Předčítat

SEDMDESÁTÝ PÁTÝ DIALOG

30. dubna 1999


Peter: Včera poté, co jsem skončil zaznamenávání Sedmdesátého čtvrtého dialogu, jsem obdržel dopis ze Slovenska od muže, kterého neznám a který mne upozornil na možnou kontradikci či nesrovnalost v Novém zjevení Pána Ježíše Krista. Prosí o vysvětlení následující kontradikce: v Úvodu této knihy je uvedeno, že ‚Přirozenost Pána Ježíše Krista neobsahuje vůbec žádný sklon komukoliv cokoliv přikazovat, vnucovat, ukládat, nařizovat nebo kohokoli čímkoli zastrašovat‘. Avšak v kapitole druhé té knihy na straně 33 anglického originálu jsi ohledně změny ve formulaci Své modlitby uvedl: ‚Z pravomoci a nařízení Pána Ježíše Krista...‘. Chtěl bys učinit ohledně této nesrovnalosti nějaký komentář?

Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, rád bych učinil ohledně tohoto zdánlivého problému anebo kontradikce komentář.

Podívej se na to, v jaké konotaci byly oba výroky učiněny. V Úvodu jsme vytyčovali podmínku, za které by se měl každý pustit do čtení Mého Nového zjevení. Měla všeobecnou konotaci, týkající se všech, kteří byli schopni číst Mé Nové zjevení. Takové čtení by se za žádných okolností nemělo považovat za závazné, vynucené, požadující, výhružné, posuzující, odsuzující a nutící někoho změnit něco proti své vlastní svobodné vůli a volbě. Ten výrok se týká přímo čtenářů naší knihy a vysvětluje jim, jak by měl být její obsah posuzován. Netýká se to slov té knihy samotné.

Na druhé straně, výrok na straně 33 [anglického originálu pozn. překl.] se týká potřeby změnit formulaci toho, co bylo do té doby známo jako Modlitba Páně.

Kdo je autorem slov obsažených v té modlitbě? Já jsem autorem. Jestliže bys například napsal knihu, která by byla následně publikována v prvním vydání, a za několik let, kdy bys zvažoval případ druhého vydání, se můžeš ocitnout před potřebou změnit určitá slova či formulace, možná je dokonce vynechat anebo něco dodat atd. Kdo má pravomoc udělat ve tvé knize jakékoliv změny? Ty máš tu pravomoc, a z pozice své vlastní pravomoci dáváš příkaz svému editorovi a vydavateli změnit formulaci některých míst tvé knihy. tvůj příkaz se týká jen a jen obsahu anebo formulace té knihy. V žádném případě nepřikazuješ anebo nenařizuješ svému nakladateli a vydavateli, aby změnil svůj vlastní způsob života, anebo to, jak se chovají, jak hovoří, jak se oblékají anebo jak vůbec žijí svůj život, anebo to, jaký mají vztah ke tvé knize. Tvůj příkaz či nařízení jsou tedy vydány a týkají se ve skutečnosti - jako autora své knihy - jen tebe samého. Netýkají se nikoho jiného, pokud jde o jeho vlastní chování a životní styl. Takto musíte chápat a interpretovat zmíněný zdánlivý rozpor. Tvá odpověď autorovi zmíněného slovenského dopisu byla správná.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za Tvé vysvětlení a upřesnění. Ve stejném dnu jsem dostal e-mail ze Slovenska, tázající se na filozofii a význam hnutí New Age. Máš o tom nějaký komentář?

Pán Ježíš Kristus: Ve všech knihách Mého Nového zjevení bylo o tomto hnutí vysloveno a vysvětleno mnoho věcí.

Například tvůj článek, Petře, obsažený v Korolariích... o ‚Kurzu zázraků‘, což se považuje za vrchol hnutí New Age, je dobrou ilustrací a vysvětlením některých aspektů toho hnutí a jeho duchovního nebezpečí pro ty, kteří přijímají a následují jeho učení.

Jak bylo uvedeno v jednom z předešlých dialogů, můžete toto hnutí považovat za reakci a vzpouru proti dogmatickým, rigidním a restriktivním ideologiím, například proti tradičnímu křesťanství a islámu.

Krom toho i za vzpouru proti nebezpečí, jaké představuje atomový věk, proti zneužívání a využívání životního prostředí a z toho vyplývajících katastrof, proti používání všemožných druhů umělých přísad při zpracování potravin, při pěstování plodin a při zpracování krmiv a při podobných záležitostech.

Je to vzpoura proti starému životnímu stylu, proti způsobu, jakým lidé žijí své životy, a proti způsobu, jakým zacházejí jeden s druhým, zejména se svým životním prostředím vůbec.

Podle jejich filozofického přesvědčení se hnutí New Age zaměřilo na něco, co bylo buď nedostupné, anebo to bylo zakázáno, anebo posuzováno jako nevhodné pro západní kulturu. Členy a zakladatele toho hnutí fascinovala novost a tajemnost něčeho neznámého či do určitého momentu nedostupného.

Protože jediná známá filozofie a náboženství, které jim byly do té doby dostupné, byly filozofie západního typu a křesťanství, v podstatě se od nich odvrátili a zaměřili se na východní, mystická učení, obsažená například v buddhismu, hinduismu a v některých dalších východních náboženstvích a takzvaných duchovních učeních.

Jejich filozofie tedy v podstatě vychází z těchto typů učení, převzatých a upravených podle potřeb typického západního muže/ženy. Jak víš, nahrazení křesťanství a západní filozofie filozofií východní příliš mnoho nemění ve věci duchovní pravdy, ani v tom, jak je pojímána, chápána a praktikována. Jsou dogmatické, ritualistické a doslovné. Proto jsou všechny povrchní, zevní a duchovně slepé. Všechny obsahují ve své filozofii jedině zkreslení a lži.

Čeho tedy hnutí New Age dosud dosáhlo? Nahradilo jeden dogmatický, ritualistický a zevní přístup jiným. A nejen to, ale v určitém smyslu se ještě více odvrátilo od pravých niterných duchovních faktorů k faktorům ještě více ritualistickým a externím, než tomu bylo předtím.

Vložilo všechny hodnoty, účel a význam života do něčeho, co samo v sobě a samo o sobě nemá žádný význam, hodnotu a účel. Příkladem toho je používání velmi zvláštních, takzvaných organických potravin a diet, používání barev, používání aromatických prostředků, používání určitých typů vůní, magnetů, bylin, nerostů a mnoha dalších podobných prostředků, nemajících na nikoho a na nic žádné duchovní účinky, které však dělají radost peněženkám jejich výrobců. Nesprávně připisují těmto produktům něco, co neobsahují - vyléčení ze všech nemocí negativního stavu, aniž by uznali existenci negativního stavu vůbec.

Jak si pamatujete z Nového zjevení Pána Ježíše Krista, bylo tam naznačeno, že jedním z hlavních aspektů filozofie New Age je její důraz na lásku bez moudrosti.

Nebezpečí tohoto přístupu je jasné: Láska bez moudrosti je slepá. Není schopna vidět pravé kořeny lidských problémů a přirozenosti negativního stavu. Z toho důvodu mají následovníci New Age tendence popírat, že něco takového jako negativní stav se všemi svými pekly vůbec existuje.

V jednom z předešlých dialogů jsme již obšírně diskutovali o používání netradičních léčebných přístupů lidmi New Age. Není nutné to zde znovu uvádět. Proto dotyčného jedince ze Slovenska, který tuto otázku položil, pro osvěžení paměti odkazuji na tento konkrétní dialog.

V konkrétním případě se vám, jako Mým pravým představitelům, naléhavě doporučuje, abyste se ničím, co se týká hnutí New Age, nezaměstnávali a nedali se oklamat jeho duchovně nebezpečnou filozofií. Samozřejmě, jako vždy, je na vaší vlastní svobodné vůli a volbě, zda se budete touto radou řídit, či ne. V jednom z předešlých dialogů již bylo vysvětleno, proč je to nebezpečné a zejména proč je duchovně nebezpečné smíchat ideje Mého Nového zjevení s ideami a praktikami hnutí New Age. Znovu každého odkazuji na tento jednotlivý dialog.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za tuto aktuální připomínku. Vždy se divím, proč tomu tak je, že dokonce i naši vlastní lidé, čtenáři a praktikanti Tvého Nového zjevení se tolik zaobírají těmito typy hnutí. Připadalo by mi zcela samozřejmé, že po několikanásobném přečtení Tvého Nového zjevení by měl být každý schopen si sám takovéto typy otázek zodpovědět a měl by jasně vidět, jak jsou taková hnutí zbytečná a duchovně nebezpečná.

Co se to děje s našimi lidmi, když se nejen těmito hnutími zaobírají, ale někteří z nich dokonce praktikují jejich metody a prodávají jejich produkty?

Pán Ježíš Kristus: Nuže, Petře, nezapomínej, že tato hnutí anebo to, co ve své filozofii slibují a obsahují, může být velmi okouzlující a lákavé. V mnoha případech by se na základě používání jejich produktů mohl také někdo začít cítit fyzicky svěžejší, silnější a zdravější. Takto je nastavena past negativního stavu, Jak ty rád hovoříš, Petře, i když je negativní stav šílený, není hloupý. Jak působí, aby přilákal lidi na svou stranu a následně je chytil do svých drápů? Tak, že učiní věci s jejich vlastnostmi působivými, okouzlujícími, krásnými, přitažlivými a rozkošnými. Jinak by se nikdo nenechal jeho tvrzeními oklamat.

Jak si jasně pamatuješ, aby byl negativní stav - co se týká jeho funkce a ilustrace - efektivní, potřebuje být milován. Aby mohl žít, vzkvétat a šířit se, musí ho někdo milovat.

pokud by se měl negativní stav svým následovníkům jevit tak, jak ho vykresluje například katolická církev, to jest jako velmi odporný, hanebný, příšerný, odpuzující, opovrženíhodný, s vražednou démonickou tváří, nikdo by se nikdy nenechal na jeho věc nalákat.

Vychytralost negativního stavu není v tom, že je takový, ale v tom, že se jeví jako přesně opačný. Jeho přirozenost byla formována tak, aby bylo velmi snadné a pohodlné přijmout všechna jeho tvrzení. Jinak by neměl možnost, jak přežít a manifestovat svou pravou přirozenost.

Myslíš si, že Satan nebo ďábel vypadá tak, jak ho zobrazují všichni ti početní umělci, autoři knih a filmoví producenti na vaší planetě? Absolutně ne! Svým následovníkům připadá jako jedna z nejkrásnějších osob, jaké si jen dokážete představit či zažít. Samozřejmě, hovoříme zde o vzhledu pseudotvůrců, kteří byli pojmenováni takovými jmény jako satan a ďábel.

Co musíte v tomto ohledu pochopit, je to, že niterný a duchovní stav takzvaného Satana anebo ďábla je skutečně takový, jak ho zobrazují na vaší planetě ve vašich uměleckých dílech, filmech, knihách a televizních programech. Navenek je to však docela jiný příběh. Co myslíš, proč je jedním z nejdůležitějších faktorů života negativního stavu, na kterém tento stojí a padá, soustřeďovat se vším na zevní vzhled a posuzovat vše podle zevního vzhledu, a ne podle niterných stavů, dispozic a kondic?

Přesně proto - aby mohl být akceptován a milován. Jinak by neměl ve svém úsilí nastolit a manifestovat svůj pseudoživot žádné jiné východisko než bídně selhat.

Tento fakt je dalším příkladem geneze negativního stavu. Jak víš, aby se negativní stav aktivoval, bylo nutné porušit základní pravidlo, princip a zákon, na kterém je založeno Mé Stvoření - že stav nitra je počátečním bodem, ze kterého všechno ostatní pokračuje a stává se svým vlastním procesem. Kvůli tomuto pravidlu je stav niternosti a to, co obsahuje či jak vypadá ve své pravé přirozenosti, to, na čem záleží.

Při uplatňování takového pravidla by však nebylo možné aktivovat negativní stav v žádném z jeho aspektů. Takže, k utajení toho, co by se stalo, kdyby se aktivoval negativní stav, anebo jak by vypadal jeho niterný stav, bylo nutné uzavřít schopnost všech účastníků v jeho životě vidět, rozlišovat a chápat stav niterností. Jestliže by bylo možné najít pravou hodnotu pozitivního stavu jen ve stavu niterností a z něho ve všech jeho derivacích, nacházejících se v zevnějšnostech anebo někde mezi tím, pak pravá hodnota negativního stavu musela být umístěna do zevnějšností a z té pozice do všech jeho derivací. Pokud uzavřete cestu k niternostem, nemáte v té věci jinou možnost než, za prvé popřít, že existuje cokoliv, co má niternou nebo interní povahu; a za druhé, odvozovat všechno a vkládat všechny své naděje, poznání či cokoliv, co máte, do jediné věci, kterou považujete za skutečnou - do zevnějšností čili do zevnějšků, anebo do toho, co vidíte, slyšíte, cítíte, čicháte a hmatáte svými vnějšími smyslovými orgány. Všechno ostatní by pro vás bylo nehmatatelné.

Způsobíte tedy, aby všechno v negativním stavu vypadalo navenek krásně, atraktivně, rozkošně a příjemně pro všechny vaše smysly. tak byste vyvinuli tendenci obdivovat všechno, co se prezentuje vašim smyslům. A nejen to, ale to všechno byste připsali Mému Stvoření a považovali Mne za Původce toho všeho.

Za takového předpokladu by vás nikdy ani zdaleka nenapadlo, že to, co se vám prezentuje, nemá ve skutečnosti žádnou účast v pozitivním stavu a nevychází z pozitivního stavu, a tedy ze Mne a ani nepřebývá ve Mně.

Toto je pravdou zejména tehdy, jestliže jsou vám všechny tyto věci prezentovány Mým Jménem. Jak byste o nich mohli pochybovat? Nebo jak byste mohli odmítnout přijmout realitu toho všeho, co je vaším smyslům prezentováno Mým Jménem? Takto byl negativní stav schopen svést a mnohé polapit do svého pseudoživota. Tímto uspořádáním dostal negativní stav všechny své následovníky do pevného a neotřesitelného postavení, aby viděli jen věci na scéně, aniž by vůbec věděli, že pravá realita všeho je za scénou.

Protože máte tyto správné poznatky a vysvětlení toho, jak negativní stav působí, a protože také máte všechny ostatní náležité a správné poznatky a objasnění jeho přirozenosti a jeho geneze, jste jako Mí praví představitelé uváděni do takové pozice, abyste jasně prokoukli všechny jeho nabídky, svody a sliby. Tento fakt vám dává schopnost vidět věci za scénou a nevšímat si věcí, které se dějí na scéně. Takovým konáním se trénujete ve vnímání všeho z té náležité perspektivy a budete schopni vzdorovat vlivu negativního stavu na sebe a již vás více nebudou přitahovat a nebudete se zaměstnávat žádnými z jeho hnutí, jako je například New Age.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za toto upřesnění. Dr. Ardyth Noremová se ptá: V reakci na ubohost negativního stavu a jeho současné rozpoložení jak Ty a bytosti pozitivního stavu prožíváte současné poměry a reagujete na ně? Krom toho, je pro nás, jako Tvé pravé představitele, vhodné zakoušet tuto hlubokou sklíčenost, vzhledem k naší společné dohodnuté úloze manifestovat v této době a na tomto místě Tvou Přirozenost a pozitivní stav?

Pán Ježíš Kristus: Odpověď na tuto otázku by měla být zřejmá z naší předcházející diskuse o přirozenosti pozitivního stavu a o Mé přirozenosti. Jak si pamatuješ, nedávno jsem vás informoval, že během současně probíhajícího posunu se uskutečnily určité změny pozice atributů Mé Absolutní Bezpodmínečné Lásky a Absolutní Moudrosti a následně jejich aplikace v životech členů pozitivního stavu. V současné době je všechen důraz kladen na tyto aspekty, které byly označeny jako milosrdenství, soucit, empatie, pochopení, akceptování a odpuštění.

Co vám říkají tyto atributy? Naše postavení, myšlenky, pocity či cokoliv, co v tomto ohledu máme, pokud jde o všechny ty ukrutnosti, ohavnosti, bolesti, utrpení a všechno ostatní v životě negativního stavu a v lidském životě na planetě Nula, je určeno výše uvedenými atributy.

Podívejte se na to takto: Jestliže plně chápeme, proč musí být něco takové, jaké to je a proč se to odehrává tak, jak se to odehrává a bude odehrávat v negativním stavu a v lidském životě, potom jsme schopni plně a kompletně přijmout nutnost odvíjení se a manifestace toho všeho. Jestli víte, za prvé, důvod toho všeho, a za druhé, když jste informováni o dobrovolném, dočasném a pomíjivém statusu všech, kteří se zúčastňují života negativního stavu a lidského života; a o dobrovolném, dočasném a pomíjivém statuse všech jejich útrap, bolesti a utrpení, pak je v tomto ohledu náš postoj ovlivněn naším hlubokým soucitem, empatií, milosrdenstvím a odpuštěním. Konec konců bylo na svobodné vůli a volbě každého, zda tento typ pseudoživota zahájí. Nikdo nebyl do ničeho tlačen ani donucován.

Jestliže vezmete v úvahu fakt, že každý, kdo zpočátku dobrovolně souhlasil s aktivací a následně s účastí v pseudoživotě negativního stavu a v typickém lidském životě, učinil tak s velkou radostí, potěšením a povznesenou náladou s vědomím, že tím nesmírně přispěje do zásobárny poznání o jakémkoliv jiném životě, než je život pozitivního stavu, a že jeho negativní zážitky budou nápomocné při konečném úsilí učinit volbu a rozhodnutí za účelem aktivace plnosti a úplnosti života pozitivního stavu, potom by bylo totálně a úplně nadbytečné, neproduktivní a marné být smutný anebo cítit smutek ohledně čehokoliv, co se odehrává v pseudoživotě negativního stavu a v lidském životě. Z naší strany by to bylo mrháním vzácné energie, která má jít někam jinam - k některým důležitějším případům.

S vaším nahlížením je ten problém, že se na všechno, co se kolem vás děje, díváte z pozice své zevnějšnosti, vidíte vše tak, jak se to jeví, a ne tak, jaké to skutečně je. opět zde vyvstává záležitost pohlížení na všechno způsobem, jakým se to odehrává na scéně, a nikoliv, jak a proč se to skutečně odehrává za scénou. Ve vaší pozici, tím, že jste stále ještě v lidské kůži, není snadné ignorovat vnější vnímání a na něm založenou zevní reakci na všechno, co se děje kolem vás. Lidská část vaší přirozenosti, jelikož vnímat tak a reagovat tak je neoddělitelné od její struktury, nemá jiné východisko než cítit bolest a bídu utrpení, jež neustále provázejí lidský život a život negativního stavu. Avšak ve vyšším smyslu, čili za scénou, je to vždy jen iluze.

Na duchovní úrovni všech účastníků v tomto typu pseudoživota je situace úplně jiná. Bolest, trápení, utrpení a všechno ostatní, tak neoddělitelné od přirozenosti negativního stavu, je pociťováno a manifestováno jen v zevnějšnostech. V niternostech, na duchovní úrovni, kvůli správnému chápání a na něm založeném následném přijetí nutnosti tím vším projít, takové nepříznivé zážitky nejsou vnímány jako bolest, trápení a utrpení, ale jako proces učení se, ilustrace, demonstrování a manifestace toho, jakým nebýt, jak nepociťovat, jak se nechovat a jak nežít svůj život vůbec. Tento faktor je jedním z nejdůležitějších při budování základu pro spásu všech, kteří jsou a kteří budou účastníky pseudoživota negativního stavu.

Jelikož jako Moji praví představitelé, nikoliv jako typičtí lidé, máte poznání a vysvětlení všech těchto faktorů, odhalených v Mém Novém zjevení, a jelikož máte odrážet postoj a životní styl pozitivního stavu a Můj postoj ve vašem relativním stavu, prosím vás, abyste se trénovali v tom, že se obejdete bez takových emocí, jako je smutek nad vším, co vidíte a zažíváte v lidském životě. Takové city by vám anebo komukoliv, na koho je ten smutek zaměřen, nijak nepomáhaly. Konec konců smutek je cit negativní. Řečeno logicky, tím, že jste smutní, podporujete negativní stav. Namísto toho nahraďte svůj smutek a podobné emoce milosrdenstvím, soucitem, empatií, pochopením, akceptováním a odpuštěním. Tak budete uprostřed negativního stavu a lidského života manifestovat život Mého pozitivního stavu a Můj Život. A to je přesně to, kvůli čemu jste zde - tak se projevovat.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za tato milá slova. Je dnes ještě něco k probrání?

Pán Ježíš Kristus: Rádo se stalo, Petře. Ne, dnes už nic. Běž a postarej se o některé další důležité věci. Přeji ti pěkný den.

SEDMDESÁTÝ PÁTÝ DIALOG

Zdroj: DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM 1.DÍL

Print Friendly and PDF

ÚVOD | DUCHOVNO | KONTAKTY | MAPOVÁNÍ STRÁNKY | ZPĚT