|
5. května 1999
Peter: Dnes bych Ti chtěl předložit dvě otázky. Samozřejmě, než to udělám, ptám se
Tě, zda bys nechtěl hovořit nejdříve Ty.
Pán Ježíš Kristus: Děkuji ti, Petře, za optání. Navrhuji, abychom tentokrát tento
proces obrátili. Nejdříve uvedeš ty své otázky a po Mém zodpovězení, jestliže budeme
mít čas a bude potřeba, uvedu něco ze Své vlastní pozice. Takže dej se do toho, Petře, a
polož své otázky.
Peter: Moje dvě otázky by mohly tak trochu souviset. První z nich se týká nápadných
odlišností v obsahu čtyř evangelií; jedná se zde o způsob, jakým vykreslují Tvůj život
na planetě Nula, co jsi dělal a co jsi říkal a jak jsi vše dělal a říkal. Tyto odlišnosti jsou
obzvláště nápadné mezi Evangeliem podle Jana a Evangeliem podle Matouše, Lukáše a
Marka, i když mezi těmi ostatními jsou též značné rozdíly. Jak víš, tak zvaní Otcové
křesťanské církve za starých časů jen s neochotou zahrnuli do autorizované verze
Svaté Bible Evangelium podle Jana. Jeho styl a vyjadřování jim příliš připomínaly tehdy
populární řecké filozofické ideje a pojmy. Řecká filozofie byla na křesťanský vkus příliš
pohanská. Jakoby nekřesťanští filozofové nemohli říci nic pravdivého.
Moje druhá otázka se týká Tvého výroku, zaznamenaného u Lukáše 8:10, a Tvé citace
proroka Izaiáše (6:9). Dovol, abych ten verš zopakoval: ‚Vám je dáno znát tajemství
Božího Království, ostatním však jen v podobenstvích, aby „Hledíce neviděli a slyšíce
nerozuměli“.‘ Mohl bys trochu osvětlit tyto dvě záležitosti?
Pán Ježíš Kristus: Rád, Petře. Věnujme se nejprve tvé první otázce. Existují velmi
důležité duchovní důvody, proč byla do autorizované verze křesťanské Bible zahrnuta
jen čtyři Evangelia, přestože existovalo mnoho dalších verzí.
Ty další verze, zejména takzvané gnostické, právem otcové původní křesťanské církve
odmítli. Obsahovaly příliš mnoho nepravd a zkreslenin o Mně a Mém životě na planetě
Nula.
Jen na základě Mé Božské prozřetelnosti byla zmíněná čtyři Evangelia zaznamenána,
zachována a zahrnuta do křesťanské Bible. tato čtyři Evangelia reprezentují čtyři
odlišné platformy či pozice nebo stanoviska či hlediska, ze kterých se popisuje a
pojímá Můj život a Moje skutky i to, co jsem řekl. Protože jsou tyto pohledy a postoje
úplně rozdílné, odrážejí tyto rozdíly ve svém stylu a v tom, co zdůrazňují či co raději
zahrnují do svého textu.
Ve všeobecném smyslu můžete z hlediska duchovních souvztažností tyto rozdíly
pojímat následujícím způsobem: Janova verze je z východu; Matoušova je z jihu;
Lukášova pozice je ze západu; a Markova ze severu. Tento výrok však nemáte chápat
v typickém zeměpisném označení těchto termínů - východ, jih, západ, sever - týkajících
se polohy jakéhokoliv místa na vaší planetě vůči jejímu slunci. Zde platí to, s čím tyto
termíny duchovně souvztaží. S čím tedy v tomto konkrétním případě, a jen v tomto
konkrétním případě, souvztaží?
Východ koresponduje s Mou Absolutní Esencí a její Absolutní Bezpodmínečnou
Božskou Láskou jako zdrojem a původcem jakéhokoliv života. To je počátek a vznik
všech a všeho. Jih souvztaží s Mou Absolutní Substancí a její Absolutní Moudrostí jako
budovatelem a aktivátorem pevného a věčného základu, na kterém je manifestován a
ze kterého pramení Můj Život a z kterého se mohlo objevit, postoupit a stát se pravou
realitou Mé Stvoření. Západ souvztaží s Mým Absolutním dobrem a se všemi Mými
z něj pramenícími činy i skutky, které neustále vykonávám za účelem udržování Mého
Stvoření v optimální a nejužitečnější kondici. Sever souvztaží s Mou Absolutní Pravdou
a Vírou a se správným chápáním všech událostí ze všech aspektů a pozic jejich
manifestace, aplikace a realizace, od nejniternějšího až po nejzevnější tak, aby bylo do
toho zahrnuto všechno a nebylo nic vynecháno.
Takto musíte na význam čtyř Evangelií pohlížet. Kvůli tomuto důležitému duchovnímu
označení bylo zajištěno, aby byla do Bible zahrnuta jen tato jednotlivá evangelia a
žádná jiná.
Jen tyto čtyři nejdůležitější pozice mohly poskytnout náležitý popis Mého života a
Mých skutků na planetě Nula, bez zkreslenin nebo desinterpretace čehokoliv, co se jich
týkalo. Povaha všech ostatních pozic, i když skutečně obsahují některé aspekty pravdy
o Mně i o Mých tehdejších aktivitách, je taková, že všechno vnímá a interpretuje
zkresleným, pokřiveným a dokonce falešným způsobem.
Takže proč je tomu tak, že Evangelium podle Jana je tak velice odlišné od ostatních tří?
Podíváš-li se, z jaké pozice přistupuje k Mému Životu a k Mé Přirozenosti, můžeš jasně
vidět, že všechno odvozuje z Mé Esence, označované jako Můj Otec, který je původem
všech a všeho. Je počátkem všeho. Vezmi si například hned první verš první Janovy
kapitoly. Jak začíná? ‚Na počátku bylo Slovo a to Slovo u Boha a to Slovo Bylo Bohem.‘
Tato slova obsahují hluboký mystický význam. Upozorňují na fakt, že Stvoření je
Ideou-Slovem Stvořitele, Který/Která je obsažen v tom Slově a je tím Slovem. Řečeno
logicky, jsi-li v něčem obsažen, jsi tím něčím. Znamená to také neutuchající aktivitu,
protože Slovo znamená v latině i sloveso (verbum) a sloveso se vždy týká nějaké
aktivity. Dokonce i když odpočíváte, což je zdánlivě pasivní stav, je váš oddech aktivní
projekcí vaší mysli být v klidné pozici. V podstatě tedy něco takového jako být
pasivním anebo nic nedělání neexistuje, protože, budiž řečeno ještě jednou, je to
aktivní projekcí vaší myšlenky či touhy nic nedělat - což je aktivní proces.
Dalším mystickým významem ‚Slova‘ je však Pravda. Pravda je Slovo a Slovo je Pravda.
Pomocí pravdy z její Moudrosti jsem dal počátek neboli zrod všem a všemu. Takže to,
že na počátku bylo Slovo, znamená, že jde o Ideu Mého Stvoření a všech jeho
sentientních entit. A protože někde během jsoucna a bytí Mého Stvoření se určitý počet
sentientních entit rozhodl oddělit od Mého Stvoření a tak porušil Pravdu nebo Slovo či
Ideu; tak abych zachoval integritu Svého Stvoření a připravil vhodné podmínky pro
jejich pro jejich návrat ke Mně, až bude pravý čas, poslal jsem do jejich světa Svoje
Slovo a učinil ho tělem, a tak obnovil Pravdu pomocí Svého Slova, kde již žádná Pravda
neexistovala.
Jak z toho popisu vidíš, naznačuje Janovo Evangelium něco, co bylo později jasně
uvedeno v Mém Novém zjevení, jak Moje Pravda byla oddělena od Mé Esence-Otce a
vtělila se na planetu Nula do lidského života, aby pro lidi vytvořila náležité podmínky
pro jejich spásu a pro osvobození ode všech nepravd a zkreslenin, ve kterých žijí.
Proč tomu tak bylo, že se Pravda-Slovo-Idea-Světlo vtělila na planetě Nula do
negativního stavu? Pokud žijete ve falešnostech a zkresleninách, není možné vás z této
pozice spasit, protože jsou zdrojem vašeho pseudoživota. Tím, že nemáte žádné jiné
poznání a chápání, se jednoduše se svými falešnostmi a zkresleninami ztotožníte a
považujete je za jedinou pravdu. V takovém rozpoložení Má Přirozenost ve Své Pravdě-
Slovu-Ideji-Světle úplně chybí. Chybění Mé Přirozenosti je uzavírá v jejich nepříznivém
rozpoložení a nedává jim v této věci žádnou jinou volbu než považovat svůj stav za
jediný uskutečnitelný a možný a svoje falešnosti a zkresleniny za jedinou skutečnou
pravdu.
V tomto případě je tvou první snahou přinést do jejich rozpoložení Světlo, které jejich
falešnosti a zvrácenosti odhalí a vštípí do nich Moje Slovo-Pravdu-Ideu-Světlo a dá jim
možnost volby, kdy uznají falešnost a zkreslení svého rozpoložení, a poskytne jim na
základě toho realistickou možnost dostat se ven z té situace a přijmout do svého života
skutečnou Pravdu-Mne, a tím změnit svůj pseudoživot, jejž považují za pravý život, na
skutečný život.
Z jakého však směru a zdroje a jakým úsilím to Slovo-Pravda-Idea-Světlo přichází?
Vyvěrá z Mé Absolutní Esence, zakotvené v Mé Absolutní Božské Bezpodmínečné
Lásce. Tradičně je tato esence označována slovem ‚Otec‘. To označuje někoho, kdo dává
zrod všem a všemu. V našem pojímání není tento termín spojen s mužským rodem.
Jeho význam je výhradně ve faktu, že je to samotným počátečním bodem pro vznik
všech ostatních. V našem pojímání se slovo ‚Otec‘ rovná Slovu ‚Duch‘. Duch každého je
tím, co je zdrojem jeho života a všeho, z čeho jedinec pozůstává. Toto je důvodem toho,
proč bylo v jednom z předešlých dialogů uvedeno, jak si vzpomínáte, že váš duch či
duchovní mysl (což je totéž) je vašim otcem. Z pozice tohoto chápání můžete všechno,
co je ve vás něčím jiným než vašim duchem, pojímat jako svého syna. Konec konců,
jestliže je váš duch bodem vzniku všeho ostatního ve vás, potom ve skutečnosti dává
tomu všemu ostatnímu zrod. V tom případě je logicky všechno ostatní ve vás synem
toho ducha-otce. V tom smyslu je Moje Slovo-Pravda-Idea-Světlo Mým jednorozeným
Synem.
Protože je Absolutní Bezpodmínečná Láska samotnou Přirozeností Mé Esence, poslal
jsem z této pozice Svého Syna - Svoje Slovo-Pravdu-Ideu-Světlo - do světa, aby ho
spasil z jeho vlastního bláznovství, falešností a zkreslenin; anebo abych byl přesnější -
aby připravil podmínky pro uskutečnění aktu spasení, až přijde čas.
V tom je důvod, proč Mne Jan cituje, jak pronáším známá a nejvíce uváděná slova:
‚Neboť Bůh tak miloval svět, že dal Svého jednorozeného Syna, aby každý, kdo v Něho
věří, nezahynul, ale měl život věčný.‘ Jak vidíš z tohoto citátu, Moje Absolutní
Bezpodmínečná Láska je tím, co dává impuls Mému Slovu-Pravdě-Ideji-Světlu - Mému
Jednorozenému Synovi - aby sestoupil do světa za účelem jeho budoucího spasení.
Nakonec, logicky řečeno, jestliže ‚...Slovo bylo Bohem‘, potom je jasné, že Otec a Syn jsou
stejní. To je důvod, proč Mne Jan velmi jasně a empaticky cituje, jak říká ‚Já a Můj Otec
jedno jsme‘ (Jan 10:30) a ‚Kdo vidí Mne, vidí Otce‘ (Jan 14:9); a Jana Křtitele, říkaje:
‚Boha nikdy nikdo neviděl. Pouze jednorozený Syn, který je v náručí Otcově, nám o Něm
řekl.‘ Jak vidíš, zdůraznil jsem slova ‚který je v náručí Otcově‘, abych vám poskytl jasné
nahlédnutí do faktu, že Já nejsem někdo jiný než Můj Otec, jeden a ten samý od
věčnosti do věčnosti.
Tato rozprava se přímo týká něčeho, co prorokoval Izaiáš, či toho, co jsem Já řekl skrze
něho: ‚Neboť nám se narodí Dítě, nám je dán Syn, na Jehož rameni spočine vláda a Jeho
jméno bude zváno Divuplný, Rádce, Mocný Bůh, Věčný Otec, Vladař Pokoje‘ (Izaiáš 9:6).
Nuže, proč by byl Syn současně mocným Bohem i Otcem věčnosti? Není zde rozpor ve
slovech - být svým vlastním synem a současně i svým vlastním otcem? Jsem-li Synem,
proč je tomu tak, že jsem též Svým vlastním Otcem? Z typického lidského hlediska
tento výrok, jakož i výroky uvedené shora, nedávají žádný smysl. A nejenže postrádají
veškerý smysl, ale jsou pro lidskou mysl naprosto matoucí.
Proto křesťanští teoretici, teologové a filozofové museli přijít s ideou tří osob v jednom
Bohu, nebo Jednoho Boha ve třech osobách - s příslovečnou křesťanskou Trojicí. A
protože žádné z těchto pojímání Boha ve třech osobách nedává žádný smysl, museli
vymyslet pojem slepé víry, že je to Boží tajemství a že ho nelze nikdy pochopit
racionální, logickou myslí čili rozumovým procesem. Proto se musí slepě věřit. Aby byl
pojem slepé víry opodstatněn, zašel Luther v tomto ohledu tak daleko, že prohlásil
rozum a logiku za vynález ďábla.
S podobnými lidmi je ten problém, že termíny ‚Otec‘ a ‚Syn‘ interpretují z typického
lidského hlediska, ne podle duchovního chápání toho, co tyto termíny znamenají. O
pravém významu těchto termínů jsme již diskutovali v jednom z předešlých dialogů.
Jak vidíš z výše uvedené interpretace a z interpretace v onom dialogu, termín ‚Otec‘ se
rovná vaší esenci a termín ‚Syn‘ vaší substanci. A protože je esence tím, co dává zrod
všemu ostatnímu včetně své substance, je pojímána jako otec a substance jako její syn.
Nejsou dvěma, ale jednou entitou.
Můžete říci, že se celý obsah Janova evangelia točí kolem této věci. Protože je tato
záležitost jednou z nejzáhadnějších a nejvíce mystických ze všech, je jeho evangelium
velmi filozofické a mystické v porovnání s ostatními třemi evangelii, která mají zcela
jiný přístup k Mé Přirozenosti a Mému životu na planetě Nula.
Jeho Evangelium klade proto větší důraz spíš na to, co jsem řekl, ne na to, co jsem
vykonal. Současně se v porovnání s ostatními třemi evangelii zaměstnává více tím, Kdo
skutečně jsem.
Toto je funkcí východního hlediska. Východní hledisko znamená, že Otcem každého a
všeho je Láska, která funguje a působí prostřednictvím své Moudrosti skrze své Slovo-
Pravdu-Ideu-Světlo. Láska-Otec posílá Svého Syna-Moudrost-Slovo-Pravdu-Ideu-Světlo
do světa, aby tam mohla dosáhnout svých cílů. V tomto nerodovém smyslu můžete dát
slovo ‚Otec‘ na roveň se slovem ‚Rodič‘, které nemá takovou rodem vázanou konotaci.
V hlubším smyslu se termín ‚Rodič‘ může rovnat termínu ‚Láska‘ a termín ‚Slovo-
Pravda-Idea-Světlo‘ termínu ‚Syn‘.
Ústředním tématem tohoto příslušného evangelia je proto Láska a to, jak jsem miloval
svět a každého v něm. Toto je Janovou reprezentací. Má velmi silnou femininní
konotaci. To je důvodem, proč má tuto konotaci nejen jeho evangelium. I jeho tři
epištoly, které napsal, jsou plné odkazů na tuto Lásku. Správně vnímal, že pravý
význam života je v Lásce. A řečeno logicky, jsem-li Původcem jakéhokoliv života vůbec,
pak musím být Láskou Sám v Sobě, Sám o Sobě, Sám od Sebe a Sám ze Sebe. Takže
žádný jiný zdroj Lásky a všeho, co se jí týká, neexistuje.
V jiném smyslu můžete Janovo evangelium pro jeho podstatnou konotaci považovat za
nejkomplexnější integraci všeho, co bylo o Mně zaznamenáno ve všech ostatních
Evangeliích.
Zatímco ostatní Evangelia se soustřeďují na ty aspekty Mého života na planetě Nula,
které reprezentují jejich úhel pohledu - jih, západ a sever - na jehož základě omezily
svůj popis těch faktů, zaujímá Janovo Evangelium o mnoho širší, všezahrnující
stanovisko, které zdůrazňuje všechny aspekty Mé funkce a Mého působení ze všech
úrovní Mé Absolutní Přirozenosti.
Vezměme si nyní Matoušovu pozici neboli pozici z jihu. Pochází z pozice potřeby
přebudovat anebo rekonstruovat něco, co bylo značně poškozeno a v mnoha případech
úplně zničeno. Anebo abych to řekl jinak, bylo potřebné každého upozornit na něco, co
se neuskutečnilo nebo nebylo náležitě aplikováno, anebo co bylo úplně nepochopeno a
desinterpretováno, aby jim bylo umožněno napravit své cesty a v důsledku toho byli
schopni uvést všechno do náležité duchovní perspektivy.
Toto je funkcí Mé Absolutní Moudrosti, která z pozice své Absolutní Lásky poskytuje
správný a účinný materiál na dosažení toho cíle. Toto je funkcí jihu. Celé Matoušovo
evangelium má tuto zvláštní konotaci. V určitém smyslu ilustruje a současně poskytuje
prostředky na to, jak napravit všechno, co bylo úplně pokažené.
V Lukášově pozici čili v pozici západu si Dobrota Mého Srdce vyžaduje neustálé
funkční udržování Mého Stvoření tak, aby v něm byly všem a všemu poskytovány
všechny možné příležitosti pro jejich neustálý růst a progresi. V této konotaci,
aplikovatelné konkrétně na planetu Nula a všeobecně na celý negativní stav, je to
procesem léčení všeho, co je nemocné, nezdravé a umírající a co zoufale potřebuje
opravu.
Jak vidíš, lidé a jejich životní styl a všichni v negativním stavu jsou velmi choří, úplně a
smrtelně nemocní a jsou v procesu umírání. Účelem Mého příchodu do tohoto světa -
z Dobroty Mého Srdce - bylo poskytnout všechny prostředky a způsoby na jejich
uzdravení. Zde jsem ve funkci a v roli lékaře.
V žádném případě není náhodou, že Lukáš byl sám lékařem. Potřeboval jsem ho v té
roli, aby navenek zpříkladňoval Mou roli jediného Absolutního Lékaře, který je
schopen vyléčit všechny ze všech jejich chorob, ať by byly, anebo ať by se zdály být
jakkoliv nevyléčitelnými a smrtelnými.
Toto je pozicí Mého Soucitu, který vyvěrá z Dobroty Mého Srdce, aby se poskytla
každému příležitost být uzdraven. Toto je pozice a význam západu. Říká vám to, že Já
jsem Jediný, Který/Která může opravit všechno, co je pokažené, a vrátit všechno, co
bylo zničeno, do své správné a užitečné funkčnosti, čili učinit všechno v absolutním
smyslu novým a jiným.
V Markově pozici, anebo v pozici severu, vytváří Absolutní Pravda Víry v největším
vnějšku vnímání každého rozpoložení, které umožňuje přijmout Moje Skutky jako čistě
Božské.
Primární důraz zde není kladen na to, co jsem řekl, ale co jsem vykonal. Moje Činy
vybudovaly základ, na kterém by se víra každého v pozitivní skutky, s následným
závazkem konat takové pozitivní skutky s pozitivním a dobrým úmyslem, mohla stát
realitou života všech.
Takže z této pozice jsou pozitivní skutky anebo dobré činy každého jediným účinným
potvrzujícím svědectvím, že jedinec správně pochopil a aplikoval Mé Principy.
Proto je podle Markovy pozice či pozice severu všechno, co řeknu nebo vyslovím,
okamžitě na místě potvrzeno nebo doloženo Mými Pozitivními Skutky anebo Dobrými
Činy. Ukazuje však také, že zdroj a náležité motivační a intenční faktory úsilí každého
konat takové pozitivní skutky neboli činy, pramení ze Mne jako z Jediného,
Který/Která může ze Svého Absolutního Stavu správně každého motivovat k tomu, aby
byl takovým, protože Já jsem Konečným Zdrojem všeho pozitivního a dobrého. Víra
v tento rozhodující fakt vám umožňuje být takovými jako Já, v tomto konkrétním
ohledu být relativními vůči Mému Absolutnímu Stavu. A v tom spočívá pravda věci.
Toto je v naší současné konotaci, jen pokud se jedná o tohle téma, pozice severu.
Samozřejmě, Petře, jak dobře víš, toto označení - z východu, jihu, západu a severu -
platí ve svém doslovném významu jen pro planetu Nula.
V pozitivním stavu existuje jen východ, podobně jako tak existuje jen pravá strana (viz
Dialog 77). V pozitivním stavu existují duchovní souvztažnosti těchto pojmů výše
popsaným způsobem.
Tento faktor upozorňuje na fakt, že Já jsem Jediný/Jediná, Kdo je ‚JÁ JSEM‘
v Absolutním smyslu. Toto ‚JÁ JSEM‘ je vnímáno jako východ díky faktu, že Já neustále
vycházím a svítím v životě každého.
V pozitivním stavu je tedy každý obrácen k východu, ať se otočí kterýmkoliv směrem.
Proto také, tím, že v pozitivním stavu neexistuje žádné vlevo, tak stejně tam není ani
žádné vzadu anebo za. Jen negativní stav se nachází vzadu a za.
Toto je jedním z důvodů, proč jsem řekl Satanovi či ďáblovi „Odejdi za Mne, Satane!“
Tím, že jsem to pověděl, jsem velmi jasně naznačil, že v pozitivním stavu neexistuje
vůbec žádné místo nebo stav či rozpoložení, které by mělo negativní konotaci.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát za toto neobvyklé vysvětlení. Nikdy by mne nenapadlo, že
by význam čtyř evangelií mohl být takto interpretován. Mohli bychom pokračovat
s odpovědí na mou druhou otázku?
Pán Ježíš Kristus: Rádo se stalo, Petře. Ano, můžeme pokračovat.
Peter: Dovol mi znovu formulovat otázku. Citoval jsem Lukáše 8:10 a Izaiáše 6:9.
Otázkou je, proč bys hovořil úmyslně v podobenstvích, a tak přinutil lidi a tvory
v negativním stavu, aby hleděli, ale neviděli, slyšeli, ale nerozuměli? Toto nedává žádný
smysl?
Pán Ježíš Kristus: Než vysvětlím důvod takového výroku, nejdříve tě zmatu ještě víc.
Jak vyslovil tato slova Izaiáš a jakým způsobem jsem je citoval Já? Dovol Mi citovat
nejdříve Izaiáše, verš 9: ‚A On pověděl, „Jdi a řekni tomuto lidu: ‚Naslouchejte, ale nic
nechápejte; dívejte se, ale nic nevnímejte.‘“‘ A nyní Moje chování v Lukášovi: ‚Hledíce
nevidí a slyšíce nerozumí.‘ Vidíš rozdíl v posloupnosti v těchto dvou citátech? Obrátil
jsem pořadí. Proč? - mohli byste se zeptat. V době, kdy jsem tyto věci vyslovil skrze
Izaiáše, nebyl jsem ještě vtělen na planetě Nula. Jen jsem o tom uvažoval a o tom
mluvil. Ale Moje mluvení o tom se nezaznamenalo a do mysli nikoho na této planetě
nevešlo, že Já osobně sestoupím k nim a budu s nimi. Toto je tedy důvod, proč jsem
v Izaiášovi hovořil nejdříve o poslouchání a nerozumění. Potom jsem prorokoval, že
jen co Mne spatří, ať Mne budou vidět jakkoliv často, nebudou vnímat, Kdo jsem.
Na druhé straně jsem musel v Lukášovi tento výrok obrátit, protože jsem teď byl
s nimi zde dole a oni Mne viděli den co den, a přece ať bylo jakkoliv, neviděli Mne
takového, Jakým Jsem skutečně byl anebo Kým jsem skutečně byl. Z toho důvodu
‚hledíce nevidí‘. Současně, jak jsem k nim hovořil z jejich vlastní pozice, jsa mezi nimi
fyzicky a doslovně, a jak Mi naslouchali, protože nepoznali, Kdo jsem, nemohli rozumět
tomu, co jim říkám.
Dovol Mi, Petře, abych tvou zevní mysl zmátl ještě víc. Jak jdou dál slova v proroku
Izaiášovi po verši 9 v kapitole 6? Verše 10 až 13? ‚Učiň srdce toho lidu necitlivé a jejich
uši unavené a zastři jejich oči, aby svýma očima neviděli a svýma ušima neslyšeli a aby
svým srdcem nepochopili a neobrátili se a nebyli uzdraveni.‘ Toto zní ještě krutěji, než o
čem povídá verš, který jsem citoval v Lukášovi. Izaiáš 6:11-13: ‚Tu jsem řekl: „Jak
dlouho, Pane?“ On odpověděl: „Dokud nezpustnou města a nebudou bez obyvatel a domy
bez lidí a role se nepromění v poušť, Hospodin odvede ty lidi daleko a v zemi bude mnoho
míst opuštěno. Ale přesto tam bude desetina, a navrátí se a bude zajata a přijde vniveč
jako posvátný strom, jako dub, po jehož skácení zbude hen pahýl. Tento pahýl bude símě
svaté.“‘
Podívej se, z jaké pozice jsem k nim hovořil a co to bylo za pozici, ve které Mne viděli a
slyšeli. Já jsem sestoupil z úplného nitra nebo niterného stavu do stavu úplného
vnějšku či zevního stavu. A nejen to, ale zaujal jsem pozici v zevnějšnosti samotného
vnějšku - což je samotný negativní stav a lidský život. Jinými slovy, sestoupil jsem do
lidského života a do Zóny vymístění. Takto jsem byl na lidské úrovni a na úrovni
negativního stavu. Jak navazuješ vztah s kýmkoliv z té úrovně a jak oni navazují vztah
s tebou ze své vlastní úrovně? Z vnějšku anebo zevnějšností do vnějšku anebo
zevnějšností. Jak víš, je toto rozpoložení jen rozpoložením zdánlivostí. Jestliže bych je
měl nechat, aby mne viděli v tomto rozpoložení, které je rozpoložením iluze a
nereality, kdo skutečně jsem, a chápat, o čem jsem skutečně hovořil, navěky bych je
uvěznil ve stavu zevnějšnosti. V tom případě by zůstali ve zdánlivostech svých životů,
a ne ve skutečné realitě svých životů. Věčně by tady zůstali v iluzi života, aniž by vůbec
někdy věděli, o co v pravém smyslu jde.
Takže prvním krokem v tomto ohledu bylo sestoupit na jejich úroveň a vštípit do jejich
niternosti čili nitra Pravdu, kterou by ve svém vnějšku nechápali, takže by neměli
žádnou šanci ji zkreslit a zfalšovat, a tak zabránit jakékoliv možnosti dostat se ven
z iluze svého pseudoživota. Aby se to nikdy nestalo, mluvil jsem v podobenstvích a
souvztažnostech čili v jazyce jejich nitra. Toto je ‚pahýl‘, který zůstal čili ‚símě svaté‘,
které použiji, abych jim otevřel nitro a nechal je poznat a přijmout Pravdu, a na základě
toho je přivedl zpět do pozitivního stavu - jak jsem to tak pěkně a symbolicky popsal
v citovaných verších proroka Izaiáše.
Musíš zde velmi jasně pochopit, že pokud toho všeho máš dosáhnout, musíš nejdříve
sestoupit na jejich úroveň. Na této úrovni nemají žádnou Pravdu. Ani v jejich niternosti
není zasazeno nic, co má takovou povahu. Jejich nitro je uzavřeno a kompletně
zablokováno. Klíčem k jeho otevření je zasazení pravdy o Mé Přirozenosti a o pravém
významu Mého Slova. Pokud nejdříve nezasadíš tento fakt, nejsi vůbec schopen ničeho
dosáhnout. Jen co je to zasazeno do jejich nevědomé mysli, necháš to tam klíčit, dokud
nenastane čas, aby to vypučelo a rozkvetlo do nového stromu správného a pravého
poznání o všem, co se týká jejich pseudoživota a pravého významu a účelu
pseudojsoucna a pseudobytí negativního stavu; a proč bylo dovoleno, aby vůbec dospěl
do své nepříjemné zralosti. Mezitím, jak to klíčí, zatemníš jejich mysl, učiníš je slepými
a hluchými, uděláš všechno, co je naznačeno v Izaiášovi, aby se toho nechopili a
nevytnuli to ani nevytrhli ze své mysli, a tak zabránili tomu, aby byli někdy spaseni, a
tím se dostali do věčné záhuby. Takže cokoliv, co jsem řekl, i to, jak jsem to řekl, bylo
v jejich vlastním zájmu. Podíváš-li se na to tímto způsobem, uvidíš, že to v žádném
případě nebylo kruté, ale namísto toho to bylo znamením Mého Absolutního
Milosrdenství a Soucitu. A toto je to, co skutečně znamená a označuje citovaný výrok.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát za toto smysluplné a inspirující vysvětlení. Je ještě něco,
čím bys chtěl dnes přispět?
Pán Ježíš Kristus: Velmi rádo se stalo, Petře. Ne, myslím, že všechno ostatní, o čem by
bylo užitečné hovořit, odložíme na nějakou jinou dobu. Na jeden den je toho dost. Přeji
ti příjemné odpoledne, Petře.