Předčítat

PRVNÍ PRINCIP ROZMANITÉ JEDNOSTI

Tento princip tvrdí, že je jen Jeden Bůh, Jeden Nejvyšší, Jeden Stvořitel a Pán Ježíš Kristus, kdož Se projevuje Svému stvoření v nekonečné rozmanitosti způsobů, módů, vnímání, chápání a přizpůsobení.

Jak se uvedlo předtím, obsahuje Pán Ježíš Kristus ve své Absolutní kondici, Stavu a Procesu v Sobě všechny nekonečné počty změn a jedinečností. Proto je Pán Ježíš Kristus vždy Odlišný a Jedinečný ve vnímání, přijímání a chápání těch, kdož nejsou absolutní, ale relativní k Jeho/Jejímu Absolutnímu stavu, Kondici a Procesu.

Každé jedinečné individuum vnímá, chápe a přijímá Pána Ježíše Krista poněkud odlišně a jedinečně od všech druhých. Toto je nutným požadavkem principu duchovní stejnorodosti, protože v takovém odlišném a jedinečném vztahu je sdílena jednost nekonečné a absolutní rozmanitosti Pána Ježíše Krista všemu Stvoření.

Z tohoto principu vyvěrá základní pravidlo všech případných náboženských doktrín v jsoucnu a bytí: Schopnost vnímat, pociťovat, pojímat a přijímat Pána Ježíše Krista jako Jednoho, kdož se projevuje v nekonečných varietách a počtech způsobů Své Dobroty a Pravdy, Lásky a Moudrosti. Existuje jen Jedno dobro či Láska a Jedna Pravda či Moudrost. Avšak tato Jednost Dobra a Pravdy je sdělována sentientním entitám nevyčerpatelnými způsoby, cestami, různostmi a odlišnostmi. Dokonalost Absolutního Dobra či Lásky a Absolutní pravdy či Moudrosti Pána Ježíše Krista odvozuje svůj původ z různosti, nekonečnosti a rozmanitosti způsobů, cest a jedinečností jejich vyjádření, projevů, sdělení, přenosů a přijetí podobně jedinečného, nekonečného počtu a variet neopakovatelných jedinců.

V rámci těchto nekonečných variet různých, odlišných a jedinečných projevů a sdělení Dobra a Pravdy či Lásky a Moudrosti Pána Ježíše Krista existují jisté podobnosti a vztažnosti. Některé jsou navzájem bližší než jiné. Obvykle je sentientní entity vnímají jako různá seskupení. Tato seskupení vztažených variet jsou pak zahrnuta pod varietu názvů a označení, kterými si lidé a sentientní entity Boha přizpůsobují nebo kterými s dobrým pocitem Boha nazývají.

V tomto ohledu každé jméno, jímž se Pán Ježíš Kristus nazývá, odráží omezeným způsobem a pojímáním jeden takový shluk. Je řečeno „v omezené míře a pojímání“. Je to proto, že žádné jméno, ať se zdá být jakékoli, nemůže a nemohlo by plně vyjádřit absolutní obsah a funkci jednoho takového seskupení nebo dokonce ani jednoho jeho rysu. Pouze nekonečně přibližuje jeho absolutní povahu.

Jedním z hlavních pojetí Pána Ježíše Krista, přijatým většinou křesťanských doktrín, je vnímání Pána Ježíše Krista ve třech nejvýznamnějších aspektech: Otce, Syna a Ducha Svatého. Ve skutečnosti tyto tři aspekty reprezentují tři hlavní absolutní seskupení nekonečně jedinečné a proměnlivé Přirozenosti Pána Ježíše Krista, v níž existují nekonečné a nevyčerpatelné rozmanitosti a počty jedinečných a stále se měnitelných absolutních rysů, charakteristik a jejich rozličných absolutních odvozenin.

Pojem „Otec“ v této konotaci označuje obecně Absolutní esenci a Substanci Pána Ježíše Krista, Absolutní nejniternější Pána Ježíše Krista. Pojem „Syn“ v obecnosti označuje Duševnost Pána Ježíše Krista a všechny různé nekonečné projevy Pána Ježíše Krista v přírodním stupni Jeho/Jejího Stvoření. Pojem „Svatý Duch“ v obecnosti označuje nekonečné počty a variety aktivit Pána Ježíše Krista po všem Jeho/Jejím Stvoření.

Křesťanský termín „Ježíš Kristus“ označuje v této konotaci obecně jednu manifestaci specifického rysu, vztahujícího se k Dobrotě a Pravdě z Aspektu Pána Ježíše Krista zvaného „Syn”, v plnosti toho, jak Pán Ježíš Kristus vyjadřuje a pociťuje přírodní stupeň planety Země a jeho negativní stav za účelem specifického poslání, vztahujícího se ke konečné eliminaci negativního stavu a k tomu, aby se Jeho/Její lidská forma učinila Božskou. Božské lidství a Lidské Božství Pána Ježíše Krista v této konotaci znamenají úplné a celkové spojení všech aspektů Stvoření v Pánu Ježíši Kristu za účelem přímého přijetí Pána Ježíše Krista a komunikace a Ním/Ní. Toto má další hluboký mystický význam, který je mimo rozsah předkládaného poselství.

Po takzvaném pádu pseudotvůrci zkreslili, zmrzačili a zvrátili tento princip. Od té doby je existence Pána Ježíše Krista v mnoha případech na Zemi buď zcela popírána, nebo se hmota a příroda považují za Pána Ježíše Krista. V mnoha případech byl vzat jeden rys nebo omezené seskupení některých aspektů Pána Ježíše Krista a prohlášen, že je výlučným a celým Pánem Ježíšem Kristem. Z tohoto prohlášení byl jen krátký krůček k tomu, aby se všechny ostatní seskupení a rysy Pána Ježíše Krista považovaly buď za podřadné či neesenciální, nebo za neexistující či falešné.

Tento obecný následek měl za výsledek ustavení a existenci mnohých náboženství na planetě Zemi za účelem toho, že jen jejich pohled je správný a cokoli jiného je nesprávné a má být odstraněno.

Takový přístup k Přirozenosti Pána Ježíše Krista ničí veškerou a každou stejnorodost v principech duchovnosti a ukončuje užitečnost všech náboženství na planetě Zemi.

Nicméně vše v životě a ve Stvoření závisí na tomto důležitém pojetí. Vše ostatní se odvozuje z postoje, přístupu a chápání a vnímání, jaké kdo má vzhledem k Přirozenosti Pána Ježíše Krista. To určuje jedincovu pozici v hierarchii duchovní organizace a univerzalitě povšechnosti. Nejdůležitější ale je, že to určuje, jak jedinec přibližuje Absolutní stav a Proces Pána Ježíše Krista. Na tom závisí jedincova duchovní progrese, a tedy kvalita, naplnění a užitečnost jeho života.


PRVNÍ PRINCIP ROZMANITÉ JEDNOSTI


Zdroj: POSELSTVÍ Z NITRA

Print Friendly and PDF

ÚVOD | DUCHOVNO | KONTAKTY | MAPOVÁNÍ STRÁNKY | ZPĚT