Předčítat

PADESÁTÝ ŠESTÝ DIALOG

19. března 1999


Peter: Včera jsem dostal nějaké zajímavé a podnětné otázky od Roxany Hardwickové z Longview v Texasu. Některé z těch otázek mají formu praktických návrhů. Další jsou otázkami duchovního a multiverzálního významu. Navrhoval bych, pokud smím, abychom prodiskutovali nejprve praktické záležitosti, a potom se můžeme zaměřit na věci duchovní. Je vhodné takto postupovat?

Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, je to vhodné. Začněme praktickými návrhy.

Peter: Je vyjádřena opodstatněná obava ohledně finanční situace TNR nadace a enormních nákladů, které si vyžaduje tisk, zasílání, rozšiřování a telefonování ve věci těchto Dialogů a ostatního. Jak však víš, v tomto časovém úseku přispívá ve věci TNR nadace nějak podstatně jen Tom Oudal z Texasu a já s Glorií. Jak tyto finanční prostředky přijdou, tak rychle jsou, zejména kvůli zmíněným nákladům, vyčerpány. Aby se tato neradostná situace napravila, bylo navrženo, abychom zvážili dát některé knihy Nového zjevení do tržního prodeje. Jaký je Tvůj názor na tento návrh?

Pán Ježíš Kristus: Tento návrh byl dán se správným a pozitivním úmyslem. Dovol mi však, abych něco o této záležitosti pověděl.

V Mém Novém zjevení jsou určité věci, které mají trvalou platnost. Proto nemohou být nikdy změněny nebo modifikovány. Dobrým příkladem takové trvalé platnosti je absolutní požadavek, že na základě principů Mého Nového zjevení nelze nikdy vytvořit nebo zřídit žádnou církev, organizaci, duchovní hnutí i cokoliv takového charakteru vůbec. Tento požadavek bude platný na věčné časy, nezáleží na tom, co kdo říká, a nezáleží na tom, nakolik by to bylo podloženo všemožnými zázraky a přesvědčivým prohlašováním - dokonce i kdyby měl takový jedinec před vašimi zraky někoho vzkřísit z mrtvých. Totéž tedy bude platit nejen o současném Novém zjevení, ale též o kterémkoliv následném Novém zjevení v budoucnosti. Totéž tedy platí o jakékoliv možnosti teď či kdykoliv jindy prodávat knihy Mého Nového zjevení. Mé Nové zjevení obsahuje Mé Slovo.

Mé Slovo není na prodej. Každému musí být dáno k dispozici bez cenovky.

Kromě toho nemáte absolutně ponětí, jakému ohromnému nebezpečí byste vystavili nejen Mé Nové zjevení, ale i své osobní životy - kdyby došlo k takovému pokusu dát je na trh kvůli prodeji. Všichni byste se okamžitě stali terčem renegátů a jejich poskoků a ti by vás zničili. Nezapomínejte, prosím, že prodej Mého Nového zjevení by se rovnal situaci, kdy Mne za třicet stříbrných prodal Můj takzvaný učedník Jidáš Iškariotský.

Prosím vás tedy, abyste se v tomto ohledu jednou provždy to nápadu zbavili, ať je váš úmysl jakkoliv dobrý. Očistěte se od takových idejí, jinak by mohly způsobit, že se stanete terčem renegátů a jejich pochopů. Takové ideje přicházejí z lidské strany vaší přirozenosti. Proto by to mohlo přitáhnout renegáty, aby si z vás udělali svůj terč. Takže se vám navrhuje, abyste k řešení finanční situace TNR nadace zaujali jiný postoj.

Peter: Druhý praktický návrh, který já osobně velmi oceňuji, je nabídka osobně mi pomáhat s distribucí knih Nového zjevení, zejména s těmito Dialogy.

Je to navrženo, abych získal čas, který trávím tištěním, zasíláním, telefonováním a podobnými každodenními povinnostmi týkajícími se věcí TNR nadace, abych ho mohl všechen věnovat výlučně zaznamenávání těchto Dialogů a práci s Tebou. Co soudíš o tomto návrhu?

Pán Ježíš Kristus: V tomto časovém období je podstatné, abys nadále vykonával věci tak jako doposud, bez jakékoliv změny.

Dvě třetiny tvého času jsou v podstatě věnovány těmto Dialogům a práci přímo se Mnou a pro Mne. Jak na vaší planetě, tak v ostatních dimenzích z hlediska tvého duchovního, duševního a fyzického zdraví a rovnováhy slouží ty zevnější každodenní povinnosti jako přestávka a oddech od tvých důležitých a čas pohlcujících duchovních povinností.

Jedinou pomocí, kterou v tomto ohledu potřebuješ, je redigování těchto Dialogů a finanční pomoc. Dan Barba ti pomáhá s tímto redigováním. Kvůli jeho zdravotním problémům však tobě i Danovi navrhuji dodatečně k jeho redigování přijmout nabídku Betty a Heather Oudalových, že ti budou s redigováním také pomáhat. Danovi se ve vší pokoře radí, že by z vašeho hlediska bylo velmi užitečné, kdyby věnoval více času překladu těchto Dialogů do španělštiny a konečnému redigování Nového zjevení Pána Ježíše Krista a Korolarií k Novému zjevení Pána Ježíše Krista. Duchovně je velmi důležité a rozhodující, aby se tato práce vykonala co nejrychleji, jak je to jen možné a jak by to umožňoval Danův zdravotní stav. Je to tak bez vyvíjení jakéhokoliv nátlaku na Dana nebo na kohokoliv jiného.

Pokud se jedná o finanční pomoc, poskytuje ji Tom Oudal a ty sám, Petře, a Glorie. Tvoje pomoc, Petře, musí být v tomto ohledu omezená kvůli odchodu do důchodu. Některé dodatečné zdroje buď poskytne někdo jiný, anebo se budeš muset spokojit s tím, co je k dispozici, a zvládnout to v rámci současných finančních omezení.

Peter: Další více méně praktická otázka se týká zvyků dělat věci určitým způsobem. Tato otázka se týká našeho rutinního životního stylu, našeho tak trochu automatického chování ohledně takových zdánlivě drobných a bezvýznamných věcí, jako je používání stejné kolínské nebo parfému, stejné zubní pasty, stejného druhu jídel, nakupování ve stejných obchodech, sahání po stejných výrobcích a podobných každodenních návyků. Jak mohou tyto tendence negativně ovlivnit naše životy? Měli bychom se jich vůbec vzdát?

Pán Ježíš Kristus: Nuž, Petře a Roxano, je věcí zdravého rozumu, jak s tím máte zacházet. Ve svém praktickém každodenním životě musíte rozlišovat mezi vhodností, zvyky, upnutím se, narkomaniemi, závislostmi, oprávněnými individuálními potřebami a prioritami. Jakékoliv upnutí se, narkomanie a/nebo závislost vám mohou způsobit vážné duchovní problémy.

Nemůžete-li bez nich žít, jestliže se stanou řídícím principem vašeho života, pak jste se zřejmě stali jejich otroky a plýtváte na ně svými životními energiemi.

Avšak takové věci jako výhodnost, upřednostňování něčeho a individuální potřeby jsou v úplně jiné kategorii. Nejsou zotročující, ve skutečnosti vám pomáhají lépe zvládnout váš čas, jakož i být svým vlastním individuálním já.

Vezmi si například takové zdánlivě nedůležité upřednostňování, jako je dávání přednosti určitému typu vůně v parfému nebo v kolínské, anebo v jídle. Je tu důležitá duchovní souvztažnost.

Jak víš, každý jedinec je nekonečně jedinečný a odlišný. Tento faktor se souvztažně odráží ve velice jedinečné a specifické chemii těla, kterou všichni máte. Toto je důvod, proč stejná vůně parfému nebo kolínské voní úplně jinak na těle každého jednotlivce. Takže přednostně vybíráte tu, která se shoduje s vaší osobností a individualitou, odrážející se ve vaší specifické chemii těla. Totéž platí o potravě a o ostatních drobnostech tohoto charakteru.

Jak vidíš z tohoto příkladu, takové věci mají skutečně velmi důležité duchovní souvztažnosti a skutečně odráží vaše osobní a individuální potřeby. Proto je nelze považovat za stejně negativní nebo návykové, jak je tomu v případě zotročujícího upnutí se v narkomanii a závislosti.

Avšak navzdory tomu, že takovými nejste, nezapomínejte na velmi důležitý duchovní fakt. Je prozíravé a moudré mít různorodost zážitků, priorit a angažování se, abyste se neomezovali nebo neohraničovali jen na nějaký jeden konkrétní zážitek, prioritu a angažování se, které vám nejlépe sedí v každé jednotlivé době vašeho života.

Je dobrou duchovní politikou vyzkoušet více různých věcí a být otevřen mnoha odlišným zkušenostem ve všech aspektech svého života, i když vždy budete mít některé věci, které budete upřednostňovat a po kterých budete kvůli svým jedinečně zosobněným a individualizovaným specifickým potřebám toužit. A tyto je vhodné mít.

Peter: Všechny ostatní otázky jsou čistě duchovní povahy. Dovol mi začít tou, kterou lze označit za frustrující. Týká se záležitosti duchovního pokroku a nekonečného pohybu směrem k Absolutnu. Kvůli našemu relativnímu uzpůsobení je jasné, že nikdy nemůžeme dosáhnout cíle stát se v absolutním smyslu takovými, jako jsi Ty. Toho lze dosáhnout jen v relativním smyslu. Problémem jsou tu omezení, která na nás všechny klade naše relativní rozpoložení, bez ohledu na to, kde se nacházíme nebo v jakém životě jsme umístěni v každém daném okamžiku. Jsou pocity frustrace a vědomí těchto tíživých omezení možné v duchovních světech tak, jak jsou zde v našem lidském životě?

Pán Ježíš Kristus: V jednom z předešlých dialogů jsme hovořili o záležitosti možnosti ukončení svého života sebevraždou kvůli nudě anebo nekonečnému životu v pozitivním stavu. Cokoliv tam bylo řečeno o té záležitosti, platí plně i pro současnou otázku. Existují dva aspekty této záležitosti. Jeden se týká struktury mysli každé sentientní entity a souhlasu, na jehož základě se jeho/její individualizovaný a zosobněný jedinečný život mohl stát realitou. Struktura každé sentientní mysli v pozitivním stavu je taková, že na základě samotné své přirozenosti si nepřeje než být v neustálém stavu progrese směrem k absolutnímu stavu bez toho, aby měla někdy touhu stát se tímto absolutním stavem. Toto bylo dohodnutým uspořádáním. Jen v lidském životě se mohou objevit takové frustrující pocity, ze stejného důvodu, jak bylo naznačeno ve zmíněném dialogu o možnosti sebevraždy během přebývání v pozitivním stavu. Nebudeme je tu opakovat. Pozorně si přečtěte ten dialog, prosím. Nezapomínejte, že lidský život je ve stavu nejnepředstavitelnější, nejomezenější, nejvíce ohraničující a nejvíce ignorantní kondice, jaká je jen možná v jakémkoliv jiném známém či neznámém typu života. Proto vám jen z pozice vašeho specifického lidského života mohou tyto typy otázek, obav a idejí přijít na mysl.

Druhý aspekt se týká záležitosti nekonečných rozmanitostí zkušeností, které jsou poskytovány na základě tohoto jednotlivého uspořádání. Jestliže stojíte před věčnou progresí směrem k Mému Absolutnímu stavu, tento Absolutní stav obsahuje kvůli své absolutnosti nekonečnou rozmanitost možností a tvořivých i podnětných stimulů, které inspirují sentientní entity ke snaze více vědět, více chápat, více aplikovat a více dosahovat. Naplňování těchto potřeb nepřetržitým a progresivním způsobem je báze a základ pro neustálou změnu ve struktuře a dynamice svého vlastního života a své osobnosti a individuality. V průběhu tohoto nejvíce žádoucího pokroku se jedinec stává stále jiným a jedinečnějším. Tak je schopen víc a více se přibližovat Mé Absolutní Přirozenosti. Toto uspořádání současně každému poskytuje co největší ubezpečení, že nikdy nebude existovat kondice, během které by jedinec přišel ke konci svého vývoje, růstu a pokroku, aniž by mu bylo zabráněno stávat se stále jiným a jedinečnějším. V tomto ohledu je toto tedy nejžádoucnějším uspořádáním, jaké pro život v pozitivním stavu existuje.

Co musíte v tomto ohledu pochopit, Petře a Roxano, je to, že před tím, než všechny sentientní entity započaly svůj jedinečný, individualizovaný a zosobněný život, v jejich ideách obsažených v Mém Absolutním Stavu jsem Já se Svými sentientními ideami velmi pečlivě prozkoumali všechny možnosti, za jakých by se jejich život mohl stát zevní oddělenou realitou jinačí, než že by byly jen Mými ideami. V procesu tohoto zkoumání byl nalezen a stanoven nejlépe možný a nejžádoucnější způsob života, který je založen na nepřetržité duchovní progresi.

V důsledku toho, že jsme všichni jednomyslně souhlasili s vybraným způsobem života jako jedině možným a jedině vhodným pro věčný užitek, stal se životem, který byl uveden do pohybu nebo který jsme si všichni zvolili. Současně byla z obsahu každé sentientní mysli v pozitivním stavu eliminována jakákoliv potřeba nebo touha dospět do jakéhosi konce tohoto procesu nebo dosáhnout Absolutního Stavu a odtud nejít nikam.

Jen v lidském životě a životě negativního stavu existuje taková touha. Tato kondice v lidském životě a v negativním stavu pramení z dočasnosti jeho pseudojsoucna a pseudobytí. Kvůli jejich nevědomé touze ukončit takový druh pseudoživota byla do jejich mysli implantována potřeba dospět do jakéhosi konečného závěru, či dosáhnout jakýsi konečný cíl, aby se dostali ven ze svého lidského života.

Umíte si vůbec představit, co by se stalo, kdybyste vy všichni v lidském životě a v životě negativního stavu měli mít přesně tytéž podmínky, jaké mají lidé v pozitivním stavu?

Vidíte jasně, že v tom případě by se nikdo nikdy nechtěl dostat ven ze svého lidského života a ze života negativního stavu?

Ještě jednou, a to opakuji, negativní stav by nemohl být eliminován a lidský život se všemi svými ukrutnostmi a ohavnostmi by musel trvat navěky. V důsledku toho nemožného výsledku by nikdy nemohla být zahájena úplnost a kompletnost života pozitivního stavu. V tom případě by chtěl každý v pozitivním stavu skutečně nadobro a navždy ukončit svůj život. Není možné, aby se někdy něco takového stalo. Prostřednictvím výše zmíněné dohody bylo zajištěno, že jen výše popsané uspořádání bude na místě a že jen v lidském životě a v životě negativního stavu se mohou objevit v jejich vlastním zájmu takové negativní ideje, aby navěky neuvízli ve svém bídném pseudoživotě.

Peter: Další otázka se týká duchovní souvztažnosti Tvých dvanácti učedníků. My známe jen Petra, Jana a Jakuba a to, s čím souvztaží (Petr souvztaží s Tvou Božskou Pravdou a Moudrostí, Jan souvztaží s Tvým Božským Dobrem a Láskou a Jakub - s Tvými Božskými Pozitivními Skutky a Vírou). A co ostatní? Týkají se nějak 12-ti dimenzí? a co ostatní dimenze?

Pán Ježíš Kristus: Existuje podobnost a souvztažnost Mých dvanácti učedníků a dvanácti kmenů dětí Izraele. Některé z těchto souvztažností byly náležitě popsány v knize Realita, mýty a iluze. Bylo by dobré důvěrně se s tím popisem seznámit.

Existuje však další duchovní souvztažnost, pokud jde o Mé učedníky. Číslo dvanáct a dvanáct učedníků znamená a souvztaží s úplností všech pozůstatků dobra a pravdy se všemi jejich odvozeninami, které byly ukryty v nejodlehlejších hlubinách mysli každého, v její nejhlubší nevědomé oblasti, a ze kterých každý žil a byl naživu na planetě Nula v typickém lidském životě. To, že Mne ve většině případů stále provázeli Moji učedníci, znamená, že jsem působil jen z pozice pozitivního stavu, který je zakotven v Mém Absolutním Božském Dobru a Pravdě. Základy pozitivního stavu v Mé Přirozenosti jsou Božská Láska a Božské Dobro, Božská Moudrost a Božská Pravda a Božské Pozitivní Skutky a Víra. Ve starém pojímání slov ‚Pozitivní Skutky‘ jsme říkávali ‚dobročinnost‘. Jak víš, slovo ‚dobročinnost‘, vy říkáte charita, za současně existujících duchovních podmínek není více vhodné používat. Pokud jde o lidi, má příliš negativní konotaci. Velmi často se týká poskytování podpory negativnímu stavu a některým lidským organizacím, majícím ve svých záměrech negativní původ se skrytými, sobeckými cíli. proto bylo nahrazeno slovy ‚pozitivní skutky‘.

Výše zmíněné zásady a základy Mé Pravé Přirozenosti reprezentovali Moji tři učedníci - Petr, Jan a Jakub. Různé nekonečné variace těchto nejdůležitějších zásad a základů jsou reprezentovány Mými zbylými devíti učedníky. V tomto časovém bodě není vhodné zacházet do podrobností jednotlivých derivací reprezentovaných každým učedníkem. Z funkčního hlediska jsou podobného charakteru, jak bylo popsáno ve výše uvedené knize.

Jak víš, v počátečním složení Mne jeden z těch dvanácti učedníků - Jidáš Iškariotský - zradil. Později, na základě losování, byl vybrán nový učedník Matěj - aby nahradil Jidáše. Bylo to potřebné pro pokračování reprezentací a zachování jednoty a integrace pozitivního stavu, jak byly promítnuty na planetě Nula.

Původní složení Mých dvanácti učedníků mělo úplně jinou duchovní souvztažnost, která ještě doposud nebyla zjevena. Souvztaží s původním stavem Mého Stvoření před aktivací negativního stavu. V tom stavu nebylo vynakládáno žádné úsilí uvést do aktivní modality nebo aktualizovat a realizovat ideu odmítnout Mne jako jediný zdroj života.

Jak však pokračoval vývoj všech sentientních entit a jak se více a více učily o všech aspektech svého specifického života (toto učení je reprezentováno výukou Mých učedníků o různých duchovních záležitostech během Mé inkarnace na planetě Nula), postupně jim přišla na mysl otázka o nějakém jiném typu života, než je život pozitivního stavu.

Tento příchod je reprezentován Jidášovou ochotou zradit Mne. V tomto ohledu Jidáš Iškariotský reprezentuje pseudotvůrce, kteří se rozhodli zodpovědět tu otázku prostřednictvím vyfabrikovaného jiného typu života, anebo abych byl přesný - pseudoživota.

Takže tím, že to udělal, byl Jidáš Iškariotský vyloučen z řad Mých učedníků, jak to bylo i v případě pseudotvůrců, kteří byli vyloučeni z Mého pozitivního stavu a vyhozeni do zóny vymístění, kde si zřídili příslušná pekla.

Jidášovo dobrovolné ukončení vlastního života oběšením představuje úplné a neodvolatelné ukončení negativního stavu - jen co splní svůj účel. To, že pociťoval výčitky svědomí a uznal fakt, že zradil nevinnou krev, znamená, že všichni původci a účastníci v životě negativního stavu a v lidském životě nakonec uznají bláznivost svých snah a přijmou fakt, že jediná pravá realita je v životě pozitivního stavu. Proto tak jako Jidáš, který dobrovolně ukončil svůj život, tak stejně i oni dobrovolně ukončí život negativního stavu i zlé a lživé aspekty svého vlastního negativního života. Symbolicky řečeno, oběsí ten život, aby nemohl být nikdy znovu aktivován.

Nikdo neví, že na základě Jidášova přiznání své viny a uznání Mé nevinnosti jsem ho nakonec spasil. Na místě jsem mu opustil. Ve vašem pojetí času mu však trvalo dlouho, než Mé odpuštění přijal a než si potom sám odpustil. Uznal velmi jasně potřebu nést a ilustrovat důsledky svého zlého skutku. Byl tedy svým vlastním soudcem, žalobcem i vykonavatelem rozsudku. Když však již ta ilustrace završila svůj průběh, byl schopen přijmout Mé odpuštění a odpustit sám sobě, a tak se navrátit do Mého stáda.

Z hlediska strukturální přirozenosti Mého Stvoření a pseudostvoření Moji první tři učedníci souvztaží s Duchovní myslí a jejími třemi stupni a s duchovní dimenzí a jejími třemi stupni; druzí tři učedníci souvztaží s vnitřní myslí a jejími třemi stupni, jakož i s intermediální dimenzí a jejími třemi stupni; a poslední tři učedníci souvztaží s vnější myslí a jejími třemi stupni, jakož i s fyzickou dimenzí a jejími třemi stupni. Toto je významem čísla dvanáct, avšak jen v diskutované konotaci. Jidáš Iškariotský v tomto ohledu reprezentuje nejzevnější stupeň nejvíce zevní úrovně externí mysli a fyzické dimenze a souvztaží s ním, Toto představuje fakt, že jen v nejzevnějším stupni, a nikde jinde, se může objevit jakákoliv potřeba prostřednictvím zrady pozitivního stavu aktivovat negativní stav a uvést ho do dominantního postavení.

Faktory dvanácti dimenzí, jak jsou chápány v časoprostorovém kontinuu, skrze které vykonává fyzický vesmír své jsoucno a bytí, se vůbec netýkají diskutované záležitosti. Mají úplně jiný význam. V tomto časovém bodě nejste připraveni vědět o nich více. Než bude možné na jejich funkci vrhnout trochu více světla, nejprve se musí uskutečnit a uvést do chodu určité věci. Ve vaší současné kondici, tím, že jste v lidské kůži a žijete na planetě Nula, by mohlo být takové poznání pro vás škodlivé. Kdyby se mělo v tomto ohledu něco změnit, budete přiměřeně informováni.

Peter: Následující otázka se týká ‚přesného‘ místa Tvého narození na této planetě a Via Dolorosy, která je údajně tradovanou cestou, označovanou jako cesta, na které jsi nesl kříž, jak je to znázorněno ve všech těch komerčních turistických příručkách. Otázkou je, zda některá z těch míst jsou přesně těmi místy, kde ses narodil, zemřel, chodil atd., anebo je každé místo jen pastí pro tak zvané křesťany, kteří chtějí imitovat Tvé utrpení.

Pán Ježíš Kristus: Některé aspekty této otázky byly nepřímo vysvětleny v jednom z předešlých dialogů, který se zabýval tím, proč bylo nutné, abych se narodil v té příslušné oblasti (země Kanaánská), a proč tam také vzniklo islámské náboženství. Některé aspekty toho, proč jsem se narodil jako Žid, byly zjeveny v Doplnění 9 v Korolariích....

Dovol Mi, abych se této záležitosti věnoval trochu hlouběji. Z velmi důležitých duchovních důvodů jsem se musel narodit ve městě Betlémě.

Toto je naplněním proroctví v knize proroka Micheáše, v kapitole 5, ve verši 2, cituji: „Ale ty, Betléme efratský, ačkoli jsi nejmenší mezi judskými tisíci, z tebe Mi vzejde Ten, jenž bude vládcem v Izraeli, jehož pocházení jsou odpradávna, od věčností.“ Je zajímavé si povšimnout, že v Evangeliu podle Matouše je tento verš citován trochu odlišným způsobem (všechny citáty jsou vyňaty z Nové verze Svaté bible krále Jakuba). Dovol Mi ji také citovat: „Ale ty, Betléme, v zemi judské, nejsi nejmenší mezi vládci Judeje; neboť z tebe vyjde Vládce, který bude pastýřem Mého lidu, Izraele.“ (Matouš 2:6)

Mé narození ve městě Betlémě, které bylo nejméně významné a nejmenší ze všech, znamená Mou volbu pokořit Sebe Sama a snížit Sebe Sama na nejmenší možnou úroveň lidského života, jakožto i na úroveň nejzevnější. Musíte velmi jasně pochopit, že z duchovního hlediska by Mé narození anebo začátek Mého života na vaší planetě na nějakém jiném místě, než to nejnižší z nejnižších a nejmenší z nejmenších, nejen že vyloučilo všechny ze sféry Mého potřebného vlivu a hlavně z Mé potřeby shromáždit všechny potřebné a životně důležité zkušenosti, ale všechny nacházející se v těchto regionech by to připravilo o konečné spasení a osvobození z negativního stavu.

Je pravidlem, že pokud chcete do svého zkušenostního módu zahrnout všechno bez výjimky a výhrad, musíte začít od nejposlednější z nejnižší úrovně a odtud pokračovat ke všem ostatním úrovním. Jinak byste vynechali základ, na kterém započal původ života, v našem případě pseudoživota.

Toto je důvodem, proč jsem se nejenže musel narodit v Betlémě, který v té době souvztažil s diskutovanou oblastí, ale musel jsem se narodit i na místě nejzevnějším a nejnižším - v jeslích, v místě pro zvířata. Jak vidíš z tohoto umístění, neexistoval žádný nižší a skromnější příbytek, ve kterém bych se mohl narodit, než byly jesle. Taková volba z Mé strany odráží kromě popsaného souvztažného významu i Mou Absolutní Pokoru, Skromnost, Nevinnost a Poníženost.

Takže odpověď na Roxaninu otázku zní: ano, všechna ta místa, označená v Bibli Svaté, byla místa, kde jsem se narodil, chodil, konal Své skutky a byl ukřižován.

Peter: A co její otázka o městě Nazaretu, které údajně neexistovalo a bylo založeno později, aby se nalákali křesťanští turisté? A také záležitost, že jsi byl Nazaretský?

Pán Ježíš Kristus: Existovala komunita Nazarénů, která se stala později známou pod jménem Nazaret. Byla tak nazvána na základě spojení s Nazarény. Toto je jasné z verše 23, kapitoly 2 v Matoušovi, cituji: „A přišel a bydlel ve městě zvaném Nazaret, aby se mohlo naplnit, co bylo řečeno ústy proroků, že bude nazván Nazaretský.“ Takže je zde určitá důvěryhodnost existence takové komunity, změněné na město. Nazaréni byli ti, kteří se zavázali nikdy si nestříhat své vlasy. Bylo to proto, aby se ilustrovala posvátnost celistvosti jedincova ducha, duše a těla, která byla nepřetržitě porušována všemi tradicemi, konvencemi a zvyky tehdejší doby. Souvztažilo to také s pozitivními duchovními silami, které nemohly být poraženy ani podlomeny silami negativního stavu, ať by se o to pokoušely jakkoliv usilovně či jakkoliv dlouho a úchylně. Toto je důvod, proč jsem se stal Nazaretským a žil v nazaretské komunitě. Toto je také důvodem, proč Samson, který byl Nazarénem, oslepl, když ho jeho milenka uspala, a tak mohla ostříhat vlasy, čímž ho obrala o jeho sílu. Jak vidíš, všechny tyto události a příhody mají velice důležitý duchovní význam a souvztažnost.

Peter: Roxanina další otázka má podobnou konotaci jako uvedená výše. Týká se přechodu Židů přes Rudé moře, které se před nimi rozestoupilo, takže mohli přejít po suché zemi. Někteří lidé tvrdí, že to nebyl správný překlad a že ve skutečnosti to mělo být ‚Třtinové moře‘ (poznámka překladatele: red = rudý; reed = třtina), které je ve zcela jiné lokalitě a je o hodně užší a mělčí. Je na tom něco pravdy?

Pán Ježíš Kristus: Tu platí totéž jako při výše uvedených pochybnostech o místě Mého narození, atd. Opět v celém příběhu o přechodu Rudého moře a o životě dětí Izraele v Egyptě a v různých jejich eskapádách jsou obsaženy velmi důležité duchovní souvztažnosti. Nezapomínej však na jednu věc: negativní stav vynakládal všemožné úsilí, aby zdiskreditoval všechny biblické příběhy o všem a hlavně o Mých aktivitách v té době. Přišli tedy se svými vlastními verzemi toho, jak se věci odehrály, aby podkopali pravý význam těchto událostí. pokud nemáš správné poznatky o skutečném smyslu, významu a souvztažnostech těch událostí či čehokoliv, tyto nemohou ve tvé mysli aktivovat správné vnímání pravé duchovní reality. V tom případě budeš ovšem přijímat lži. Pak bys přijal něco, co by tě nemohlo spojit s pravým pozitivním stavem. Jen prostřednictvím takových správných souvztažných prostředků mohli být lidé do určité míry spojeni s pozitivním stavem.

Jak víš, jakýkoliv život, včetně lidského života a pseudoživota negativního stavu, závisí v konečném smyslu na nějakém vhodném spojení s pozitivním stavem a v konečném důsledku se Mnou. Člověku v negativním stavu a lidským tvorům těch časů bylo takové spojení poskytováno na základě duchovních souvztažností určitých fyzických míst, událostí, zevnějších znázornění a symbolů a jejich příslušných funkcí. Proto byly takové souvztažnosti ustanoveny. Co musíte v tomto ohledu jasně pochopit, je to, že nebýt negativního stavu a lidského života, žádné takové souvztažnosti by nebyly potřebné. Bylo to v jejich zájmu a v zájmu toho, aby se jim poskytla příležitost v životě negativního stavu a v lidském životě, který založili, experimentovat.

Pozitivní stav sám o sobě nepotřebuje mít souvztažnosti. Jim je všechno jasné a zřejmé bez jakékoliv potřeby symbolických zobrazení. Aby se však nekontaminovala čistota života pozitivního stavu povahou stavu negativního a aby se generovaly energie životní síly do života negativního stavu a do života lidského, bylo nutné přijít s určitým uspořádáním, které by umožnilo takový vzájemný styk bez jakéhokoliv zevnějšího vzájemného chápání a ovlivňování, anebo bez jakýchkoliv přímých spojení mezi těmito dvěma stavy. Funkce souvztažnosti dobře slouží tomuto účelu. Negativní stav tedy nechce, aby lidé věděli, že žijí a fungují jen prostřednictvím módu duchovních souvztažností, ať už pozitivních, či negativních, a že žijí a jsou naživu jen jejich pomocí. Proto zkresluje a falšuje všechno, co se týká těchto důležitých záležitostí, zaznamenaných například v Bibli.

Jak si pamatuješ z Mého Nového zjevení - Velké knihy - v kapitole 23 bylo naznačeno, že Moje vláda na planetě Nula se vykonává prostřednictvím zobrazujícího způsobu ve formě duchovních souvztažností.

Za časů Starého zákona hráli určití lidé, jakož i určité národy, země, události, příhody a situace na planetě Nula velmi důležitou roli v reprezentování významných duchovních faktorů a souvztažností, které odrážely proces duchovního vývoje jak v duchovním, tak i v pseudoduchovním světě. Reprezentovaly také povahu boje, který probíhal mezi silami pozitivního a negativního stavu. Jak si pamatuješ ze zmíněné kapitoly ve Velké knize, v té době byli lidé v extrémním stavu externalizace a ritualizace, bez jakéhokoliv pocitu niterných duchovních stavů. Kvůli tomuto faktoru, aby se udrželi naživu a žijícími, bylo nutno pro ně vynalézt takové způsoby souvztažností, které by uchovaly jejich spojení s duchovním světem, světem čistých a niterných stavů.

Jediný způsob, jakým mohli být udržováni v určitém, i když skrytém, uvědomění si pravé duchovní reality, byly tyto typy symbolických znázornění. Potřebovali také být svědky všemožných zázračných skutků, které nemohly být vysvětleny žádnými jinými zevními faktory, jedině duchovními.

Příběh dětí Izraele a jejich život v egyptské zemi, jejich osvobození a exodus z té země, putování pouští po dobu 40 let, jakož i jejich příchod do kanaánské země, i to, co tam dělaly a jak se chovaly, to vše sloužilo těmto důležitým reprezentacím. V tomto ohledu je můžete vnímat jako symbolizaci života v negativním stavu, ze kterého byly osvobozeny Mou Božskou Prozřetelností představovanou zde Mojžíšem. Být v negativním stavu znamená být v peklech. Z pekel je možno vyjít jen po jednosměrné cestě - z pekla nejnižšího přes všechny ostatní úrovně pekel k samotnému východu z pekel. Rudé moře reprezentuje nejhlubší peklo, přes které musí projít každý v negativním stavu, aby nesl důsledky svého zlého a falešného životního stylu. Protože Já jsem jediný, kdo může kohokoliv dostat z pekel ven, anebo v tomto případě z negativního stavu ve všeobecnosti, Já chráním osobně každého, kdo souhlasí s konverzí do pozitivního stavu.

Toto je vyobrazeno oblakovým sloupem, který stál mezi dětmi Izraele a silami pekel. Všimni si, prosím, že tam bylo světlo v noci na stranu jednu, v tomto případě k dětem Izraele, a současně tam byl oblak a tma na stranu druhou, v tomto případě k silám zel z pekel. Zatímco těm, kteří byli v procesu konverze do stavu pozitivního, to přinášelo ochranu, spásu a osvícení, současně to negativní útočící straně přinášelo tmu, zmatek a slepotu. Jak si pamatuješ, kdykoliv se přiblížil pozitivní stav do větší blízkosti ke stavu negativnímu, každý v negativním stavu byl vystaven vlastní bídě, zmatku, rozruchu a šílenství. Pocítili tedy typické rysy vlastní přirozenosti v úplnosti jejich manifestace. Bez takové blízkosti by úplně popřeli, že takovou přirozenost mají.

Samozřejmě, nyní je situace úplně jiná, než byla tehdy. Avšak ta událost ještě i teď znamená a souvztaží anebo znázorňuje proces vyvedení všech chycených v negativním stavu pekel z jejich pazourů a jejich návrat do pozitivního stavu. Zde je to vyobrazeno vstupem dětí Izraele do země kanaánské. totální eliminace a destrukce negativního stavu je vykreslena faraónem a jeho armádou, která pronásledovala děti Izraele do Rudého moře až po té, když se rozdělilo na dvě strany, a které bylo vráceno zpět do původního stavu, zatímco on a jeho koně, bojové vozy a armáda bili ještě uprostřed něho, a když z něho vyšly děti Izraele.

Jak tedy vidíš z tohoto symbolického znázornění, kvůli duchovní potřebě ilustrovat všechno v konkrétních, hmatatelných, fyzických a navenek realistických událostech se věci popsané v Bibli svaté skutečně doslovně udály. V té době to byl jediný způsob, jakým se na planetě Nula a v lidském životě mohlo manifestovat cokoliv duchovního. Takže odpověď na Roxaninu otázku zní: ano, bylo to Rudé moře a ano, z výše uvedených důležitých duchovních důvodů se to stalo tak, jak je to popsáno v Bibli.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za toto zjevení a vysvětlení. Myslím, že jsem vyčerpal všechny nyní položené otázky. Je ještě něco, co bys dnes chtěl dodat nebo okomentovat?

Pán Ježíš Kristus: Ne, Petře, to by stačilo. Přeji ti příjemný večer.

PADESÁTÝ ŠESTÝ DIALOG

Zdroj: DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM 1.DÍL

Print Friendly and PDF

ÚVOD | DUCHOVNO | KONTAKTY | MAPOVÁNÍ STRÁNKY | ZPĚT