|
18. února 1999
Peter: Poté, co jsem ukončil zaznamenávání Čtyřicátého čtvrtého dialogu, a přemýšlel
o té části, v níž se mluví o náležitém chápání významu souvztažností, jsem se stal velmi
zmateným. Moje zmatení vedlo k mému obvyklému zapochybování, zda to, co jsem
psal, přichází skutečně od Tebe. Moje pochybování pak vedlo k obvyklému pocitu
nesmyslnosti, kterým procházím pokaždé, když se to stane. Proto než Ti položím pár
otázek, mohu Tě požádat ve vší skromnosti, pokornosti a pokoře, abys pro mne
objasnil tu část Svého vysvětlení, která se týká původu souvztažností a toho, na co,
koho a za jakých okolností se uplatňují?
Pán Ježíš Kristus: Tvůj pocit zmatenosti není náhodou, Petře. Kdybys nebyl zmatený,
přešel bys mlčením tuto záležitost a šel rovnou k otázce, kterou máš na mysli toto
ráno. A přece má ta tvoje otázka přímý vztah k záležitosti souvztažností a tomu, jak jim
rozumět a uplatňovat je.
Tvůj zmatek vychází z nepochopení zdroje, původu a projekce souvztažností a jejich
odrážení se ve vnějším prostředí. Také z výroku, že sentientní entita nemůže být svými
vlastními souvztažnostmi, neboť je jejich původcem a promítačem. Avšak ve své mysli
jsi usoudil, že každý objekt i subjekt koresponduje s něčím či někým na všech úrovních
jsoucna a bytí a pseudojsoucna a pseudobytí. Domněnka, že tu jsou souvztažné faktory
ke všemu ve jsoucnu a bytí a v pseudojsoucnu a pseudobytí, je v podstatě správná.
předpoklad, že objekty a subjekty jsou takovými souvztažnostmi samy sebou o sobě,
správný není.
Zmatek je mezi funkcí těch objektů a subjektů a samotnými objekty a subjekty jako
objektivními entitami. Nejsou to objekty a subjekty, které by byly souvztažnostmi, ale
místo toho je to jejich funkce, reprezentace a účel, pro který byly uvedeny do svého
vlastního stavu na prvním místě - ty mají souvztažnosti.
Jak vidíš z této diferenciace, existuje stav jakéhokoliv objektu a subjektu a existuje
jejich funkce, reprezentace a účel. Vezmi například takový předmět, jako je diamantový
prsten, který lidští tvorové mají tolik v lásce. Ve svém stavu jako takovém, ve svých
fyzických komponentách, nemá žádný význam. Protože ve svém stavu nemá žádný
význam, s ničím nekoresponduje. Avšak role, postavení, funkce a účel, jež jsou mu
připisovány pouze lidskou myslí, všechno toto má velmi významnou duchovní
souvztažnost. Toto je velmi dobrým příkladem toho, jak vznikají souvztažnosti a jak je
funkce zevních objektů určována sentientní myslí. Kdyby takové ohodnocení
nepřicházelo ze sentientní mysli, nikdo by nevěnoval pozornost významu samotných
objektů ani subjektů, protože by žádný neměly.
Navíc se tvůj zmatek, Petře, týká diskutované černé či tmavé kůže. V tomto smyslu se
to vztahuje na lidské tělo obecně. Otázkou je, zda lidské tělo a jeho orgány mají
duchovní souvztažnost či vůbec nějakou souvztažnost. Vždycky jste předpokládali, že
mají. Jak víte, Swedenborg a mnoho jiných mystiků jim připisovali mnohé a hojné
souvztažnosti. Avšak v Mém včerejším výroku bylo naznačeno, že barva kůže
nezobrazuje žádný druh souvztažnosti a nemůže mít žádnou negativní či pozitivní
souvztažnost, protože její nositelé jsou sentientní entity. Tento výrok by protiřečil
všemu, co bylo v tomto ohledu zjeveno skrze Swedenborga. Jenže kontradikce je
zdánlivá. Není to lidské tělo, jeho orgány a jeho kůže, která souvztaží, ale jejich funkce,
role, účel a služby, které poskytují lidskému duchu a lidské duši, či lidské mysli obecně.
V tomto smyslu to není barva kůže, jež má jakýkoliv význam, ale její funkce a důvod,
proč černá či tmavá barva kůže byla zvolena k manifestování v zevním světě. Z tohoto
stanoviska jsou obě domněnky správné. Když se díváme na lidskou kůži a její barvu
z pozice funkce, kterou jí připisuje lidská sentientní mysl, pak má velmi důležitou
duchovní souvztažnost. Když se díváme z pozice, že jsou objektem jako takovým bez
jakéhokoliv promítaného účelu ze strany sentientní mysli, samy sebou a o sobě žádnou
takovou souvztažnost nemají.
Zde máme dva objekty. Jedním je lidská kůže, druhým je lidské tělo. Jaké jsou jejich
duchovní souvztažnosti? Ty mohou být odvozeny z funkce, jakou konají během života
ducha a duše na planetě Nula. Funkcí lidské kůže je udržovat všechny tělesné orgány
pohromadě a chránit je před kontaminací, jedem, nepřízní a znečištěním ze strany
vnějšího prostředí. Jinými slovy, udržuje tělesná ústrojí pohromadě a ve stavu zdraví.
Takže má ochrannou a preventivní funkci. Tato specifická funkce lidské kůže duchovně
souvztaží s fyzickým multivesmírem, který funguje v roli takového ochránce a obránce
a který drží pohromadě celé Stvoření. Jinými slovy, fyzický multivesmír je kůží Mého
Stvoření. Ve vyšším smyslu, funkce kůže koresponduje s Mou Absolutní Rolí jako
Absolutního Ochránce a Obránce před tím, aby se nezpůsobila či neutrpěla žádná
škoda od nikoho nikde a nikdy ve jsoucnu a bytí, ani v pseudojsoucnu a pseudobytí, a
aby se Moje veškeré Stvoření drželo pohromadě v jednom soudržném, řádném,
zákonném, elegantním a smysluplném režimu.
Na druhé straně, co je funkcí lidského těla obecně a jeho duchovní souvztažností
zvláště? ve své funkci může být lidské tělo považováno za velmi specifické prostředí,
vytvořené ideami jeho ducha a duše, aby jim poskytlo vhodnou formu, v níž by se
mohly projevovat, fungovat v zevnějších planetárních podmínkách, a aby se staly
hmatatelnými a pevnými. Lidské tělo je prostředkem, skrze který duch a duše projevují
svůj život v podmínkách, kde žádný jiný prostředek pro takový projev neexistuje.
Lidské tělo duchovně souvztaží se všemi prostředky, skrze které a kterými jej jakákoliv
sentientní mysl uschopněna manifestovat svůj jedinečný a specifický život. Ve vyšším
smyslu tělo souvztaží s jakýmkoliv prostředím ve jsoucnu a bytí a pseudojsoucnu a
pseudobytí, v jakém sentientní entity mohou projevovat svůj život a funkci náležitě
v souladu s účelem, cílem, posláním a pověřením.
V nejvyšším smyslu souvztaží lidské tělo s Mou sférou, atmosférou a prostředím, ze
kterých Já působím a projevuji Sama Sebe Mému Stvoření.
Ovšem, jak víte, všechny takové souvztažnosti podle výše uvedeného mají rovněž svůj
negativní význam. Nicméně jsou duchovními souvztažnostmi a všechny se vyvozují
z funkcí sentientních myslí nehledě na to, kde jsou uloženy nebo kde přebývají -
v pozitivním stavu, nebo ve stavu negativním.
Abychom tedy shrnuli údaje z naší diskuse o černé či tmavé lidské kůži, může se znovu
s jistotu potvrdit, že její barva jako taková nemá pozitivní ani negativní souvztažnost.
Avšak když se podíváme na tu barvu ze stanoviska její původní funkce a ze stanoviska
jejího účelu, pro jaký byla zvolena sentientní myslí na prvním místě, pak zde máme
významnou souvztažnost. V původním uspořádání lidského života fungovala temná
kůže jako ochrana proti silným slunečním paprskům. Zabránila tomu, aby kůže utrpěla
bolestivé popáleniny, mimo jiných pozitivních funkčních věcí. Takže zde vidíte, že
v tomto smyslu má tato barva a její funkce pozitivní spoluoznačení a souvztažnost.
později se to, jako cokoliv jiného v lidském životě, zvrhlo v něco negativního, což vedlo
k diskriminaci, slepému fanatismu a rasismu. Podobně jak v případě s kávovými
bobulemi, jež původně měly zelenou barvu a posléze byly lidským usilováním
přeměněny v barvu černou a škodlivou; lidské černé či tmavé kůži byly připsány
podřadné kvality, což vedlo k zotročení afrického lidu a způsobilo, že on a jeho černá
kůže dostaly nespravedlivou a velmi negativní konotaci.
Ovšem, důležitější duchovní záležitostí zde není to, jakou funkci má černá kůže, ale
proč by si kdokoliv zvolil inkarnovat se na planetě Nula do takového stavu. Pozitivní
účel takové volby může být nalezen v ilustraci a demonstraci faktu, že nehledě na to,
jaké si zevní prostředí a zevnější formu manifestování kdo zvolí, nejsou to
nejdůležitější a nejvíce rozhodující faktory pro určování jeho/její duchovní orientace,
náklonnosti a směřování, ale jsou to jeho/její vnitřní dispozice, charakter a
přirozenost. Proto má každý, bez ohledu na to, jakou má barvu, tvar nebo formu, hrát
důležitou roli v osudu a výsledku sentientního života obecně a lidského života zvláště.
Negativní účel pro takovou volbu může být nalezen v ilustraci a demonstraci toho
faktu, jak se tak bezvýznamné a nedůležité zevní faktory mohou stát prostředkem pro
nejkrutější, bezcitné a sadistické zacházení a pro to, co se stane, když jsou tyto
bezvýznamné a nedůležité faktory považovány za nejvýznamnější a nejdůležitější.
Poučení zde je velmi jasné: ať vás nikdy nenapadne považovat cokoliv za jiné, než jaké
je ve své podstatě a svém obsahu, neboť jinak vás to zavede do stejné situace a do
stavu, jaké projevuje lidský život po dobu celé své historie.
Odstranila tato odpověď tvůj zmatek, Petře? Nebo potřebuješ ještě víc objasňování a
vysvětlování?
Peter: Ano, odstranila. A mnohokrát Ti děkuji, že snášíš mou stupiditu a omezenost.
Pán Ježíš Kristus: Rádo se stalo, Petře. Avšak nepovažoval bych to za tvou stupiditu.
Snad jenom za omezenost, která je vlastní struktuře tvé lidské mysli. Takže nebuď
k sobě tak tvrdý. V pořádku, můžeš položit otázku, kterou máš na mysli.
Peter: Má otázka se týká jednoho z výroků, který jsi učinil během svého pobytu na
planetě Nula a který podle svého doslovného smyslu, zdá se, nemá jakýkoliv smysl. Zdá
se být tak krutý a nerozumný, že se divím, proč vůbec byl vysloven. Současně se ptám,
zda je význam toho výroku relevantní pro nyní probíhající posun a pro nás osobně jako
Tvé reprezentanty. Dotyčný výrok je zaznamenán u Matouše 5:29-30. Cituji: „A jestliže
tvé pravé oko způsobuje, že hřešíš, vyrvi je a odhoď pryč, neboť je pro tebe lépe, aby se
zničil jeden z tvých orgánů, než aby celé tvé tělo bylo uvrženo do pekla. A jestliže tvá
pravá ruka způsobuje, že hřešíš, utni ji a odhoď pryč, neboť je pro tebe lépe, aby se zničil
jeden z tvých údů, než aby celé tvé tělo bylo uvrženo do pekla.“ Sám víš, že tento výrok
způsobuje spoustu problémů se všemi těmi fanatiky, co mají tak velkou zálibu
v doslovném smyslu Bible. nevědí, co si s tím mají počít. Někdy musí mrzutě a
neochotně připustit, žes to snad nemyslel doslovně. jinak by museli pobíhat
s vytrhnutýma očima a uťatýma rukama. Byl bys tak laskav a nalil trochu světla na
tento výrok?
Pán Ježíš Kristus: S potěšením, Petře. Toť skvělé potvrzení toho faktu, že ve většině
případů doslovná interpretace či doslovné chápání biblických výroků nemá žádný
smysl. Nejen že nemá jakýkoliv smysl, ale může vést k některým nebezpečným
následkům. A ačkoliv žádný ze zmíněných náboženských horlivců neskončil tím, že by
si vyrval pravé oko nebo usekl pravou ruku, v některých velmi řídkých případech
duševní choroby, zvláště u schizofreniků, k něčemu takovému došlo. Máte se dívat na
ten Můj výrok podle toho, v jakém kontextu byl učiněn. Vztahuje se ke sdělení z
předešlého verše, to jest z verše 28, cituji: „Já však vám pravím, že každý, kdo hledí na
ženu s chtivostí po ní, již s ní zcizoložil ve svém srdci.“ Interpretaci pravého smyslu verše
28 můžete najít v Novém zjevení Pána Ježíše Krista, v kapitole 20, 585-586 (anglická
verze). Každý čtenář tohoto Dialogu se nabádá, aby znovu přečetl ony stránky, nebo
dokonce celou kapitolu 20. Není tedy nutné, aby se to opakovalo, neboť zde se budeme
zabývat jiným aspektem výroku, zaznamenaném ve verších 29-30.
Vztah veršů 29-30 k verši 28 je pěkně ilustrován v povídce velkého ruského
spisovatele Tolstého, ve kterém líčí světce-mnicha, který žil v jeskyni a měl časté
návštěvy z aristokratických kruhů, kteří přicházeli, aby slyšeli perly jeho moudrosti.
jednou z jeho hostů byla překrásná dáma, která se snažila ze všech sil, aby ho svedla a
aby s ním měla pohlavní styk. Když pocítil velmi silné sexuální vzrušení a věděl, že by
nebyl schopen odolat jejím svodům, vzal sekeru a useknul si prst před jejíma očima.
Tohoto činu se tak zhrozila, že již nikdy se ho nepokoušela svést či znovu navštívit.
Ale bylo to skutečně nutné, aby on nebo kdokoliv jiný provedl tak extrémní čin kvůli
vyhnutí se sexuálním pocitům, zakoušeným vůči ní, a založeným na jejím svádění?
Z tohoto příkladu můžete jasně vidět ten druh následků, k jakým může vést nenáležité
chápání a nevhodná interpretace Mých Slov.
Nyní nastal čas, aby se napravilo toto nedorozumění a vykládání. Podívejme se na
skutečný význam toho výroku a jeho příhodnost pro nyní existující situaci během
tohoto posunu.
Všimněte si, prosím, že důraz byl položen na pravé oko a na pravou ruku. Jaká je to
funkce, kterou konají ve vašem životě, a zvláště na pravé straně? Zřejmým závěrem je,
že oči vás uschopňují vnímat věci ve vašem vnějším prostředí a že ruce vám umožňují
manipulovat s věcmi ve vašem zevním prostředí. Protože však zde mluvíme o pravém
oku a pravé ruce, věc je daleko hlubší. Vaše schopnost vidět, poznat, pochopit a
přijmout skutečnou pravdu je zobrazena v pozitivní konotaci a souvztažnosti funkce
pravého oka. jinými slovy, je to vaše schopnost rozeznat, co je správné a co je špatné,
co je pravá skutečnost a co je falešná realita, či vidět rozdíl mezi falešnostmi a
pokrouceninami a mezi skutečnou, čistou a nekontaminovanou pravdou, nebo
v nejvyšším smyslu, rozlišit mezi Mnou jako jediným pravým Bohem nedělitelným a
všemi jinými falešnými bohy.
Uvedete-li se do pozice, v níž jste pokoušeni nevěnovat pozornost pravé realitě jsoucna
a bytí pozitivního stavu a - v nejvyšším smyslu - Mému Absolutnímu Jsoucnu a
Absolutnímu Bytí, a jestliže si zvolíte přijímat lidský život jako jedinou realitu ve
jsoucnu a bytí a ideu, že život, jakýkoliv život, nemá svůj původ v Mém Absolutním
Životě, ale v někom nebo něčem jiném, pak se vám radí, abyste se zbavili takové
tendence, symbolicky zobrazované zde jako vyrvání vašeho pravého oka, čímž byste se
vyhnuli možnosti odsoudit se k pobytu v pekle. Řečeno více symbolicky, tento návrh
svědčí o potřebě zbavit se té ideje, zasazené do mysli všech, že mají právo (pravé oko!)
Mne odmítnout jako Absolutní Zdroj jejich života - nebo vůbec jakéhokoliv života.
V tomto případě je lepší nemít tu ideu ve vaší mysli (vaše pravé oko!), než být
v nebezpečí, že to přijmete jako jedinou skutečnost a následně se ocitnete v negativním
stavu se vším, co i jinak je obsaženo ve vaší mysli, což je zde představeno slovy ‚celé
vaše tělo‘.
Konec konců, kdybyste vzali doslovně, že by vaše tělo mohlo být uvrženo do pekla, pak
by to znamenalo, že by vaše fyzické tělo mohlo přežít navěky. Takový závěr by šel proti
logice reality, vždyť vaše tělo je ohraničeno pouze dobou fyzického života na planetě
Nula. Každý ví, že jeho tělo se buď spálí, nebo se obrátí v popel v zemi, kde se rozpadne
v prach nebo ve své elementární částice. Takže je zřejmé, že jsem nemluvil o lidském
fyzickém těle, ale o jeho funkci a účelu, tak jak bylo popsáno shora dříve, než jsi položil
svou druhou otázku, Petře. To je důvod, proč jsem se, Petře, dříve zmínil, že tvůj
zmatek ohledně souvztažností a způsobu jejich interpretace a chápání je přímo
relevantní pro tvou otázku.
Na druhé straně, funkce vaší pravé ruky souvztaží s faktorem moci, odhodlanosti,
vitality, potence, elánu, energie životní síly a vytrvalosti, které jsou v základě vaší
schopnosti dělat věci, vykonávat různé úkoly a mít úspěch ve všech vašich snahách.
Ježto jde o pravou ruku, je nabíledni, že moc, síla, odhodlání, vitalita, elán, potence,
energie a vše, co se k nim vztahuje, má své kořeny ve jsoucnu a bytí pozitivního stavu.
V nejvyšším smyslu to naznačuje, že moc, síla, elán, odhodlanost, potence, energie
životní síly a vše, co se k nim vztahuje, je odvozeno a umožněno Mou Absolutní Mocí,
Potencí, Silou, Vitalitou, Elánem, Odhodlaností a Energiemi Životní Síly a vším, co se
k nim vztahuje.
Kdybyste byli pokoušeni odmítat tato fakta a kdybyste cokoliv z nich připisovali zdroji
jinému, než je jejich pravý původní zdroj - to jest Já a Můj pozitivní stav - pak by bylo
lépe, kdybyste se zbavili tendence osvojovat si něco takového či, řečeno symbolicky,
bylo by pro vás lepší, kdybyste si uťali pravou ruku, než abyste si zvolili něco, co by vás
připravilo o veškerou moc, odhodlanost, sílu, vitalitu, elán, energii se vším všudy a co
by vás pak ubytovalo v pekle i se vším, co máte. Tento faktor se taky vztahuje na tu
ideu, která je obsažena v každé sentientní mysli a která znamená, že si může zvolit
odmítnout Mne jako jediný zdroj života a vyzařovatele všech charakteristik, které
souvztaží s funkcí vaší pravé ruky.
Na druhé straně, funkce levého oka a levé ruky má podobnou souvztažnost ve vztahu a
v pozici vůči negativnímu stavu.
Nicméně je ještě jiný bod v diskutované záležitosti. Tím, že Můj tehdejší výrok je
vykládán doslovně, každý usoudil, že jsem mluvil o doslovném fyzickém lidském
pravém oku a doslovné fyzické lidské pravé ruce, jakožto i o doslovném fyzickém
lidském těle. A přece v tom výroku nebo požadavku není ani vzdáleně něco, co by se
vztahovalo k něčemu fyzickému svou povahou nebo k lidskému tělu a jeho orgánům.
Otázkou tedy je: O čem jsem to vlastně mluvil? Především v průběhu těch dnů, kvůli
existujícím duchovním podmínkám, jsem promlouval simultánně ke členům
pozitivního stavu, kteří byli v kontaktu s pseudotvůrci a jejich přisluhovači. Jak si
vzpomínáte, v té době, než byli uzamčeni, měli pseudotvůrci docela volný přístup do
pozitivního stavu, k jeho zevnímu stupni či k jeho vnější sféře. Pseudotvůrci a jejich
agenti vynaložili ohromné úsilí, aby rekrutovali členy pozitivního stavu těchto oblastí
pro svou věc. Mnozí v té oblasti pozitivního stavu váhali a byli v pokušení zvážit
nabídku pseudotvůrců, myslíce, že ideje pseudotvůrců by mohly být správné. jinými
slovy, dívali se na sliby a nabídky pseudotvůrců jako na něco logického a možného.
Vezmete-li v úvahu význam předešlého 28. verše v 5. kapitole Matoušova evangelia,
zjistíte, že jejich váhání a potenciální pokušení být svedeni pseudotvůrci vytvářelo stav
v jejich srdcích, vykreslený v onom verši slovem ‚žena‘. V tom případě by se dopustili
duchovního cizoložství. Důsledkem takového činu by bylo, že by vypadli do zóny
vymístění, do jednoho z jejích pekel.
Můj výrok pro ně fungoval jako varování, aby se neocitli v té situaci a nebyli svedeni
ničím, co jim bylo nabídnuto silami negativního stavu. Když jsem mluvil o jejich
pravých očích, pravých rukou a jejich tělech, šlo o označení, které mělo docela jiný
význam, než jak si to vykládáte podle svého chápání. Především se má vědět, že
členové té oblasti pozitivního stavu, o níž mluvíme, jakožto i všichni ostatní
v duchovním světě, mají svá vlastní specifická těla s patřičnými specifickými orgány.
Ta těla a jejich orgány nepodléhají rozkladu, jak je to s lidskými těly a jejich ústroji.
Proto kdykoliv byl sveden a přijal jejich nabídku (a ono se to stalo v několika
případech!), pak ten jedinec byl uvržen do pekla se svým tělem i jeho orgány neporušený.
Za druhé, useknutí pravé ruky a vyrvání pravého oka pro ně znamenalo zbavit se
duchovní infekce, která zaslepovala jejich pravdivé vnímání skutečného záměru a
účelu pseudotvůrců a oslabení jejich vůle jim odporovat a postavit se proti nim. Takže
jim bylo doporučeno, aby se duchovně podrobili chirurgickému zákroku k odstranění
tohoto postižení a aby se obnovilo jejich náležité vnímání a restaurovala moc jejich vůle.
Nemůžeš si představit, Petře, jaký druh očisty a restrukturalizace byl potřebný poté, co
byli pseudotvůrci a jejich přisluhovači odstraněni z té oblasti. Trvalo to dlouho, ze
stanoviska vašeho planetárního času, než bylo dosaženo cíle. Je nemožné vám popsat
ve srozumitelných termínech, co zahrnoval proces očisty a restrukturalizace. postačí
říci, že došlo k uzdravení všech dotyčných a že každý, kdo nepodlehl slibům
pseudotvůrců, byl vyléčen. Symbolicky je tento proces zbavení se všeho neřádu v té
oblasti, který byl navozen pseudotvůrci a jejich přisluhovači, zobrazen jako vyrvání
jejich pravého oka a useknutí jejich pravé ruky kvůli tomu, aby se nedostali do
nebezpečí uvržení do pekla se vším, co měli a vlastnili - což zde bylo označeno jako
jejich těla.
Jak se tyto faktory vztahují k nyní probíhajícímu posunu a k vám osobně jako Mým
pravým reprezentantům? Vše a všichni jsou uváděni do pozice, v níž mohou učinit
rozhodnou a konečnou volbu odmítnout a vyhodit tu ideu ze své mysli natrvalo. Toť
důvod, proč se Můj tehdejší výrok vztahuje jak pro onu, tak i pro tuto dobu. Tenkrát se
to primárně týkalo situace existující ve zmíněné oblasti pozitivního stavu. Nemělo to
žádnou důležitost pro cokoliv lidského či pro lidský život. Jakýkoliv pokus to aplikovat
pro lidský život, jak jsi to viděl, Petře, končí naprostým nesmyslem.
Pro tentokrát, během doby průběžného posunu, řečeno symbolicky, je na čase, abyste
pomýšleli na vyrvání pravého oka a useknutí pravé ruky v případě, že byste ještě měli
nějaké pochyby o pravé skutečnosti všeho, co se vám předkládá. Ve vašem konkrétním
případě je na místě povzbuzování k tomu, abyste trénovali, jak se zbavovat shora
zmíněné ideje, a tak se připravovali pro to, co přijde; a taky abyste byli pro všechny
v negativním stavu a v lidském životě příkladem toho, že je možné učinit první krok
v tom směru ještě za života v lidském těle, i pokud jste na planetě Nula.
Peter: Mnohokrát děkuji za toto vysvětlení. Pro mne to má dokonalý smysl. Rád bych
se zmínil ještě o jedné věci. Během přestávky kvůli snídani, kdy jsem četl dnešní
noviny, jsem zjistil, že byl o Tobě napsán článek. Skupina 200 učenců prohlásila, že jsi
byl jedním z prvních židovských jevištních komiků, bezdomovec, narušitel pravidel,
obrazoborec, který zesměšňoval autority a nikdy neprohlašoval, že je Mesiáš. Taky
tvrdí, že pouze 18 procent novozákonních rčení, připisovaných Tobě, se zdá být
autentickými a že jenom 16 procent příběhů, vyprávějících o Tobě, se jeví být
pravdivými. Jak se Ti to líbí?
Pán Ježíš Kristus: Nuže, Petře, tuto věc jsme už prodiskutovali v jednom z předešlých
Dialogů. To jenom potvrzuje, co bylo řečeno tehdy. Není to zřejmé, jak vehementně se
negativní stav snaží zdiskreditovat a zneuctít vše, co jsem řekl nebo vykonal během
Mého Prvního příchodu? Je to integrální součástí ustanovení konečné fáze
pseudovýhry negativního stavu na vaší planetě. Je to znamením toho, že se všemožně
snaží přesvědčit všechny, že nejsem tím, čím se jevím. Účelem takových článků je zničit
jakýkoliv poznatek v lidské mysli o Mé Pravé Přirozenosti. Jakmile dojde k úplnému
zničení, negativní stav dosáhne úplného pseudovítězství.
Peter: Znovu mnohokrát děkuji za příspěvek k těmto věcem. Je ještě něco, co bys rád
dnes sdělil?
Pán Ježíš Kristus: Teď ne, Petře. Pokud by k tobě nedorazily nějaké důležité otázky
nebo by nebyly tebou iniciovány, doporučoval bych Ti, Petře, aby sis udělal
několikadenní přestávku. Do té doby se měj krásně.