|
29. března 1999
Peter: Především bych Ti chtěl poděkovat za poskytnutí několikadenní přestávky
v dialozích. Současně jsem se jako vždy během té doby cítil neproduktivně.
Samozřejmě, dokonale chápu existenci důležitých důvodů pro takové přestávky, proč
jsou tak nutné a potřebné na mnoha úrovních mé role. Během té doby vyvstaly některé
otázky, které je potřebné prezentovat ohledně Tvého příspěvku. Nejdůležitější
událostí, ke které došlo během té doby, byl však začátek útoku NATO na Jugoslávii za
její neochotu přijmout mírovou smlouvu s bojujícím Kosovem. Ohledně této události
bylo položeno mnoho otázek. Všichni jsme ustaraní a znepokojení ohledně možného
nebezpečí, které by se mohlo vystupňovat do něčeho mnohem většího, než je
bombardování zmíněného regionu.
Každý čtenář těchto Dialogů Tě prosí o Tvůj příspěvek v této věci a o Tvoji radu
ohledně naší role během této rozhodující a možná velmi nebezpečné doby.
Pán Ježíš Kristus: Jak víš, Petře, a vy všichni, kteří kladete tuto otázku, situace
v Jugoslávii a v Kosovu a zapojení NATO do tohoto konfliktu je odrazem duchovních
záležitostí, odehrávajících se na jiných úrovních jsoucna a bytí a pseudojsoucna a
pseudobytí.
V podstatě prožíváte manifestace již zmíněné občanské války, která zuří mezi
pseudotvůrci a renegáty. Několik frakcí renegátů vykonalo určité nevhodné volby. Jako
důsledek těch voleb na sebe přivodili potřebu tohoto útoku.
Není to tak, že bych Já osobně chtěl, aby se to stalo, anebo že by pseudotvůrci chtěli,
aby to tak skončilo. Vynaložilo se hodně snah, aby se tomu, nakolik je to jen možné,
zabránilo. Avšak renegáti ještě nedosáhli bodu, který by je přivedl k ponaučení se ze
svých lekcí. Ještě stále jsou zaslepeni touhou a žádostivostí po moci, nadvládě a vlastní
výjimečnosti. Takové tendence na sebe nevyhnutelně přivádějí jejich potlačení a
potrestání.
V tomto jednotlivém případě NATO reprezentuje pseudotvůrce, Jugoslávie
reprezentuje jednu frakci renegátů a Kosovo reprezentuje další frakci renegátů. Tyto
dvě frakce jsou ve sporu o ovládnutí, moc a nadvládu. Kvůli nevhodným volbám
vykonaným první frakcí se dostalo do nebezpečí několik dimenzí jejich říše. Toto
nebezpečí by mohlo mít nepříznivý dopad na mnoho dalších úrovní jsoucna a bytí a
pseudojsoucna a pseudobytí s nežádoucím účinkem pro všechny zúčastněné. Jelikož
při přesvědčování té frakce, aby souhlasila s navrhovanou mírovou dohodou, všechno
ostatní selhalo, bylo nutné v tomto ohledu dovolit, aby k jejímu potlačení bylo použito
poněkud drastičtějších prostředků.
Pro vás by bylo vysloveně nemožné pochopit, co všechno je do této situace zapojeno a
jak jsou věci uspořádány kvůli důležitému procesu volby a rozhodování. Nemáte ani
ponětí, co všechno, kdo všechno a jak jsou zde všichni do tohoto procesu zapojeni.
Všechno, co víte a vidíte, je to, že NATO bombarduje Jugoslávii a její vojenské síly
v Kosovu. Jinými slovy, je pro vás nemožné vidět za scénu. Vidíte jen to, jak se věci
odehrávají na scéně.
A věci přece ve skutečnosti nejsou takovými, jakými se na scéně jeví. V tomto časovém
bodě by pro vás bylo duchovně velmi nebezpečné přesně vědět, co je všechno během
tohoto konfliktu v sázce. Vaše otázka, zda by se tento konflikt mohl vystupňovat ke
vzniku třetí světové války a totální destrukce lidstva, má opodstatnění. Co musíte
v tomto ohledu pochopit, je to, že taková volba i výsledek existuje. To neznamená, že
by nakonec byla tato volby zvolena a realizována. Může k tomu dojít, ale nemusí.
Všechno závisí na všech ostatních důležitých faktorech a na tom, jak by posloužily
účelu konečného vítězství a následné eliminace negativního stavu.
Jedním z možných scénářů, jak by mohl negativní stav zvítězit a nakonec se sám zničit,
je totální zničení lidstva a všech na planetě Nula. Jak bylo uvedeno v jednom
z předešlých dialogů, vynakládá se všemožné úsilí, aby se s podobným scénářem
k takové realizaci nedospělo. Avšak i když je nepravděpodobný, navzdory tomu
skutečně existuje a mohl by být zvolený, pokud by nebyly k dispozici žádné jiné
prostředky ke skoncování s negativním stavem.
Vaší rolí v tomto ohledu je nadále pokračovat ve své práci jako Mí praví představitelé,
aniž byste byli ustaraní a znepokojení ohledně výsledku tohoto konfliktu. Máte
zachovat neutralitu, pokud jde o etnické Albánce a Srby.
Nesuďte jednu, ani druhou stranu. Objektivně řečeno, obě strany páchaly a páchají
vůči sobě navzájem zvěrstva a ohavnosti. Obě mohou být obviněny z genocidy. Není
vhodné, abyste v tomto konfliktu někomu nadržovali. Je v tom zahrnuto více věcí, než
si můžete představit, tušit a pochopit.
Na straně druhé, jak si pamatujete z předchozích dialogů, byli jste požádáni, abyste
všechny své energie přesunuli na podporu pseudotvůrců a abyste přijali aktivní úlohu
ve Velké alianci. Jelikož NATO v tomto případě reprezentuje pseudotvůrce, doporučuje
se vám, pokud si tak zvolíte z vlastní svobodné vůle, abyste mu poskytli svou morální
podporu.
Nejde o to, aby se vám muselo líbit, co síly NATO dělají. Konec konců násilí je vždy
negativní, ať je jakékoliv. Jelikož však současný konflikt slouží nějakému velmi
důležitému duchovnímu účelu, jehož výsledek určí, jaké další volby bude nutno učinit,
aby se negativní stav dostal blíže ke svému konci a eliminaci, doporučuje se vám,
abyste v tomto ohledu akce NATO tvrdě nekritizovali. Takže v tomto zvláštním smyslu
slouží bombardování v konečném důsledku dobrému účelu, bez ohledu na to, jak je
z vašeho pohledu odporné.
Ani na chvíli nezapomínejte, že všechno negativní, ať je jakkoliv špatné nebo prohnilé,
může a smí být změněno v něco značně pozitivní. Precedens pro tento fakt jsem
vytvořil Já osobně, když jsem v Sobě přetransformoval všechno negativní, obsažené
v Mé lidské části, kterou jsem přijal během Své inkarnace na planetě Nula, do čistě
pozitivní přirozenosti.
Od počátku tohoto konfliktu zde existovala tendence některých z vás vnímat ho
z nesprávného hlediska. Například ty, Petře, jsi začal pod vlivem svých ruských přátel
ohledně této situace zpochybňovat svou intuici a mít sklon do určité míry nadržovat
v tomto ohledu, i když neochotně, ruské pozici. Jak pohotově jste s Ludmilou
zapomněli na Velkou alianci i na to, že jste souhlasili být její součástí a poskytovat
podporu pseudotvůrcům, v tomto případě NATO jako jejich reprezentaci. Došlo
k marnému a nenáležitému politizování, posuzovali jste tyto věci podle toho, jak se
odehrávaly na scéně, bez zřetele na hlubší duchovní význam všech těchto událostí i na
to, jak to bylo za scénou.
Toto je příkladem toho, co se stane, když zapomenete zvážit duchovní faktory všech
událostí a hodnotíte je podle typicky lidských zevních faktorů. Dokonce jsi zašel
z typického lidského hlediska tak daleko, že jsi Albánce a některé jiné národy Ruské
federace nazval bandity, zloději, teroristy a podobnými nenáležitými jmény. Toto bylo
radikální a duchovně nebezpečné zevšeobecnění. Přirozeně jsou mezi nimi obdobné
skupiny, jak je tomu mezi všemi ostatními národnostmi na planetě Nula. Ale šmahem o
nich prohlásit, že všichni jsou takoví, znamená vyslovit velmi nespravedlivý soud a
učinit závěry, které jsou totálně nepravdivé. Koho takovým postojem a podobnými
výroky podporuješ? Renegáty!
Protože jste Mými pravými představiteli na planetě Nula, pak by vám taková negativní
slova, takové myšlenky, pocity a emoce vůči komukoliv neměly přijít nikdy na mysl. A
pokud přijdou, okamžitě byste je měli odmítnout jako nepocházející z vás, ale
z negativních aspektů vaší lidské přirozenosti, tedy ze stavu negativního, a potom se
od nich očistit a poprosit Mne o milosrdenství a odpuštění. Tak vám slova, myšlenky,
pocity či cokoliv této povahy nebudou přisvojeny ani přisouzeny.
Jedním z důvodů, Petře, i když ne jediným, proč ses necítil v několika posledních dnech
ve své kůži a měl jsi určitý blok, jenž ti zabraňoval v dialogu se Mnou, byla tato
odsuzující atmosféra u tebe doma, jakožto i sklon podvolit se názorům jiných, abys jim
udělal radost a abys je uspokojil. Namísto toho, abys poslouchal svou intuici, která na
tebe křičela, abys jejich názorům nepodléhal, poslouchal jsi to, co ti měli říci o této
situaci jiní.
Nakonec sis svou chybu uvědomil a včera jsi za Mé osobní účasti učinil o celé věci
velice důrazné prohlášení. Dokud sis nepohovořil z Kamilem z České republiky,
neuvědomoval sis, co se dělo a jak bylo pro vás všechny nebezpečné odklonit se od
správného duchovního uvažování a uvědomění si toho všeho, jakož i ohledně všeho
ostatního.
Poučení pro vás všechny je v tomto ohledu úplně jasné: pokud nemáte Mne a Mé
duchovní principy neustále na paměti a pokud nemáte na paměti, že jste Mými
pravými reprezentanty, a pokud nenasloucháte, co vám říká vaše intuice, jste
v nebezpečí, že se stanete terčem renegátů. To je situace, kdy renegáti a jejich
přisluhovači mohou zjistit, kdo osobně jste. Důsledek toho zjištění by pro vás mohl být
velmi nepříjemný. Takže buďte velmi opatrní, jak hodnotíte anebo posuzujete události
a všechny, kteří mají s nimi co činit.
Ve skutečnosti není rozhodně vhodné ani není vaší rolí, abyste to jako Moji praví
představitelé dělali. Odevzdávejte všechno Mně a Mé Božské Prozřetelnosti. Já se
postarám o všechny věci co možná nejlepším a nejpotřebnějším způsobem, v souladu
s Mým Velkým plánem spasení.
Peter: Prosím o Tvé milosrdenství a odpuštění, pokud jsem se já osobně v této
záležitosti mýlil. Nemohu hovořit za jiné. Ať osloví osobně Tebe, bez mého podnětu.
Pán Ježíš Kristus: A je ti odpuštěno, Petře. Nebyl jsi to ani tak ty osobně, protože
niterně jsi cítil, co je správné. Byla to tvá tendence potěšit druhé, protože jsi je nechtěl
urazit svým odlišným názorem.
Takže hoďme tuto záležitost za hlavu. Netrap se a nedělej si starosti s výsledkem
tohoto konfliktu a války. Mohu tě ubezpečit, že skončí takovým způsobem a stylem,
který je ze správného duchovního hlediska nejpřiměřenější, nejvhodnější a
nejpotřebnější. A o to nejvíce jde. Teď, Petře, můžeš položit ostatní otázky.
Peter: Tato otázka přišla od jednoho ze čtenářů těchto Dialogů ze Slovenska. Týká se
tématu Sedmého dialogu. Zdá se mi, že jsme byli obviněni z toho, že jsme tak trochu
sobečtí. Na straně 52 toho Dialogu v posledním odstavci, který pokračuje na straně 53
[pozn. překl. na str. 67 a 68 knižně vydaného originálu] se nám doporučuje, abychom
ve svém vlastním zájmu prosili o Tvou pomoc při zvládnutí každodenní životní
existence. Domnívám se, že kamenem úrazu jsou slova ‚ve svém vlastním zájmu‘,
namísto ve Tvém zájmu, v zájmu jiných a v zájmu samotného principu, protože tak
činit je správné.
Pán Ježíš Kristus: Ten výrok v citovaném odstavci byl vytržen z kontextu, ve kterém
byl reprezentován. Ten odstavec začínal radou, abyste Mne ve vlastním zájmu
poprosili o pomoc být takovými či onakými. Avšak končil jsem návrhem, aby se to
konalo ze Mne, se Mnou, ode Mne, Mým prostřednictvím a pro Mne; jakožto i v zájmu
jiných a v zájmu principu, protože je správné o to prosit a být takovými.
V této otázce je důležité si uvědomit, že pokud chcete dělat věci tak, jak to má být,
anebo pokud chcete být takovými, jakými být máte, tedy pokud chcete v tomto
jednotlivém případě dělat věci v Mém zájmu, v zájmu jiných a v zájmu samotných
principů, musíte to začít dělat z jediné možné platformy. Jak si z Mého Nového zjevení
pamatuješ, bylo tam naznačeno, že nemůžete navazovat vztah anebo dělat věci z pozice
někoho anebo něčeho jiného. Vy máte jen jednu pozici nebo platformu - jen sebe!
Můžete navazovat vztah jen ze sebe. Žádná jiná pozice vám není k dispozici.
Proto pokud chcete pro všechny zainteresované skutečně udělat, co je ve vašich silách,
musíte se nejdříve postarat o sebe. Pokud vy nejste v dobré formě anebo kondici, ať už
duchovní, nebo duševní či fyzické, nemůžete správně vykonávat své povinnosti,
závazky, úkoly či cokoliv jiného ve své moci. Tento výrok tedy znamená, že se ve svém
vlastním zájmu musíte postarat nejprve o svůj vlastní život, abyste následně mohli
správně, účinně a kompletně plnit svoje povinnosti, závazky a úkoly vůči Mně,
ostatním a všem duchovním principům.
Avšak zde jde ještě o něco dalšího. Jestliže Mne prosíte, abych vám ve vašem vlastním
zájmu pomohl dosáhnout tohoto cíle, totiž být správně a žádoucně schopnými udělat
to kvůli Mně, jiným a samotným principům, ve skutečnosti to prosíte pro Mne, pro jiné
a pro samotné principy.
Pokud vezmete v úvahu duchovní fakt, že vy ve své individualizované a zosobněné
kondici, ve své nikoliv lidské části, pocházíte z jedinečného prvku, vybraného z Mé
Absolutní Přirozenosti, potom všechno, co děláte ve svém vlastním zájmu, jestliže máte
na paměti, kdo jste a odkud pochází vaše pravá přirozenost, děláte pro Mne. A protože
Já dělám všechno v zájmu každého i v zájmu samotných principů, logickým závěrem je,
že vy to také děláte pro jiné a v zájmu samotných principů.
Musíte rozlišovat mezi vaší lidskou přirozeností, která pramení přímo ze Mne ve vás.
Jestliže bychom měli hovořit z pozice vaší lidské přirozenosti, potom by takový výrok
mohl být považován za sobecký. Avšak v té zvláštní konotaci díky tomu, že se vám radí,
abyste setrvávali ve své pravé přirozenosti, vyvěrající ze Mne, pak již vzhledem
k tomuto faktoru, že jsem to Já, Kdo vám radí, je ta rada poskytnuta z pozice
skutečnosti, podle níž jste integrální částí celku čili všech a - což je nejdůležitější - částí
Mne.
Řečeno filosoficky a duchovně, jestliže jste částí všech a všichni jsou částí vás a spolu
jste všichni části Mne, pak v této význačné konotaci všechno, co děláte ve svém
vlastním zájmu, logicky děláte pro Mne, pro všechny a v zájmu samotných principů,
protože je správné tak činit.
Takže všechno, co jedinec dělá pro sebe, v konečném smyslu z pozice přirozenosti
Mého pozitivního stavu to vždy dělá v Mém zájmu, v zájmu jiných a v zájmu samotných
principů. Žádný jiný způsob neexistuje. A to je to, co znamená zmíněný odstavec
v Sedmém dialogu.
Peter: Děkuji Ti za toto vysvětlení. Další otázku položil Josef Grygar z České republiky.
Týká se to využití a zneužití počítačů a jejich programů; i toho, jak mohou ovlivňovat
jedincovy duševní vlastnosti.
Pán Ježíš Kristus: No, odpověď na tuto otázku by už teď měla být jasná. Počítače se
svými programy jsou nástroje. Každý nástroj jako takový je sám od sebe a sám o sobě
neutrální. Jde o účel, pro který byly počítače a jejich programy vyrobeny a jak jsou
využívány. Jako cokoliv jiného v lidském životě mohou mít buď pozitivní, anebo
negativní uplatnění. Mohou být buď velmi nápomocné, nebo velmi škodlivé.
Opakuji, závisí to na vašem vlastním individuálním a osobním úmyslu, s jakým k těmto
nástrojům přistupujete.
Vezmi si například naši práci s těmito Dialogy. Jejich přímým zapisováním do svého
počítačového programu šetříš čas, úsilí a energii, což bys jinak musel vynaložit na
početná přepisování, redigování a opravy. V našem konkrétním případě slouží tento
počítačový program, použitý s takovým záměrem, velmi dobré věci. Takže v tomto
případě má čistě pozitivní význam.
Vezmi si však jako příklad někoho, kdo používá počítač se zlým a negativním úmyslem.
Počítačoví škůdci, programátoři virů a podobná individua využívají počítače jako
prostředku k ubližování a poškozování jiných lidí v jejich snahách zjednodušit si svou
práci a dělat věci zvládnutelnějšími. Nebo si vezmi například jedince, kteří stráví
hodiny a hodiny na internetu, čímž mrhají svým časem a energií na zbytečnou
komunikaci s ostatními, bez jakéhokoliv konkrétního záměru. Jinými slovy, propadli
internetu. v takových případech se stali otroky svých počítačů, anebo - abych byl
přesnější - učinili ze sebe otroky svých počítačů. Pro ně se stalo používání počítačů a
jejich programů negativním. Takže v tomto jednotlivém případě mají čistě negativní
konotaci.
Toto je dobrým příkladem faktu, že sentientní mysl a její postoj je tím, co nakonec určí,
co je dobré a co je zlé, na základě účelu, pro jaký se ten či onen nástroj využívá. musíte
se cvičit vidět věci z této pozice a nepřipisovat žádným nástrojům něco, co nemají.
Připisováním takových charakteristik neživým předmětům, jako jsou nástroje této
povahy, se vyhýbáte své vlastní zodpovědnosti při určování, s jakým úmyslem takové
nástroje osobně využíváte.
Než abyste uznali, že všechno, co děláte, činíte na základě vašeho vlastního postoje,
máte tendenci vinit ze zodpovědnosti za vaše činy a chování nástroje, v tomto případě
počítače a jejich programy. Radí se vám tedy, abyste něco takového nevkládali do
svých nástrojů, které ve svém každodenním životě používáte. Užitečnost anebo
škodlivost jakýchkoliv takových nástrojů určují vaše duchovní a duševní dispozice a
potřeby.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát za tento komentář. Má poslední otázka pochází od Viktora
Dokukina z ruské Moskvy. Chtěl by vědět, zda má nějaký duchovní význam ‚zelená‘
barva, kterou používají muslimové pro svá různá označení.
Pán Ježíš Kristus: Jak víš, Petře, funkce barev, jako i všeho ostatního, má velmi
důležitou duchovní souvztažnost. V tomto konkrétním případě, pokud jde o muslimy,
má dvě výrazné konotace.
První se týká původní novosti právě založeného náboženského hnutí, které do tohoto
okamžiku neexistovalo. Všechno zelené zde konkrétně znamená začátek něčeho
nového, svěžího a odlišného. Je to příjemné pro váš zrak, tedy i pro vaši duši, a je to
tvořivě povzbuzující.
Tu však přicházíme k druhé konotaci. Všechno zelené též znamená něco
nedokončeného, nekompletního a nezralého. V této zvláštní konotaci to znamená, že
muslimové nikdy nepojímali Jediného Boha jako Pána Ježíše Krista. Odmítli Mne jako
Toho/Tu, Kdo je tím Bohem anebo Alláhem. Namísto toho vyhlásili svého proroka
Mohameda za největšího ze všech, který je hodností hned po Alláhovi. Podle jejich
názoru není nikdo větší než Alláh a jeho prorok Mohamed. Jak vidíte z tohoto tvrzení,
zůstali nezralými během celé své historie, nikdy sami sobě nedovolili přijmout velmi
důležitý duchovní fakt, že ve věci pojímání Boha anebo Alláha je toho víc, než co
uznává a tvrdí jejich zelené náboženství. Kvůli tomu a kvůli jejich duchovní aroganci
zakořeněné v tom, že kladou Mohameda téměř na úroveň Boha a že považují sami sebe
za jediné vyvolené, se jejich zelená změnila na zelenkavou nákazu, která slouží jako
předzvěst velmi vážné smrtelné duchovní choroby. Jejich náboženství se tedy stalo
jednou z nejvíc negativních a zkažených reprezentací Pekel. Toto je důvodem, proč si
ponechali zelenou barvu.
Peter: Děkuji Ti mnohokrát za přispění ke všemu diskutovanému. Je ještě něco, čemu
by ses chtěl dnes věnovat?
Pán Ježíš Kristus: Rádo se stalo, Petře. Dnes nemám víc, co bych dodal. Myslím, že
vám byl dán dostatek potravy k přemýšlení. Přeji ti nádherný den.