|
|
|
23.9.2025
SEPSAL MICHAL R. S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM BOŽÍ RODINOU
Milí přátelé, ve dnech 5. až 12. září 2025 se uskutečnila Mise Španělsko,
které se účastnilo 24 účastníků výpravy na fyzické úrovni a nepřeberný počet účastníků na
jiných úrovních. I na tomto zahraničním pobytu jsme pod vedením z nitra vykonali mnoho
důležité duchovní práce pro Multivesmír, která bude v budoucnu rozebrána v Rozhovorech s
Pánem Ježíšem Kristem Boží Rodinou. Nyní vám tuto cestu shrnu prostřednictvím reportáže.
V pátek 5. září jsme se sešli na ruzyňském letišti. V podobném počtu jsme se v roce 2025
setkali v hale leteckého přístavu už na jaře před cestou do Egypta, tentokrát jsme se ovšem
vydali vstříc nebi z terminálu č. 2, určeného pro cesty na území Evropské unie. Na konci
nástupní prosklené chodby nás čekal Boeing 737 společnosti Smartwings, v jehož sedadlech
jsme se usadili zhruba se třičtvrtěhodinovým zpožděním. Nepříjemné horko v útrobách letounu
se začalo v jednu chvíli u nás na zádi mísit s pachem spalin, ještě před odjezdem od stojánky
se ovšem vzduch pročistil.
Po vystoupání stroje nad mraky jsme se ocitli v záři slunce sklánějícího se k západu, které
bylo pozorovatelné na pravé straně letadla. Jak ubíhaly kilometry, oblačnosti pod námi ubývalo
a zanedlouho začalo být vidět i na zemský povrch. Pasažérům na levé straně se poštěstil výhled
na vrcholky Alp pocukrované sněhem a vystupující z okolních mraků. Zajímavou scenérii naskýtal
také prostor okolo švýcarské Ženevy, kde bylo možné pozorovat v jednu chvíli městskou zástavbu,
vodní plochu Ženevského jezera a v pozadí vystupující velehory, nad nimiž se nenápadně vypínal
Měsíc. Po průletu kolem francouzského Lyonu jsme po nějaké době minuli Toulouse, načež jsme se
za pár minut ocitli nad Pyrenejemi. Tak jsme opustili vzdušný prostor Francie a ocitli se nad
Španělskem. Trvalo však ještě notnou dávku času, než jsme Pyrenejský poloostrov přeletěli ze
severu na jih.
Zatímco jsme se přibližovali k našemu cíli ve městě Málaga, na palubě letadla se jedné paní
udělalo velmi nevolno. Jak se následně ukázalo, šlo o vyčerpání organismu. Než k tomuto
zjištění došlo, posádka v palubním rozhlase požádala o pomoc případného lékaře či zdravotníka.
Naše Pavlínka toto volání vyslyšela a šla se o dotčenou osobu postarat. Posádka uvažovala o
nouzovém přistání, základní lékařské vyšetření ovšem vyloučilo nutnost tohoto kroku. Díky
dokonalému Božímu plánu, který se v tomto směru manifestoval prostřednictvím Pavlínčiných
zkušeností a péče, kterou věnovala kolabující paní až do samotného přistání, jsme tak úspěšně
doletěli až do Málagy. Ta už byla v době našeho přistání ponořena do záře pouličních světel a
dalšího umělého osvětlení. Západ slunce totiž nastal ještě v době našeho pobytu v oblacích,
zatímco jsme pluli nad vyprahlou španělskou krajinou.
První kroky na půdě Španělského království nás vedly ke standardnímu vyzvednutí zavazadel na
pojízdném páse. Tento proces se však na straně Janka zkomplikoval, poněvadž jeho kufr,
společně s pár dalšími zavazadly, nepřijel. Oficiálním, avšak velmi podivným důvodem bylo
údajné přetížení letadla. Tento dovolený zásah negativního stavu byl ukázkou toho, jak ze
strany představitelů zóny vymístění nejsme na této půdě vítáni. Kufr se Jankovi dostal do
rukou až o dva dny později, poté, co si jeho zavazadlo udělalo před Španělskem ještě kratší
neplánovaný „výlet“ z Prahy do Anglie.
Na letišti jsme nastoupili do autobusu, který rozvážel turisty do jejich hotelů. Řidičem byl
Ježíš, španělsky Jesús /chesus/, který nás provázel také v rámci některých dalších výletů.
Když jsme se od paní delegátky dozvěděli řidičovo jméno, my, členové Boží Rodiny, jsme
vyprskli smíchy. Příhodnější jméno v kontextu naší duchovní Mise mít nemohl. Na hotel ve
městě La Cala de Mijas /la kala de michas/ jsme se dostali teprve na přelomu starého a nového
dne. Na jídelních stolech nás uvítala studená večeře, po níž jsme se vydali do pelechu.
Sobota 6. září nás uvítala oblohou pokrytou mraky a teplým počasím. Oblačnost byla na nebi
dominantním prvkem i v následujících dnech, což byla vítaná ochrana před vedrem. První ráno
na hotelu nás uvítalo také netekoucí vodou a nesplachujícími toaletami, tento problém se
nicméně podařilo poměrně brzy vyřešit. Po snídani se uskutečnil brífink s paní delegátkou,
která nás překvapila nabídkou výletu do Maroka, kam v předposlední den našeho pobytu
vycestovala většina naší výpravy. Po skončení schůzky pak nastalo ještě jedno překvapení v
podobě předávky Dopisu od Pána Ježíše Krista Boží Rodiny pro našeho dlouhána Danečka.
Po vyfocení první společné fotky u pláže se někteří z nás vydali prozkoumat místní trhy, na
kterých bylo možné zakoupit například čerstvé ovoce. Celkově však na trzích nebylo nic
zvláštního, proto jsem se těšil, až budu čas trávit na jiném místě. Odpoledne se nebe
projasnilo a někteří z nás šli zcela poprvé okusit kontakt se Středozemním mořem. Jeho vody
byly toho dne velmi rozbouřené, a to takovým způsobem, že i zkušení plavci raději zůstávali
na souši. Nepříjemnou zkušenost s mořem měla – mezi některými dalšími členy výpravy –
například Janička, kterou moře po pár momentech hodilo o písčitou zem, která jí odřela stehno.
Odpoledne se situace jistým způsobem opakovala, když ji voda mrštila na záda, tentokrát už bez
zranění. Výše zmíněný Daneček si v moři odřel zase koleno na své nemocné noze, která začala
otékat. Později dostal energetické léčení Boží energií prostřednictvím Jankových rukou, po
čemž mu noha začala splaskávat.
Po večeři formou švédských stolů, kde byla na výběr škála jídel od těch jednodušších a
„klasičtějších“ až k pokrmům v podobě místních specialit, jsme se každý po svém připravovali
na nový den. Na pokoji, kde jsem sídlil s Janičkou, došlo onoho večera k zajímavému úkazu – k
odpadnutí krytu lampičky nainstalované na zdi, aniž by o tento kryt Janička zavadila. Odpadl
způsobem, že nebylo v našich možnostech připevnit jej zpět.
Neděli 7. září jsme vyplnili výletem do Granady, kam nás odvezl řidič jménem Santos.
Spolucestujícími byli polští turisté z cestovní kanceláře Itaka, která z větší poloviny
vlastní „náš“ Čedok. Každá národnost měla přiděleného svého průvodce. Tím naším byla paní
Irenka, jež nás doprovázela i na všech ostatních výletech. Před Granadou jsme uskutečnili
přestávku na benzinové pumpě, kde se někteří z nás občerstvili například čerstvou pomerančovou
šťávou. Další pochutinu tvořily zejména sladké fíky, které si vybraní členové Boží Rodiny
vlastnoručně natrhali z větví stromu. Další subtropickou plodinou na této benzínce byl strom s
granátovými jablky. Subtropická flóra nám Středoevropanům měla rozhodně co nabídnout – když ne
přímo chutěmi, tak alespoň pohledem.
Kolem poledne jsme se už procházeli granadskými ulicemi. První zastávkou byl kostel sv. Justa
a Pastora (Iglesia de los Santos Justo y Pastor) na Univerzitním náměstí (Plaza de la
Universidad), kde se právě konala bohoslužba. Poté jsme pokračovali až ke katedrále v Granadě,
v jejíchž útrobách bylo také velmi živo. K ní přiléhal ještě menší, přesto však architektonicky
rovněž velmi propracovaný a značně vyzdobený kostel, ve španělštině se nazývající Iglesia del
Sagrario. Na honosnosti církevních staveb se velmi zřetelně manifestovalo, jak je vliv
katolicismu ve Španělsku silně zapuštěn. Před svatostánky byl velký šrumec lidí, proto bylo
příjemnou změnou posléze se ocitnout na podstatně klidnějším náměstí (Plaza Bib-Rambla), v
jehož středu byla umístěna fontána (Fuente de los Gigantes).
Po dobrém obědě nám zbýval ještě čas na projití některých dalších částí historického centra
Granady. Nejprve jsme se zastavili u královské kaple (Capilla Real de Granada), kde jsou
uloženy ostatky několika španělských panovníků, například Isabely Kastilské. Už se zmrzlinou
v ruce jsme se pak vydali na náměstí uvedené královny (Plaza Isabel Católica), kde jsme se
zastavili u památníku znázorňujícího panovnici s Kryštofem Kolumbem, který za Isabeliny vlády
doplul do Ameriky. Protože čas běžel neúprosně vpřed, museli jsme se krátce po pořízení
skupinové fotky přesunout opět ke katedrále, odkud jsme se s paní průvodkyní odebrali zpět k
autobusu. Jednou z posledních silných vzpomínek na centrum Granady byl pohled na bezdomovce,
okolo nějž se válely zbytky jídla a lahve s tekutinami. To byla příležitost vybavit si
obdobný zážitek Petra Daniela Francucha v Moskvě, popsaný na stránkách Dialogů s Pánem
Ježíšem Kristem. V nich byla situace s bezdomovcem rozebrána duchovním pohledem s důrazem na
přínos jeho role pro Stvoření, jakož i se zaměřením na skutečnost, že v pravý čas bude ze
svého bídného rozpoložení spasen a začleněn do šťastného života v pozitivním stavu. Stejná
slova, která zazněla o moskevském muži bez domova v Dialozích, jsou platná i pro onoho muže
před katedrálou v Granadě – a zároveň se vztahují i na všechny ostatní, kteří si zvolili z
Lásky k celku prožít něco podobného.
Z centra Granady jsme se autobusem přesunuli na okraj města, kde nás čekala asi tříhodinová
návštěva Alhambry, což je komplex paláců, pevností a zahrad z dob maurské nadvlády islámských
panovníků na Pyrenejském poloostrově. Před začátkem prohlídky si nás vzala na starost paní
Lenka, veselá, optimistická a energická průvodkyně specializující se na výklady o tomto místě.
Naše kroky směřovaly skrz četné zahrady vyplněné vodními prvky, rozkvetlými květinami,
upravenými keři a stromy různorodého vzrůstu a vzezření. Na jiných místech Alhambry jsme se
naopak nořili do útrob starobylých budov, kde jsme měli možnost vidět detaily islámské
architektury, abychom o chvíli později opět vyšli ven a vnímali maurský sloh zase z jiné
perspektivy. Zajímavou součástí architektury paláců byly orientální oblouky podepřené úzkými
sloupy, dále vnitřní nádvoří s podlahou vyskládanou kamennými deskami a s fontánou podepřenou
sochami zvířat, nebo třeba arabské nápisy zakomponované do propracované fasády palácových zdí.
Památka zapsaná v seznamu UNESCO je silným magnetem na turisty, jak se ukázalo i v den naší
návštěvy. I přes množství jiných návštěvníků bylo nicméně možné vychytat správný moment a úhel
pohledu a „cvaknout“ pěkný snímek bez zásadních rušivých elementů. Času ovšem nebylo nazbyt,
proto jsme se nemohli dlouho zdržovat na jednom místě. Alhambru jsme tak svými smysly
zachytávali takzvaně za pochodu. To už ale k exkurzím tohoto druhu patří… Na závěr prohlídky
došlo k pozitivními emocemi prostoupeným konverzím muslimských vládců, kteří se prostřednictvím
Danušky zkontaktovali s Janičkou a přijali dar spásy Pána Ježíše Krista Boží Rodiny.
Pondělí 8. září bylo volným dnem, který jsme strávili v La Cala de Mijas. Dopoledne se na
Danušku napojila Isabela Kastilská, která zasvětila Pána Ježíše Krista Boží Rodinu do svého
nitra. K tomuto aktu došlo na balkonech našich vzájemně sousedících pokojů. Balkony oddělovala
zeď, ta nicméně nezabránila tomu, aby se Janička s Isabelou propojila za ruce. Isabelino srdce
zaplesalo vděčností, pokorou, úlevou, radostí a silným dojetím, vyplývajícím z poznání a přijetí
Nové a Nejnovější Přirozenosti Pána Ježíše Krista Boží Rodiny v harmonii Jejího/Jeho ženského a
mužského principu. Isabela nám sdělila, že do konce Mise Španělsko zůstane v zóně vymístění,
odkud nám bude účinně pomáhat, načež se přesune do limba. Když jsem pak onoho dne plaval v moři
s Marcelkou, přes Marcelku se připomenul také Kryštof Kolumbus, který nám s humorem řekl, že s
naším nafukovacím lehátkem bychom do Ameriky nedopluli.
Mořské vlny v popisované pondělí vyplavovaly na některých místech odpadky, které mě a Vilka
doslova obklopily ve chvíli, když jsme vstupovali do vody. Jejich rozsah naštěstí nebyl nijak
závažný, proto se jim stačilo vyhnout a více si jich nevšímat, přestože tu a tam se i během
koupání nějaký ten umělý objekt ve vodě objevil. Kromě toho bylo v moři, dokonce jen pár metrů
od břehu, možné pozorovat fialové medúzy, které tehdy bolestivě požahaly několik členů našeho
Týmu. Třeba vedle mě se nacházejícího Martina konfrontovala medúza ve chvíli, kdy jsme se spolu
bavili na téma „duchovní partnerka“. Bylo zjevné, že toto vysokovibrační téma nebylo
negativnímu stavu pochuti. Následky útoku, které se Marťovi večer ještě v jistou chvíli
zintenzivnily, ovšem zvládl překonat se ctí, a na další den už pro něj byly jen nepříjemnou
vzpomínkou. Co se týče Janičky, tu moře přijalo tentokrát již bez problémů, díky čemuž si v
pondělí spokojeně zaplavala.
V pozdním odpoledni někteří z nás vyrazili do ulic La Caly, díky čemuž jsem začal po několika
dnech pobytu konečně více poznávat naše městečko – například kamennou strážní věž, moderně
vypadající kostel (Parroquia Santa Teresa de Jesús) s malou fontánkou před vchodem, dále pak
cukrárny se zmrzlinou, nebo třeba kruhový objezd s vlajkou třepotající se ve větru, situovaný
ve středu místního bulváru. Večer jsme se společně sešli u bazénu před hotelem a chvíli jsme
poseděli ve vzájemné přítomnosti. Na konci posezení se nám na nebi ukázalo několik lodí
našich vesmírných přátel, kteří nás doprovázeli po celou dobu pobytu ve Španělsku.
V úterý 9. září jsme se vypravili na britský Gibraltar, kam nás dovezl Larbi, řidič
pocházející ze severní Afriky a pracující ve Španělsku, kde je kritický nedostatek řidičů.
Jen v Andalusii chybí tisíce šoférů. Na Gibraltar jsme to měli jen nějakých sto kilometrů,
díky čemuž šlo o časově nejméně náročnou cestu z celého týdne. Již z dálky jsme měli možnost
místy pozorovat ikonickou skálu vypínající se k nebi, která se pro tento den měla stát cílem
našeho výletu. Než jsme se ocitli na britské zámořské půdě, projeli jsme nejprve městem La
Línea de la Concepción, načež jsme se dostali až k samotné hranici oddělující Gibraltar od
Španělska. Gibraltar byl pojmenován po arabském dobyvateli Tárik ibn Zijádovi, který zdejší
skálu pojmenoval Tárikova hora, arabsky Džabal al-Tárik, z čehož později vznikl název
Gibraltar.
Po výstupu z autobusu jsme prošli dvojí kontrolou cestovních dokladů. Poté jsme se nalodili
opět do autobusu, který nás zavezl do města. Cestou jsme projeli silničním podjezdem vedoucím
okolo letiště, přes jehož ranvej se dříve jezdilo napřímo, pokud zrovna nepřistávalo letadlo.
Po vysazení z autobusu jsme přesedli do malých autobusků, kterými jsme se přemístili za
výkladu nahrané průvodcovské nahrávky až k Europa Pointu, na nejjižnější bod Gibraltaru. Odsud
jsme mohli pozorovat severoafrické pobřeží s horským masivem na marockém území, nákladní lodě
a bílou mešitu na úpatí gibraltarské skály. Také jsme měli možnost prohlédnout si památník
polského generála Władysława Sikorského, který na Gibraltaru opustil tělo při letecké nehodě
roku 1943, nebo jsme si mohli pořídit foto s bílo-červeným majákem, nad nímž skrz oblaka
prosvítalo slunce.
Za chvíli jsme museli nastoupit do našich vozidel a pokračovat po úzkých cestách hornatým
terénem k další zastávce – k jeskyni svatého Michaela. V ní jsme mohli obdivovat obrovské
krápníky nasvícené barevnými světly, která ještě více zvýrazňovala zdejší útvary. Po
prohlídce jeskyně jsme přejeli na místo, kde se již koncentrovali makakové, dovezení kdysi z
Afriky, kteří na Gibraltaru zdomácněli a stali se tak jedinou kolonií volně žijících opic na
evropském území. Makakové, zvyklí být v centru pozornosti turistů, se s ochotou nechávali
zvěčňovat na fotografiích, a to jak s lidskými návštěvníky, tak i sólo. Někteří seděli na
kamenných zídkách, jiní se po nich procházeli, další seděli uprostřed silnice, jako třeba
matka kojící svého potomka. Výjimečně se některý makak pokusil něco ukrást. V nestřežený
okamžik jeden z nich například ukradl jednomu pánovi plechovku s colou. Makakům se zde daří.
Nebylo tomu tak ovšem vždy, neboť po druhé světové válce klesl počet těchto zvířat na pouhých
sedm jedinců. Legenda praví, že dokud budou žít makakové na Gibraltaru, zůstane toto území
britským. Někdejší premiér Winston Churchill, věřící na tuto legendu, proto tehdy nařídil
dovézt z Afriky novou várku opic.
Po čase vyhrazeném na makaky jsme sjeli dolů do města. Z architektury místních domů, z černých
plotů se zlatou špičkou, z červených telefonních budek, z dopravních a turistických cedulí, ze
semaforů, z pouličních lamp i z dalších skutečností na nás dýchala typická anglická atmosféra,
zasazená do kontextu subtropického Středomoří, kde se setkává vliv několika kultur. Na rozdíl
od Anglie se však na Gibraltaru jezdí vpravo. V samotných ulicích Gibraltaru bylo velmi rušno.
Davy lidí proudily oběma směry, proto jsme si dávali pozor, abychom se v tomto mumraji jeden
druhému neztratili. Někteří z nás na skok zavítali do místní katolické katedrály (Cathedral of
St Mary the Crowned), u níž byla situována socha admirála Horatia Nelsona, který roku 1805 u
mysu Trafalgar v jižním Španělsku zvítězil nad francouzsko-španělskou flotilou. Admirál v této
bitvě opustil tělo. V limbu se Nelson nachází od roku 2023 (v přepočtu na pozemský lineární
čas), kdy došlo k uskutečnění Mise Londýn.
Ve 14 hodin a 15 minut jsme se nalodili do autobusu a vydali se zpět k hranici, kde jsme opět
absolvovali dvojí pasovou kontrolu. Poté jsme se vydali zpět do místa našeho pobytu. Část
volného odpoledne jsme využili každý po svém. Místo do moře si někteří z nás zašli v
chladnějším a větrnějším počasí na zmrzlinu, po čemž jsme si „osedlali“ sochu bronzového
oslíka, nacházejícího se na místním bulváru.
Večer při západu slunce jsme na pokoji Románka a Marcelky uskutečnili telefonát s Vašíkem a
Miládkou Vanžurovými. Když jsem pak šel s Janičkou na náš pokoj, potkali jsme pozitivně
naladěného údržbáře, který nám šel zrovna spravit výše zmíněnou lampičku s odpadnutým krytem.
Během chvíle jej připevnil na správné místo, díky čemuž byla lampička nad postelí Janičky
uvedena opět do správné kondice. Mezitím jsme od Janka a Danušky přijali pozvání na návštěvu
sousedního pokoje. Zatímco jsme mluvili o Vašíkově úloze spojené s jeho nemocí, na Danušku se
napojil Honzík, syn Janiččina exmanžela Honzy z jeho prvního manželství, který odešel na
rakovinu ve svých 24 letech. Janička o něm mluvila s velkou Láskou, neboť Honzík jí byl za
života ve hmotě velmi blízkým. Tato Láska se dotkla Honzíkova srdce, který byl v popisovaných
chvílích již připraven na poznání a následně i na přijetí faktu, že Janička je ženská podstata
Stvořitele/Stvořitelky. Prvotní překvapení se v něm mísilo s vděčností, radostí i úlevou. Na
vlnách těchto povznášejících pocitů odešel do limba, kde se setkal s Honzou, kterého vnímal
nově jako duchovně spřízněného bratra, nikoli jako otce. Součástí procesu Honzíkovy cesty do
limba byl krátký, z očí do očí vedený rozhovor mezi ním a Janičkou, který byl na obou stranách
vyplněn silným dojetím a vzájemným dlouhým objetím.
Ve středu 10. září po šesté hodině ranní jsme vyrazili do Córdoby. Tento den nás provázelo
slunce a jinak tomu nebylo po zbytek našich dní strávených v této části světa. První úsek cesty
jsme absolvovali s Ježíšem. Poté jsme v Málaze přestoupili do jiného autobusu, kde si nás
převzal Santos. Následovala poměrně dlouhá cesta do španělského vnitrozemí. Zvlněná krajina
byla značně vyprahlá, ostatně jako i jiná místa, kudy jsme během týdne projížděli, nicméně
místní flóra sestávající z nižších keřů a stromů byla na místní klima dobře adaptována. Cestou
do Córdoby jsme míjeli kopce různých tvarů a velikostí. Jeden z nich nám připomínal ležící
obličej dívající se do nebe, na kterém byl patrný nos, ústa a brada. Při troše fantazie pak
byly zřetelné i podivně učesané vlasy táhnoucí se směrem „vzhůru“ od temena ležící hlavy.
Podstatnou část cesty jsme také měli možnost pozorovat desítky kilometrů olivových hájů
táhnoucích se po obou stranách dálnice.
Córdoba byla za doby muslimské nadvlády nad Pyrenejským poloostrovem hlavním městem
Córdobského emirátu, později Córdobského chalífátu a zároveň duchovním a kulturním centrem
islámu na evropském území. Okolo roku 1000 šlo zároveň o jedno z největších měst na světě,
kde vedle sebe žili muslimové, křesťané i Židé. Po zániku chalífátu byla Córdoba v držení
dalších muslimských dynastií. Křesťané dobyli toto město v rámci reconquisty (proces vyhánění
Maurů z Pyrenejského poloostrova) v roce 1236.
Po výstupu z autobusu jsme se nejprve zastavili u středověké věže s bránou (Torre de la
Calahorra), k níž přiléhá římský most (Puente Romano de Córdoba) z 1. století před Kristem.
Most překlenuje kalnou řeku Guadalquivir, která je nejdelším vodním tokem v Andalusii s délkou
657 km. Poté, co jsme přešli uvedený most, jehož oblouky nám evokovaly most Karlův, prošli
jsme další honosnou bránou s římskými sloupy (Puerta del Puente), až jsme se ocitli na náměstí
Plaza del Triunfo. To se nachází v jednom z rohů obrovské mešity přestavěné později na
katedrálu, nesoucí výstižný název Mezquita-Catedral de Córdoba. Tato stavba je dlouhá 179 m a
široká 134 m a rozkládá se na 23 000 m², což z ní dělá jednu z největších sakrálních staveb na
světě. Uvnitř ní se nachází asi 860 sloupů v pravidelných řadách, spojených dvojitými oblouky
nad sebou. Ke stavbě přiléhá ještě venkovní prostranství obehnané zdmi, vyplněné řadou palem a
stromů, naskýtajících turistům možnost odpočinout si v jejich stínu.
Po vstupu do mešity-katedrály jsme vešli nejprve do části vyplněné zmíněnými sloupy. Krátce
nato se vlivem duchovní zátěže udělalo těžko Danušce, jež byla o chvíli později následována
Vilkem a Aničkou. Všem zmíněným poskytla Janička svou osobní pomoc, která naše Boží
představitele stabilizovala. Boží Láska se tak mohla ještě intenzivněji rozlít do srdcí
připravených bytostí z pekel, které během návštěvy tohoto místa začaly ve velkém přijímat dar
spásy. Náročné stavy spojené s významnou duchovní prací pociťovali na sobě také mnozí další
členové výpravy. Mešita-katedrála byla duchovně nejzatíženějším místem, které jsme během Mise
Španělsko navštívili, neboť se zde koncentrovaly těžké energie muslimského i křesťanského (ale
též židovského) náboženství, nashromážděné zde společně s dalšími negativními aspekty regionu
za dlouhá staletí.
V mešitě-katedrále jsme měli možnost prohlédnout si například islámský oltář, tzv. mihráb,
abychom o pár kroků vedle vstoupili do kaple svaté Terezy (Capilla de Santa Teresa) se zlatou
procesní monstrancí ve svém středu. Poté jsme pokračovali dalšími částmi svatostánku až do
středové části stavby, jejíž půdorys byl vystavěn do tvaru kříže. Nacházel se zde honosný oltář,
klenuté stropy, vysoké sloupy, bohatě zdobené zdi s nesmírně propracovanou omítkou, vyplněnou
spoustou geometrických útvarů, sošek a obličejů, … Nechyběla ani dominantní kupole propojující
spodní, horní a postranní části křížového půdorysu katedrály. Zajímavý pohled byl i na množství
detailně vyřezávaných chórových lavic z mahagonového dřeva, které v sobě zahrnovaly různé
náboženské výjevy, z nichž každý byl naprostým uměleckým originálem.
Po východu z mešity-katedrály jsme se vydali do ulic La Juderíe, staré židovské čtvrti
rozprostírající se v blízkosti této sakrální stavby. Čtvrť sestává z řady malebných uliček a
domků, na jejichž stěnách byly často k vidění květináče s rostlinami. Na fasádách staveb
převažovala bílá barva doplněná modrou, okrovou, zelenou nebo červenou barvou. Při naší
pochůzce jsme naráželi i na malé fontánky, jako třeba u uličky květin (Calleja de las Flores),
skrze kterou bylo možno dohlédnout až na zvonici katedrály. V době naší přítomnosti odbíjela
zrovna pravé poledne. Z tohoto místa jsme zanedlouho došli na náměstí Kardinála Salazara
(Plaza del Cardenal Salazar), kde se nachází busta muslimského lékaře Mohammada al-Ghafikiho.
Další zastávkou pak byla bronzová socha židovského lékaře, filozofa a rabína Maimonidesa.
Narodil se v Córdobě, avšak po vpádu muslimů ve 12. století musel společně s dalšími
židovskými obyvateli město opustit. Zmíněnou sochu si turisté ve velkém množství ohmatávají,
protože věří, že z ní mohou načerpat Maimonidesovu moudrost. Maimonides se během naší
přítomnosti na tomto místě přihlásil Danušce, díky čemuž přišel do kontaktu s Janičkou. V
rámci procesu přijetí Nové a Nejnovější Boží Přirozenosti tento bývalý lékař a duchovní řekl:
„Já tušil, že je něco mezi nebem a zemí.“ S poznáním věčného Rodiče, pravé duchovnosti a
nejvyšší Pravdy už Maimonides naprosto přesně ví, jak se věci mají, a pomáhá nám jako součást
Boží Mise tak, jako nám pomáhají mnozí další, kteří během Mise Španělsko přijali dar spásy.
Po kontaktu s Maimonidesem jsme směřovali zpět k mešitě-katedrále, kde nám byl dán volný čas
na individuální prohlídku Córdoby. Po pořízení společné fotky příslušníků Boží Rodiny se
bytosti připomněly znovu, tentokrát například Marcelce, která cítila mnohé z těch, kteří byli
v průběhu pohnutých dějin Córdoby i celého Španělska násilně konvertováni na jinou víru, ať
už šlo o muslimy, křesťany, nebo příslušníky židovského vyznání. Tito jedinci byli z toho
všeho velmi zmateni a nevěděli, kam ve skutečnosti patří. Protože u těch, kdo byli připraveni,
přišel čas ke konverzi, začali vyhledávat svého věčného Rodiče. Když k nim Janička posléze
přistoupila, vrhli se jí s brekem do maminkovské náruče. Janička je v tomto objetí utěšovala
slovy: „Už jsem tady…“ Konverze bytostí ovšem v těchto minutách probíhaly i na jiných
úrovních, což se projevilo například během telefonátu mezi Patrikem na jedné straně a
Gábinkou nacházející se na Slovensku na straně druhé, která prostřednictvím svých nesnadných
osobních úloh zprostředkovávala pomoc zneužívaným, ponižovaným a jinak týraným ženám, spojeným
zejména s muslimským elementem. Gábinčino rozpoložení vyvolalo v Patrikovi a vedle sedící
Štěpánce hluboký soucit, který zintenzivnil energii Lásky vysílanou do srdcí zainteresovaných
bytostí – nejen žen, ale i mužů, především těch, kteří ve svých předchozích rolích ženám
ubližovali. S vysláním žádosti o odpuštění, s přijetím odpuštění a se vším ostatním, co k
procesu konverze patří, pak muži a ženy nastoupili na cestu do limba a stali se příkladem pro
ostatní, kteří je budou následovat později.
Na oběd se někteří z nás vybrali do restaurace hotelu Los Patios, nacházející se v nejtěsnější
blízkosti zvonice mešity-katedrály. V příjemném atriu – zastřešeném prostoru mezi domy, které
bylo vyzdobeno ikonickými květináči na stěnách a malou fontánkou, jsme dodali našim tělům
potřebnou energii. Před podáním hlavních jídel jsme mezi sebou nechali kolovat sklenice
vinného nápoje s ovocem jménem sangría, kterým jsme zapíjeli chléb, z něhož jsme si po
kouskách utrhovali. To vše mělo duchovní souvztažnost s poslední večeří, na níž Ježíš rozdal
apoštolům chléb a víno, které představovalo jeho tělo a krev.
Po obědě jsem s Janičkou prošel pár obchůdků, při čemž jsme se dostali do dosud nepoznaných
uliček. Zavítali jsme také na náměstí jménem Plaza de Abades, až jsme se zanedlouho ocitli na
velmi klidném nábřeží řeky Guadalquivir, kde jsme si dali zmrzlinu. Krátce nato nastal čas
našeho odjezdu z Córdoby. Stejnou cestou jsme se proto vydali přes most k autobusu, kterým
jsme se v pozdním slunečném odpoledni vydali se Santosem zpět do Málagy, odkud nás Ježíš
převezl do La Caly.
Ve čtvrtek 11. září, 24 let po teroristickém útoku americké stínové vlády na budovy Světového
obchodního centra v New Yorku, jsme se vydali na území muslimského světa – do Maroka. První
úsek výpravy jsme s Ježíšem absolvovali autobusem po stejné cestě, kterou jsme jeli na
Gibraltar. Nyní jsme však před Gibraltarem odbočili do španělského přístavního města Algeciras,
jež se tou dobou koupalo v záři vycházejícího slunce. Po desáté hodině jsme z Algecirasu
vypluli rychlým trajektem společnosti Baleària do Ceuty, španělské enklávy v severní Africe,
kam jsme se dostali po hodině plavby. Velkou část cesty jsem společně s dalšími přáteli strávil
na horní palubě, kde jsem si vychutnával cestu po moři s výhledem na Gibraltar. Na druhé straně
paluby jsem pak pozoroval, jak jsme každou chvíli blíž a blíž africkým břehům. Doprovázeni jsme
byli velmi silným a poněkud chladný větrem, který se rozfoukal po vyplutí z přístavu. Kdo se mu
nechtěl vystavovat, měl možnost kdykoli sejít do útrob lodi a usadit se v pohodlných,
prostorných kožených sedadlech.
V Ceutě jsme nasedli do jiného autobusu pod záštitou jiného šoféra a během několika krátkých
minut jsme se přemístili na hranici Marockého království, kde jsme prošli pasovou kontrolou. S
obdržením vstupního razítka do našich cestovních dokladů pak už nic nebránilo pokračování našeho
výletu. Po pěkné silnici jsme pokračovali asi tři čtvrtě hodiny do města Tetuán. Okolní zvlněná
krajina byla o něco zelenější než v jižním Španělsku, což vyplývá z přívětivějších klimatických
podmínek. Exkurzi městem jsme započali na náměstí Place Moulay El Mehdi, tvořeného kruhovým
objezdem osázeným palmami. Zde bylo možné povšimnout si křesťanského kostela (Iglesia de Nuestra
Señora de las Victorias). Po ulici Mohameda V. (současným králem je Mohamed VI.) jsme došli na
náměstí Hassana II., u něhož je situován královský palác. Za doby španělského protektorátu v
Maroku v letech 1913 až 1956 sloužil tento palác jako hlavní sídlo španělské politické moci.
Z náměstí Hassana II. jsme se zanořili do poměrně uzavřeného bloku budov se spletitou sítí uliček,
v nichž jsme strávili několik následujících hodin. Tyto uličky jsou součástí historického centra
Tetuánu, tzv. mediny, která je od roku 1997 zapsána v seznamu UNESCO. Významným prvkem mediny je
židovská čtvrť, která byla domovem sefardských židů vyhnaných v roce 1492 ze Španělska, a také
židů berberských, pocházejících z řad původního marockého obyvatelstva. Tetuán se stal v historii
útočištěm i pro Morisky, pokřesťanštěné Maury, kteří byli ze Španělska vyhnáni počátkem 17.
století králem Filipem III.
V ulicích Tetuánu jsme se zastavili v tradiční pekárně, kde jsme dostali do rukou na ochutnání
chlebové bochníky nazývané khobz, jež byly právě vytaženy z pece. Poté jsme došli na menší
prostranství, kde byla Andrejka obléknuta do jednoho z tradičních oděvů, při čemž společně s
Robim obdržela na hlavu barevně zdobený slaměný klobouk. Další naší zastávkou byl tradiční
obchod s přírodními produkty, jako je třeba arganový olej, různá koření (kurkuma, šafrán,
skořice, …), bylinné čaje, pleťové krémy, mýdla, voňavky a podobně. Zatímco nám prodejce
prezentoval vlastnosti produktů a my jsme si některé z nich zkoušeli doslova na vlastní kůži,
někteří využili nabídky na masáž zad a krku místním masérem. Po nákupu nás průvodci zavedli do
tradiční restaurace jménem Palace Bouhlal, kde jsme si sesedli k prostřeným kulatým stolům. Z
líbivých sloupů, honosného lustru, slušivého zábradlí, zdobných dveří, orientálních oblouků a
závěsů i z dlážděné podlahy na nás dýchala exotická atmosféra. Tu jsme měli možnost okusit
předtím už v oněch starobylých uličkách, po nichž se promenádovali chodci, prodejci a občas i
turisté. Z říše zvířat byly častým jevem kočky, mezi muslimy velmi oblíbené. V Maroku bylo
možné spatřit lidi jak v tradičních, tak především v „západních“ oděvech, přičemž mnohé ženy a
dívky oblečené v „západním“ stylu si vlasy nezakrývaly žádným muslimským šátkem.
Před podáním pozdního oběda v restauraci Palace Bouhlal, nacházející se v těsné blízkosti Velké
mešity v Tetuánu, předvedl své vystoupení tanečník se stříbrným tácem na hlavě, osazeným
plápolajícími svíčkami a konvičkou na marocký čaj. Za hudebního doprovodu tří muzikantů se
tanečník proplétal mezi stoly hostů restaurace, máchal rukama, vlnil se tělem, kýval hlavou,
točil se kolem své osy a plácal nám po ramenou. Po skončení vystoupení nám číšník přinesl
polévku. Hlavní chod pak sestával z kuskusu, kuřecího masa a zeleniny. Šlo o velkou mísu, ze
které jsme si odebírali jídlo na vlastní talíř. Vegetariánům číšník naservíroval osobní porci
vegetariánské verze pokrmu. Podáván byl také mátový čaj.
Po skončení pozdního oběda jsme se vybrali znovu do starobylých uliček, kde jsme zavítali do
obchůdků se suvenýry. Zde jsme dostali dvacet minut času na nákupy. Maročtí prodejci, alespoň
ti, na které jsme narazili, obvykle nebyli podbíziví, naléhaví a neodbytní, jak tomu bylo často
v Egyptě. Vzácné výjimky, potvrzující tento fakt, se ovšem v Tetuánu přece jen našly, proto
jsme byli rádi, že po dvaceti minutách můžeme toto místo opustit. Během času vyhrazeného na
nákupy vyšli Vilko s Alenkou na střechu obchodu, kde se jim otevřel působivý výhled na město, z
jihu a západu obklopené pohořím Ríf. Po skončení dvacetiminutového okénka si nás opět převzali
průvodci, kteří nás ze spletité sítě uliček vyvedli na volné prostranství. Po chvilce chůze jsme
došli k přistavenému autobusu, který nás odvezl zpět na hranice. Tentokrát jsme museli všichni
do jednoho z autobusu vystoupit. Vozidlo pak proběhl pes vycvičený na zjišťování přítomnosti
drog. Celníci také proklepávali autobus šroubováky, aby zjistili, jestli se něco nepašuje v
útrobách. Zanedlouho nám vrátili pasy doplněné výstupním razítkem, po čemž jsme mohli pomalu
překročit „čáru“ a podrobit se ještě rychlejší kontrole na španělské celnici. Vzhledem k dobrému
mezičasu nám byl posléze dopřán krátký výjezd na vyhlídku Isabely II. (Mirador de Isabel II),
odkud se nám v záři slunce sklánějícího se k západu otevřel krásný výhled na celou Ceutu. Na
tomto místě jsme si pořídili společnou fotku. Poté jsme sjeli do přístavu, kde byl ještě čas dát
si menší občerstvení. Následně jsme se nalodili na trajekt. Severoafrické břehy jsme opustili v
půl deváté večer.
Velkou část cesty do Evropy jsem strávil opět na horní palubě. Nejprve jsem se na ní nacházel s
Janičkou, posléze s Martinkou z Anglie, a ještě později s Vilkem. S ním jsem na nebi pozoroval
loď vesmírných přátel plující po nebi ve stejném směru, jako jsme my pluli po moři. Během toho
se na zlomek vteřiny odclonila za letu i druhá vesmírná loď. Kulisu této podívané nám dotvářel
večerní Gibraltar, jehož skála byla obklopena záplavou městských světel. V Algecirasu nás už s
autobusem čekal Ježíš, který nás dopravil zpět do La Caly. V ní zůstal toho dne Daneček s
Aničkou, kteří si udělali individuální program. Dalším, kdo se neúčastnil cesty do Maroka, byl
Štěpánek, který místo toho vyrazil na Královu stezku (Caminito del Rey), vedoucí skalním kaňonem
Desfiladero de los Gaitanes. Vyhlídková trasa, měřící zhruba tři kilometry, byla tvořena z části
pěšinou vedoucí údolím, cestami vytesanými do skal a především chodníky zavěšenými přímo na
skále, umístěnými až 100 metrů vysoko nad protékající řekou.
Pátek 12. září byl dnem odjezdu. Po snídani jsme se šli naposledy vykoupat do moře, které bylo
velmi klidné, tiché – a taky studené. V pravé poledne jsme pak museli odevzdat karty od pokojů,
po čemž jsme měli ještě víc jak čtyři a půl hodiny do odjezdu autobusu na letiště. Tento čas
vyplnili někteří z nás obědem v restauraci. Dali jsme si i společnou zmrzlinu pod zdmi kamenné
strážní věže. V pozdním odpoledni jsme pak s Ježíšem vyrazili do Málagy. Po cestě přistoupila
do autobusu paní delegátka, která vyhlížela novou várku turistů z Prahy. Naše španělská Mise na
fyzické úrovni spěla ke konci…
Letadlo mělo na příletu zpoždění, což oddálilo náš odlet zhruba o hodinu a půl. Se Španělskem
jsme se rozloučili pár minut po 23. hodině, kdy jsme se vznesli k nebi s naším Boeingem 737.
Letecká trasa vedla tentokrát přes Baleárské ostrovy – Ibizu, Mallorcu a Menorcu, dále kolem
Korsiky, italský Janov a Milán, později přes italské a rakouské Alpy. V prostoru poblíž Lipenské
vodní nádrže jsme se pak dostali nad jižní Čechy, zatímco jsme klesali a přibližovali se k Praze.
V sobotu 13. září, patnáct minut před druhou hodinou ranní, jsme přistáli a vydali se každý svým
vlastním směrem.
Duchovní náročnost této Mise se po návratu domů odrazila na onemocnění některých z nás, přičemž
po dobu několika dnů stonala i Janička. Kromě toho se se zdravotními problémy potýkali i vybraní
členové Týmu, kteří se pobytu ve Španělsku na fyzické úrovni neúčastnili. To svědčí o
provázanosti naší společné duchovní práce i o jejím rozsahu. Vše, co se ve spojitosti s touto
Misí na jakékoli úrovni vykonalo, projevilo, očistilo a posunulo, opět velmi významným způsobem
přispělo k naplnění dokonalého plánu Pána Ježíše Krista Boží Rodiny na eliminaci negativního
stavu. Děkujeme všem, kteří jste se pod vedením našeho věčného Rodiče na tom všem podíleli.
Tak ještě jednou sbohem, Španělsko, Gibraltare a Maroko, děkujeme za možnost pobýt na vaší půdě
a zažít na ní velice zajímavou a obohacující kapitolu neustále se rozšiřujícího příběhu Mise
Boží Rodiny.
Za Tým Boží Rodiny sepsal Michal R. spolu s Pánem Ježíšem Kristem Boží Rodinou | 23. 9. 2025
Zdroj: NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA BOŽÍ RODINY