|
V předešlé kapitole bylo poukázáno na to, že život ve všeobecnosti a lidský život
zvláště má mnohé úrovně projevu a naplnění. Bylo poukázáno také na to, jak
důležité je to, že každá úroveň života má svou náležitou a stejnou příležitost k
aktualizaci a realizaci. Z toho důvodu, jak tam bylo konstatováno, nemohlo by být
efektivní a smysluplné nahradit jednu úroveň života nějakou jinou úrovní života. Je
životně důležité, aby se každá úroveň života sama plně manifestovala jako taková,
sama o sobě a ve spojení se všemi ostatními.
Každá úroveň života má specifickou a jedinečnou schopnost, nedostupnou žádné
jiné úrovni, iniciovat a plnit odlišný obsah, význam, kvalitu, vnímání a vyjádření
aspektu života z Nejvyššího, který každý reprezentuje. Tyto odlišné kvality jsou
stejně důležité, jedinečně zvláštní a potřebné jako jakékoliv jiné, a proto bez
naplnění některé z nich nebo jedné z nich se život stává jednostranným, něco
postrádajícím a neúplně naplněným. V tomto případě nikdo není schopen náležitě
projevovat, aktualizovat a realizovat to, čím skutečně je a co skutečně má. Takováto
omezení jsou ve Stvoření Nejvyššího nepřípustné. Z tohoto důvodu jsou každému
poskytovány neustálé příležitosti pro naplnění, manifestaci, aktualizaci a realizaci
všech úrovní jeho života.
Dosud jsme stručně popsali následující úrovně života – duchovní život, duševní
život, fyzický či tělesný život, sexuální život, profesionální nebo pracovní život,
rodinný život a společenský život.
Další životně důležitou a významnou úrovní lidského života, jako i života všech
inteligentních bytostí a entit, je život volného času a spánku. Život volného času a
spánku jsou ve skutečnosti dvě rozličné kategorie života, které jsou v této knize
zahrnuty do jedné kapitoly, kvůli jejich souvisejícímu účelu – dát každému
příležitost odpočinout si ode všech ostatních aktivit představovaných ostatními
úrovněmi našeho života.
V této konotaci může být život odpočinku rozdělen na dvě části: život volného času
je aktivním odpočinkem; a život spánku, který je pasivním odpočinkem. Oba jsou
stejně potřebné pro naše přežití. Jaký je význam, účel a funkce života volného času
a spánku?
Z obsahu předcházejících kapitol se stává velmi zřejmé, že jakákoliv úroveň nebo
aspekt lidského života má duchovní původ. Bez ohledu na to, jak se jakákoliv lidská
aktivita jeví nesouvisící s čímkoliv duchovním, odvozuje se a souvztaží s nějakým
duchovním stavem či rozpoložením.
Je duchovním faktem, že všechno, co děláme, co si myslíme, co cítíme, co chceme,
co potřebujeme, po čem toužíme, co si přejeme, atd., je umožněno jenom proto, že
je v nás přítomnost Absolutního Zdroje Života Nejvyššího. Nejvyšší je čistě a
Absolutně Duchovní Bytost. Protože přítomnost Nejvyššího v nás nám umožňuje,
abychom byli a existovali, mysleli a cítili, chtěli a toužili, konali a chovali se, atd.,
bez ohledu na to, co děláme, jsme schopni to dělat jen kvůli této duchovní
přítomnosti. Proto všechno v nás a v našem životě má duchovní souvislost a
souvztažnost.
Je duchovním faktem, že všichni jsme stvořeni, a ne absolutní. Být stvořen a být
relativní (to jest, ne absolutní) znamená, že neobsahujeme plnost a kompletnost
všech dostupných zkušeností, stavů, podmínek, procesů, změn, rozmanitostí,
významů, atd. Je duchovním faktem, že jsme si sami nedali život, ale že jsme
formami, nádobami a schránkami života, který je nám dán samotným Životem –
Nejvyšším. Je duchovním faktem, že Život v Nejvyšším je ve svém Absolutním
stavu, zatím co život v nás je v relativním stavu, protože nejsme schopni nést plnost
Absolutního Života.
Je duchovním faktem, že nejsouce absolutními, vyčerpáváme si energii pro neustálé
zapojování se do té či oné aktivity. Vyčerpaná energie musí být obnovena, pokud
máme pokračovat v našem denním životě a v jeho různých aktivitách. Jenom
Nejvyšší, jsouc Absolutní a jsouc Absolutní Energií Sám/Sama v Sobě, nikdy si
nemůže vyčerpat energii. Takže jen Nejvyšší může být vždy Absolutně čilý a aktivní.
Nikdo, kdo je méně než Absolutní, bez ohledu na to, jak je blízko k Nejvyššímu,
nemůže být neustále, nepřetržitě čilý a aktivní. On nebo ona v tom či onom čase
vyčerpá své energie a bude potřebovat opětovné dobití.
A nyní, čím je někdo blíže k Absolutnímu Zdroji, tím je toto opětovné dobíjení
potřebné méně často, a tím je potřebný kratší čas pro neaktivní stav a nepozornost.
Naproti tomu, čím je někdo vzdálenější od tohoto Absolutního Zdroje, a tudíž čím
méně duchovní je jeho/její stav, tím častější je potřebné znovu dobíjení a tím delší
období neaktivity se vyžaduje. Jinými slovy, čím někdo dosahuje vyšší úrovně
duchovního vědomí a ztotožnění se s Nejvyšším, tím vyšší úroveň energie a
bdělosti je mu dostupná a tím méně potřebuje aktivity typu volného času.
V duchovním světě, anebo abychom byli přesní, v pozitivním stavu duchovního
světa je toto pravdou i o spánku. Čím větší je duchovní uvědomění a kvalita
duchovního stavu, tím méně formálního spánku jedinec potřebuje.
Situace je však úplně odlišná na planetě Zemi, kde je negativní stav aktivní a
dominuje. Požadavky na volný čas a spánek jsou životně důležitější a závažnější
než v pozitivním stavu z důvodů, které se stanou zřejmými v této kapitole.
Takže můžeme ve všeobecnosti říci, že duchovní původ potřeb volného času a
spánku tkví v našem relativním stavu, který si vyčerpává energie, které jsou
potřebné k napájení našich denních aktivit na produktivní úrovni. Vždy, když si
vyčerpáme tyto energie, cítíme se unaveni, vyčerpáni a ospalí. Abychom odstranili
tyto nežádoucí stavy, musíme se angažovat v odlišných typech aktivit. Tyto aktivity
umožňují dobití našich energií na požadovanou úroveň, abychom mohli nadále
působit v našem produktivním životě.
Jak bylo uvedeno výše, dvě takovéto aktivity schopné vykonat toto nabití, jsou
aktivity volného času a aktivity spánku. Jedny jsou vždy vědomé, zatímco jiné jsou
většinou nevědomé, s výjimkou toho, když vědomě jdeme spát.
V této duchovní konotaci účelem aktivit volného času a spánku je udržet náš
duchovní, duševní, fyzický, sexuální, profesionální či pracovní, rodinný a
společenský život na té úrovni, která může být nejproduktivnější,
nejkonstruktivnější a nejtvořivější a která nám umožní náležitě projevovat,
aktualizovat a realizovat to, čím jsme a co máme.
Tudíž, ve vyšším smyslu, život během volna a během spánku slouží jako prostředek
k lepšímu a efektivnějšímu pochopení a naplnění našeho života a všech našich
tvořivých snah. V dalším smyslu život volného času a spánku primárně slouží
hlavnímu účelu jakéhokoliv života – lepšímu, efektivnějšímu, aktivnějšímu,
rozhodnějšímu, čilejšímu a víc vědomému dávání, přijímání, sdílení a oplácení. A
dokonce ve vyšším duchovním smyslu život volného času a spánku slouží k
manifestaci účelů, aktualizaci a realizaci, s větší jasností, ostrostí, soustředěním a
určitostí aspektů Nejvyššího, které každý z nás obsahuje, nese a představuje.
Takováto je duchovní konotace života volného času a spánku.
Pokud uděláme důkladnou analýzu struktury života našeho volného času a spánku,
můžeme v nich zjistit následující aspekty: existuje duchovní život volného času,
duševní život volného času a fyzický či tělesný život volného času.
Duchovní život volného času sestává z aktivit, které produkují ideje zábavy, humoru,
smíchu, úsměvu, hry, relaxace, sportu a odpočinku. Neustálé zaneprázdnění ducha
produkcí idejí jenom duchovní důležitosti a významu a smyslu života a jeho náležité
údržby, manifestace, fungování a naplnění, vede k vyčerpání duchovních energií,
což oslabuje schopnost náležitého přenosu těchto idejí a jakýchkoliv idejí z jejich
Absolutního Zdroje – Nejvyššího. V tomto oslabeném stavu je nebezpečí
nepochopení, nesprávného vnímání nebo nesprávného přenosu těchto idejí. V tom
okamžiku, když dojde k vnímatelnému oslabení, duch přepíná na produkci idejí
týkajících se volného času a odpočinku. Během tohoto časového období jsou výše
uvedené schopnosti ducha znovu nabity energiemi, které přicházejí z Absolutní
Energie Nejvyššího. Když je tento proces ukončen, duch obnoví svou původní
hlavní funkci a s ní souvisící produkci a přenos nutných idejí pro život. Z výše
uvedených tvrzení je zřejmé, že všechny druhy aktivit volného času bez jakékoliv
výjimky a výluky vznikají ze svých idejí v našem duchu. Tedy existuje duchovní
zdroj života volného času a života spánku.
Duševní život volného času se samozřejmě odvozuje z duchovního života volného
času. Duše, nejsouc absolutní, má v jakémkoliv daném čase jen omezenou
schopnost transformovat ideje ducha na jeho vlastní duševní obrazy a život. Když je
proces této transformace oslaben kvůli vyčerpání životních energií, duševní aktivity
se v synchronizaci s duchem přepínají na přijímání a transformování idejí, týkajících
se zábavy, humoru, hry, smíchu, sportu, relaxace, odpočinku nebo spánku, nebo
čehokoliv tohoto druhu. V tomto případě duše v nás vzbuzuje stavy a potřeby
pociťovat, prožívat a vyjadřovat žertování, humor, smích, hry, zábavu, relaxaci, atd.
Fyzický nebo tělesný život volného času se odvozuje z duchovního a duševního
života volného času. Je úplně závislý na stavu a podpoře svého ducha a duše.
Oslabení přenášených energií z ducha a oslabení jejich transformace v duši
produkuje oslabení všech tělesných funkcí. Tělo se začíná cítit unavené, vyčerpané
nebo ospalé a vyžaduje si buď úplně odlišné typy aktivit volného času, nebo fyzický
spánek. Představy a duševní pochody, hry, smíchu, humoru, rekreace, zábavy, atd.,
nás motivují, abychom vyhledávali konkrétní aktivity, podmínky či místa, která v nás
vyvolávají skutečnou nebo imaginární zábavu, hru, smích, humor, úsměv, pobavení
a pocit nechání všeho stranou. Takové je vzájemné spojení a vzájemná závislost
duchovního, duševního a fyzického života volného času a spánku.
Avšak, proč je tomu tak, že potřebujeme spát a snít, a proč je to tak, že vědomé
aktivity volného času samy v sobě a samy o sobě nejsou dostatečné k tomu, aby
znovu naplnily úroveň naší životní energie do jejího potřebného stavu?
Pro tuto potřebu existuje několik důvodů.
1. Vnější forma manifestovaného ducha a duše, to jest jejich tělo, je z prvků jejich
příslušného prostředí. Kvůli této struktuře, nemá tělo věčné pokračování jako duch
a duše. V důsledku tohoto faktu tělo nemá samo v sobě a samo o sobě žádný život.
Ať by byl v těle jakýkoliv život, není to jeho vlastní, ale duchův. Protože tělo
nesestává ze životních prvků, ale jen z pomíjivého prostředí, nemůže tento život v
sobě udržet v jeho plnosti na neustálém základě. Aby učinili toto tělo obyvatelným a
efektivně funkčním, duch a duše potřebují příležitostně odejít ze svého těla až do
takové míry, že v něm zůstane jen minimální množství jejich přítomnosti za účelem
udržení života.
Kvůli tomu faktu, že vnější tělo je pomíjející, má tendenci se opotřebovat a zastavit
své funkce. Kdyby bylo nuceno do neustálých aktivit do nejplnějších potenciálů
svého ducha a duše, brzy by se rozpadlo. Proto duch a duše po odstoupení či
stažení většiny své přítomnosti z těla, léčí a opravují toto tělo, aby se do něj mohli
vrátit a nadále fungovat do své nejplnější možné kapacity. Stav těla po dobu tohoto
časového období je stavem fyzického spánku. Během spánku je většina tělesných
funkcí značně minimalizována a zpomalena a může se konat léčení a opravná práce.
Z tohoto je potřeba spánku zřejmá.
Potřeba spánku a jeho délka je určena druhy prvků, ze kterých je vybudováno tělo.
Čím více fluidní, čím více duchovní je prostředí, tím kratší doba spánku je potřebná
a tím méně tělesného odpočinku se vyžaduje. Na velmi čisté nebo vysoké duchovní
úrovni, kde naše tělo je úplně duchovní, jsou potřebná velmi krátká období
nepravidelného a sporadického spánku. Čím hmotnější je tělo, tím zranitelnější je
pro životní síly, a proto potřebuje pravidelná a delší období spánku.
2. Pouze Absolutní Stav Přirozenosti Nejvyššího, který zahrnuje všechna prostředí a
všechno ostatní v bytí a existenci jako i samotné bytí a existenci, nevyžaduje si
odpočinek a spánek. Jinak by nebyl absolutní. Neustálý, nepřerušený a vědomý tok
či proud idejí z Absolutního Stavu do relativního stavu by mohlo mít za výsledek
úplné zhroucení. Tento relativní stav nemůže být vybudován takovým způsobem,
aby obsáhl neustálé vědomé uvědomění tohoto toku simultánně a synchronně na
všech úrovních. Kdyby to byl schopen učinit, byl by absolutní a ne stvořený. Proto,
aby relativní stav mohl pokračovat ve své efektivní a náležité funkci, je nutno učinit
opatření, pomocí kterého mu může být dán odpočinek takovým způsobem, ve
kterém je odpočinek dán jedné každé úrovni. Protože nejzranitelnější vůči tomuto
toku je vnější forma, je to tato forma, která potřebuje takovýto odpočinek nejčastěji
a pravidelně. Toto je však pravdou i o našem duchu a naší duši. Duch a duše, jelikož
nejsou absolutní, vyžadují si příležitostný odpočinek od vědomého vnímání tohoto
toku či proudu. Během takovéhoto odpočinku jsou ve stavu spánkového klidu. Když
spí, Nejvyšší na nich vykonává opravnou a léčebnou práci, aby je učinil vždy
lepšími a efektivněji funkčními. Frekvence a délka takovéhoto spánkového klidu
opět závisí na kvalitě a obsahu duchovního vědomí, stavu a kondice každého.
3. V důsledku tohoto faktu, to jest, že všichni jsme relativními, nemůžeme být nikdy
dokonalí. Jenom Absolutní Stav, čili Nejvyšší, je dokonalý. Stav nedokonalosti,
jakmile je plně uvědoměn, může způsobit pocit nekompetentnosti a méněcennosti a
může mít za výsledek oživení negativního stavu dokonce i v lidech, kteří jsou v
pozitivním stavu. Každému je dáno určité pověření. Když toto pověření přichází ke
svému konci a je těsně před svým naplněním, každý si náhle uvědomí, že mohlo být
splněno dokonalejším způsobem a formou. Když k tomuto uvědomění dojde, každý
se okamžitě cítí nemohoucí a nehodný dělat cokoliv jiného. Toto je denní doba před
soumrakem každého jedince. Dříve, než následky tohoto uvědomění mohou přivodit
negativní stav a způsobit škodu duchu a duši jedince a jeho tělu, každý je
Nejvyšším uveden do hlubokého spánku. Během tohoto spánku jsou odstraněny
všechny následky výše uvedeného uvědomění a namísto toho je jedinci dáno nové
pověření s pocitem, že vykonal vynikající práci a že všechno, co se od něj/ní
požaduje, je konat, co je v jeho/jejích silách, a ne snaha být dokonalý. Důležitá je
snaha dělat maximum, a ne snaha být dokonalým.
Pokud probíhá tato práce, je hluboký spánek nutný, protože jinak by vědomí našeho
nedokonalého stavu rušilo aktivity Nejvyššího v tomto ohledu. Takže potřeba
hlubokého spánku je pro naši vlastní ochranu.
4. Kvalita a obsah života spánku je úplně jedinečná a odlišná od jakékoliv jiné
životní aktivity. Působí jako integrační nástroj všech aktivit v tom smyslu, že jim
pomáhá, aby byly organizovány, zatříděny, syntetizovány a uloženy v soudržné,
logické, smysluplné a rozumné posloupnosti. Tuto hlavní syntézu nemůže udělat
nikdo jiný než Nejvyšší. Bez této syntézy by si nikdo nemohl ponechat žádné životní
zkušenosti a smysluplně je spojit s následujícím krokem jejich duchovního pokroku.
Činnosti Nejvyššího během této syntézy jsou takové velkosti, že nemohou být
pochopitelné žádné relativní či neabsolutní mysli. Kdybychom si jich měli být
vědomi, jejich složitost, nesmírnost a intenzita a jejich neobyčejná velikost by nás
zničila. Proto je nutné mít období hlubokého spánku, ve kterém tento jeden z
nejzákladnějších a nejrozhodnějších aktů Nejvyššího může být v nás vykonán bez
našeho zničení v tomto procesu. Takže potřeba spánku může být také pojímána jako
jeden z nejdůležitějších nástrojů, skrze který a pomocí kterého je vykonávána
syntéza všech našich aktivit. Toto umožňuje náš vývoj, růst, zlepšení a duchovní
pokrok.
Je zřejmé, že spánek má svůj vlastní velmi specifický, jedinečný a velmi důležitý
život, který je integrální částí všezahrnujícího života. Je to úroveň života, na kterou
je třeba brát stejný ohled a klást stejnou důležitost, jako na jakoukoli jinou úroveň.
Co se týká snění, má v podstatě dvě funkce:
1. Snění, skrze své obrazy a symboly, odstraňuje všechny nedokonalé, nečisté a
neadekvátní ideje, které obsahuje jakákoliv relativní bytost. Hlavní idea, která je
odstraňována a od které se jedinec neustále očišťuje a čistí pomocí snů, je idea, že
každý ve Stvoření Nejvyššího má svobodu volby odmítnout opětování a sdílení
Božské Lásky a Božské Moudrosti Nejvyššího a Jeho/Jejího duchovních principů a
otočit se zády k pozitivnímu stavu. Snění je vědomou částí spánku, přes kterou
jedinec dobrovolně, ze své svobodné volby, odmítá aktualizovat a realizovat tuto
ideu potřeby stát se negativním, a přes kterou vylučuje tuto ideu a potřebu ze svého
já.
Z tohoto důvodu si v duchovním světě každý pamatuje své sny. V spánku se to děje
proto, že jenom Nejvyšší to může udělat pomocí prostředků, které nemohou být
pochopeny žádnou relativní myslí. Když projevíme svou svobodnou touhu zbavit se
této ideje a potřeby a všeho, co s ní souvisí, jako i všech ostatních nedokonalostí a
nečistot (konec konců, jen Nejvyšší je Absolutně dokonalý a čistý), Nejvyšší vstoupí
do této oblasti a vykoná určitou práci, která umožní této ideji a této potřebě a všemu
ostatnímu této přirozenosti vypadnout do Zóny Vymístění.
2. Absolutní nebo totální nevědomý stav jakéhokoliv bytí by výsledkem byla věčná
smrt. Proto musí být přítomen určitý stupeň vědomí (ne nutně na úrovni vnější
lidské mysli), aby zachoval život každého. Během spánku – odpočinku jsou
vyvolány sny, které udržují určité omezené vědomí vlastního bytí a existence a
zachovávají soudržnost a pokračování života.
To, že si lidé na Zemi velmi často nepamatují své sny, neznamená, že je nemají,
nebo že si jich nejsou vědomi. Nejsou si vědomi snů jen ve své vnější vědomé
mysli. Ale když je uvedeme například do tranzu, jsou schopni velmi živě si
připomenout všechny své sny.
Takže neustálý vědomý proud života je skrze snění zachován a každý zůstává
naživu. Není možné, aby duch a duše jedince byly úplně nevědomé. Jinak by
přestaly být a existovat. Je však velmi důležité a rozhodující, aby určité aktivity
Nejvyššího v nás během našeho hlubokého spánku zůstaly nedostupné našemu
nižšímu vědomému uvědomění. Jsou vyvolány sny, které odvedou všechnu naši
pozornost od těchto aktivit, takže se může vykonat práce syntézy a všechno ostatní,
co je potřebné vykonat.
Takže ještě jednou, sny slouží k zachování našeho života. Jiné funkce snů, které se
více týkají komunikace s duchovním světem nebo s Nejvyšším, jsou pro lidi, kteří
jsou chyceni do pasti v různých oblastech Zóny Vymístění. Jsou připomínkami jiné
úrovně reality, než je právě ta úroveň, ve které je každý polapen v pasti. Někdy jsou
použity též pro výstrahu nebo jako proroctví nebo znamení něčeho, co má
zanedlouho přijít. Protože spánek a snění nejsou časoprostorově vázány, pokud se
to týká jejich obsahu, určité události, které se manifestují v proudu lineárního času,
mohou proniknout do vědomí z takzvané budoucnosti a prezentovat se, jakoby
právě teď nastávaly.
Na druhé straně, Nejvyšší někdy využívá práci snění k tomu, aby zjevil lidem určité
pojmy, ideje a aspekty pravdy, které nemohou přijít omezenou vědomou lidskou
myslí, která je lapena v pasti pseudologiky a racionality vnějšího, přírodního světa.
V této konotaci sny slouží jako nástroj, aby připomenuly lidem jejich duchovní
původ a duchovní realitu.
Výše popsaná situace se životem volného času a životem spánku je uspořádáním v
pozitivním stavu. Na této planetě je kvůli aktivovanému negativnímu stavu situace
se spánkem a sněním trochu odlišná. Přece jen si však zachovává svou základní
funkci a konotaci, ale jeho role může být trochu změněna a zkreslena.
Především intervaly mezi dobami spánku jsou mnohem kratší, fakticky jen
několikahodinové. Spíme mnohem déle než lidé v pozitivním stavu. Důvod toho
spočívá ve faktu našeho genetického nadělení, jak jsme byli utvořeni pseudotvůrci.
Máme v podstatě živočišné tělo, které je schopno obsahovat jen pět procent
kapacity našeho pravého ducha a duše. Současně existující lidská fyzická těla
nejsou vhodná na to, aby v nich žil duch a duše. Z tohoto důvodu není většina
tohoto obsahu ducha a duše vůbec obsažena v našich tělech. Naše těla byla
strukturována takovým způsobem, aby obsahovala tak málo z našeho ducha a naší
duše, jak je jen možné; čili tak málo pravého a skutečného života, jak je jen možné.
Jinak by nemohl být prožíván ani aktualizován žádný negativní stav. Toto bylo
učiněno záměrně. Ve skutečnosti, jsou nevhodná pro jakýkoliv náležitý duchovní a
duševní život, naše fyzická těla mohou přijmout jen velmi minimální množství života
a jen na velmi krátké časové období. Po několika hodinách aktivit vědomého života
se naše fyzické tělo vyčerpá, unaví a potřebuje si oddychnout. Takovéto slabé jsou
vynálezy negativního stavu. S takovouto slabostí se mohou o mnoho snáze
projevovat všelijaké následky a výsledky negativního stavu (onemocnění, choroby,
mizerné stavy, utrpení, atd.).
Tato situace si na druhé straně vyžaduje, aby lidé měli mnohem víc volného času,
než jak by tomu bylo v jiném případě. Toto jim nedává možnost plné aktualizace a
realizace sebe samých, a tedy možnost toho, aby se stali víc duchovně
uvědomělými.
Co se týká snění, mimo toho, co bylo řečeno výše, sníme za účelem udržení našeho
spojení se všemi ostatními dimenzemi, od kterých bylo tou genetickou změnou naše
vědomé uvědomění odpojeno. Toto spojení je nutným požadavkem pro pokračování
jakéhokoliv života v našem těle. Tyto sny nás spojují také se zbytkem našeho ducha
a naší duše, které, ačkoli připojeny k našemu tělu, nejsou nikdy schopny plně sídlit
v tomto těle. V opačném případě by při takovémto typu těla takové tělo zabily. K
zabití by došlo samotnou přítomností plnosti života, pro kterou toto tělo není
stavěné.
Přes symbolický a souvztažnostní význam našich snů jsme spojeni s ostatním
stvořením a se zbytkem Zóny Vymístění (v případě zlých snů a nočních můr).
Abychom dále rozebrali náš život volného času a náš život spánku, stručně zvažme
následující body:
1. Hlavním účelem života volného času a života spánku ve všeobecném smyslu je
sloužit jako vyvažující faktor pro všechny ostatní životní aktivity. Další slovo, které
může být v této konotaci použito, je "katalyzátor". Život volného času a spánku
může být považován za specifický katalyzátor, který umožňuje náležitou funkci
všech ostatních životních aktivit. Jeho účelem je připravovat příznivé podmínky pro
všechny ostatní úrovně života, v podmínkách, ve kterých se mohou a smí samy
efektivně a úspěšně aktualizovat, realizovat a manifestovat.
Takže bez života volného času a bez života spánku by se všechny ostatní životní
aktivity zastavily, protože jejich zdroj, prostředek a nástroj by selhal, nebo by se
vyčerpal a byl neschopný pro náš život. Aby se dalo vyhnout této situaci, musí být k
dispozici odlišné typy aktivit, které by se postaraly o samotný zdroj, prostředek a
nástroj těchto aktivit (zdrojem je duch, prostředkem je duše a nástrojem je tělo).
V tomto ohledu můžeme proto rozeznat dva všeobecné hlavní typy aktivit, které jsou
našemu životu vlastní: aktivity, které jsou přímou manifestací našeho ducha, duše a
těla a aktivity, které se starají o samotného ducha, duši a tělo a o jejich podmínky,
aby jim umožnily náležité manifestování. Posledně uvedené aktivity jsou těmi, které
tvoří obsah života volného času a života spánku.
Aby náš duch, duše a tělo mohly být náležitě a produktivně funkční, jsou potřebné
určité aktivity, ve kterých náš duch, duše a tělo mohou najít úplnou relaxaci, nebo
odreagování se od svých skutečných aktivit. Toto je možno najít pouze v tom typu
aktivit, které se nijak nevztahují k jejich skutečné funkci a účelu. Je to založeno na
tom, co se nazývá žertování, humor, hra, zábava, relaxace, sport, smích, procházky,
spánek a podobné aktivity.
V pozitivním stavu všechny slouží tomuto účelu. Život volného času a spánku
umožňuje našim skutečným aktivitám, aby byly efektivnější, tvořivější,
produktivnější a více naplňující.
2. Život volného času a spánku může být považován za vyřízení potřeb našeho
života pro přežití. Kvůli této konotaci jsou tyto životy součástí naší motivace být a
existovat. Protože bytí a existence je výsledkem tvořivého úsilí, život volného času
a spánku přispívá k našemu tvořivějšímu a plodnějšímu bytí. V této konotaci mohou
být považovány za strážce náležitě funkčního života. Opatrují nás před vyčerpáním
a přehnaným konáním něčeho nad naše schopnosti. Jelikož nejsme absolutními,
jsme omezeni v kapacitě naší funkce v jakémkoliv daném čase či okamžiku.
Abychom se vyhnuli překročení nebo přesažení naší specifické kapacity, vždy když
takovéto nebezpečí nastane, zasáhne život volného času a spánku a začne své
vlastní aktivity, umožňujíc všemu ostatnímu v nás odpočívat a regenerovat se.
3. Žertování, hra, smích, humor, zábava, sport, rekreace, spánek a podobné aktivity
mohou sloužit svému účelu jenom tehdy, pokud jejich obsahy jsou relevantní k
potřebám našeho ducha, duše a těla. Proto, když nejsou odvozeny z náležitých
duchovních idejí toho, co by mělo být jejich obsahem, žádné aktivity volného času
ani spánek nemohou být považovány za to, čím se zdají být. Jinými slovy, pokud
život volného času a život spánku nejsou prostředkem k duchovnímu, duševnímu a
fyzickému blahobytu, nemají žádný smysl ani význam. Takže samy o sobě se nikdy
nemohou stát účelem a cílem všeho života. Nejsme tvořiví proto, abychom měli
zábavu nebo spánek, nebo cokoliv tohoto druhu, ale máme zábavu a spánek nebo
cokoliv tohoto druhu proto, abychom byli tvořivější. Toto je velmi závažné duchovní
pravidlo, které je potřeba si pamatovat. Jakákoliv odchylka od tohoto pravidla ruší
platnost náležité funkce života volného času a spánku a oba tyto životy se mění v
ničitele života. Toto je duchovní neboli pozitivní způsob. Takto vidí život volného
času a život spánku každý v pozitivním stavu.
4. Jedinečný a neopakovatelný aspekt života Nejvyššího v nás si vyžaduje svou
vlastní jedinečnou modalitu odpočinku a volného času. Každý má odlišnou potřebu
pro odlišné způsoby, ve kterých může vykonávat či uskutečnit to, co potřebuje
vykonávat během života volného času a spánku. Takže se nedoporučuje
zevšeobecňovat v této nebo v jakýchkoli jiných záležitostech. Uniformita a
konformnost k nějakým určitým standardům jsou znaky negativního stavu. Co je
skutečně osvěžující a odpočinkem pro jednu osobu, není tomu nutně tak pro
druhou osobu. Násilné přidržování se jedné nebo několika modalit života volného
času, nebo stejné délky doby spánku, způsobuje víc škody než odpočinku.
Proto v pozitivním stavu každý určuje ze svého nitra, z přítomnosti Nejvyššího, jaký
je pro něj nejvhodnější a nejsprávnější způsob naplnění potřeb volného času a
spánku. Protože například v nebesích neexistuje noc, potřeba spánku není určena
takovými vnějšími faktory jako noc, ale vnitřními potřebami po osvěžení a
odpočinku. Stejné věci jsou pravdou o aktivitách volného času. Nikdo nepociťuje
nutkání přestat vykonávat to, co dělá, jenom proto, že někdo jiný pociťuje potřebu
přestávky a odpočinku. Takže čas je individualizován a každá osoba má své vlastní
nezávislé přestávky.
V našem světě je toto obyčejně určeno vnějším časovým plynutím. Většina lidí se
cítí být nucena mít obědovou přestávku kolem poledne. Poledne je určeno pozicí
slunce nad horizontem. Lidé jsou podmíněni sledovat takovéto vnější uspořádání.
Kvůli tomu skutečně pociťují potřebu přestávky okolo poledne. Avšak v pozitivním
stavu nejsou žádné takovéto ohledy možné. Každý má svůj vlastní individuální čas.
Mé poledne může být pro někoho jeho ranním časem nebo odpoledním časem, nebo
šerem (žádná noc tam neexistuje). Oproti tomu je možno mít stejný čas pro několik
lidí. Ale toto není proto, že je jim to vnuceno, ale proto, že jsou náhodou v tom
stejném typu cyklu. To samé je pravdou ohledně všech aktivit volného času a doby
a typu hry, žertování, humoru, smíchu, zábavy a rekreace, které každý potřebuje v té
či oné době.
5. Aktivity volného času a život spánku mohou být považovány za další formu, skrze
kterou může být projevována a s každým sdílena individualita a jedinečné tvořivé
úsilí každého. Vynalézavost a inovace všech typů nových a odlišných aktivit
týkajících se života volného času je nácvikem a přípravou pro všechny ostatní
aktivity.
Konec konců, když se objeví jedinečná individualita, je sdílena rozličně z pozice
rozličných aktivit. Způsob, jakým jsem aktivní ve svém volném čase nebo během
spánku, není stejný jako v jakémkoli jiném čase. V tomto ohledu může být proto
život volného času a život spánku považován za prostředek, kterým se iniciují,
projevují a sdílejí nějaké úplně odlišné aspekty mé jedinečné individuality. Žádná
jiná aktivita z jakékoli jiné úrovně mého života nemůže ani nesmí iniciovat ten prvek
či aspekt, který má být projeven, vystaven a sdílen s ostatními. Takže, kdybychom
byli ukráceni o život volného času a spánku, byli bychom připraveni o schopnost
projevovat svou individualitu a její jedinečný aspekt, který může být iniciován jenom
prostřednictvím takovéto specifické aktivity.
Toto je vyšší duchovní účel, pro který byl Nejvyšším ustanoven život volného času a
život spánku.
6. Ještě vyšší duchovní účel života volného času a spánku, než výše uvedený, je v
příležitosti, kterou poskytuje pro získání lepšího poznání a chápání pravé
přirozenosti Nejvyššího, jiných a sebe samého.
Jak bylo uvedeno mnohokrát předtím, Nejvyšší je přítomen ve všech aktivitách.
Konec konců, všechny aktivity se odvozují z Nejvyššího. Proto v čím více typech
aktivit jsme schopni se angažovat, tím víc aspektů pravé přirozenosti Nejvyššího,
jiných a nás samých je nám k dispozici pro přežití a sdílení. Každá aktivita projevuje
odlišný aspekt přirozenosti Nejvyššího. Přirozenost Nejvyššího je po dobu našeho
života volného času a spánku projevována úplně odlišným způsobem než po dobu
jakékoliv jiné aktivity. Tento odlišný způsob není dostupný v žádné jiné aktivitě. Z
tohoto důvodu, jako i z mnohých jiných, Nejvyšší iniciuje život volného času a život
spánku a tímto aktem neustále zkvalitňuje a obohacuje náš život až navěky. Pokud
je nám umožněno poznat lepší Nejvyššího, dává nám to lepší poznání nás samých i
ostatních, kdy je Nejvyšší vždy přítomen. Takovýto je hluboký, mystický a duchovní
význam jakékoliv aktivity.
7. Duch, duše a tělo lidí byly původně stvořeny Nejvyšším z prvků Božské Lásky a
Božské Moudrosti Nejvyššího. Božská Láska sdílí všechno, co má s jinými. V
takovémto sdílení je velká rozkoš a požitek. Božská Moudrost vyvažuje a zmírňuje
toto sdílení takovým způsobem, aby se vyhnulo zaplavení nebo nedostatečnému
zásobení lidí rozkošemi a požitky Božské Nekonečné Lásky. Pravý zdroj života
volného času a života spánku jako i všeho ostatního, je možno najít v tomto
principu umírněnosti. Příliš mnoho něčeho na úkor něčeho méně, než svého dílu,
vede k nechtěnému nasycení a k následnému neštěstí. Takovýto výsledek je v
rozporu s přirozeností Božské Lásky. Ta touží a dává jen rozkoše a požitky. Konec
konců, život by byl nežádoucí a tíživý, kdyby nebyl rozkoší a požitkem. Ale mít jen
jeden a ten stejný druh rozkoše a požitku či potěšení, by skončilo v přesném opaku
– nakonec by nebyla žádná rozkoš a žádný požitek. Takováto je přirozenost
relativních bytostí.
Nejvyšší proto poskytuje lidem různé úrovně, formy, obsahy a prostředky aktivit,
které jsou schopny udržet požitek a rozkoš života v pozitivním stavu. Pomocí těchto
prostředků mohl být život v lidech udržen bez jakéhokoli nebezpečí smrtelného
nasycení.
Jeden z prostředků udržení rozmanitosti požitků a rozkoší života je život volného
času a život spánku. V nich se nachází nová forma prožívání, vnímání a vyjadřování
rozkoší a požitků života, která by mohla být následně sdílena s každým. Konec
konců, musíme si pamatovat, že život byl stvořen Nejvyšším pro rozkoše a požitky,
protože takováto je přirozenost Jeho/Její Božské Lásky a Božské Moudrosti. Tato
přirozenost nemůže stvořit nic jiného ani nikoho jiného než přijímatele, senzory,
vnímatele a vyjadřovatele rozkoší a požitků.
Jsouce jedinečnými, inteligentními bytostmi, zahrnujeme odlišné prvky těchto
požitků a rozkoší. Neustálým poskytováním sdílení přes početné aktivity se můžeme
zúčastňovat nekonečných prožitků a rozkoší prožívaných jinými a manifestovaných
v jiných.
Z této úvahy je zřejmé, že sdílení samo o sobě je největší rozkoší a požitkem
Stvoření. Sdílení kvality a obsahu našeho volného času a naší doby spánku přispívá
k rozkoši a požitku každého.
8. Náš spánkový život je odlišnou formou aktivity, během které nastává
nejintimnější sdílení mezi námi a Nejvyšším. Mnoho se odehrává během našeho
spánku a snění, co si vědomě neuvědomujeme. Intenzita tohoto sdílení má
Absolutní rozměry. Kvůli těmto Absolutním rozměrům toto sdílení nepronikne do
naší omezené vnější vědomé mysli. Jen výsledek toho se stává zřejmým během
aktivit našeho následujícího dne. Stáváme se produktivnějšími, efektivnějšími,
tvořivějšími, více milujícími, moudřejšími, vynalézavějšími, znalejšími; lépe milujeme
a lépe pociťujeme a fungujeme ve všech ohledech.
Tato funkce spánku je nejtajemnější a nejmystičtější duchovní funkcí. Dává nám
přístup k Nejvyššímu v takovém stupni a hloubce, která nemůže být dostupná
žádnému jinému zdroji. Co činí Nejvyšší po dobu našeho spánku, nemůže nikdo
vědět s jistotou, protože se to týká Jeho/Jejího Absolutního Stavu. Aktualizováním,
realizováním a projevováním výsledků a následků tohoto intimního vztahu můžeme
přicházet stále blíže k pochopení Absolutní Přirozenosti Nejvyššího a toho, co je to,
co Nejvyšší dělá během našeho života spánku.
9. Situace na této planetě a ve všech oblastech Zóny Vymístění je samozřejmě úplně
odlišná. Původní význam a účel života volného času a života spánku byl zkreslen.
Hlavním krokem, který byl negativním stavem podniknut, bylo eliminovat jakoukoli,
nebo udělat velmi bezvýznamnou, spojitost našeho života volného času a života
spánku s duchovních zdrojem, s naším pravým duchem a s naší pravou mentalitou.
Došlo k externalizaci, materializaci, uniformitě a konformnosti života volného času a
spánku. Všechny pravé požitky a rozkoše byly eliminovány a nahrazeny
pseudopožitky a pseudorozkošemi, které nás vedou do všelijakých problémů a
těžkostí. Přichází do své plodné zralosti nenasytnost, přejídání se, nadměrné pití,
touhy po smyslových požitcích, užívání drog, konzumování alkoholu, zvrácené
sexuální požitky, jednostranné sportovní aktivity, smyslové zábavy a podobné
aktivity. Praktikování takových jednostranných požitků a rozkoší, úplně odpojených
od všeho duchovního a skutečně žijícího, způsobuje postupné vyčerpání a
destrukci všech našich schopností. Pracujeme ne kvůli tomu, abychom byli
užiteční, prospěšní, produktivní, tvořiví, vynalézaví a ve prospěch všech, ale za
účelem vlastnění náležitých prostředků, abychom měli více rozkoší a více požitků a
měli větší dostupnost k aktivitám volného času. Nebo se vyhýbáme všem životním
útrapám užíváním prášků na spaní nebo alkoholu a ztrácíme náš čas v nepokojném,
kontraproduktivním a vysilujícím spánku.
Takže život volného času a život spánku se staly účelem a cílem našeho života,
kterému slouží všechno ostatní, a ne prostředkem, který slouží všemu ostatnímu.
Toto je pozice vzhůru nohama. Toto je jeden z hlavních znaků negativního stavu.
Toto je to, co se stane, když se všechny nebo většina pravých duchovních ohledů
odstraní z našeho pozemského života. Neskončíme s ničím jiným než s problémy,
těžkostmi, hádkami, krizemi, zhrouceními, nedostatky, nehodami, chorobami,
depresemi, nenávistí, úzkostmi, strachy, chronickou únavou, neurózami,
psychózami, nespavostí a se všemi ostatními podobnými ukrutnostmi a ohavnostmi
negativního stavu.
Abychom napravili tuto situaci a objevili správné chápání našeho života ve volnu a
života ve spánku jako součásti našeho celkového pozemského života, doporučuje
se nám praktikovat následovná cvičení.
CVIČENÍ TÝKAJÍCÍ SE NAŠEHO ŽIVOTA A VOLNÉHO ČASU A SPÁNKU
1. Projděte všemi kroky a vším, co bylo předepsáno v předešlých kapitolách. Když
skončíte, důkladně analyzujte způsob, kvalitu a obsah vašeho života ve volnu a
života ve spánku. Z čeho sestává váš život ve volnu? Jaký je váš život ve spánku?
2. Poproste Nejvyššího, aby vám pomohl objevit všechny problémy, nedostatky a
neadekvátnosti vašeho života ve volnu a života ve spánku. Požádejte Jej/Ji, aby vám
ukázal/a, zda nemáte nedostatek nebo nadbytek spánku; jestli netrávíte příliš málo
nebo příliš mnoho času volno časovými aktivitami (ať by byly jakékoliv).
Přezkoumejte, zdali se takové věci jako vaše strava nebo nápoje nestaly
destruktivními náhražkami za lásku a moudrost, a tím za skutečné radovánky a
potěšení a skutečné využití a realizaci vašeho života ve volnu a života ve spánku.
3. Jen co vám budou zjeveny všechny problémy, nedostatky a neadekvátnosti
vašeho života ve volnu a života ve spánku a stanou se úplně jasnými, požádejte
Nejvyššího, aby vám pomohl zbavit se jich. Použijte zářivě bílé světlo k očistě a
vyčištění vašeho ducha, duše, mysli, těla a všeho od nich všech.
4. Meditujte o obsahu této kapitoly a jejích devíti bodech a poproste Nejvyššího, aby
vám pomohl pochopit je, a pokud jsou správné, aby vám pomohl aplikovat je ve
vašem vlastním životě.
5. Požádejte Nejvyššího, aby vás představil vašemu novému Duchovnímu Rádci,
který bude reprezentovat a který bude mít na starosti váš život ve volnu a život ve
spánku. Diskutujte se svým novým Duchovním Rádcem pro váš život ve volnu a ve
spánku o skutečném smyslu vašeho života ve volnu a ve spánku a co pro vás
znamená.
6. Poproste Nejvyššího, aby opětovně napojil váš život ve volnu a život ve spánku
na jeho skutečný a ryzí duchovní a duševní zdroj, a zejména na Něho/Ni Samotného/
Samotnou, a aby vám umožnil odvozovat všechno ve vašem životě z této nové
pozice, čili z Nejvyššího.
7. Poproste Nejvyššího a svého nového Duchovního Rádce pro život ve volnu a ve
spánku, aby vám pomohli opětovně nastolit ten typ života ve volnu a ve spánku,
který skutečně zachovává všechny duchovní principy a který bude v souladu s
pravým životem a jeho chápáním, významem a naplněním. Poproste je, aby vám
pomohli zbavit se úplně všech zlozvyků, nesprávných žádostivostí a nevhodných
tužeb po zlém typu radovánek a potěšení.
8. Poproste je, aby vám živě ilustrovali na vrcholu vaší duchovní hory, jaké by měly
být náležité, zbožné, duchovní, duševní, emocionální, intelektuální, sexuální a
všechny ostatní aktivity života ve volnu a života ve spánku. Dovolte, aby byly
patřičně zahrnuty do vašeho každodenního pozemského života. Poproste je, aby
vám ukázaly, jaký je správný význam, chápání a naplnění života ve volnu a života ve
spánku na této Zemi.
9. Když skončíte, zeptejte se, zdali je ještě něco jiného. Poděkujte jim všem za
všechno, co jste se naučili, dosáhli a zažili. Dejte si závazek, že začnete žít svůj život
ve volnu a ve spánku v souladu s principy, které jste se naučili během těchto
cvičení. Řiďte se všemi správnými a dobrými radami, pokud jsou potvrzeny vaší
vnitřní intuicí. Dejte si závazek, že budete vykonávat tyto nebo podobné typy cvičení
na každodenní bázi. Potom dokončete své cvičení a vraťte se k vašim běžným
činnostem, cítíce se osvěžení, čilí, mající jasnou hlavu a jsouce šťastni.
Zabezpečte, abyste do vašich cvičení vždy vnesli mnohé rozmanitosti, inovace a
novinky. Nikdy nedovolte, aby se staly rutinními, návykovými, jen navenek,
zautomatizovanými nebo rituálními.
Nuže, pokud budeme poctivě vykonávat tyto nebo podobné typy cvičení na
každodenní bázi, budeme schopni dosáhnout správného chápání a významu
našeho pozemského života a jak by se měl naplňovat ve všech jeho aspektech.
Zdroj: CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA