuto situaci tedy musíte být velmi opatrní. Nedovolte, aby
vás oslepil váš silný pohlavní pud a abyste podlehli své žádostivosti natolik, že byste se
nevybíravě sexuálně zaplétali s každým, kdo vám přijde do cesty, bez ohledu na to, jak
se ta osoba zdá být připravená a ochotná a vhodná, dokonce i kdyby byla
následovníkem a praktikantem Mého Nového zjevení. Nezapomínejte, že jsou
nekonečně rozdílné úrovně a stupně angažování se v tomto ohledu.
Nikdy se nespletete, jestliže Mne poprosíte, abych vám naznačil nějakým způsobem
nebo vám dostupnými prostředky, jak v takových případech pokračovat. Doporučuje
se, abyste Mne poprosili zejména o zesílení vaší intuice a abych nedovolil, aby byla
potlačena, ovládnuta nebo oslepena vaším silným sexuálním pudem. Někdy je mnohem
prospěšnější zdržet se jakýchkoliv sexuálních eskapád, než se chytit do pasti
negativního stavu, který nechce nic víc, než využít váš sexuální pud za účelem vašeho
zkorumpování a učinit váš život bídným. Pamatujte si, prosím, že sexualita je jedním
z nejoblíbenějších nástrojů v rukou negativního stavu na dosažení tohoto cíle na
planetě Nula. Toto platí zejména během současného postupujícího posunu. Připravte
se na mnoho pokušení prostřednictvím vaší sexuality. Síly negativního stavu plánují
mohutný útok proti čemukoliv pozitivnímu, co zůstává na vaší planetě. Sexualita bude
hrát při tomto útoku významnou roli. Bude také použita k tomu, aby některé z vás žen
nečekaně a zbytečně dostala do jiného stavu, a tím zkomplikovala váš život. Pokud by
se něco takového stalo, doporučuji vám, abyste ten plod potratily. Samozřejmě, jako
vždy, volba je vaše. A toto je všechno, co je možné v této době říci o této věci.
Doporučoval bych, Petře, abychom pro dnešek skončili. Běž a odpočiň si, bav se a užij
si svého pobytu u Mých lidí - Ludmily a Viktora.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát za Tvoje přispění a za Tvou radu. Rád to učiním.