|
V předešlých kapitolách bylo jasně ukázáno, že každý aspekt našeho denního života
má stejnou důležitost. Žádný aspekt nemůže být považován za důležitější nebo za
potřebnější, nebo za životně důležitější než jakýkoliv jiný.
Bylo však taktéž ukázáno, že existuje určitá rozhodující hierarchie duchovní
organizace Stvoření Nejvyššího, která se odráží i v tom způsobu, jakým je
strukturován náš život. Všechno má svůj vytvářející bod, ve kterém všechno nejprve
nastává. Potom, co nastane, postupuje ke své manifestaci. Když je to
manifestováno, potom se to stává. Toto je duchovní zákon Stvoření.
Ale stejná důležitost všech třech kroků – nastávání, postupování a stávání se je
velmi zřejmá. Nastávání bez svého postupování se nemůže nikdy stát. Potom je to
tak, jakoby to nikdy nenastalo. Naproti tomu, pokud neexistuje žádné nastávání,
potom není nic k postupování a výsledkem je že tu není žádné stávání se. Nastávání
se nemůže stát, když nepostupuje.
Vzhledem k tomuto základnímu duchovnímu pravidlu, na kterém je vybudováno celé
Stvoření Nejvyššího, můžeme říci, že náležitá duchovní hierarchie našeho života je
následovná:
Duchovní aspekt našeho života je středem, kde sídlí Nejvyšší. Toto je nastávání.
Toto je původ všeho ostatního nebo všech ostatních aspektů našeho života. Z toho
postupuje všechno ostatní.
Aby tento aspekt mohl být náležitě projeven, musí postupovat. Duševní aspekt
našeho života je postupováním duchovního aspektu našeho života. Všechny ideje,
stavy a podmínky duchovního života jsou v procesu svého postupování
transformovány na specifickou a jedinečnou duši, která produkuje duševnost
tohoto ducha. Takže můžeme říci, že duševnost našeho ducha je naší duší.
Jedinečné ideje našeho ducha se stávají jedinečnou duševností naší duše.
Duševnost nám ve všech svých aspektech umožňuje, abychom byli sebeuvědomělí,
sebevnímaví, seberealizovaní a sebeaktualizovaní. Ustanovuje vědomí velmi
jedinečného, odlišného a zvláštního "já jsem".
Jakmile se toho dosáhne, vyhledá a vybuduje se forma projevu tohoto ducha a
duše. V této formě, která může být nazvána tělem ducha a duše, se náš duch a duše
skutečně stávají. Takže můžeme říci, že fyzický a tělesný život nebo všechen život
vnějšků, je stáváním se našeho ducha a naší duševnosti.
Abychom mohli náležitě aktualizovat, realizovat a projevovat svou jedinečnou
individualitu a její zvláštní "já jsem", jak je obsaženo v našem duchu, duši a těle,
jsme naděleni různými odlišnými aspekty našeho života, které nám pomáhají
dosáhnout tohoto cíle. Takže máme sexuální život, který nám pomáhá získat
zkušenosti všeobsahující povahy. Máme svůj profesionální a pracovní život, který
nám pomáhá projevovat naše jedinečné tvořivé snahy. Máme svůj rodinný život,
který nám pomáhá vyvolat plnost naší přirozenosti. Máme svůj společenský život,
který zajišťuje, že máme mnoho náležitých příležitostí k inspiraci a aktualizaci sebe
samých. Máme život volného času a život spánku, který nám pomáhá udržet naši
životní energii v požadované a funkční kondici, abychom byli schopni angažovat se
ve všech našich ostatních životních aktivitách.
Avšak bez ohledu na to, kterou cestou se dáme, nebo v jakých aktivitách jsme
angažováni v jakémkoliv daném okamžiku, můžeme jasně zjistit dva důležité
principy:
1. Všechny vznikají z idejí našeho ducha a zejména z přítomnosti našeho Stvořitele
v našem duchu. Takže všichni jsme v každém případě duchovního původu bez
jakékoliv výjimky a výluky.
2. Všechny slouží jednomu konečnému účelu – abychom byli skutečně samými
sebou, abychom sdíleli plnost a kompletnost naší jedinečné přirozenosti nebo
jedinečného aspektu Nejvyššího, který neseme sami v sobě, s každým jiným ve
Stvoření Nejvyššího. Způsob, modalita a forma sdílení může nabývat mnoho fazet a
stylů. Ale všechny slouží tomuto konečnému a nejdůležitějšímu účelu.
Na tomto principu je vybudován a strukturován celý pozitivní stav Stvoření a
Nejvyššího. Hierarchie duchovní organizace Stvoření Nejvyššího není strukturována
lineárním způsobem, pokud se to týká jejího nastávání, postupování a stávání se.
Nastávání anebo duchovní aspekty života; postupování čili duševní aspekty života;
a stávání se, čili fyzické nebo vnější aspekty našeho života se vždy odehrávají v
diskrétní modalitě. To jest, objevují se navzájem simultánně a synchronně.
Diskrétnost jejich simultánní manifestace jasně potvrzuje jejich stejnou důležitost
pro chápání a naplnění našich životů. Ačkoli začátek a konec jakékoliv aktivity je
konečným duchovním naplněním, toto naplnění se nemůže odehrávat bez své
duševnosti či duše, skrze kterou a kterou je naplnění prožíváno (když neexistuje
zkušenost naplnění, neexistuje naplnění). Nemůže se odehrávat ani bez svého těla,
skrze které a pomocí kterého toto naplnění produkuje své výsledky a následky. Bez
svých výsledků a následků neexistuje ani zkušenost naplnění ani samotné naplnění.
Naplnění je naplněno v kompletní manifestaci všech svých následků a výsledků. Ale
účel je vždy duchovní. Neexistuje jiná realita než duchovní. Duchovní realita
produkuje všechny ostatní reality ze sebe samé za účelem svého naplnění. Toto je
diskrétní struktura duchovního naplnění.
Existuje však kontinuální či lineární aspekt duchovního naplnění našeho života.
Naše denní aktivity následují v postupnosti od jednoho typu k jinému v cyklu. Ráno
vstáváme z postele a umýváme se. Potom někteří z nás, když se oblečou, mají
nějakou snídani nebo nápoj. Potom se angažujeme v nějakých pracovních
aktivitách. Potom máme volný čas ve formě relaxace, sportu, zábavy a podobných
aktivit. Někdy jdeme do kostela nebo čteme, nebo studujeme (duchovní a duševní
aktivity). Někdy se milujeme, společensky stýkáme, trávíme čas s naší rodinou, a
potom večer jdeme spát. Toto se odehrává každý den znovu a znovu.
Všechny tyto typy aktivit jsou, ve většině případů, sekvencí v čase a velmi často i v
prostoru (pracovní místo, místo na zábavu, místo v kostele, místo na milování,
společenské místo, rodinné místo, atd. jsou obyčejně na jiném místě). Tyto lineární
a sekvenční aktivity slouží simultánním, synchronním či diskrétním aktivitám
našeho ducha, naší duše a našeho těla. Náš duch, duše i tělo simultánně a
synchronně produkují všechny tyto aktivity a jsou v nich angažováni. Bez nich
nejsou nikdy možné žádné aktivity. Takže diskrétní modalita života a jeho lineární či
sekvenční aspekty jsou vzájemně závislé, vzájemně spojené a ve vzájemném vztahu
a jeden bez druhého nemůže být a existovat.
Z tohoto popisu je velmi zřejmé, že všechny naše životní aktivity, protože slouží
tomuto konečnému duchovnímu účelu, jsou stejně důležité.
V pozitivním stavu, kvůli stejnosti své důležitosti, jsou tyto aktivity vyváženy a
integrovány takovým způsobem, aby dostávaly stejnou pozornost a měli stejnou
příležitost ke své manifestaci. Žádný aspekt života kohokoliv není nikdy zanedbán
nebo zdůrazněn víc než jakýkoliv jiný. Toto je logický výsledek takovéto praxe.
Pokud všechny aktivity slouží, na svém úplném konci, jedné všeobecné duchovní
příčině – být lepšími lidmi, duchovnějšími lidmi, víc samými sebou a sdílet všechno,
čím jsme a co máme s každým – potom si všechny aktivity zaslouží být stejně
aktualizovány a realizovány ve vyváženém a integrovaném způsobu.
Jen v takovémto uspořádání je možné totální a kompletní naplnění našeho života.
Když neexistuje náležité vyvážení a integrace všech aspektů života, ze kterých život
sestává, není možné pravé chápání a naplnění našeho života v jakékoliv modalitě,
úrovni, stupni, kroku, světě, čase či dimenzi Stvoření nebo Zóny Vymístění. Toto je
zásadní duchovní zákon, na kterém je založeno a vybudováno celé Stvoření a jeho
život. Odvozuje se z Absolutní Přirozenosti Božské Lásky a Božské Moudrosti
Nejvyššího. Takováto je struktura této lásky a moudrosti. A protože Stvoření bylo
stvořeno z této lásky skrze tuto moudrost, odráží v sobě tuto strukturu a potřebu
vyvážení a integrace všech jeho aspektů.
V Nejvyšším jsou všechny aspekty Jeho/Jejího Absolutního Života absolutně
integrovány, vyváženy a v jednotě. Ve Stvoření, které je relativní k Jeho/Jejímu
Absolutnímu Stavu, se tato potřeba jednoty, vyvážení a integrace odráží v náležitém
vyvážení a ve stejných příležitostech k odehrávání se všech životních aktivit a
aspektů. Pokud je něco zanedbáno, jednota je porušena a integrace života nemůže
být účinně prožívána. Něco důležitého by chybělo. Nedostatek toho něčeho
znemožňuje životu, aby byl náležitě chápán a naplněn.
Takže v pozitivním stavu je vždy zajištěno, že je k dispozici a že existuje vyvážené
zastoupení a aktualizace všech životních aktivit. Pomocí takovéhoto uspořádání je
život pozitivního stavu navždy zachován.
Je důležité si uvědomit, že struktura pravého pozitivního stavu a jeho pravý život je
takovýmto vyváženým a integrovaným životem. Toto je pravá přirozenost
pozitivního stavu. Toto je pozitivní stav. Jakákoliv odchylka od tohoto principu
porušuje přirozenost pozitivního stavu a pozitivní stav již více není pozitivním. Z
tohoto důvodu, pokud je vyvážený a integrovaný životní styl zachován a plně pro
jeven, žádný negativní stav nemůže nikdy přijít do své plodné zralosti.
Aby se mohl iniciovat a aktivovat negativní stav, bylo nutné porušit vyváženost a
integraci pozitivního stavu. Jak si pamatujeme z předcházejících kapitol, aktivátoři
negativního stavu vedli svůj, takříkajíc, frontální útok proti pozitivnímu stavu
pomocí genetické změny fyzické formy lidí a restrukturalizace jejich duchovnosti a
mentality. Hlavní nápor jejich úsilí byl zaměřen k zajištění porušení této vyváženosti
a integrace. Nejlepším způsobem vykonání toho bylo zdůraznit jeden aspekt života
víc než druhý, nebo udělat jeden aspekt významnějším nebo životně důležitějším
než jiný.
Protože pseudotvůrci věděli, že nejrozhodnějším aspektem k náležitému vyvážení a
integraci života byl duchovní aspekt, protože je vytvářejícím faktorem všech
ostatních aspektů, neexistoval lepší způsob aktivace negativního stavu, než
nezdůraznit důležitost duchovního aspektu a uvést do dominance nejzevnější a
nejexternější aspekt – materiální nebo fyzický, či tělesný aspekt života. Tímto aktem
byl na této Zemi a v celé Zóně Vymístění ustanoven převrácený životní styl.
Takže duchovní život byl dán na poslední místo seznamu životních priorit (nebo byl
z tohoto seznamu úplně eliminován) a na první místo tohoto seznamu byl dán
fyzický, vnější, tělesný, materiální život. Toto je přesný opak pravé reality života,
jaká je v pozitivním stavu. Poslední místo v pozitivním stavu samozřejmě
neznamená méně důležité nebo zanedbatelné místo. Jak bylo uvedeno výše,
všechny aspekty života v pozitivním stavu jsou stejně důležité, je o ně stejně
postaráno a jsou náležitě vyváženy a integrovány. Poslední místo v pozitivním stavu
znamená jen výsledek a následnost něčeho, co tomu předchází. Takže je
následností něčeho, ale následnost něčeho je také důležité a také potřebné jako to
něco, protože bez následnosti by toto něco nemohlo být nikdy manifestováno.
Tato situace však byla využita pseudotvůrci k překroucení pravé reality tím, že
poslední místo zároveň udělali nejméně důležitým a nejméně potřebnou složkou
života. Z tohoto důvodu pseudotvůrci pozměnili a restrukturalizovali lidskou
mentalitu a lidské tělo takovým způsobem, aby odřízli většinu přístupu k našemu
pravému duchovnímu a pravému mentálnímu zdroji. Upřeli soustředěnou pozornost
na naše fyzické tělo a na vnější svět. Když jsme nuceni věnovat většinu našeho
času a našeho vědomí našim fyzickým aspektům a našemu prostředí (vnější svět,
na kterém bylo naše tělo učiněno závislým ve svém přežití), logicky usoudíme, že
toto je nejdůležitější aspekt našeho života a všechno ostatní je buď méně důležité,
nebo vůbec nedůležité. A protože všechno naše vědomé Uvědomění bylo úplně
odříznuto od schopnosti vnímat jakoukoli jinou realitu než naše fyzické tělo a
přírodní svět nebo naše fyzické prostředí, přišli jsme k devastujícímu závěru, že
neexistuje žádná jiná realita než realita našeho fyzického světa.
Takto byla porušena vyváženost a integrace našeho života a umožněna aktivace
negativního stavu. Takže žijeme ve světě negativního stavu, který má všechno
vzhůru nohama a překroucené. Výsledky tohoto zvráceného uspořádání jsou živě
ilustrovány krvavou historií lidstva a všemi obyvateli všech oblastí Zóny Vymístění
jako i našimi vlastními denními problémy, těžkostmi, bědami, utrpeními, starostmi,
chorobami, neštěstím, atd.
Pseudotvůrci velmi důkladně zajistili, aby lidem na této Zemi nebylo ponecháno
žádné vědomí pravé duchovní reality, včetně vědomí existence jiných oblastí
samotné Zóny Vymístění. Celkem vzato, nejsme si ani vědomi, že existuje nějaká
Zóna Vymístění, nemluvě už o nebesích nebo o jiných dimenzích, které jsou plné
obyvatel.
Kdyby pseudotvůrci nechali nedotknutou naši schopnost vědomě vnímat jiné
oblasti Zóny Vymístění a komunikovat s nimi, selhali by ve své snaze udržet
negativní stav a všechny souvisící zkušenosti na příliš dlouhé časové období. Lidé
by poznali pravý zdroj a původ negativního stavu a odmítli by postupovat podle něj.
Z tohoto důvodu bylo nutno úplně zrušit jakoukoli možnost vědomého vnímání
jakýchkoliv jiných světů ať už v pravé duchovní realitě, nebo v pravé fyzické realitě,
nebo v Zóně Vymístění. Tímto aktem pseudotvůrci dosáhli svého hlavního cíle v
přesvědčení mnohých lidí, že neexistuje žádná jiná realita mimo reality jejich
vlastního světa, nebo když existuje nějaká jiná realita, je jen předpokladem, který
nemůže být potvrzen žádnými fyzickými smyslovými orgány. Nemůžeme ji vidět
našima fyzickýma očima, nemůžeme ji slyšet našima fyzickýma ušima, nemůžeme ji
ochutnat našimi fyzickými ústy, jazykem, nemůžeme se jí dotknout naším fyzickým
tělem atd. A protože genetická změna našich fyzických smyslových orgánů jim
znemožňuje, aby pociťovali nebo vnímali cokoliv jiného než naše vnější prostředí, je
velmi lehké udělat vědecký závěr, že nic nemůže bez jakýchkoliv pochybností
dokázat, že existují nějaké jiné světy či reality, nebo obyvatelé.
Dokonce i lidé, kteří jsou duchovně založeni, jsou svou genetickou strukturou
nuceni do neustálého porušování vyváženého a integrovaného života, to jest
pravého duchovního života. Většina z nás musí věnovat větší pozornost vnějším,
světským, materiálním, fyzickým a tělesným aktivitám a vynakládat na ně většinu
svého denního času, protože naše přežití na této Zemi na nich závisí, resp. bylo
pseudotvůrci učiněno závislým. Když je toto tak důležitý faktor, není "přirozené"
usoudit, že to tak má být? Takže většina duchovních lidí končí v nevyváženém a
chudobně integrovaném životním stylu. Skoro se zdá, že je to taková
nevyhnutelnost.
Někteří lidé, aby překonali tuto takzvanou nevyhnutelnost, izolují se od jiných lidí v
klášterech, na odloučených místech a podobných místech. Tam se snaží praktikovat
svou duchovnost. Ale není to nic platné, protože jdou do opačného extrému,
přehlížejíce fyzickou realitu, kterou považují za nereálnou a za iluzi. Takže upadají
do nepravd, do pasti připravené pro ně negativním stavem, věříc, že mohou
dosáhnout vyvážený a integrovaný život, pokud se omezí v některých oblastech
svých životů. Jakékoliv omezení je však z negativního stavu. Takovýmto konáním
podporují negativní stav tolik jako ti, kteří přehlíží duchovní aspekt života. Nechtějí
si uvědomit, že nemohou získat vyvážený a integrovaný život vyloučením některých
důležitých aspektů tohoto života. Zavádějí sami sebe do víry, že vnější či fyzický
aspekt života je jen iluzí nebo tím, co indická filozofie nazývá "mája". Takovýmto
konáním tito lidé porušují principy pozitivního stavu. Proto nemohou být v
pozitivním stavu bez ohledu na to, jak svatě a zbožně vypadají, konají a chovají se.
Vzhledem k těmto faktům, jak potom můžeme přijít k pravému chápání a naplnění
našeho pozemského života?
Především je nutné přijmout ten fakt, že náš pozemský život není jediným typem
života; že náš svět není jediným možným světem; že realita, kterou vnímáme svými
fyzickými smysly či smyslovými orgány, není jedinou realitou; že náš život se ani
nezačíná ani nekončí na této Zemi; a proto se neodvozuje z našeho fyzického těla
ani ze žádných částeček hmoty ani na nich nezávisí.
Za druhé je nutné, abychom si všichni konečně uvědomili, že jsme produktem
rozsáhlé genetické změny, vykonané takzvanými pseudotvůrci, skrze kterou je
zobrazován, projevován, aktualizován a realizován život bez pravé duchovnosti, bez
Nejvyššího a bez pravého vyvážení a integrace.
Za třetí je nutné si uvědomit, že kvůli této situaci nežijeme v pravém Stvoření, ale v
Zóně Vymístění, kde takovýto život je možný a může nést své plody. Všechny naše
problémy, bědy, utrpení, těžkosti a starosti jsou plody takovéhoto života.
Za čtvrté je nutné si uvědomit, že toto je svět vzhůru nohama, ve kterém je všechna
realita zvrácená a zfalšovaná, a tedy ve kterém je všechno naše poznání, vnímání,
pocity, přání, touhy, chtění, chápání nebo cokoliv, co máme, bez jakýchkoli výjimek
a výluk buď zkreslené, nebo úplně nepravdivé.
Majíc toto a podobné poznání toho, co tento pozemský život vlastně je, můžeme
nabýt náležité chápání a naplnění našeho pozemského života.
Ale proč je to tak, že jsme částí tohoto pseudoživota, a jak postupovat při
naplňovaní jeho účelu?
Tyto a podobné otázky byly zodpovězeny v knize nazvané "Kdo jsi a proč jsi zde?".
Tady si zopakujeme jen to, že jsme všichni souhlasili ze své vlastní svobodné vůle
být zde a ilustrovat některé aspekty pravé přirozenosti negativního stavu a naučit
se, jak jej překonat. Rozliční lidé naplňují účel svého života rozličným způsobem a
formou. Ale v konečném smyslu všichni přispíváme k důležitému duchovnímu
poučení pro všechny ve Stvoření Nejvyššího a v Zóně Vymístění.
Když jsme se dobrovolně rozhodovali přijít sem, taktéž jsme se dobrovolně rozhodli
přijmout všechny podmínky, které existují na této Zemi. Souhlasili jsme také s tím,
abychom neměli žádné vzpomínky na to, že všechny tyto věci se odehrály takto, a
že existuje něco jiného nad tím a za tím, co si pamatujeme během našeho
pozemského života.
Jeden z hlavních účelů našeho bytí tady, je ilustrace negativního stavu. Jediný
způsob, jak může být negativní stav ilustrován, je odhalení jeho pravé povahy. Pravá
povaha negativního stavu je odhalena v našich problémech, bědách, utrpeních,
těžkostech, nepřátelstvích, agresivitách, hněvu, strachu, nenávisti, závisti, atd., a v
bojích každodenního života a, co je nejdůležitější, ve způsobu a formě, kterými je
překonáváme a zdoláváme. Tímto aktem ilustrujeme všem ve Stvoření Nejvyššího,
že bez ohledu na to, co se odehrává v meziobdobí, je jediným výsledkem našeho
života triumf pozitivního stavu a konečná eliminace negativního stavu.
Nejlepší možnou zbraní k odstranění našich problémů nebo jakékoliv negativity,
kterou máme a prožíváme, je učit se žít vyvážený život a usilovat o integraci všech
aspektů našeho pozemského života. Abychom to mohli udělat, musíme
přeuspořádat naše priority a sladit se s životním stylem pozitivního stavu.
Vyvážený a integrovaný život může být pojímán následovně:
1. První prioritou vyváženosti integrovaného života je bezpodmínečná nutnost
uznání, přijetí a aplikace toho faktu, že všechen život, jako i náš osobní, individuální
život, ve všech svých aspektech, úrovních, krocích a stupních, vyvěrá z Absolutního
Zdroje Života – z Nejvyššího, Který/Která je Pánem Ježíšem Kristem. Protože
Nejvyšší je Absolutní Duchovní Bytostí, skutečně vyvážený a integrovaný život
může být náležitě regulován jenom Pánovými duchovními principy Lásky a
Moudrosti.
Proto musíme přijmout a začlenit tyto duchovní principy do našeho každodenního
života. Podívej se na formulaci některých z těchto principů v první kapitole této
knihy a v knize "Hlavní ideje Nového Zjevení". Neschopnost uznat, přijmout a
aplikovat tento princip v našich životech, eliminuje nejdůležitější nástroj vyvážení a
ucelení našeho pozemského života. Naší neochotou takto konat, podporujeme a
napájíme negativní stav a donekonečna zvěčňujeme všechny naše problémy a bědy
nebo cokoliv tohoto druhu, co máme. Když odmítáme pravý zdroj všeho dobrého a
pozitivního, v našem životě pak nemůžeme mít nic z toho, co je skutečně dobré a
pozitivní. Skončíme s falešným dobrem a s falešnou pozitivností, které nám, v
konečném smyslu, nepřinášejí nic jiného, než těžkosti, problémy a neštěstí. Bez
ohledu na to, jak se přechodný stav tohoto pseudodobra a pseudopozitivity
pociťuje nebo jeví, někde na cestě našeho pozemského života se z něj unavíme,
nebo se jím nasytíme, nebo nám přinese všelijaké fyzické, emocionální, duševní,
sexuální, sociální, finanční, ekologické, rodinné a pracovní poruchy.
Jak dokážeme, že tento princip je nejdůležitější k vyvážení a integraci našeho
pozemského života? Jednoduše tím, že se podíváme na to, co se odehrává v našem
životě a v životě lidstva na této Zemi. Tento život byl a je modelován na úplném
ignorování tohoto principu, nebo na podcenění jeho životní důležitosti k náležitému,
úspěšnému a efektivnímu vyvážení a integraci našeho života.
Pokud nedokážeme vidět pravou realitu této situace, jsme úplně slepí a hluší.
2. Principy Božské Lásky a Božské Moudrosti Pána Ježíše Krista se projevují v naší
schopnosti a potřebě milovat a být moudrý. Zdrojem této schopnosti a potřeby je
Ten/Ta, Kterého/Které Esencí a Substancí je Čistá Láska a Čistá Moudrost. Z tohoto
zdroje vznikl náš život. Proto je jen přirozené, že všechna naše láska je zaměřena ke
svému zdroji – k Pánu Ježíši Kristu. V takovémto zaměření naší lásky je její pravá
moudrost. Je moudré milovat Boha nadevšechny a nadevšechno kvůli tomuto
principu. Protože přirozeností Nejvyššího je Absolutní Vyváženost a Absolutní
Integrace všech aspektů Absolutního Života, tak pokud milujeme Nejvyššího
nadevšechny a nadevšechno, mimovolně si osvojujeme vyvážený a integrovaný
život. Takový je výsledek této lásky. Protože Bůh je v nás, milováním této
Přítomnosti v nás nadevšechny a nadevšechno vyvoláváme všechny pozitivní a
dobré stavy této Přítomnosti, které jsou následně přenášeny do našeho
každodenního života. Toto je jediný způsob, jak můžeme vyvolat něco pozitivního a
dobrého. Milováním pozitivního a dobrého, to jest milováním Absolutního Zdroje
všeho pozitivního a dobrého – Pána Ježíše Krista, vyvoláváme v našich životech
nebo přivádíme do našich životů všechno pozitivní a dobré. A protože všechno
pozitivní a dobré je vždy vyvážené a integrované, skrze takovouto lásku získáváme
vyvážený a integrovaný život.
Princip zde stanoví velmi jasně: není možný žádný jiný skutečně šťastný, vyvážený,
integrovaný, moudrý a láskyplný život, než skrze milování Boha nadevšechny a
nadevšechno. Toto je pravá Moudrost našeho Života. Pokud skutečně milujeme
Boha nadevšechny a nadevšechno, jsme velmi moudří. Žádný jiný zdroj moudrosti
nikdy neexistoval, neexistuje, ani nikdy existovat nebude. Když nemilujeme Boha,
skončíme milováním bídy. Musíme něco milovat. Taková je přirozenost našeho
života. Milovat znamená žít. Takže když nemilujeme Boha, nemilujeme nic dobrého a
pozitivního. Skončíme milováním všeho zlého a negativního. Abychom rozumově
zdůvodnili, omluvili a prominuli tuto negativní lásku, prohlašujeme všechno zlé a
negativní za skutečně dobré a pozitivní. Takže se stáváme otroky negativního stavu.
Toto je samozřejmě výsledek v jednostrannosti nebo v nakloněnosti na jednu stranu
našeho pozemského života. Nakloněnost na jednu stranu, disproporce a zmatek
našeho pozemského života je zdrojem všech našich běd, problémů, utrpení, bolestí
a neštěstí, jako také všech ukrutností a ohavností, které se odehrávají na této Zemi
od doby takzvaného "Pádu", to jest od doby aktivace negativního stavu.
3. Pán Ježíš Kristus je přítomen v nás, jako i ve všech ostatních. Když Jej/Ji máme
milovat nadevšechny a nadevšechno kvůli principu (protože, jedině takovýto je
skutečně vyvážený a integrovaný život a neexistuje žádný jiný způsob), potom
následkem této lásky je láska ke všem ostatním a k sobě samému.
Jak bylo uvedeno předtím, je nemožné milovat Boha, když nemilujeme každého v
Jeho/Jejím Stvoření. Přítomnost Stvořitele se projevuje v Jeho/Jejím Stvoření. Proto
pokud nemilujeme jiné a sami sebe, nemilujeme Nejvyššího. Podobně, když
nemilujeme Nejvyššího, nemilujeme ostatní ani sami sebe. Toto je tajemství pravé
lásky. Bez ohledu na to, co si myslíme, pokud nemilujeme Boha, nemůžeme
skutečně milovat sami sebe nebo ostatní.
Je nemožné separovat jedno od druhého, protože nejsme ničím jiným než
schránkami a nádobami Božské lásky. Pamatujete si, že "já jsem" je jen proto, že
Bůh Je. Sebeláska, bez lásky k Bohu nadevšechny a nadevšechno a bez lásky k
ostatním, není pravou láskou, ale ukradenou emocí, která byla zvrácena, aby
umožnila zaměřovat lásku na sebe s vyloučením všech a všeho ostatního. Kdyby
toto bylo pravou láskou, nikdy bychom neskončili se všemi našimi životními
problémy, bědami, utrpeními, hrabivostí, lakomství, podezřívavostí, žárlivostí,
závistí, pomstychtivostí, vraždami, násilím, válkami nebo s čímkoli tohoto druhu,
čeho máme v hojnosti na této pseudozemi. Pravá láska nemá takové emoce či stavy.
Jsou destruktivní. Pravá láska buduje a neničí. Sebeláska je však vybudována
výlučně na takovýchto negativních a protivných emocích.
Takže žádná jiná láska než láska Boží v nás a v jiných, a tudíž láska k ostatním a
sobě samým nemůže a nesmí být výsledkem v jakékoliv zkušenosti a ustanovení
vyváženého a integrovaného života. Tedy abychom mohli prožívat, získat, mít a
udržet si skutečně vyvážený a integrovaný život, máme milovat Nejvyššího v nás a v
jiných nadevšechny a nadevšechno. Takže máme milovat ostatní a sebe sama kvůli
Nejvyššímu, kterým je Pán Ježíš Kristus. Takovýmto konáním naplňujeme účel
našeho života na této Zemi nebo kdekoliv jinde a můžeme eliminovat nevyvážený a
neintegrovaný negativní stav z našeho života.
4. Abychom do našeho pozemského života mohli přivést vyvážené a integrované
žití, musíme uznat, přijmout a aplikovat následující fakt: Ve všeobecném smyslu
jsme byli stvořeni za účelem přijímání, dávání, sdílení a oplácení toho, čím jsme a co
máme. Právě pro tento samotný účel náš Stvořitel, Nejvyšší, Který/Která je Pánem
Ježíšem Kristem, vložil do nás jedinečný a odlišný aspekt Jeho/Jejího života. Nikdo
jiný nemá ani nemůže mít stejný aspekt jako já. Nemůžeme mít v sobě stejný aspekt
jako druzí lidé. Jsouc Absolutní, Nejvyšší nemůže vložit do něčeho, co je stvořeno,
úplnost všech Jeho/Jejích aspektů. Stejně je rozděluje nekonečnému počtu a
rozmanitosti obyvatel Jeho/Jejího Stvoření, aby je mohli vzájemně sdílet a aby takto,
skrze tyto aspekty jednoho v druhém, mohli lépe poznat Nejvyššího. Lepší poznání
Nejvyššího umožňuje hlubší a větší lásku k Nejvyššímu. Čím hlubší láska k
Nejvyššímu, tím hlubší láska k jiným a k sobě samému.
Kvůli tomuto uspořádání je životně důležité a rozhodující, abychom se stali samými
sebou. Čím víc se stáváme samými sebou, tím více pravé přirozenosti aspektu
Nejvyššího se v nás projevuje a je k dispozici ve své čistotě ke sdílení se všemi
ostatními.
Takže je to má povinnost, právo, závazek a výsada vůči Bohu a vůči všem být
skutečně samým sebou. Když nedokážu být svou pravou přirozeností, nebo pokud
se snažím nebo toužím být takovým nebo podobným, jakým je někdo jiný, nebo
když chci imitovat někoho, nebo přizpůsobit se uniformitě a standardům vnějších,
společenských požadavků, když popírám sebe samého a Nejvyššího ve mně, jako i
privilegium každého jiného poznat mé pravé já, jak bylo stvořeno Nejvyšším,
takovýmto konáním ničím vyváženost a integraci svého života.
Takže pravý vyvážený a integrovaný život je možný, jenom když přijímáme naši
pravou přirozenost, jak byla stvořena Nejvyšším, a za tím účelem, za jakým byla
stvořena Nejvyšším, a zůstáváme vždy věrni svému pravému pověření. Takovýmto
konáním efektivně a úspěšně eliminujeme negativní stav z našeho pozemského
života a vracíme se na své náležité místo.
5. Je nemožné vést vyvážený a integrovaný život z pozice vzhůru nohama, do které
byl náš svět násilím donucen. Ale tento svět sestává z lidských bytostí, které samy
sebe a svůj svět udržují v této zvrácené pozici. Takže abychom mohli napravit tuto
situaci, musíme změnit náš životní styl zásadnějším a revolučnějším způsobem.
Musíme odmítnout život, který nás napájí všelijakými iluzemi, že neexistuje žádná
jiná realita, než ve které žijeme. Musíme začít sledovat náležitý proud života, od
duchovního, k duševnímu, k fyzickému, k ekologickému, k vnějšímu, atd. Takže
duchovní zřetel našeho pozemského života musí být umístěn do své náležité pozice
a musí mu být věnována stejná péče jako všem ostatním.
Když nezačneme odvozovat všechno z duchovních principů proudících z
Nejvyššího, nemůžeme nikdy prožít skutečně vyvážený a integrovaný život bez
ohledu na to, jak velmi bychom se snažili a bez ohledu na to, co bychom dělali.
Je úplnou marností snažit se být šťastným, spokojeným a uspokojeným pomocí
prostředků, které samy v sobě neobsahují nic z pozitivní přirozenosti. Ale toto je
přesně to, co lidé na této Zemi a v celé Zóně Vymístění činí od aktivace negativního
stavu. Takže musíme znovu objevit náležité duchovní a mentální nástroje, které jsou
vybudovány ze všeho pozitivního a dobrého, a začlenit tyto nástroje do našeho
života, abychom získali a prožívali pravé štěstí, spokojenost a uspokojení. Žádné
takovéto zkušenosti nejsou dostupné, když porušujeme hlavní princip Stvoření, že
všechno nastává v duchu, postupuje do duše a stává se v těle. Protože štěstí,
spokojenost a uspokojení jsou vlastní vyváženému a integrovanému životu, může
nám je přinést jen vyvážené a integrované každodenní žití. Neexistuje žádný jiný
způsob získání skutečně vyváženého a integrovaného života.
6. Jak bylo uvedeno mnohokrát předtím, náš život sestává z odlišných úrovní a
aspektů. Protože všechny jsou ze stejného života, náš život se může náležitě žít a
projevovat, jenom pokud všechny jeho aspekty a úrovně mají náležitou a stejnou
příležitost k aktualizaci, realizaci a manifestaci. Když budeme upřednostňovat jeden
aspekt před druhým, skončíme v nadužívání jednoho a v nedostatečném využití
druhého. Toto je výsledek velké nevyváženosti a život v nás trpí. Z takovéhoto
nevyváženého života vzniká mnoho duchovních, duševních, emocionálních,
intelektuálních, sexuálních, fyzických, společenských, rodinných, pracovních,
vládních, atd. problémů a utrpení.
Zdali máme někdy ustanovit vyvážený a integrovaný život v našem každodenním
žití, musíme se naučit strukturovat náš denní život takovým způsobem, abychom
dávali stejnou příležitost všem aspektům našeho života, aby byly náležitě
manifestovány. Takže se musíme naučit věnovat stejnou pozornost našemu
duchovnímu blahobytu, našemu duševnímu blahobytu, našemu fyzickému
blahobytu, našemu sexuálnímu blahobytu, našemu profesionálnímu a pracovnímu
blahobytu, našemu rodinnému blahobytu, našemu společenskému blahobytu a
našemu blahobytu volného času a spánku. Stejný ohled a péči o všechny výše
uvedené aspekty našeho každodenního života v postupnosti od duchovního, k
duševnímu, k fyzickému, atd., celou cestou až k životu volného času a spánku, je
tím, co znamená náležitě vyvážený a integrovaný život. Když zanedbáváme, nebo i
jen nepatrně podceňujeme nebo přeceňujeme jakýkoliv z těchto aspektů,
porušujeme duchovní pravidlo vyvážení a integrace. Ignorování jednoho nebo dvou
nebo několika aspektů našeho života tvoří vážný problém, který nám znemožňuje,
abychom se stali skutečně sami sebou a náležitě chápali a naplnili náš pozemský
život. Takovýmto konáním podporujeme, napájíme a zvěčňujeme negativní stav v
nás. Takže abychom se zbavili negativního stavu, musíme důkladně přehodnotit náš
současný životní styl a přeuspořádat jej takovým způsobem, abychom ustanovili
náležitou duchovní hierarchii života, která zahrnuje všechny jeho početné aspekty
na stejném základu, dávajíc jim všem příležitost k aktualizování, realizování a
náležitému projevení. Jen takovým způsobem se můžeme skutečně naučit žít
vyvážený, integrovaný život.
7. Devastující a osudnou kondicí pro náležitě vyvážený a integrovaný život na této
Zemi je naše neochota sdílet všechno, čím jsme a co máme, bezpodmínečně se
všemi ostatními a všech ostatních s námi. Vyvinuli jsme pocit vlastnictví,
výlučnosti, majetnictví, žárlivosti, nepřístupnosti, nedotknutelnosti, výlučných práv,
omezení, ohraničení, zákazů, tabu a mnoho jiných podobných špatných a
negativních pocitů, které znemožňují, aby nastalo náležitě božské sdílení.
Lidé jsou ochotni sdílet některé věci, ale některé jiné věci vylučují z tohoto sdílení
na tom základě, že jsou soukromé a jejich vlastním majetkem, a že na to mají
výlučné právo. Tyto věci jsou žárlivě hlídány až do té míry, že se cítíme v právu,
abychom zranili, nebo dokonce zabili jiné, když se vetřou do našeho soukromého
života, vlastnictví nebo rodinného života, nebo k našemu manželskému partnerovi
či k dětem, atd.
Tento typ životního stylu je naneštěstí schválen a chráněn občanským zákoníkem,
mravními, společenskými a náboženskými zákony a ohledy. Je vyvinut spletitý
justiční systém, který toleruje, podporuje a chrání lidi, aby byli takto negativní. Toto
je zvláště pravdou ohledně sexuálního života, rodinného života a společenského
života. Bezpodmínečné sdílení je v takovýchto oblastech považováno za nemravné,
zvrácené a destruktivní pro život společnosti ve všeobecnosti.
Tato situace, samozřejmě, znemožňuje, aby náš pozemský život splnil svůj hlavní a
pravý účel – dávání, přijímání a sdílení s bezpodmínečnou láskou a její moudrostí
(nevnucené sdílení nebo sdílení jen s těmi, kteří jsou ochotni oplácet bez
jakýchkoliv postranních nebo sobeckých motivací a úmyslů). Takže náš nevyvážený
a neintegrovaný život je nám vnucen ustanovenými zákony, pravidly, nařízeními,
omezeními, tabu, ohraničeními a očekáváními, které jsme povinni dodržovat. Jinak
bychom skončili potrestaní. Toto je vážné dilema.
Abychom mohli změnit tuto situaci, potřebujeme nesmírnou a intenzivní duchovní,
duševní, mravní, sexuální a společenskou revoluci, která by svrhla takováto
ustanovení, tradice, konvence, zvyky nebo cokoli tohoto druhu, co máme.
Potřebujeme se naučit dávat, přijímat, sdílet a oplácet v duchu bezpodmínečné
lásky a její moudrosti. Potřebujeme se osvobodit od všech ukrutností a ohavností
sebe výjimečnosti, vlastní neomylnosti, majetnictví, vlastnictví jiných, žárlivosti,
závisti, hrabivosti a egoismu, jež jsou společensky a zákonem schváleny v tak
mnohých oblastech našeho života.
Kvůli tomu je neustále porušován jeden z nejdůležitějších požadavků našeho života,
a proto na této Zemi nemůžeme nikdy ustanovit vyvážený a integrovaný život,
pokud existuje tato situace.
Výše uvedené typy pocitů a postojů mohou být považovány za jeden z
nejdůležitějších prostředků, nástrojů a zbraní negativního stavu pro jeho úspěch a
vzkvétání. Jestli máme někdy eliminovat negativní stav z našich životů (všechny
naše problémy), musíme se zbavit této hlavní mocné zbraně našeho úhlavního
nepřítele – negativního stavu. Jen potom můžeme začít prožívat to, co vyvážený a
integrovaný život vlastně ve skutečnosti je.
8. Jakoukoli práci k ustanovení vyváženého a integrovaného života musíme začít
sami se sebou individuálně. Nemůžeme změnit druhé, ale můžeme změnit sebe
samotné. Takovýmto konáním se můžeme stát živým příkladem pro jiné,
demonstrujíce jim naším novým životem, že takováto změna je nejen možná, ale
také velmi žádoucí a příznivá.
Nemůžeme však změnit sebe sama pomocí vnějších prostředků nebo očekáváním,
že někdo jiný přijde a změní nás. Až dosud jsme byli drženi negativním stavem v nás
ve vnějším světě, pryč od nás samých. Musíme se naučit překonávat tento
devastující špatný zvyk – vždy se dívat ven na někoho jiného či na něco jiného, a
najít cestu zpět domů – do svého vlastního nitra, ke svému pravému duchu a duši a,
co je nejdůležitější, k našemu nebeskému Rodiči, k našemu Stvořiteli, Který/Která je
Nejvyšší, Pán Ježíš Kristus.
Takže se musíme naučit jít do nitra a ustanovit náležitý vztah se svým pravým já, se
všemi aspekty své mysli, se všemi jinými dimenzemi a s jejich obyvateli, se všemi
těmi, kteří jsou neustále v nás, dokonce i když si jich nejsme vědomi na naší
vědomé úrovni, se svou pravou Niternou Myslí (náš duch) a s pravým Nejvyšším v
nás.
Opětovné spojení se svým původním Zdrojem, který můžeme najít jen ve svém
nitru, je hlavním prostředkem, pomocí kterého může být eliminován negativní stav a
namísto toho pevně ustanoven vyvážený a integrovaný život. Pokud věříme, že
jakýkoliv jiný způsob může dosáhnout tohoto cíle, jsme pošetilí.
Proto musíme hledat odpovědi na všechny otázky ne mimo, ale uvnitř sebe samého.
Jen z této pozice se můžeme naučit skutečně pochopit a naplnit náš pozemský život
ke spokojenosti našeho Stvořitele a k naší vlastní spokojenosti. Jen odsud se
můžeme naučit, jaký je pro každého jednoho individuálně nejefektivnější,
nejpřiměřenější a nejúspěšnější způsob vyváženého a integrovaného života.
Neexistují žádné vnější prostředky, uniformně aplikovatelné na každého, které by
nám mohly dát toto životně důležité poznání. Všichni jsme odlišní a potřebujeme
odlišné způsoby, typy a styly vyváženého a integrovaného života. Tento způsob,
styl, obsah, struktura, postupnost a čas, který potřebujeme věnovat každému
aspektu života, je dostupný jenom v našem nitru. Nikdo jiný nemá toto poznání. Z
tohoto důvodu, pokud nejdeme do svého vlastního nitra, nemůžeme nikdy nic
náležitě poznat. Takže nikdy bychom nemohli být vyvážení a integrovaní.
9. A konečně, ustanovení vyváženého a integrovaného života závisí do značné míry
na tom, nakolik jsme ochotni a připraveni přijmout realitu života, jak byla popsána v
této knize a v jiných knihách takzvaného Nového Zjevení.
Jedním z hlavních prostředků našeho úspěchu v tomto jako i v jakémkoliv jiném
ohledu, je naše ochota být otevřené mysli a pružní. Život je neustálým duchovním
pokrokem. Všechno v něm je vždy proměnlivé, měnitelné a odlišné. Když
nesledujeme tento proud, uvázneme někde na cestě životem a namísto postupování
vpřed upadneme do většího stupně strnulosti, jednostrannosti, úzkoprsosti,
dogmatismu, fanatismu a lpění jen na jediném způsobu života, poznání a chápání.
Jestli nejsme ochotni podívat se na sebe a vidět tento požadavek života, a když
nejsme ochotni uznat, že se musíme změnit a zbavit se všeho, co zamotalo náš život
až do tohoto okamžiku, jsme věrnými otroky pekel a jejich vládců.
Pokrok, růst a zlepšení života, a tudíž vyvážený a integrovaný život není možný bez
naší ochoty změnit se. Byla nám Nejvyšším dána věčná schopnost změnit se,
abychom mohli žit život neustálého duchovního a všezahrnujícího pokroku.
Negativní stav neustále napadá naši ochotu využít této schopnosti změny sebe
samého. Uzavírá naši mysl, abychom necítili žádnou potřebu vyhledávat nějakou
změnu, abychom se rozhodli zůstat polapeni negativním stavem ve stagnující
kondici.
Pociťování potřeby změny si od nás vyžaduje, abychom udrželi svou mysl
otevřenou a abychom byli pružní. Proto se musíme naučit rozeznávat smrtelné
nebezpečí naší neochoty změnit se v jakémkoliv daném okamžiku. Stagnace v jedné
kondici a místě je duchovní smrtí. Je peklem. Je ničitelem vyváženého a
integrovaného života.
Z toho důvodu, abychom uspěli v naší snaze žít vyvážený a integrovaný život,
doporučuje se nám jít do nitra a poprosit, abychom dostali silnou touhu, ochotu a
odhodlání změnit se, kdykoliv je to potřebné a nutné a vždy udržet svou mysl a
srdce otevřené a být pružní, abychom přijali jakékoliv nové ideje o životě i o všem
jiném. Tímto způsobem můžeme přispět k eliminaci negativního stavu v nás i ve
všeobecnosti a k ustanovení pravého života vyváženosti a integrace.
Abychom toho dosáhli, doporučuje se nám vykonávat následovná či podobná
cvičení:
CVIČENÍ PRO VYVÁŽENÝ A UCELENÝ ŽIVOT
1. Vejděte do svého nitra způsobem načrtnutým v předešlých kapitolách a v knize
„Kdo jsi a proč jsi zde?" (kapitola 4).
2. Navažte kontakt se svou pravou Niternou Myslí a poproste, abyste byli opětovně
přivedeni ke všem přítomným lidem z pozitivního stavu (ke všem vašim Duchovním
rádcům. Doposud byste měli mít osm Duchovních rádců – jednoho pro duchovní
život, jednoho pro duševní život, jednoho pro fyzický a tělesný život, jednoho pro
sexuální život, jednoho pro profesní a pracovní život, jednoho pro rodinný život,
jednoho pro společenský život a jednoho pro život ve volnu a během spánku).
Ve vší pokoře, skromnosti a poníženosti poproste Nejvyššího, aby se stal vaším
Nejvyšším Duchovním Rádcem, Který/Která bude mít na starosti vyvážení a
sjednocení vašeho života. Musíte si pamatovat, že jen Nejvyšší vám může pomoci a
může být skutečným Zdrojem vyvážení a sjednocení čehokoliv.
Promluvte si se všemi vašimi Duchovními rádci o různých aspektech vašeho života,
které každý jeden z nich reprezentuje. Zeptejte se jejich na všechno, co je třeba, jaké
jsou vaše současné problémy, co vám chybí, zdali vůbec něco, a co je třeba z
hlediska každého z nich udělat.
3. Poproste Nejvyššího, aby do vaší pozornosti uvedl úplně všechny problémy a
zdroje, způsobující nevyváženost a nesjednocení vašeho života. Které aspekty
svého života neustále přetěžujete či přepínáte, případně nadměrně využíváte? Které
aspekty ignorujete, podceňujete a nenáležitě zahrnujete do svého života?
4. Poproste o milosrdenství a odpuštění za to, že jste to tak dělali a že jste byli tací;
za zanedbávání náležitého vyvažování a sjednocování vašeho života a poproste o
pomoc při zbavování se všech těch nedostatků, problémů a důvodů, které byly v
pozadí vašeho škodlivého životního stylu. Použijte bílou záři přicházející od
Nejvyššího, pronikající do vás a odstraňující to všechno, jako i napravující a
uzdravující ve vás všechno, co je třeba napravit a uzdravit.
5. Meditujte o obsahu této kapitoly a o jejích devíti bodech a poproste všechny vaše
Duchovní rádce a Nejvyššího, aby vám pomohli pochopit, přijmout a aplikovat
všechny duchovní principy ve vašem životě (po ověření si jejich platnosti).
6. Poproste vašeho Nejvyššího Duchovního Rádce, Kterým/Kterou je Nejvyšší, aby
vám určil, jakým způsobem byste si měli uspořádat své každodenní žití, aby v něm
byly náležitě obsaženy, aktualizovány a realizovány všechny aspekty vašeho
pozemského života a aby měly stejnou příležitost ke své manifestaci. Ať vám
Nejvyšší ukáže, kolik času byste měli věnovat každé s nimi související aktivitě
(různé dny si mohou vyžadovat, abyste věnovali různou délku času různým
aspektům vašeho života).
7. V přítomnosti všech vašich ostatních Duchovních rádců poproste Nejvyššího,
aby vám zobrazil, jestli jste na to připraveni, jaký je skutečný smysl vašeho
pozemského života. Proč jste tu, a kdo jste? Jak máte chápat svůj pozemský život a
jaký je nejlepší možný způsob naplnění účelu vašeho zdejšího pobytu?
8. Poproste Nejvyššího jako vašeho Nejvyššího Duchovního Rádce, a vaši Vnitřní
Mysl a všechny ostatní Duchovní rádce, aby náležitě opětovně spojili a sjednotili
všechny aspekty vaší osobnosti a vašeho života v souladu s pravými duchovními
principy Božské Lásky a Božské Moudrosti z nitra ven, a aby udrželi vaši mysl
otevřenou a aby vás učinili pohyblivými, flexibilními, tolerantními a vždy
připravenými bezpodmínečně dávat, přijímat, sdílet a opětovat v duchu pravé lásky
a moudrosti. Ať vás Nejvyšší naplní vědomím a pocitem Své Božské Lásky a Božské
Moudrosti a ať vás inspiruje a vede ve všech záležitostech vašeho života bez
jakékoliv výjimky či výluky.
9. Dejte si závazek, že budete vykonávat tyto či podobné typy cvičení na
každodenním základu. Tato cvičení jsou součástí vašeho skutečného duchovního
života, které umožňují, abyste žili vyváženým a sjednoceným způsobem a které vám
dovolují dosáhnout skutečného pochopení a naplnění vašeho života.
Když skončíte, dbejte na to, abyste všem poděkovali za všechnu pomoc a za
všechno, co se událo, a zeptejte se, zda je ještě něco, co je třeba dnes vykonat.
Pokud je, pracujte na tom dále, dokud není všechno dokončeno. Když není,
dokončete svá cvičení, cítíce se svěží, čilí, mající čistou hlavu, jsoucí ve vynikající
náladě a připraveni pustit se do ostatních vašich každodenních činností co
nejefektivnějším a nejúspěšnějším způsobem.
Dbejte, abyste vždy prohledali a prozkoumali sebe i styl a způsob svých cvičení,
abyste zjistili, zda není ve vás nebo ve vašich cvičeních nějaká tendence sklouznout
do zritualizování, zautomatizování, návyku či povrchnosti.
Rázně odstraňte všechny takové tendence. Nikdy nedovolte, aby pronikly do vašeho
života, tím, že budete vždy inovativní, invenční, kreativní, rozmanití a všestranní ve
vašich cvičeních a ve všem ostatním a že poprosíte Nejvyššího a všechny vaše
pravé Duchovní rádce, aby vám pomohli být skutečně inovativními, invenčními a
kreativními v tomto, jako i ve všech ostatních úkolech vašeho života.
Nuže, pokud budeme dodržovat tyto či podobné postupy, jaké byly načrtnuty v této
knize, a když je budeme vykonávat poctivě, loajálně, usilovně a s velkým
odhodláním, můžeme postupně, krok za krokem, odstranit negativní stav z našeho
života a nastolit vyvážený a sjednocený život. Tím získáme správné chápání a
naplnění našeho pozemského života.
Tehdy budeme požehnáni naším Stvořitelem navěky.
Zdroj: CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA