|
30. dubna 1999
Peter: Včera poté, co jsem skončil zaznamenávání Sedmdesátého čtvrtého dialogu,
jsem obdržel dopis ze Slovenska od muže, kterého neznám a který mne upozornil na
možnou kontradikci či nesrovnalost v Novém zjevení Pána Ježíše Krista. Prosí o
vysvětlení následující kontradikce: v Úvodu této knihy je uvedeno, že ‚Přirozenost
Pána Ježíše Krista neobsahuje vůbec žádný sklon komukoliv cokoliv přikazovat, vnucovat,
ukládat, nařizovat nebo kohokoli čímkoli zastrašovat‘. Avšak v kapitole druhé té knihy
na straně 33 anglického originálu jsi ohledně změny ve formulaci Své modlitby uvedl:
‚Z pravomoci a nařízení Pána Ježíše Krista...‘. Chtěl bys učinit ohledně této nesrovnalosti
nějaký komentář?
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, rád bych učinil ohledně tohoto zdánlivého problému
anebo kontradikce komentář.
Podívej se na to, v jaké konotaci byly oba výroky učiněny. V Úvodu jsme vytyčovali
podmínku, za které by se měl každý pustit do čtení Mého Nového zjevení. Měla
všeobecnou konotaci, týkající se všech, kteří byli schopni číst Mé Nové zjevení. Takové
čtení by se za žádných okolností nemělo považovat za závazné, vynucené, požadující,
výhružné, posuzující, odsuzující a nutící někoho změnit něco proti své vlastní
svobodné vůli a volbě. Ten výrok se týká přímo čtenářů naší knihy a vysvětluje jim, jak
by měl být její obsah posuzován. Netýká se to slov té knihy samotné.
Na druhé straně, výrok na straně 33 [anglického originálu pozn. překl.] se týká potřeby
změnit formulaci toho, co bylo do té doby známo jako Modlitba Páně.
Kdo je autorem slov obsažených v té modlitbě? Já jsem autorem. Jestliže bys například
napsal knihu, která by byla následně publikována v prvním vydání, a za několik let, kdy
bys zvažoval případ druhého vydání, se můžeš ocitnout před potřebou změnit určitá
slova či formulace, možná je dokonce vynechat anebo něco dodat atd. Kdo má
pravomoc udělat ve tvé knize jakékoliv změny? Ty máš tu pravomoc, a z pozice své
vlastní pravomoci dáváš příkaz svému editorovi a vydavateli změnit formulaci
některých míst tvé knihy. tvůj příkaz se týká jen a jen obsahu anebo formulace té
knihy. V žádném případě nepřikazuješ anebo nenařizuješ svému nakladateli a
vydavateli, aby změnil svůj vlastní způsob života, anebo to, jak se chovají, jak hovoří,
jak se oblékají anebo jak vůbec žijí svůj život, anebo to, jaký mají vztah ke tvé knize.
Tvůj příkaz či nařízení jsou tedy vydány a týkají se ve skutečnosti - jako autora své
knihy - jen tebe samého. Netýkají se nikoho jiného, pokud jde o jeho vlastní chování a
životní styl. Takto musíte chápat a interpretovat zmíněný zdánlivý rozpor. Tvá
odpověď autorovi zmíněného slovenského dopisu byla správná.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát za Tvé vysvětlení a upřesnění. Ve stejném dnu jsem dostal
e-mail ze Slovenska, tázající se na filozofii a význam hnutí New Age. Máš o tom nějaký
komentář?
Pán Ježíš Kristus: Ve všech knihách Mého Nového zjevení bylo o tomto hnutí
vysloveno a vysvětleno mnoho věcí.
Například tvůj článek, Petře, obsažený v Korolariích... o ‚Kurzu zázraků‘, což se
považuje za vrchol hnutí New Age, je dobrou ilustrací a vysvětlením některých aspektů
toho hnutí a jeho duchovního nebezpečí pro ty, kteří přijímají a následují jeho učení.
Jak bylo uvedeno v jednom z předešlých dialogů, můžete toto hnutí považovat za
reakci a vzpouru proti dogmatickým, rigidním a restriktivním ideologiím, například
proti tradičnímu křesťanství a islámu.
Krom toho i za vzpouru proti nebezpečí, jaké představuje atomový věk, proti
zneužívání a využívání životního prostředí a z toho vyplývajících katastrof, proti
používání všemožných druhů umělých přísad při zpracování potravin, při pěstování
plodin a při zpracování krmiv a při podobných záležitostech.
Je to vzpoura proti starému životnímu stylu, proti způsobu, jakým lidé žijí své životy, a
proti způsobu, jakým zacházejí jeden s druhým, zejména se svým životním prostředím
vůbec.
Podle jejich filozofického přesvědčení se hnutí New Age zaměřilo na něco, co bylo buď
nedostupné, anebo to bylo zakázáno, anebo posuzováno jako nevhodné pro západní
kulturu. Členy a zakladatele toho hnutí fascinovala novost a tajemnost něčeho
neznámého či do určitého momentu nedostupného.
Protože jediná známá filozofie a náboženství, které jim byly do té doby dostupné, byly
filozofie západního typu a křesťanství, v podstatě se od nich odvrátili a zaměřili se na
východní, mystická učení, obsažená například v buddhismu, hinduismu a v některých
dalších východních náboženstvích a takzvaných duchovních učeních.
Jejich filozofie tedy v podstatě vychází z těchto typů učení, převzatých a upravených
podle potřeb typického západního muže/ženy. Jak víš, nahrazení křesťanství a západní
filozofie filozofií východní příliš mnoho nemění ve věci duchovní pravdy, ani v tom, jak
je pojímána, chápána a praktikována. Jsou dogmatické, ritualistické a doslovné. Proto
jsou všechny povrchní, zevní a duchovně slepé. Všechny obsahují ve své filozofii jedině
zkreslení a lži.
Čeho tedy hnutí New Age dosud dosáhlo? Nahradilo jeden dogmatický, ritualistický a
zevní přístup jiným. A nejen to, ale v určitém smyslu se ještě více odvrátilo od pravých
niterných duchovních faktorů k faktorům ještě více ritualistickým a externím, než
tomu bylo předtím.
Vložilo všechny hodnoty, účel a význam života do něčeho, co samo v sobě a samo o
sobě nemá žádný význam, hodnotu a účel. Příkladem toho je používání velmi
zvláštních, takzvaných organických potravin a diet, používání barev, používání
aromatických prostředků, používání určitých typů vůní, magnetů, bylin, nerostů a
mnoha dalších podobných prostředků, nemajících na nikoho a na nic žádné duchovní
účinky, které však dělají radost peněženkám jejich výrobců. Nesprávně připisují těmto
produktům něco, co neobsahují - vyléčení ze všech nemocí negativního stavu, aniž by
uznali existenci negativního stavu vůbec.
Jak si pamatujete z Nového zjevení Pána Ježíše Krista, bylo tam naznačeno, že jedním
z hlavních aspektů filozofie New Age je její důraz na lásku bez moudrosti.
Nebezpečí tohoto přístupu je jasné: Láska bez moudrosti je slepá. Není schopna vidět
pravé kořeny lidských problémů a přirozenosti negativního stavu. Z toho důvodu mají
následovníci New Age tendence popírat, že něco takového jako negativní stav se všemi
svými pekly vůbec existuje.
V jednom z předešlých dialogů jsme již obšírně diskutovali o používání netradičních
léčebných přístupů lidmi New Age. Není nutné to zde znovu uvádět. Proto dotyčného
jedince ze Slovenska, který tuto otázku položil, pro osvěžení paměti odkazuji na tento
konkrétní dialog.
V konkrétním případě se vám, jako Mým pravým představitelům, naléhavě doporučuje,
abyste se ničím, co se týká hnutí New Age, nezaměstnávali a nedali se oklamat jeho
duchovně nebezpečnou filozofií. Samozřejmě, jako vždy, je na vaší vlastní svobodné
vůli a volbě, zda se budete touto radou řídit, či ne. V jednom z předešlých dialogů již
bylo vysvětleno, proč je to nebezpečné a zejména proč je duchovně nebezpečné
smíchat ideje Mého Nového zjevení s ideami a praktikami hnutí New Age. Znovu
každého odkazuji na tento jednotlivý dialog.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát za tuto aktuální připomínku. Vždy se divím, proč tomu tak
je, že dokonce i naši vlastní lidé, čtenáři a praktikanti Tvého Nového zjevení se tolik
zaobírají těmito typy hnutí. Připadalo by mi zcela samozřejmé, že po
několikanásobném přečtení Tvého Nového zjevení by měl být každý schopen si sám
takovéto typy otázek zodpovědět a měl by jasně vidět, jak jsou taková hnutí zbytečná a
duchovně nebezpečná.
Co se to děje s našimi lidmi, když se nejen těmito hnutími zaobírají, ale někteří z nich
dokonce praktikují jejich metody a prodávají jejich produkty?
Pán Ježíš Kristus: Nuže, Petře, nezapomínej, že tato hnutí anebo to, co ve své filozofii
slibují a obsahují, může být velmi okouzlující a lákavé. V mnoha případech by se na
základě používání jejich produktů mohl také někdo začít cítit fyzicky svěžejší, silnější a
zdravější. Takto je nastavena past negativního stavu, Jak ty rád hovoříš, Petře, i když je
negativní stav šílený, není hloupý. Jak působí, aby přilákal lidi na svou stranu a
následně je chytil do svých drápů? Tak, že učiní věci s jejich vlastnostmi působivými,
okouzlujícími, krásnými, přitažlivými a rozkošnými. Jinak by se nikdo nenechal jeho
tvrzeními oklamat.
Jak si jasně pamatuješ, aby byl negativní stav - co se týká jeho funkce a ilustrace -
efektivní, potřebuje být milován. Aby mohl žít, vzkvétat a šířit se, musí ho někdo
milovat.
pokud by se měl negativní stav svým následovníkům jevit tak, jak ho vykresluje
například katolická církev, to jest jako velmi odporný, hanebný, příšerný, odpuzující,
opovrženíhodný, s vražednou démonickou tváří, nikdo by se nikdy nenechal na jeho
věc nalákat.
Vychytralost negativního stavu není v tom, že je takový, ale v tom, že se jeví jako
přesně opačný. Jeho přirozenost byla formována tak, aby bylo velmi snadné a
pohodlné přijmout všechna jeho tvrzení. Jinak by neměl možnost, jak přežít a
manifestovat svou pravou přirozenost.
Myslíš si, že Satan nebo ďábel vypadá tak, jak ho zobrazují všichni ti početní umělci,
autoři knih a filmoví producenti na vaší planetě? Absolutně ne! Svým následovníkům
připadá jako jedna z nejkrásnějších osob, jaké si jen dokážete představit či zažít.
Samozřejmě, hovoříme zde o vzhledu pseudotvůrců, kteří byli pojmenováni takovými
jmény jako satan a ďábel.
Co musíte v tomto ohledu pochopit, je to, že niterný a duchovní stav takzvaného Satana
anebo ďábla je skutečně takový, jak ho zobrazují na vaší planetě ve vašich uměleckých
dílech, filmech, knihách a televizních programech. Navenek je to však docela jiný
příběh. Co myslíš, proč je jedním z nejdůležitějších faktorů života negativního stavu, na
kterém tento stojí a padá, soustřeďovat se vším na zevní vzhled a posuzovat vše podle
zevního vzhledu, a ne podle niterných stavů, dispozic a kondic?
Přesně proto - aby mohl být akceptován a milován. Jinak by neměl ve svém úsilí
nastolit a manifestovat svůj pseudoživot žádné jiné východisko než bídně selhat.
Tento fakt je dalším příkladem geneze negativního stavu. Jak víš, aby se negativní stav
aktivoval, bylo nutné porušit základní pravidlo, princip a zákon, na kterém je založeno
Mé Stvoření - že stav nitra je počátečním bodem, ze kterého všechno ostatní pokračuje
a stává se svým vlastním procesem. Kvůli tomuto pravidlu je stav niternosti a to, co
obsahuje či jak vypadá ve své pravé přirozenosti, to, na čem záleží.
Při uplatňování takového pravidla by však nebylo možné aktivovat negativní stav
v žádném z jeho aspektů. Takže, k utajení toho, co by se stalo, kdyby se aktivoval
negativní stav, anebo jak by vypadal jeho niterný stav, bylo nutné uzavřít schopnost
všech účastníků v jeho životě vidět, rozlišovat a chápat stav niterností. Jestliže by bylo
možné najít pravou hodnotu pozitivního stavu jen ve stavu niterností a z něho ve všech
jeho derivacích, nacházejících se v zevnějšnostech anebo někde mezi tím, pak pravá
hodnota negativního stavu musela být umístěna do zevnějšností a z té pozice do všech
jeho derivací. Pokud uzavřete cestu k niternostem, nemáte v té věci jinou možnost než,
za prvé popřít, že existuje cokoliv, co má niternou nebo interní povahu; a za druhé,
odvozovat všechno a vkládat všechny své naděje, poznání či cokoliv, co máte, do jediné
věci, kterou považujete za skutečnou - do zevnějšností čili do zevnějšků, anebo do toho,
co vidíte, slyšíte, cítíte, čicháte a hmatáte svými vnějšími smyslovými orgány. Všechno
ostatní by pro vás bylo nehmatatelné.
Způsobíte tedy, aby všechno v negativním stavu vypadalo navenek krásně, atraktivně,
rozkošně a příjemně pro všechny vaše smysly. tak byste vyvinuli tendenci obdivovat
všechno, co se prezentuje vašim smyslům. A nejen to, ale to všechno byste připsali
Mému Stvoření a považovali Mne za Původce toho všeho.
Za takového předpokladu by vás nikdy ani zdaleka nenapadlo, že to, co se vám
prezentuje, nemá ve skutečnosti žádnou účast v pozitivním stavu a nevychází
z pozitivního stavu, a tedy ze Mne a ani nepřebývá ve Mně.
Toto je pravdou zejména tehdy, jestliže jsou vám všechny tyto věci prezentovány Mým
Jménem. Jak byste o nich mohli pochybovat? Nebo jak byste mohli odmítnout přijmout
realitu toho všeho, co je vaším smyslům prezentováno Mým Jménem? Takto byl
negativní stav schopen svést a mnohé polapit do svého pseudoživota. Tímto
uspořádáním dostal negativní stav všechny své následovníky do pevného a
neotřesitelného postavení, aby viděli jen věci na scéně, aniž by vůbec věděli, že pravá
realita všeho je za scénou.
Protože máte tyto správné poznatky a vysvětlení toho, jak negativní stav působí, a
protože také máte všechny ostatní náležité a správné poznatky a objasnění jeho
přirozenosti a jeho geneze, jste jako Mí praví představitelé uváděni do takové pozice,
abyste jasně prokoukli všechny jeho nabídky, svody a sliby. Tento fakt vám dává
schopnost vidět věci za scénou a nevšímat si věcí, které se dějí na scéně. Takovým
konáním se trénujete ve vnímání všeho z té náležité perspektivy a budete schopni
vzdorovat vlivu negativního stavu na sebe a již vás více nebudou přitahovat a nebudete
se zaměstnávat žádnými z jeho hnutí, jako je například New Age.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát za toto upřesnění. Dr. Ardyth Noremová se ptá: V reakci na
ubohost negativního stavu a jeho současné rozpoložení jak Ty a bytosti pozitivního
stavu prožíváte současné poměry a reagujete na ně? Krom toho, je pro nás, jako Tvé
pravé představitele, vhodné zakoušet tuto hlubokou sklíčenost, vzhledem k naší
společné dohodnuté úloze manifestovat v této době a na tomto místě Tvou Přirozenost
a pozitivní stav?
Pán Ježíš Kristus: Odpověď na tuto otázku by měla být zřejmá z naší předcházející
diskuse o přirozenosti pozitivního stavu a o Mé přirozenosti. Jak si pamatuješ, nedávno
jsem vás informoval, že během současně probíhajícího posunu se uskutečnily určité
změny pozice atributů Mé Absolutní Bezpodmínečné Lásky a Absolutní Moudrosti a
následně jejich aplikace v životech členů pozitivního stavu. V současné době je všechen
důraz kladen na tyto aspekty, které byly označeny jako milosrdenství, soucit,
empatie, pochopení, akceptování a odpuštění.
Co vám říkají tyto atributy? Naše postavení, myšlenky, pocity či cokoliv, co v tomto
ohledu máme, pokud jde o všechny ty ukrutnosti, ohavnosti, bolesti, utrpení a všechno
ostatní v životě negativního stavu a v lidském životě na planetě Nula, je určeno výše
uvedenými atributy.
Podívejte se na to takto: Jestliže plně chápeme, proč musí být něco takové, jaké to je a
proč se to odehrává tak, jak se to odehrává a bude odehrávat v negativním stavu a
v lidském životě, potom jsme schopni plně a kompletně přijmout nutnost odvíjení se a
manifestace toho všeho. Jestli víte, za prvé, důvod toho všeho, a za druhé, když jste
informováni o dobrovolném, dočasném a pomíjivém statusu všech, kteří se zúčastňují
života negativního stavu a lidského života; a o dobrovolném, dočasném a pomíjivém
statuse všech jejich útrap, bolesti a utrpení, pak je v tomto ohledu náš postoj ovlivněn
naším hlubokým soucitem, empatií, milosrdenstvím a odpuštěním. Konec konců bylo
na svobodné vůli a volbě každého, zda tento typ pseudoživota zahájí. Nikdo nebyl do
ničeho tlačen ani donucován.
Jestliže vezmete v úvahu fakt, že každý, kdo zpočátku dobrovolně souhlasil s aktivací a
následně s účastí v pseudoživotě negativního stavu a v typickém lidském životě, učinil
tak s velkou radostí, potěšením a povznesenou náladou s vědomím, že tím nesmírně
přispěje do zásobárny poznání o jakémkoliv jiném životě, než je život pozitivního
stavu, a že jeho negativní zážitky budou nápomocné při konečném úsilí učinit volbu a
rozhodnutí za účelem aktivace plnosti a úplnosti života pozitivního stavu, potom by
bylo totálně a úplně nadbytečné, neproduktivní a marné být smutný anebo cítit smutek
ohledně čehokoliv, co se odehrává v pseudoživotě negativního stavu a v lidském
životě. Z naší strany by to bylo mrháním vzácné energie, která má jít někam jinam -
k některým důležitějším případům.
S vaším nahlížením je ten problém, že se na všechno, co se kolem vás děje, díváte
z pozice své zevnějšnosti, vidíte vše tak, jak se to jeví, a ne tak, jaké to skutečně je. opět
zde vyvstává záležitost pohlížení na všechno způsobem, jakým se to odehrává na
scéně, a nikoliv, jak a proč se to skutečně odehrává za scénou. Ve vaší pozici, tím, že
jste stále ještě v lidské kůži, není snadné ignorovat vnější vnímání a na něm založenou
zevní reakci na všechno, co se děje kolem vás. Lidská část vaší přirozenosti, jelikož
vnímat tak a reagovat tak je neoddělitelné od její struktury, nemá jiné východisko než
cítit bolest a bídu utrpení, jež neustále provázejí lidský život a život negativního stavu.
Avšak ve vyšším smyslu, čili za scénou, je to vždy jen iluze.
Na duchovní úrovni všech účastníků v tomto typu pseudoživota je situace úplně jiná.
Bolest, trápení, utrpení a všechno ostatní, tak neoddělitelné od přirozenosti
negativního stavu, je pociťováno a manifestováno jen v zevnějšnostech. V niternostech,
na duchovní úrovni, kvůli správnému chápání a na něm založeném následném přijetí
nutnosti tím vším projít, takové nepříznivé zážitky nejsou vnímány jako bolest, trápení
a utrpení, ale jako proces učení se, ilustrace, demonstrování a manifestace toho, jakým
nebýt, jak nepociťovat, jak se nechovat a jak nežít svůj život vůbec. Tento faktor je
jedním z nejdůležitějších při budování základu pro spásu všech, kteří jsou a kteří
budou účastníky pseudoživota negativního stavu.
Jelikož jako Moji praví představitelé, nikoliv jako typičtí lidé, máte poznání a vysvětlení
všech těchto faktorů, odhalených v Mém Novém zjevení, a jelikož máte odrážet postoj a
životní styl pozitivního stavu a Můj postoj ve vašem relativním stavu, prosím vás,
abyste se trénovali v tom, že se obejdete bez takových emocí, jako je smutek nad vším,
co vidíte a zažíváte v lidském životě. Takové city by vám anebo komukoliv, na koho je
ten smutek zaměřen, nijak nepomáhaly. Konec konců smutek je cit negativní. Řečeno
logicky, tím, že jste smutní, podporujete negativní stav. Namísto toho nahraďte svůj
smutek a podobné emoce milosrdenstvím, soucitem, empatií, pochopením,
akceptováním a odpuštěním. Tak budete uprostřed negativního stavu a lidského života
manifestovat život Mého pozitivního stavu a Můj Život. A to je přesně to, kvůli čemu
jste zde - tak se projevovat.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát za tato milá slova. Je dnes ještě něco k probrání?
Pán Ježíš Kristus: Rádo se stalo, Petře. Ne, dnes už nic. Běž a postarej se o některé
další důležité věci. Přeji ti pěkný den.