|
29. dubna 1999
Peter: Během několikadenního přerušení dialogů jsem dostal několik otázek
z Východního pobřeží (od Kevina, fotografa) a ze Slovenska (od Aleny). Některé
z těchto otázek byly zodpovězeny mnohokrát dokola během přenosu celého Tvého
Nového zjevení. Možná, že když je naši lidé kladou, je potřebné uvést do popředí naší
pozornosti některé jiné z jejich aspektů. Než se však pustím do formulování a
oznamování těchto otázek, chtěl bych Ti poskytnout příležitost hovořit jako první, abys
nám sdělil, zda máš něco k přispění tohoto větrného a velmi chladného (na Santa
Barbaru) rána.
Pán Ježíš Kristus: Děkuji ti, Petře, že jsi Mi nabídl, abych mluvil jako první. Ano, na váš
typ podnebí je velmi větrno a chladno. V určitém smyslu to odráží celkovou nestabilitu,
zmatek, nepředvídatelnost a chaos, což způsobili šílení renegáti. A ano, chtěl bych dnes
ráno o něčem hovořit, než se budu věnovat uvedeným otázkám. Vlastně bych se chtěl
letmo dotknout dvou záležitostí.
První věc se týká diskutovaného tématu v předešlém dialogu (73.). Týká se to události
Mé proměny na vysoké hoře. Jeden aspekt této transfigurace nebyl v té době uveden,
ale pro některé z vás může mít utěšující význam.
Má proměna ilustrovala a demonstrovala všem přítomným a přihlížejícím, že
k manifestaci jedincova ducha a duše dochází prostřednictvím určitého typu
viditelného a vnímatelného média. V případě lidí se například jejich duch a duše
projevují prostřednictvím jejich fyzických těl, která jsou vnímatelná všemi lidskými
smysly (můžete je vidět, slyšet, čichat, dotýkat se jich a dokonce je ochutnat). když toto
lidské tělo zemře, je rozloženo na své elementární částice, ze kterých bylo stvořeno
pomocí idejí svého ducha a své duše.
Díky tomuto pozorovatelnému fenoménu někteří lidé na vaší planetě Usoudili, že duch
a duše snad nemohou být pociťovány či vnímány žádným z běžných lidských pěti
smyslů, jejichž schopnost to dělat se přisuzuje existenci lidského fyzického těla. podle
jejich názoru buď vůbec nezávisle na svých fyzických tělech neexistují, anebo jsou
jakýmsi oparem nebo něčím takovým, co znemožňuje, aby se bez takového těla
projevovaly hmatatelným způsobem.
Na druhé straně někteří z vašich tak zvaných mystiků postulovali existenci různých
typů těl (například tak řečených astrálních těl), která koexistují se zevním fyzickým
tělem a která přebírají jeho funkci po jeho fyzické smrti. I když je jejich předpoklad
poněkud pokřivený či zkreslený a v některých případech úplně falešný, postulování
existence nějakého typu média, přes které jedincův duch a duše manifestují své
jedinečné jsoucno a bytí, je správným předpokladem. Jedním z důležitých účelů Mé
proměny, i když ne jediným, bylo demonstrovat a ilustrovat tento fakt. Během té
události jsem se přesunul z typického lidského těla do těla jiného typu, které bylo
ukryto za zevním fyzickým tělem (pokud se to dá takto říci) a které bylo vytvořeno
z úplně jiných prvků, než je cokoli, co si může vaše lidská mysl představit.
Z tohoto faktu můžete pojímat, že jakýkoliv duch se svou duší, nacházející se ve fyzické
dimenzi na planetě Nula, má dočasné tělo, skrze něž a jímž vykonává svůj jedinečný
život během pobytu v jakémkoli zevním fyzickém prostředí., a stálé nefyzické tělo,
skrze něž a jímž se projevuje ve všech ostatních nefyzických dimenzích. Rozdíl mezi
těmito dvěma těly je v tom, že zatímco fyzické tělo je přechodné a podléhá rozkladu,
stárnutí a umírání, nefyzické tělo takovému destruktivnímu procesu nepodléhá. Může
změnit svou formu, svůj tvar, zjev a všechno ostatní týkající se jeho funkce, jak je
potřebné a pokud je potřebné, nemůže však přestat být a existovat, jak to činí to druhé.
Proč je tomu tak? Tato schopnost a potřeba pramení z povahy samotného ducha a jeho
duše. Jak si z předcházející diskuse o této záležitosti pamatujete, každá sentientní
entita, včetně lidí, pozůstává ze tří neoddělitelných aspektů: nejniternějšího aspektu,
nazývaného duchem; vnitřního aspektu, nazývaného duší; a zevního aspektu,
nazývaného tělem. Co je duch a co je duše? V sobě a o sobě vedle své duše a svého těla
je duch nespatřitelný, nevnímatelný a nerozeznatelný, protože je v neustálém stavu a
procesu ryzí, individualizované, zosobněné a jedinečné energie, ryzí myšlenky, ryzí
ideje, ryzí reality a ryzí esence a substance svého života. Takže je to idea ryzí životní
síly, která generuje a produkuje všechno ostatní. Díky těmto typům funkcí sama v sobě
a sama o sobě nemůže být přirozenost ducha pociťována zevními způsoby vnímání.
Konec konců je to stav ryzí niternosti.
Avšak z ryzosti svého stavu a procesu duch neustále generuje ryzí ideje své formy a
prostředku projevování se a jevení se jakémukoliv zevnímu vnímání. Z takových idejí
si vytváří svou duši. Duše může být v tomto ohledu pojímána jako rozšíření a proces
svého ducha, jímž a skrze něž si umožňuje vnímat a pociťovat sebe samého, jakož i
vnímat a pociťovat všechno navenek od sebe. Za tím účelem, aby byl pociťován a
vnímán vnějškem či zevnějškem, aby splnil svůj hlavní životní závazek pro sdílení a
opětování, vytváří z čisté ideje této potřeby spolu se svou duší zvláštní a jedinečné tělo,
skrze něž a jímž může dosáhnout tohoto nejzákladnějšího cíle a účelu, tkvícího
v samotném jeho jsoucnu a bytí.
Tato přirozenost ducha, samozřejmě, odráží Mou Absolutní Přirozenost. Jak víš, duch a
duše každého jsou vytvořeny v souladu s plánem vytvořeným Mojí Absolutní
Přirozeností. Já jsem jediným Absolutním Ryzím Duchem, Jenž v absolutním smyslu
vytváří všechny absolutní ideje života, každého života. Já jsem jedinou Absolutní Ryzí
Duší, Jež v absolutním smyslu vytváří veškeré vjemové a smyslové faktory života,
každého života. Já jsem jediným Absolutním Čistým Tělem, Jež v absolutním smyslu
umožňuje životu, každému životu, aby byl navenek spatřitelný a vnímatelný všemi a
vším.
Protože je tato struktura konstrukčním plánem pro jakékoliv stvoření - jakož i pro
pseudostvoření - -všichni ostatní jsou uspořádáni stejným způsobem, relativním k Mé
Absolutní Kondici.
Když už hovoříme o odlišných typech těl, můžete koncipovat existenci duchovního těla,
mentálního či duševního těla a fyzického neboli zevního těla.
Na planetě Nula byl dodatečně k těmto tělům zfabrikován další typ těla, které je
přizpůsobeno jen pseudoživotu na této příslušné planetě. Kvůli tomu je schopné přežít
na dočasném základě jen v prostředí, sféře a atmosféře, které existují jen na této
planetě. Jak víte, abych se stal důvěrně známým také lidem, za účelem jejich konečné
spásy jsem si dle Své vlastní svobodné vůle a volby zvolil vtělit se na planetu Nula a
získat typické lidské tělo, skrze něž a jímž jsem se stal úplností a plností všech stavů a
procesů ve Stvoření a v pseudostvoření.
Takže, abych naši tak trochu filosofickou odbočku shrnul, je zřejmé, že spatřitelnost,
vnímatelnost, citelnost, rozlišitelnost a pojímatelnost ducha a jeho duše jsou
samotnými idejemi samotného ducha, aby nebyl považován za stav něčeho, co nemá
žádný smysl. Protože jsou tyto faktory vytvářeny idejemi ducha skrze jeho duši,
schopnost těla, jakéhokoliv těla, vidět, slyšet, cítit, chutnat a dotýkat se není ani těla
samého, ani v samém těle, ani z těla samotného, ale ducha a jeho duše, v nich a z nich
skrze jeho tělo, které si duch vytvořil za tímto samým účelem.
V tomto ohledu se může pojímat, že duch a jeho duše jsou vždy oděny svými
specifickými a jedinečnými těly, která jsou odrazem jejich jedinečného ducha a duše.
Že je tomu tak, bylo dokázáno Mou transfigurací na vysoké hoře, kde jsem se objevil ve
svém Duchovním těle, které bylo rozlišitelné a vnímatelné jako jakékoliv jiné tělo.
Proto byli Moji tři učedníci schopni vidět nejen Mne, ale také Mojžíše a Eliáše.
To, že viděli také Mojžíše a Eliáše, kteří byli podle jejich chápání tohoto faktu dávno
mrtví, ilustruje dvě důležité věci: První - že sentientní entity v duchovním světě nejsou
jakýmsi vzduchem, větrem, pápěřím či čímkoliv podobným, ale že jsou tak skutečné,
vnímatelné, spatřitelné a živé, jako kdokoliv jiný na planetě Nula, a dokonce ještě více.
A druhou - že to zcela vyvrací víru některých křesťanů, že každý, kdo umře, zůstane
mrtví, dokud ho nevzkřísím z mrtvých během Svého Druhého příchodu a Posledního
soudu. Kdyby to byla pravda, pak by se Mojžíš a Eliáš se Mnou nemohli v žádném
případě objevit na hoře a rozmlouvat se Mnou o důležitých událostech. Tato událost
tedy nad jakoukoliv pochybnost dokazuje, že když kdokoliv na planetě Nula zemře, je
zakrátko na to vzkříšen ve svých dalších duchovně-duševních tělech a pokračuje ve
svém životě skutečným, konkrétním, vnímatelným a zjevným způsobem.
Druhá záležitost, kterou jsem chtěl dnes ráno uvést, je tak trochu praktická
v porovnání s výše uvedenou teoretickou a, v určitém smyslu, filosofickou záležitostí.
Bude hezkým vyvážením a přechodem k tvým otázkám, Petře. Týká se to tvých
starostí, Petře, že někteří - ve skutečnosti jen velmi málo jedinců - kteří dostávají naše
dialogy, ti do tohoto data neposkytli žádnou zpětnou vazbu, jak pozitivní, tak ani
negativní odezvu. jsi trochu zmatený a nejsi si jistý, zda jim máš tyto dialogy nadále
posílat, nebo ne. Obáváš se, že pokud nezaznamenáš odezvu v rámci zpětné vazby,
může být tvé konání v tomto ohledu pokládáno za vnucování.
Zvaž toto, Petře: ani jeden z těchto čtyř jedinců tě nepožádal, abys ho přestal obtěžovat
zasíláním našich dialogů, ani ti neposkytl žádnou negativní zpětnou vazbu. Jak vy ve
vašem lidském životě říkáte ‚žádná zpráva - dobrá zpráva‘. Tvoje intuice ti jasně
napovídá, abys jim naše Dialogy i nadále posílal, i když nemáš k dispozici jejich odezvu.
Naslouchej své intuici. Pokud tě jednoznačně nepožádají, abys s tím přestal,
doporučoval bych ti, abys jim naše dialogy nadále poskytoval. Nevíš vědomě, zda
z jejich idejí a obsahu nemají prospěch.
Na straně druhé nikdy nezapomínej, že obrovská většina lidí, kteří dostávají naše
dialogy, nejenže ti s velkým nadšením a s díky projevila nanejvýš pozitivní a
povznášející zpětnou vazbu, ale poskytla ti také podporu, ať už finanční, nebo morální,
nebo obojí. A toto Mne přivádí k bodu, kde bych se velmi rád k tobě přidal, Petře, a
vyjádřil Své osobní díky, povděčnost a ocenění Dr. Beth Ann Voienové a Dr. Ardyth
Noremové, které jak nedávno, tak i v minulosti poskytly naší důležité a životně závažné
věci velmi štědrý finanční příspěvek; Tomovi Oudalovi, který nejméně dvakrát-třikrát
ročně poskytuje naší věci svou štědrou finanční podporu; Pearl McCallumové, Heleně
Soderbergové, Kathleen Bradyové, Brianu Mullanymu, Alici Goodové a některým
dalším za jejich význačnou finanční podporu a všem ostatním, kterým jejich finanční
těžkosti a rezervy nedovolují přispět finančně, kteří však přispívají jiným způsobem,
jako např. pomocí při redigování, překladu a morální podporu v naší důležité a
nadmíru významné práci. Jejich podpora je samozřejmě stejně hodnotná a stejně
potřebná jako jakýkoliv jiný typ pomoci. Všichni jsou potřební a velice oceňováni.
Dobře. Naše diskuse by však v žádném případě neměla být interpretována jako pokus
získat finanční či jakoukoliv jinou podporu od kohokoliv. Nikdy jsme nikoho o nic
nežádali a ani nadále tak nebudeme činit. Pokud je však někdo ze svého vlastního nitra
pohnut k tomu, aby ze své vlastní svobodné vůle a volby přispěl ať už finančně, či
jakkoliv jinak, má samozřejmě dovolení tak činit za předpokladu, že se necítí být nucen
nebo donucován žádnými zevnějšími či naléhajícími faktory a ohledy. A toto je
všechno, o čem jsem chtěl dnes ráno hovořit. Můžeš se dát, Petře, do toho a položit své
otázky jménem fotografa Kevina a Aleny.
Peter: Protože byla Kevinova otázka předložena před několika dny a otázky Aleny
přišly teprve včera, uvedu Ti nejdříve, pokud smím, otázku Kevinovu.
Pán Ježíš Kristus: Smíš, Petře; postupovat takto je správné.
Peter: Kevin je zvědavý na záležitost soukromí v pozitivním stavu. Existuje anebo je ho
tam nějak zapotřebí?
Svůj scénář si představuje takto: jestli někdo konvertuje do pozitivního stavu, a ten
někdo byl jako lidský tvor na planetě Nula třeba vrahem nebo pachatelem znásilnění,
zda by o tom věděly všechny pozitivní entity a jak by se to týkalo každodenních
záležitostí těch, kteří by přišli do kontaktu s touto již nyní pozitivní entitou.
Pán Ježíš Kristus: Všechno to závisí na tom, jak vy všichni termín ‚soukromí‘ chápete.
Podle typického lidského chápání tento termín znamená starat se o sebe a nesdílet nic,
co jedinec považuje za své vlastní záležitosti a které se netýkají nikoho jiného. Z tohoto
chápání pojmu ‚soukromí‘ můžete usoudit, že v lidském životě existuje potřeba tajit,
čili něco skrývat, a to ze strany některých jiných z lidského druhu.
V tomto jednotlivém případě není problém soukromí v pozitivním stavu vůbec žádným
problémem. Jednoduše řečeno, neexistuje tam žádná potřeba takového typu soukromí.
Nezapomínej však, že život v pozitivním stavu je založen na individualizaci, zosobnění
a intimitě soukromí. Každý jedinec je jedinečný a odlišný. Tento systém si vyžaduje
uspořádání, které by každému jedinci poskytlo nekonečné možnosti aktualizace,
realizace a manifestace své vlastní individuality, osobnosti a jedinečnosti. Protože
každý je nekonečně jiný a jedinečný, mají všichni nekonečně odlišné a jedinečné
potřeby. Na základě faktoru tohoto uspořádání je každý jedinec ve svých potřebách
zcela soukromý a plně individualizovaný.
V pozitivním stavu tedy termín ‚soukromí‘ neoznačuje potřebu utajování neboli
skrývání, anebo potřebu nějakých bezpečnostních či ochranných úmyslů, ale namísto
toho to znamená být ve své vlastní přirozenosti, absolutně jedinečné a odlišné od
přirozenosti kohokoliv jiného. Tato zvláštní idea pramení z faktu, že na každého
jedince byl přenesen jedinečný prvek, anebo abych byl přesnější, jeho idea z Mé
Absolutní Přirozenosti, aby tomu jedinci poskytla jeho/její jedinečný život se svou
jedinečnou manifestací. Toto je zcela soukromá záležitost, která je mezi Mnou a
každým jedincem.
Jak však víš, jedním z hlavních účelů života je manifestovat tu skutečnost a
individualitu či ideu Mého Velmi specifického a jedinečného prvku za účelem sdílení se
všemi ostatními jedinečnostmi a individualitami. V této jednotlivé konotaci neexistuje,
ani není možné si představit nějakou potřebu soukromí, které je založené na procesu
utajování sebe a své jedinečnosti někomu jinému, kdo touží po sdílení a poznání.
Taková představa tohoto typu soukromí nebyla vštípena do mysli nikoho v pozitivním
stavu. Proto je každý jedinec takříkajíc otevřenou knihou.
Na druhé straně s těmi, kteří konvertovali do pozitivního stavu, a během lidského
života spáchali nějakou krutost a ohavnost (například vraždu anebo znásilnění), je
situace poněkud jiná. V procesu své duchovní transformace, poté, co zažili plnou
odplatu a trest za své skutky, byly jejich skutky faktorem samotného trestu a odplaty
od nich úplně odloučeny a umístěny v univerzalitě-všeho anebo ve strážci-věčného,
anebo podle biblických termínů do jezera ohně a síry, kde jsou drženy do věčnosti pro
poučení všech o tom, co si nikdy nezvolit a jakým navěky nikdy nebýt, anebo jak se
nechovat či nekonat. Díky tomuto odloučení jsou jejich skutky vymazány z jejich
pamětí a už nikdy jim nejsou připomenuty ani uvedeny do jejich pozornosti. Pokud
někdo do zmíněné oblasti jde kvůli poučení a pokud se tomu poučovanému stane, že
natrefí na tyto konkrétní skutky (vraždu a znásilnění), zažívá samotné skutky, ne však
toho, kdo je spáchal. V tom případě je soukromí jedince, který je spáchal, absolutně
zachováno.
Z tohoto faktu můžete usoudit, že se v pozitivním stavu nikdo nezajímá o totožnost
jedince, páchajícího takové skutky, ale o to, že byly takové skutky vůbec spáchány, a to
z nějakých velmi důležitých důvodů a pro poučení všech. Toto je důvodem toho, proč
jsem několikrát uvedl, že jejich přestupky zahladím a nebudu je vzpomínat. Toto
sdělení musíte chápat takovým způsobem, že tyto přestupky budou úplně vymazány či
trvale odstraněny z dotyčného jedince a nikdo nebude vědět nebo si pamatovat, včetně
samotného jedince, že to byl on, kdo je spáchal.
Důvod toho, proč bylo, je a bude nutné mít taková opatření, je v tom, že pokud by si
všichni takoví jedinci měli pamatovat to, co udělali, anebo jaké ukrutnosti a ohavnosti
spáchali, jejich vzpomínky by je neustále mučily, a v důsledku faktoru viny,
navozeného takovými vzpomínkami, by nemohli přijmout život pozitivního stavu.
Jednoduše by cítili, že by si v žádném případě nezasloužili nic, co by jim bylo
k dispozici v životě pozitivního stavu. A nejen to, ale jejich vina a mučivé vzpomínky by
nepříznivě ovlivňovaly všechny ostatní v pozitivním stavu, čímž by změnili velmi
rychle pozitivní stav na stav negativní.
V tom případě by negativní stav musel zůstat navěky a neexistovala by žádná možnost
pro nastolení plnosti a kompletnosti života pozitivního stavu.
Toto je důvodem toho, proč bylo uvedeno, že nejenže zahladím všechna jejich
provinění, hříchy či cokoliv, ale že je natrvalo vymažu z jejich pamětí. Takže, jak vidíš
z tohoto zjevení, zlé a negativní skutky života jakéhokoliv jedince, spáchané během
jeho života na planetě Nula a ve všech ostatních oblastech zóny vymístění a jejích
pekel, zůstanou absolutně soukromé nejen pokud se jedná o všechny ostatní, ale
pokud se jedná i o toho jedince samotného. Není vůbec potřebné si je pamatovat či je
držet ve svých vzpomínkách.
Jestliže by však měla vyvstat nějaká nepravděpodobná a nemožná potřeba
připomenout tomu jedinci jeho skutky, mohou být tyto skutky vždy vytaženy
z univerzality-všeho a jeho vzpomínky na ně, jakož i na svou bývalou identitu, mohou
být dočasně obnoveny. Aby se zachovalo úplné a kompletní soukromí jeho případu,
udělalo by se to tak, že by se ten jedinec dočasně umístil do univerzality-všeho, aby
poznal své bývalé já i to, jaký druh skutků spáchal. A toto je všechno, co nyní
potřebujete o této záležitosti vědět.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát za toto smysluplné a pěkné vysvětlení. Dovol mi
zformulovat či přeložit Alenčiny otázky. Jsou čtyři. Budu je prezentovat jednu po
druhé, abych to zjednodušil. Její první otázkou je: jaký druh souvztažnosti má strach?
Jaký druh důsledku má pro duchovní a duševní život lidí? Jak ovlivňuje spojení, ať už
vědomé, či nevědomé, s ostatními dimenzemi a jaký druh následků má na fyzické
úrovni?
Pán Ježíš Kristus: Abychom správně pochopili pojem strachu, je nutné podívat se na
jeho původ.
Jak víš, strach je negativní pocit, který nemá v pozitivním stavu žádné místo ani smysl.
V celém Mém Novém zjevení, jakož i v těchto Dialozích, jsme již o většině aspektů
původu negativního stavu diskutovali. To všechno se týká i pojmu strach. Protože před
aktivací negativního stavu strach neexistoval, bylo nutné nejprve vynalézt pojem
strachu jako takového; A potom, kdy už byly pojem strachu anebo idea strachu
objeveny, vytvořit určité podmínky, za kterých by se mohl strach objevit a upevnit
v životech sentientních a nesentientních entit (zvířat). Jak by sis při produkování
anebo vynalézání představy anebo ideje samotného strachu počínal?
Konec konců nic srovnatelného neexistovalo, na základě čeho a z čeho by pseudotvůrci
mohli vydedukovat takovou, pro tehdejší dobu nezvyklou, představu nebo ideu. Jak si
z předešlého dialogu (73.) pamatuješ, měli před sebou separaci, rozdělení, izolaci,
zkreslení a odloučení všech duchovních principů a principů maskulinity a femininity a
femininity a maskulinity. V procesu tohoto pseudotvořivého úsilí se na základě povahy
samotného procesu jako vedlejší účinek tohoto rozdělení, separace, atd. objevilo
mnoho nezvyklých stavů, kondicí, emocí, myšlenek a pocitů, které do té doby nebyly
představitelné anebo možné. Jejich objevení se bylo do určité míry pro pseudotvůrce
zcela neočekávané.
Tato situace je porovnatelná s objevy současné doby, například při experimentování
s nějakým typem léku, kdy jeho testování nepřináší žádoucí výsledky a kdy takzvaným
náhodným testováním (podle jejich názoru) se však jeho účinnost a pozitivní výsledky
objeví ve zcela neočekávané formě.
Takže v našem případě pseudotvůrci, kteří byli vynikajícími vědci své doby, důkladně
analyzovali a kategorizovali všechny nové objevující se stavy: emoce, pocity, myšlenky
či cokoliv, co se v procesu zmíněného rozdělení objevilo. Pozorovali všechny účinky,
následky, výsledky a důsledky jakékoliv nově se objevujícího duševního anebo
fyzického fenoménu. Očekávali přece - jak docházelo k procesu toho rozdělení - že to
bude produkovat něco nového, neobvyklého a zcela neočekávaného.
Jak experimentovali s každým takovým novým jevem, povšimli si jisté emoce, jež
vytvářela podivné duševní a fyzické symptomy. Tendenci stáhnout se, utíkat, uniknout,
obávat se, zpanikařit, ohánět se pěstmi, křičet a schovávat se a podobné stavy,
provázené všemožnými fyzickými symptomy, které se v žádné jiné situaci neobjevily,
přivedly pseudotvůrce ke klasifikaci tohoto stavu jako strachu. Tak se v životě
sentientních a nesentientních entit, nacházejících se v negativním stavu a na planetě
Nula, zrodil a nastolil strach.
Studováním tohoto pojmu byli pseudotvůrci schopni vytlouci z něho kapitál a
prostřednictvím určitého typu genetické a jiné manipulace a experimentování se
souvztažnostmi byli schopni zfabrikovat specifický gen vedoucí k vyvolání strachu.
Zkombinovali ten gen se vším, co bylo cizí a nevysvětlitelné, anebo co bylo naopak
důvěrně známé, ale současně nebezpečné pro samotný pseudoživot. Z tohoto byl
odvozen a ustanoven pojem familiárnosti. Všechno důvěrně známé a ne nebezpečné
nevytvářelo strach a potřebu se tomu vyhnout. Na druhé straně všechno cizí a
nebezpečné vytvářelo okamžitý strach a potřebu se tomu vyhnout či od toho utéci,
nebo tomu uniknout, anebo se před tím ukrýt atd.
Dobrým příkladem této situace je to, jak jsem za bouře kráčel po moři k lodi s Mými
učedníky. Takový jev jim byl cizí. Lidská bytost nemohla kráčet po moři. Takže museli
usoudit, že jsem nějaký duch, protože podle jejich názoru mohl jen duch něco takového
udělat. Proto byli nesmírně vylekáni a křičeli strachem. Když si uvědomili, že jsem to
skutečně Já, přestali se bát. Avšak Šimon Petr, aby Mne vyzkoušel, seMne zeptal, zda
může kráčet po moři ke Mně. Vyhověl jsem jeho přání a on začal kráčet. Protože však
byl takový akt pro něho úplně cizí, pocítil strach a v důsledku toho se začal topit.
Anebo si vezměte jiný příklad: Spal jsem v loďce (konec konců měl jsem přece jen
lidské tělo, které potřebovalo určitý fyzický oddech) a propukla ohromná bouře, skoro
velikosti hurikánu. Takový jev jim byl teď důvěrně známý, avšak ve směru negativním.
Důvěrná známost této situace byla spojena s nebezpečenstvím zahynutí a umírání.
Vzbudili Mne tedy a vytýkali Mi, že nedbám na to, že všichni hynou. Jak víš, postavil
jsem se a přikázal jsem bouři, aby se utišila - což také udělala. Jak však na Můj zásah
reagovali? Tentokrát začali mít strach ze Mne, protože něco takového jako tato událost
- Můj příkaz bouřce, aby přestala běsnit, a moři, aby se utišilo - bylo pro ně vysloveně
cizí. Žádná lidská bytost nebyla nikdy schopná udělat něco takového.
Z tohoto vysvětlení a z těchto příkladů můžeš jasně vidět, že i když v některých
lidských situacích je strach považován za něco, co má ochranou funkci, jeho duchovní a
duševní účinek má negativní konotaci. Obvykle pramení z neschopnosti chápat, a
v důsledku toho přijmout něco ve svém běžném významu. Proto zkresluje pravou
realitu a velmi často ji úplně falšuje.
Tyto jednotlivé vlastnosti strachu - zkreslovat, falšovat, nepochopit a odmítat. byly
účinně využity pseudotvůrci a ti je pak úspěšně implantovali do svých fabrikátů, aby
jim tak zabránili pochopit a akceptovat pravou realitu pozitivního stavu a jeho pravý
život.
Díky tomuto uspořádání je strach v lidském životě z duchovního a duševního hlediska
prostředkem ke zkreslování, falšování a k nesprávnému chápání pravé reality
jakéhokoliv života a čehokoliv jiného v této věci. Můžeme tedy s jistotou říci, že strach
souvztaží se stavem zkreslení, falšování, neporozumění, odmítání, vyhýbání se,
nesprávného chápání a duchovní slepoty.
Nikdo ve stavu strachu nemůže správně komunikovat s nikým v jiných dimenzích. A
nejen to, strach přitahuje určité skupiny tvorů a subtvorů v peklech, kteří se strachem
krmí a produkují ho a udržují jeho stav v každém, kdo ho prožívá. Takže skrze stav
strachu je jedinec spojený s těmito typy tvorů a subtvorů v peklech, kteří jeho
prostřednictvím ovlivňují a diktují podmínky života toho, kdo má strach. Díky faktu, že
strach vytváří v jedincově celkové soustavě neustálé napětí a stres, jeho fyzické odezvy
jsou velmi zřetelné. To může vést k vysokému krevnímu tlaku, k srdečním záchvatům,
k mrtvici, k vředům a mnoha dalším nepříznivým fyzickým stavům, z nichž každý může
vést ke smrti.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát za tento příspěvek. Alenčina další otázka byla podle mého
mínění obšírně zodpovězena jak v těchto Dialozích, tak i v ostatních knihách Nového
zjevení. Ptá se následující: Jaký je důvod negativních myšlenek, zejména pokud jsou
v naší mysli přítomny velmi často, velmi intenzivně a proti naší vůli? Jaká je jejich
duchovní souvztažnost? Je možné se vůči nim bránit? Myslí, že odpověď na tuto otázku
je mezi jiným obsažena v Dialogu 43., 44. a 46., jakož i v některých dalších,
v Korolariích... a v Novém zjevení Pána Ježíše Krista (zejména v kapitolách 11, 12, 13
a 16). Možná, že uvedené dialogy nebyly ještě přeloženy do slovenského jazyka. Chtěl
by ses i tak této záležitosti věnovat?
Pán Ježíš Kristus: Máš pravdu, Petře, určitým způsobem všechny knihy Mého Nového
zjevení obsahují odpověď na její otázku a zejména na to, jak odvracet takové negativní
myšlenky.
Přesto si zopakujeme některé aspekty této záležitosti. Tak, jak je tomu se vším
ostatním v negativním stavu, všechno, co má jeho přirozenost, a to, jak v něm a
v lidském životě každý funguje, nemělo nikdy místo v pozitivním stavu, anebo o tom
nikdo nikdy v pozitivním stavu neuvažoval. Jak tedy víš, negativní myšlenky byly
vynalezeny pseudotvůrci pomocí důkladné analýzy všech myšlenek, které se v té době
objevovaly v mysli každého. V procesu výše uvedeného rozdělení a desintegrace byl
jedním z vedlejších účinků tohoto procesu zrod negativních myšlenek a idejí.
Toto musíte chápat tak, že když eliminujete stav integrace, sjednocení, jednotnosti a
soudržnosti, samotným tím procesem tvoříte negativní myšlenky a ideje, neoddělitelné
od opaku těchto pozitivních stavů. V určitém smyslu jsou ‚přirozenými‘ prostředky
takového procesu. Takto se v té době zrodila většina negativních věcí, pokud ne
všechny. Od toho okamžiku - když se již zrodily - nastolení životního stylu, shodného
s jejich přirozeností, netrvalo příliš dlouho.
Protože je lidský život vybudován na předpokladu negativního stavu, takové negativní
myšlenky a ideje jsou hluboko zakořeněny v jejich myslích, anebo, abych byl přesnější,
v jejich pseudomyslích. Jak víš, ohromná většina lidí funguje jen z pozice svých
pseudomyslí. Protože ignorují svou pravou mysl či své pravé já a všechno odvozují ze
svých pseudomyslí a ego stavů, spočívajících v zevnějšnostech, nejsou přeplněni ničím
jiným než negativními myšlenkami a idejemi. Takže pokud žijete lidský život a
fungujete ve svém lidském těle, takové negativní myšlenky, ideje, pocity, emoce, či
cokoliv tam máte, musíte nevyhnutelně mít, zažívat a projevovat. Pseudomysl, přidána
ve svých třech sférách k vaší pravé mysli a k jejím třem vlastním sférám, vám je
nepřetržitě předkládá a vnucuje.
Na druhé straně nezapomínejte, co vám bylo řečeno v Mém Novém zjevení o určitých
negativních strážcích a démonech, určených zvlášť k hlídání vaší pseudomysli. Je jejich
doménou. Nejenže ji skutečně chrání před čímkoliv pozitivním a dobrým, ale vkládají
do ní všechno negativní a zlé (negativní myšlenky a nesprávné ideje) a krmí vás jimi a
na oplátku jsou zase oni krmeni jimi. Odtud tedy pramení nevyhnutelnost mít téměř
nedobrovolně takové negativní myšlenky a pocity.
Při mnohých příležitostech jste byli v celém Mém Novém zjevení a ve výše zmíněných
dialozích instruováni, jak s nimi máte zacházet ve svém každodenním životě.
Znovu opakuji: Vždy, když takové myšlenky nebo ideje vniknou do vaší mysli,
okamžitě se jako Mí praví představitelé od nich distancujte, uznejte, že vám nepatří, ale
že jsou vám vnucovány proti vaší svobodné vůli a volbě. Jakmile toto prohlásíte,
okamžitě je odevzdejte Mně a Já s nimi tím nejvhodnějším způsobem naložím tak, jak
to bude potřebné, a na vaši prosbu je nahradím výlučně pozitivními myšlenkami a
ideami. Doporučuji vám, abyste se v této snaze cvičili. V okamžiku, kdy ve své mysli
zjistíte takové pronikání negativních myšlenek anebo idejí, hned na místě je odmítněte
a ihned je nahraďte nějakými pozitivními myšlenkami či ideami. Pokud budete toto
cvičení provádět dostatečně dlouhou dobu, zpozorujete, že v určitém čase bude do vaší
mysli vnikat méně a méně takových myšlenek a idejí. Dobrou praxí je v tomto ohledu
anulovat toto vnikání vyslovením Nové Modlitby Pána Ježíše Krista, anebo přečtením
nějaké stránky z kterékoliv knihy Mého Nového zjevení anebo z těchto Dialogů.
Takovým přístupem budete pomáhat nejen sobě, ale i všem těm negativním entitám,
které takové myšlenky a ideje ve vaší mysli vytvářejí a které jsou na takové myšlenky a
ideje nasazeny. Tím, že vidí a prožívají váš postup, budou v tomto ohledu schopny
konverze do pozitivního stavu. Jak vidíš, toto je jeden z důležitých kroků k eliminaci
negativního stavu.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát za tuto aktuální připomínku. Další Alenčina otázka je o
významu barev a o jejich souvztažnostech.
Pán Ježíš Kristus: V tomto jednotlivém poznání, v poznání souvztažností barev,
existuje duchovní nebezpečí. Někdo by ho mohl zneužít - a již ho zneužil. S lidmi je ten
problém, že mají nebezpečnou tendenci připisovat objektům samotným, v tomto
případě barvám, vlastnosti anebo potenciály, které nemají. Jak bylo uvedeno předtím,
jedná se o jejich souvztažný duchovní význam, a ne o samotné objekty či barvy.
Nehledě na to, jakmile lidem zjevíte - a toto zahrnuje i vás všechny - pravé
souvztažnosti barev, měli by tendenci aplikovat určité barvy ve svých životech
nanejvýš nevhodným způsobem. Taková nevhodná aplikace by mohla vést
k nebezpečným důsledkům. Proto by bylo v této době předčasné zjevit jejich pravý
význam. Možná později, až bude situace příznivější, bude možné některé aspekty
tajemství barev a jejich duchovních souvztažností zjevit.
Peter: Chápu. Její další otázka je vlastně prosbou o objasnění. Jsou nějaké změny
ohledně požívání mas, jak je to popsáno v Korolariích..., anebo je ten popis stále ještě
platný?
Pán Ježíš Kristus: Ano, je ještě stále platný a bude vždy platný, pokud žijete na planetě
Nula. Nezapomínejte na jeden velmi důležitý výrok, který jsem učinil během Svého
fyzického života na planetě Nula. Ne to, co dáváte do svých úst, vás znečišťuje (toto
parafrázuji) anebo vám způsobuje problémy, ale to, co z nich vychází. Jinými slovy,
můžete jíst všechno, co chcete, ať je to cokoliv, pokud to děláte s mírou a pro dodání
nutné energie vašemu tělu. Duchovně řečeno, nic vám neškodí ani neubližuje, pokud to
děláte se správným přístupem, ze správných důvodů a se správným úmyslem a
motivací. Je zcela vaší osobní a individuální zodpovědností určit, s jakým postojem,
úmyslem, záměrem a motivací jíte, anebo se postíte či držíte dietu, anebo cvičíte, či
cokoliv v tomto ohledu děláte.
Akt požívání jídla anebo to, co jíte, samostatně a samo o sobě nemá žádný význam,
nehledě na jeho účel a potřeby. Vaše motivace, úmysl, záměr, postoj a přístup - ty se
počítají. Protože patří vám a vy jste za ně odpovědni, je to vždy mezi Mnou a vámi.
Jestliže si to přejete, zeptejte se přímo Mne a Já vám pomohu určit a vytvořit životní
styl nanejvýš shodný s vašimi vlastními osobními a individualizovanými potřebami. A
toto je všechno, o čem je potřebné dnes pohovořit. Přeji ti báječný den.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát ze Tvou ochotu snášet naše otázky.